Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Eloszor is koszonom a segitseget! Ma alaneztem, es azt hiszem megtalaltam a hibat. A kipufogo cso elso kotesenel nyikorog, ami jol ossze van mar rohadva. Raadasul csak akkor, ha mar jo forro a cso, hidegen semmi. Ez a kotes pont a motor alatt van, kb. a hajtokarok alatt, onnan jott a hang, ha a motor kicsit is bemozdul, vagy ha a csovet megmozgatom kezzel. Valoszinu, hogy mar kezd szetesni, a nyikirgo hangot mashogy nem tudom magyarazni. Meg egyszer koszi mindenkinek! Akos

Az ott nem fix pont, egy íves tűzkarika és a két rugóval biztosított csavar engedi elmozdulni a motor-kipufogó kapcsolatot. Lehet hogy kiégett már a tűzkarika és fém a fémmel találkozik.

Link to comment
Megosztás:

Az ott nem fix pont, egy íves tűzkarika és a két rugóval biztosított csavar engedi elmozdulni a motor-kipufogó kapcsolatot. Lehet hogy kiégett már a tűzkarika és fém a fémmel találkozik.

En akkor a masodik kotesre gondoltam, de tenyleg az lesz, amit mondtal, csak a cso nagyon elvezeti a nyikorgast, nehez meghallani a pontos helyet. Koszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy lehet e motorikusan 'tuningolni' egy X17DTL-es Opel (Astra F 95' Caravan) Diesel motort?
Azt hogy érdemes e azt hagyjuk :D
Ilyenek érdekelnének hogy: Mivel lehet esetleg ezt kivitelezni, Lehet e bele 6-os váltót tenni, stb...
Minden érdekel! Meg az autó stabilitása is (Vectra híd, stb...)

Egy a lényege a motornak éjjel-nappal mennie kell... Tehát üzembiztosnak kell (maradnia) lennie!
Kis adalék: a motorban 205e km van kb.!, Gyári benne minden!

Köszönöm szépen előre is a segítségeteket!
További szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

F Astra-ban cserélni kell a vízhűtőt. X14XE motorról van szó, eredetileg nagy hűtő kell bele. Az a problémám, hogy a bontó kis hűtőt küldött.

Most azzal jönnek, hogy az is ugyanolyan jó lesz. Semmit nem fogok érezni. Igaz ez? Gondolom nem véletlenül szerelték alapból nagy hűtővel, aminek nagyobb a hőleadási képessége.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

F Astra-ban cserélni kell a vízhűtőt. X14XE motorról van szó, eredetileg nagy hűtő kell bele. Az a problémám, hogy a bontó kis hűtőt küldött.

Most azzal jönnek, hogy az is ugyanolyan jó lesz. Semmit nem fogok érezni. Igaz ez? Gondolom nem véletlenül szerelték alapból nagy hűtővel, aminek nagyobb a hőleadási képessége.

Marpedig kapjak be. A kishutore masik venti is kell, no meg alig eri a menetszel. Dugoban allandoan megy a venti. Kuldjenek egy belevalot. Illetve az sem mindegy h klimas-e...
Link to comment
Megosztás:

Marpedig kapjak be. A kishutore masik venti is kell, no meg alig eri a menetszel. Dugoban allandoan megy a venti. Kuldjenek egy belevalot. Illetve az sem mindegy h klimas-e...

A bal oldali az eredeti a jobb meg amit kaptam. Az a baj, hogy kell a kocsi. Ideiglenesen tudom használni? Nem fog a víz felforrni?

Másikat meg nem fog küldeni, nem éri meg visszaküldenem sem (nyilván saját költségen).

10647655_890496144313440_1246669377_n.jp

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyan nincs. :) (Meg mondjuk nem is értem a létjogosultságát, ha amúgy is mindig nyitva az ablak)

Azért hagyom bent leginkább hogy ne fújja be a port.

Üdv!

Cserélt már valaki olajteknő tömítést? Mekkora meló? Csak a lemenő kipufogó csövet kell leszedni, meg leereszteni az olajat és kész? Vagy szivatósabb meló?

Nagyjából ennyi, alaposan le kell takarítani az illeszkedő felületeket aztán hogy pasztázni kell vagy nem abban már megoszlanak a vélemények. Én pasztáztam, de csak akkor tudtam normálisan szivárgásmentesen feltenni amikor ki volt emelve a motor.

1575552-20140829-s8fQl0.jpg

Ott balra a régi tömítés lehántolt maradéka.

Marpedig kapjak be. A kishutore masik venti is kell, no meg alig eri a menetszel. Dugoban allandoan megy a venti. Kuldjenek egy belevalot. Illetve az sem mindegy h klimas-e...

Hmmmm... amúgy csereszavatos a kettő, csöbekötések? Nekem is kishűtő van de ha legközelebb kilyukasztom akkor már nagyot vennék ha jó bele.

Link to comment
Megosztás:

Azért hagyom bent leginkább hogy ne fújja be a port.

Nagyjából ennyi, alaposan le kell takarítani az illeszkedő felületeket aztán hogy pasztázni kell vagy nem abban már megoszlanak a vélemények. Én pasztáztam, de csak akkor tudtam normálisan szivárgásmentesen feltenni amikor ki volt emelve a motor.

Ott balra a régi tömítés lehántolt maradéka.

Hmmmm... amúgy csereszavatos a kettő, csöbekötések? Nekem is kishűtő van de ha legközelebb kilyukasztom akkor már nagyot vennék ha jó bele.

Már elég rég cserélem a sajátomon, úgyh nem igazán emlékszem. :\

Link to comment
Megosztás:

Azért hagyom bent leginkább hogy ne fújja be a port.

Nagyjából ennyi, alaposan le kell takarítani az illeszkedő felületeket aztán hogy pasztázni kell vagy nem abban már megoszlanak a vélemények. Én pasztáztam, de csak akkor tudtam normálisan szivárgásmentesen feltenni amikor ki volt emelve a motor.

1575552-20140829-s8fQl0.jpg

Ott balra a régi tömítés lehántolt maradéka.

Hmmmm... amúgy csereszavatos a kettő, csöbekötések? Nekem is kishűtő van de ha legközelebb kilyukasztom akkor már nagyot vennék ha jó bele.

Magyarán akkor aknáról is simán meg lehet csinálni, nem kell semmi extra trükk a kipufogócső leszedésén kívül?

Váltóolaj cserére is gondoltam...Jól sejtem, hogy ha leszedem a váltó alján lévő lemezt, akkor ott kifolyik az olaj, és a szuszogón tudom utántölteni? Vagy hogy van?

Link to comment
Megosztás:

Magyarán akkor aknáról is simán meg lehet csinálni, nem kell semmi extra trükk a kipufogócső leszedésén kívül?

Váltóolaj cserére is gondoltam...Jól sejtem, hogy ha leszedem a váltó alján lévő lemezt, akkor ott kifolyik az olaj, és a szuszogón tudom utántölteni? Vagy hogy van?

Igen én is így csináltam csak akna nélkül felállva 2 padlódeszkára.

Váltónál is csak a szuszogó csavart el kell távolítani

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért hagyom bent leginkább hogy ne fújja be a port.

Nagyjából ennyi, alaposan le kell takarítani az illeszkedő felületeket aztán hogy pasztázni kell vagy nem abban már megoszlanak a vélemények. Én pasztáztam, de csak akkor tudtam normálisan szivárgásmentesen feltenni amikor ki volt emelve a motor.

Ott balra a régi tömítés lehántolt maradéka.

Hmmmm... amúgy csereszavatos a kettő, csöbekötések? Nekem is kishűtő van de ha legközelebb kilyukasztom akkor már nagyot vennék ha jó bele.

akkor meg "nehezebben" melegszik be nem? vagy az nemjáccik?

Link to comment
Megosztás:

Magyarán akkor aknáról is simán meg lehet csinálni, nem kell semmi extra trükk a kipufogócső leszedésén kívül?

Váltóolaj cserére is gondoltam...Jól sejtem, hogy ha leszedem a váltó alján lévő lemezt, akkor ott kifolyik az olaj, és a szuszogón tudom utántölteni? Vagy hogy van?

én simán alábakolva csináltam, végül is nem csak szenvedős, főleg mikor rakod fel pasztával, kenődik mindenhova

jól pucold meg, meg olajtalanítsd meg tartsd be a kence előírást, nekem Victor Reinz bevált

én a fedél lemezt vettem le és kiszívtam cső+fecskendő segítségével, aztán meg rátöltöttem (túl lehet tölteni, vigyázni kell vele)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ja igaz, mondjuk akkor meg több "hideg" megy rá mikor kinyit, de csak kötözködöm....

Szerintem azt lekezeli a termosztát. Nem olyan hirtelen nyit az, hanem fokozatosan és a szivattyúnál keveredik a hideg meg a meleg.

A nagy hűtő nyáron előnyös... télen meg ha valaki fél a túlhűtéstől, rakni kell elé egy karton darabot... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám van, 1.4 16v motor van az autómban. Normális hangja volt eddig, mindig rendesen karban tartottuk. 1,5 éve az éves olajcserénél 10w40-es olajat tettek bele, minden oké is volt vele. Az idei olajcserénél viszont 5w40-eset tettek bele, azóta olyan hangja van, mintha dízel lenne, csattog a hidrotőke, nyikorog, bemelegedés után mintha még rosszabb is lenne. Volt teljes vezérlés csere is, azt hittem ott ment valami félre, de nem. Nem is az a fura, hogy ilyen hangja van, hiszen öreg autó idővel lehet, hogy eljut idáig, de tényleg a szervíz után lett rögtön ilyen, nem volt semmi átmenet.

Mit tegyek, lecseréljem az olajat 10w40-re? Ha igen milyen márkát vegyek, ami ár-érték arányban rendben van?

Köszi a segítségeteket előre is!

Ádám

Link to comment
Megosztás:

Ki volt az a marha állat aki egy ilyen motorba 5w40-es olajat tett? Olajcsere, azonnal. Olajból mindenki másra esküszik, mi már több mint 15 éve csak castrollal járunk, az a baj vele csak, hogy nagyon hamisítják. Ha 6-7ezer ft-nál olcsóbb a 4 liter, akkor az már gyanús.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.