Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Leeresztő csavart mennyire tépjem meg?

Azért kellett küzdeni vele, mire megindult...

Kellett hozzá egy 40 centis 1/2 colos cső :)

Mondjuk csak rövid hajlított torx-om van...

Lehet cserélem a csavart, van egy febi-m, direkt vettem.

A régi elég eltorzultnak néz ki...

A szűrőt kézzel meghúztam (10N-ra :D).

Annyira, hogy ne szivárogjon az olaj. :) amúgy itt 10nm-t írnak:

http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/j__engine_and_engine_aggregates/repair_instructions/recommended_torque_values/

szűrőre 20-at.

Link to comment
Megosztás:

Felhasználói vélemény 0W40 Edge Titanium FST olajjal kapcsolatban.

Kicsit mintha csendesebben járna a motor.

Reggeli indításnál már nem hallottam a hidrotőkéket csattogni.

A régi olajjal az első indítás után kb 2 sec-ig erősen csattogtak, amíg el nem indult a kenés...

Érdekes történet amely megesett velem.

Kovács autóalkatrész egyik értékesítőjétől megkaptam a "magamét", hogy a "0W40 nem való Opleba, abba 5W30 való".

Ez még nem is annyira vészes, de ha elmondtam volna neki, hogy egy 14 éves G Astra az alany, akkor biztos megpróbál rábeszélni egy 10W40-re.

Az is mondta, hogy a "0W40-et enni fogja, mivel az vékonyabb mint az 5W30"... :)

T mantec most ne figyeljen oda. A rádióban meg most Opel 4+ szerviz akciókat hirdetnek 10W40 GM olajjal, akciós áron.

Persze azért hozzáteszik, hogy 4 évnél idősebb kocsikra vonatkozik, és motortípustól függően eltérő lehet.

De azért sejtjük mi történik a szervizben...

A 0W40 evésével kapcsolatban egy észrevétel.

Nyilván abból indul ki a hiedelem, hogy hidegen az illesztési rések még nagyobbak, és a vékonyabb olajat jobban megkajálja a vas.

Én viszont azt vettem észre, hogy a melegen leeresztett 5W40 olaj üzemmeleg állapotban hígabb volt, mint a 0W40 5-6 fok körüli hőmérsékleten, ahogy beletöltöttem.

Kicsit torzítja a megfigyelésem eredményét, hogy volt az olajban kb 1,5 deci olajrendszer tisztító...

De ahogy visszahűlt a használt olaj, úgy lett egyre vastagabb az is.

Ez kicsit megdönti a hiedelmet, szerintem.

Halkabb lett a motor, viszont nagyobb terhelésnél még mindig van valami erősebb zaj, amit hallok a motortér felől.

A motor már nem lehet, az most kapott új olajat, a váltóra gyanakszom még.

Korábban már észleltek fogyást belőle (a szerelőm szerint).

Nemrég volt kuplung cserém, akkor lett rátöltve.

Tócsát nem szoktam látni a kocsi alatt, igaz a bevásárlóközpontok parkolója nem mérvadó, mert ott ritka a tiszta aszfaltfelület :D

A váltó alja (már ha a váltó ez itt, az olajteknő mögött) elég olajos volt.

Hol tud eltűnni az olaj??

Hol lehet rajta szintet nézni? Azt olvastam itt, hogy a féltengelynél, de ahhoz ki kell venni az akksit?

Mert és nem láttam be a féltengelyhez...

Milyen olaj való bele?

(ezt még senki nem tudta itt)

Én nyomoztam egy kicsit, de nem sokat találtam.

A könyv szerint a gyári előírás: 19 40 768 (09 120 541)

Erre ezeket a típusokat hozza fel a gugli:

http://olajshop.hu/eurol-mtf-75w-80-1-l

http://fuchs-oil.hu/termekek/titan-sintofluid-75w-80/

http://www.voltronic-germany.com/75w90-hcls-fully-synthetic.html

(bár az utóbbi gyanús, mert 75W90)

Meg F fórumban találtam ilyen diskurzust:

"A 19 40 704 = 19 40 757 = 19 40 768 -> 19 40 182 (új számot kapott csak), ezek 75W80-asok."

Erre a számra (19 40 182) már van GM alternatíva is:

https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670689-valtoolaj/187672-valtoolaj-opel

Mondjuk itt a címke viszonylag őszinte: "For all" (személygépkocsi)

Link to comment
Megosztás:

Üzemmeleg állapotban még szép, hogy hígabb volt, még a 10w40-est is hígabbnak láttad volna. :)

Ha a kocsival szemben állsz, a váltó a motor jobb oldalához van rögzítve, szóval igen, a képeden annak az alját látod.

Az erős zaj elég tág fogalom, nem lehet, hogy csak kifúj a kipufogód?

Váltóolajat meg miért nem veszel Opelnél? Gyári cikkszám alapján biztos tudnak megfelelőt adni.

Módosítva : vsz
Link to comment
Megosztás:

Most már bármikor jöhet az InSP felirat....

http://www.kepfeltoltes.hu/view/141217/P1040726_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Biztos én leszek az ügyeletes mumus, mert most először kap Dexos2-es olajat. Beálltam én is a sorba. Az autóm minden tekintetben ritka szép állapotban van, ebben biztos vagyok. Eddigi olajcseréknél nem a km volt a mérvadó, hanem a kor, minden évben cserélve lett az 5W40-es Mobile olaj. egy periódusban sikerült 11.924 km-et futni, egyébként évi 10.000 km alatt volt mindig, mivel most tavasszal lesz 10 éves, amit megközelítőleg 82.000 km-el fog ünnepelni.

Link to comment
Megosztás:

Üzemmeleg állapotban még szép, hogy hígabb volt, még a 10w40-est is hígabbnak láttad volna. :)

Ha a kocsival szemben állsz, a váltó a motor jobb oldalához van rögzítve, szóval igen, a képeden annak az alját látod.

Az erős zaj elég tág fogalom, nem lehet, hogy csak kifúj a kipufogód?

Váltóolajat meg miért nem veszel Opelnél? Gyári cikkszám alapján biztos tudnak megfelelőt adni.

Vagy nem értetted meg, vagy nem olvastad el jól, amit írtam. ;)

Nem a 40-es olajat hasonlítottam össze a 40-essel, annak nyilván nincs semmi értelme, mivel ugyanaz az viszkozitási osztály (melegen).

Az is nyilván való, hogy adott olaj hidegen és melegen más viszkozitással rendelkezik.

Én pusztán a hidegen "leghígabb" olajat (0W) "hasonlítottam össze" hideg állapotban, az egyik gyakran használt olaj (40-es) üzemmeleg állapotával.

Ezzel az olajfogyasztás tévhiteit szerettem volna személyes megfigyeléseimmel kissé megingatni, amit pl a boltostól is megkaptam.

Például azt, hogy ha fogyik az 5W40 olajad, tölts helyette 10W40-et a motorba...

Sokan mondják, hogy hidegen a motor illesztései még nagyobbak, jobban fogy az olaj.

Ennek is ellent mond az, hogy a 40-es olaj üzemmelegen hígabb (tehát jobban kell hogy fogyjon), mint a hidegen leghígabb 0W-s olaj.

Tehát a nagyobb illesztés ellenére (ha van ilyen) sűrűbb az olaj (még a 0W is) mint melegen.

Kíváncsi lennék 30-as olajnál is.

Bár szerintem ott is ugyanez a helyzet, mivel egy 0W30 olaj nyilván nem lesz hígabb hidegen mint melegen :)

Viszont 0W40 és 0W30 hideg állapotára kíváncsi lennék :)

Persze ez csak vizuális megfigyelés, de mivel hidegen és melegen általában más mérőszámokat használnak (dinamikus, és kinematikus viszkozitás stb), így azok nem összehasonlíthatók technikai adatlapok alapján.

Sajnos a neten nem találtam olyan grafikonokat, ahol olajakat hasonlítanak össze mondjuk a negatív hőmérséklet-tartományban, hogy hogyan változik a viszkozitásuk.

Érdekes lenne az a téma a számomra akár azonos márkájú, különböző viszkozitású olajok estében is :)

"Váltóolajat meg miért nem veszel Opelnél? Gyári cikkszám alapján biztos tudnak megfelelőt adni."

Ki hisz már a szervizeknek?

Amiket itt is olvastam, azok alapján én egyre inkább nem... :(

Inkább a saját szememnek...

Még maszek szerelőből is nehéz megbízhatót találni, szervizt szerintem még inkább az (főleg ha az márkaszerviz).

Én is most ezzel küzdök...

(Tehát aki tud valami megbízható szerelőt Debrecenben, jelezze már.)

"Az erős zaj elég tág fogalom, nem lehet, hogy csak kifúj a kipufogód?"

Motorikus zaj. Nyilván nehéz egy hangot szavakkal körülírni, de "zenész" vagyok, (relatíve) jó a hallásom :D

Mivel olajat most cseréltem, maradt a váltó, abban is forognak a cuccok...

Ha azt is kizártam, akkor tudomásul veszem, hogy ez ilyen :)

Most már bármikor jöhet az InSP felirat....

http://www.kepfeltoltes.hu/view/141217/P1040726_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Biztos én leszek az ügyeletes mumus, mert most először kap Dexos2-es olajat. Beálltam én is a sorba. Az autóm minden tekintetben ritka szép állapotban van, ebben biztos vagyok. Eddigi olajcseréknél nem a km volt a mérvadó, hanem a kor, minden évben cserélve lett az 5W40-es Mobile olaj. egy periódusban sikerült 11.924 km-et futni, egyébként évi 10.000 km alatt volt mindig, mivel most tavasszal lesz 10 éves, amit megközelítőleg 82.000 km-el fog ünnepelni.

Hajrá! :)

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Sajnos a neten nem találtam olyan grafikonokat, ahol olajakat hasonlítanak össze mondjuk a negatív hőmérséklet-tartományban, hogy hogyan változik a viszkozitásuk.

5w-30 vs. 10w-40, minusz 22 fokon. Szerintem ez a videó önmagáért beszél. Az autók a hidegindításkor kopnak a legjobban, mert az olajat fel kell még nyomni a rendszerben. És míg nem áll fel rendesen az olajnyomás, addig szárazon csúsznak egymáson a fém alkatrészek. Télen ez hatványozottan érvényes, mert a 10w-40-et nehezebb eljuttatni a kis járatokon a kenési pontokhoz. Pl. hidrotőke.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Vagy nem értetted meg, vagy nem olvastad el jól, amit írtam. ;)

Nem a 40-es olajat hasonlítottam össze a 40-essel, annak nyilván nincs semmi értelme, mivel ugyanaz az viszkozitási osztály (melegen).

Az is nyilván való, hogy adott olaj hidegen és melegen más viszkozitással rendelkezik.

Én pusztán a hidegen "leghígabb" olajat (0W) "hasonlítottam össze" hideg állapotban, az egyik gyakran használt olaj (40-es) üzemmeleg állapotával.

Értettem mit írtál elsőre is, csak megjegyeztem, hogy nem sok értelme van akármilyen olajat hidegen egy akármilyen másik olajhoz üzemmeleg állapotban hasonlítani.

A hozzászólásod többi részével nem akartam kötözködni, egyetértek vele, ha még nem olvastad, vagy akarsz többet olvasni, akkor ajánlom ezt az oldalt:

http://www.geree.hu/a-motor-kenese/4-szintetikus-vs-asvanyi-olajok/

Újat nem tudom, hogy nyújt e számodra, de a többi írásából kiindulva hozzáértőnek tűnik a szerző.

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere megvolt (meg a stab. rúd szilentet is tudom már hogy honnan lehet normálisan megfújni), egyelőre csak "placebo" hatás van (halkabb, simább, +13 fok van épp kint így hagyjuk). Ellenben a szaki (is) mondta, hogy esélyes hogy jobban fog majd fogyni a masinából az 5w30 (Mobil Super XE) mint az 5w40 (Magnatec C3). Meglátjuk majd... Ill. azt is megjegyezte, hogy nem szabadna mozognia zárt állapotban az olajbetöltő sapkának, ezért mondta hogy cseréljem az egészet (ne csak az O gyűrűt). Ti cseréltétek már?

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere megvolt (meg a stab. rúd szilentet is tudom már hogy honnan lehet normálisan megfújni), egyelőre csak "placebo" hatás van (halkabb, simább, +13 fok van épp kint így hagyjuk). Ellenben a szaki (is) mondta, hogy esélyes hogy jobban fog majd fogyni a masinából az 5w30 (Mobil Super XE) mint az 5w40 (Magnatec C3). Meglátjuk majd... Ill. azt is megjegyezte, hogy nem szabadna mozognia zárt állapotban az olajbetöltő sapkának, ezért mondta hogy cseréljem az egészet (ne csak az O gyűrűt). Ti cseréltétek már?

Hello,

Az O-gyűrű külön cserélhető, pár száz Ft-os tétel a gyári.

http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-5-7-29-oil-filler-cap/

Cikkszám: 90448217

Katalógusz szám: 650463

Én cseréltem, lényegesen jobban tart, mint a régi, ellapult tömítés.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello,

Az O-gyűrű külön cserélhető, pár száz Ft-os tétel a gyári.

http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-5-7-29-oil-filler-cap/

Cikkszám: 90448217

Katalógusz szám: 650463

Én cseréltem, lényegesen jobban tart, mint a régi, ellapult tömítés.

Nem tudom hogy miért azt tanácsolta, hogy inkább komplett cseréljem ne csak a gyűrűt (én nem látok semmi problémát a sapkán). Nagyon korrekt szerelő, nem akarna megvezetni...

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Nem hinném, hogy csibészség, vagy lehúzási szándék áll mögötte.

Inkább arra gondolok, hogy sokan kb. nem is tudják az adott alkatrészről, hogy részegységei külön is cserélhetők.

Mert az alkatrész beszerzési forrásánál így ismerik, ilyet szoktak kérni. Nem külön O-gyűrűt, vagy mást.

Mint pl. a slusszkulcs távirányítós fedele. Ha nem nézel utána, simán eladják a komplett kulcsházat, miközben neked csak a fedelére van szükséged és ez külön is rendelhető, szintén nem túl drágán.

Ezen már én is túlestem, valami 4E pénzért rámsóztak egy kacat utángyártottat. Majd kb. pár hét múlva sikerült megtalálni a gyári cikkszámot és rendelni gyári fedelet - kevesebb, mint a feléért.

Ez van. Vagy rászánod az időt és bogarászol a katalógusban, vagy elfogadod a boltos/szerelő ajánlatát.

Engem a pécsi opel alkatrészboltos felesége csak úgy ísmer, "mint az úr aki mindíg katalógusszámmal jön rendelni"...

OEM fent a neten, szükséges dolgok kikeresve, PDF-be mentve. A boltban csak pontosítani kell, ha pl. változott a cikkszám időközben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma levettem kiváncsiságból az olajbeöntő sapkát,hogy megnézzem a "capuccinó" mennyiségét,ami az eddig eltelt 3 télen igen csak jelentős mennyiségű volt(10W-40 Castrol,majd Shell Helix olajjal) :smartass:

Idén 5W-40 Mobil 3000 X1 került bele és a capuccino mennyisége kb.negyedére csökkent,így a köv.cserekor is ez megy bele

A tapasztalataim más téren is jók ezzel az olajjal(a fogyás idáig kb.2dl/10 ezer km,csendesebb motor,előbb felépülő nyomás) :icon1:

Ajánlanám mindenkinek de Vigyázat!dexos2-t nem teljesíti <_< Arra ott az 5W-30 :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.