Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


busójárás

Recommended Posts

Miért fogy a hűtővíz egy Opel Vectra C-ből?

Adott egy 2006-os 1,9D (Z19DT) Opel Vectra C, pár hónapja vettem és a hűtővíz eléggé rozsdás (trutymós) volt, elvittem szerelőhöz, aki szétszedte a motort, kitakarította a rendszert valami csodaszerrel (Bárdinál lehetett venni), síkra köszörültette a hengerfejet és az egész motort ellátta ÚJ tömítésekkel, ÉS AZÓTA FOGY A HŰTŐVÍZ!!!! Ez mitől lehet????? Úgy vettem észre, hogy fordulatszám függő a fogyás, van hogy elmegyek vele 1000 km-t (2000 ford/perc alatt) és nem fogy, de van hogy 15 km alatt elfogyott 2,5-3 liter a vízből (néha 3000 ford/perc, a gyorsítások miatt). Ha hengerfejes lenne, akkor lennének jelei (olaj a vízben, víz az olajban, fehér füst...) DE SEMMI!

SEGÍTSETEK LÉGYSZÍVES!!!

Köszi

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali olyan problémával küzdök hogy az autóm valamiért nem izzít. Reggeli első indításkor nem indult. Ma reggel levettem a vízhomerseklet jeladót és ilyenkor azt hiszi hogy hideg van és izzít 6-7mpig. Erre mit ad isten pöcre indult. A kerdés hogy Honnan kapja a jelet vagy hőmérsékletet hogy meddig kell izzítson vagy hogy kell e egyáltalán. Hol találom ezt a jeladót????

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek, 

 

Z19DTH tulajok figyelmébe, ha bárkinek szüksége lenne új eredeti gyári GM szívósorra (+tömítés+örvényszelep vezérlő), van egy alkalmi vétel (magánszemélytől, 1-1 db van csak):

 

- szívósor: 
http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/opel_gyari_gm_szivosor_gyujtocso_orvenyszelephaz_z19dtj_z19dth_vectra_c_astra_h_zafira_b_1.9_cdti 

- örvényszelep vezérlő: 
http://racing-bazar.hu/alkatresz/egyeb/opel_z19dth_1.9_cdti_gyari_gm_szivosor_orvenyszelep_vezerlo_gyujtocso_szabalyzo_egyseg_5850574 

- szívósor tömítés: 
http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/opel_gyari_gm_tomites_szivosorhoz_szivocsohoz_gyujtocsohoz_z19dtj_z19dth_1.9_cdti

 

köszönöm a figyelmet, üdv

donvv

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 2003-as signum v6-osom hengerfejes volt meg lett csinálva most már nem melegszik. Viszont most azt csinálj, hogy amikor eléri az űzemi hőfokot alapjáraton megáll. Volt valakinek haszonló problémája, vagy találkozott hasonlóval? A rail pumpán a szenzorok cserélve lettek, a motorvezérlőt is megnéztük. 

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Opel Signum 3.0 V6 CDTI.

Előfordul olyan probléma, hogy a gép bizonyos fordulatnál(2500-3000) nem pörög tovább. A számítógép azt írja, hogy feltöltő nyomás érzékelő hiba! Na ezt az alkatrészt hol találom én meg ebben a típusú autóban. Van ennek a feltöltő nyomás érzékelőnek valami ismertebb neve? :)

Sajnos még egy kérdést megejtek: A hibakód kiolvasás után azt is kiírta, hogy izzítás idő relé -szakadt-. Ilyenkor az izzításvezérlő relét kell cserélnem, vagy az is előfordulhat, hogy valamelyik izzítógyertya nem működik?

 

 

Köszönöm 

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Opel Signum 3.0 V6 CDTI.

Előfordul olyan probléma, hogy a gép bizonyos fordulatnál(2500-3000) nem pörög tovább. A számítógép azt írja, hogy feltöltő nyomás érzékelő hiba! Na ezt az alkatrészt hol találom én meg ebben a típusú autóban. Van ennek a feltöltő nyomás érzékelőnek valami ismertebb neve? :)

Sajnos még egy kérdést megejtek: A hibakód kiolvasás után azt is kiírta, hogy izzítás idő relé -szakadt-. Ilyenkor az izzításvezérlő relét kell cserélnem, vagy az is előfordulhat, hogy valamelyik izzítógyertya nem működik?

 

 

Köszönöm 

Csak gyári létezik hozzá 70000Ft, Unix-nál ne is próbáld. Amire a nyíl mutat az nem az, alatta van, első kőrben próbáld meg kimosni gázolajjal 1 napid hagyd benne. 

y30dt-lds-7147874706458945544.jpg

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen. Igen szántam ma rá egy kis időt és ezt a kütyüt megtaláltam, az van ráírva, hogy boost sensor. Ahogy elnéztem nem olyan egyszerű leszedni( laikusként), de aztán lehet megküzdök vele.

Amúgy ma az autó már úgy gondolta, hogy hol megy hol nem megy, de inkább nem akart menni, már rángatott is, meg az előzőekben leírt probléma( nem engedte a fordulatot) is fennmaradt.

 

Még egy valamiben kérném a segítségetek. Ugyanebben az autóban(Y30DT) hol lehet fellelni az izzításvezérlő relét? 

 

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!2009 02-es 1.9cdti 88kw caraván vásálása előtt állok.Kérdésem van-e részecskeszürő ezekben a tipusokban,a kereskedő azt állitja hogy nincs,első tulajos hollandiábol jött 128ezer van benne 1év marfte garanciával adják,nagyon szép érdemes megvennem Az ára 2,3 millio.Van valakinek tapasztalta a 120 lóerős tipuskrol?Várom mielőbbi tanácsaitokat Üdv Hacsinzon

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! Ugyan nem vectra vagy signum..de

Z19DTH (automata) Reggeli indítgáskor  minden előjel nélkül belassult az autó... P1109-es hibakódot olvastak ki a diagnosztizáláskor "örvényszelep hiba" Kívülről vezérelve a mozgatómotor működik, azomban menet közben nem és az autó "csiga" teljesítményt produkál. Valaki tapasztalt/járt már hasonló képpen? 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne , hogy autóvásárlás előtt állnék , Vectra GTS a kiszemelt abból is inkább a Dízel 2.2 DTI verzió , 2003 körüli évjárat. ( Max 1.2 milla a határ anyagilag :( )

Az egyik kérdésem az lenne mekkora a különbség megbízhatóság terén a CDTI és a DTI motorok közt ? A dti gondolom régebbi egyszerűbb technika , viszont a menetdinamikáját látva nekem kicsit kevés a lóerő ehhez a közel 1.5 tonnához. Próbáltam már a Octavia RS dieselt , az meggyőző volt a maga 170 lóerejével :) 

Főképp munkába járásra használnám az autót , napi 50 kilométer , szóval évi 20.000 -et se fog menni a kocsi. Érdemes beruházni egy dízelre , vagy több lesz vele a nyűg és a gond ?

( Jelenleg egy fos Fiat Stilo 1.6 benzinest hajtok , állandóan lerobban , megadja magát az elektronika így eladásra kerül , és vennék egy családiasabb sportosabb gépet )

Köszi a válaszokat ! 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

  Üdv.Mindenkinek!

Hát elég nehéz eset az enyém.Azzal kezdeném hogy,egy 1.9  z19dth 150Le motoros automata váltós autóról van szó. A tünet a következő: Hidegen csak alapjáraton,dadog a motor,ilyenkor kéken füstöl marhára,olyan mintha egy-két henger kihagyna,elér egy hőfokot(kb.50-60)és abba hagya.De csak alapjáraton csinálja,ha hidegen elindulok vele mentet közben semmilyen probléma nincs vele,húz,stb.. Semmilyen hibakód nincs!!!!!,minden gyári értéken dolgozik(magasnyomású,stb..). Ezeken már túl vagyok,és nem vezettek eredményre: EGR szelep tisztítása majd lezárása,kipufogó lekötés hátha a részecskeszűrő,szívosornál jeladó kiszerelése takarítása,porlasztók kiszerelése-bevizsgálása.Szakszervízbe nem akarom vinni,mert egy zsák pénzbe kerülne,ha egyátalán ki tudnák deríteni hogy mi a baja.Két szerelő barátommal probálkoztunk,de nem jutottunk eredményre!!! Én arra gondolok nem vagyok szakember,lehet hogy szoftvert kellene frissíteni?,illetve hogy a kék füst sz.tem két dologtól lehet,kevés vagy sok üzemanyagot kap,vagy levegőt? Valaki segítsen,mert szinte újszerúű állapotban van az autó!!Magyarországi,110.000.km-el!!!Nem szeretném eladni,főleg így!!! Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2015. 11. 09., Balu1988 írta:

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne , hogy autóvásárlás előtt állnék , Vectra GTS a kiszemelt abból is inkább a Dízel 2.2 DTI verzió , 2003 körüli évjárat. ( Max 1.2 milla a határ anyagilag :( )

Az egyik kérdésem az lenne mekkora a különbség megbízhatóság terén a CDTI és a DTI motorok közt ? A dti gondolom régebbi egyszerűbb technika , viszont a menetdinamikáját látva nekem kicsit kevés a lóerő ehhez a közel 1.5 tonnához. Próbáltam már a Octavia RS dieselt , az meggyőző volt a maga 170 lóerejével :)

Főképp munkába járásra használnám az autót , napi 50 kilométer , szóval évi 20.000 -et se fog menni a kocsi. Érdemes beruházni egy dízelre , vagy több lesz vele a nyűg és a gond ?

( Jelenleg egy fos Fiat Stilo 1.6 benzinest hajtok , állandóan lerobban , megadja magát az elektronika így eladásra kerül , és vennék egy családiasabb sportosabb gépet )

Köszi a válaszokat ! 

 

HI!

 

Nekünk az volt,(2.2dti) 3 év alatt cs az önindítóval volt gond ami a motorhoz kapcsolódik!És jól húz a 125 ló mert van mellé bőven nyomaték!Most ugyan ez van csak 2.0 Turbó benzin, és ehez mérten állíthatom h jól húz!közel 100.000 kmt került bele tehát haladtunk is vele azért, én szerettem szeretem azt a motort és maximálisan elégedett vok vele!Láncos igazi strapabíró vas!Az adagolójával vigyázni kell m ha tönkre megy túl drága, félmelegen indítsd be az autót és ha pöccre indul rendben van nézd meg h nem e csörög a vezérmű lánc és próbálj megbízható embertől venni a valós km  miatt, mert egy 2003 as évjáratú relatív nagy dízel motorban nem lehet 150.000 km!, normális ha lehet kénmentes gázolajat tankolj és akkor nem lesz baja!

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On Sunday, August 02, 2009 at 16:47, jasi írta:

Sziasztok!

2006 vectra c 19d cdti z19dth motorkód.

Jó ideje bajlódom vele,mert állandóan hibát ír ki a részecskeszűrővel kapcsolatban P1901.

Párszor regeneráltattam opcommal,de a végén már levettem és kitisztítottam,de így is 1000 km bír ki.

Szeretnék tanácsot kérni tőletek.

Előre is köszi.

Szia..nekem is ugyanaz a probleman van..mar kb fek eve ugy megyek vele hogy reszecskedzuro hibakoddal es nem negy 100kmnel tobbet ..mi a tehendo?nem tudnal segiteni mert mar 100szereloknal voltam es senki se tudja mi a baja..reszecskeszuro tisztitas megvolt..be is furtunk a reszscskeszuro de igyis nem megy..

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2014. 01. 13. at 13:32, Geri 10 írta:

Szép napot mindenkinek.Alig egy hónapja vettem egy 1,9 cdti 150 LE-as C Vectrát.Nehezen indul,kb 3-at fordit a motoron,csak aztán indul.A motor szépen,egyenletesen jár,hidegen,melegen egyaránt.Ez hiba,vagy igy kell indulnia???Előre is köszönöm a segítségeket!!!További szép napot!!!!

 

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy 2004-es évjáratú Z1.9dth motorral rendelkező 150LE Vectra C-nél van olyan tapasztalat, hogy gyorsításkor 1800-as fordulat felett hullámozva gyorsul, mintha táncolnék a gázpedálon, pedig egyenletesen nyomom. (Szívósor, annak vezérlése, EGR szelep) lett rajt cserélve az elmúlt időszakban. Az egész akkor kezdődött amikor beállt a vízpumpa és az elszakította a vezérműszíjat. Akkor teljes vezérléscsere történt illetve a szelephimbákat kellett cserélni. Ez után kezdődött ez a furcsa gyorsulás. Hibakódot nem ír ki. Győri és Veszprémi opel szervízben is volt már.

Ha valaki tapasztalt már ilyet, netán a megoldást is tudja az legyen kedves írja meg.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Probáltam visszaolvasni a forumot de sajnos nem találtam irást a problémára, ezért kérném a segitségeteket!

van egy 2005ös G Astrám első tulaj vagyok 270000ezek km-el. Hibakod P1125. Az Autot pályán használom 95% ban

Hibajelenség:

1, Az Auto füstöl gyorsitáskor.

2,Amint bemelegszik az Auto megtorpan vagyis 3100fordulat fölé nem megy illetve 130-140km/h nál megragad, gázadásra nem reagál,a Motor erő kisé elmegy minha nem adná rá a Turbo nyomást, természetesem a CHEK lámpa villágit. Egy idő után megindul a kocsi megy rendessen azt megint beragad................ azt ez megy 200km-enkeresztül.

Opel elektromos szaki kiolvasta gyári laptoppal, annyit mondot nem elektromos hiba! :( de cserélt vákom szab. szelepet. Hiba megmaradt.

Most megpróálom kicserélni a Turbo nyomás szabályzószelepet "Wesget" hátha.

Valaki találkozott  ilyen hibával?

3, Víhőfokora nem magy normál közlekedésnél 80C fölé, pályán ok! már minden évben cserélem a termosztátott, jelenleg FEBI van benne 93C-os.

Köszönöm a segitséget.

Üdv:Atti.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Probáltam visszaolvasni a forumot de sajnos nem találtam irást a problémára, ezért kérném a segitségeteket!

van egy 2005ös G Astrám Z17DTL első tulaj vagyok 270000ezek km-el. Hibakod P1125. Az Autot pályán használom 95% ban

Hibajelenség:

1, Az Auto füstöl gyorsitáskor.

2,Amint bemelegszik az Auto megtorpan vagyis 3100fordulat fölé nem megy illetve 130-140km/h nál megragad, gázadásra nem reagál,a Motor erő kisé elmegy minha nem adná rá a Turbo nyomást, természetesem a CHEK lámpa villágit. Egy idő után megindul a kocsi megy rendessen azt megint beragad................ azt ez megy 200km-enkeresztül.

Opel elektromos szaki kiolvasta gyári laptoppal, annyit mondot nem elektromos hiba! :( de cserélt vákom szab. szelepet. Hiba megmaradt.

Most megpróálom kicserélni a Turbo nyomás szabályzószelepet "Wesget" hátha.

Valaki találkozott  ilyen hibával?

3, Víhőfokora nem magy normál közlekedésnél 80C fölé, pályán ok! már minden évben cserélem a termosztátott, jelenleg FEBI van benne 93C-os.

Köszönöm a segitséget.

Üdv:Atti.

 

Bocs ha kétszer van!!!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Írom a jelenséget:

2007-es vectra c 3.0 v6 cdti z30dt, meleg motornál enyhén ingadozó alapjárat + istentelenül dől be az utastérbe a gázolaj dús szúrós kipufogógáz szag, meg lehet fulladni...

- -12 fokban pöccre indul hidegen szepen egyenletesen ketyeg

- kipufogónál nincs durva füst/korom, parketta gázra sem

- hibakód nincs

- menetteljesítménye megfelelő

- fogyasztása átlag 9L, alapjáraton álló helyzetben 0.9L/óra, de néha csinál olyat hogy felmegy az alapjárati fogyasztás 4-5L/órára, ilyenkor semmilyen elektromos fogyasztó nincs bekapcsolva.

- hangos sivító hang hallatszik szíjjak kornyékéről

- sokat állt az autó

Ötlet?

 

Módosítva : iparivaddiszno
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.