Jump to content
akzo

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések

Recommended Posts

No, van egy 'eretnek' kérdésem.

Voltam már úgy vele, hogy brutál erő kellett előzéshez, mondjuk kettesben és váltás nélkül vittem végig a dolgot, mert tényleg épphogy befértem. Ezzel nem is lett volna gond, ha a kb. 6500as (7ezres??) fordulat után következő leszabályozás nem olyan,amilyen. Ilyenkor olyan,mintha elvenném a gázt és leesik a fordulat kb. 5500ra... ami pont előzés közben kicsit izzasztó volt... kérdésem a következő: elvileg megoldható-e valahogy, hogy szolídabb legyen ez a visszaszabályozás? Tehát mondjuk csak 6ezerig vesz vissza...vagy nem vesz vissza,csak egy bizonyos fordulatnál megáll a mutató és nem engedi tovább pörgetni -és ezzel káros fordulatszámba- a motort?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
No, van egy 'eretnek' kérdésem.

Voltam már úgy vele, hogy brutál erő kellett előzéshez, mondjuk kettesben és váltás nélkül vittem végig a dolgot, mert tényleg épphogy befértem. Ezzel nem is lett volna gond, ha a kb. 6500as (7ezres??) fordulat után következő leszabályozás nem olyan,amilyen. Ilyenkor olyan,mintha elvenném a gázt és leesik a fordulat kb. 5500ra... ami pont előzés közben kicsit izzasztó volt... kérdésem a következő: elvileg megoldható-e valahogy, hogy szolídabb legyen ez a visszaszabályozás? Tehát mondjuk csak 6ezerig vesz vissza...vagy nem vesz vissza,csak egy bizonyos fordulatnál megáll a mutató és nem engedi tovább pörgetni -és ezzel káros fordulatszámba- a motort?

Milyen motor dübörög a gépsárkányban?

Igazabol a chip programozható hogy mit tegyen a elér egy fordulatot!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
No, van egy 'eretnek' kérdésem.

Voltam már úgy vele, hogy brutál erő kellett előzéshez, mondjuk kettesben és váltás nélkül vittem végig a dolgot, mert tényleg épphogy befértem. Ezzel nem is lett volna gond, ha a kb. 6500as (7ezres??) fordulat után következő leszabályozás nem olyan,amilyen. Ilyenkor olyan,mintha elvenném a gázt és leesik a fordulat kb. 5500ra... ami pont előzés közben kicsit izzasztó volt... kérdésem a következő: elvileg megoldható-e valahogy, hogy szolídabb legyen ez a visszaszabályozás? Tehát mondjuk csak 6ezerig vesz vissza...vagy nem vesz vissza,csak egy bizonyos fordulatnál megáll a mutató és nem engedi tovább pörgetni -és ezzel káros fordulatszámba- a motort?

Nem hiszem hogy ha 6500 körül van a tiltás akkor tiltás közben visszakell esni 5500-ra ott akkor valami gáz van, ha 6500-nál van akkor ott is kell maradnia...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Nem hiszem hogy ha 6500 körül van a tiltás akkor tiltás közben visszakell esni 5500-ra ott akkor valami gáz van, ha 6500-nál van akkor ott is kell maradnia...

Éljen a nagy nagy elektronika! Igaza van mert tényleg tul engedi pörgetni valamivel majd utána vissza veszi igaz nem 1000 fordulatot de pl nekekem is fellemegy valameddig köré majd vissaz esik 200-300 fordulatot.

Gakorlatilag azt érzed mintha iszonyat menne a gép és egszer csak a gázpedált 1 cm rel vissza veszed a padlótól és megtorpan!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Éljen a nagy nagy elektronika! Igaza van mert tényleg tul engedi pörgetni valamivel majd utána vissza veszi igaz nem 1000 fordulatot de pl nekekem is fellemegy valameddig köré majd vissaz esik 200-300 fordulatot.

Gakorlatilag azt érzed mintha iszonyat menne a gép és egszer csak a gázpedált 1 cm rel vissza veszed a padlótól és megtorpan!

Hát nekem 6900 körül tilt, és ott is marad tiltásnál, persze míg be nem tilt addig egy picit föntebb megy a mutató, de az csak a látszat….

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Éljen a nagy nagy elektronika! Igaza van mert tényleg tul engedi pörgetni valamivel majd utána vissza veszi igaz nem 1000 fordulatot de pl nekekem is fellemegy valameddig köré majd vissaz esik 200-300 fordulatot.

Gakorlatilag azt érzed mintha iszonyat menne a gép és egszer csak a gázpedált 1 cm rel vissza veszed a padlótól és megtorpan!

1.6-os twinport, pontosabban Z16XEP

És ezt a programozást szervízben lazán elvégzik, vagy valami speckó készülék kell hozzá? Remélem,bele tudnak úgy nyúlni,hogy csak ez változzon...

amúgy jobban visszagondolva 7ezer körül csinálja ezt...igazából azokban a helyzetekben a legkevésbé szoktam a fordulatszámmérőre figyelni... viszont elég brutálisan visszavesz, olyan,mintha rálépnék a fékre és legalább ezret visszaesik a fordulat,ha nem többet... az előző tulaj mondott valamit a visszaszabályzásról,de nem igazán volt képben 100%osan ő sem...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Hát nekem 6900 körül tilt, és ott is marad tiltásnál, persze míg be nem tilt addig egy picit föntebb megy a mutató, de az csak a látszat….

És gyárilag ilyen? Szerintetek ha bemegyek a szervízbe,meg tudják csinálni,hogy ilyen legyen nekem is?

Mert ez így tényleg nem jó, komoly veszélyhelyzetbe kerültem egyszer miatta...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
És gyárilag ilyen? Szerintetek ha bemegyek a szervízbe,meg tudják csinálni,hogy ilyen legyen nekem is?

Mert ez így tényleg nem jó, komoly veszélyhelyzetbe kerültem egyszer miatta...

Sok autót néztem már meg tiltásig, de egyel sem találkoztam hogy 1000rpm-et vissza esett volna, az valóban életveszélyes, sőt egy ilyen esésnél le lehet fejelni a műszerfalat... :)

Nem létezik hogy gyárilag ilyen…szerintem.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Sok autót néztem már meg tiltásig, de egyel sem találkoztam hogy 1000rpm-et vissza esett volna, az valóban életveszélyes, sőt egy ilyen esésnél le lehet fejelni a műszerfalat... :)

Nem létezik hogy gyárilag ilyen…szerintem.

hát tényleg olyan,mintha a fékbe lépnék...

ha nem gyárilag ilyen,akkor kérdezzem meg az első gazdáját, hol,mit csináltatott a kompjúterrel,igaz?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
hát tényleg olyan,mintha a fékbe lépnék...

ha nem gyárilag ilyen,akkor kérdezzem meg az első gazdáját, hol,mit csináltatott a kompjúterrel,igaz?

Milyen motor van benne mert azt meg nem tudom :)

Elvileg nem szabadna de ma kiprobálom az enyémnél mit reagál!

Mondjuk nem valószinű hogy hamarabb előzől egy autót ha tiltásig nyomod neki mintha elváltanád a következő sebességet B)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Milyen motor van benne mert azt meg nem tudom :)

Elvileg nem szabadna de ma kiprobálom az enyémnél mit reagál!

Mondjuk nem valószinű hogy hamarabb előzől egy autót ha tiltásig nyomod neki mintha elváltanád a következő sebességet B)

1.6-os Twinportos benzines, Z16XEP -vel kezdődik a motor kódja...

Hát lehet,hogy nem, de míg váltasz,addig sem gyorsítasz...és elvileg 6ezernél adja le a 105 pacit (igaz,addigra már esik a nyomaték)..

Eddig csak 2x vittem el tiltásig a gépet,de az egyik alkalommal elég necces volt a szitu... a másikban meg csak felb.ták az agyam:)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

kizárt,hogy tiltásnál ezret essen a fordulat...

nekem z14xep-m van,a tiltás nekem úgy működik,hogy 6500nál tilt,majd egy másodperc múlva vagy 100al visszább veszi a fordulatot,és azt tartja.szerintem ezt érzed,mivel magát a tiltást hang alapján nagyon nehéz észrevenni. (az enyémből kiindulva)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
kizárt,hogy tiltásnál ezret essen a fordulat...

nekem z14xep-m van,a tiltás nekem úgy működik,hogy 6500nál tilt,majd egy másodperc múlva vagy 100al visszább veszi a fordulatot,és azt tartja.szerintem ezt érzed,mivel magát a tiltást hang alapján nagyon nehéz észrevenni. (az enyémből kiindulva)

Most erre csak azt tudom mondani,hogy ülj be mellém és meglátod:P

Sajnos tényleg sokat esik vissza...

De nem is ez a lényeg,hanem hogy ezen lehet-e változtatni,hogy normálisabb legyen...

Ha gondoljátok megnézem üresben mit produkál a járgány és pontosabban meg tudom akkor figyelni...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

igazából ezt elképzelni se tudom,ha 6500ról hirtelen 5500ra esne a fordulat,az olyan,mintha keményen a fékre lépnél...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Most erre csak azt tudom mondani,hogy ülj be mellém és meglátod:P

Sajnos tényleg sokat esik vissza...

De nem is ez a lényeg,hanem hogy ezen lehet-e változtatni,hogy normálisabb legyen...

Ha gondoljátok megnézem üresben mit produkál a járgány és pontosabban meg tudom akkor figyelni...

Hümm,hümm...most már mentem vele jópár km-t utána próbáltam ki...most tényleg csak kicsit vette visszább és ingott a fordulatszám 100at... viszont nagyon nem ez volt,amit anno produkált... persze lehet,hogy én vagyok a hülye és képzelődöm, de az is lehet,hogy az is számít,hogy akkor még éppen indulásnál voltam, 1 perce sem ment a motor,így hideg volt és az elektronika jobban bevédte... igazából találgatok.... mindenesetre annak örülök,h nem mindig olyan...

Lehet,hogy most páran hülyének néztek, de tényleg nem ezt csinálta anno:) ( :) sok kérdőjel a fejem felett )

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

szerintem csak a gyorsulás megtorpanását,amikor tilt,azt érezted :)

ja és hidegen ne tipord a lelkét B)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Én kiprobáltam kettesben hármasban igaz dieselnélde semmi vissza esést nem tapasztaltam max 100fordulat eshetett vissza!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Dieselnél "csak" elfogy a nyomaték... Szabályzásnál szinte fix fordulaton tartja a motort...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Dieselnél "csak" elfogy a nyomaték... Szabályzásnál szinte fix fordulaton tartja a motort...

Mondom,szerencsére azóta normálisan produkálta magát a moci, anno fogalmam sincs,mi lehetett...de most jóó, szinte tartja a fordulatot:)

Persze nem szoktam állandóan kipróbálni:)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Tud valaki arról valami okosat, mi a különbség a Z16XEP és a Z16XER között fizikailag, mármint 'hardver' oldalon... azaz a kérdés arra vonatkozik, van-e ilyen különbség, vagy csak az ECU programozása más?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Tud valaki arról valami okosat, mi a különbség a Z16XEP és a Z16XER között fizikailag, mármint 'hardver' oldalon... azaz a kérdés arra vonatkozik, van-e ilyen különbség, vagy csak az ECU programozása más?

A Z16XER az mar az uj motor ami nem ECOTECH es ?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
A Z16XER az mar az uj motor ami nem ECOTECH es ?

Elvileg az is az...amúgy nézd meg ezt a Wiki-cikket... (mondjuk az is izgalmas,hogy mit mondanak szériafelszereltséghez...esp,tempomat...)

http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_H

http://www.opel.de/shop/cars/astra/product...ine/content.act

itt pedig láthatod,h az is ECOTEC, erősebb 10 lóval,mint az enyém és kevesebbet fogyaszt...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hmm...most nézem, változó szelepvezérlést tud,annyiban okosabb...asszem így hívják magyarul, a német fórum változtatható vezérműtengelyről ír...(Nockenwelle -de javítsatok ki nyugodtan,ha nem ez a szó fordítása...)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Itt is megkérdem,hátha...

Tudna valaki LE/nyomatékdiagramot szerezni valahonnan Z16XEP motorról (eredeti állapotban)?

Vagy arról,hol találok ilyet?

Jó lenne összehasonlítanom a DBilas-os tuningdiagrammal!

Köszi előre is!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

sziasztok!

nos, tanulságos sztori+kérdés...

múltkor,amikor a tempomatot csináltattam kiderült pár turpisság, többek között az,hogy a kipufogócső be van horpadva, a hűtő törve volt és kókányosan lett megcsinálva és a szelepnél épphogy szivárog...(előző tulajok sarai)... és kartervédő nincs rajta... hogy ezt miért nem látta/mondta a szerelő,akihez eredetileg vittük megnézetni...ezen már eleget idegeskedtem...

ma voltam kipufogósnál, a horpadt részt leflex,csövet méretre vág,behegeszt...volt mindez 20 perc talán és 3e HUF... a cső méretének kb. harmadáig volt behorpadva rögtön a motor után,ahogy leér a fordulóban... sokkal jobban megy azóta a kocsi,nem akar alacsony fordulaton annyira fulladozni,2 személlyel is jobban gyorsul,mint eddig csak velem... az opel szervizes srác szerint (direkt megkérdezte a kipufogós skacot az elektromos szerelő) ááh,nem nagyon számít az a horpadás a teljesítményben... a kipufogószervízben (nem opeles,'sima') hüledeztek,hogy hogyan sikerült ilyen csúnyán behorpasztani...

szóval lenne 3 kérdésem: 1.) mennyibe kerül egy H Astrához a kartervédő műanyag?

2.) ismer valaki olyat,aki 4mm-es alu lemezből csináltatott kartervédőt? az mennyibe fáj(na)? A kipufogós fazon mondta,h azzal többre megyek,mert erősebb,satöbbi..csak ugye drága az alu

3.) mondana valaki egy normális opel szerízt Budapesten?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×