Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

Neked még az is benne volt??? Én persze azt is huzaloztam...:)

A felesleges drotokkal kapcsolatban nekem is lognak kint a motortérben dolgok ami tuti gyári és fogalmam sincs mi lehet... pl. az ablakmosótartály tetejénél van 1. Gondoltam, h talán fékolajszintjelző lenne, már ha olyan lenne benne... És nekem a könyv sem segített semmit..

Ha van valami amire rájöttetek megosztanátok velem is?

c.

igen az opelék egy csomo dolgot előkészitettek, hogy csak müszert vagy jelafót kelljen rádugni és kész. igy egy csomo pénzt elkérnek tőled, és csak egy csaTIT KELL összedugni. 1 egég 1 kábelköteget gyártani...

pl: az Uj Astrába, Vectrába gyárilag benne van a fedélézeti számitogép, és a tempomat.

csak programozni kell , és müködik, .

deha meg akarod rendelni uj autó vásárlásakor, akkor elkérnek tőled 200.000 ft-ot, és csak annyit csinálnak, hogy átprogramozzák.

gondolom régenis igy csinálták...

nekem is bennevan az oldalirányjelzőknek a csatija, csak izzot kéne rádugni.....

Link to comment
Megosztás:

Az telitalálat. :idea: Csak a műszerfalból felejtették ki az izzót, és a szintjelző kapcsolót a fékfolyadéktartályról ami nekem a régi zsiguliból szerencsére megmaradt , ez pont ráment, izzó bele és már működött is is. :idea:

Van még valami??? Csak, mert akkor én is nekiesek és felkutatom a dolgokat. Ja és még egy kerdés. Hol volt az olajszintjelző másik vége? A kábelkötegben vagy már a műszeren?

Link to comment
Megosztás:

Az biztosan belemegy a műszerbe.

Keress ( a kézifékjelző lámpa mellett) egy másik ugyanolyan piros hátterű lámpát ami igy néz ki: (:!:) .

Vedd ki a műszercsoportot, nézd meg van-e égő benne, ha nincs -tegyél bele.

Annak úgy kell helyesen működnie hogy ha ráadod a gyújtást akkor ki kell gyulladnia.

Ha beindul a motor, elalszik (mint az olajnyomás és a töltésjelző v. a narancssárga MIL lámpa)

Utána csak akkor gyullad fel, ha összeérinted a motortérben a 2 saruját, mintha az úszó leesne az alacsony fékolajszint miatt.. (a Ladáké kisebb erőszak hatására tökéletesen belepasszol) :twisted: :) :)

:idea:

:idea: Hasznos kis lámpácska ez, érdemes belerakni :idea:

:idea:

Amúgy néztem már többször is a műszercsoportot, van benne sok más funkciónak is jelzőlámpája ahol nem fogsz találni izzót.. Nyilván ezt is több változatba vagy tipusba szerelték..

:idea:

pici műanyagfoglalatú bajonettzáras izzók vannak benne amit hagyományos izzókészletben nem találsz valószinűleg, azért a legtöbb helyen kapható. (1.2 W -os vagy 2 W -os létezik)

..és még egy jótanács ha már kiszedted a műszerpanelt és rég volt benne izzó cserélve, jobb ha megnézed milyen állapotban vannak a többiek, mert bosszantó ha egy hét múlva kiég valamelyik és megint szedheted szét. Amelyik nagyon fémgőzös azt cseréld ki. :idea:

:idea: :idea: :idea:

Én qrva sokat szivtam először amig le tudtam húzni a sebmérő spirált, nehogy azt hidd h. egy centivel is hosszabra csinálták v. olyan könnyen hozzá fogsz majd férni 8) ..na meg az az elektromos csatlakozó óóó óóóóóóó... A tervezőmérnök anyucija biztosan csuklott 8)

Link to comment
Megosztás:

Az biztosan belemegy a műszerbe.

Keress ( a kézifékjelző lámpa mellett) egy másik ugyanolyan piros hátterű lámpát ami igy néz ki: (:!:) .

Vedd ki a műszercsoportot, nézd meg van-e égő benne, ha nincs -tegyél bele.

Annak úgy kell helyesen működnie hogy ha ráadod a gyújtást akkor ki kell gyulladnia.

Ha beindul a motor, elalszik (mint az olajnyomás és a töltésjelző v. a narancssárga MIL lámpa)

Utána csak akkor gyullad fel, ha összeérinted a motortérben a 2 saruját, mintha az úszó leesne az alacsony fékolajszint miatt.. (a Ladáké kisebb erőszak hatására tökéletesen belepasszol) :twisted: :o :)

:idea:

:idea: Hasznos kis lámpácska ez, érdemes belerakni :idea:

:idea:

Amúgy néztem már többször is a műszercsoportot, van benne sok más funkciónak is jelzőlámpája ahol nem fogsz találni izzót.. Nyilván ezt is több változatba vagy tipusba szerelték..

:idea:

pici műanyagfoglalatú bajonettzáras izzók vannak benne amit hagyományos izzókészletben nem találsz valószinűleg, azért a legtöbb helyen kapható. (1.2 W -os vagy 2 W -os létezik)

..és még egy jótanács ha már kiszedted a műszerpanelt és rég volt benne izzó cserélve, jobb ha megnézed milyen állapotban vannak a többiek, mert bosszantó ha egy hét múlva kiég valamelyik és megint szedheted szét. Amelyik nagyon fémgőzös azt cseréld ki. :idea:

:idea: :idea: :idea:

Én qrva sokat szivtam először amig le tudtam húzni a sebmérő spirált, nehogy azt hidd h. egy centivel is hosszabra csinálták v. olyan könnyen hozzá fogsz majd férni 8) ..na meg az az elektromos csatlakozó óóó óóóóóóó... A tervezőmérnök anyucija biztosan csuklott 8)

Az tényleg benne van és ugy müxik ahogy irtad. Kigyullad majd elalszik. Kiprobálom a csatlakozóra mit csinál ha rövidre zárom és már nézek is ujj sityka után...:)

Amugy a hétvégén szedtem szét és tényleg egy művészet... Az izzók OKk, sőt az ujj műszerfal szinte vakít a sötétben annyival fenyesebb mint a fordszám mérő nélküli. Pedig abban is jó volt minden égő... Köszi a segítséget. Ha van még valami írok..

c.

Link to comment
Megosztás:

Mintha épp megérezte volna a gépsárkány h. erről van szó, tegnap elkezdett nem működni..

..este tizig küzdöttem vele mire megjavult, az a kis genyó izzó rosszul érintkezett a panelon persze kivettem és jó volt, ugyhogy a kábeleket kezdtem sipolgatni.. Mire rájöttem, besötétedett.. :evil:

..most igy hirtelen nem jut más eszembe aminek hasznát tudnád venni. ..ird majd be ha működésre birtad :idea:

Link to comment
Megosztás:

Mintha épp megérezte volna a gépsárkány h. erről van szó, tegnap elkezdett nem működni..

..este tizig küzdöttem vele mire megjavult, az a kis genyó izzó rosszul érintkezett a panelon persze kivettem és jó volt, ugyhogy a kábeleket kezdtem sipolgatni.. Mire rájöttem, besötétedett.. :evil:

..most igy hirtelen nem jut más eszembe aminek hasznát tudnád venni. ..ird majd be ha működésre birtad :idea:

Na tessék..:) Legközelebbi regenál szerintem csak Augusztus eleje lesz, de lehet még akkor sem mert müszakiztatni kell...

Amugy tegnap vettem az angol ebayen egy elektromosan állitható visszapillantót 2 fontért.:)) Na jó a postaköltség +7 de még így is megérte ugye??? Most harcolok majd a másik feléért...:) Mennyi lehet ez itthol? Ujonnan láttam hogy 42 ezer a UNIXnál. Remélem ezt is egyszerű lesz bekötni mint az órát...:o

Üdv,

Csaba

Link to comment
Megosztás:

Bontottan úgy 10e körül van az elektromos.

Hát nem lesz egyszerű dolgod, jópár drótot be kell majd húznod és kell egy időzitőrelé is a tükörfűtéshez, bár ezt az ablakfűtésre is rákötheted..

Csak nem tudtam ellenálni neki...:) Tehát a fűtés is benne van alapban az elektromos tükörben?? A drótozást majd téli unalmas óráinkban kötögetés helyett csak összerekjuk vhogy.:)

Ha már hátsóablak fűtés... Nekem az elején ez nem ment. Nem volt szálszakadás és a vezeték is jó volt. Sokat kínlodtunk vele... Nem értettük miért volt 2 relére kötözve a dolog...(kapcsoló, relék és az ablak különös érthetetlen kötésbe téve) Aztán autóvillamossági szakember azt mondta tegyük nyugodtan 1 relére amit meg is csináltunk. Azóta megy frankón. Remélem nem csináltunk hülyeséget?

Üdv, c.

Link to comment
Megosztás:

Nem mert gyárilag is egy reléje van, bár elég nagy áramot vesz fel a hátsó ablakfűtés -nekem egyszer már szétolvadt egy biztositéktáblám mert kicsit nagyon melegedett a biztositékja számomra érthetetlen módon.. ( sajna betörték a hátsó szévédőm és cserélnem kellett, az új pedig szerintem kicsit hibás mert kb. 10-11A-t vesz fel, amit sokallok)

Nekem is elektronyos a tükröm, kb 6-7 vezeték megy a tükörbe oldalanként..

..nekem még a tükör fűtéssel is bajlódnom kellett h. működjön, mert persze amikor megvettem nem működött többek között ez sem..

Link to comment
Megosztás:

Nem mert gyárilag is egy reléje van, bár elég nagy áramot vesz fel a hátsó ablakfűtés -nekem egyszer már szétolvadt egy biztositéktáblám mert kicsit nagyon melegedett a biztositékja számomra érthetetlen módon.. ( sajna betörték a hátsó szévédőm és cserélnem kellett, az új pedig szerintem kicsit hibás mert kb. 10-11A-t vesz fel, amit sokallok)

Nekem is elektronyos a tükröm, kb 6-7 vezeték megy a tükörbe oldalanként..

..nekem még a tükör fűtéssel is bajlódnom kellett h. működjön, mert persze amikor megvettem nem működött többek között ez sem..

Ez szerintem nem meglepő, sokan nem törödnek az apróságokkal... Engem kimondottan idegesít ha van valami a kocsiban és nem müxik... Ahogy néztem a drótok megvannak a tükrökön, tehét csak ki kell talalni mit-mire kell majd kötni... Gondolom ez sem lesz olyan mint a fordszámmérő, h csak rádugom és kész. Amugy még kapcsolót is kell elötte szereznem hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Nem mert gyárilag is egy reléje van, bár elég nagy áramot vesz fel a hátsó ablakfűtés -nekem egyszer már szétolvadt egy biztositéktáblám mert kicsit nagyon melegedett a biztositékja számomra érthetetlen módon.. ( sajna betörték a hátsó szévédőm és cserélnem kellett, az új pedig szerintem kicsit hibás mert kb. 10-11A-t vesz fel, amit sokallok)

Nekem is elektronyos a tükröm, kb 6-7 vezeték megy a tükörbe oldalanként..

..nekem még a tükör fűtéssel is bajlódnom kellett h. működjön, mert persze amikor megvettem nem működött többek között ez sem..

Ja és az árammal az elöttem lévő tulajnak is lehettek gondjai mer a biztosítéktáblámban van 2 hely ami teljesen szétolvadt... Ezt mennyire lehet egyszerű cserélni? Van másik, csak még nem volt idő a cserére, de ahogy néztem rendesen belerakták a vezetékeket és érdekelne vki szedte e már ki őket?

Link to comment
Megosztás:

Nem ajánlom h. azt kicseréld, utána jópár dolog biztosan nem fog majd működni és lehet totózni h. mit dugtál rossz helyre 8)

Persze ha mindenképp ki kell akkor ki kell, de én próbálnám kikerülni a dolgot.

Én egy villanyossági barátom segitségével kicseréltem mert nagyon ótvar vót, tettünk bele egy bontott jó állapotút de qrva sokat szivtunk mire jó lett.. ..komolyan -már majdnem ott voltam h. felgyújtom az egészet :oops:

Már az is elég ha kiveszed és megnézed mennyi drót megy oda, meg mennyi relé.. Bazi nagy meló.. az ilyen swarze rákötögetésekről már nem is beszélnék.. (az a dupla ablakfűtésrelé vicces- :idea: szerintem az már akkor sem működött amikor megcsinálták :roll: ) .. 8)

Link to comment
Megosztás:

Csak azért gondoltam, h kicserélnénk mert a szétolvadt helyeket már nem lehet használni és így más biztik pótólják azokat... Elötte mindenképp megjelöltük volna a vezetékeket és feliratoztuk volna öket... Így most 1 kicsit elbátortalanítottál...:)

Amúgy a hátsóablakfűtés tényleg fura volt. A kapcsoloról az egyik relére, onnan a másikra, de valami még keverve is volt közte, már nem emlékszem... A poén, hogy nagyon úgy nézett ki, h azt még nem manipulálták tehát GM tervezés..:)

Link to comment
Megosztás:

Ja, azt hittem abbol h. azt irtad "az előző tulajnak problémái lehettek az elektromossággal" hogy valami szakbarbár belekontárkodott..

Amúgy lehet h. tévedek és 2 reléje van, bár ez kissé meglepne. Egy relé általában elbir 20-30 Ampert, de 15 A-nál ott nem igazán folyhatna több.

:idea: Arra kell vigyázni h. nehogy kisebb biztit tegyél bele mert akkor nagyobb eséllyel fog szétolvadni a bizti környéke. :idea:

..nem biztos h. kiég, csak a szűk keresztmetszet és a tartós használat miatt jól felmelegszik és szétolvad az egész környék a biztitáblán. Rosszabb esetben valami még zárlatos is lehet, bár ilyen még nem nagyon történt..

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mennyire mokolták meg, valamennyire persze hogy belenyultak, hisz át kellett rakni a dótokat...

Lenne még 1 kérdésem (pillanatnyilag:)): látom, h néhány műszerfalon a ködlámpa ill ülésfűtés kapcsolók alatt (vagy a helyük alatt) van 1 potméter beépítve vizszintesen. Nem az elektromosan állitható első lámpa kapcsoló, hanem én a belsőtér/műszervilágítás fényerőszabályzójára gondolok. Az az??

Link to comment
Megosztás:

Lenne még 1 kérdésem (pillanatnyilag:)): látom, h néhány műszerfalon a ködlámpa ill ülésfűtés kapcsolók alatt (vagy a helyük alatt) van 1 potméter beépítve vizszintesen. Nem az elektromosan állitható első lámpa kapcsoló, hanem én a belsőtér/műszervilágítás fényerőszabályzójára gondolok. Az az??

Ja, a műszercsoport fényerejét szabályozza.

Szvsz azért tettek két relét az ablakfűtésbe, mert nem tudták, hogy csak járó motornál műxik, aztán mikor elromlott, csak simán gyújtásról próbálgatták... Bár azt én sem értem, mi vitte rá őket még egy relé beépítésére. Olyat viszont láttam már néhányat, amit átkötöttek gyújtáspluszra. A buher...

Link to comment
Megosztás:

Hát tekergessed, azt nézzed mi változik.. ..bár gondolom már nem működik. Az enyémből fehér por szóródott amikor tekergettem és kisérteties csikorgó mechanikus zörejeket adott ki, ugyhogy ki is dobtam a fenébe.

(Az enyémben rá volt kötve a belsőtér lámpákra, csak lestem.. ..ennél már csak az az érintős fényerőszabályozós falikapcsoló lett volna jobb a műszerfalba épitve)

Link to comment
Megosztás:

Hát tekergessed, azt nézzed mi változik.. ..bár gondolom már nem működik. Az enyémből fehér por szóródott amikor tekergettem és kisérteties csikorgó mechanikus zörejeket adott ki, ugyhogy ki is dobtam a fenébe.

(Az enyémben rá volt kötve a belsőtér lámpákra, csak lestem.. ..ennél már csak az az érintős fényerőszabályozós falikapcsoló lett volna jobb a műszerfalba épitve)

Nem tudom tekergetni mivel az enyányben nincs bent... Csak láttam képeken, h ilyen is van és a helye is ki van perforálva...

Ha már belsőtér világítás... Én régóta tervezgetem, h beépítek egy időzitőt és így késleltetett belsövilágításom lesz... Jó lenne ha nem kellene nyitva tartanom az ajtót, h megtalaljam kulcsjukat... Vki esetleg megcsinálta ezt már? Vagy lehet venni készen vmi villanyász boltban vagy marad a házi fabrikálás, maratás, forrasztás??

Link to comment
Megosztás:

Ha már belsőtér világítás... Én régóta tervezgetem, h beépítek egy időzitőt és így késleltetett belsövilágításom lesz... Jó lenne ha nem kellene nyitva tartanom az ajtót, h megtalaljam kulcsjukat... Vki esetleg megcsinálta ezt már? Vagy lehet venni készen vmi villanyász boltban vagy marad a házi fabrikálás, maratás, forrasztás??

Jaja, lehet ilyet venni, úgy hívják hogy belsővilágítás késleltető és max. 500 Ft. Nekem tán még van is egy elfekvőbe, mert én is vettem, csak aztán rájöttem hogy a riasztóm is tudja ezt... :)

Link to comment
Megosztás:

Nemtom milyen Opeled van, de az enyémnek késleltetős a beltérvilágitása (ha nincs gyújtáson) -gyárilag. ..bár nemtom hogy a külső kulcslyukat hogyan is világitja ez meg :shock:

Lehet kapni olyan kulcstartót amiben van egy led és ha nyomod a gombját tök fényesen világit, az erre a célra tökéletesen megfelelne..

Apropó fehér por.. Észre is vettem h. miután tekergettem a szabályzót én is felpörögtem :-)

Amúgy ha veszel riasztót azzal ki lehet kerülni a kulcsozást- feltéve ha van kp. zárad.. :-)

Link to comment
Megosztás:

Nemtom milyen Opeled van, de az enyémnek késleltetős a beltérvilágitása (ha nincs gyújtáson) -gyárilag. ..bár nemtom hogy a külső kulcslyukat hogyan is világitja ez meg :shock:

Lehet kapni olyan kulcstartót amiben van egy led és ha nyomod a gombját tök fényesen világit, az erre a célra tökéletesen megfelelne..

Apropó fehér por.. Észre is vettem h. miután tekergettem a szabályzót én is felpörögtem :-)

Amúgy ha veszel riasztót azzal ki lehet kerülni a kulcsozást- feltéve ha van kp. zárad.. :-)

Hát 1sima mezei kadett... 1.4 LS 90-es évjárat. Nem vettem észre, h gyárilag benne lenne a késleltetés... Amugy nem a külső, hanem a belső lyukra gondoltam...:) Lehet csak én vagyok vak, de sötétben én azt nem találom..:)

Amugy mivel most árulok ki néhány dolgot pont riasztót keresek. Ami bent van az 1 Piranha és már nem volt meg a távírányitója amikor megvettem. Megcsinálták ugy, hogy belül van 1 rejtett kapcsoló... Na ezt akarom lecserélni... Amit kinéztem a neten az a Ceasar CTU 215 + akkor már berakatom a központi zárat is (3 ajtós). Szerintetek hol a legolcsobb (Pesten)? És érdemes a ebrakatni a szervizbe, vagy faragjam és bele? Tudom akkor nincs jótállás, de olcsobb. És ha belerakatom az menyi idő? Irták, h megvárható a beszerelés, de vigyek sátrat is??:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.