Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

3 órája, zotya975 írta:

Szóval akkor csak azt a részt cserélted ami tolja a olajat a szervóba, kompletten az egészet nem? Szerintem az mindegy hogy fix vagy gyújtás utáni táp vastagság szempontjából, mert csak a rajta áthaladó áram nagysága érdekes, erre méretezik, az hogy mikor van jelen itt az áram az mindegy. A kormányszög jeladó mindenképpen kell, van G astrába is, de szerintem ott van valahol a kormányrúd végén, így ebben az egységben valóban nincs benne. 

Nekem több dolog miatt is gyanus. Ezt ahogy hallottam, elég gyakran építik be pályázós Opelekbe, még a gyári elektromos szervós Corsákba is, mert nagyon gyors reagálású. Nincs több tyúkbél rajta, ami valamilyen módon összeköttetésben lehetne a kormányszög jeladóval, és nem hiszem hogy ez miatt akik használják, még akár az ECU-t is mókolnák. Ezért nem értem a helyzetet. 

4 órája, nyemi írta:

Szia. :icon13:Jól írod  Piros: vastag állandó 12V (30 pontra 80A keresztül)  Fekete:  kapcsolt 12V ( 15pont 10A keresztül ). Barna: Test.   Fehér-kék: generátor kimenet a töltőlámpához.  Fehér -barna diagnosztika.

De Google segít :Установка ЭГУР   = Egur telepítése:hiya:

Szia! Hát erre a leírásra az életben nem találtam volna rá, az biztos! Köszönöm! 
Megpróbáljuk ma így. A vastag pirosat átkötöm fix 12 V-ra, egyelőre akkuhoz, a biztijével. Bízom benne ez lesz az áttörés. 

Link to comment
Megosztás:

Siker! 
Ma addig eljutottunk, hogy elektromosan HELYESEN. :) bekötöttem. Minden klappol. Majdnem. Összeraktuk a csöveket is, helyben tesztelés, óvatos kormány mozdulatok. Eldurrant az alsó nyomócső. Ez megismétlődött még egyszer. Bontott, ellenőrzött jó állapotúnak tűnő F Astra szervócső. Majd kapott egy dupla falú brutál csövet oda, de akkor a szivattyú felől lökte le a csövet. Az alsó ágon, szemmel láthatóan nagy nyomás van, bármerre tekert kormánynál. Holnap kap új bilincseket, és meglátjuk. 
Én arra tippelek, a G Astra elektromos szervója, jóval nagyobb nyomáson dolgozik, mint az F Astráé. Más tippem nincs. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, tuskes írta:

Siker! 
Ma addig eljutottunk, hogy elektromosan HELYESEN. :) bekötöttem. Minden klappol. Majdnem. Összeraktuk a csöveket is, helyben tesztelés, óvatos kormány mozdulatok. Eldurrant az alsó nyomócső. Ez megismétlődött még egyszer. Bontott, ellenőrzött jó állapotúnak tűnő F Astra szervócső. Majd kapott egy dupla falú brutál csövet oda, de akkor a szivattyú felől lökte le a csövet. Az alsó ágon, szemmel láthatóan nagy nyomás van, bármerre tekert kormánynál. Holnap kap új bilincseket, és meglátjuk. 
Én arra tippelek, a G Astra elektromos szervója, jóval nagyobb nyomáson dolgozik, mint az F Astráé. Más tippem nincs. 

Szia .  Idézet ebből :

"A kapcsolat elemi. 4 vezeték van:
- vastag fekete vagy barna (állandó tömeg az akkumulátorból)
- vastag piros (állandó plusz egy 60A biztosítékon keresztül)
- vékony fekete (2 -es gyújtás, azaz 12 V, amelyek jelen vannak, amikor a kulcs IGN -ben van, és eltűnnek, amikor az önindítót forgatják)
- vékony fehér, kék csíkkal (a generátor gerjesztési jele - 12 V jelenik meg, amikor a generátor forog)
Ha mindent helyesen csatlakoztat, a szivattyú csak akkor indul be, ha a motor jár, és csak akkor, ha a generátor feltöltődik, miközben fokozatosan gyorsul és lassul (ha más módon csatlakoztatja, akkor hirtelen elindulhat vagy hirtelen leállhat).

Továbbá, feltéve, hogy az ajánlott CHF-11S olajat használják,"

Az a kivezetés amin indításkor nincs 12Volt  15A  számú . erre kéne szerintem kötni. Az F21 v.F15 v. F14 helyére (persze ha nincs klíma) 10A  biztosítékkal.

15A.jpg

Orosz linkek: EGUR TRW magas olajnyomás

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

10 órája, tuskes írta:

Siker! 
Ma addig eljutottunk, hogy elektromosan HELYESEN. :) bekötöttem. Minden klappol. Majdnem. Összeraktuk a csöveket is, helyben tesztelés, óvatos kormány mozdulatok. Eldurrant az alsó nyomócső. Ez megismétlődött még egyszer. Bontott, ellenőrzött jó állapotúnak tűnő F Astra szervócső. Majd kapott egy dupla falú brutál csövet oda, de akkor a szivattyú felől lökte le a csövet. Az alsó ágon, szemmel láthatóan nagy nyomás van, bármerre tekert kormánynál. Holnap kap új bilincseket, és meglátjuk. 
Én arra tippelek, a G Astra elektromos szervója, jóval nagyobb nyomáson dolgozik, mint az F Astráé. Más tippem nincs. 

Ha jól gondolom a működését, akkor csak addig segít rá amig a kormányt tekered aztán megszűnik a nyomás, amikor már irányba forgattad a kormányt. Na most adott két rendszer egy kormánymő meg egy másik autóból származó szervómotor az elektronikával. Ha különböző az F astra és a G astra kormány áttétele ( tehát mondjuk az egyiket 4X kell körbetekerni a végállásig a másikat meg csak 3.5X) Akkor lehet az a gond hogy a G astra szervómotor még nyomná az olajat, de valójában az F astra kormánymű fizikailag már megállt? 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

40 perce, zotya975 írta:

Ha jól gondolom a működését, akkor csak addig segít rá amig a kormányt tekered aztán megszűnik a nyomás, amikor már irányba forgattad a kormányt. Na most adott két rendszer egy kormánymő meg egy másik autóból származó szervómotor az elektronikával. Ha különböző az F astra és a G astra kormány áttétele ( tehát mondjuk az egyiket 4X kell körbetekerni a végállásig a másikat meg csak 3.5X) Akkor lehet az a gond hogy a G astra szervómotor még nyomná az olajat, de valójában az F astra kormánymű fizikailag már megállt? 

Ilyesmire tippelek én is.... meg ugye az orosz leírás szerint nem kormányszög jeladó van, hanem a kormánykerék (és ezzel a kormánymű) forgásának sebességét nézi, és eszerint változik a rásegítés, pontosabban a szervopumpát működtető motor fordulatszáma. Ha pedig figyeli a kormánymű forgásának sebességét, akkor könnyen lehet hogy a kitérés mértékét is.

Link to comment
Megosztás:

20 perce, tgabika76 írta:

Ilyesmire tippelek én is.... meg ugye az orosz leírás szerint nem kormányszög jeladó van, hanem a kormánykerék (és ezzel a kormánymű) forgásának sebességét nézi, és eszerint változik a rásegítés, pontosabban a szervopumpát működtető motor fordulatszáma. Ha pedig figyeli a kormánymű forgásának sebességét, akkor könnyen lehet hogy a kitérés mértékét is.

Szerintem a benne levő szivattyút hajtó,  léptető motor  teljesítmény változására reagál . Max 120 bar tudnak ebből a videóból kiderül.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, nyemi írta:

Szia .  Idézet ebből :

"A kapcsolat elemi. 4 vezeték van:
- vastag fekete vagy barna (állandó tömeg az akkumulátorból)
- vastag piros (állandó plusz egy 60A biztosítékon keresztül)
- vékony fekete (2 -es gyújtás, azaz 12 V, amelyek jelen vannak, amikor a kulcs IGN -ben van, és eltűnnek, amikor az önindítót forgatják)
- vékony fehér, kék csíkkal (a generátor gerjesztési jele - 12 V jelenik meg, amikor a generátor forog)
Ha mindent helyesen csatlakoztat, a szivattyú csak akkor indul be, ha a motor jár, és csak akkor, ha a generátor feltöltődik, miközben fokozatosan gyorsul és lassul (ha más módon csatlakoztatja, akkor hirtelen elindulhat vagy hirtelen leállhat).

Továbbá, feltéve, hogy az ajánlott CHF-11S olajat használják,"

Az a kivezetés amin indításkor nincs 12Volt  15A  számú . erre kéne szerintem kötni. Az F21 v.F15 v. F14 helyére (persze ha nincs klíma) 10A  biztosítékkal.

15A.jpg

Orosz linkek: EGUR TRW magas olajnyomás

Ez rendben van, így van kötve. Annyi külömbséggel, hogy azt nem tudom megmondani, hogy a gyújtáskapcsolt vékony fekete az melyik biztivel van kapcsolatban. Gyújtáskapcsolóról kötöttem be a piros-fekete szál alatti feketére. Szevó csak járó motornál jár, és szépen fokozatosan emelkedik a fordulatszáma. 
Nézem a linket. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Ha jól gondolom a működését, akkor csak addig segít rá amig a kormányt tekered aztán megszűnik a nyomás, amikor már irányba forgattad a kormányt. Na most adott két rendszer egy kormánymő meg egy másik autóból származó szervómotor az elektronikával. Ha különböző az F astra és a G astra kormány áttétele ( tehát mondjuk az egyiket 4X kell körbetekerni a végállásig a másikat meg csak 3.5X) Akkor lehet az a gond hogy a G astra szervómotor még nyomná az olajat, de valójában az F astra kormánymű fizikailag már megállt? 

Így tapasztaltam én is. Nem tekert kormánynál “ alapjáraton” forog. Állítólag a kormánygép felépítését ( belső ) megegyező, az újabb fajta F Astra kormánygéppel. Azt tudom, F-ben is 2 fajta van. A vas házas, és az alu házas. Utóbbinál fél fordulattal kevesebbet kell tekerni középtől végpontig. Ez van jelenleg beépítve.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, tuskes írta:

Ez rendben van, így van kötve. Annyi külömbséggel, hogy azt nem tudom megmondani, hogy a gyújtáskapcsolt vékony fekete az melyik biztivel van kapcsolatban. Gyújtáskapcsolóról kötöttem be a piros-fekete szál alatti feketére. Szevó csak járó motornál jár, és szépen fokozatosan emelkedik a fordulatszáma. 
Nézem a linket. 

Valószínű azért köti 15A pontra (amúgy  fűtő ventilátor is ide van kötve)a linkelt felhasználó, hogy esetleges hosszabb indítózás során ne terhelje be az akkumulátort ha elindulna. Mert van ám áram fogyasztása rendesen , azért is van 80A kötve a fix bekötése.  Utána olvasva,  igen a generátor töltéslámpáról levett impulzusok vezérlik amik ugye kapcsolatban vannak a motorfordulatszámmal is áttételesen. Amúgy össze állt a rendszer ? 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 10. 04. at 7:22, nyemi írta:

Valószínű azért köti 15A pontra (amúgy  fűtő ventilátor is ide van kötve)a linkelt felhasználó, hogy esetleges hosszabb indítózás során ne terhelje be az akkumulátort ha elindulna. Mert van ám áram fogyasztása rendesen , azért is van 80A kötve a fix bekötése.  Utána olvasva,  igen a generátor töltéslámpáról levett impulzusok vezérlik amik ugye kapcsolatban vannak a motorfordulatszámmal is áttételesen. Amúgy össze állt a rendszer ? 

Szia! 

Igen, azt sejtettem hogy eszi az áramot, ha már 80A-es biztit tettek rá. Ennek szerintem  a 100 A-es generátor lenne az ideális. Sajnos nem tudjuk hogy végül így, a hozzá való olajjal jó-e. Cimbinek nem volt ideje rá, készült a mai külföldre utazásra. Nekem meg nem volt időm átmenni. Úgy áll, ahogy Szombaton hagytam. Abban bízok most, hogy bekerült egy vastag nyomócső, megkapja a hozzá való olajat, és meg lesz oldva a probléma. Ha lesz valamikor időm, akkor átugrok hozzájuk. Barátnője itthon maradt, és amúgy is Ő használja az autót. Megpróbálom befejezni, had élvezze.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 09. 29. at 18:39, nyemi írta:

ECU csere, ez most már nem kérdés.  Mindenképp immo nélküli kell mert azt te otthon is ki bírod cserélni minden szoftver és kód nélkül. Csak egy átkötést kell eszközölni a gyújtás kapcsolón levő immo vevőről lehúzott csatlakozóban .A sebesség szenzor jelét (15 imp/fordulat a Km óra mögött van)  kell továbbküldeni az ECU felé .  Ezért is kell 1994 utáni ECU mert annak már 15 imp/fordulat a sebesség bemenet konfigurációja (ez előtti  8 imp/fordulat). A kormány  burkolat levételével  (4 csavar : 2 alul , 2 -hez meg a kormány elforgatásával szemből férsz hozzá, a kis fekete karikák alatt vannak:)) A vevő egységről kihúzott   anya csatlakozóban (9polusú), a 6-7 érintkezőket kell egy tömör vezeték darabbal összekötni , nem nehéz mer még a színük is egyezik (kék vörös- kék vörös ) ezzel össze lesz kötve a sebességjel.    ECU  az X14NZ-hez nincs immo nélküli csak a C14NZ-hez, ezért amit az előző hozzászólásomba ajánlottam az jó lesz hozzá . De ha valami más számút tudnál csak szerezni , csak írd meg a számát abból megmondom jó e hozzá és immo-s e vagy nem.

Sikerült vennem egy BDPW 16187569 számú ECU-t. Beépítettem, az immót átkötöttem, ahogy leírtad. Indult is egyből, de a hibajelenség ugyanúgy megvolt, üzemmelegen pörgött 1400-at. Leállítottam, újraindítás után tökéletes. Kíváncsiságból levettem az akksi sarut, széthúztam az x14 csatit, az oktán dugónál az ecu felé most 1485 Ohm-ot mértem. Ez az ecu is rossz lenne? Miután össze raktam, most üzemmeleg motornál csináltam meg az alapjárati betanítási folyamatot. Holnap kiderül, hogy így mit csinál. Esetleg azt nem tudod, hogy az ecu melyik lába között kell mérnem az oktán dugónál megadott 2 K Ohm körüli értéket? Köszönöm: Gábor.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, gabi80 írta:

Sikerült vennem egy BDPW 16187569 számú ECU-t. Beépítettem, az immót átkötöttem, ahogy leírtad. Indult is egyből, de a hibajelenség ugyanúgy megvolt, üzemmelegen pörgött 1400-at. Leállítottam, újraindítás után tökéletes. Kíváncsiságból levettem az akksi sarut, széthúztam az x14 csatit, az oktán dugónál az ecu felé most 1485 Ohm-ot mértem. Ez az ecu is rossz lenne? Miután össze raktam, most üzemmeleg motornál csináltam meg az alapjárati betanítási folyamatot. Holnap kiderül, hogy így mit csinál. Esetleg azt nem tudod, hogy az ecu melyik lába között kell mérnem az oktán dugónál megadott 2 K Ohm körüli értéket? Köszönöm: Gábor.

Az a kérdés melyik lábra megy az oktánszámdugó? A képen X15-el jelölik ott vannak az ecun a lábak jelölései. Bár ez c14nz-é nem tudom ugyanaz-e, elvileg csak évjáratban különbözik az X14NZ-zől. Az összefirkálás azért van, mert alapból máshová használtam fel a rajzot. 

de467d5ef390f419d0a712ebefbe25a7.jpg

Link to comment
Megosztás:

22 órája, gabi80 írta:

Sikerült vennem egy BDPW 16187569 számú ECU-t. Beépítettem, az immót átkötöttem, ahogy leírtad. Indult is egyből, de a hibajelenség ugyanúgy megvolt, üzemmelegen pörgött 1400-at. Leállítottam, újraindítás után tökéletes. Kíváncsiságból levettem az akksi sarut, széthúztam az x14 csatit, az oktán dugónál az ecu felé most 1485 Ohm-ot mértem. Ez az ecu is rossz lenne? Miután össze raktam, most üzemmeleg motornál csináltam meg az alapjárati betanítási folyamatot. Holnap kiderül, hogy így mit csinál. Esetleg azt nem tudod, hogy az ecu melyik lába között kell mérnem az oktán dugónál megadott 2 K Ohm körüli értéket? Köszönöm: Gábor.

Bajban vagyok.  Mert nem tudom mennyire vagy tájékozott az elektronika terén. A lényeg használd,  aztán úgyis kiderül hogy rossz e vagy nem a  berakott  ECU .  Amúgy melegen változhat  a mért érték mert a motorhőfok szenzor is beleszól a mérésbe mert még az is innen kapja a táplálást. A 1,9-2kΩ között csak   akkor fogsz mérni ha az ECU teljesen kiszerelt állapotában van,  és ilyenkor  C12 és a burkolata közt  kell mérni .

Ez egy jó ECU .:icon13: 

ECU-ellen-rz-s.jpg

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
4 órája, Dekor írta:

Sziasztok!

Gyújtás nélkül 0,4-05 A áramfolyás ugye nem természetes?

Szia! Nem, általában csak század Amperek mászkálnak ilyenkor tehát pölö 0,04Amper. De arra figyelj, hogy miután visszakötöd az akut a mérőeszközön keresztül ( már ha így csináltad és nem lakatfogóval) akkor bekapcsol a középkijelző a dátum-idő beállításához, és ez meghamisítja a mérést. 

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
2 órája, csjanos46 írta:

Üdv.míndenkinek.

Segítsetek a tompított lámpa beállításakor hol és melyík csavarral lehet álítani vizszintesen és melyikkel függőlegesen.

Kszi előre is.

Szia.A lámpa fölött van egy kis fekete gumidugó azt felpattintod és alatta van a csavar.Hosszabb csillag csavarhúzóval lehet tekergetni.Ugyanúgy felül ha megnézed van egy másik nem ledugaszolt csavar azt is ugyanúgy csillaggal lehet állítani.Ha jól rémlik a ledugózott csavarral lehet le-fel billenteni.Bár ebben már nem vagyok biztos.De ha elkezded tekerni úgy is meglátod merre mozdul.

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 11. 12. at 18:15, csjanos46 írta:

Sziasztok.

Valaki olyantol kérdezem hogy melyik csavarral lehet a magasságállitomotoros fényszoron vizszintesen állitani a

fényszoron ,Mert a lámpa tetején lévő kereszthornyos csavarra nem reagál.

Pedig annak kell lennie, a lenti kép a szerelési könyvből való:fényszóró_beállítás.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.