Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

utánnanéztem. kezelési könyv 219. oldal gm 10w40 is be van írva

GM 0w30, GM 5w40, GM 10w40 benzineshez AstraG-nél

Az a baj az ominózus útmutatóval, hogy nem követi (követte le) a változásokat/frissítéseket. Nem cserélgették minden változásnál (amíg volt a régiből, jó lesz az alapon kapott mindenki a kocsijához), talán nem is aktualizálták sosem, így lehet hogy az van benne ami. Azért van benne a 10w, mert az X-es motorkódig mehetett a 10w40 (1998-2000), Z-től már nem mehet bele 10w (a többi felsorolt igen + dexos2).

Szüleim Sx4-hez is olyan a használati, amiben szintén szerepel a 10w-s kenőanyag (mert ugye elődmodellek egy részéhez mehetett), de az egy változó szelepvezérlésű motor, nem kellene 10w-s olajat beleönteni....

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm... De akkor egy (ex) Opel Olympiás miért tesz egy 120e km-es motorba 10W40-et???

Mannol-al van tapasztalata vkinek? Vagy mi az, ami nagyon kerülendő?

Nézegettem a Bárdit, Lángot, ez van helyben is. Bevált webshopot tudtok ajánlani, ahonnan be tudnám szerezni egyszerre az olajat, és a szűrőimet? Mármint, ami nem kamu, és nagy valószínűséggel nem hamisítványt kapok...

Az olajat nem innét veszem (de vettem már tőlük Fuchs GT1 pro felx-et), de még így is a legolcsóbbak pollen/lég/olaj/benzinszűrő esetén https://alkatreszek.hu/

Még egy webshop ami szintén olcsó (ha valamit nem találok a fenitnél akkor itt tuti megkapom): https://zsu.hu/zsu/htmls/

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm... De akkor egy (ex) Opel Olympiás miért tesz egy 120e km-es motorba 10W40-et???

Mannol-al van tapasztalata vkinek? Vagy mi az, ami nagyon kerülendő?

Nézegettem a Bárdit, Lángot, ez van helyben is. Bevált webshopot tudtok ajánlani, ahonnan be tudnám szerezni egyszerre az olajat, és a szűrőimet? Mármint, ami nem kamu, és nagy valószínűséggel nem hamisítványt kapok...

Mert Magyarországon mindenki mindenbe 10W40-et tesz, bármire való tekintet nélkül...

http://filterabc.hu

http://www.the-filtershop.com

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm... De akkor egy (ex) Opel Olympiás miért tesz egy 120e km-es motorba 10W40-et???

Mannol-al van tapasztalata vkinek? Vagy mi az, ami nagyon kerülendő?

Nézegettem a Bárdit, Lángot, ez van helyben is. Bevált webshopot tudtok ajánlani, ahonnan be tudnám szerezni egyszerre az olajat, és a szűrőimet? Mármint, ami nem kamu, és nagy valószínűséggel nem hamisítványt kapok...

Én őket ajánlom, rendeltem már tőlük én is, megbízható és talán a legjobb árú webshop, 10e-től ingyenes szállítással. Telefont rögtön veszik, nagyon segítőkész csapat!

Nálam (Z14XEP) az 5W40 után 0W30 (Castrol) került bele, bátran ajánlom másnak is, bár eddig 2000km van még csak benne.

Link to comment
Megosztás:

Fog valtozni valami, ugy, h 10W40-rol 5W30/40, 0W30-ra valtok? Ertem, h belevalo, ez tiszta. Mondjuk, aki hosszu eveken at hivatalos Opel szerelo volt, es meg akkor, amikor az Olympia tele volt G Astraval, miert mondja, h 10W40 kell bele... Ez nem fer a fejembe...

Mert az az occsó!

Link to comment
Megosztás:

Fog valtozni valami, ugy, h 10W40-rol 5W30/40, 0W30-ra valtok? Ertem, h belevalo, ez tiszta. Mondjuk, aki hosszu eveken at hivatalos Opel szerelo volt, es meg akkor, amikor az Olympia tele volt G Astraval, miert mondja, h 10W40 kell bele... Ez nem fer a fejembe...

Az új olajjal biztos észreveszed a változást, én pl. az előző mobil 5w40 után (kövezzetek meg, amiért nem volt dexos2 minősítése :D ) ezzel az olajjal csendesebbnek hallom hidegindításkor az autót és míg az 5w40-nel kellett vagy 2mp mire kialudt az olajos kanna a műszerfalon, addig ez vagy fel sem villan, vagy -10fokban az első induláskor egy pillanatra csak és rögtön ki is alszik, szóval "könnyebben folyik", hamarabb feláll a nyomás hidegen.

A 10W40-es olaj a szerelők szemében az arany középutat jelenti, univerzális olajként fogják fel én úgy vettem észre. Aztán mikor rákérdezek, jön a bölcs válasz, hogy "mindegy csak legyen kenése", vagy "ezt nem fogja enni".

Első tulaja vagyunk a kocsinak, volt benne 5w30 az elején, aztán a márkaszerviz nálunk is 10W40-et rakott bele, aztán a nem márkaszerviz is, aztán meguntam és inkább csinálom magamnak az olajcserét, az a biztos. Lehet, hogy kicsit túl van pörögve ez az olaj téma, de inkább kiadok évente 2-3ezerrel többet olajra és nyugodtabb a lelkem :D

Olajfogyásom 0 (5W40-ből 12-3000 km alatt 2-3deci fogyott).

Itt találsz dexos2 minősítésnek megfelelő olajakat, ha esetleg innen rendelnél. Én bátran ajánlom amit én használok, de először ezt akartam megrendelni.

Link to comment
Megosztás:

Én őket ajánlom, rendeltem már tőlük én is, megbízható és talán a legjobb árú webshop, 10e-től ingyenes szállítással. Telefont rögtön veszik, nagyon segítőkész csapat!

Nálam (Z14XEP) az 5W40 után 0W30 (Castrol) került bele, bátran ajánlom másnak is, bár eddig 2000km van még csak benne.

Hi.

Én Magnatec C3 5w40ről váltok Titanium FST 5w30ra. most lesz 100e benne. 68al vettem azóta csak 5w40 (előtte nem tudom h mi volt). Szintén XEP

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hi.

Én Magnatec C3 5w40ről váltok Titanium FST 5w30ra. most lesz 100e benne. 68al vettem azóta csak 5w40 (előtte nem tudom h mi volt). Szintén XEP

nekem is Fuchs van benne, ugyan az mint amire váltani szeretnél.

ne várj tőle csodát, de!!!

én csak városban rövid távon használom, és a habosodás elmúlt, előtte GM 5W30-at tettem bele, az habosodott.

hangra nem tudom, mert van benne már motortér szigetelés, és sokkal kevésbé hallom a hidrotőkéket.

viszont egy olyan jelenségem is volt, hogy "bluggyant" az olaj indításkor, ilyenkor az olajkanna is villant egyet.

igaz, nekem már 217e van benne, és tavaly nyáron volt vezérlés cserélve kompletten.

Link to comment
Megosztás:

nekem is Fuchs van benne, ugyan az mint amire váltani szeretnél.

ne várj tőle csodát, de!!!

én csak városban rövid távon használom, és a habosodás elmúlt, előtte GM 5W30-at tettem bele, az habosodott.

hangra nem tudom, mert van benne már motortér szigetelés, és sokkal kevésbé hallom a hidrotőkéket.

viszont egy olyan jelenségem is volt, hogy "bluggyant" az olaj indításkor, ilyenkor az olajkanna is villant egyet.

igaz, nekem már 217e van benne, és tavaly nyáron volt vezérlés cserélve kompletten.

A Titanium FST az szerintem Castrol lesz ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem Titanium FST 5w40 van a vasban... kicsit féltem tőle de szerintem remek olaj!!!! :)

Legnagyobb hidegekben is max 2 másodperc és kialszik a lámpa, sokkal szebben, halkabban jár a motor, mióta bent van 5000km-t mentem semmi fogyás, pedig xe a motorom 213k km-el!!! Csak javasolni tudom, elötte is castrolt használtam csak 10w40-et ahhoz képest tuti!!!! :)

Módosítva : hood 21
Link to comment
Megosztás:

nekem is Fuchs van benne, ugyan az mint amire váltani szeretnél.

ne várj tőle csodát, de!!!

én csak városban rövid távon használom, és a habosodás elmúlt, előtte GM 5W30-at tettem bele, az habosodott.

hangra nem tudom, mert van benne már motortér szigetelés, és sokkal kevésbé hallom a hidrotőkéket.

viszont egy olyan jelenségem is volt, hogy "bluggyant" az olaj indításkor, ilyenkor az olajkanna is villant egyet.

igaz, nekem már 217e van benne, és tavaly nyáron volt vezérlés cserélve kompletten.

Nekem az ENEOS bevált a G-ben és a J-ben is. (Igaz G-ben ha 3e-et mentem vele, s eladtam)

A motoromba is eneost tettem...

Link to comment
Megosztás:

A Titanium FST az szerintem Castrol lesz ;)

mea maxima culpa????

csak túlbuzgó voltam

Nekem az ENEOS bevált a G-ben és a J-ben is. (Igaz G-ben ha 3e-et mentem vele, s eladtam)

A motoromba is eneost tettem...

megpróbálom majd, remélem van olyan jó mint ami most van benne. 5w30-ast de melyiket?

Te melyiket tetted a g-be?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Megtörtént az olajcsere:

1év,10000km,olajfogyás kb.2-3dl :icon1:

Az olaj ugyanaz ment bele:Mobil 3000 X1 5W-40,Mann filter szűrővel

Az eredmény:hidrótőke csattogás hidegindítás után 1 percig,utána elhallgat :smartass:

Ez idáig nem volt még 10W-40-es olajjal sem :huh:

Link to comment
Megosztás:

Én is cseréltem hétvégén. Mobil 1 New Life 0W40, Mahle szűrő. Az első benyomások jók, hidegen egyértelműen csendesebb a motor. Castrol Magnatec C3-ról váltottam.

Én tegnap raktam bele Titanium FST 5w40et. Igaz 5w30at írtam de annak nincs dexos2 jóváhagyása.

Kicsit sokat sikerült beletöltenem de mintha halkabb lenne, igaz lehet placebó hatás, olajcsere után kicsit másabb.

Olajszűrőt nem tudom, unixból kaptam. Meg pollen és levegő.

100e km.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Egy 98-as g kombi astràm van 1.6 8v benzin.A szervòm folyamatosan zùg, ha elfordìtom a kormànyt akkor abba hagyja..Hibàt eddig nem tapasztaltam.Szerintem règi az olaj benne ès azt akarom kicserèlni.Milyen olaj kell bele? Illetve vàltò ès fèk olajat akarok mèg.Hol tudom leereszteni ès utàntölteni?Kell e esetleg valamivel kitisztìtani? Nyikorgò ajtòkra WD-40 vagy mit tegyek?Előre is köszönöm a segìtsèget!:)

Link to comment
Megosztás:

Megtörtént az olajcsere:

1év,10000km,olajfogyás kb.2-3dl :icon1:

Az olaj ugyanaz ment bele:Mobil 3000 X1 5W-40,Mann filter szűrővel

Az eredmény:hidrótőke csattogás hidegindítás után 1 percig,utána elhallgat :smartass:

Ez idáig nem volt még 10W-40-es olajjal sem :huh:

Hidrótőke csattogás megszűnt :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hidrótőke csattogás megszűnt :icon1:

Szia!

Én is szemezgetek az általad használt Mobil 3000 X1 5W-40 olajjal (tudom nem dexos2), mert csak részben

vagyok megelégedve a GM 5W-30-al. Hidegen hamar elmúlik a csattogás, de érdekes módon üzem melegen

talán még a GM 10W-40-nél is hangosabb. Nem beszélve arról, hogy hidegen kb 3 percig "súroló" hangot ad a lánc,

az sem volt előtte. Többen ajánlották, hogy próbáljam ki az 5W-40 dexos2-t, (0W-40-et nem akarok), de nem nagyon

van választék. A Castrolt nem tartom super márkának (sőt, állítólag hamisítják), míg a fent említett oil szimpatikus

(a márkanév és a viszkozitás, és szép doboza van:)) ).

Mi a tapasztalatod ezzel az olajjal kapcsolatban, ajánlod-e? (Nem árulom el Mantec-nek:) )

Nem az olajfogyásra gondolok, mert mint tudjuk azért nem az olaj az elsődlegesen felelős,

hanem a zajokra, egyenletes járás.. stb.

Egyébként nincs olajfogyásom, nem is volt, 136 e.km, 15.000 km-ként cserélve. Most fogok cserélni "félidőben" is.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én is szemezgetek az általad használt Mobil 3000 X1 5W-40 olajjal (tudom nem dexos2), mert csak részben

vagyok megelégedve a GM 5W-30-al. Hidegen hamar elmúlik a csattogás, de érdekes módon üzem melegen

talán még a GM 10W-40-nél is hangosabb. Nem beszélve arról, hogy hidegen kb 3 percig "súroló" hangot ad a lánc,

az sem volt előtte. Többen ajánlották, hogy próbáljam ki az 5W-40 dexos2-t, (0W-40-et nem akarok), de nem nagyon

van választék. A Castrolt nem tartom super márkának (sőt, állítólag hamisítják), míg a fent említett oil szimpatikus

(a márkanév és a viszkozitás, és szép doboza van:)) ).

Mi a tapasztalatod ezzel az olajjal kapcsolatban, ajánlod-e? (Nem árulom el Mantec-nek:) )

Nem az olajfogyásra gondolok, mert mint tudjuk azért nem az olaj az elsődlegesen felelős,

hanem a zajokra, egyenletes járás.. stb.

Egyébként nincs olajfogyásom, nem is volt, 136 e.km, 15.000 km-ként cserélve. Most fogok cserélni "félidőben" is.

Én ajánlom figyelmedbe a Mobil 3000 XE 5w30-at. Eddig nálam bevált. (Csicsó motorja 8 szelepes, ezt ne feledd.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én ajánlom figyelmedbe a Mobil 3000 XE 5w30-at. Eddig nálam bevált. (Csicsó motorja 8 szelepes, ezt ne feledd.)

Köszi.

Igen, ez gondoltam 2. varinak. De mintha azt vettem volna ki a korábbi hozzászólásokból, hogy inkább a 40-es

olajat kellene preferálnom ha "melegen" vannak problémáim.

Folyamatosan figyelek és próbálok mások tapasztalatából tanulni...

Neked milyen tapasztalatod van ezzel az olajjal kapcsolatban? Valószínű, hogy már csak ~8-10000 km fog teljesíteni a

következő cseréjig.

És az Eneos 5W-40-e? Milyen lehet. Vagy nem kell "aggódni" a Castrol-al kapcsolatban?

Gyári olajszűrőben gondolkodom mindenképp, de van-e azonos vagy netán jobb minőségű alternatíva?

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Igen, ez gondoltam 2. varinak. De mintha azt vettem volna ki a korábbi hozzászólásokból, hogy inkább a 40-es

olajat kellene preferálnom ha "melegen" vannak problémáim.

Folyamatosan figyelek és próbálok mások tapasztalatából tanulni...

Neked milyen tapasztalatod van ezzel az olajjal kapcsolatban? Valószínű, hogy már csak ~8-10000 km fog teljesíteni a

következő cseréjig.

És az Eneos 5W-40-e? Milyen lehet. Vagy nem kell "aggódni" a Castrol-al kapcsolatban?

Gyári olajszűrőben gondolkodom mindenképp, de van-e azonos vagy netán jobb minőségű alternatíva?

Eneos 5w40-en én is gondolkodtam, lehet hogy egyszer kipróbálom ha a cilkus alatt mégsem lennék maradéktalanul elégedett a Mobil 3000 XE-vel (bár úgy tudom, hogy a motornak sem feltétlen használ ha midig más motorolaj kerül bele). Egyelőre nagyon jók a tapasztalataim, de csak 3 hónap (kb 1500km) ami benne van. Én Castrol Magnatec C3 5w40-ről váltottam, ahhoz képest jobbnak hallom/érzem (hogy a motorban valóban mi zajlik, azt persze nem tudhatom). A Castrol Edge Titanium család már másabb világ mint a Magnatec, a hamisítás kérdése pedig mindig-mindenhol bukta lehet, 100% garancia talán nincs is.

Egyébként nem tudom hogy a melegoldali 40-es miért jobb mint a 30-as, elvégre a gyáriak csak nem 5w30-at tennének bele első feltöltésnek ha az gondot okozhatna egy átlag felhasználó esetében. A gyári olajszűrőt is hamisítják a Bosch-al együtt és még ki tudja mit. Szerintem egy Mahle/Knecht, Mann, Vasco (egyre többen próbálgatják ismerősi körben) vagy egyéb ismertebb jó választás lehet.

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én ajánlom figyelmedbe a Mobil 3000 XE 5w30-at. Eddig nálam bevált. (Csicsó motorja 8 szelepes, ezt ne feledd.)

Így van,a Janó által említett olajat ajánlanám Neked is,sógorom ezt használja Z14xe-be teljes megelégedésére,rendelkezik dexos2 minősítéssel is,ha ezt választod még Mantec is elégedett lesz :D

Amúgy az általam használt 5W-40-el sincs semmi bajom,nem vettem észre semmi különbséget az előzőleg használtakkal szemben(fogyás,motorhang)

Talán egy kicsi kevesebb a capuccino a betöltő sapkánál,de van ezzel is

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Igen, ez gondoltam 2. varinak. De mintha azt vettem volna ki a korábbi hozzászólásokból, hogy inkább a 40-es

olajat kellene preferálnom ha "melegen" vannak problémáim.

Folyamatosan figyelek és próbálok mások tapasztalatából tanulni...

Neked milyen tapasztalatod van ezzel az olajjal kapcsolatban? Valószínű, hogy már csak ~8-10000 km fog teljesíteni a

következő cseréjig.

És az Eneos 5W-40-e? Milyen lehet. Vagy nem kell "aggódni" a Castrol-al kapcsolatban?

Gyári olajszűrőben gondolkodom mindenképp, de van-e azonos vagy netán jobb minőségű alternatíva?

Nekem a Mann Filter bevált,évek óta ezt használom

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.