Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Movano A


forumadmin

Recommended Posts

Bár hosszabb távú tapasztalattal továbbra sem rendelkezem a típussal kapcsolatban, a hétvégén úgy alakult hogy sikerült egy ilyennel költöztetnem, úgyhogy gondoltam megosztom azt amit ez alatt a bő 200km alatt sikerült megtapasztalnom az autóval kapcsolatban. Amivel én mentem az egy 2002-es (tehát még a legelső szériából való) középmagas, középhosszú dobozos verzió, 2.5DTI motoros (motorkód: G9U724) 115 lóerős változat volt, pont úgy nézett ki mint ez itt a képen:

1b6d7af4f9.jpg

Először is amit tudni kell róla az az hogy ez az autó egy átemblémázott Renault Master, ugyanabban a gyárban készülnek, és a motorja valamint a váltója is Renault eredetű. A tapasztalataim a következőek voltak vele (a kategóriára jellemző sajátosságokat nem írom le, aki teherautót akar venni az úgyis tudja hogy mire számítson, megpróbálom inkább azokat a jellemzőket kiemelni amik megkülönböztetik más hasonló típusoktól):

Beülve először is a hatalmas, malomkerék méretű kormány tűnt fel, ami a mai sorstársaihoz képest lehetetlenül lapos szögben áll (pont mint egy Ikarus kormány), viszont a fogása megfelelő, kellően vastag a karima, és a rásegítéssel sincs gond. Német autókhoz szokottaknak viszont furcsa lehet a franciásan puha tömésű ülés, ez ízlés és megszokás kérdése, szubjektív véleményem szerint rövid távon kényelmes, hosszabb úton (100+ km) viszont fárasztó tud lenni, de én derékfájós vagyok, jobban kedvelem a keményebb tömésű üléseket. Az ülőlap első és hátsó részének magassága külön-külön állítható, viszont nekem nagyon hiányzott a vezetőülés jobb oldaláról a kartámasz, bár ez lehet hogy felszereltségfüggő.

Menet közben ami feltűnik az a fura hajóhinta rugózás, véleményem szerint ennek nem nem annyira a ballonos gumi vagy az elhasználódás az oka (ja igen: az autóban a próbakor 188e km volt, ami egy 10 éves teherautóban meglehetősen kevésnek számít), hanem valószínűleg már a gyári futóműkarakterisztika ilyen lehetett. Részemről kis túlzással tengeribeteg lettem benne, hirtelen irányváltásra még a kategóriatársaihoz képest is furcsán (de azért nem veszélyesen) billeg, bár ez a helyzet sokat javul ha súly is van az autón, illetve előnye hogy a kátyúkat gyakorlatilag csak a futómű érzi, a bent ülők nem. .Ezzel a 115 lóerős motorral az autó kellően dinamikus volt, üresen 90km/h-ig, de még rakottan is 60km/h-ig gyakorlatilag pariban van az átlagos 1.4-es, 1.6-os személyautókkal ami a rugalmasságot illeti. 100km/h felett azért már a nagy homlokfelület érezhetően visszafogja, még onnan is gyorsul, de már jóval kelletlenebbül, és ott már megjön a hangja is (110-nél többel nem mentem vele). Egy hatodik sebességi fokozat azért hiányzott, azzal nem csak a motorzaj csökkent volna nagy tempónál, de talán a fogyasztás is mérséklődött volna. Normál körülmények között használva (városban 50, városon kívül 90-100, néhol 110, rakottan, három személlyel, tehát nem vadulva, de nem is túl takarékos tempóban) 10.5 liter gázolajat gurított le a torkán, ami nem éppen kevés, de összességében elfogadható (az 5 évvel fiatalabb (és ezáltal modernebb technológiájú közös nyomócsöves) és 200 köbcentivel kisebb motorú cégautóm is megeszi hasonló körülmények között a 9litert, pedig abban 6 sebességes váltó van). Még a fék ami említést érdemel, méghozzá pozitív értelemben: valószínűleg szintén a francia eredet lehet az oka, de a rásegítés meglehetősen érzékenyre lett hangolva, nem csak kategóriatársaihoz képest, hanem még az én hasonló korú Coupémmal összehasonlítva is. A fékpedál útja kábé 10 centi, de már 1 centire benyomva is a szélvédőt fejeli ki az ember, szóval megszokást igényel, eleinte nehezen adagolhatónak tűnik, de hamar meg lehet vele barátkozni.

Hát nagyjából ennyi így elsőre, összességében én elégedett voltam vele, nagyjából azt kaptam amire számítottam. Ha valakinek nincsenek túlzó elvárásai egy teherautóval szemben, akkor megfontolandó alternatíva lehet, még úgy is hogy a megbízhatósággal kapcsolatban nem tudok nyilatkozni (bár jó pont hogy az olasz konkurensekkel szemben ebben 10 éves korában sem égett egyetlen hibajelző lámpa sem a műszerfalon, és rozsdásodásnak sem láttam nyomát, de gondolom ezek használatfüggő tényezők is.)

Link to comment
Megosztás:

Bár hosszabb távú tapasztalattal továbbra sem rendelkezem a típussal kapcsolatban, a hétvégén úgy alakult hogy sikerült egy ilyennel költöztetnem, úgyhogy gondoltam megosztom azt amit ez alatt a bő 200km alatt sikerült megtapasztalnom az autóval kapcsolatban...

Franko, koszi a tapasztalatot, nekem sokat segitett, mert pont ezt a modellt keresem a corsa mellé a kia carnival helyett... :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Hello!

Azt kérdezném, hogy valaki csinált-e már ilyet!

Most konkrétan az érdekelne, hogy kicsit lóg a hátsó nyíló ajtó!

Abba van egy kis csap, és az hogy jön ki!

Mert szerintem az a baja, hogy az a kis csap el van kopva!

Vagy esetleg mi lehet a gond??

Előre is köszi!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.