Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

abasc

Recommended Posts

Sziasztok!

Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni.
Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni.

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

Első körben ha nem kifejezetten lpg-s gyertyáid vannak akkor azokat kéne cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni.

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

Csabi, tényleg ott az LPG topic erre :)

Link to comment
Megosztás:

Nem baj az ha van omegas LPG is.

Viszont en a gyertyatemat hagynam utoljara(en is igy indultam neki anno aztan miutan szarakodott GM, NGK majd gazos Briskkel is elfogadtam hogy nem ilyen egyszeru), a programozasnal kezdenem.

Szerezni kell kabelt es hengerenkent lecsekkolni meg ujratanitani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni.

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv

Nekem is pont ez történt a gáz szett beszerelése után, mivel az új gáz ecu, és a gáz szelepek induktív visszahatásai az eredeti benzines ecu-t teljesen megbolondították.

Egy egyszerű szűrő áramkört kell építeni amely kiszűri a gázrendszer által termelt elektromos zajokat.

Itt egy példának http://taxiboy.x3.hu/lpg/szuro1.gif

Link to comment
Megosztás:

Nekem is pont ez történt a gáz szett beszerelése után, mivel az új gáz ecu, és a gáz szelepek induktív visszahatásai az eredeti benzines ecu-t teljesen megbolondították.

Egy egyszerű szűrő áramkört kell építeni amely kiszűri a gázrendszer által termelt elektromos zajokat.

Itt egy példának http://taxiboy.x3.hu/lpg/szuro1.gif

Az nem zavarta, hogy a benzininjektor ugyanolyan induktiv elem? Mashol keresnem az elesett kutyat, egy karikat erdemes lenne menni kozben elo lambdat nezni.

Link to comment
Megosztás:

Az nem zavarta, hogy a benzininjektor ugyanolyan induktiv elem? Mashol keresnem az elesett kutyat, egy karikat erdemes lenne menni kozben elo lambdat nezni.

Sajnos a gáz elektronika tervezésében ezt nem nagyon figyelik, mivel minden gyári ecu másképp reagál.

Nekem ezzel sikerült teljesen a problémát orvosolnom.

Egyébként pontosan a lambdaszondát zavarja legjobban az induktív tüske ezért ingadozik az alapjárat, vagy ha gagyi az elektronika nem is figyeli gázüzem közben a lambdát. Mondjuk ez kiderül, ha rámérnek oszcilloszkóppal.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Be lettek kötve a lambda szondák jelei is, így real time látható, hogy az egyik szonda benzinen tökéletesen működik, gázsra kapcsolva folymatosan "küzd". Tehát annál a hengersornál vmelyik hengerben nem tökéletes az égés. Talán ha jól gondolom, vagy a trafó lesz a ludas, vagy azon henger gyertyája rakoncátlankodik. Mondjuk kb. 5000-8000 km-rel ezelőtt cseréltem, GM került bele. (Lehet hogy a hézag rossz) Gyertya kábelek kb. 2 évesek.

Mi a véleményetek?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Be lettek kötve a lambda szondák jelei is, így real time látható, hogy az egyik szonda benzinen tökéletesen működik, gázsra kapcsolva folymatosan "küzd". Tehát annál a hengersornál vmelyik hengerben nem tökéletes az égés. Talán ha jól gondolom, vagy a trafó lesz a ludas, vagy azon henger gyertyája rakoncátlankodik. Mondjuk kb. 5000-8000 km-rel ezelőtt cseréltem, GM került bele. (Lehet hogy a hézag rossz) Gyertya kábelek kb. 2 évesek.

Mi a véleményetek?

Üdv

A legfontosabbat fogalmaztad pongyolán: mit jelent az, hogy küzd?

Egy lpg rendszernél a rakoncátlankodó lambdajel, pláne ha csak gázon csinálja a legritkább esetben van kapcsolatban a gyújtással. Főleg ha nem elhanyagolt a gyujtásrendszered, mint ahogy irtad is.

Ha trafó lenne a ludas akkor a másik oldalon is oda lenne egy henger. Maradj a keverékképzés vonalon: programozás, falslevegő/kipufogóluk (bár ez lenne benzinen is), beragadt/vacak gázinjektor...

fureszoszkarnak:

pont ezért nem szokták bekötni az lpg ecunak a lamdajelet, mert úgy már két bemenetet kellene meghajtania a szondának, ami nem garantáltan sikeres ha mondjuk a gazecunak nem elegendóen nagy a bemeneti ellenállása. Ráadásul az lpg ecu max kirajzolgatja neked, de nincs szabályozási hurok a lambdajelre. Azt csak a benzines ecu végzi, ami alól így pont kirántható a talaj.

Link to comment
Megosztás:

Nemazé, de milyen munka ez már? Beraknak a kocsiba valamit, nem működik, és a megrendelő szív vele? Ha megrendelnek tőlem valamit, akkor azt addig csinálom, amíg jó nem lesz. Legfeljebb megmondom az illetőnek, hogy barátom, ennyivel hosszabb lesz a számla, mert fluxuskondenzártort is kellett cserélnünk...

Elképzelem, hogy klímát építek be egy kocsiba, ami hűt ugyan, de pl akkor nincs ablaktörlés :D

Működik, valamennyire... :D Ügyfél meg oldja meg magának a dolgot :D

Link to comment
Megosztás:

Nemazé, de milyen munka ez már? Beraknak a kocsiba valamit, nem működik, és a megrendelő szív vele?

Még akkor hogy kilennél ha tudnád mibe került V6-ba ez a zavoli!

Egyébként egyetértek veled, addig kell a nyakukra járni, amíg meg nem csinálják. Az itt a bökkenő, hogy elindul majd a játszma hogy a gázszerelő keni független hibára, benzines szerelő rá se néz mert gázos, vagy azt is a gázra keni aminek semmi köze...

Link to comment
Megosztás:

Nemazé, de milyen munka ez már? Beraknak a kocsiba valamit, nem működik, és a megrendelő szív vele? Ha megrendelnek tőlem valamit, akkor azt addig csinálom, amíg jó nem lesz. Legfeljebb megmondom az illetőnek, hogy barátom, ennyivel hosszabb lesz a számla, mert fluxuskondenzártort is kellett cserélnünk...

Elképzelem, hogy klímát építek be egy kocsiba, ami hűt ugyan, de pl akkor nincs ablaktörlés :D

Működik, valamennyire... :D Ügyfél meg oldja meg magának a dolgot :D

18 év autógázzal a hátam mögött tudom,hogy a beszerelők(tisztelet a kivételnek)nem fordítanak időt a rendes beállításra.amig csak keverősek voltak addig sem,de azt a tulaj is be tudja otthon állítani ha van kis műszaki érzéke hozzá és vki elmagyarázza a mikéntjét.

viszont a ma elterjedt ecu-sokat nem mindenki tudja otthon barkácsolni és aki megpróbálja annak sem mindig jön össze.a legnagyobb baj szeintem,hogy a gázos ecu-k nem olyan fejlettek mint a benzinesek és aki nem ismeri ezeket a korlátokat annak sok nehézséget okoz a beállítás.

aki beszerelte és felvette érte a pénzt annak kell helytállnia ilyen esetben.

ha belenyul más is azután már nehezen lehet a garit érvényesíteni a beszerelőnél(némileg jogosan).

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Ma mentem vele hosszabb távon, összességében jól működik, a felső tartományban is erős, egyedül az alapjárat kicsit egyenetlen, talán már az is jobb.

Mindenképpen visszamegyek a szervízbe a programozás miatt. Majd megírom mi lett a megoldás.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

  • 2 years later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.