Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Movano B


forumadmin

Recommended Posts

  • 4 years later...

Egy kis segítséget kérnék-

 

Vettem egy 2007es opel movanot a 2.5 hulladék dizel renault motorral. leolvadt a 2. dugattyúm és belehúzott a hengerfalba. A motor meg lett furatva 1 db új dugattyú let cserélve benne és teljes tisztítás után össze lett rakva. Szépen elindult, jó hangja is volt, de nem pörgött ki amíg nem melegedett fel teljesen. Csináltunk rajta egy egr- alapbeállítást és ez a probléma meg is szűnt.

A mostani  probléma az hogy a motorban túl nagy a nyomás és kinyomja az adagoló vezérlés oldali takaró szimeringjét és elfújja az olajat (2000+ fordulatnál 10 km-en 2 litert elfujt). A szelepfedél tetején van egy szellőzőcső, azt levéve érezni, hogy nagy a nyomás, ami gázadásra egyre jobban fokozódik.

A motor hangja jó, mentem vele 100 km-ert, egy picit füstöl alapjáraton, de az szinte elenyésző.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Eléggé kihalt ez a topik, de azért megosztom a tapasztalataimat a típust illetően, lévén a közelmúltban egy ilyen autóval bővül a flotta a cégnél ahol dolgozom.

Tehát, amiről szó van, az egy középhosszú, középmagas (L2/H2) Movano, még Euro5-ös (tehát már részecskeszűrős, de még AdBlue nélküli) 2.3CDTi motorral, ami 125Le-t és 310Nm-t képes mozgósítani (itt kicsit húztam a számat amikor meghallottam, kicsit kevésnek érzem ezeket az értékeket ma már, ugyanez a motor biturbóval tudna 170Le-t is). Még csak párszáz kilométert mentem vele (összesen alig 3000km van az autóban), de a kezdeti tapasztalataim vegyesek. Összességében a fentebb leírt teljesítmény mégiscsak elegendőnek tűnik a megadott 1.2t terhelhetőség kihasználásához is, pedig ettől kicsit féltem, hiszen egy 160Le/400Nm-es Ducatoból ültem át. A fékek meglepően jól fognak, bár igazából üresen próbálgattam, lehet hogy ez teszi (meg az hogy még új), de megkockáztatom hogy pariban van a Coupémmal, pedig azon az OPC fékjei vannak.... Az úttartás teljesen átlagos a furgon kategóriában, de azt tudni kell hogy ezek között nincsenek igazán kanyarvadász típusok, olyanban meg még nem ültem, amelyik le akart volna esni az útról. A fordulókör elég nagy, köszönhetően a hosszú tengelytávnak, de ugyanennek köszönhető az is hogy a keresztirányú úthullámokon nem leszek tengeribeteg a hintázástól... A beltér tipikusan franciás, a helyenként érthetetlen megoldásaival együtt. Például az ülés párnázata túl puha és vastag (az Astrámban keményebb, és ha vékonyabb lenne a háttámla, akkor az ülést is hátrébb lehetne tolni pár centivel). A hely nekem a vezetőülésben szűkösen elegendő, kényelmesebb lenne ha hátrébb tolhatnám az ülést (pedig nem vagyok magas, csak 183cm), bár az is igaz hogy eddig még minden autóban teljesen hátratoltam amiben ültem, mert úgy kényelmes. Sajna a vezetőülés magassága ebben a típusban nem állítható külön elöl és hátul (bár ez lehet hogy felszereltségfüggő), illetve az ülőlap is lehetne hosszabb, vagy elkélne egy combtámasz. A karfa a jobb oldalon a vezetőüléshez van rögzítve és fix magasságú, szóval ha emelem az ülést, akkor a karfa is jön feljebb, csakhogy a másik oldalon az ablak melletti könyöklő meg ugye adott, így hosszú távon gerincferdülést kapok ha mindkét kezemet pihentetni akarom a könyöklőn :-). A fűtés egészen jó, a ventillátor is csendes, de sajnos a tükrök nem fűthetőek, pedig elektromos állításúak, és a műszerfalon is van ablakfűtés gomb (az Astrában ez kapcsolja a tükörfűtést is), dacára annak hogy a raktér körben lemezelt, és szélvédőfűtés sincs. Viszont akkor mire való ez a gomb? Mert amúgy rendesen funkcionál, ha bekapcsolom, világít a visszajelzője, csak épp hatása nincs.... A gyári (gondolom alap) rádiója egészen tűrhető, a vétel még neccesebb környéken is tökéletes, és a Bluetooth-párosítás is tökéletesen működik androidos telefonnal. Ja: a gyári kormánytávirányítója ugyanaz, mint a 2002-es Renault Masternek :).  A tempomat viszont furcsa hogy két gombos kezelésű: először aktiválni kell a rendszert egy műszerfali kapcsolóval, majd utána újabb gombnyomással (ezúttal a kormánykerék küllőin) be kell állítani a tartani kívánt sebességet. Fura még hogy a kormányos található tempomat kapcsolói és a rádió távirányítójának kormányoszlopra szerelt kapcsolói sötétben nem világítanak még felkapcsolt világítással sem, így a tempomat kipróbálásához meg kellett várnom a napfelkeltét :-). Érdekes feature amúgy hogy a tempomattal együtt jár egy sebességkorlátozó is, aminek elsőre nem értettem a létjogosultságát (idehaza ugye egy 3.5t össztömegű furgonra ugyanazok a sebességhatárok vonatkoznak mint egy személyautóra), de aztán leesett hogy a fejlesztők gondoltak a leendő tulajdonosok versenyzői ambícióira, és már előre beépítették a pit limitert, hogy a boxutcában nehogy túllépjük a megengedett sebességet. :-) A gyári parkradar picit aggódós nekem, olyan R2-D2-t megszégyenítő ideges csipogásba kezd ha akadályt észlel, hogy az ember azonnal a fékbe lép, pedig akkor még van több mint 30cm... Ja igen: ezt majd még ki kell tapasztalnom, mert erre való utalást nem találtam a kézikönyvben (már amennyi időm volt olvasgatni), de mintha valami kezdetleges visszagurulás gátló (hill holder) lenne benne, mert emelkedőn megállva, majd a féket felengedve sem gurult hátra, és nem, a kézifék sem volt behúzva. Pohártartóból van benne 4db, de nem tudom a franciák (ez mégiscsak egy átemblémázott Renault Master ugye) mit isznak, mert a 250ml-es energiaitalos doboz kiszédül belőle, a félliteres meg bele sem fér... vagy ez finom utalás hogy szokjak át a McDonalds-es kólára?

Első benyomásaim tehát a fentiek, ahogy gyűlnek a tapasztalatok, majd még írok.

Ja igen, egy kevéssé fontos infó: ezzel a motorral a saját fedélzeti computer szerint a fogyasztás 7.9l-től (üresen, tempomattal, extra óvatosan) 16.4l-ig (terhelve, nyélgázon) terjed, az átlag 8.9-9.4 között van, ami szerintem teljesen elfogadható.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Szép napot kívánok mindenkinek. Nekem egy 2007 Movano A 2,5 CDTi-m van. Viszont gondom is van vele. Elkezdett villognia músz. falon az indítás gátló kijelzője. Majd nem engedte indítani a motort. Tréler stb. Opel márka szervíz. Nem tudtak semmit csinálni vele. Behúzásra indult el és onnantól ment mint a golyó. Ha leállítom akkor nem indul. Szerelőnél van már egy ideje, de nem jöttünk rá mi a baja. kapott új aksit, önindítót, nyomás szabályozót, fesz szab.-t, is kiiktattuk az immobilizert.  Az Immo kijelző továbbra is villog, és a kocsi nem indul. Ötlet kellene mi a fene a hiba, mert már ki vagyok, és nem tudok dolgozni 4 hete. Egy elektromos bekötési rajzot keresnénk hozzá, hiba határoláshoz. Köszönettel előre is.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot kívánok mindenkinek. Nekem egy 2007 Movano A 2,5 CDTi-m van. Viszont gondom is van vele. 
Elkezdett villognia műsz. falon az indítás gátló kijelzője. Majd nem engedte indítani a motort. Tréler stb. Opel márka szervíz. 
Nem tudtak semmit csinálni vele. Behúzásra indult el és onnantól ment mint a golyó. Ha leállítom akkor nem indul. 
Szerelőnél van már egy ideje, de nem jöttünk rá mi a baja. kapott új aksit, önindítót, nyomás szabályozót, fesz szab.-t, 
is kiiktattuk az immobilizert.  Az Immo kijelző továbbra is villog, és a kocsi nem indul. Ötlet kellene mi a fene a hiba, mert 
már ki vagyok, és nem tudok dolgozni 4 hete. Egy elektromos bekötési rajzot keresnénk hozzá, hiba (talán)határoláshoz. Köszönettel előre is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.