Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Cartársak!

Nagy a bajom. :( Ac pumpa gondolt egyet elkezdett nyüszíteni, mintha befognám a cső végét és folytva kellene dolgoznia. Gázadásra a szekér csak dadogott. Kicsi várakozás után ujraindítás és semmi gond kb egy 15 km-ig utána megint. Üzemanyagszűrőt kicseréltem, üzemanyagcsöveket levettem kifújtam, hátha valami szutyok van benne. Azóta nem nyűszített csak folyamatosan sípoló hangon működött. Járó motor mellett simán hallani a hangját a kocsiban. Meguntam és kicseréltem a pumpát egy újra. A helyzet sajnos nem változott. rángatás és dadogás nincs, de cserébe ott a folyamatosan sípoló hang. A töltésem meg csak 13,9-14,00 körül mozog. Mintha erőlködne a pumpa és nagy áramot venne fel. Nem is megy úgy a kocsi mint kéne. Ötletem nincs hogy mi lehet még a ludas. Az injektorhídra tippelek, hogy ott lehet valami dugulás vagy valami keresztmetszetcsökkenés, ami megfogja a pumpát. Esetleg a vákuumos nyomásszabályzó döglött meg és kisebb nyomáson engedi csak át az üzemanyagot? Segítséget kérnék, mert nemsokára be kéne fogni egy hosszabb útra a járgányt, de így nem merek elindulni vele.

A visszafolyásnál kéne megbontani ahol a szintszabályzó van és ott megnézni hogy rendesen nyomja-e vissza az anyagot...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Opel astra 1.6 16v néha kivillanik a motordiagnosztika lámpa a műszerfalon,ugy 30km-enként és akkor folyamatosan világít, ha leállítom akkor egy ideig megint semmi. Valaki tudna mondani rá valami hibát? előre is köszönöm.

Ki kellene olvasni a hibakódot amit a jelenség után tárol az ECU.

A módját pedig a fórumban keresve megtalálod!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az egészséges ha az 1,4-es F Astrám(C14NZ) harmadikban max.70-75-el hajlandó menni??Jó,már 20éves a verda,de szerintem ez azért nem normális dolog..Motorikusan szerintem nincs gondja,olajat nem eszi,nem füstöl,a fagyálló sem fogy-hogy hengerfejes lenne,motorfék fogja rendesen az autót--tehát elméletileg a kompresszió is rendben van,bár még nem mérettem be.Fordulat is megvan mert"ordít"rendesen a motor,mikor kihúzatom,csak épp nem megy...Csúszna a kuplungom esetleg??de a szagát meg nem érzem a kuplungnak ha csúszna..Amúgy meg 140 a vége,km óra szerint..Szóval kicsit furcsállom a dolgot,mert az 1,3-as "stiftem"annak idején simán hozta a 100-110es tempót harmadikban..Szóval marad a "hát ez ilyen"megoldás,vagy tényleg van valami nyűgje az autómnak??Előre is köszi..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az egészséges ha az 1,4-es F Astrám(C14NZ) harmadikban max.70-75-el hajlandó menni??Jó,már 20éves a verda,de szerintem ez azért nem normális dolog..Motorikusan szerintem nincs gondja,olajat nem eszi,nem füstöl,a fagyálló sem fogy-hogy hengerfejes lenne,motorfék fogja rendesen az autót--tehát elméletileg a kompresszió is rendben van,bár még nem mérettem be.Fordulat is megvan mert"ordít"rendesen a motor,mikor kihúzatom,csak épp nem megy...Csúszna a kuplungom esetleg??de a szagát meg nem érzem a kuplungnak ha csúszna..Amúgy meg 140 a vége,km óra szerint..Szóval kicsit furcsállom a dolgot,mert az 1,3-as "stiftem"annak idején simán hozta a 100-110es tempót harmadikban..Szóval marad a "hát ez ilyen"megoldás,vagy tényleg van valami nyűgje az autómnak??Előre is köszi..

Nekem akkor csinalt ilyet amikor elmaszott a vezerlesem egy foggal

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor facca lesz,ha a vezérlés mászott el..Elkiabáltam hogy 140-et megy,tegnap még ment,ma már 5ikben is max.75-80-al erőlködtem haza...Vezérlésre nem gondoltam,de akkor szerintem nehezen is indulna,meg rángatna nem?Odalépve neki full gázzal,visszafullad,nincs benne semmi erő!Én inkább már üzemanyagra gyanakszom..AC vagy lambda esetleg??Van itt még valaki,akinek voltak hasonló gondjai??

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor facca lesz,ha a vezérlés mászott el..Elkiabáltam hogy 140-et megy,tegnap még ment,ma már 5ikben is max.75-80-al erőlködtem haza...Vezérlésre nem gondoltam,de akkor szerintem nehezen is indulna,meg rángatna nem?Odalépve neki full gázzal,visszafullad,nincs benne semmi erő!Én inkább már üzemanyagra gyanakszom..AC vagy lambda esetleg??Van itt még valaki,akinek voltak hasonló gondjai??

Nekem olyat csinált,hogy 4-ben 140et kihuzta, aztan 5-ben padlogazzal lassultam!

De minnel elobb vidd szerelehoz, ha elmaszott lehet nagyobb gond is!

AC nem lehet, mert egylatalan nem menne.

Lambda nal, csak uzemmelegen jelentkezne a problema

Link to comment
Megosztás:

Hát az helyzet hogy a benzinszűrőt nyáron cseréltem...Ja azt nem írtam hogy én úgy vettem észre,csak melegen csinálja..Reggel hidegindítás után normálisan húz,de persze hidegen nem akarom kipróbálni csuma gázzal-szétpörgetve hogy húz-e?Ac pumpát házilag milyen módszerrel lehet megnézni hogy mennyi benyát nyom?Mintha valaki említett már volna egy módszert,benzincső le és flakonba bele,aztán indítózni...csak azzal nem vagyok tisztába mennyi a normális idő/mennyiség..Illetve gondoltam még arra is hogy lehúzom a lambda csatiját,és anélkül megyek vele..de előtte megkérdezlek benneteket hogy nem bolondítom-e meg ezzel a lépésemmel az ECU-t??Mert ha akkor megy normálisan akkor biztos lambda lesz...persze ezt csak én gondolom.. :) Amúgy a vezérlés rendben,du-án levettem a műanyag borítást és megnéztem a szíjat,feszesség oké,meg a fesz.görgő is a jelen van,tehát elméletileg nem ugorhatott át..mondjuk azt is nyáron cseréltem kompletten a teljes vezérlést..Illetve amit írt Dark Errant kollega,hogy ő 4-ben kihúzatta 140-ig és 5-ben kezdett erőtlenedni,nos én már minden fokozatban érzem a gyengeséget..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Abban kérném a segítségeteket hogy a kis f astrámban x16xel 74kw ecotec,már elég régóta zenél 1-2-3hidrotőke és szeretném kicserélni házilag mert meg untam a muzsikát már. :):)Na a lényeg hogy hogyan tudom pontosan megnézni hogy melyik adta meg magát a 16 közül,vagy esetleg ez szét szerelhető.És hol tudnák ilyet BONTOTTAT és jót beszerezni,mivel szegény az eklézsia mostanság,vagy legvégső esetben az újat meg veszem de a szerelőt mindenképp ki akarom hagyni. Segítségeteket előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinált ilyet mindig télen amikor nagy hó volt vagy rossz útviszony és csak tatásan lehetett menni utána ugyanez volt a jelenség de nekem sikerült kihajtani a fejéből.Akkor arra gondoltunk bekormol a katalizátor és ki kell neki tisztulni,de később nyáron is jelentkezett teljesítmény ingadozás szíjcserekor észrevették hogy szénszűrőmaradékok vannak a szívó csonkban és a vákum csőben ki lett cserélve a benzingőz leválasztó vagy mi és egyenlőre nem jelentkezett ez a hiba.Illetve most meg alapjáraton remegett egy kicsit gyújtót kábel volt a baj

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na,ma délelőtt a kollegám B Corsájából kikaptuk a lambdát,kocsikáztam kicsit üzemmeleg motorral,és láss csodát,másodikban 70-80-ig húzott szépen..Jobban nem mertem gyilkolni,mert csak városon belül furikáztam,így is a melóhelyemről "lógtunk"ki egy kicsit!:)Előtte meg ugye ötödikben ez volt a vége!Úgyhogy most már bátran meg rendelhetem a szondát,úgy vélem..Árakról kérnék egy kis tájékoztatást...Először is gondolom,használtat ugye NE?Itt nálunk sajnos csak 2-3autósbolt van..kisváros..Ami van:gyári Bosch-26000HUF,Spark(usa)16000HUF,Denso-13000HUF,NGK-13000HUF,Magnet Marelli-12000HUF,Van még két nevenincs utángyártott is6-7ezerért,illetve itt a helyi bontóba 5-6ezerért adnak,de az szerintem eleve felejtős!

A pénztárcámnak nyílván a legolcsóbb lenne a legjobb,de szeretett Astrámnak már lehet hogy nem!Tudom,valószínű a gyári Bosch lenne a legjobb,de egy 20éves autóba,amibe valószínű hogy még a gyári Bosch volt,nem akarok még 20évre eggyet,mikor addigra szerintem már belőle is olvasztott fém lesz!!Ti melyiket ajánlanátok,ami azért megbízható és még néhány évig elmegy??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Na,ma délelőtt a kollegám B Corsájából kikaptuk a lambdát,kocsikáztam kicsit üzemmeleg motorral,és láss csodát,másodikban 70-80-ig húzott szépen..Jobban nem mertem gyilkolni,mert csak városon belül furikáztam,így is a melóhelyemről "lógtunk"ki egy kicsit!:)Előtte meg ugye ötödikben ez volt a vége!úgyhogy most már bátran meg rendelhetem a szondát,úgy vélem..árakról kérnék egy kis tájékoztatást...Először is gondolom,használtat ugye NE?Itt nálunk sajnos csak 2-3autósbolt van..kisváros..Ami van:gyári Bosch-26000HUF,Spark(usa)16000HUF,Denso-13000HUF,NGK-13000HUF,Magnet Marelli-12000HUF,Van még két nevenincs utángyártott is6-7ezerért,illetve itt a helyi bontóba 5-6ezerért adnak,de az szerintem eleve felejtős! A pénztárcámnak nyílván a legolcsóbb lenne a legjobb,de szeretett Astrámnak már lehet hogy nem!Tudom,valószínű a gyári Bosch lenne a legjobb,de egy 20éves autóba,amibe valószínű hogy még a gyári Bosch volt,nem akarok még 20évre eggyet,mikor addigra szerintem már belőle is olvasztott fém lesz!!Ti melyiket ajánlanátok,ami azért megbízható és még néhány évig elmegy??

Nem csak a tartósságot kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy az utángyártottak, néha gagyik, más értékeket adnak ezáltal többet fog fogyasztani az autó és stb...

Ezek mellett az érvek mellett, tudva, hogy sokat megyek, Én azért választanám a bosch-t, hogy jó is legyen pár évig, meg a fogyasztásom is minél alacsonyabban maradjon !biztosan!. Denso, NGK szerintem megteszi neked. Ha már itt tartunk én hiszek a bontottban is. A rizikó, hogy veszel egyet 5-6ezerért és tönkremegy 3 hónap múla, de benne van a pakliban az is, hogy elmegy vele addig míg "olvasztott fém" nem lesz. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Kérdésem a következő lenne: van egy 1996-os 1.4-es opel astram, mostanában vettem és nem tudom mikor volt benne olajcserélve, ezért úgy gondolom megérdemli hogy lecseréljem, szerintetek érdemes előtte "Meguin Motoröblítő-t" beleönteni járatni 5-10 percet és csak aztán leengedni az olajat? ettől lehet valami baja?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Kérdésem a következő lenne: van egy 1996-os 1.4-es opel astram, mostanában vettem és nem tudom mikor volt benne olajcserélve, ezért úgy gondolom megérdemli hogy lecseréljem, szerintetek érdemes előtte "Meguin Motoröblítő-t" beleönteni járatni 5-10 percet és csak aztán leengedni az olajat? ettől lehet valami baja?

Ne tedd.

Melegen engedd le az olajat, lehetőleg egy hosszabb út után. A motoröblítő esetleg azt is kimossa, amit nem kéne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na,ma délelőtt a kollegám B Corsájából kikaptuk a lambdát,kocsikáztam kicsit üzemmeleg motorral,és láss csodát,másodikban 70-80-ig húzott szépen..Jobban nem mertem gyilkolni,mert csak városon belül furikáztam,így is a melóhelyemről "lógtunk"ki egy kicsit!:)Előtte meg ugye ötödikben ez volt a vége!Úgyhogy most már bátran meg rendelhetem a szondát,úgy vélem..Árakról kérnék egy kis tájékoztatást...Először is gondolom,használtat ugye NE?Itt nálunk sajnos csak 2-3autósbolt van..kisváros..Ami van:gyári Bosch-26000HUF,Spark(usa)16000HUF,Denso-13000HUF,NGK-13000HUF,Magnet Marelli-12000HUF,Van még két nevenincs utángyártott is6-7ezerért,illetve itt a helyi bontóba 5-6ezerért adnak,de az szerintem eleve felejtős!

A pénztárcámnak nyílván a legolcsóbb lenne a legjobb,de szeretett Astrámnak már lehet hogy nem!Tudom,valószínű a gyári Bosch lenne a legjobb,de egy 20éves autóba,amibe valószínű hogy még a gyári Bosch volt,nem akarok még 20évre eggyet,mikor addigra szerintem már belőle is olvasztott fém lesz!!Ti melyiket ajánlanátok,ami azért megbízható és még néhány évig elmegy??

Nem az idő a meghatározó, hanem a minőség és a futott kilométer. Ha csak 1 évre tervezed a "szeretett" kocsi használatát akkor akár lambda nélkül is elmegy addig vészprogramon, bár jó kis többlet fogyasztással. A gyári lambdaszonda élettartama saját tapasztalatom szerint 160 -180 ezer kilométer, de addig biztosan jó. Minden más csak lutri.

Én 7 éve vettem az akkor 13 éves Astrámat, majdnem rögtön kapott új lambdaszondát (is), és azóta (120 ezer km) gond nélkül megy. Most már közelítek óra szerint a 280 ezer km-hez.

Link to comment
Megosztás:

Nem az idő a meghatározó, hanem a minőség és a futott kilométer. Ha csak 1 évre tervezed a "szeretett" kocsi használatát akkor akár lambda nélkül is elmegy addig vészprogramon, bár jó kis többlet fogyasztással. A gyári lambdaszonda élettartama saját tapasztalatom szerint 160 -180 ezer kilométer, de addig biztosan jó. Minden más csak lutri.

Én 7 éve vettem az akkor 13 éves Astrámat, majdnem rögtön kapott új lambdaszondát (is), és azóta (120 ezer km) gond nélkül megy. Most már közelítek óra szerint a 280 ezer km-hez.

Nos,nagyon köszönöm az infókat!Ma megrendeltem,és hát kiindulva a Te és más Astrás tapasztalataiból,a Gyári Boschra esett a választásom..Kaptam kedvezményt is,26ezer helyett lett belőle 21ezer:)) Szerintem ez már elég lesz neki a hátralevő életében,mert évente max.15-20ezret megyek..inkább 15-öt!Szívesen fogadom az olyan tapasztalt cartársak véleményét,akik tényleg több százezret lenyomtak már Astrákkal!Nekem ez még tizenpárezer km csak...1éve van meg..Előtte 3 stiftem:)volt,nekem azokkal van tapasztalatom..Viszont javasolták mások,a gondjaimat tekintve,hogy ne csak a lambdát cseréljem,hanem ha erőtlen volt,akkor célszerű a befecskendező szelepet is megnézni..de konkrétan mit kezdjek vele?Szedjem ki és takarítsam ki?Meg emlegettek valami tömítést is hozzá...Az injektor tetején található ez a szelep ugye?

Link to comment
Megosztás:

Nos,nagyon köszönöm az infókat!Ma megrendeltem,és hát kiindulva a Te és más Astrás tapasztalataiból,a Gyári Boschra esett a választásom..Kaptam kedvezményt is,26ezer helyett lett belőle 21ezer:)) Szerintem ez már elég lesz neki a hátralevő életében,mert évente max.15-20ezret megyek..inkább 15-öt!Szívesen fogadom az olyan tapasztalt cartársak véleményét,akik tényleg több százezret lenyomtak már Astrákkal!Nekem ez még tizenpárezer km csak...1éve van meg..Előtte 3 stiftem:)volt,nekem azokkal van tapasztalatom..Viszont javasolták mások,a gondjaimat tekintve,hogy ne csak a lambdát cseréljem,hanem ha erőtlen volt,akkor célszerű a befecskendező szelepet is megnézni..de konkrétan mit kezdjek vele?Szedjem ki és takarítsam ki?Meg emlegettek valami tömítést is hozzá...Az injektor tetején található ez a szelep ugye?

Az injektor tisztítására a legegyszerűbb módszer, ha néha felesben etanolt tankolsz. Én fél évente szoktam eljátszani, utána egy ideig kisebb a fogyasztásom és normálisabban jár a motor.

Link to comment
Megosztás:

Nos,nagyon köszönöm az infókat!Ma megrendeltem,és hát kiindulva a Te és más Astrás tapasztalataiból,a Gyári Boschra esett a választásom..Kaptam kedvezményt is,26ezer helyett lett belőle 21ezer:)) Szerintem ez már elég lesz neki a hátralevő életében,mert évente max.15-20ezret megyek..inkább 15-öt!Szívesen fogadom az olyan tapasztalt cartársak véleményét,akik tényleg több százezret lenyomtak már Astrákkal!Nekem ez még tizenpárezer km csak...1éve van meg..Előtte 3 stiftem:)volt,nekem azokkal van tapasztalatom..Viszont javasolták mások,a gondjaimat tekintve,hogy ne csak a lambdát cseréljem,hanem ha erőtlen volt,akkor célszerű a befecskendező szelepet is megnézni..de konkrétan mit kezdjek vele?Szedjem ki és takarítsam ki?Meg emlegettek valami tömítést is hozzá...Az injektor tetején található ez a szelep ugye?

Ja a tömítés nekem Délafrikából rendelték darabját 700 pénzért!Ha nem muszáj ne vedd meg takarítsd ki. Kompresszorral és féktisztítóval jól ki lehet!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.