Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Megétvesztő, mert a 4. hengert 3x mértem meg, mert nem akartam elhinni hogy ennyire szar. Azért néz ki 6 hengeresnek. :)

Amúgy az első 3 9 bar körül, a 4-nél meg 6.5 a legjobb, itt már töltőre akasztva, hátha az akksi gyenge. (pedig új)

Aha értem..mire gyanakszol, gyűrű, szelep?

Link to comment
Megosztás:

Aha értem..mire gyanakszol, gyűrű, szelep?

Hát a 4-es hengertől korábban már hallottam némi szelephangot, szóval ha szerencsém van megúszom 4 hidrotőke cserével. De előbb még majd csinálunk egy veszteségmérést, meg sztem belenézek endoszkóppal.

Enyémet nem mérnéd meg ?

Szívesen, ha jársz bécs felé. :) Saját nekem sincs sajnos, én is a cégnél csináltam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Korábban én is mértem kompressziót, X16XEL- nél, a 4 henger 12,8- 12,5- 12,5- 12,3 Bar körül voltak, mindez üzemmelegen és teljesen nyitott folytószelepnél. Mennyire jó ez az érték? Mennyi lenne a gyári?

Szerintem ez jó érték talán 11-körül szoktak lenni.

Hát a 4-es hengertől korábban már hallottam némi szelephangot, szóval ha szerencsém van megúszom 4 hidrotőke cserével. De előbb még majd csinálunk egy veszteségmérést, meg sztem belenézek endoszkóppal.

Szívesen, ha jársz bécs felé. :) Saját nekem sincs sajnos, én is a cégnél csináltam.

Kiváncsi leszek eltűnik-e a buborgás alapjáraton ha kimosom-kicserélem a tőkéket. :icon1: Kendácsolnák egy órát ha rájövök hogyan lehet összehozni egy régi gyertyával, pontosabban csak a menetes részével. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez jó érték talán 11-körül szoktak lenni.

Kiváncsi leszek eltűnik-e a buborgás alapjáraton ha kimosom-kicserélem a tőkéket. :icon1: Kendácsolnák egy órát ha rájövök hogyan lehet összehozni egy régi gyertyával, pontosabban csak a menetes részével. :rolleyes:

Akkor a 12BAR fölötti kompresszió elég jó még :-)

A kompresszió mérő nem csak annyi, hogy a menetes vég és a nyomásmérő óra, hanem kell egy visszacsapó szelep + egy fesz mentesítő szelep is!

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Akkor a 12BAR fölötti kompresszió elég jó még :-)

A kompresszió mérő nem csak annyi, hogy a menetes vég és a nyomásmérő óra, hanem kell egy visszacsapó szelep + egy fesz mentesítő szelep is!

Visszacsapó szelep nem muszáj, ha olyan nyomásmérőt szerzel, aminek van ún. vonszolt mutatója.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, tudjátok, szoktam 1-2 percig melegíteni az autót (1.4 60le), de már korábban is előfordult, most ismét megfigyeltem, mikor indítom (kb 1 fokban), az alapjárat meglepően alacsony és jidőnként belekattog valami... Gondolom az alacsony alapjárat (jéghideg motornál) nem tesz jót a hidrotőkék kenésének, de nem értem, miért ilyen alacsony az alapjárat jéghideg indításnál?

Link to comment
Megosztás:

Srácok, tudjátok, szoktam 1-2 percig melegíteni az autót (1.4 60le), de már korábban is előfordult, most ismét megfigyeltem, mikor indítom (kb 1 fokban), az alapjárat meglepően alacsony és jidőnként belekattog valami... Gondolom az alacsony alapjárat (jéghideg motornál) nem tesz jót a hidrotőkék kenésének, de nem értem, miért ilyen alacsony az alapjárat jéghideg indításnál?

Melegen meg mikor indítom először felpörög és utána áll vissza 800-ra az alapjárat... Nem értem. Hidegen elképesztően alacsony alapjárattal indul, melegen meg felpörög. Valami el lehet koszolódva? Mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Jah igen, aki nem tudná: kiderült, hogy mi okozta a fix 2000 fordulatos alapjáratot, illetve a 0505-ös hibakódot -> motorvezérlő kuka. Állítólag típushiba.

Részletek: rádugtuk gépre. hideg indításnál semmi gond. szépen szabályoz, gépen nézve is ez mutatkozik. ahogy melegszik a motor próbál szabályozni az alapjáraton, nyilván lejjebb. ekkortól összevissza mutat az alapjárati pozíció és feszültség érték gépen nézve aztán jön a check engine.

Már csak az a kérdés, hogy be kell tanítani egy vezérlőt klímára vagy alapból tudja mindegyik? Mondjuk csütörtökön kiderül. spzoli hoz vezérlőt. ha beindul a klíma, akkor elvileg nem kell. :D mondjuk az immotól jobban aggódom.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg ötlet? :blush:

Esetleg meg kéne nézni a kétvezetékes hőgombát, ami az ECU-t tájékoztatja a motor hőmérsékletéről. Ha az ECU azt hiszi, meleg a motor, nem ad dúsabb üzemanyagot és nem állítja magasabb fordulatszámra a motort. Ezt a hőgombát a generátor mögé benézve találod, két vezeték megy rá (kicsit feljebb van egy 1 vezetékes is, az csak a műszercsoporté).

Ezen kívül esetleg elkoszolódott alapjárati motor, kirepedt vákuumcső jut eszembe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X16XEL motoron valaki meg tudná mondani a kuplung felőli oldalon a motor szimering méreteit?

+ még egy kérdés, a nyelestengely csapágy méreteit tudja valaki esetleg?

Előre is köszönöm szépen!

Hát este van már lusta vagyok keresgélni.. a láng oldalán ha jól tudom szoktak lenni méretek, ha rákeserel az alkatrészre ott megtalálod a méreteit. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tippet!

A szimering: 80X98X10mm, a nyelestengely csapágy nincs :omg:

F-85815 és INA a gyári. ;) Pl: (de csapágybolt a nyerő) :icon1:

http://www.pannoncsapagy.hu/csapagyak/luk/f-85815+jarmu+csapagy+7120379100+opel.html

Előfordulhat, hogy jó lesz, de általában a nyelestengely hangoskodik, mivel nincs csapágygyűrű.

A cseréhez csapágykihúzó kell, és általában nem adja magát könnyen. ;)

Link to comment
Megosztás:

Esetleg meg kéne nézni a kétvezetékes hőgombát, ami az ECU-t tájékoztatja a motor hőmérsékletéről. Ha az ECU azt hiszi, meleg a motor, nem ad dúsabb üzemanyagot és nem állítja magasabb fordulatszámra a motort. Ezt a hőgombát a generátor mögé benézve találod, két vezeték megy rá (kicsit feljebb van egy 1 vezetékes is, az csak a műszercsoporté).

Ezen kívül esetleg elkoszolódott alapjárati motor, kirepedt vákuumcső jut eszembe.

Köszönöm szépen a tanácsot! :D

Esetleg abban még tudnál segíteni, hogy mit érdemes nézni rajta? Honnan tudom, hogy elromolhatott? Már a két vezetékes hőgomba...

Módosítva : szekfizsolt
Link to comment
Megosztás:

F-85815 és INA a gyári. ;) Pl: (de csapágybolt a nyerő) :icon1:

http://www.pannoncsapagy.hu/csapagyak/luk/f-85815+jarmu+csapagy+7120379100+opel.html

Előfordulhat, hogy jó lesz, de általában a nyelestengely hangoskodik, mivel nincs csapágygyűrű.

A cseréhez csapágykihúzó kell, és általában nem adja magát könnyen. ;)

Köszönöm szépen! Hogy értsem azt, hogy a nyelestengely hangoskodik?
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen! Hogy értsem azt, hogy a nyelestengely hangoskodik?

Úgy, hogy esetenként a nyelestengely rágódik be. Ilyenkor hiába a csapágycsere, mert a csapágy csak egy külső héjból és a görgőkből+kosárból áll. A belső futófelülete maga a nyelestengely.

Ha volt a váltóban olaj rendesen, akkor általában nem szokott ezzel gond lenni. Láttam 300e.km-t futott cuccokat, látható hiba nélkül. Egy kis hangja volt... és? :icon1: Képem nincs hozzá, mert megette a telefon, de lehet találni neten.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Úgy, hogy esetenként a nyelestengely rágódik be. Ilyenkor hiába a csapágycsere, mert a csapágy csak egy külső héjból és a görgőkből+kosárból áll. A belső futófelülete maga a nyelestengely.

Ha volt a váltóban olaj rendesen, akkor általában nem szokott ezzel gond lenni. Láttam 300e.km-t futott cuccokat, látható hiba nélkül. Egy kis hangja volt... és? :icon1: Képem nincs hozzá, mert megette a telefon, de lehet találni neten.

Nekem olyant csinál már régóta hogy van egy kis súrlódó-nyűszörgő hangja alapjáraton ha alányúlok cipőorral a kuplung pedálnak és megemelem akkor hallgat el. Remélem a kinyomó csapágy cserével megszűnik, de igazából ha marad az sem tragédia.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.