Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

forumadmin

Recommended Posts

OPEL ASTRA J benzin motorok

A14XEL - 1398 cm3 64 kW (87 LE) / 6000 min 130 Nm / 4000 min

A14XER - 1398 cm3 74 kW (101 LE) / 6000 min 130 Nm / 4000 min

A14NEL - 1364 cm3 88 kW (120 LE) / 4200 - 6000 min 200 Nm / 1850 - 4200 min

A14NET - 1364 cm3 103 kW (140 LE) / 4900 - 6000 min 200 Nm / 1850 - 4900 min

A16XER 1598 cm3 85 kW (116 LE) / 6000 min 155 Nm / 4000 min

A16LET 1598 cm3 132 kW (180 LE) / 5500 min 230 Nm / 2200 - 5400 min

A16XHT 1598 cm3 126 kW (170 LE) / 4250 min 280Nm / 1650 - 4250 min

A16SHT 1598 cm3 147 kW (200 Le) / 5500 min 280Nm / 1650 - (4250?) min

A20NFT 1998 cm3 206 kW (280 Le) / 5500 rpm 400 Nm / 2500 - 4500 min

amely motorok Start/Stop rendszerrel vannak szerelve, azok valamelyest magasabb fordulaton adják le a teljesítményüket.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Remélem jó helyen teszem fel a kérdést. Az A16LET motorkódú GTC-be milyen olajat öntsek? Tudom, hogy dexos2 alap, de mégis milyen márka és viszkozitás? Most GM 5W30 van benne, biztos nem rossz, de már az F-es Astrámat sem GM-mel locsolgattam...:) Elméletileg a 0W40 a szerviz szerint vékony lehet, de egy olajmérnökkel konzultálva csak mosolygott ezen a "vékony" dolgon, mert sok mindentől függhet az olajzabálás. Nem vagy easy rider, vagy hasonló.

Egyébként, amire gondoltam:

Mobil 1 New Life 0W40 vagy ESP 0W40, esetleg Liqui Moly Top Tec 4600 5W30.

Link to comment
Megosztás:

Nekünk az előző Astránk (Z14XEP) végig GM 5W30 kapott, a világon semmi baj nem volt vele. Gyakorlatilag amíg nálunk volt (~5,5 év) egy dl olajat nem evett, pedig rendszeresen ellenőriztem az olajszintet.

99%, hogy az új Astránkba (A14NET) is végig az lesz. Felesleg ezért plusz pénzt kiadni, inkább arra figyelj, hogy 15000 km-ként vagy legkésőbb 12 havonta cseréltesd ki benne az olajat.

Módosítva : kovacsr
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, ha a szervíz engedi a Mobil 1 ESP 0W40-et tettetem bele. ;)

Érdekelne egyébként az A16LET motorkódú erőforrás paraméterei, ha jól tudom változó szelepvezérléses, de az overboost funkciót már nem tartalmazza, mint a A16LER. Német fórumokon valami olyasmit olvastam, hogy ha kimondottan nem is overboost-os a 16LET, de ahhoz hasonló funkciót tud a motorvezérlő elektronika bizonyos helyzetekben. Arra sem találok adatot, hogy 98-as benzinnel menyivel nő a teljesítmény és a forgatónyomaték, mert a kopogásérzékelő végett csak kellene neki..

Link to comment
Megosztás:

Sejtettem, hogy nem GM olaj fog belemenni... :) A16LET motorban gyárilag biztosan nincs benne az overboost, de ha már itt tartunk az A16LER alapból egy picit erősebb is.

A16LET: 132 kW, 230 Nm

A16LER: 141 kW, 230 Nm (Overboost: 266 Nm)

Gyári adatot biztosan nem is fogsz találni 98-as benzinre vonatkozóan, mert a gyári ajánlás a 95-ös ólommentes benya.

Módosítva : kovacsr
Link to comment
Megosztás:

Sejtettem, hogy nem GM olaj fog belemenni... :) A16LET motorban gyárilag biztosan nincs benne az overboost, de ha már itt tartunk az A16LER alapból egy picit erősebb is.

A16LET: 132 kW, 230 Nm

A16LER: 141 kW, 230 Nm (Overboost: 266 Nm)

Gyári adatot biztosan nem is fogsz találni 98-as benzinre vonatkozóan, mert a gyári ajánlás a 95-ös ólommentes benya.

Na igen, és pont itt van az a difi is, hogy a 16LER 98-asra van állítva tudtommal (az overboost az persze més téma... :icon1: ). Turbós benzinesek igen jól reagálnak a magasabb oktánszámra, emlékszem még egy ilyen adatra a régebbi Focus ST-vel kapcsban, ahol 98-assal a 225 LE-ből 237 lett, ill. a nyomaték is érezhetően emelkedik.

Egyébként itt van az ominózus hozzászólás az opel-blog-com-ról:

@ AndiH und andere: Es gibt beim 1.6 Turbo einen Overboost-Effekt, jedoch keine ausgewiesene Overboost-Funktion. Der Unterschied liegt darin, dass das Drehmoment-Plus im neuen Astra in Abhängigkeit mehrerer Einflussfaktoren abrufbar ist. Deshalb wird diese Eigenschaft nicht “beworben” und findet auch in den Informations- und Verkaufsunterlagen keinen Niederschlag. Unter uns: Die Opel-Ingenieure haben mit viel Gefühl im Gasfuß bei Versuchen bis zu 266 Nm statt der regulären 230 Nm ermittelt – unabhängig von Produktionsstreuungen.

Vagyis nincsen kimondottan overboost funkciója a 16LET-es motoroknak, de létezik egy ún. overboost hatás. A különbség abban áll, hogy ez a nyomaték többlet különféle befolyásoló tényezőktől függően jelentkezik (hívható le). Éppen ezért ezt nem is tüntetik fel a katalógusokban. Ez magyarul annyit jelent, hogy gyártási szórástól függetlenül a mérnökök akár 266Nm-ig is feltornázhatják az eredetileg 230Nm-t, hogy gázadáskor élénkebb érzetet keltsenek vele.

Na mondjuk ezzel az infóval sem lettünk sokkal okosabbak, de annyit tudunk, hogy minimum 230Nm áll rendelkezésre, de inkább több... :evilgrin: Ha meg még 95 helyett magasabb oktánszámmal locsolgatjuk az erőforrást, pláne... :goofy:

Módosítva : RCsaba
Link to comment
Megosztás:

Megyeget persze, nem is ezzel van a baj... :blush: Ismét előjött a fékhibás üzenetem, de erről éppen írtam egy szomszédos topicban. Egyébként 6701 km-rel vettem, és most 8400-nál mintha jobban menne picit. Kezd bejáratódni... :D Mondjuk nem hajtom nagyon, sőt... Ezt a jelenlegi 7,7-es átfogyasztás is jelzi. Néha azért odalépek, de az ésszerűség határain belül... :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Sziasztok!

Van egy 2012-es J astrám A14NET láncos, és csak is reggeli első indításkor furcsa fémes hangot ad kb 1-2 másodpercig.Olyan mintha az önindító bent ragadna. A szervizben azt mondták Ők nem hallották, de ha tovább erősödne akkor kicserélik a láncot garanciában, mert volt valami visszahívás ilyen jellegű hibára,motor elektronika szoftveres frissítéssel hátha jó lesz és esetleg az okozhatja.

Nem igazán szeretném ha megbontanák a motort, csak ha biztos a lánc hibája. Bár előtte Z14XEP G astam volt szintén láncos, és ilyen hangot nem produkált.Valahol olvastam az olajszűrő is lehet ludas.

Valaki tapasztalta már?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 2012-es J astrám A14NET láncos, és csak is reggeli első indításkor furcsa fémes hangot ad kb 1-2 másodpercig.Olyan mintha az önindító bent ragadna. A szervizben azt mondták Ők nem hallották, de ha tovább erősödne akkor kicserélik a láncot garanciában, mert volt valami visszahívás ilyen jellegű hibára,motor elektronika szoftveres frissítéssel hátha jó lesz és esetleg az okozhatja.

Nem igazán szeretném ha megbontanák a motort, csak ha biztos a lánc hibája. Bár előtte Z14XEP G astam volt szintén láncos, és ilyen hangot nem produkált.Valahol olvastam az olajszűrő is lehet ludas.

Valaki tapasztalta már?

Ha volt visszahívás, akkor javítasd ki garanciában, ne hagyd mókoltatni. Lelkiismeretes szervíz amúgy sem teketóriázik.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok,

Szelepfedél-csere témakörben érdeklődnék. 1.4 turbo (140 LE) benzines J Astra, 2010-es, 105 000 km. (Másfél hónapja volt éves szervizen, akkor ott semmit nem találtak).

Egy hete felvillant a motordiagnosztikai jelzőlámpa és úgy is maradt. Itteni (LU) márkaszervíz 3 óra keresgélés után (szerintük nem a lambda-szonda a bűnös, hanem valahol "szökik" a levegő) a szelepfedelet javasolja cseréltetni. (cikkszám: 607145, ára: kb. 81 000 Ft/270 EUR)

Kérdésem: ennek valóban lehet köze a problémához?

Köszi előre a hozzáértő válaszokat, sürgős lenne.

Link to comment
Megosztás:

T chitza!

Lehet köze.

A márkaszerviztől írásban kell hibaleírás, javítási ajánlatot kérni.

És tudatosítani kell bennük, hogy egy munkadíjat kapnak, csak az elromlott alkatrészt fizeti az ügyfél.

A találomra, próbálkozós alkatrész csere költségeit (alkatrész, munkadíj) az ügyfél nem állja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Egy új, astra 1.6T tulajdonosa lettem. Mindjárt egy problámát vélek felfedezni, jelesen a lassú motor felmelegedést. Nem hinném, hogy normális, városi menetben, 7-8 km után éri el az üzemi hőmérsékletet. Vagy csak a műszer tájékoztatása pontatlan?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2012-es J astrám A14NET láncos, és csak is reggeli első indításkor furcsa fémes hangot ad kb 1-2 másodpercig.Olyan mintha az önindító bent ragadna. A szervizben azt mondták Ők nem hallották, de ha tovább erősödne akkor kicserélik a láncot garanciában, mert volt valami visszahívás ilyen jellegű hibára,motor elektronika szoftveres frissítéssel hátha jó lesz és esetleg az okozhatja.

Nem igazán szeretném ha megbontanák a motort, csak ha biztos a lánc hibája. Bár előtte Z14XEP G astam volt szintén láncos, és ilyen hangot nem produkált.Valahol olvastam az olajszűrő is lehet ludas.

Valaki tapasztalta már?

Helo, nekem is neha produkal hasonlo jelenseget, foleg nagyobb fagyokban, de szerintem semmi komoly. Ellenben most rajottem vegre a hutofolyadek fogyasanak okara, amire az egyik forumtars hivta fel a figyelmem, de eddig nemmutatkozott ki. De most lehetett latni ahogy a motor jobb felen a motorblokkra csatlakozo muanyag haznal (amire tobb vizcso is csatlakozik ) folyik a viz, nalam ez eleg hirtelen es drasztikusan jelentkezett, ugyanis addig a napig csak nagyon lassan fogyott es lathatatlanul, de most annyira megmutatkozott,h egy nap alatt egy fel liter elfolyott. Egyszeruen a forrosag tonkreteszi, megreped idovel. Alkatresz megvan rendelve, jovoheten kicserelik

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy új, astra 1.6T tulajdonosa lettem. Mindjárt egy problámát vélek felfedezni, jelesen a lassú motor felmelegedést. Nem hinném, hogy normális, városi menetben, 7-8 km után éri el az üzemi hőmérsékletet. Vagy csak a műszer tájékoztatása pontatlan?

Nekem az 1.7 cDTI-nek ilyen hidegekbe 10-12km kell, úgy hogy nem fűtök.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom a hidegre fogni, mert 2 hónapos megfigyelésen alapszik az észrevételem.

Nekem Kb. 4-5 km kell ahhoz, hogy a víz 90-ra álljon be és tudvalevő, hogy ilyenkor az olaj még közel sem üzemmeleg. Egyébként melyik 1.6T-ről van szó?

Módosítva : RCsaba
Link to comment
Megosztás:

A másikról. :icon1: 2 hónapos a kocsi. A 4-5 km-rel én is kiegyeznék. Nyáron meg 2-3. Semmilyen magyarázat nincs rá, hogy ennyi ideig tartson a felmelegedése.Ez szembe megy a környezetvédelemmel, az én jóérzésemmel, a komfortomról nem is beszélve. Vagy rossz a termosztát, vagy gyárilag direkt ilyen, de akkor gyártom az összeesküvés elméletet. Azért is dobtam fel a témát, mert kíváncsi vagyok, hogy ez általános-e, vagy sem. Ki kellene olvasni a kompit, hogy ténylegesen ilyen a helyzet, de nincs még programom hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Én is ezt a kb. 4-5km-et tapasztaltam, hogy beálljon a mutató, azonban ha mínuszok vannak és maxon tekeri az ember a fűtést akkor mégtöbb kell, sőt, egy hosszú motorféknél lejtőn vissza is tud esni a mutató :) Szóval én 18-fokra állítom csak a hőfokot, és 2-es rovátkán a ventillátort, míg nem állt be középre a mutató. Az olaj persze, hogy később éri el az üzemi hőfokot, azonban 3000-ig nyugodtan lehet forgatni motort. Mivel a kis turbósnál normál helyzetben városban nem igen kell 2000 fölé forgatni sőt 1500 körül vagy még alatta lehet felfelé váltogatni, egyszerűen később váltok fel míg nem melegszik be. Persze a fogyasztás valamennyit nő, de a hő (és a teljesítmény) nincs ingyen :-) (néha - hetente, pedig tartósabban 4000 felett hagyom forogni pár percig /hosszabb utaknál miután garantáltan üzemmeleg az olaj is/, mert a tartós alacsonyfordulat, a zöldeknek jó, de az ember pénztárcájának és a motornak biztosan nem. :-)

A termosztátot könnyű ellenőrizni, indulás előtt motorháztető fel és ketyegő motornál fogdosni a vízcsöveket, ha mindkettő (így a visszamenő vízkör is) langyosodik akkor nyitott állapotban leragadt és tényleg cserés.

Más autótípusnál még tipikusan nehezen melegedett, ha nem volt max jelzésig töltve a hűtővíz. Más tipp sajnos nincs.

Módosítva : Alientwo
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én is ezt a kb. 4-5km-et tapasztaltam, hogy beálljon a mutató, azonban ha mínuszok vannak és maxon tekeri az ember a fűtést akkor mégtöbb kell, sőt, egy hosszú motorféknél lejtőn vissza is tud esni a mutató :) Szóval én 18-fokra állítom csak a hőfokot, és 2-es rovátkán a ventillátort, míg nem állt be középre a mutató. Az olaj persze, hogy később éri el az üzemi hőfokot, azonban 3000-ig nyugodtan lehet forgatni motort. Mivel a kis turbósnál normál helyzetben városban nem igen kell 2000 fölé forgatni sőt 1500 körül vagy még alatta lehet felfelé váltogatni, egyszerűen később váltok fel míg nem melegszik be. Persze a fogyasztás valamennyit nő, de a hő (és a teljesítmény) nincs ingyen :-) (néha - hetente, pedig tartósabban 4000 felett hagyom forogni pár percig /hosszabb utaknál miután garantáltan üzemmeleg az olaj is/, mert a tartós alacsonyfordulat, a zöldeknek jó, de az ember pénztárcájának és a motornak biztosan nem. :-)

A termosztátot könnyű ellenőrizni, indulás előtt motorháztető fel és ketyegő motornál fogdosni a vízcsöveket, ha mindkettő (így a visszamenő vízkör is) langyosodik akkor nyitott állapotban leragadt és tényleg cserés.

Más autótípusnál még tipikusan nehezen melegedett, ha nem volt max jelzésig töltve a hűtővíz. Más tipp sajnos nincs.

Azért a hideg olajjal történő alacsony fordulaton való terhelés sem éppen jó megoldás. Érdemes 2000 környékén hagyni a mutatót. Igazat adok abban, ha a fűtést is használod, lesz az 6-7km is, amíg bemelegszik tisztességgel. Érdemes egyébként indítás után a hideg mértékétő függően 1-1,5 percig járatni a motort, pláne, ha csillaggarázsos.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Azért a hideg olajjal történő alacsony fordulaton való terhelés sem éppen jó megoldás. Érdemes 2000 környékén hagyni a mutatót. Igazat adok abban, ha a fűtést is használod, lesz az 6-7km is, amíg bemelegszik tisztességgel. Érdemes egyébként indítás után a hideg mértékétő függően 1-1,5 percig járatni a motort, pláne, ha csillaggarázsos.

Épp ezt írtam ;) hogy hidegen a később váltás (2000 körül, vagy felett)ajánlott, a motor nyírás ellen és a gyorsabb bemelegedés miatt.

Igen, épp így szoktam tenni, míg lekaparom az ablakot addig már ketyeg, ha nem kell kaparni akkor sem indulok el azonnal. Szívó benzinnél sem tettem, turbósnál pedig még jobban figyelek. Leállításnál is hagyom 10-20 másodpercig járni, ha rövid úton voltam akkor is.

Az ezer párszáz fordulat feldobálást arra írtam, hogy egyszerűen bírja a motor mivel onnan már tol a kis turbó és bőven van nyomatéka ami mozgatja a terhet. Nem erőlködik, nem ráz. Hosszú távon viszont káros lehet, hisz egyszerűen nem jut ki a korom és az egyéb égéstermék és az olaj gyűjti a szmötyit már ahonnan tudja... ( épp ezért szigorúan 10 max.15e km-es vagy évi olajcsere ajánlott)

/Ezért is szoktam hetente legalább egyszer hagyni hosszabb táv alatt 4000rpm felett forogni 4-5 percig./

A közvetlen befecskendezéses motoroknál még "koszosabb" az égés (opelnél a jelenlegi 1.4 turbók még nem ilyenek, ha jól tudom, az 1.6 turbók azonban már igen, így érdemes figyelni az előjelekre):

(a cikk tsi-ről szól, de a lényeg ua.)

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v_1.4_tsi-nel/

Módosítva : Alientwo
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv. mindenkinek!

Régi Opeles vagyok (Astra G 1,4 10 évig ), most pedig egy Astra J új tulaja lettem. Lenne pár kérésem az új géppel kapcsolatban, illetve ha tudok segíteni Astra G ügyben szívesen állok mindenki rendelkezésére.

A mostani gép egy 2014-es kiadású 5 ajtós, 1,6 literes benzines A16XER motorral szerelt autó, 35000 km-rel. Az lenne az első kérdésem, hogy ez most vezérmű láncos, vagy bordásszíj hajtású, mert a kereskedő szerint láncos és csak 200000 km után kell a láncot átnézni. A motort megnézve látom azt a burkolatot az oldalán, ami az előző autómon is meg volt és az szíj hajtású vezérművel rendelkezett.

További különbség az előző autóhoz képest, hogy ebben nincs gépháztető szigetelés. Ez eredetileg nincs benne, vagy csak az enyémből hiányzik?

köszönettel,

kokoabc :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.