Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

40ezer környékét mentem Én is, a csapágyat már megvettem vagy 2éve, de lelki erőm nem volt még belekezdeni... :)

tesomék 206-osában 100ezer km-nél szétugrott a kinyomó csapágy... ezekszerint ftanciáék nem hosszú távra terveznek :)

Lehet egyszerű gyártási hiba is, mondjuk amik eddíg a kezembe voltak francia autók jó copósak voltak, a citroen BX-el például addíg foglalkoztam amig felnyitottam a motorháztetőt és megláttam azt a csőrengeteget a motor felett. :D A váltókulissza az alváz alján van meg azok a szép zöld gömbök... :D Ettől függetlenül kéne, de se pénzem se energiám se időm egy második játszós-szerelős autóra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, mert tanácstalanná váltam astra f 1,6 16v motorommal kapcsolatosan. A hiba pár hete kezdődött elmentem vele este melózni teljesen jól ment ( 4km távolság) , reggel mintha csak 3 henger menne, erőtlen füstölőssé vált a kocsi. Alapjárat ingadozó volt, bár ez úgy éreztem a henger kihagyása miatt volt. Gondoltam semmi gond, gyújtógyertya, benzinszűrő , olaj, olajszűrő csere. Szépen kicserélgettem ezeket alapjárat frankó minden rendben elmentem vele kicsit hosszabb útra kb 20km után újrakezdte, rángat, erőtlen. Másnap ismét nekiláttam utána néztem mi is lehet az oka. Erg szelep levakol, alapjárati motor sika. Az alapjáratom szép egyenletes, de a motorom üresjáratban nem pörög 5000 fölé. Terhelés alatt sem. Gyenge és szerintem túl intenzív a füstje is. A hűtővíz nem kopik, tehát nem gondolnám hogy hf-es. A gyújtógyertya erősen kormos ahhoz képest, hogy mióta beraktam alig futott.Hibát nem jelez a műszerfalon Az ötleteket előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, mert tanácstalanná váltam astra f 1,6 16v motorommal kapcsolatosan. A hiba pár hete kezdődött elmentem vele este melózni teljesen jól ment ( 4km távolság) , reggel mintha csak 3 henger menne, erőtlen füstölőssé vált a kocsi. Alapjárat ingadozó volt, bár ez úgy éreztem a henger kihagyása miatt volt. Gondoltam semmi gond, gyújtógyertya, benzinszűrő , olaj, olajszűrő csere. Szépen kicserélgettem ezeket alapjárat frankó minden rendben elmentem vele kicsit hosszabb útra kb 20km után újrakezdte, rángat, erőtlen. Másnap ismét nekiláttam utána néztem mi is lehet az oka. Erg szelep levakol, alapjárati motor sika. Az alapjáratom szép egyenletes, de a motorom üresjáratban nem pörög 5000 fölé. Terhelés alatt sem. Gyenge és szerintem túl intenzív a füstje is. A hűtővíz nem kopik, tehát nem gondolnám hogy hf-es. A gyújtógyertya erősen kormos ahhoz képest, hogy mióta beraktam alig futott.Hibát nem jelez a műszerfalon Az ötleteket előre is köszönöm!!

Az hogy hengerfejes az autó nem azt jelenti hogy csak a vízet eszi. Eheti az olajat is amitől a kocsi füstöl. Vagy kifele áttég a hengerfej tömítés ami miatt az egyik hengerben nincs komresszió. Lehet hogy eltörött egy vagy több gyűrű, én kompresszió méréssel kezdeném. Minden gyertya kormos?

Link to comment
Megosztás:

Az hogy hengerfejes az autó nem azt jelenti hogy csak a vízet eszi. Eheti az olajat is amitől a kocsi füstöl. Vagy kifele áttég a hengerfej tömítés ami miatt az egyik hengerben nincs komresszió. Lehet hogy eltörött egy vagy több gyűrű, én kompresszió méréssel kezdeném. Minden gyertya kormos?

Igen mindegyik gyertya kormos. Kifelé nem látok folyást a blokkon, és a hűtővizben sem látok olajos szennyeződést. Ha pedig gyűrű tört volna annak gondolom hangjának is kellene lennie. Nagyon szépen duruzsol, és terhelésnél is leforgatja 5000-re. Ha kompresszió lenne nem kellene neki kevesebbet forognia terhelésnél?

Link to comment
Megosztás:

Igen mindegyik gyertya kormos. Kifelé nem látok folyást a blokkon, és a hűtővizben sem látok olajos szennyeződést. Ha pedig gyűrű tört volna annak gondolom hangjának is kellene lennie. Nagyon szépen duruzsol, és terhelésnél is leforgatja 5000-re. Ha kompresszió lenne nem kellene neki kevesebbet forognia terhelésnél?

Hát ha mindegyik gyertya kormos akkor valószinűleg nem hengerfejes vagy gyűrű törött, mert ugye az általában nem érinti az összes hengert. Most állandóan csinálja vagy csak néha?

Link to comment
Megosztás:

Hát ha mindegyik gyertya kormos akkor valószinűleg nem hengerfejes vagy gyűrű törött, mert ugye az általában nem érinti az összes hengert. Most állandóan csinálja vagy csak néha?

A fordulatszám soha nem megy 5000 fölé , ha lassan nyomom a gázt ha gyorsan sehogy sem jut el fölé. Ezen felül teljesen jól müxik, picit talán gyengébb.

Link to comment
Megosztás:

Igen mindegyik gyertya kormos. Kifelé nem látok folyást a blokkon, és a hűtővizben sem látok olajos szennyeződést. Ha pedig gyűrű tört volna annak gondolom hangjának is kellene lennie. Nagyon szépen duruzsol, és terhelésnél is leforgatja 5000-re. Ha kompresszió lenne nem kellene neki kevesebbet forognia terhelésnél?

Sztem vezérműtengely- vagy főtengelyjeladó első körben. Mikor nem megy rendesen, nem világít a sárga motorkontroll-lámpa?

Link to comment
Megosztás:

Sztem vezérműtengely- vagy főtengelyjeladó első körben. Mikor nem megy rendesen, nem világít a sárga motorkontroll-lámpa?

A lámpa nem gyullad ki , és szép sima a járása is. 5000-es fordulatig minden sima, de nem megy tovább. A füst az amit nem tudok még hova tenni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem függetlenül attól, hogy kigyullad-e a lámpa, vagy sem érdemes lenne egy hibakódolvasást csinálni nem? Milyen színű a füst, mert azért az sem mindegy... Kéken füstöl? Létezik, hogy nem tört el, csak egyszerűen elfogyott az egyik gyűrű a dugón...?

Anno még Kadett-el szívtam, mire rávettem magam a gyűrűcserére... Motor ki, szétszedtem, pucoltam két napig, új gyűrű, stb... ...és mikor raktam volna össze észrevettem, a hengerfalon volt egy hajszálrepedés... Nem kívánom senkinek, de van ilyen is... :(

Azt írtad, hogy 4km-re dolgozol, addig igazán be sem melegszik az autó (legalábbis az enyém nem, 13 km-t ingázom melóba), lehet, hogy az 5000-es fordulat "hidegen" nem tett neki jót... Simán megehette a gyűrűt... Ez mondjuk talán egy kompresszió méréssel kiderülne...

Módosítva : szekfizsolt
Link to comment
Megosztás:

Szerintem függetlenül attól, hogy kigyullad-e a lámpa, vagy sem érdemes lenne egy hibakódolvasást csinálni nem? Milyen színű a füst, mert azért az sem mindegy... Kéken füstöl? Létezik, hogy nem tört el, csak egyszerűen elfogyott az egyik gyűrű a dugón...?

Anno még Kadett-el szívtam, mire rávettem magam a gyűrűcserére... Motor ki, szétszedtem, pucoltam két napig, új gyűrű, stb... ...és mikor raktam volna össze észrevettem, a hengerfalon volt egy hajszálrepedés... Nem kívánom senkinek, de van ilyen is... :(

Azt írtad, hogy 4km-re dolgozol, addig igazán be sem melegszik az autó (legalábbis az enyém nem, 13 km-t ingázom melóba), lehet, hogy az 5000-es fordulat "hidegen" nem tett neki jót... Simán megehette a gyűrűt... Ez mondjuk talán egy kompresszió méréssel kiderülne...

Megehette, de akkor csak annál a hengernél lenne dzsuvás a gyertya a többinél meg őzbarna szerintem. Én a vezérlésre is ránéznék.

Link to comment
Megosztás:

A lámpa nem gyullad ki , és szép sima a járása is. 5000-es fordulatig minden sima, de nem megy tovább. A füst az amit nem tudok még hova tenni.

Nálam is volt hasonló jelenség, de akkor a hátsó dobom esett össze... Aztán kilőttem a szigetelést az M7-esen és azóta húz mint a barom... Ez csak 1 lehetőség!

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra itt!! Mai napom is ennek a gyönyörű opel astrának szenteltem, hetyke ötlete szöget ütött a fejembe ezért leszereltem a középső dobtól a kipufogósort , majd a katalizátort is, de sajnos nem hozott eredményt a jelenség ugyanaz megy szépen ha nem taposom a szemét fel sem tűnik hogy valami nincs rendben , viszont 5000-es fordulat fölé nem hajlandó menni. Végső elkeseredésemben elkezdtem szétszedni ismét az egészet és az egyik kis elektromos kütyüből kipotyogott ilyen grafitos fekete valami http://kep.psharing.com/821964.jpg ez alkatrész mindkét irányba kell engedje a levegőt?

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra itt!! Mai napom is ennek a gyönyörű opel astrának szenteltem, hetyke ötlete szöget ütött a fejembe ezért leszereltem a középső dobtól a kipufogósort , majd a katalizátort is, de sajnos nem hozott eredményt a jelenség ugyanaz megy szépen ha nem taposom a szemét fel sem tűnik hogy valami nincs rendben , viszont 5000-es fordulat fölé nem hajlandó menni. Végső elkeseredésemben elkezdtem szétszedni ismét az egészet és az egyik kis elektromos kütyüből kipotyogott ilyen grafitos fekete valami http://kep.psharing.com/821964.jpg ez alkatrész mindkét irányba kell engedje a levegőt?

A sárvédő mögött van az aktivszén tartály ami a tankszellőztetés része, ha az széttesik akkor tud szenet beszívni a motor de ez többnyire inkább alapjárati gondokat szokott okozni. Ürítsd ki a csöveket, ha még jön szén akkor tegyél oda egy pár 100forintos műanyag benzinszűrőt. (autós-motorosbolt) Itt van a széntartály a sárvédő mögött:

1686878-20141221-0sspJl.jpg

Egyik cső hátról jön a tanktól, a másik csak ott lóg az ablakmosó tartály alatt egy tölcsérrel a végén a harmadik megy bele abba az elektromos kütyübe. Amúgy ha már itt tartunk mehetnél egy próbakört letekert tanksapkával, mert ha ilyen tankszellőztetés gondod van akkor lehet nem is szellőzik a tank és a pumpa nem tud rendesen benzint szívni a tankban keletkező vákum miatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne két kérdésem, vezérlés csere után a szíjfeszítőn lévő mutató nem pont a bevágásra mutat, hanem lejjebb van. Van ennek valami tűrése, hogy mennyire mozdulhat el? A másik gond, hogy járó motornál a szíj mozog oldalirányban kb 1-2 mm-t. Ez mitől lehet?
Köszi, Gábor

Link to comment
Megosztás:

Ezt kifejtenéd bővebben? :D

90-es modellév végéig írja a Haynes is a feszítő nélkülit. Viszont ott valami célszerszámot emleget erre a célra, KM****** néven.

A kadettban az van. :D

Amúgy annyira, hogy az alapállapothoz képest 90 foknál jobban ne tudd elfordítani a szíjat.

Link to comment
Megosztás:

A sárvédő mögött van az aktivszén tartály ami a tankszellőztetés része, ha az széttesik akkor tud szenet beszívni a motor de ez többnyire inkább alapjárati gondokat szokott okozni. Ürítsd ki a csöveket, ha még jön szén akkor tegyél oda egy pár 100forintos műanyag benzinszűrőt. (autós-motorosbolt) Itt van a széntartály a sárvédő mögött:

Egyik cső hátról jön a tanktól, a másik csak ott lóg az ablakmosó tartály alatt egy tölcsérrel a végén a harmadik megy bele abba az elektromos kütyübe. Amúgy ha már itt tartunk mehetnél egy próbakört letekert tanksapkával, mert ha ilyen tankszellőztetés gondod van akkor lehet nem is szellőzik a tank és a pumpa nem tud rendesen benzint szívni a tankban keletkező vákum miatt.

A fenéket! Úgy hazavágja az üzemanyagrendszert, hogy öröm nézni a lambdaszonda: szegény keverék hibaüzeneteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne két kérdésem, vezérlés csere után a szíjfeszítőn lévő mutató nem pont a bevágásra mutat, hanem lejjebb van. Van ennek valami tűrése, hogy mennyire mozdulhat el? A másik gond, hogy járó motornál a szíj mozog oldalirányban kb 1-2 mm-t. Ez mitől lehet?

Köszi, Gábor

Én sem tudtam valamiért pont a jelre tenni a feszítőt, akárhogy tekergettem körbe a vízpumpát mindíg volt 1-2 miliméter a pontos jelre állásig, de mivel nem tudtam mit kezdeni vele így használom már talán 1 éve. Járó motornál sosem nézegettem mert ugye akkor már fent van a burkolat.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Szerintetek milyen gyűrűszettet érdemes rakni C20XE be? Felújítás előtt állok, és mint mindenki én is szeretném megadni a motornak a legjobbat! :) 4féle márkából válogatok: AE, ACL, Göetze, Kolbenschmidt. Melyik márkát érdemes belerakni? Csapágyakból a King Bearing tól inkább tartózkodom. Abból van NPR, Kolbenschmidt, és Glyco. Köszi előre is a segítségetek! :) Kellemes ünnepeket!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.