Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

C14SE típusú motoron szeretnék hidrotőkéket cserélni. Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen célszerszámra lenne szükségem, mert a hengerfejet nem szeretném levenni. Találtam egy ilyet: http://p.coldline.hu/2013/02/12/903133-20130212-ygw7Yf.jpg

Valami ilyesmi szerszámról tudna nekem valaki egy rajzot adni? Minden jó tanácsot elfogadok. :icon1:

Üdv,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A hetvegen vásároltam egy astra f 1.6 8-at es az a problèmám lenne hogy egy 10km megtetele utan elegge el kezd fustolni! Hidegen semmi baja.... Mondtak h szelepszar szimering...vagy nagyobb a baj!?

Hengerfej vagy akár a blokk is lehet repedt. Ha most vetted akkor minél előbb jelezd a problémát az eladónak. Gondolom még nem írattad át, én visszavinném és visszakérném a pénzt, de most komolyan azért ez nem kis átb@szás. A próbakörön sem derülhetett ez ki ha csak 10 km után jelentkezik tehát az se legyen már indok, hogy kipróbáltad. Egy motorfelújításba ne menj bele mert nem tudhatod mi lesz a vége és azon az áron már jó állapotút is vehetsz van választék ebből a típusból bőven ami motorikusan még jó is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A hetvegen vásároltam egy astra f 1.6 8-at es az a problèmám lenne hogy egy 10km megtetele utan elegge el kezd fustolni! Hidegen semmi baja.... Mondtak h szelepszar szimering...vagy nagyobb a baj!?

Hengerfej vagy akár a blokk is lehet repedt. Ha most vetted akkor minél előbb jelezd a problémát az eladónak. Gondolom még nem írattad át, én visszavinném és visszakérném a pénzt, de most komolyan azért ez nem kis átb@szás. A próbakörön sem derülhetett ez ki ha csak 10 km után jelentkezik tehát az se legyen már indok, hogy kipróbáltad. Egy motorfelújításba ne menj bele mert nem tudhatod mi lesz a vége és azon az áron már jó állapotút is vehetsz van választék ebből a típusból bőven ami motorikusan még jó is.

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a szállított mennyiségnek kell meglenni hanem a nyomásnak is.

A szelepszár szimering miatt inkább indításkor füstöl jobban, amikor többet állt az autó. Van esetleg a füstnek jellegzetes olajszaga vagy inkább fehérebb mint a gőz?

Meg az a baj, hogy az összes gyertya teljesen fekete. Beleraktuk a régebbieket, azok is azok lettek. Pedig minden érzékelőt végigmértem, minden jó. Lehetséges-e, hogy a motorvezérlő nem igazán a?

Link to comment
Megosztás:

Meg az a baj, hogy az összes gyertya teljesen fekete. Beleraktuk a régebbieket, azok is azok lettek. Pedig minden érzékelőt végigmértem, minden jó. Lehetséges-e, hogy a motorvezérlő nem igazán ######a?

A motorvezérlő nem szól bele a füstölésbe, itt inkább valahol olaj kerül az égéstérbe. Ha mindenképpen akarsz vele kezdeni valamit, akkor a szelepszár szimering csere a legolcsóbb, én azzal kezdenék, ha marad a füst akkor a gyűrűzés. Persze csak akkor ha feltételezzük hogy nem olajjárat szakadt átt valahol.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mi okozhatja,hogy a hátsó kipudob "morgós" gázadáskor? Nem lyukas sehol a rendszer,pár éves az egész,kb. fél éve jött elő.

Köszönöm!

Elkezdett bellül összeroskadni például, a hátsó dobok 2-3 évet bírnak attól függően, hogy rövidtávon, vagy hosszútávon használják, meg például hogy gyárilag van-e a lyuk az alján vagy a kondenzvíz csak gyűlik benne. De ha hegesztett a tartókonzol(ok) akkor ott is szokott lyukadni, és ott nem olyan feltűnő.

Link to comment
Megosztás:

Elkezdett bellül összeroskadni például, a hátsó dobok 2-3 évet bírnak attól függően, hogy rövidtávon, vagy hosszútávon használják, meg például hogy gyárilag van-e a lyuk az alján vagy a kondenzvíz csak gyűlik benne. De ha hegesztett a tartókonzol(ok) akkor ott is szokott lyukadni, és ott nem olyan feltűnő.

Köszi!

A kondenzvíz csöpög...a végén :)

1 éve vettem, azóta főleg 32 km használom naponta. Akkor csere lesz.

Link to comment
Megosztás:

Meg az a baj, hogy az összes gyertya teljesen fekete. Beleraktuk a régebbieket, azok is azok lettek. Pedig minden érzékelőt végigmértem, minden jó. Lehetséges-e, hogy a motorvezérlő nem igazán ######a?

Az ecotec motorok dugattyúin nincs olajvisszavezető furat. Az oldalán folyik vissza az olaj. Valószinűleg neked az olajkoksztól már nem rugalmas az olalehúzógyűrűd, vagyis le van tapadva. Szerintem le kéne pattintani a hengerfejet kiszedni a dugókat és egy hétig etanolba áztatni, majd új gyűrűvel összerakni.

De ez csak egy vélemény.

Az csak zárójeles megoldás, de tényleg, hogy nz vagy se dugót raksz bele. Akkor nem lesz olajzabálás. De ez tényleg zárójeles.

Link to comment
Megosztás:

A motorvezérlő nem szól bele a füstölésbe, itt inkább valahol olaj kerül az égéstérbe. Ha mindenképpen akarsz vele kezdeni valamit, akkor a szelepszár szimering csere a legolcsóbb, én azzal kezdenék, ha marad a füst akkor a gyűrűzés. Persze csak akkor ha feltételezzük hogy nem olajjárat szakadt átt valahol.

Köszi, de ezt szerintem nem nekem akartad írni.

Link to comment
Megosztás:

Összefoglalva: A probléma az ,hogy nem megy úgy az autó, ahogy kellene neki. kb 3500-as fordulat felett kezd el húzni, mint régen. Mindegy hogy indulsz el vele, nem nagyon akar gyorsulni (csak úgy, mint egy 60-70 lóerős). Beindítod, mindegy hogy hideg vagy meleg már a motor, adsz neki egy kisebb vagy nagyobb gázfröccsöt és a kipufogón is hallani hogy puffog vagy enyhén durrog, de akkor mikor visszaveszed a gázról a lábad. Minden érzékelő és aktor jól működik. Egyedül a motorvezérlőről nem tudok nyilatkozni, azt csak szétszedtem és szemrevételeztem, ott nem láttam semmi rendellenességet. Érdekesség még, hogy mielőtt még az alapjárati motort kicseréltem volna rajta, ugye szét volt szedve az egész szívó része a motornak, ki lett pucolva minden, összerak és azután valamikor mentem egy próbakört vele és mintha semmi baja nem lenne, ment mint a mérgezett egér, mintha új lenne a motor, aztán kb 5 perccel az elindulás után kivillant a check engine lámpa és aztán az alapjárat az felugrott neki olyan 3500 környékére és ott is maradt.

Link to comment
Megosztás:

Az ecotec motorok dugattyúin nincs olajvisszavezető furat. Az oldalán folyik vissza az olaj. Valószinűleg neked az olajkoksztól már nem rugalmas az olalehúzógyűrűd, vagyis le van tapadva. Szerintem le kéne pattintani a hengerfejet kiszedni a dugókat és egy hétig etanolba áztatni, majd új gyűrűvel összerakni.

De ez csak egy vélemény.

Az csak zárójeles megoldás, de tényleg, hogy nz vagy se dugót raksz bele. Akkor nem lesz olajzabálás. De ez tényleg zárójeles.

Szerintem lefelé egyszerűbb kihúzni a dugókat nem? Akkor a hengerfej is maradhat a helyén.

Összefoglalva: A probléma az ,hogy nem megy úgy az autó, ahogy kellene neki. kb 3500-as fordulat felett kezd el húzni, mint régen. Mindegy hogy indulsz el vele, nem nagyon akar gyorsulni (csak úgy, mint egy 60-70 lóerős). Beindítod, mindegy hogy hideg vagy meleg már a motor, adsz neki egy kisebb vagy nagyobb gázfröccsöt és a kipufogón is hallani hogy puffog vagy enyhén durrog, de akkor mikor visszaveszed a gázról a lábad. Minden érzékelő és aktor jól működik. Egyedül a motorvezérlőről nem tudok nyilatkozni, azt csak szétszedtem és szemrevételeztem, ott nem láttam semmi rendellenességet. Érdekesség még, hogy mielőtt még az alapjárati motort kicseréltem volna rajta, ugye szét volt szedve az egész szívó része a motornak, ki lett pucolva minden, összerak és azután valamikor mentem egy próbakört vele és mintha semmi baja nem lenne, ment mint a mérgezett egér, mintha új lenne a motor, aztán kb 5 perccel az elindulás után kivillant a check engine lámpa és aztán az alapjárat az felugrott neki olyan 3500 környékére és ott is maradt.

Nincs ott kartergázcső meg Map-szenzor csöve amit visszarakáskor felcserélhettél? Két nagyjából egyforma vastag cső. Annyira nem ismerem azt a motort.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem lefelé egyszerűbb kihúzni a dugókat nem? Akkor a hengerfej is maradhat a helyén.

Nincs ott kartergázcső meg Map-szenzor csöve amit visszarakáskor felcserélhettél? Két nagyjából egyforma vastag cső. Annyira nem ismerem azt a motort.

Nem hiszem, hogy egyszerűbb kiszedni a főtengelyt. Leszedni az olajszivattyút, széthúzni motort váltót, tengelykapcsolót és lendítőkereket leszedni.

Csapágyak miatt is elég kritikus a műtét.

Link to comment
Megosztás:

Nincs ott kartergázcső meg Map-szenzor csöve amit visszarakáskor felcserélhettél? Két nagyjából egyforma vastag cső. Annyira nem ismerem azt a motort.

Azelőtt is így viselkedett, azért lett hozzányúlva, szétszedve, kitisztítva, mindent ugyanoda raktam vissza. A tisztítás kicsit segített rajta, de máshol van baja neki.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy egyszerűbb kiszedni a főtengelyt. Leszedni az olajszivattyút, széthúzni motort váltót, tengelykapcsolót és lendítőkereket leszedni.

Csapágyak miatt is elég kritikus a műtét.

Jogos, rosszul emlékeztem, csak a főtengely-hajtókar csapágyak lettek alulról cserélve a dugók felfelé jöttek ki. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szert tettem egy szervó szettre,már csak a generátor és a főtengely tárcsáit kellene cserélnem. Tudnátok nekem linkeket küldeni,hogy hol kapok ilyeneket? Sajnos sokat kerestem,de nem vagyok bennük biztos,hogy jók. C16NZ a motor, 5 bordás a szervó szivattyú.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szert tettem egy szervó szettre,már csak a generátor és a főtengely tárcsáit kellene cserélnem. Tudnátok nekem linkeket küldeni,hogy hol kapok ilyeneket? Sajnos sokat kerestem,de nem vagyok bennük biztos,hogy jók. C16NZ a motor, 5 bordás a szervó szivattyú.

Köszi!

Nekem van főtengely szíjtárcsám pesten. Írj privit ha érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Azelőtt is így viselkedett, azért lett hozzányúlva, szétszedve, kitisztítva, mindent ugyanoda raktam vissza. A tisztítás kicsit segített rajta, de máshol van baja neki.

Ránéznék a vezérlésre nincs-e ott valami gebasz. Ugrott egyet a szíj vagy a szíjtárcsák lazultak fel, csak mert fordult elő már ilyen is. Kopogásérzékelő jó? Ha kigyulladt a check engine akkor hibakódot is ki kellene olvasni és akkor talán okosabbak leszünk.

Link to comment
Megosztás:

Ránéznék a vezérlésre nincs-e ott valami gebasz. Ugrott egyet a szíj vagy a szíjtárcsák lazultak fel, csak mert fordult elő már ilyen is. Kopogásérzékelő jó? Ha kigyulladt a check engine akkor hibakódot is ki kellene olvasni és akkor talán okosabbak leszünk.

Még akkor feljegyeztem, hogy pillanatnyilag milyen hibakódokat dobott ki:

34 - AGR szelep - feszültség túl magas

35 - Alapjárati vezérlőszelep

47 - Levegőpumpa / relé - feszültség túl magas

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.