Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

17 órája, KoriKimi írta:

Nah 3 darab is van ebből, van még egy orosznak is :) Tudom hogyan lehet kimérni, hogy egyáltalán működik-e - elektronikai technikus vagyok. Sajnos nem a kábelezésében van a hiba. Váltakozó feszültséget kell mérni, ha van egy jóféle oszcilloszkópod, akkor könnyű dolgod van a működőképességét megvizsgálni.

Ha semmi más nincs,akkor érdemes lenne szétszedni,ha van drehás ismerősöd,ő padon biztosan szét tudja peremezni,bele kellene nézni,hátha meg lehet kendácsolni.

Valszeg a piezo hozzávezetése lehet szakadt,bár nem láttam még ilyet belülről,de egy próbát megér...talán...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Segítséget szeretnék kérni! C16NZ motor vákuumcsövek bekötése én szerintem nem jól van bekötve. Ha valaki lefényképezné a sajátját, ahol jól látszanak a vákuumcsovel, és az injektorra csatlakozó csövek azt nagyon megköszönném! Teszek fel képeket ide ha lehet.crqTcrqG

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Csabesz400 írta:

Sziasztok! 

Segítséget szeretnék kérni! C16NZ motor vákuumcsövek bekötése én szerintem nem jól van bekötve. Ha valaki lefényképezné a sajátját, ahol jól látszanak a vákuumcsovel, és az injektorra csatlakozó csövek azt nagyon megköszönném! Teszek fel képeket ide ha lehet.crqTcrqG

Fényképezni most lusta vagyok, de:

Az injektorház elejéről: bal oldali csö megy  a tűzfalhoz az "ufó" alakú tankszellőztetőhöz. A jobb oldali megkerüli az injektort és hátul megy bele a nagy fekete fedélbe jobb oldali csonkra.

Jobb oldalt: két benzincső.

Hátul: a jobb oldali ugye jött elölről, a bal oldali csonkról meg megy a légszűrőházhoz. Ágymás felett van két vastagabb cső a felső a tűzfalnál található Map szenzor csöve, az alsó jön a szelepfedéltől ( kartergázcső).

A fékrásegítő vákumcsövéről két kis cső ágazik le, az első megy be a pollenszűrő alá ( belső keringtetés) a hátsó az "ufó " szelephez.

A vákumos EGR-csövét passzolom.

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Pingvin írta:

Sziasztok!

A C20NZ és a C16NZ injektor része megegyező vajon? (a pinnangószelep házzal együtt kérdem.)

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

5 órája, wookie írta:

C20NZ nem létezik.

A legnagyobb központi injektoros a c18nz ha jól tudom, de úgy rémlik nagyobb a pillangószelep átmérője...valaki, talán Daykiller tuningolt is így.

Link to comment
Megosztás:

C18NZ valóban nagyobb. Kell a hozzá való tömítés is, amúgy passzol a kettő. C-s motornál. X-esnél nem teljesen. Szerelni kell.

Igen tuningoltam, padlógázon van is haszna, amúgy nincs sok különbség. Hamarosan visszamegy az eredeti 1.6-os injektor, mert lehet emiatt van a TPS hiba, ami kb fél óra pályázás után előjön. Tegnap is indultam Kecskemétről, és fél óra múlva rángatózni kezdett. TPS potira anyázott szokás szerint. Legközelebbi pályázásnál rá lesz dugva már a laptop is.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, daykiller írta:

C18NZ valóban nagyobb. Kell a hozzá való tömítés is, amúgy passzol a kettő. C-s motornál. X-esnél nem teljesen. Szerelni kell.

Igen tuningoltam, padlógázon van is haszna, amúgy nincs sok különbség. Hamarosan visszamegy az eredeti 1.6-os injektor, mert lehet emiatt van a TPS hiba, ami kb fél óra pályázás után előjön. Tegnap is indultam Kecskemétről, és fél óra múlva rángatózni kezdett. TPS potira anyázott szokás szerint. Legközelebbi pályázásnál rá lesz dugva már a laptop is.

Nem értem ha gond neki miért nem anyáz egyből? Kiváncsi vagyok mit mutat a laptop.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, daykiller írta:

C18NZ valóban nagyobb. Kell a hozzá való tömítés is, amúgy passzol a kettő. C-s motornál. X-esnél nem teljesen. Szerelni kell.

Igen tuningoltam, padlógázon van is haszna, amúgy nincs sok különbség. Hamarosan visszamegy az eredeti 1.6-os injektor, mert lehet emiatt van a TPS hiba, ami kb fél óra pályázás után előjön. Tegnap is indultam Kecskemétről, és fél óra múlva rángatózni kezdett. TPS potira anyázott szokás szerint. Legközelebbi pályázásnál rá lesz dugva már a laptop is.

Sziasztok!

És teljes terhelésen miben mutatkozik a haszna a nagyobb injektornak?

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, HaPetya írta:

Sziasztok!

És teljes terhelésen miben mutatkozik a haszna a nagyobb injektornak?

 

Aki 1.4-ben cserélt 1.6-os injektorra ( csak az injektorszelepet a fojtószelep ház maradt a régi) azt mondta hogy kicsit jobban megy de persze többet is eszik. Nem értem ugyan, mert elméletileg az ECU rövidíti a nagyobb injektor nyitási idejét ha jobban dúsít, de majd kipróbálom.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Lehet, hogy hülyeség, de én arra tippelek, hogy ha emiatt van, akkor azért dob TPS hibát, mert a töltőkamra mérete a szívósor végén nem változott, így a TPS, MAP, Lambda értékekből olyan érték-kombináció jut el az ECU-hoz, amit nem bír értelmezni bizonyos terhelési körülmények között.

Kíváncsian várom, hogy mit mond majd a laptop.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, HaPetya írta:

Sziasztok!

És teljes terhelésen miben mutatkozik a haszna a nagyobb injektornak?

 

 

2 órája, zotya975 írta:

Aki 1.4-ben cserélt 1.6-os injektorra ( csak az injektorszelepet a fojtószelep ház maradt a régi) azt mondta hogy kicsit jobban megy de persze többet is eszik. Nem értem ugyan, mert elméletileg az ECU rövidíti a nagyobb injektor nyitási idejét ha jobban dúsít, de majd kipróbálom.

Ha jól tévedek, akkor nyélgázon nem feltétlenül figyeli a lambda-szondát, hanem egy beállított értékkel növeli az injektor-nyitási időt.

Ergo nagyobb injektorral több lé jut be ugyanannyi idő alatt. Majd később elkezdi beállítani a megfelelő lambda-értéket és akkor visszaszabályoz...

De ez nem biztos, hogy jó értelmezés.

Link to comment
Megosztás:

 

On 2016. 07. 09. at 8:55, zotya975 írta:

Fényképezni most lusta vagyok, de:

Az injektorház elejéről: bal oldali csö megy  a tűzfalhoz az "ufó" alakú tankszellőztetőhöz. A jobb oldali megkerüli az injektort és hátul megy bele a nagy fekete fedélbe jobb oldali csonkra.

Jobb oldalt: két benzincső.

Hátul: a jobb oldali ugye jött elölről, a bal oldali csonkról meg megy a légszűrőházhoz. Ágymás felett van két vastagabb cső a felső a tűzfalnál található Map szenzor csöve, az alsó jön a szelepfedéltől ( kartergázcső).

A fékrásegítő vákumcsövéről két kis cső ágazik le, az első megy be a pollenszűrő alá ( belső keringtetés) a hátsó az "ufó " szelephez.

A vákumos EGR-csövét passzolom.

 

 

zotya975! 

Köszönöm a válaszodat, úgy látom már nem sok mindenkinek van ilyen motorja. Azért ha egyszer volna kedved, és időd megköszönném a fényképeket róla! Szerinted, ha rosszul vannak bekötve számít valamit hogy hidegen püfög, és nagyon alacsony az alapjárat?

 

 

Link to comment
Megosztás:

On Monday, July 11, 2016 at 20:42, Csabesz400 írta:

 

 

zotya975! 

Köszönöm a válaszodat, úgy látom már nem sok mindenkinek van ilyen motorja. Azért ha egyszer volna kedved, és időd megköszönném a fényképeket róla! Szerinted, ha rosszul vannak bekötve számít valamit hogy hidegen püfög, és nagyon alacsony az alapjárat?

 

 

Persze, minden csőnek a helyén kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megoldódni látszik az alapjárat problémám. Egyre gyakrabban leesett a fordulatszám, sokszor le is állt az autó.

Kicseréltem az alapjárati szelepet, úgy néz ki, az volt a bűnös. A régi szelep rúdját nem tudtam kézzel mozgatni ki-be, az újat igen, tehát itt valami elkopás/szorulás dolog lehetett.

Egyébként egy webshopról (wrcauto) sikerült rendelnem 2370 forintért ezt az alkatrészt. A többi nevesebb alkatrészboltokban 10-20 ezrekért voltak ilyen alapjárati motorok. :O

Mindenkinek köszi aki próbált segíteni, legfőképp Zotyának! :)

Módosítva : joecockroach
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 01. at 12:30, pszilaj írta:

Szerintem hidrotőke...

Sziasztok.

X14XE (16V Ecotec), óra jelenlegi állása szerint 290.000 km de valószínű több az.

5W40-es olajjal járok 6 éve. Nem eszi.

A motor csattogása tavasszal jött elő, olajcsere+ 7500 km körül. Olyan mintha nem is a motor belsejéből, hanem az ékszíj környékéről jönne. Alapjáraton skubizva az ékszíjfordulatnál ritkábban csattan egyet (klímás, tehát hosszú az ékszíj - bocs ha ez egy emeletes baromság) kb. másodpercenként 2-t. Utcában gurulva hallom, nagyobb sebességnél a menetszél/gumizaj/kerékcsapágy :blush: hangja elnyomja.

Ez akkor ugye a 16-ból 1 db hidrotőke hangja?

Javítás: ha igaz, ha meg akarom pucolni/cserélni a hidrotőkéket, le kell bontani a fél motort... Motortartó bak, ékszíj, főtengely tárcsa vagy mi, vezérlés burkolat-szíj-kerekek, szelepfedél, bütyköstengely. Amatőrnek is egy egész nap, )és félek elszúrnám). Ugye így van?

Az OLAJ topicban olvasom, hogy motorolaj típus váltás és a csereperiódus vége is kihozhatja a tőkecsattogást. A cimke szerint a szaki legutóbb Castrol valamit (na bakker, megnéztem ma a cimkét, de MÁR nem emlékszem a kocsi meg odébb van) nem Magnatec, nem Edge, hanem valami 3 betűs olajat tett bele.

11.000 km-nél további szarakodás helyett most már olajat cserélnék. Tegyek bele pl. 5W40-es Total Quartz 9000-est, Elf Evolution SXR-t, vagy Shell Helix Ultrát, vagy Mobil Super 3000 X1-t vagy Valvoline Durablend MXL-t? 4 liter ezekből 6200-8600 Ft között van ebben a sorrendben felfelé. Szóval várjak-e csodát egy jó olajtól, és melyiktől? Vagy tőkecsitításra más viszkozitással kéne próbálkozni?

Köszi szépen!

 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, felhasznaaloo írta:

Sziasztok.

X14XE (16V Ecotec), óra jelenlegi állása szerint 290.000 km de valószínű több az.

5W40-es olajjal járok 6 éve. Nem eszi.

A motor csattogása tavasszal jött elő, olajcsere+ 7500 km körül. Olyan mintha nem is a motor belsejéből, hanem az ékszíj környékéről jönne. Alapjáraton skubizva az ékszíjfordulatnál ritkábban csattan egyet (klímás, tehát hosszú az ékszíj - bocs ha ez egy emeletes baromság) kb. másodpercenként 2-t. Utcában gurulva hallom, nagyobb sebességnél a menetszél/gumizaj/kerékcsapágy :blush: hangja elnyomja.

Ez akkor ugye a 16-ból 1 db hidrotőke hangja?

Javítás: ha igaz, ha meg akarom pucolni/cserélni a hidrotőkéket, le kell bontani a fél motort... Motortartó bak, ékszíj, főtengely tárcsa vagy mi, vezérlés burkolat-szíj-kerekek, szelepfedél, bütyköstengely. Amatőrnek is egy egész nap, )és félek elszúrnám). Ugye így van?

Az OLAJ topicban olvasom, hogy motorolaj típus váltás és a csereperiódus vége is kihozhatja a tőkecsattogást. A cimke szerint a szaki legutóbb Castrol valamit (na bakker, megnéztem ma a cimkét, de MÁR nem emlékszem a kocsi meg odébb van) nem Magnatec, nem Edge, hanem valami 3 betűs olajat tett bele.

11.000 km-nél további szarakodás helyett most már olajat cserélnék. Tegyek bele pl. 5W40-es Total Quartz 9000-est, Elf Evolution SXR-t, vagy Shell Helix Ultrát, vagy Mobil Super 3000 X1-t vagy Valvoline Durablend MXL-t? 4 liter ezekből 6200-8600 Ft között van ebben a sorrendben felfelé. Szóval várjak-e csodát egy jó olajtól, és melyiktől? Vagy tőkecsitításra más viszkozitással kéne próbálkozni?

Köszi szépen!

 

Szia!

Szerintem érdemes lenne egy olajcserével kezdeni. Amúgy is túlszaladt már km-ben. Az ELFről tudom, hogy jó bele, mert már évek óta ilyennel járok.

A hidrotőke tisztításhoz, ha jól tudom, ennél a motornál már hengerfejlevétel is van.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, pszilaj írta:

Szia!

Szerintem érdemes lenne egy olajcserével kezdeni. Amúgy is túlszaladt már km-ben. Az ELFről tudom, hogy jó bele, mert már évek óta ilyennel járok.

A hidrotőke tisztításhoz, ha jól tudom, ennél a motornál már hengerfejlevétel is van.

Köszi!

A Haynes könyv szerint a hengerfejet nem kell, de sajna anélkül is nagy falat. Pl. az astrás hivatásos szaki akinél legutóbb kerékcsapágy ügyben jártam, nem vállalta, mert hogy túl sok meló és időben nem fér bele neki. Fura... Akkor olajcsere.

Link to comment
Megosztás:

34 perce, felhasznaaloo írta:

Köszi!

A Haynes könyv szerint a hengerfejet nem kell, de sajna anélkül is nagy falat. Pl. az astrás hivatásos szaki akinél legutóbb kerékcsapágy ügyben jártam, nem vállalta, mert hogy túl sok meló és időben nem fér bele neki. Fura... Akkor olajcsere.

Sajnos, ha már a vezérlést le kell venni, akkor oda új szíj kell. Akkor derül ki a görgők, vízszivattyú állapota. Lehet, hogy komplett vezérlés...

Elég sokba tud fájni...

Amúgy meg, mikor hengerfej tömítést cseréltünk a nagybátyámmal (igazából amatőröknek lehet nevezni bennünket), egy hétvége volt a meló, úgy, hogy megvettem előre mindent.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, pszilaj írta:

Sajnos, ha már a vezérlést le kell venni, akkor oda új szíj kell. Akkor derül ki a görgők, vízszivattyú állapota. Lehet, hogy komplett vezérlés...

Elég sokba tud fájni...

Amúgy meg, mikor hengerfej tömítést cseréltünk a nagybátyámmal (igazából amatőröknek lehet nevezni bennünket), egy hétvége volt a meló, úgy, hogy megvettem előre mindent.

Oszt síkba meg magától ugrik a hengerfej? :S

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 26. at 9:52, Petya_1106 írta:

 

 

Köszi a tippeket, megpróbálom akkor először a benzinszűrőt cserélni, hátha...

Sziasztok!

Lassan eltelt 1 hónap, de még mindig ugyanaz a gondja az autónak (néha teljesen elmegy az ereje gázadásra, minél jobban nyomom neki annál kevésbé akar menni. Pl. ilyen esetben padlógáznál 90-100Km/h-nál nem megy többet, tehát az ereje közel egyenlő a 0-val, egyszerűen nem lehet vele kigyorsítani sem annyira fullad). Fejlemény annyi történt az utolsó hozzászólásom óta, hogy kicseréltem a benzinszűrőt és megzörgettem a katalizátort, hogy zörög-e benne valami, hátha össze van roskadva belül (nem zörgött egyébként semmi). Közben az is kiderült, hogy ez a probléma már a kocsi beindításánál elválik, hogy menni fog e az autó vagy éppen a 0 erővel vágok neki az útnak. Tehát ha beindítom a kocsit és már rögtön semmi ereje/fullad, akkor mehetek vele akár 1000km-et is akkor is fulladni fog egész úton míg le nem állítom és újra nem indítom. Fulladás esetén ha leállítom és várok kb. 1-2 percet sokszor utána tökéletes lesz és ekkor már nem is fog megfulladni egészen úton többet. De van olyan is amikor reggel úgy indítom be, hogy rögtön jól megy és ilyenkor nem is lesz menet közben semmi baja. Aztán ha megállok és mondjuk 10 perc múlva visszaszállok az autóba, beindítom ekkor már simán előfordul, hogy előjön ez a probléma és már nem akar menni. Tehát a lényeg, hogy mindig indításkor lesz vagy jó vagy rossz. Menet közben sosem változik a helyzet. Erre esetleg valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.