Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Segítsetek kérlek. A leirasnak, es több szerelő elmondasanak megfelelően megcsapoltuk a hogomba vezetekeit, raktunk be biztosítékot illetve egy megfelelő kapcsolot. A kábeleket sorkapoccsal raktuk össze. Az elején tökéletesen működött, majd egyszercsak nem. Néha igen, de inkább nem. Ellenőriztunk minden kontaktot, forrasztottunk, kapcsoló nélkül zártuk össze, szóval tényleg minden hibát kizartunk, mégsem működik a történet. Megprobaltuk kimerni, de az eredeti kabeleken sem megy át semmilyen feszültség. Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek kérlek. A leirasnak, es több szerelő elmondasanak megfelelően megcsapoltuk a hogomba vezetekeit, raktunk be biztosítékot illetve egy megfelelő kapcsolot. A kábeleket sorkapoccsal raktuk össze. Az elején tökéletesen működött, majd egyszercsak nem. Néha igen, de inkább nem. Ellenőriztunk minden kontaktot, forrasztottunk, kapcsoló nélkül zártuk össze, szóval tényleg minden hibát kizartunk, mégsem működik a történet. Megprobaltuk kimerni, de az eredeti kabeleken sem megy át semmilyen feszültség. Ötlet?

Pontosan miről van szó? Hőgomba...nem megy a venti?

Link to comment
Megosztás:

Igen!

Kiviteltől függően ez a rész áll a ventiből a högombából, és ha van fokozat egy vagy két reléből. Ha nincs relé akkor az F15-ös bizti felel csak érte ha van relé akkor az F26-is. Ha a högomba rossz, akkor lehúzva a csatiját összezárva a két lábat el kéne indulnia a ventinek, ha nem indul érdemes megnézni magát a ventit is közvetlen táppal, akár az akkuról 2 dróttal.

Link to comment
Megosztás:

Segítségeteket szeretném kérni

Jelenség a következő. Elmegyek dolgozni az autóval, délután mennék haza de nem indul. Hiába próbálom, tekeri de semmi. Másnap megpróbálom hazavinni simán indul. Ezt már kb 10- szer eljátszotta. Menetkozben nem áll le. Parkolóban viszont volt már olyan, h hazaakartam vinni egy ilyen eset után, pöccre elindult, tettem vettem leállás, aznap már nem indult, másnap hazavittem. Egyre gyakrabban csinálja ezt. Ac cserélve

Hibákód na ad ki semmit sem. Ismerős hall jeladóra gyanakszik

Motor c14nz.

Link to comment
Megosztás:

Még annyi hogy melegedés sem lehet, mert reggel leparkolok és este mennék haza.Bár azt is hozzá kell tenni, hogy télen nem volt ilyen, olyan másfél hónapja kezdte. De ez lehet h véletlen. Előre is köszönöm a tippeket.

Üdv,

Imi

Ez Zotya terepe, de én gyújtásmodulra és/vagy trafóra tippelnék.

Link to comment
Megosztás:

Ha meglokom kézzel, akkor elindul a venti.

Akkor ez lehet a ludas...mintha úgy rémlene nem lehet roncsolás nélkül bontani, de ha már úgyis mindegy neki én széttszedném hátha van valami szembetűnő hibája.

Ez Zotya terepe, de én gyújtásmodulra és/vagy trafóra tippelnék.

Azért azt jó lenne tudni, hogy ilyenkor benzint nem kap vagy nincs szikra?

Link to comment
Megosztás:

Még annyi hogy melegedés sem lehet, mert reggel leparkolok és este mennék haza.Bár azt is hozzá kell tenni, hogy télen nem volt ilyen, olyan másfél hónapja kezdte. De ez lehet h véletlen. Előre is köszönöm a tippeket.

Üdv,

Imi

Igen ennek ilyen gyújtásmodul szaga van.

Link to comment
Megosztás:

Segítségeteket szeretném kérni

Jelenség a következő. Elmegyek dolgozni az autóval, délután mennék haza de nem indul. Hiába próbálom, tekeri de semmi. Másnap megpróbálom hazavinni simán indul. Ezt már kb 10- szer eljátszotta. Menetkozben nem áll le. Parkolóban viszont volt már olyan, h hazaakartam vinni egy ilyen eset után, pöccre elindult, tettem vettem leállás, aznap már nem indult, másnap hazavittem. Egyre gyakrabban csinálja ezt. Ac cserélve

Hibákód na ad ki semmit sem. Ismerős hall jeladóra gyanakszik

Motor c14nz.

Ohhh az a rohadék gyújtás modul. Hányszor rohadtam le miatta. A megoldásom a kovetkezo lett, miután az uj modul is lehalt.

Mikor ki akartam cserélni megint egy ujra, az alsó sarukon (mint a biztositekokon) volt egy muanyag bizbasz, amibe a kontaktok voltak rakva. Ezen vmi ragacsos cucc volt, es nem is nézett ki egészségesnek! Gondoltam, miután a felső sarukon sincs semmi, ez a muanyag cucc nem is kell alulra. 2 nap után azonnal poccre indult az auto.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Jöttem egy kicsit érdeklődni. A C20NE motoron, illetve a 8 szelepeseken mennyire jellemző, hogy a karterban az olajfelszívó cső végén lévő szűrő telerakódik kosszal? Mert kiderült, hogy olajnyomás a béka segge alatt, és 2-3-4mp mire elalszik a lámpics (2 óra állás után is nem kell neki egy éjszaka). :cry: A max olajnyomásom is csak 3bar körül van tiltáson.
Ugye nekem volt egy hf tömítés csere (zabálta a vizet), utána ment bele Castrol 5w-40. Az első ~700km minden szép és jó volt. Utána jött ez. Szerintem az feloldotta a sok retket és felrakódott ott a szűrőn. Azóta persze volt olajcsere, de hatástalan.
Ha ti, tapasztaltabbak úgy gondoljátok, hogy nincs összefüggés, akkor feleslegesen nem szedném le a kartert. Ellenben, ha mégis leszedném, mikre kell figyelni ezzel kapcsolatban? Milyen tömítést érdemes venni, pasztázni stb.
Előre is köszönöm! ^_^

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

köszönöm a segítő hozzászólásokat. Ha minden igaz akkor ma lesz új gyújtásmodul, illetve hall jeladó. Mivel elég kopott volt ezért egyben kicseréljük a rotort és a gyújtáselosztót is, aztán meglátjuk. Nagyon bízok benne.

Benzinnyomás amúgy szépen van. Tuti valamilyen elektronikai probléma, csak egyszerűen arra nem jövök rá, és nem értem, illetve számomra nem logikus, hogy menet közben szépen megy és soha nem áll le. Mi az az alkatrész ami csak indításnál ne megy, menet közben viszont már nincs rá szüksége az autó? ( mivel nem áll le)

Na mind1, reméljülk ez megoldja a problémát.

Üdv,

Imi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

köszönöm a segítő hozzászólásokat. Ha minden igaz akkor ma lesz új gyújtásmodul, illetve hall jeladó. Mivel elég kopott volt ezért egyben kicseréljük a rotort és a gyújtáselosztót is, aztán meglátjuk. Nagyon bízok benne.

Benzinnyomás amúgy szépen van. Tuti valamilyen elektronikai probléma, csak egyszerűen arra nem jövök rá, és nem értem, illetve számomra nem logikus, hogy menet közben szépen megy és soha nem áll le. Mi az az alkatrész ami csak indításnál ne megy, menet közben viszont már nincs rá szüksége az autó? ( mivel nem áll le)

Na mind1, reméljülk ez megoldja a problémát.

Üdv,

Imi

Ha a hall jeladó rossz akkor benzinnyomás se, mert ha nincs forgásjel, a motorvezérlő nem tudja hogy indítózol, és nem kapcsolja a pumpát. Nekem is volt olyan hibám gyujtásmodullal, hogy nem indult, aztán egyszercsak elkapta és utánna már nem volt vele gond, nem állt le. De sima kontakthiba is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jöttem egy kicsit érdeklődni. A C20NE motoron, illetve a 8 szelepeseken mennyire jellemző, hogy a karterban az olajfelszívó cső végén lévő szűrő telerakódik kosszal? Mert kiderült, hogy olajnyomás a béka segge alatt, és 2-3-4mp mire elalszik a lámpics (2 óra állás után is nem kell neki egy éjszaka). :cry: A max olajnyomásom is csak 3bar körül van tiltáson.

Ugye nekem volt egy hf tömítés csere (zabálta a vizet), utána ment bele Castrol 5w-40. Az első ~700km minden szép és jó volt. Utána jött ez. Szerintem az feloldotta a sok retket és felrakódott ott a szűrőn. Azóta persze volt olajcsere, de hatástalan.

Ha ti, tapasztaltabbak úgy gondoljátok, hogy nincs összefüggés, akkor feleslegesen nem szedném le a kartert. Ellenben, ha mégis leszedném, mikre kell figyelni ezzel kapcsolatban? Milyen tömítést érdemes venni, pasztázni stb.

Előre is köszönöm! ^_^

Úgy emlékszem nem olyan rég erről már érdeklődtél és akkor megoldódott az olajnyomás problémád az olajnyomás szelep tisztításával. Most újra előjött?

Nem jellemző, de elszennyeződhet a szívókosár. Ez inkább attól függ, hogy korábban hogy volt karban tartva. Ha nem időben cserélték az olajat akkor az elhasznált olajból elkezd kiválni a szennyeződés és lerakódik a motorban. Ha gondját viselték a motornak akkor eltömődések nem igazán fordulhatnak elő. SZAKSZERŰTLENÜL ELVÉGZETT OLAJTEKNŐ TÖMÍTÉS CSERE ILLETVE PASZTÁZÁS IS OKOZHAT DUGULÁST A SZÍVÓKOSÁRNÁL HA KÉSŐBB A KITÜREMKEDETT MARADÉKOK BELEPOTYOGNAK A TEKNŐBE!!! Az olajnyomás lámpa még nem jelent semmit, az olajnyomás kapcsoló is lehet hibás. Nálam is több másodperc múlva alszik el ha sokat állt, de inkább az lenne a nagyobb gond ha üzemmelegen alapjáraton v. menet közben kigyullad vagy villog. Ilyenkor valóban alacsony a nyomás. Megmérettem szervizbe egy rendes műszerrel és alapjáraton 2 bar volt nem teljesen üzemmelegen. Azt mondták ez jó érték. Üzemmelegen 1,5 bar körül szokott lenni, de ez függ az olajtól is. 1 bar alá azonban nem mehet. Szívhat azonban falsot a szívócső, van benne egy gumigyűrű ami ha nem tömít akkor az baj. Olyanról is olvastam már hogy valamikor valakinél leütődött a karter, behorpadt és félig meddig elzáródott a szívócső ennek következtében leesett az olajnyomás.

Ellenőrizendők mielőtt bontasz:

1. Olajszint rendben van?

2. Szerintem nézd meg újra azt a nyomásszabályzó dugattyút az olajszivattyúban nem-e szorul nincs-e letapadva mert ha bekerül oda valami mocsok akkor az akadályozza a dugattyú mozgását és így befolyásolja az olajnyomást valamint a dugattyú rugója nincs-e eltörve.

3. Ha nem cseréltél még akkor most cserélj olajszűrőt, de lehetőleg valami jobb minőségűt válassz vagy gyárit. Ez utóbbinál oda kell figyelni nehogy hamisítvány legyen! Megbízható helyről vásárolj!

4. Ha mindezek megvannak és nem javul a helyzet akkor szedd le a kartert és nézd meg mi van ott. Cseréld a tömítést a szívócsőnél is.

A FRONTERÁKBA BEÉPÍTETT GYÁRI OLAJNYOMÁS MŰSZEREDRE NEM HAGYATKOZNÉK MERT NEM ÚJ AZ AUTÓ ÉS AZ A MŰSZER IS ENNYI IDŐSEN KÖNNYEN LEHET HIBÁS, PONTATLAN MEG AMÚGY SEM EGY HITELES MŰSZER CSAK TÁJÉKOZTATÓ, FIGYELMEZTETŐ JELLEGŰ!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Segítségeteket szeretném kérni

Jelenség a következő. Elmegyek dolgozni az autóval, délután mennék haza de nem indul. Hiába próbálom, tekeri de semmi. Másnap megpróbálom hazavinni simán indul. Ezt már kb 10- szer eljátszotta. Menetkozben nem áll le. Parkolóban viszont volt már olyan, h hazaakartam vinni egy ilyen eset után, pöccre elindult, tettem vettem leállás, aznap már nem indult, másnap hazavittem. Egyre gyakrabban csinálja ezt. Ac cserélve

Hibákód na ad ki semmit sem. Ismerős hall jeladóra gyanakszik

Motor c14nz.

Tipikusan hőmérséklet-vátozás okozta nálam is ezeket a gondokat

és persze a több rövid 24, illetve 4- km es ingázás sem tett neki jót,nem megy erőtlen motor végül leáll, dolgok voltak kb másfél éve.

Kábelszett, gyertyasor, rotor, elosztófedél, kompletten csere, kicsit jobb lett. Illetve csak egy darabig,

Szereztem egy pótverdát, több napig tartó kísérlet után, kiderült hogy a trafó volt a ludas!!!

Biztonsági okokból kicseréltük a termosztátot, hőfok jeladót, - közben megdöglött a benzinpumpa, az akku sem bírta a sok küzdelmet, és a létező legerősebbre lett cserélve, ami még belefért.Most már egészen szépen jár, de vannak bibik még.

Még mindig kicsit sokat (papásan 5 személlyel) megeszik 7 litert, viszont érezni, hogy hidegen eléggé túlpörög, alig kell nyomnom a gázt, (néha melegen is megszívja magát az országutak vámpírja)

Nézz körbe a neten nem kell a legdrágább trafó bele,de én pl a modult nem cserélném benne le

használtra nem biztos hogy jó ötlet, hall jeladó? hát az sem biztos hogy akad jól működő használtan, de nézz körbe egy bontóban.

Ki kell méretni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Tegnap cseréltem gyújtókábeleket X16XEL-en. Meg kell mondjam, lenyűgözött, nem gondoltam volna hogy ennyit befolyásol a kábel szigetelése.
Alapjáraton lehetett hallani hogy ki-ki csattog, majd cseréltem.
A következők változtak kábel csere után:
-Sima indítás, eddig kicsit dadogósan indult 2 gázfröccs után jobb lett.
-Nem füstöl, vagy gőzöl a kipufogó amíg dúsítja a keveréket, valószínű hogy a drága üzemanyag szökött ki :-O
-Nekem 1800RPM-nél rángatott a motor, ez megszűnt.
-Alapjáraton durrogott véletlenszerűen néha a kipufogó, most teljesen sima az alapjárat.
-Megjött az erő alsó (1500-2500RPM) tartományban.
-A garázsba tolatáskor mindég kis gázzal kellett elindulnom, mert beterhelte a motort, most csak óvatosan ráengedem a kuplungot és megyen mint a golyó.
Nem volt olcsó a csere, de most nagyon nagyon jó lett!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is cserélnem kéne, majd 60 ezer van már az épített kábelekben. Nem boltit vettem, hanem magam raktam össze. Fémszálas. Aztán sokan hőbörögtek, hogy ki fogja nyírni a DIS-t. Tényleg. :D

Nekem is durrog hidegen alapjáraton és a betolatás a garázsba is általában fulladással jár, gázt kell adni. Igaz, elég meredek a feljáró.

Mondjuk amúgy megy a szekér rendesen. Bár ez a nem stabil alapjárat az 1.8-cal kezdett jelentkezni, etanolos hígítással viszont megszűnt nagyjából. Csak párszor durran egyet a kipuf.

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem nem olyan rég erről már érdeklődtél és akkor megoldódott az olajnyomás problémád az olajnyomás szelep tisztításával. Most újra előjött?

Nem jellemző, de elszennyeződhet a szívókosár. Ez inkább attól függ, hogy korábban hogy volt karban tartva. Ha nem időben cserélték az olajat akkor az elhasznált olajból elkezd kiválni a szennyeződés és lerakódik a motorban. Ha gondját viselték a motornak akkor eltömődések nem igazán fordulhatnak elő. SZAKSZERŰTLENÜL ELVÉGZETT OLAJTEKNŐ TÖMÍTÉS CSERE ILLETVE PASZTÁZÁS IS OKOZHAT DUGULÁST A SZÍVÓKOSÁRNÁL HA KÉSŐBB A KITÜREMKEDETT MARADÉKOK BELEPOTYOGNAK A TEKNŐBE!!! Az olajnyomás lámpa még nem jelent semmit, az olajnyomás kapcsoló is lehet hibás. Nálam is több másodperc múlva alszik el ha sokat állt, de inkább az lenne a nagyobb gond ha üzemmelegen alapjáraton v. menet közben kigyullad vagy villog. Ilyenkor valóban alacsony a nyomás. Megmérettem szervizbe egy rendes műszerrel és alapjáraton 2 bar volt nem teljesen üzemmelegen. Azt mondták ez jó érték. Üzemmelegen 1,5 bar körül szokott lenni, de ez függ az olajtól is. 1 bar alá azonban nem mehet. Szívhat azonban falsot a szívócső, van benne egy gumigyűrű ami ha nem tömít akkor az baj. Olyanról is olvastam már hogy valamikor valakinél leütődött a karter, behorpadt és félig meddig elzáródott a szívócső ennek következtében leesett az olajnyomás.

Ellenőrizendők mielőtt bontasz:

1. Olajszint rendben van?

2. Szerintem nézd meg újra azt a nyomásszabályzó dugattyút az olajszivattyúban nem-e szorul nincs-e letapadva mert ha bekerül oda valami mocsok akkor az akadályozza a dugattyú mozgását és így befolyásolja az olajnyomást valamint a dugattyú rugója nincs-e eltörve.

3. Ha nem cseréltél még akkor most cserélj olajszűrőt, de lehetőleg valami jobb minőségűt válassz vagy gyárit. Ez utóbbinál oda kell figyelni nehogy hamisítvány legyen! Megbízható helyről vásárolj!

4. Ha mindezek megvannak és nem javul a helyzet akkor szedd le a kartert és nézd meg mi van ott. Cseréld a tömítést a szívócsőnél is.

A FRONTERÁKBA BEÉPÍTETT GYÁRI OLAJNYOMÁS MŰSZEREDRE NEM HAGYATKOZNÉK MERT NEM ÚJ AZ AUTÓ ÉS AZ A MŰSZER IS ENNYI IDŐSEN KÖNNYEN LEHET HIBÁS, PONTATLAN MEG AMÚGY SEM EGY HITELES MŰSZER CSAK TÁJÉKOZTATÓ, FIGYELMEZTETŐ JELLEGŰ!

Először is köszönöm a választ!

Sajnos igen, akkor úgy gondoltam, hogy megjavult, javult is ha helyzet, de most, hogy ilyen meleg idők járnak már nem úgy tűnik.

Pontosan az lett aggasztó, hogy múltkorában (most nemrég volt 30 fok is) felvillant az olajnyomás lámpa sajnos. Igaz vontatásnál volt, de semmikor sem kellene neki. Az olajnyomás műszerről nem is pontos értéket mondok, de az világosan látszik, hogy a piros vonal felett egy hangyasz@rnyival valami nincs rendben, persze mielőtt bármit is teszünk megmérjük műszerrel. (A tőkék is ciceregnek, eddig azt hittem azok a rosszak, de ez csak tünet) Gondját a motornak úgy viselték, hogy komplett tömítések helyett a vízkörben sima piros tömítőpaszta volt halomra...ezek után feltételezem, hogy a többi az olajcserére is ennyire figyeltek. Amíg ég az olajnyomás lámpa indítás után, fémes, kemény hangon jár a motor utána ez kisimul, úgyhogy feltételezem az valójában azt mutatja hogy nincs rendben valami.

1. Rendben van, középen pont (volt maxon is olajcsere előtt, semmit se jelentett).

2. Majd ellenőrzöm még egyszer, de kitakarítottam, új rugót tettem bele (Astra F-hez adták :icon1: , persze cikkszám után vettem)

3. Gyárit használok. Cromaxból veszem, az megbízható hely, nem? (Rugócserével együtt volt olaj és szűrőcsere)

4. Szerintem ez jön. Ez a szívócső tömítés érdekes, lehet ez lesz a baj...utánanézek.

Egyébként, honnan lehet felismerni a hamis cuccokat? Van hologramos matrica vagy hasonló a gyárin?

Link to comment
Megosztás:

Télen cseréltem én is a Kugler Úr féle csökkentett ellenállásúra, azóta gyönyörűen jár a motor benzinnel és gázzal is, sőt a rádió sem pattog azóta. Ha más elektronikai zavart nem okoz, akkor a disnek is mindegy, mert a legtöbb gyertyában van ellenállás.

Amúgy ma műszakiztam ledugózott agr-el, meg 1.8 injektorral, de így is rendben volt :D Előttem egy Mondeot negyedórán keresztül csihatoltak, mire nagynehezen átment.

Nekem is cserélnem kéne, majd 60 ezer van már az épített kábelekben. Nem boltit vettem, hanem magam raktam össze. Fémszálas. Aztán sokan hőbörögtek, hogy ki fogja nyírni a DIS-t. Tényleg. :D

Nekem is durrog hidegen alapjáraton és a betolatás a garázsba is általában fulladással jár, gázt kell adni. Igaz, elég meredek a feljáró.

Mondjuk amúgy megy a szekér rendesen. Bár ez a nem stabil alapjárat az 1.8-cal kezdett jelentkezni, etanolos hígítással viszont megszűnt nagyjából. Csak párszor durran egyet a kipuf.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

adott egy 2000-es évjáratú 1.4-es Astra F Classic "vadállat", 60 lóerővel. A következőket produkálja mostanában:

- pár nap állás után is indul elsőre, viszont az első pár percben mintha nem mind a négy henger menne, utána már oké

- hidegen előfordul (ez se mindig), hogy indítás után az első 100 méterig elég magas az alapjárat, kuplungot benyomva felpörög a motor

- üzemmeleg motornál volt néhányszor olyan, hogy kuplungot benyomva ingadozni kezdett az alapjárat, másszor meg gond nélkül visszaesik a fordulat a normálisra, ahogy kell

-motorfékkel haladva egy bizonyos fordulatig (fordulatszámmérő nuku) egyenletesen lassul, aztán ránt egyet, majd egyenletesen lassul tovább

Tippek? Alapjárati motor? Gyújtás?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

adott egy 2000-es évjáratú 1.4-es Astra F Classic "vadállat", 60 lóerővel. A következőket produkálja mostanában:

- pár nap állás után is indul elsőre, viszont az első pár percben mintha nem mind a négy henger menne, utána már oké

- hidegen előfordul (ez se mindig), hogy indítás után az első 100 méterig elég magas az alapjárat, kuplungot benyomva felpörög a motor

- üzemmeleg motornál volt néhányszor olyan, hogy kuplungot benyomva ingadozni kezdett az alapjárat, másszor meg gond nélkül visszaesik a fordulat a normálisra, ahogy kell

-motorfékkel haladva egy bizonyos fordulatig (fordulatszámmérő nuku) egyenletesen lassul, aztán ránt egyet, majd egyenletesen lassul tovább

Tippek? Alapjárati motor? Gyújtás?

Hi!

Elsőre a vákuumrendszer csöveit nézném át, nálam egy repedt cső okozott ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.