Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

A kuplung olaj / folyadek csere nekem uj. Valaki leirhatna mit hol hogyan! Azt viszont tudom, ha a tartaly leurul, levegot kap az ABS egyseg, es azt csak tulnyomassal szervizben lehet helyrehozni. Ezert sosem szabad leengedni a tartalyt.

Fecskendovel kell kiszivni a nagyjat. Tele tolteni ujal. Es ezutan alul varni az uj folyadekot. Elso fek utan (jobb hatso)ratolteni. Utana mar eleg a vegen. De en neztem a szintet gyakran.

Nekem is új, márkaszervizben voltam fékfolyadék cserén (3000 ft-ot most megért a kényelem), nem cserélték, csak a fékeknél engedték ki... Tulajdonképpen egyik autónkon sem cseréltek eddig, említést sem tettek róla... Nem hiszem, hogy ezt bántani kéne :D...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az törvényszerű hogyha a 10W40-et eszegeti, akkor az 5W40-et még jobban fogja?

Mondjuk elvileg főként melegen eszik, nem? Akkor meg egyforma viszkozitású a két olaj.

Volt egy lájtos fagyizásom, utána vettem észre némi olajfogyást, azóta városban, meg országúton is közlekedtem "normál üzemmódban", nem vettem észre különösebb fogyást.

Kb. most járok 1000km-nél, és most állok olajcsere előtt. Az olaj benne 9000 km-t futott GM.

Castrol Edge Titanium FST 5W40 menne bele. Remélem nem fogja falatozni...

Link to comment
Megosztás:

T outsider!

Az olajfogyás nem a motorolaj jellemzője, hanem a motor karbantartottsági szintjére utal.

Ez tudom.

De Itt (is) többedjére olvasom már, hogy egyeseknek más más olaj másképp fogy ugyanabban a motorban (adott esetben ugyanolyan viszkozitási osztályban is).

Bátorkodtam nem kételkedni a szavahihetőségüket illetően :)

De azt is el tudom képzelni, hogy egy gyengébb minőségű olajnak használat során megváltozik a viszkozitása, és ezáltal jobban fogy.

Link to comment
Megosztás:

T outsider!

Az olajfogyás nem a motorolaj jellemzője, hanem a motor karbantartottsági szintjére utal.

khmmmm.

A rossz olaj fogyhat, eheti.

Én 0W30 Edge semmi olajfogyás, átálltam GM Dexos2-re, és ette. Majd most tettem bele Eneos 5W-40 hyper prémiumot, és azt nem eszi. Akkor? A kocsim rossz, mert eszi a gyenge minőségi olajat? :omg:

Link to comment
Megosztás:

Végül is ez részben megválaszolja a kérdésem.

"És a legalacsonyabb téli viszkozitási osztályú olaj (0W) is viszkózusabb (sűrűbb) hidegen, mint a legmagasabb viszkozitási osztályú olaj (SAE 60) melegen! Mit írtunk, mikor fogyasztja a motor az olajat? Ha túl alacsony a viszkozitása. Mikor alacsony a viszkozitása? Magas hőmérsékleten! Van köze az 5W-nek vagy a 0W-nek a magas hőmérsékleten mért viszkozitáshoz? Nincs."

Forrás:

http://www.olajinfo.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=17:olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz&catid=1:motorolajok&Itemid=5

Továbbra sem tartom valószínűtlennek, hogy a rosszabb minőségű olaj, hamarabb használódik el.

A jobban elhasználódott olajnak megváltoznak a viszkozitási, kenési tulajdonságai, adott esetben hígulhat.

Így üzemi körülmények között jobban tud fogyni.

Tehát én megalapozottnak tartom azt, hogy azonos viszkozitási osztályba tartozó (adott esetben ugyanazzal a gyártóművi jóváhagyással rendelkező), de más gyártótól származó, különböző (ár és minőségi) kategóriába tartozó olajok ugyanabban a motorban, azonos használat mellett a fentiek miatt (az elhasználódás sebességét és mértékét tekintve) különbözőképpen tud fogyni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Én GM 5W30 olajat használok.A kocsim Z14XEP és most novemberben lesz 7 éves.Az első két évben Fuchs olajat használtam és utána meg GM olajat.Nem vettem észre semmi különbséget.Az olaj fogyasztása a kocsimnak egyenlő a nullával.Viszont most egy kicsit felhúztam magamat egy fórumion és gondoltam megkérdezem itt hogy ki mit szól a GM olajhoz?Mondom nekem semmi negatív véleményem nincsen.Viszont érdekelne hogy aki nem ezt tölti a kocsiba annak mi az oka?

Gondolom senki sem a pénztárcája ellensége, és ha megnézem az árakat akkor van hogy a duplája egy másik olaj a GM-nek.Ezért nem értem.

Ha ez az olaj is teljesít mindent amit a gyár előír, akkor miért nem jó?Miért kell 10-12 ezer kilóméterenként kidobni akár 10000Ft is, amikor meg lehet spórolni?

Link to comment
Megosztás:

Én GM 5W30 olajat használok.A kocsim Z14XEP és most novemberben lesz 7 éves.Az első két évben Fuchs olajat használtam és utána meg GM olajat.Nem vettem észre semmi különbséget.Az olaj fogyasztása a kocsimnak egyenlő a nullával.Viszont most egy kicsit felhúztam magamat egy fórumion és gondoltam megkérdezem itt hogy ki mit szól a GM olajhoz?Mondom nekem semmi negatív véleményem nincsen.Viszont érdekelne hogy aki nem ezt tölti a kocsiba annak mi az oka?

Gondolom senki sem a pénztárcája ellensége, és ha megnézem az árakat akkor van hogy a duplája egy másik olaj a GM-nek.Ezért nem értem.

Ha ez az olaj is teljesít mindent amit a gyár előír, akkor miért nem jó?Miért kell 10-12 ezer kilóméterenként kidobni akár 10000Ft is, amikor meg lehet spórolni?

Nekem volt benne egy szezont a GM olaj, jóval zajosabb volt tőle a motor. Annak idején a Calibrával ugyanezt tapasztaltam. Főleg melegen, a nyári hónapokban, ahogy elérte az üzemi hőfokot, jól hallhatóan csattogtak a szelepek. Akkor váltottam Castrolra, csendesebb vele jóval. És ez még nem olyan drága olaj.

Link to comment
Megosztás:

Én GM 5W30 olajat használok.A kocsim Z14XEP és most novemberben lesz 7 éves.Az első két évben Fuchs olajat használtam és utána meg GM olajat.Nem vettem észre semmi különbséget.Az olaj fogyasztása a kocsimnak egyenlő a nullával.Viszont most egy kicsit felhúztam magamat egy fórumion és gondoltam megkérdezem itt hogy ki mit szól a GM olajhoz?Mondom nekem semmi negatív véleményem nincsen.Viszont érdekelne hogy aki nem ezt tölti a kocsiba annak mi az oka?

Gondolom senki sem a pénztárcája ellensége, és ha megnézem az árakat akkor van hogy a duplája egy másik olaj a GM-nek.Ezért nem értem.

Ha ez az olaj is teljesít mindent amit a gyár előír, akkor miért nem jó?Miért kell 10-12 ezer kilóméterenként kidobni akár 10000Ft is, amikor meg lehet spórolni?

Érdekes kérdés, egyszerű válasz talán nem is létezik.

A magam részéről leginkább az "ízlések és pofonok" közhelyre gondolnék. Lehet hogy valakinek az tetszik, mástól ezt hallota, már bevált, megteheti hogy a drágábbat töltse bele, stbstb... Én pl. még olajleeresztő csavarból is gyárit vettem, pedig valószínűleg jó oda az utángyártott is és még spóroltam is volna, de belefért a keretbe, és így legalább megnyugodott a lelkem. Azzal szoktam vigasztalni magam hogy dobtam már ki több pénzt is ennél nagyobb hülyeségre... BTW miért eszik valaki rántott húst ha a sárgaborsófőzelék ugyanúgy megvéd az éhhaláltól és még olcsóbb is? :D

Link to comment
Megosztás:

Én GM 5W30 olajat használok.A kocsim Z14XEP és most novemberben lesz 7 éves.Az első két évben Fuchs olajat használtam és utána meg GM olajat.Nem vettem észre semmi különbséget.Az olaj fogyasztása a kocsimnak egyenlő a nullával.Viszont most egy kicsit felhúztam magamat egy fórumion és gondoltam megkérdezem itt hogy ki mit szól a GM olajhoz?Mondom nekem semmi negatív véleményem nincsen.Viszont érdekelne hogy aki nem ezt tölti a kocsiba annak mi az oka?

Gondolom senki sem a pénztárcája ellensége, és ha megnézem az árakat akkor van hogy a duplája egy másik olaj a GM-nek.Ezért nem értem.

Ha ez az olaj is teljesít mindent amit a gyár előír, akkor miért nem jó?Miért kell 10-12 ezer kilóméterenként kidobni akár 10000Ft is, amikor meg lehet spórolni?

Szerintem ez inkább csak szokás kérdése.Én a Vectrába is Castrolt raktam 10 évig,előtte Svájcba is azt raktak bele a szervízkönyv szerint( Castrol TXT) meg az Astrába is azt rakom.Minek kisérletezgessek ha ez bevált?Az a pár forint amivel többe kerül nem ver földhöz.Kb.évente cserélem az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes kérdés, egyszerű válasz talán nem is létezik.

...

Azzal szoktam vigasztalni magam hogy dobtam már ki több pénzt is ennél nagyobb hülyeségre... BTW miért eszik valaki rántott húst ha a sárgaborsófőzelék ugyanúgy megvéd az éhhaláltól és még olcsóbb is? :D

:omg: :D :D

Ezzel egyetértek. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hogyan lehet az olajat teljesen kifolyatnia kocsiból?Azért kérdezem mert lefolyattam az olajat, kicseréltem a szűrőt, és beletettem az új olajat.Úgy lőttem be hogy pont a min és a mx között fig legyen az olaj.Beindítottam többször is és ellenőriztem.Mindíg pont félig volt.Aztán mentem vele néhány kilómétert és megnéztem megint.Akkor már nem felen állt, hanem majdnem háromnegyeden.A nívópálcán lévő olaj sem az a szép átlátszó, hanem jóval sötétebb.Fent ahol beletöltőm az olajat, ott szép színe van ahogy a vezérműtengelyt vagy mi a szöszt nézegetem.Szóval szerintem maradt benne régi olaj, pedig már nem is csepegett az olaj mikor visszaraktam a csavart.Azon gondolkodtam, hogy legközelebb kéne valami átmosó folyadékot vennem.

Link to comment
Megosztás:

Hogyan lehet az olajat teljesen kifolyatnia kocsiból?Azért kérdezem mert lefolyattam az olajat, kicseréltem a szűrőt, és beletettem az új olajat.Úgy lőttem be hogy pont a min és a mx között fig legyen az olaj.Beindítottam többször is és ellenőriztem.Mindíg pont félig volt.Aztán mentem vele néhány kilómétert és megnéztem megint.Akkor már nem felen állt, hanem majdnem háromnegyeden.A nívópálcán lévő olaj sem az a szép átlátszó, hanem jóval sötétebb.Fent ahol beletöltőm az olajat, ott szép színe van ahogy a vezérműtengelyt vagy mi a szöszt nézegetem.Szóval szerintem maradt benne régi olaj, pedig már nem is csepegett az olaj mikor visszaraktam a csavart.Azon gondolkodtam, hogy legközelebb kéne valami átmosó folyadékot vennem.

Ne vegyél. Olajcsere előtt legyen a motor üzemmeleg. Tudom hogy akkor forró az olaj, és elég kellemetlen leengedni, de olyankor folyik ki rendesen. Lehetőleg akkor csináld, amikor van időd akár több órán keresztül csöpögni hagyni.

Link to comment
Megosztás:

Ne vegyél. Olajcsere előtt legyen a motor üzemmeleg. Tudom hogy akkor forró az olaj, és elég kellemetlen leengedni, de olyankor folyik ki rendesen. Lehetőleg akkor csináld, amikor van időd akár több órán keresztül csöpögni hagyni.

Én forrón még soha nem tudtam lelazítani az olajszűrőt (z14xe)... ha kicsit lehűlt, egyből megmoccant.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

nemsokára vezérműlánc lesz cserélve.

olajat is cserélek, szerintem így kell, persze olajszűrőt is:)

két olajat néztem ki:

Mobil Super 3000 XE 5W-30 erre azt írják, hogy diesel motorolaj....???? azért ez még jó lenne nekem?

Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 ezt jobban szeretném, de nem találtam boltot Budapesten,

ami nem webáruház kötekező kiszállítással, személyesen nem lehet átvenni.

valakinek van valami jó "helye" ahol beszerezhető lenne a Fuchs?

Köszi,

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

nemsokára vezérműlánc lesz cserélve.

olajat is cserélek, szerintem így kell, persze olajszűrőt is:)

két olajat néztem ki:

Mobil Super 3000 XE 5W-30 erre azt írják, hogy diesel motorolaj....???? azért ez még jó lenne nekem?

Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 ezt jobban szeretném, de nem találtam boltot Budapesten,

ami nem webáruház kötekező kiszállítással, személyesen nem lehet átvenni.

valakinek van valami jó "helye" ahol beszerezhető lenne a Fuchs?

Köszi,

Balázs

Ha már vezérműlánc csere, akkor szerintem igazán minőségi olaj! A Fuchs Titan GT1 PF 5W30 egész biztos, hogy jó választás, és ugyan webshop, de nagyon korrektek (évek óta rendelek tőlük) és nagyon korrekt áraik is vannak: http://alkatreszek.hu/

Én azért megnézném a Castrol új EDGE vonalát, azon belül is az 0W40-et vagy a Mobil1 ESP 0W40-et. SZVSZ, ez a három olaj maximálisan lefedi a kiváló minőséget, bármelyik mellett is döntesz, egész biztos, hogy az olajon nem fog múlni semmi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha már vezérműlánc csere, akkor szerintem igazán minőségi olaj! A Fuchs Titan GT1 PF 5W30 egész biztos, hogy jó választás, és ugyan webshop, de nagyon korrektek (évek óta rendelek tőlük) és nagyon korrekt áraik is vannak: http://alkatreszek.hu/

Én azért megnézném a Castrol új EDGE vonalát, azon belül is az 0W40-et vagy a Mobil1 ESP 0W40-et. SZVSZ, ez a három olaj maximálisan lefedi a kiváló minőséget, bármelyik mellett is döntesz, egész biztos, hogy az olajon nem fog múlni semmi.

Köszi a segítséget, itt olvasgattam, hogy milyen olaj lenne a legjobb a kocsiba.

már annyira belekavarodtam, hogy már azt sem tudom, mit, miért merre:)

A Fuchs tűnik a legszimpatikusabbank, meg ha jól emlékszem itt olvastam, hogy a gyár is ezzel (ezzel is) töltötte fel elsőre a motort.

Üdv,

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Ez természetes, hiszen szakszervizben forgatták le az "adásokat". Mi mást tenne bele a nagy nyilvánosság előtt a márkaszerviz?

Amit rutinból nyomnak minden nap, kamerán kívűl: Castrol Magnatec 10w-40, 4l kiszámlázva, akciósan 9800 forintocskában számolva. Vagy valamiről lemaradtam? Többek közt ezért is kerülöm őket.

Módosítva : Vilmoskörte
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.