Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ezt akarom holnap csinálni. De ma kaptam egy jó tippet, mégpedig hogy a vezérműszíj burkolata ér hozzá a vezérműszíjhoz, vagy valamelyik görgőhöz.

Nekem is volt nyekergés anno. Vezérműszíj csere után megszűnt.

Kiderült, hogy a 92e km-es óraállásnál még a gyári szíj volt fenn. Amit elvileg a szervízkönyv szerint már cseréltek... :(

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt nyekergés anno. Vezérműszíj csere után megszűnt.

Kiderült, hogy a 92e km-es óraállásnál még a gyári szíj volt fenn. Amit elvileg a szervízkönyv szerint már cseréltek... :(

Most nem kötözködöm, de ezt honnét tudod? Ha szervizkönyves és normális a szerviz(jó tudom, ahogy wookie mondaná, ezt Yeti kategória) akár tehettek fel mindenből gyárit is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Egy kérdésem lenne! Hogy tudnám kideríteni a motorszámot a blokban nincs (kirohadt) a forgalmiban meg csak c20xe szerepel . Hidrotőkét cserélnék a vasban de nem tudom a motorkódot 14137011 alatti vagy feletti ! A vas pedig: évj,:93 Opel Astra 2.0 16V Gsi (c20xe dis)

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Egy kérdésem lenne! Hogy tudnám kideríteni a motorszámot a blokban nincs (kirohadt) a forgalmiban meg csak c20xe szerepel . Hidrotőkét cserélnék a vasban de nem tudom a motorkódot 14137011 alatti vagy feletti ! A vas pedig: évj,:93 Opel Astra 2.0 16V Gsi (c20xe dis)

Aztaaa...micsoda mázlista.... :D Szedj ki egy tőkét és vidd el hogy ilyen kell. :icon1: Alvázszám alapján sem lehet pontosítani?

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Egy kérdésem lenne! Hogy tudnám kideríteni a motorszámot a blokban nincs (kirohadt) a forgalmiban meg csak c20xe szerepel . Hidrotőkét cserélnék a vasban de nem tudom a motorkódot 14137011 alatti vagy feletti ! A vas pedig: évj,:93 Opel Astra 2.0 16V Gsi (c20xe dis)

Aztaaa...micsoda mázlista.... :D Szedj ki egy tőkét és vidd el hogy ilyen kell. :icon1: Alvázszám alapján sem lehet pontosítani?

Link to comment
Megosztás:

Ezt akarom holnap csinálni. De ma kaptam egy jó tippet, mégpedig hogy a vezérműszíj burkolata ér hozzá a vezérműszíjhoz, vagy valamelyik görgőhöz.

Érdekesmód ma nem volt ez a nyüsszögő hangja, pedig nem is nyúltam hozzá. Szerintem a vezérműszíjburkolthoz ért hozzá valami.

Link to comment
Megosztás:

Érdekesmód ma nem volt ez a nyüsszögő hangja, pedig nem is nyúltam hozzá. Szerintem a vezérműszíjburkolthoz ért hozzá valami.

Hát amikor a céges trakin ette a burkolat a vezérműszíjat annak nem volt hangja. Én nem gondolnám hogy valamihez hozzáér az egyik szíj, mert elméletileg egyik tárcsa sem üt, ott állandó súrlódás lenne nem ütemes nyüsszögés.

Link to comment
Megosztás:

Hát amikor a céges trakin ette a burkolat a vezérműszíjat annak nem volt hangja. Én nem gondolnám hogy valamihez hozzáér az egyik szíj, mert elméletileg egyik tárcsa sem üt, ott állandó súrlódás lenne nem ütemes nyüsszögés.

Akkor majd ha újra előjön a hang, akkor kiderítem mi az :)

Link to comment
Megosztás:

A rángatások tuti hogy gyújtás probléma.

Első körben meg kellene mérni a gyújtás kábelek ellenállásait. 1-6 mOhm körül kellene lennie. Ha szakadt, akkor ugye végtelen lesz és kuka.

Plusz, még érdemes lenne tök sötétben megnézni járó motornál a gyújtáskábelek. Ha kéken villódznak akkor kuka.

A fékrásegítő membrán ha szakadt, akkor járó motornál is ugyanolyan vagy hasonló keményen kell taposni, mint leállított motornál pár taposás után. Asszem. Ezzel ki lehet szűrni.

Kicseréltem a trafót..nem javított a helyzeten...holnap veszek gyújtókábeleket...

A fékrásegítő membránt kicseréltem...szintén nem javult az állapot..a munkahengert nem cseréltem ki...elképzelhető, hogy az ment tönkre? ha igen, akkor annak a cseréjét, hogyan lehet otthon elvégezni? hiszen össze van kötve az abs-szel és ha leveszem, gondolom elmegy a levegő a rendszerből....vagy rosszul gondolom??

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a trafót..nem javított a helyzeten...holnap veszek gyújtókábeleket...

A fékrásegítő membránt kicseréltem...szintén nem javult az állapot..a munkahengert nem cseréltem ki...elképzelhető, hogy az ment tönkre? ha igen, akkor annak a cseréjét, hogyan lehet otthon elvégezni? hiszen össze van kötve az abs-szel és ha leveszem, gondolom elmegy a levegő a rendszerből....vagy rosszul gondolom??

Nem megy el levegő, csak a csere után légteleníteni kell a fékrendszert. De a fékrásegítő cseréhez le kellet venned a főfékhengert nem?

Link to comment
Megosztás:

Nem megy el levegő, csak a csere után légteleníteni kell a fékrendszert. De a fékrásegítő cseréhez le kellet venned a főfékhengert nem?

És hol kell légteleníteni? Megoldottam, hogy ne kelljen levenni :) leszedtem egy tartó konzolt + a réz csövek engedtek annyit, h kivehető legyen a fékrásegítő... )

De a kérdésem még mindig áll...vajon egy főfékhenger (most már tudom h így hívják :)) okozhatja a hibát?!??...

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Egy kérdésem lenne! Hogy tudnám kideríteni a motorszámot a blokban nincs (kirohadt) a forgalmiban meg csak c20xe szerepel . Hidrotőkét cserélnék a vasban de nem tudom a motorkódot 14137011 alatti vagy feletti ! A vas pedig: évj,:93 Opel Astra 2.0 16V Gsi (c20xe dis)

Az enyém 92, rotoros még, 141340..

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

És hol kell légteleníteni? Megoldottam, hogy ne kelljen levenni :) leszedtem egy tartó konzolt + a réz csövek engedtek annyit, h kivehető legyen a fékrásegítő... )

De a kérdésem még mindig áll...vajon egy főfékhenger (most már tudom h így hívják :)) okozhatja a hibát?!??...

A kerekeknél kell légteleníteni körben adott sorrendben, ha nem ABS-es akkor a legtávolabbival kell kezdeni ABS-el más a sorrend. Ha olyan a pedál mintha állna a motor és nem lenne rásegítés akkor általában a vákumdobbal van baj amit kicseréltél. Húzd ki a csövet a dobból, járó motornál fogd be a végét szív rendesen? Ha áll a motor és állsz a féken ( miután párat fékezel hogy tényleg elmenjen a vákum), amikor beindítod be kell süllyedni a pedálnak ahogy húzza a vákumdob, ilyenkor sem érezni a különbséget?A hibás főfékhenger általában féloldalas fékhatást, süllyedő pedált okoz ha átenged, vagy kifele ereszt akkor meg a dob alját szokta megmarni a fékfolyadék. Ha meg levegő van ott akkor könnyen koppig benyomható a pedál. De itt általában csak akkor szokott levegősödni ha például lecserélik a főfékhengert.

Link to comment
Megosztás:

A kerekeknél kell légteleníteni körben adott sorrendben, ha nem ABS-es akkor a legtávolabbival kell kezdeni ABS-el más a sorrend. Ha olyan a pedál mintha állna a motor és nem lenne rásegítés akkor általában a vákumdobbal van baj amit kicseréltél. Húzd ki a csövet a dobból, járó motornál fogd be a végét szív rendesen? Ha áll a motor és állsz a féken ( miután párat fékezel hogy tényleg elmenjen a vákum), amikor beindítod be kell süllyedni a pedálnak ahogy húzza a vákumdob, ilyenkor sem érezni a különbséget?A hibás főfékhenger általában féloldalas fékhatást, süllyedő pedált okoz ha átenged, vagy kifele ereszt akkor meg a dob alját szokta megmarni a fékfolyadék. Ha meg levegő van ott akkor könnyen koppig benyomható a pedál. De itt általában csak akkor szokott levegősödni ha például lecserélik a főfékhengert.

Értem...

Valószínűleg rossz volt a korábbi fékrásegítő membrán, mert miután álló helyzetben fékeztem párat, majd elindítottam be süllyedt a fék (optimálisnak tűnt a süllyedés). Korábban ugyanolyan kemény volt. Szóval ilyen szempontból történt javulás, csak a fordulatszám ugrálás maradt meg továbbra is....A pedál egyébként semmilyen esetben nem nyomható koppig...nem könnyű az esetem... :S

Link to comment
Megosztás:

Értem...

Valószínűleg rossz volt a korábbi fékrásegítő membrán, mert miután álló helyzetben fékeztem párat, majd elindítottam be süllyedt a fék (optimálisnak tűnt a süllyedés). Korábban ugyanolyan kemény volt. Szóval ilyen szempontból történt javulás, csak a fordulatszám ugrálás maradt meg továbbra is....A pedál egyébként semmilyen esetben nem nyomható koppig...nem könnyű az esetem... :S

Hát ugye a fékrásegítő fákumdobjából a 4.henger szívja a vákumot. Ha nem lyukas a membrán akkor nem kap fals levegőt a motor hiszen nincs levegő utánpótlás, mintha egy üres PET-palackt szívnál, összehorpad, van vákum, de nem jön több levegő belőle. Ha lyukas a membrán akkor kap plussz levegőt ez a henger amiben ugye nincs benzin mert az injektor előbb van, de hogy ez mennyire mozgatja meg az alapjáratot azt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye a fékrásegítő fákumdobjából a 4.henger szívja a vákumot. Ha nem lyukas a membrán akkor nem kap fals levegőt a motor hiszen nincs levegő utánpótlás, mintha egy üres PET-palackt szívnál, összehorpad, van vákum, de nem jön több levegő belőle. Ha lyukas a membrán akkor kap plussz levegőt ez a henger amiben ugye nincs benzin mert az injektor előbb van, de hogy ez mennyire mozgatja meg az alapjáratot azt nem tudom.

Hát ez nem egyszerű...nagyon nem....minden esetre köszönöm a segítséget. a probléma marad...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.