Ugrás a tartalomhoz


  • Loading Countdowns
Fotó

Motor

astra astra-f motor

  • Please log in to reply
34279 válasz erre a témára

#28301 bazsi28

bazsi28
  • Fórumlakó
  • 2 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 09 - 18:14

Sziasztok!

Van egy 96-os 1.4-es 16V ECOTEC FAstra Caravanom. Két éve vettem 223.000 Km-el. Tavaly télen jött ki egy motorhiba. Hidegben kihagy egy henger,
remeg és lefullad a motor.

Az Opel márkaszervíz szerint elektromos vezérlés a hiba, de nem csináltak vele semmit. Jó idő lett és a hiba eltűnni látszott.Idén megint előjött.

Most elvittem egy autóvillamosságishoz, aki végigmérte az egészet és semmilyen elektromos hibát nem talált benne. Mért kompressziót
is hidegen. Egyes henger 4,5 többi 14 bar körül.

Elvittem szerelőhöz, rögtön kompressziót mért két műszerrel is. Egyik szerint 10 másik szerint 13 bar +- 0,5 bar mindegyik hengerben. Az EGR szelep
lyukas volt azt cserélték, de a hiba továbbra is fennáll és a szerelő nem tudja mi okozhatja ezt a hibát.

Ha valakinek van ötlete kérem segítsen.

Köszi!



#28302 daykiller

daykiller

    Metal \m/

  • Fórumlakó
  • 11.580 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 09 - 18:59

Sziasztok!

Van egy 96-os 1.4-es 16V ECOTEC FAstra Caravanom. Két éve vettem 223.000 Km-el. Tavaly télen jött ki egy motorhiba. Hidegben kihagy egy henger,
remeg és lefullad a motor.

Az Opel márkaszervíz szerint elektromos vezérlés a hiba, de nem csináltak vele semmit. Jó idő lett és a hiba eltűnni látszott.Idén megint előjött.

Most elvittem egy autóvillamosságishoz, aki végigmérte az egészet és semmilyen elektromos hibát nem talált benne. Mért kompressziót
is hidegen. Egyes henger 4,5 többi 14 bar körül.

Elvittem szerelőhöz, rögtön kompressziót mért két műszerrel is. Egyik szerint 10 másik szerint 13 bar +- 0,5 bar mindegyik hengerben. Az EGR szelep
lyukas volt azt cserélték, de a hiba továbbra is fennáll és a szerelő nem tudja mi okozhatja ezt a hibát.

Ha valakinek van ötlete kérem segítsen.

Köszi!

Első, amit megnézék a kocsimon, ha ilyen hibával találkoznék, hogy kimérném a kétvezetékes hőfokjeladót, hogy kb mennyi az értéke hidegen és melegen. Aztán közölném itt. :) Valahol van lista, hogy kb mekkora ellenállásnak kell lennie bizonyos hőfokokon. Viszont a 16 szelepeseket nem nagyon ismerem, így nem tudom a pontos helyét a jeladónak. Nyolc szelepesnél a szívó oldalon van betekerve a befecskendező alatt.
Megtaláltam a listát:
100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

.:: Astra :: F :: Caravan :: '96/11 :: X16SZR :: Gyöngyház kék, Z286 :: 295000km (óracsere volt) amúgy valójában már félmillió km :: Bulbs by Tungsram ::.
Átlagfogyasztás: 2009: 7,1 l/100km :: 2010: 7,05l/100km :: 2011: 6,8l/100km (felújított motorral már) :: 2012: 6,75l/100km :: 2013: 6,69l/100km ::.

Coldline ingyenes képfeltöltés.


#28303 bazsi28

bazsi28
  • Fórumlakó
  • 2 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 09 - 19:46

Első, amit megnézék a kocsimon, ha ilyen hibával találkoznék, hogy kimérném a kétvezetékes hőfokjeladót, hogy kb mennyi az értéke hidegen és melegen. Aztán közölném itt. :) Valahol van lista, hogy kb mekkora ellenállásnak kell lennie bizonyos hőfokokon. Viszont a 16 szelepeseket nem nagyon ismerem, így nem tudom a pontos helyét a jeladónak. Nyolc szelepesnél a szívó oldalon van betekerve a befecskendező alatt.
Megtaláltam a listát:
100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm


Köszi az infót, megyek a listával a villamosságishoz.

#28304 Dark_Errant

Dark_Errant

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 1.000 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 09 - 21:05

Köszi az infót, megyek a listával a villamosságishoz.


Ezt egy multimeterrel is ki tudod merni, ha van vagy kersz kolcson.
-- Astra F -- '95/03 --
"Through the eternal flame I travel as the rain keeps falling..."

#28305 m_petya

m_petya

    Isten után a második ember :D

  • Fórumlakó
  • 939 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 12 - 17:43

Cartársak!

Nagy a bajom. :( Ac pumpa gondolt egyet elkezdett nyüszíteni, mintha befognám a cső végét és folytva kellene dolgoznia. Gázadásra a szekér csak dadogott. Kicsi várakozás után ujraindítás és semmi gond kb egy 15 km-ig utána megint. Üzemanyagszűrőt kicseréltem, üzemanyagcsöveket levettem kifújtam, hátha valami szutyok van benne. Azóta nem nyűszített csak folyamatosan sípoló hangon működött. Járó motor mellett simán hallani a hangját a kocsiban. Meguntam és kicseréltem a pumpát egy újra. A helyzet sajnos nem változott. rángatás és dadogás nincs, de cserébe ott a folyamatosan sípoló hang. A töltésem meg csak 13,9-14,00 körül mozog. Mintha erőlködne a pumpa és nagy áramot venne fel. Nem is megy úgy a kocsi mint kéne. Ötletem nincs hogy mi lehet még a ludas. Az injektorhídra tippelek, hogy ott lehet valami dugulás vagy valami keresztmetszetcsökkenés, ami megfogja a pumpát. Esetleg a vákuumos nyomásszabályzó döglött meg és kisebb nyomáson engedi csak át az üzemanyagot? Segítséget kérnék, mert nemsokára be kéne fogni egy hosszabb útra a járgányt, de így nem merek elindulni vele.
C14SE Caravan 95-ös csomagolás :) 82 pacival

#28306 zotya975

zotya975

    Rinyálós zotya, Fejben szerelő.

  • MOTE klubtag
  • 22.292 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 12 - 18:02

Cartársak!

Nagy a bajom. :( Ac pumpa gondolt egyet elkezdett nyüszíteni, mintha befognám a cső végét és folytva kellene dolgoznia. Gázadásra a szekér csak dadogott. Kicsi várakozás után ujraindítás és semmi gond kb egy 15 km-ig utána megint. Üzemanyagszűrőt kicseréltem, üzemanyagcsöveket levettem kifújtam, hátha valami szutyok van benne. Azóta nem nyűszített csak folyamatosan sípoló hangon működött. Járó motor mellett simán hallani a hangját a kocsiban. Meguntam és kicseréltem a pumpát egy újra. A helyzet sajnos nem változott. rángatás és dadogás nincs, de cserébe ott a folyamatosan sípoló hang. A töltésem meg csak 13,9-14,00 körül mozog. Mintha erőlködne a pumpa és nagy áramot venne fel. Nem is megy úgy a kocsi mint kéne. Ötletem nincs hogy mi lehet még a ludas. Az injektorhídra tippelek, hogy ott lehet valami dugulás vagy valami keresztmetszetcsökkenés, ami megfogja a pumpát. Esetleg a vákuumos nyomásszabályzó döglött meg és kisebb nyomáson engedi csak át az üzemanyagot? Segítséget kérnék, mert nemsokára be kéne fogni egy hosszabb útra a járgányt, de így nem merek elindulni vele.

A visszafolyásnál kéne megbontani ahol a szintszabályzó van és ott megnézni hogy rendesen nyomja-e vissza az anyagot...
F Astra Caravan c14nz 94'

#28307 m_petya

m_petya

    Isten után a második ember :D

  • Fórumlakó
  • 939 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 12 - 18:04

A visszafolyásnál kéne megbontani ahol a szintszabályzó van és ott megnézni hogy rendesen nyomja-e vissza az anyagot...

van benne valami. Ha ott alig jön vissza cucc akkor valami fogja a szivattyút.
C14SE Caravan 95-ös csomagolás :) 82 pacival

#28308 norbika74

norbika74

    Újonc

  • Fórumlakó
  • 10 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 13 - 10:35

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Opel astra 1.6 16v néha kivillanik a motordiagnosztika lámpa a műszerfalon,ugy 30km-enként és akkor folyamatosan világít, ha leállítom akkor egy ideig megint semmi. Valaki tudna mondani rá valami hibát? előre is köszönöm.

#28309 Dark_Errant

Dark_Errant

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 1.000 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 13 - 10:40

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Opel astra 1.6 16v néha kivillanik a motordiagnosztika lámpa a műszerfalon,ugy 30km-enként és akkor folyamatosan világít, ha leállítom akkor egy ideig megint semmi. Valaki tudna mondani rá valami hibát? előre is köszönöm.


Ki kellene olvasni a hibakódot amit a jelenség után tárol az ECU.
A módját pedig a fórumban keresve megtalálod!
-- Astra F -- '95/03 --
"Through the eternal flame I travel as the rain keeps falling..."

#28310 zolpat

zolpat

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 246 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 06:38

Sziasztok!
Az egészséges ha az 1,4-es F Astrám(C14NZ) harmadikban max.70-75-el hajlandó menni??Jó,már 20éves a verda,de szerintem ez azért nem normális dolog..Motorikusan szerintem nincs gondja,olajat nem eszi,nem füstöl,a fagyálló sem fogy-hogy hengerfejes lenne,motorfék fogja rendesen az autót--tehát elméletileg a kompresszió is rendben van,bár még nem mérettem be.Fordulat is megvan mert"ordít"rendesen a motor,mikor kihúzatom,csak épp nem megy...Csúszna a kuplungom esetleg??de a szagát meg nem érzem a kuplungnak ha csúszna..Amúgy meg 140 a vége,km óra szerint..Szóval kicsit furcsállom a dolgot,mert az 1,3-as "stiftem"annak idején simán hozta a 100-110es tempót harmadikban..Szóval marad a "hát ez ilyen"megoldás,vagy tényleg van valami nyűgje az autómnak??Előre is köszi..
Astra F GL 1,4i C14NZ 92'5ajt.

#28311 Dark_Errant

Dark_Errant

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 1.000 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 08:15

Sziasztok!
Az egészséges ha az 1,4-es F Astrám(C14NZ) harmadikban max.70-75-el hajlandó menni??Jó,már 20éves a verda,de szerintem ez azért nem normális dolog..Motorikusan szerintem nincs gondja,olajat nem eszi,nem füstöl,a fagyálló sem fogy-hogy hengerfejes lenne,motorfék fogja rendesen az autót--tehát elméletileg a kompresszió is rendben van,bár még nem mérettem be.Fordulat is megvan mert"ordít"rendesen a motor,mikor kihúzatom,csak épp nem megy...Csúszna a kuplungom esetleg??de a szagát meg nem érzem a kuplungnak ha csúszna..Amúgy meg 140 a vége,km óra szerint..Szóval kicsit furcsállom a dolgot,mert az 1,3-as "stiftem"annak idején simán hozta a 100-110es tempót harmadikban..Szóval marad a "hát ez ilyen"megoldás,vagy tényleg van valami nyűgje az autómnak??Előre is köszi..


Nekem akkor csinalt ilyet amikor elmaszott a vezerlesem egy foggal
-- Astra F -- '95/03 --
"Through the eternal flame I travel as the rain keeps falling..."

#28312 zolpat

zolpat

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 246 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 13:06

Hát akkor facca lesz,ha a vezérlés mászott el..Elkiabáltam hogy 140-et megy,tegnap még ment,ma már 5ikben is max.75-80-al erőlködtem haza...Vezérlésre nem gondoltam,de akkor szerintem nehezen is indulna,meg rángatna nem?Odalépve neki full gázzal,visszafullad,nincs benne semmi erő!Én inkább már üzemanyagra gyanakszom..AC vagy lambda esetleg??Van itt még valaki,akinek voltak hasonló gondjai??
Astra F GL 1,4i C14NZ 92'5ajt.

#28313 Dark_Errant

Dark_Errant

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 1.000 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 14:38

Hát akkor facca lesz,ha a vezérlés mászott el..Elkiabáltam hogy 140-et megy,tegnap még ment,ma már 5ikben is max.75-80-al erőlködtem haza...Vezérlésre nem gondoltam,de akkor szerintem nehezen is indulna,meg rángatna nem?Odalépve neki full gázzal,visszafullad,nincs benne semmi erő!Én inkább már üzemanyagra gyanakszom..AC vagy lambda esetleg??Van itt még valaki,akinek voltak hasonló gondjai??


Nekem olyat csinált,hogy 4-ben 140et kihuzta, aztan 5-ben padlogazzal lassultam!
De minnel elobb vidd szerelehoz, ha elmaszott lehet nagyobb gond is!
AC nem lehet, mert egylatalan nem menne.
Lambda nal, csak uzemmelegen jelentkezne a problema
-- Astra F -- '95/03 --
"Through the eternal flame I travel as the rain keeps falling..."

#28314 FPepe

FPepe

    A kék villám :)

  • MOTE klubtag
  • 10.780 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 16:09

Szerintem viszont könnyen lehetne AC-pumpa, ha halódik, már nem bír annyit szállítani a motornak, amennyi benzin nagyobb fordulaton kéne neki. Ebből kiindulva egy eldugulófélben levő benzinszűrő is lehet a hiba.
'93, C14NZ GL

#28315 zolpat

zolpat

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 246 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 17:46

Hát az helyzet hogy a benzinszűrőt nyáron cseréltem...Ja azt nem írtam hogy én úgy vettem észre,csak melegen csinálja..Reggel hidegindítás után normálisan húz,de persze hidegen nem akarom kipróbálni csuma gázzal-szétpörgetve hogy húz-e?Ac pumpát házilag milyen módszerrel lehet megnézni hogy mennyi benyát nyom?Mintha valaki említett már volna egy módszert,benzincső le és flakonba bele,aztán indítózni...csak azzal nem vagyok tisztába mennyi a normális idő/mennyiség..Illetve gondoltam még arra is hogy lehúzom a lambda csatiját,és anélkül megyek vele..de előtte megkérdezlek benneteket hogy nem bolondítom-e meg ezzel a lépésemmel az ECU-t??Mert ha akkor megy normálisan akkor biztos lambda lesz...persze ezt csak én gondolom.. :) Amúgy a vezérlés rendben,du-án levettem a műanyag borítást és megnéztem a szíjat,feszesség oké,meg a fesz.görgő is a jelen van,tehát elméletileg nem ugorhatott át..mondjuk azt is nyáron cseréltem kompletten a teljes vezérlést..Illetve amit írt Dark Errant kollega,hogy ő 4-ben kihúzatta 140-ig és 5-ben kezdett erőtlenedni,nos én már minden fokozatban érzem a gyengeséget..
Astra F GL 1,4i C14NZ 92'5ajt.

#28316 opelkagl

opelkagl

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 101 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 19:46

Sziasztok.Abban kérném a segítségeteket hogy a kis f astrámban x16xel 74kw ecotec,már elég régóta zenél 1-2-3hidrotőke és szeretném kicserélni házilag mert meg untam a muzsikát már. :):)Na a lényeg hogy hogyan tudom pontosan megnézni hogy melyik adta meg magát a 16 közül,vagy esetleg ez szét szerelhető.És hol tudnák ilyet BONTOTTAT és jót beszerezni,mivel szegény az eklézsia mostanság,vagy legvégső esetben az újat meg veszem de a szerelőt mindenképp ki akarom hagyni. Segítségeteket előre is köszi.

#28317 sim76

sim76

    Újonc

  • Fórumlakó
  • 35 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 19:57

Nekem is csinált ilyet mindig télen amikor nagy hó volt vagy rossz útviszony és csak tatásan lehetett menni utána ugyanez volt a jelenség de nekem sikerült kihajtani a fejéből.Akkor arra gondoltunk bekormol a katalizátor és ki kell neki tisztulni,de később nyáron is jelentkezett teljesítmény ingadozás szíjcserekor észrevették hogy szénszűrőmaradékok vannak a szívó csonkban és a vákum csőben ki lett cserélve a benzingőz leválasztó vagy mi és egyenlőre nem jelentkezett ez a hiba.Illetve most meg alapjáraton remegett egy kicsit gyújtót kábel volt a baj
Opel Astra Sedan X14NZ A jó öreg 8 szelepes "1999" 131000km "Igaz 1998-ban leálltak a gyártással"

#28318 sim76

sim76

    Újonc

  • Fórumlakó
  • 35 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 20:01

Hidegen még több benzin kell szerintem mint melegen
Opel Astra Sedan X14NZ A jó öreg 8 szelepes "1999" 131000km "Igaz 1998-ban leálltak a gyártással"

#28319 zotya975

zotya975

    Rinyálós zotya, Fejben szerelő.

  • MOTE klubtag
  • 22.292 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 20:41

Hidegen még több benzin kell szerintem mint melegen

Hát ugye a dúsítás akkor még működik.
F Astra Caravan c14nz 94'

#28320 zolpat

zolpat

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 246 Hozzászólás:

Elküldve: 2012 május 14 - 23:15

Akkor meg merjem csinálni hogyha bemelegszik a motor kiiktatom a lambda szondát??Nem tudom,akkor az ECU vészüzemre kapcsol esetleg vagy nemes egyszerűséggel megbolondul??
Astra F GL 1,4i C14NZ 92'5ajt.





1 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó





Google PageRank

Hosted by AZ-NET ZRT