Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

T Tyupi87!

A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott, aktuális gyártóművi olajkövetelményt (GM dexos2) teljesítő motorolajai:

Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com
Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek Eneos-ból az 5W30-at vagy az 5W40-et válasszam? Eléggé extrém módon használom a kocsit (hétköznap legtöbbször: garázsból ki, városi hideg rövidtáv /kb 3+3km/, garázsba vissza). Most Castrol Magnatec 5W40 C3 van benne, ebből 8 hónap/4k km alatt kb 3-4dl-t fogyasztott. Valakinek van már tapasztalata az Eneos-ról? (Szüleim Sx4-be újkora óta csak ezt -5W30- használjuk,.. De az azért nem Ecotec technika...)

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek Eneos-ból az 5W30-at vagy az 5W40-et válasszam? Eléggé extrém módon használom a kocsit (hétköznap legtöbbször: garázsból ki, városi hideg rövidtáv /kb 3+3km/, garázsba vissza). Most Castrol Magnatec 5W40 C3 van benne, ebből 8 hónap/4k km alatt kb 3-4dl-t fogyasztott. Valakinek van már tapasztalata az Eneos-ról? (Szüleim Sx4-be újkora óta csak ezt -5W30- használjuk,.. De az azért nem Ecotec technika...)

Én az 5W30-ast használom belőle két éve. teljes megelégedéssel. Eddig 0 olajfogyás, csendes motor. Már amennyire ez egy láncostól elvárható.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azon elmélkedem, hogy az olajhígulás hozzájárulhat-e a megnövekvő olajfogyáshoz? Például esetemben cserét követő 6-8 hónapig (5-6k km) nulla fogyás, majd decinként (~2k km / ~1,5dl). Az utóbbi két hónapban sokkal többet autózok (rohangálok a kocsival), továbbá nyár végén elköltöztünk, a táv ua, csak most a város egyik legmagasabb (ha nem a legmagasabb) pontján lakunk. 30-as övezet, 3-asban közlekedünk felfelé (is). Továbbá ahogy használódik el a kenőanyag, tudtommal kerül bele elégetlen üzemanyag is, pláne a sok városi rövidtávok miatt. Tehát ezek kombinációja lehet a magyarázat arra, hogy eddig nem fogyott az utóbbi két-három hónapban pedig igen? (Szelepszár szimeringek és olajlehúzó gyűrűk egy éve cserélve.) Vagy inkább igyak még egy kávét és ne elmélkedjek ezen? :icon1:

(Lehet hogy más típusú de ua viszkozitású kenőanyaggal nem fogok olajfogyást tapasztalni ua használat mellett?)

Link to comment
Megosztás:

Azon elmélkedem, hogy az olajhígulás hozzájárulhat-e a megnövekvő olajfogyáshoz? Például esetemben cserét követő 6-8 hónapig (5-6k km) nulla fogyás, majd decinként (~2k km / ~1,5dl). Az utóbbi két hónapban sokkal többet autózok (rohangálok a kocsival), továbbá nyár végén elköltöztünk, a táv ua, csak most a város egyik legmagasabb (ha nem a legmagasabb) pontján lakunk. 30-as övezet, 3-asban közlekedünk felfelé (is). Továbbá ahogy használódik el a kenőanyag, tudtommal kerül bele elégetlen üzemanyag is, pláne a sok városi rövidtávok miatt. Tehát ezek kombinációja lehet a magyarázat arra, hogy eddig nem fogyott az utóbbi két-három hónapban pedig igen? (Szelepszár szimeringek és olajlehúzó gyűrűk egy éve cserélve.) Vagy inkább igyak még egy kávét és ne elmélkedjek ezen? :icon1:

(Lehet hogy más típusú de ua viszkozitású kenőanyaggal nem fogok olajfogyást tapasztalni ua használat mellett?)

Kivétel nélkül minden motor fogyaszt olajat. Ahogy öregszik az olaj, kevésbé áll ellen a magas hőmérsékletnek, nyomásnak is, és esetleg megnőhet a fogyás üteme.

Az autód olajfogyasztása ettől függetlenül bőven limiten belül van, én a helyedben - ahogy írod is - meginnék egy kávét, sőt egy diós pozsonyi kiflit is megennék mellé, és annyi. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azon elmélkedem, hogy az olajhígulás hozzájárulhat-e a megnövekvő olajfogyáshoz? ....

Röviden: persze.

Hosszabban: ha az olaj felhígul az üzemanyagtól, akkor egy hosszabb út során, ahol rendesen bemelegszik a motor ez jobb esetben elég és ezért tapasztalhatsz nagyobb olajfogyást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azon elmélkedem, hogy az olajhígulás hozzájárulhat-e a megnövekvő olajfogyáshoz? Például esetemben cserét követő 6-8 hónapig (5-6k km) nulla fogyás, majd decinként (~2k km / ~1,5dl). Az utóbbi két hónapban sokkal többet autózok (rohangálok a kocsival), továbbá nyár végén elköltöztünk, a táv ua, csak most a város egyik legmagasabb (ha nem a legmagasabb) pontján lakunk. 30-as övezet, 3-asban közlekedünk felfelé (is). Továbbá ahogy használódik el a kenőanyag, tudtommal kerül bele elégetlen üzemanyag is, pláne a sok városi rövidtávok miatt. Tehát ezek kombinációja lehet a magyarázat arra, hogy eddig nem fogyott az utóbbi két-három hónapban pedig igen? (Szelepszár szimeringek és olajlehúzó gyűrűk egy éve cserélve.) Vagy inkább igyak még egy kávét és ne elmélkedjek ezen? :icon1:

(Lehet hogy más típusú de ua viszkozitású kenőanyaggal nem fogok olajfogyást tapasztalni ua használat mellett?)

Azt én is észrevettem, hogy kissé mintha benzinszagú lenne az olaj...

Eleinte nekem sem fogyott. 2-3E km-ig kb semmi. (Lehet hogy ennyire elhasználódik addigra?)

Azért szerintem egy Magnatec-től nem kell sokat várni, kategóriájában szerintem a legalja.

Mondjuk nálam az is benne van a pakliban, hogy hamis volt, amivel feltöltöttük.

Érdekes volt a szerelőm reakciója erre: "ez az Eneos viszont tuti eredeti, ezt számlával vettem".

Tehát az enyémet nem, köszi... :D

Hab a tortán, hogy én Edge Titanium Fst-t akartam beletenni, de a szerelőm kb annyiért szerezte volna mint én, ezért mondtam vegye ő.

Aztán hívott hogy, bocs de csak Magnatec van az "emberének"...

Jövő hónapban szerintem megy bele Eneos 5w40. (ez van a szerelőmnek hordóban, ezt speciel láttam a saját szememmel)

Még Edge-en gondolkoztam (5W40, 0W40).

3000 Ft egy literes Magnatec (ami garantáltan eredeti, sajnos ez a hamisítók által legkedveltebb típus), már a másodikat tölteném bele, az már 6k.

Akkor már majdnem ott járnék, hogy egy teljes kanna rendes olaj ára utánament...

Tehát inkább lecserélem így 5E km után...

Átlagban egyébként kb 4dl/1000km a "fogyasztás".

Mondjuk ez nem mérvadó, mert az elején ugye nem fogyott.

"Lehet hogy más típusú de ua viszkozitású kenőanyaggal nem fogok olajfogyást tapasztalni ua használat mellett?"

Szerintem simán elképzelhető...

De hamarosan megadom neked a választ :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azt én is észrevettem, hogy kissé mintha benzinszagú lenne az olaj...

Eleinte nekem sem fogyott. 2-3E km-ig kb semmi. (Lehet hogy ennyire elhasználódik addigra?)

Azért szerintem egy Magnatec-től nem kell sokat várni, kategóriájában szerintem a legalja.

Mondjuk nálam az is benne van a pakliban, hogy hamis volt, amivel feltöltöttük.

Érdekes volt a szerelőm reakciója erre: "ez az Eneos viszont tuti eredeti, ezt számlával vettem".

Tehát az enyémet nem, köszi... :D

Hab a tortán, hogy én Edge Titanium Fst-t akartam beletenni, de a szerelőm kb annyiért szerezte volna mint én, ezért mondtam vegye ő.

Aztán hívott hogy, bocs de csak Magnatec van az "emberének"...

Jövő hónapban szerintem megy bele Eneos 5w40. (ez van a szerelőmnek hordóban, ezt speciel láttam a saját szememmel)

Még Edge-en gondolkoztam (5W40, 0W40).

3000 Ft egy literes Magnatec (ami garantáltan eredeti, sajnos ez a hamisítók által legkedveltebb típus), már a másodikat tölteném bele, az már 6k.

Akkor már majdnem ott járnék, hogy egy teljes kanna rendes olaj ára utánament...

Tehát inkább lecserélem így 5E km után...

Átlagban egyébként kb 4dl/1000km a "fogyasztás".

Mondjuk ez nem mérvadó, mert az elején ugye nem fogyott.

"Lehet hogy más típusú de ua viszkozitású kenőanyaggal nem fogok olajfogyást tapasztalni ua használat mellett?"

Szerintem simán elképzelhető...

De hamarosan megadom neked a választ :)

Miért pont 5W40-es Eneos? Mármint én is ezen vacillálok (Eneos 5W30 vs 5W40). Árban pár száz Ft a differencia, miben "több" az egyik a másiknál?

Link to comment
Megosztás:

Miért pont 5W40-es Eneos? Mármint én is ezen vacillálok (Eneos 5W30 vs 5W40). Árban pár száz Ft a differencia, miben "több" az egyik a másiknál?

Ez van a most a szerelőnek. :)

Ráadásul itt is jókat olvastam róla, ugyanúgy ahogy az Egde-ről.

Egy vicces történet:

Nemrég voltam a TESCO-ban 4 literes Castrol Edge Titanium FST 5W40 cirka 20E Ft :D :omg:

Link to comment
Megosztás:

Castrol Magnatec 5W40 4l 6 740 Ft

Castrol Edge Titanium FST 5W40 4l 9 430 Ft

Castrol Edge Titanium FST 0W40 4l 10 193 Ft

A csúcsminőségű Edge 0W40 és a nem túl acélos Magnatec 5W40 között kemény 3 453 Ft van. Ez egyszerűen nem lehet tétel egy autónál.

Az árakat a Kovács Autóalkatrész oldaláról néztem, komoly, megbízható cég. Ne arra hagyatkozzunk, ami a szerelőnél hordóban (!) van!!!

Úgy érzem, hogy az EDGE Titanium FST 0W40 tűnik messze a legjobb választásnak minden más olajjal összevetve, akár másik Castrol, Mobil1 (azért drágább, bár nagyon jó az ESP 0W40), Fuchs, Eneos, stb...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"... úgy érzem ..."

Igen. Ez egy komoly érv.

Legalább annyira komoly érv, mint minden áron ragaszkodni az újonnan bevezetett gyártói minősítésekhez (esetünkben éppen aktuálisan ez a dexos2) :)

Bármennyire is értesz (vagy nem értesz) hozzá, a gyártói adatokon kívül csakis szubjektív véleményed lehet. Vagyis olaj esetében a számtalan befolyásoló tényező miatt értsd: tapasztalat, gyakorlat, Te is csak "megérzésre" támaszkodhatsz, mint mi mindannyian. Ne kezdjem el felsorolni, hogy egy olaj hány számos tényező miatt lehet megfelelő vagy éppen egyáltalán nem megfelelő egy adott autóba (és véletlenül sem a meglévő dexos2 dönti ezt el, inkább csak irányadó a felé, hogy az adott olajgyártó cég hajlandó volt kipengetni a GM-nek a nem kevés pénzt a dexos2 logó használatáért, erről hiteles forrásból is van cikk).

Mivel egészen biztos vagyok benne, hogy Neked sem elérhető az ég világon semmilyen laboratóriumi elemzés arra vonatkozóan, hogy egy adott olaj hogy teljesített egy adott autóban, ezért pusztán a gyártók által közölt adatokra támaszkodsz, ami elméleti síkon való szakértelem, a mi esetünkben csak egy kicsivel ér többet, mint az "úgy érzem".

Természetesen nálunk szerencsésebb földrajzi/politikai fekvésű országokban (konkrét esetünkben USA) ez már nem pusztán a gyártói jóváhagyások és elméleti szakemberek egy helyben leragadt vitája, hanem aránylag kevés pénzért professzionális elemzést kapunk a leengedett olaj karakterisztikájáról, amiből szakszerű és megfelelő következtetéseket lehet levonni, hogy az adott minta megfelel-e minden olyan követelménynek az adott motorban, amire a motornak szüksége van. Röviden: elemzés 0km-vel, elemzés félúton olajcserénél, elemzés leeresztett olajnál. A három értékkel tökéletesen végigkövethető minden, ami az olajjal az adott (és fontos, abban az adott autóban) történik. Később elegendő csak a leeresztett olajat bevizsgáltatni. Majd még később csak ritkábban, időnként ránézni, feltételezve, hogy megtaláltuk az autónk számára valóban legmegfelelőbb olajat. És ez alapján sem lehet általánosítani! Olyan ez, mint nálunk embereknél a vérvétel és annak vizsgálata:)

Kiváló hely az érdeklődők számára ez a fórum (angolul): LINK Itt meg lehet nézni jó pár elemzést, számos ismert olajmárkáról, igen csak drága és komoly autókban használva. Elmondható, miután elég sokat végigolvastam, hogy a Castrol és a Mobil1 olajok szinte kivétel nélkül kiválóan teljesítenek minden teszten. Ezek persze amerikai forgalomban lévő olajok (eltekintve pár kivételtől, amikor európaiak küldtek be eredményeket).

Csatolok találomra egy elemzést. Itt egy Subaru 2.5L látható amibe Mobil1 5W30 ESP került, majd 6 590 mérföld után megtörtént a csere és az elemzést. Összefoglalva: minden érték megfelelő, az olaj tökéletesen teljesített, a fontosabb paraméterek mind megfelelőek, a következő olajcserét 8 500 mérföldre javasolják! Na EZ a valós alapja annak, hogy eldöntsük hogyan teljesít egy adott motorolaj egy adott autóban!

Az elemzést végző cég itt érhető el: LINK Aki rendelkezik megfelelő anyagi háttérrel, gond nélkül elvégzik a mi kis Astráinkból leengedett olajat is.

Capture5_zpsfee66ba1.jpg

Ami miatt jónak érzem a Castrol Edge 0W40 és Mobil1 0W40 olajokat, azok pont ezen a teszteken elért folyamatos jó eredmények. Ennél többet sajnos se Te se én nem tudunk tenni, illetve igen, de az nagyon sok pénzbe kerülne.

Elnézést, hogy ilyen hosszú voltam, de már szerettem volna egy kis valós hátteret is adni az olajvitáknak, remélem találtok benne Ti is valami érdekeset és tanúságosat.

Módosítva : kukori
  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

T kukori!

"... csakis szubjektív véleményed lehet ..."
Miért?

"... Te is csak "megérzésre" támaszkodhatsz ..."
Miből gondolod?

"... a meglévő dexos2 dönti ezt el, inkább csak irányadó .."
Tárgyi tévedés.
Alkalmazási minimum követelmény.

"... Mivel egészen biztos vagyok benne, hogy Neked sem elérhető az ég világon semmilyen laboratóriumi elemzés ..."
Ezt miből gondolod?

"... pusztán a gyártók által közölt adatokra támaszkodsz ..."
Ezt miből gondolod?

"... nálunk szerencsésebb földrajzi/politikai fekvésű országokban ..."

Tárgyi tévedés.

A MOL–LUB Kft. WearCheck szolgáltatása.

Minta (magyarul)

Módosítva : mantec
Link to comment
Megosztás:

Ne kezdjem el felsorolni, hogy egy olaj hány számos tényező miatt lehet megfelelő vagy éppen egyáltalán nem megfelelő egy adott autóba (és véletlenül sem a meglévő dexos2 dönti ezt el, inkább csak irányadó a felé, hogy az adott olajgyártó cég hajlandó volt kipengetni a GM-nek a nem kevés pénzt a dexos2 logó használatáért, erről hiteles forrásból is van cikk).

Én nem gondolom, hogy itt csak erről van szó.

Egy autógyártó konszern nem abból keresi a kenyerét, hogy jóváhagyásokat osztogat pénzért olajipari cégeknek.

Az számára aprópénz. Autók gyártásából és eladásából élnek, nem a gyártóknak üzlet a jóváhagyás megléte, hanem elsősorban az olajipari cégeknek az, mellyel piacképesebb, eladhatóbb a termékük.

Esetleg az lehet üzlet, hogyha valakinek sikerül bekerülni a gyárba, hogy az újonnan gyártott autókba gyárilag az ő olaját töltsék.

Az már inkább üzlet...

Ahogy már többször szóba került, a viszkozitási osztály pl majdnem egy másodlagos tényező, a jóváhagyás tekintetében.

Szerintem itt fordítva működik a dolog, kb a többi paraméter határozta meg már a viszkozitási osztályt.

Kenési biztonság, magas hőmérsékleten lerakódási hajlam, iszapképződési hajlam, olajelválás, levegőelválás, kopásteszt stb.

Lehet hogy egy 10W40 simán megfelelő kenést biztosítana, megfelelő körülmények között, valószínűleg a többi kritériumot nem tudja teljesíteni, a részben ásványolaj mivolta miatt.

Ahogy mantec is mondta, ezek minimális követelmények, tehát Dexos2 és Dexos2 olaj között is van/lehet minőségbeli különbség.

Szerintem...

Egyébként ezért kár volt egymásnak menni, szerintem nagyjából ugyanazon az oldalon álltok :)

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

"... csakis szubjektív véleményed lehet ..."

Miért?

"... Te is csak "megérzésre" támaszkodhatsz ..."

Miből gondolod?

Mert ha lenne elemzésed, amivel alátámasztod bizonyos olajok megfelelőségét, akkor azokat itt közzé is tehetnéd. Addig viszont a Te véleményed is mindenki számára egy vélemény a többi közül, amit természetesen tiszteletben is tartunk. És ahogy az általam linkelt fórumon szépen le is írják, lényeges következtetést egy adott autó és olaj párosból érdemes levonni. (Ebből persze valószínűsíthető, hogy ha egy olaj folyamatosan jól teljesít, akkor az jó lesz pl. a mi Astráinkban is).

"... a meglévő dexos2 dönti ezt el, inkább csak irányadó .."

Tárgyi tévedés.

Alkalmazási minimum követelmény.

Mondja ezt a GM, aki egy vagyont kér a dexos2 logó használatáért. Nem létezik olyan GM (Opel) által gyártott magas követelmény motor terén, amit egy átlagos BMW, Audi vagy Mercedes motor ne múlna felül sokszorosan. Persze ez így sántít, tudom, de nem attól lesz jó egy olaj, sajnos, hogy megkapja a dexos2-őt. bárcsak így működne a valóságban. Minden esetre én is támogatom, van bőven elég ilyen olaj a piacon, akkor már válasszunk ezek közül:)

"... Mivel egészen biztos vagyok benne, hogy Neked sem elérhető az ég világon semmilyen laboratóriumi elemzés ..."

Ezt miből gondolod?

Mert gondolom ha elérhető lenne, akkor már kiraktad volna ide, ahogy pl. az általam linkelt fórumban több száz felhasználó is megtette ezt. Ha van, akkor kérlek, hogy oszd meg velünk, ha nincs vagy nem akarod megosztani, akkor pedig sajnos olyan, mintha nem is lenne:(

"... pusztán a gyártók által közölt adatokra támaszkodsz ..."

Ezt miből gondolod?

A fent leírtakból. De természetesen jogod van hozzá és nem is helytelen így.

"... nálunk szerencsésebb földrajzi/politikai fekvésű országokban ..."

Tárgyi tévedés.

A MOL–LUB Kft. WearCheck szolgáltatása.

Minta (magyarul)

Nem tudtam róla, de köszönöm! Már írtam is nekik, hogy mennyiért vállalnak egy elemzést. Ha lesz válasz, itt megosztom. Német fórumon olvastam róla, hogy Európában kevés helyen és az is csak csillagászati áron érhető el, amíg az USA-ban nem különösebben komoly összeg.

EZ a konkrét válasz, ahol linkelve van a megoldás:)

No, de ne is foglalkozzunk tovább ezzel, nem ér ennyit az egész:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"... csakis szubjektív véleményed lehet ..."

Miért?

"... Te is csak "megérzésre" támaszkodhatsz ..."

Miből gondolod?

Mert ha lenne elemzésed, amivel alátámasztod bizonyos olajok megfelelőségét, akkor azokat itt közzé is tehetnéd. Addig viszont a Te véleményed is mindenki számára egy vélemény a többi közül, amit természetesen tiszteletben is tartunk. És ahogy az általam linkelt fórumon szépen le is írják, lényeges következtetést egy adott autó és olaj párosból érdemes levonni. (Ebből persze valószínűsíthető, hogy ha egy olaj folyamatosan jól teljesít, akkor az jó lesz pl. a mi Astráinkban is).

"... a meglévő dexos2 dönti ezt el, inkább csak irányadó .."

Tárgyi tévedés.

Alkalmazási minimum követelmény.

Mondja ezt a GM, aki egy vagyont kér a dexos2 logó használatáért. Nem létezik olyan GM (Opel) által gyártott magas követelmény motor terén, amit egy átlagos BMW, Audi vagy Mercedes motor ne múlna felül sokszorosan. Persze ez így sántít, tudom, de nem attól lesz jó egy olaj, sajnos, hogy megkapja a dexos2-őt. bárcsak így működne a valóságban. Minden esetre én is támogatom, van bőven elég ilyen olaj a piacon, akkor már válasszunk ezek közül:)

"... Mivel egészen biztos vagyok benne, hogy Neked sem elérhető az ég világon semmilyen laboratóriumi elemzés ..."

Ezt miből gondolod?

Mert gondolom ha elérhető lenne, akkor már kiraktad volna ide, ahogy pl. az általam linkelt fórumban több száz felhasználó is megtette ezt. Ha van, akkor kérlek, hogy oszd meg velünk, ha nincs vagy nem akarod megosztani, akkor pedig sajnos olyan, mintha nem is lenne:(

"... pusztán a gyártók által közölt adatokra támaszkodsz ..."

Ezt miből gondolod?

A fent leírtakból. De természetesen jogod van hozzá és nem is helytelen így.

"... nálunk szerencsésebb földrajzi/politikai fekvésű országokban ..."

Tárgyi tévedés.

A MOL–LUB Kft. WearCheck szolgáltatása.

Minta (magyarul)

Nem tudtam róla, de köszönöm! Már írtam is nekik, hogy mennyiért vállalnak egy elemzést. Ha lesz válasz, itt megosztom. Német fórumon olvastam róla, hogy Európában kevés helyen és az is csak csillagászati áron érhető el, amíg az USA-ban nem különösebben komoly összeg.

EZ a konkrét válasz, ahol linkelve van a megoldás:)

No, de ne is foglalkozzunk tovább ezzel, nem ér ennyit az egész:)

A vastagon szedett mondat minden szavával egyetértek.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Megvolt az Olajcsere és kérdezném hogy szerintetek jó e ha meleg motornál a nívó +.- közt van hidegen viszont a plusz felett az olajszint. Engedjek le belőlle vagy maradjon?

Ez a meleg, vagy hideg motornál ellenőrzés vitatott dolog.

Sajnos nem beszélek idegen nyelven :( De a homlokfalon lévő Német/Angol nyelvű matrica alapján véleményem szerint meleg motornál kell Opel olajszintet nézni, a leállítást követően legalább 5 percet várva.

Én úgy szoktam ellenőrizni, hogy mikor hosszabb utat tett meg az autó, otthon vízszintes talajon állítom le, kihúzom a nívópálcát, eltörölgetem, és kb. 10 perc után dugom vissza ellenőrizni. Szerencsére nincs mérhető olajfogyasztásom, ezért nem kell állandóan ellenőrizgetni, csak hosszabb utakról hazatérve szoktam nézni. (ez így is gyakoribb szerintem az átlagnál)

A max értéket pedig nem azonnal állítom be olajcsere után, hanem a leírt módon ellenőrizve. Pontosan azért mert engem zavarna, ha felette volna. Valamiért csak szabtak felső határt. Max és Min között pedig egy liter van, ezért ha Max alatt van egy-két milliméterrel egy darabig, azért még van tartalék bőven.

u.i.: Egyszer régen, az előző autót én is töltöttem túl, akkor olajszűrőt cseréltem amitől beállt a szint. (F astra 650 Ft)

Ha meg van mérhető olajfogyasztásod, nem is biztos, hogy babrálnám.

Módosítva : merenyi85
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.