Jump to content
akzo

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések

Recommended Posts

akzo    0

No, van egy 'eretnek' kérdésem.

Voltam már úgy vele, hogy brutál erő kellett előzéshez, mondjuk kettesben és váltás nélkül vittem végig a dolgot, mert tényleg épphogy befértem. Ezzel nem is lett volna gond, ha a kb. 6500as (7ezres??) fordulat után következő leszabályozás nem olyan,amilyen. Ilyenkor olyan,mintha elvenném a gázt és leesik a fordulat kb. 5500ra... ami pont előzés közben kicsit izzasztó volt... kérdésem a következő: elvileg megoldható-e valahogy, hogy szolídabb legyen ez a visszaszabályozás? Tehát mondjuk csak 6ezerig vesz vissza...vagy nem vesz vissza,csak egy bizonyos fordulatnál megáll a mutató és nem engedi tovább pörgetni -és ezzel káros fordulatszámba- a motort?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Dini    2
No, van egy 'eretnek' kérdésem.

Voltam már úgy vele, hogy brutál erő kellett előzéshez, mondjuk kettesben és váltás nélkül vittem végig a dolgot, mert tényleg épphogy befértem. Ezzel nem is lett volna gond, ha a kb. 6500as (7ezres??) fordulat után következő leszabályozás nem olyan,amilyen. Ilyenkor olyan,mintha elvenném a gázt és leesik a fordulat kb. 5500ra... ami pont előzés közben kicsit izzasztó volt... kérdésem a következő: elvileg megoldható-e valahogy, hogy szolídabb legyen ez a visszaszabályozás? Tehát mondjuk csak 6ezerig vesz vissza...vagy nem vesz vissza,csak egy bizonyos fordulatnál megáll a mutató és nem engedi tovább pörgetni -és ezzel káros fordulatszámba- a motort?

Milyen motor dübörög a gépsárkányban?

Igazabol a chip programozható hogy mit tegyen a elér egy fordulatot!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
B_Csaba    0
No, van egy 'eretnek' kérdésem.

Voltam már úgy vele, hogy brutál erő kellett előzéshez, mondjuk kettesben és váltás nélkül vittem végig a dolgot, mert tényleg épphogy befértem. Ezzel nem is lett volna gond, ha a kb. 6500as (7ezres??) fordulat után következő leszabályozás nem olyan,amilyen. Ilyenkor olyan,mintha elvenném a gázt és leesik a fordulat kb. 5500ra... ami pont előzés közben kicsit izzasztó volt... kérdésem a következő: elvileg megoldható-e valahogy, hogy szolídabb legyen ez a visszaszabályozás? Tehát mondjuk csak 6ezerig vesz vissza...vagy nem vesz vissza,csak egy bizonyos fordulatnál megáll a mutató és nem engedi tovább pörgetni -és ezzel káros fordulatszámba- a motort?

Nem hiszem hogy ha 6500 körül van a tiltás akkor tiltás közben visszakell esni 5500-ra ott akkor valami gáz van, ha 6500-nál van akkor ott is kell maradnia...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Dini    2
Nem hiszem hogy ha 6500 körül van a tiltás akkor tiltás közben visszakell esni 5500-ra ott akkor valami gáz van, ha 6500-nál van akkor ott is kell maradnia...

Éljen a nagy nagy elektronika! Igaza van mert tényleg tul engedi pörgetni valamivel majd utána vissza veszi igaz nem 1000 fordulatot de pl nekekem is fellemegy valameddig köré majd vissaz esik 200-300 fordulatot.

Gakorlatilag azt érzed mintha iszonyat menne a gép és egszer csak a gázpedált 1 cm rel vissza veszed a padlótól és megtorpan!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
B_Csaba    0
Éljen a nagy nagy elektronika! Igaza van mert tényleg tul engedi pörgetni valamivel majd utána vissza veszi igaz nem 1000 fordulatot de pl nekekem is fellemegy valameddig köré majd vissaz esik 200-300 fordulatot.

Gakorlatilag azt érzed mintha iszonyat menne a gép és egszer csak a gázpedált 1 cm rel vissza veszed a padlótól és megtorpan!

Hát nekem 6900 körül tilt, és ott is marad tiltásnál, persze míg be nem tilt addig egy picit föntebb megy a mutató, de az csak a látszat….

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0
Éljen a nagy nagy elektronika! Igaza van mert tényleg tul engedi pörgetni valamivel majd utána vissza veszi igaz nem 1000 fordulatot de pl nekekem is fellemegy valameddig köré majd vissaz esik 200-300 fordulatot.

Gakorlatilag azt érzed mintha iszonyat menne a gép és egszer csak a gázpedált 1 cm rel vissza veszed a padlótól és megtorpan!

1.6-os twinport, pontosabban Z16XEP

És ezt a programozást szervízben lazán elvégzik, vagy valami speckó készülék kell hozzá? Remélem,bele tudnak úgy nyúlni,hogy csak ez változzon...

amúgy jobban visszagondolva 7ezer körül csinálja ezt...igazából azokban a helyzetekben a legkevésbé szoktam a fordulatszámmérőre figyelni... viszont elég brutálisan visszavesz, olyan,mintha rálépnék a fékre és legalább ezret visszaesik a fordulat,ha nem többet... az előző tulaj mondott valamit a visszaszabályzásról,de nem igazán volt képben 100%osan ő sem...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0
Hát nekem 6900 körül tilt, és ott is marad tiltásnál, persze míg be nem tilt addig egy picit föntebb megy a mutató, de az csak a látszat….

És gyárilag ilyen? Szerintetek ha bemegyek a szervízbe,meg tudják csinálni,hogy ilyen legyen nekem is?

Mert ez így tényleg nem jó, komoly veszélyhelyzetbe kerültem egyszer miatta...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
B_Csaba    0
És gyárilag ilyen? Szerintetek ha bemegyek a szervízbe,meg tudják csinálni,hogy ilyen legyen nekem is?

Mert ez így tényleg nem jó, komoly veszélyhelyzetbe kerültem egyszer miatta...

Sok autót néztem már meg tiltásig, de egyel sem találkoztam hogy 1000rpm-et vissza esett volna, az valóban életveszélyes, sőt egy ilyen esésnél le lehet fejelni a műszerfalat... :)

Nem létezik hogy gyárilag ilyen…szerintem.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0
Sok autót néztem már meg tiltásig, de egyel sem találkoztam hogy 1000rpm-et vissza esett volna, az valóban életveszélyes, sőt egy ilyen esésnél le lehet fejelni a műszerfalat... :)

Nem létezik hogy gyárilag ilyen…szerintem.

hát tényleg olyan,mintha a fékbe lépnék...

ha nem gyárilag ilyen,akkor kérdezzem meg az első gazdáját, hol,mit csináltatott a kompjúterrel,igaz?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Dini    2
hát tényleg olyan,mintha a fékbe lépnék...

ha nem gyárilag ilyen,akkor kérdezzem meg az első gazdáját, hol,mit csináltatott a kompjúterrel,igaz?

Milyen motor van benne mert azt meg nem tudom :)

Elvileg nem szabadna de ma kiprobálom az enyémnél mit reagál!

Mondjuk nem valószinű hogy hamarabb előzől egy autót ha tiltásig nyomod neki mintha elváltanád a következő sebességet B)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0
Milyen motor van benne mert azt meg nem tudom :)

Elvileg nem szabadna de ma kiprobálom az enyémnél mit reagál!

Mondjuk nem valószinű hogy hamarabb előzől egy autót ha tiltásig nyomod neki mintha elváltanád a következő sebességet B)

1.6-os Twinportos benzines, Z16XEP -vel kezdődik a motor kódja...

Hát lehet,hogy nem, de míg váltasz,addig sem gyorsítasz...és elvileg 6ezernél adja le a 105 pacit (igaz,addigra már esik a nyomaték)..

Eddig csak 2x vittem el tiltásig a gépet,de az egyik alkalommal elég necces volt a szitu... a másikban meg csak felb.ták az agyam:)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
adorjant    2

kizárt,hogy tiltásnál ezret essen a fordulat...

nekem z14xep-m van,a tiltás nekem úgy működik,hogy 6500nál tilt,majd egy másodperc múlva vagy 100al visszább veszi a fordulatot,és azt tartja.szerintem ezt érzed,mivel magát a tiltást hang alapján nagyon nehéz észrevenni. (az enyémből kiindulva)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0
kizárt,hogy tiltásnál ezret essen a fordulat...

nekem z14xep-m van,a tiltás nekem úgy működik,hogy 6500nál tilt,majd egy másodperc múlva vagy 100al visszább veszi a fordulatot,és azt tartja.szerintem ezt érzed,mivel magát a tiltást hang alapján nagyon nehéz észrevenni. (az enyémből kiindulva)

Most erre csak azt tudom mondani,hogy ülj be mellém és meglátod:P

Sajnos tényleg sokat esik vissza...

De nem is ez a lényeg,hanem hogy ezen lehet-e változtatni,hogy normálisabb legyen...

Ha gondoljátok megnézem üresben mit produkál a járgány és pontosabban meg tudom akkor figyelni...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
adorjant    2

igazából ezt elképzelni se tudom,ha 6500ról hirtelen 5500ra esne a fordulat,az olyan,mintha keményen a fékre lépnél...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0
Most erre csak azt tudom mondani,hogy ülj be mellém és meglátod:P

Sajnos tényleg sokat esik vissza...

De nem is ez a lényeg,hanem hogy ezen lehet-e változtatni,hogy normálisabb legyen...

Ha gondoljátok megnézem üresben mit produkál a járgány és pontosabban meg tudom akkor figyelni...

Hümm,hümm...most már mentem vele jópár km-t utána próbáltam ki...most tényleg csak kicsit vette visszább és ingott a fordulatszám 100at... viszont nagyon nem ez volt,amit anno produkált... persze lehet,hogy én vagyok a hülye és képzelődöm, de az is lehet,hogy az is számít,hogy akkor még éppen indulásnál voltam, 1 perce sem ment a motor,így hideg volt és az elektronika jobban bevédte... igazából találgatok.... mindenesetre annak örülök,h nem mindig olyan...

Lehet,hogy most páran hülyének néztek, de tényleg nem ezt csinálta anno:) ( :) sok kérdőjel a fejem felett )

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
adorjant    2

szerintem csak a gyorsulás megtorpanását,amikor tilt,azt érezted :)

ja és hidegen ne tipord a lelkét B)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Dini    2

Én kiprobáltam kettesben hármasban igaz dieselnélde semmi vissza esést nem tapasztaltam max 100fordulat eshetett vissza!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
FBalazs    1

Dieselnél "csak" elfogy a nyomaték... Szabályzásnál szinte fix fordulaton tartja a motort...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0
Dieselnél "csak" elfogy a nyomaték... Szabályzásnál szinte fix fordulaton tartja a motort...

Mondom,szerencsére azóta normálisan produkálta magát a moci, anno fogalmam sincs,mi lehetett...de most jóó, szinte tartja a fordulatot:)

Persze nem szoktam állandóan kipróbálni:)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0

Tud valaki arról valami okosat, mi a különbség a Z16XEP és a Z16XER között fizikailag, mármint 'hardver' oldalon... azaz a kérdés arra vonatkozik, van-e ilyen különbség, vagy csak az ECU programozása más?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Dini    2
Tud valaki arról valami okosat, mi a különbség a Z16XEP és a Z16XER között fizikailag, mármint 'hardver' oldalon... azaz a kérdés arra vonatkozik, van-e ilyen különbség, vagy csak az ECU programozása más?

A Z16XER az mar az uj motor ami nem ECOTECH es ?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0
A Z16XER az mar az uj motor ami nem ECOTECH es ?

Elvileg az is az...amúgy nézd meg ezt a Wiki-cikket... (mondjuk az is izgalmas,hogy mit mondanak szériafelszereltséghez...esp,tempomat...)

http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_H

http://www.opel.de/shop/cars/astra/product...ine/content.act

itt pedig láthatod,h az is ECOTEC, erősebb 10 lóval,mint az enyém és kevesebbet fogyaszt...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0

Hmm...most nézem, változó szelepvezérlést tud,annyiban okosabb...asszem így hívják magyarul, a német fórum változtatható vezérműtengelyről ír...(Nockenwelle -de javítsatok ki nyugodtan,ha nem ez a szó fordítása...)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0

Itt is megkérdem,hátha...

Tudna valaki LE/nyomatékdiagramot szerezni valahonnan Z16XEP motorról (eredeti állapotban)?

Vagy arról,hol találok ilyet?

Jó lenne összehasonlítanom a DBilas-os tuningdiagrammal!

Köszi előre is!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
akzo    0

sziasztok!

nos, tanulságos sztori+kérdés...

múltkor,amikor a tempomatot csináltattam kiderült pár turpisság, többek között az,hogy a kipufogócső be van horpadva, a hűtő törve volt és kókányosan lett megcsinálva és a szelepnél épphogy szivárog...(előző tulajok sarai)... és kartervédő nincs rajta... hogy ezt miért nem látta/mondta a szerelő,akihez eredetileg vittük megnézetni...ezen már eleget idegeskedtem...

ma voltam kipufogósnál, a horpadt részt leflex,csövet méretre vág,behegeszt...volt mindez 20 perc talán és 3e HUF... a cső méretének kb. harmadáig volt behorpadva rögtön a motor után,ahogy leér a fordulóban... sokkal jobban megy azóta a kocsi,nem akar alacsony fordulaton annyira fulladozni,2 személlyel is jobban gyorsul,mint eddig csak velem... az opel szervizes srác szerint (direkt megkérdezte a kipufogós skacot az elektromos szerelő) ááh,nem nagyon számít az a horpadás a teljesítményben... a kipufogószervízben (nem opeles,'sima') hüledeztek,hogy hogyan sikerült ilyen csúnyán behorpasztani...

szóval lenne 3 kérdésem: 1.) mennyibe kerül egy H Astrához a kartervédő műanyag?

2.) ismer valaki olyat,aki 4mm-es alu lemezből csináltatott kartervédőt? az mennyibe fáj(na)? A kipufogós fazon mondta,h azzal többre megyek,mert erősebb,satöbbi..csak ugye drága az alu

3.) mondana valaki egy normális opel szerízt Budapesten?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×