Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

Sziasztok!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004

Érdeklődve olvasom a fórumot és a beszélgetéseket a 017152 hibakóddal kapcsolatban. Sajnos nálam is világít, de voltak előzményei.

Szóval 111000 km van a kocsiba és májusba került hozzám. Már a megvétel után kezdődött a kálvária amikor kigyulladt ez a kis lámpa és melléje jöttek a P0301,302,303,304 és 0314 gyújtás hiba kódok. A szerelő akihez vittem egyből trafó és gyertya cserét javasolt ez meg is történt. Pár km után a lámpa ismét kigyulladt. Az opel szunában azt mondták elsőre tegyek bele szelep tisztító folyadékot és 1000-2000 km után üssük ki a hibát. Megtörtént 1 hétig mosolyogva autóztam, hogy jó a kocsi. Aztán újra világított a lámpa. Az opel szerelők a protokoljuk szerinti teljes hengerfej felújítást javasoltak ( 200000-250000 ft) de alapjába véve a kocsi jól ment nem füstölt csak égett a sárga lámpa. Mivel húzósnak véltem a hengerfejes munkának az árát a neten keresgélve rátaláltam egy BG motortisztítás technológiára a Morvai autónál Pesten, amivel ezeket az opel betegségeket kezelték, 18000 ft-ért megtörtént a szívósori motortisztítás. A kocsi érezhetően jobban megy, még néha ugrik is, ami ettől a típustól csak 3000-es fordulat felett mutatkozik és a gyújtás kimaradási hibakódok kiütés után nem jöttek vissza. Két teljes hétig semmi gond nem volt a gondtalan autósok közé tartoztam, amíg ma újra ki nem gyulladt a lámpa és kivillogtatva meg nem jelent a 017152 hibakód amiről itt beszélgetünk.

Na itt tartok és figyelem a hozzászólók tapasztalatait, lehet tényleg motorgenerál? Pedig nem füstöl, az autó jól megy, az olajfogyást most vizsgálom.

Meddig lehet ezzel a hibakóddal elmenni?

Okoz valami problémát, károsodást?

Tényleg ennyi gond van ezekkel a motorokkal, pedig olyan jól néznek ki ezek a kocsik. Jól össze vannak rakva, német precizitás, csak hát így autózni, figyelni mikor lesz újabb hibakód...? Pedig csak 10 éves autókról beszélgetünk...

Veszprémhez közel tud valaki megbízható, jó szervizt vagy diagnosztikával foglalkozó autó gurut?

Bocs a hosszú hozzá szólásért.

Sziasztok!

Jó utat mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004

Érdeklődve olvasom a fórumot és a beszélgetéseket a 017152 hibakóddal kapcsolatban. Sajnos nálam is világít, de voltak előzményei.

Szóval 111000 km van a kocsiba és májusba került hozzám. Már a megvétel után kezdődött a kálvária amikor kigyulladt ez a kis lámpa és melléje jöttek a P0301,302,303,304 és 0314 gyújtás hiba kódok. A szerelő akihez vittem egyből trafó és gyertya cserét javasolt ez meg is történt. Pár km után a lámpa ismét kigyulladt. Az opel szunában azt mondták elsőre tegyek bele szelep tisztító folyadékot és 1000-2000 km után üssük ki a hibát. Megtörtént 1 hétig mosolyogva autóztam, hogy jó a kocsi. Aztán újra világított a lámpa. Az opel szerelők a protokoljuk szerinti teljes hengerfej felújítást javasoltak ( 200000-250000 ft) de alapjába véve a kocsi jól ment nem füstölt csak égett a sárga lámpa. Mivel húzósnak véltem a hengerfejes munkának az árát a neten keresgélve rátaláltam egy BG motortisztítás technológiára a Morvai autónál Pesten, amivel ezeket az opel betegségeket kezelték, 18000 ft-ért megtörtént a szívósori motortisztítás. A kocsi érezhetően jobban megy, még néha ugrik is, ami ettől a típustól csak 3000-es fordulat felett mutatkozik és a gyújtás kimaradási hibakódok kiütés után nem jöttek vissza. Két teljes hétig semmi gond nem volt a gondtalan autósok közé tartoztam, amíg ma újra ki nem gyulladt a lámpa és kivillogtatva meg nem jelent a 017152 hibakód amiről itt beszélgetünk.

Na itt tartok és figyelem a hozzászólók tapasztalatait, lehet tényleg motorgenerál? Pedig nem füstöl, az autó jól megy, az olajfogyást most vizsgálom.

Meddig lehet ezzel a hibakóddal elmenni?

Okoz valami problémát, károsodást?

Tényleg ennyi gond van ezekkel a motorokkal, pedig olyan jól néznek ki ezek a kocsik. Jól össze vannak rakva, német precizitás, csak hát így autózni, figyelni mikor lesz újabb hibakód...? Pedig csak 10 éves autókról beszélgetünk...

Veszprémhez közel tud valaki megbízható, jó szervizt vagy diagnosztikával foglalkozó autó gurut?

Bocs a hosszú hozzá szólásért.

Sziasztok!

Jó utat mindenkinek.

Szia. Figyeld az olajfogyasztást, főleg sok motorfék után....nekem annó a nosztorin lemenve a végén Füred felé kanyarodva (addig végig motorfék) gázadásnál dőlt ki belőle a füst.....ez tipikusan szelepszár szimeringre utal...ha valami érdekel, veszprémi vagyok....keress meg PÜ-ben

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004

Érdeklődve olvasom a fórumot és a beszélgetéseket a 017152 hibakóddal kapcsolatban. Sajnos nálam is világít, de voltak előzményei.

Szóval 111000 km van a kocsiba és májusba került hozzám. Már a megvétel után kezdődött a kálvária amikor kigyulladt ez a kis lámpa és melléje jöttek a P0301,302,303,304 és 0314 gyújtás hiba kódok. A szerelő akihez vittem egyből trafó és gyertya cserét javasolt ez meg is történt. Pár km után a lámpa ismét kigyulladt. Az opel szunában azt mondták elsőre tegyek bele szelep tisztító folyadékot és 1000-2000 km után üssük ki a hibát. Megtörtént 1 hétig mosolyogva autóztam, hogy jó a kocsi. Aztán újra világított a lámpa. Az opel szerelők a protokoljuk szerinti teljes hengerfej felújítást javasoltak ( 200000-250000 ft) de alapjába véve a kocsi jól ment nem füstölt csak égett a sárga lámpa. Mivel húzósnak véltem a hengerfejes munkának az árát a neten keresgélve rátaláltam egy BG motortisztítás technológiára a Morvai autónál Pesten, amivel ezeket az opel betegségeket kezelték, 18000 ft-ért megtörtént a szívósori motortisztítás. A kocsi érezhetően jobban megy, még néha ugrik is, ami ettől a típustól csak 3000-es fordulat felett mutatkozik és a gyújtás kimaradási hibakódok kiütés után nem jöttek vissza. Két teljes hétig semmi gond nem volt a gondtalan autósok közé tartoztam, amíg ma újra ki nem gyulladt a lámpa és kivillogtatva meg nem jelent a 017152 hibakód amiről itt beszélgetünk.

Na itt tartok és figyelem a hozzászólók tapasztalatait, lehet tényleg motorgenerál? Pedig nem füstöl, az autó jól megy, az olajfogyást most vizsgálom.

Meddig lehet ezzel a hibakóddal elmenni?

Okoz valami problémát, károsodást?

Tényleg ennyi gond van ezekkel a motorokkal, pedig olyan jól néznek ki ezek a kocsik. Jól össze vannak rakva, német precizitás, csak hát így autózni, figyelni mikor lesz újabb hibakód...? Pedig csak 10 éves autókról beszélgetünk...

Veszprémhez közel tud valaki megbízható, jó szervizt vagy diagnosztikával foglalkozó autó gurut?

Bocs a hosszú hozzá szólásért.

Sziasztok!

Jó utat mindenkinek.

Nem akarlak elkeseríteni, de ennek valószínű hengerfej felújítás lesz a vége. Amennyit eddig ráköltöttél, abból a felújítás fele már kijött volna.

Nekem is előjöttek a P0301... kódok. Mivel nem akartam felesleges köröket futni és pénzt kidobni, ezért elvittem motordiagnosztikára és annak az volt ez eredménye, hogy "ragadnak" a kipufogó szelepek, azaz későn nyitnak, zárnak. (nálam nem ette jobban az olajat, mint korábban)

Megcsináltattam lassan 3 éve, és azóta jó. Szerintem okozhat további problémát, ha nem csináltatod meg, de nem vagyok autószerelő. Szerintem a katalizátort simán hazavághatja, a lamba szondát is. Én nem húznám sokáig a javítást, mert ki tudja milyen plusz hibákat hoz elő.

Egy kis érdekesség, hátha valaki hasonló cipőben jár:

Nekem azt mondta a csávó, aki a hengerfejet felújította, hogy a szelepeken olyan lerakodás volt, ami rossz üzemanyag miatt szokott előfordulni. Ezt azért furcsállottam, mert mindig SHELL 95-t tankoltam. Kétkedve, de nagyjából hittem is neki, mert a műhelyük állítólag az egyik legjobb mo-on. és nem az ő állításuk, hanem autószerelő ismerősök szerint, ezért is vittem hozzájuk, tehát valószínű értenek hozzá. Nekem ami intő jel lehetett volna, hogy a felújítás előtt a fodulatszámom már évek óta ingadozott alapjáraton is és menet közben sík úton, tempomattal (nem sokat, olyan 50-100 fodulatot). Voltam vele szerelőnél, de mivel nem tudta egyik sem, hogy miért van és problémát nem okozott, így nem foglalkoztam vele. A felújítás után továbbra is a megszokott shell-t tankoltam, de a hullámzás nem tünt el, továbbra is megvolt. Aztán eszembe jutott a csávó, aki azt mondta, hogy rossz üzemanyag miatt voltak lerakódások. Így gondoltam kipróbálok mást. Mondták többen is, hogy próbáljam meg az ÖMV 95-t. Kiautóztam a tankot és telenyomtam ömv-s benzinnel. Az első tank után elmúlt a hullámzás, és azóta sincs. Azóta csak ömv-s 95-töt tankolok.

Link to comment
Megosztás:

Szép jó estét mindenkinek!

Meg tudná nekem mondani valaki,hogy 2008-as Z16XER 1.6 115 LE Astra H Sedan-omba mennyi fékfolyadék kell?Szervizfüzet nem írja a feltöltési mennyiséget.

Illetve mi a különbség a DOT4 és a DOT4+ között?Az utóbbit írja hozzá a szervizfüzet,de a boltban csak néztek rám bután.

Megoszlanak a vélemények,de ugye illik ezt is cserélni?

Köszönöm a választ.

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A tegnapi nap folyamán bevillant a motort jelző lámpám. Ma el is vittem a legközelebbi szervízbe ahol kiderült, h a második lambda szondám ment ki szóval cserés. Tudja valaki, h ez a szonda mit csinál? Az eredi alkatrész plusz a munkadíj kb 55 ezerbe kerülne, ez reális?

Köszönöm előre a segítségeteket.

Mojo

Link to comment
Megosztás:

Egy 1,4 (66/90 - Z14XEP) motorban mikor ésszerű vezérműláncot cserélni?

Jelenleg majd 85e Km környéken járok, és már van némi halható csörgés a motortérből. Volt már aki odajött és azt kérdezte hogy hanyas dízel motor van benne <_< Majd furcsálotta mikor megmondtam neki hogy ez BENZIN :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,
z14xep
ma vettem észre hogy a képen bejelölt részen olajos a motor. Találkozott már valaki ezzel a problémával? Tavaly decemberben az olajgomba cserélve lett, azóta ott nem ereszt olajat.
90e van benne :(
Elöregedhet az olajsapka gyűrűje?
A nyilat a képen NE figyeljétek, csak ilyen képet találtam ahol alulról látszódik a motor.
Köszönöm előre is,
Gergő
Z14xep_www_kepfeltoltes_hu.jpg
Módosítva : mclaren1818
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan problémám lenne a 2008-as 1.6 115 LE Z16XER Astra H Sedanommal,hogy eddig 2x felvillant a kevés az olajszintre figyelmeztető lámpa.Most 117.000 km van a kocsiban,melyet kímélek,nem pörgetem, nem hajtom.A legutóbbi olajcsere alkalmával nem a GM gyári olaj,hanem Castrol került bele.Előtte 100.000 km-ig soha nem volt ez a jelenség.

A lámpa felvillanása után megálltam,ellenőriztem az olajszintet,és a nivo pálca azt mutatta,hogy semmi olaj az autóban.Utána töltöttem,de ennek hatására később meg még túl sok is lett benne.Tehát nem megette,hanem olyan,mintha a teljes olajmennyiség fent maradt volna a motorban,az olajteknőben meg semmi.A két hibajelenség között volt vagy 10.000 km,tehát nem is folyamatosan csinálja.

Én az olajra gondolok,és most a gyári olajára fogok visszaállni.

Tud valaki segíteni,hogy esetleg tényleg az olaj a gond vagy valami komolyabb probléma előjele ez?

Riogatnak olyannal,hogy a szelepfedélben van egy membrán,ami felszippantja az olajat,és ez egy jó 100.000Ft-os csere a szelepfedél vonatkozásában.

Köszönöm válaszotokat.

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A második lambdaszonda ellenőrzi a katalizátor működését, és amennyiben szükséges - ha az első nem működik megfelelően - állít a keverékképzésen. Magamnak csináltam, 11.000 Ft volt az alkatrész, ki kell csavarni a régit, levenni a csatlakozót, az újat meg betenni a helyére. Sima krokodil emelővel emeltem, akna sem kellett hozzá.

Mindenféleképp érdemes mihamarabb kicserélni!

Gábor

Szia!

Amit te vettél az gyári volt v utángyártott, neten v egy boltban vásároltad? Nekem egy 2009. 03-as Astrám van, Z16XER.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan problémám lenne a 2008-as 1.6 115 LE Z16XER Astra H Sedanommal,hogy eddig 2x felvillant a kevés az olajszintre figyelmeztető lámpa.Most 117.000 km van a kocsiban,melyet kímélek,nem pörgetem, nem hajtom.A legutóbbi olajcsere alkalmával nem a GM gyári olaj,hanem Castrol került bele.Előtte 100.000 km-ig soha nem volt ez a jelenség.

A lámpa felvillanása után megálltam,ellenőriztem az olajszintet,és a nivo pálca azt mutatta,hogy semmi olaj az autóban.Utána töltöttem,de ennek hatására később meg még túl sok is lett benne.Tehát nem megette,hanem olyan,mintha a teljes olajmennyiség fent maradt volna a motorban,az olajteknőben meg semmi.A két hibajelenség között volt vagy 10.000 km,tehát nem is folyamatosan csinálja.

Én az olajra gondolok,és most a gyári olajára fogok visszaállni.

Tud valaki segíteni,hogy esetleg tényleg az olaj a gond vagy valami komolyabb probléma előjele ez?

Riogatnak olyannal,hogy a szelepfedélben van egy membrán,ami felszippantja az olajat,és ez egy jó 100.000Ft-os csere a szelepfedél vonatkozásában.

Köszönöm válaszotokat.

Üdv.:Szabi

Szia!

Az olaj minőségét (állapotát) is szokta így jelezni. Ha gépre ráteszitek, akkor látni fogjátok, hogy az olaj élettartama hány %-nál jár. Nekem csere előtt 5% volt, utána kb. 4000 km múlva 84%. Ha esedékes az olajcsere, akkor ne halogasd. A gyári olaj meg teljesen jó hétköznapi használatra, ne félj tőle.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az olaj minőségét (állapotát) is szokta így jelezni. Ha gépre ráteszitek, akkor látni fogjátok, hogy az olaj élettartama hány %-nál jár. Nekem csere előtt 5% volt, utána kb. 4000 km múlva 84%. Ha esedékes az olajcsere, akkor ne halogasd. A gyári olaj meg teljesen jó hétköznapi használatra, ne félj tőle.

És ezt Op-commal is esetleg meg lehet nézni? Pontosabban hol kell keresni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az olaj minőségét (állapotát) is szokta így jelezni. Ha gépre ráteszitek, akkor látni fogjátok, hogy az olaj élettartama hány %-nál jár. Nekem csere előtt 5% volt, utána kb. 4000 km múlva 84%. Ha esedékes az olajcsere, akkor ne halogasd. A gyári olaj meg teljesen jó hétköznapi használatra, ne félj tőle.

Csináltam egy olajcserét,és most visszaállok a gyári olajra,illetve azt hiszem inkább 10 max 15.000 km-ként lecserélem.

A csere előtti olajjal egy 20.000 km-ert mentem,ugyebár long life olaj mindegyik,akárcsak a gyári is,de elég csúnyán nézett ki,sok ez nekik. Castrol volt egyébként.

Remélem a friss gyári olaj megoldja a problémát,amiben az az érdekes,hogy alig olajcsere után (tehát amikor a Castrolt tettem bele) már egyszer kigyulladt a jelzőfény,utána több ezer km-ig semmi,viszont most egy 20.000 km-res használat után autópályán folyamatosan jelzett.Megálltam,vártam egy kicsit,semmi,utána megint,és ez így ment legalább 7-szer 300 km-en keresztül.S tényleg az az érdekes,hogy amikor egy jelzést követően ellenőrzöm az olajszintet,a pálca azt mutatja,hogy semmi olaj benne,ha rátöltök,akkor meg nagyon nagyon tele van,tehát tényleg olyan,mintha valahol a motorban fent maradna az olaj.Remélem tényleg nem a szelepfedél és a benne lévő membrán lesz a gond 100.000 Ft-os tételben,mint azt az egyik boltban az elmondottak alapján mondták.117.000 km van az autóban,de kímélem,nem hajtom,nem pörgetem,nem csak városi használat.Mondjuk a Castrol-ra egyik korábbi kommentelő azt mondta,hogy konkrétan az a típus,amit a Láng alkatrészbe ajánlottak nekem bele,semmi Opel szabványnak nem felel meg.

Mindenki mondja,hogy az Opel nagyon kényes az olajra.Az enyémnél speciel olajfogyasztás nem jellemző.

Hát reménykedem,vasárnap ismét 300 km autópálya,kiderül,hogy a gyári olaj megoldja-e a problémát.Ha nem nem is tudom hova vigyem,szakszervizbe biztos jól lehúznak.

Kellemes hétvégét.

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Csináltam egy olajcserét,és most visszaállok a gyári olajra,illetve azt hiszem inkább 10 max 15.000 km-ként lecserélem.

A csere előtti olajjal egy 20.000 km-ert mentem,ugyebár long life olaj mindegyik,akárcsak a gyári is,de elég csúnyán nézett ki,sok ez nekik. Castrol volt egyébként.

Remélem a friss gyári olaj megoldja a problémát,amiben az az érdekes,hogy alig olajcsere után (tehát amikor a Castrolt tettem bele) már egyszer kigyulladt a jelzőfény,utána több ezer km-ig semmi,viszont most egy 20.000 km-res használat után autópályán folyamatosan jelzett.Megálltam,vártam egy kicsit,semmi,utána megint,és ez így ment legalább 7-szer 300 km-en keresztül.S tényleg az az érdekes,hogy amikor egy jelzést követően ellenőrzöm az olajszintet,a pálca azt mutatja,hogy semmi olaj benne,ha rátöltök,akkor meg nagyon nagyon tele van,tehát tényleg olyan,mintha valahol a motorban fent maradna az olaj.Remélem tényleg nem a szelepfedél és a benne lévő membrán lesz a gond 100.000 Ft-os tételben,mint azt az egyik boltban az elmondottak alapján mondták.117.000 km van az autóban,de kímélem,nem hajtom,nem pörgetem,nem csak városi használat.Mondjuk a Castrol-ra egyik korábbi kommentelő azt mondta,hogy konkrétan az a típus,amit a Láng alkatrészbe ajánlottak nekem bele,semmi Opel szabványnak nem felel meg.

Mindenki mondja,hogy az Opel nagyon kényes az olajra.Az enyémnél speciel olajfogyasztás nem jellemző.

Hát reménykedem,vasárnap ismét 300 km autópálya,kiderül,hogy a gyári olaj megoldja-e a problémát.Ha nem nem is tudom hova vigyem,szakszervizbe biztos jól lehúznak.

Kellemes hétvégét.

Üdv.:Szabi

Illetve a legfontosabb kérdés,amíg csak ez a narancssárga figyelmeztető lámpa világít,addig ha megyek az autóval,kárt nem tudok tenni a motorban ugye?????

Link to comment
Megosztás:

Illetve a legfontosabb kérdés,amíg csak ez a narancssárga figyelmeztető lámpa világít,addig ha megyek az autóval,kárt nem tudok tenni a motorban ugye?????

Nekem is csinálta ezt. Vettem olajat az egyik kúton, rátöltöttem egy keveset. Utána nem jelzett. Aztán másnap Ausztriából visszafelé szintén jelzett. Azt hittem, hogy folyik valahol az olaj, de a szint teljesen jó volt. Aztán most, hogy kb. 13 ezer után cseréltem, szintén jelzett. Akkor viszont a számítógép szerint már csak 5%-nál járt az olaj élettartama. Neked mennyi km telt el az utolsó olajcsere óta, és milyen módon használod az autót?

Egyébként az olajszint ellenőrzésnél mennyit szoktál várni? Vagy hideg motornál csinálod?

A lényeg, csak jóváhagyott olajat használj. A sárga jelzések "csak" figyelmeztetnek, úgy használhatod még az autót, piros esetében már nem. Ezért is pirossal jelzi az olajnyomást, a vízhőfokot, a fékfolyadékszintet stb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinálta ezt. Vettem olajat az egyik kúton, rátöltöttem egy keveset. Utána nem jelzett. Aztán másnap Ausztriából visszafelé szintén jelzett. Azt hittem, hogy folyik valahol az olaj, de a szint teljesen jó volt. Aztán most, hogy kb. 13 ezer után cseréltem, szintén jelzett. Akkor viszont a számítógép szerint már csak 5%-nál járt az olaj élettartama. Neked mennyi km telt el az utolsó olajcsere óta, és milyen módon használod az autót?

Egyébként az olajszint ellenőrzésnél mennyit szoktál várni? Vagy hideg motornál csinálod?

A lényeg, csak jóváhagyott olajat használj. A sárga jelzések "csak" figyelmeztetnek, úgy használhatod még az autót, piros esetében már nem. Ezért is pirossal jelzi az olajnyomást, a vízhőfokot, a fékfolyadékszintet stb.

Szia,

Most először 20.000 km mentem Castrol olajjal,de most,hogy kicseréltem láttam rajta,hogy ez sok az olajnak,illetve a szűrő is elég csúnya volt.Abból gyári minőségű Mahle szűrőt használok.

Az olajat meleg motornál ellenőrzöm kb. 5 perc után.

Az autót teljesen normál módon használom,havonta egy autópálya kb. 600 km,illetve Pest mellől járok be a fővárosba heti 1-2szer.Szóval nem pesti erőltetett menet.

Most azért próbáltam ki nem gyári olajat,mert azt hallottam róla,hogy hitvány újrahasznosított olaj,és úgy voltam vele,ha már a drága szervíz helyett magam cserélem,és tudom,hogy tuti normálisan megcsinálom,akkor többet áldozok az anyagokra.De szerintem maradok gyári olajnál,hiszen az Opel miért csinálna rossz olajat a saját autóiba.A szakszervízről nekem speciel rossz tapasztalataim vannak.Persze nagy munkákat márkafüggetlen helyen csináltatom,mert amihez nem értek,abba nem nyúlok bele.

Remélem nem lesz baja,mert odafigyelek rá,nem hajtom és nem hanyagolom el.

100.000 kmig soha nem jelezte.

Köszi válaszodat.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Most először 20.000 km mentem Castrol olajjal,de most,hogy kicseréltem láttam rajta,hogy ez sok az olajnak,illetve a szűrő is elég csúnya volt.Abból gyári minőségű Mahle szűrőt használok.

Az olajat meleg motornál ellenőrzöm kb. 5 perc után.

Az autót teljesen normál módon használom,havonta egy autópálya kb. 600 km,illetve Pest mellől járok be a fővárosba heti 1-2szer.Szóval nem pesti erőltetett menet.

Most azért próbáltam ki nem gyári olajat,mert azt hallottam róla,hogy hitvány újrahasznosított olaj,és úgy voltam vele,ha már a drága szervíz helyett magam cserélem,és tudom,hogy tuti normálisan megcsinálom,akkor többet áldozok az anyagokra.De szerintem maradok gyári olajnál,hiszen az Opel miért csinálna rossz olajat a saját autóiba.A szakszervízről nekem speciel rossz tapasztalataim vannak.Persze nagy munkákat márkafüggetlen helyen csináltatom,mert amihez nem értek,abba nem nyúlok bele.

Remélem nem lesz baja,mert odafigyelek rá,nem hajtom és nem hanyagolom el.

100.000 kmig soha nem jelezte.

Köszi válaszodat.

Korábban szó volt róla, hogy az olaj élettartamánál milyen paramétereket vesz figyelembe. A csere óta megtett távolságot, az olaj viszkozitását, a hidegindításokat, stb. Ezekből kalkulálja az elhasználtságot, szóval valószínű, hogy a 20 ezer km sok volt neki, főleg, hogy nem is dexos2 minősítésű volt.

Én 20 ezret semmilyen olajjal nem közlekednék. Az utolsó 13 ezres etap is csak anyagi okok miatt történt, egyébként 10 ezrenként cserélem az olajat. A gyári olaj megbízható, ha normális helyen veszed, nincs kockázat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Most először 20.000 km mentem Castrol olajjal,de most,hogy kicseréltem láttam rajta,hogy ez sok az olajnak,illetve a szűrő is elég csúnya volt.Abból gyári minőségű Mahle szűrőt használok.

Az olajat meleg motornál ellenőrzöm kb. 5 perc után.

Az autót teljesen normál módon használom,havonta egy autópálya kb. 600 km,illetve Pest mellől járok be a fővárosba heti 1-2szer.Szóval nem pesti erőltetett menet.

Most azért próbáltam ki nem gyári olajat,mert azt hallottam róla,hogy hitvány újrahasznosított olaj,és úgy voltam vele,ha már a drága szervíz helyett magam cserélem,és tudom,hogy tuti normálisan megcsinálom,akkor többet áldozok az anyagokra.De szerintem maradok gyári olajnál,hiszen az Opel miért csinálna rossz olajat a saját autóiba.A szakszervízről nekem speciel rossz tapasztalataim vannak.Persze nagy munkákat márkafüggetlen helyen csináltatom,mert amihez nem értek,abba nem nyúlok bele.

Remélem nem lesz baja,mert odafigyelek rá,nem hajtom és nem hanyagolom el.

100.000 kmig soha nem jelezte.

Köszi válaszodat.

Mennyit szoktál utánatölteni?

Link to comment
Megosztás:

szia

Nincs gond ezekkel a motorokkal szerintem.3 astrám volt benzines(újonnan vettem mindet) és az utolsóban (astra H) 200ezer kilometer volt mikor eladtam 7-évesen és nem volt kímélve .200ezernél már nekem is volt olajfogyasztásom kb 5 ezer kilometerenként 1 liter ezért már 10 ezrenként hordtam olajcserére is,de ezen kívül semmi különös gond,sárga lámpácskák nem világítottak így is adtam el.

Ami a hozzászólásodban szemetszúrt 2004-es autó 111000 kilometerrel...ez nekem nagyon kevés még benzinesnél is,ezekben már bőven 200 ezer szokott lenni és kb 200 ezer körül jönnek a gondok és az esetleges teljes hengerfej felújítás...mielőtt eladtam nekem is ezt javasolták,hogy meg kell már csinálni.100 ezer körül ezek még új autók,elméletileg nem lehet ilyen gond,hogy teljes hengerfej felújítás kellene....(pl az első benzines G-astrámban 220 ezernél sem volt semmi gond olajfogyasztás 0 .)

Sziasztok!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004

Érdeklődve olvasom a fórumot és a beszélgetéseket a 017152 hibakóddal kapcsolatban. Sajnos nálam is világít, de voltak előzményei.

Szóval 111000 km van a kocsiba és májusba került hozzám. Már a megvétel után kezdődött a kálvária amikor kigyulladt ez a kis lámpa és melléje jöttek a P0301,302,303,304 és 0314 gyújtás hiba kódok. A szerelő akihez vittem egyből trafó és gyertya cserét javasolt ez meg is történt. Pár km után a lámpa ismét kigyulladt. Az opel szunában azt mondták elsőre tegyek bele szelep tisztító folyadékot és 1000-2000 km után üssük ki a hibát. Megtörtént 1 hétig mosolyogva autóztam, hogy jó a kocsi. Aztán újra világított a lámpa. Az opel szerelők a protokoljuk szerinti teljes hengerfej felújítást javasoltak ( 200000-250000 ft) de alapjába véve a kocsi jól ment nem füstölt csak égett a sárga lámpa. Mivel húzósnak véltem a hengerfejes munkának az árát a neten keresgélve rátaláltam egy BG motortisztítás technológiára a Morvai autónál Pesten, amivel ezeket az opel betegségeket kezelték, 18000 ft-ért megtörtént a szívósori motortisztítás. A kocsi érezhetően jobban megy, még néha ugrik is, ami ettől a típustól csak 3000-es fordulat felett mutatkozik és a gyújtás kimaradási hibakódok kiütés után nem jöttek vissza. Két teljes hétig semmi gond nem volt a gondtalan autósok közé tartoztam, amíg ma újra ki nem gyulladt a lámpa és kivillogtatva meg nem jelent a 017152 hibakód amiről itt beszélgetünk.

Na itt tartok és figyelem a hozzászólók tapasztalatait, lehet tényleg motorgenerál? Pedig nem füstöl, az autó jól megy, az olajfogyást most vizsgálom.

Meddig lehet ezzel a hibakóddal elmenni?

Okoz valami problémát, károsodást?

Tényleg ennyi gond van ezekkel a motorokkal, pedig olyan jól néznek ki ezek a kocsik. Jól össze vannak rakva, német precizitás, csak hát így autózni, figyelni mikor lesz újabb hibakód...? Pedig csak 10 éves autókról beszélgetünk...

Veszprémhez közel tud valaki megbízható, jó szervizt vagy diagnosztikával foglalkozó autó gurut?

Bocs a hosszú hozzá szólásért.

Sziasztok!

Jó utat mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az olaj minőségét (állapotát) is szokta így jelezni. Ha gépre ráteszitek, akkor látni fogjátok, hogy az olaj élettartama hány %-nál jár. Nekem csere előtt 5% volt, utána kb. 4000 km múlva 84%. Ha esedékes az olajcsere, akkor ne halogasd. A gyári olaj meg teljesen jó hétköznapi használatra, ne félj tőle.

Szia,

No szóval úgy tűnik,hogy tényleg az olaj állapotával és nem az "Opel szabványoknak" való megfelelésével volt baj.

Tegnap olajcserét követően volt egy 300 km-es utam vegyes útszakaszokkal,sőt autópályás baleset miatt erőltetett araszolgatás is,és makulátlanul működött a kicsike mindenféle figyelmeztető és hibajelzés miatt.

Remélem így is marad a dolog,bízom benne,hogy tényleg csak kényes a kicsike az olajra.Bár meglepődöm rajta,hogy ilyen érzékeny műszer ez a kis német gép,hogy ilyen paramétereket is figyel az olajjal kapcsolatban.Kellemes csalódás a kis Astrámtól.

Mindenkinek köszönöm a tippeket,tanácsokat.

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Z16XEP és úgy néz ki, hogy a termosztátom megadta magát.

Tapsztalaok: ma autóúton közlekedtem kb. 90-es tempóval, volt emelkedő, lejtő, stb. ahogy kell.

A vízhőmérséklet 78 és 90 fok között ingázott. Mikor lejtőn, gyakorlatilag terhelés nélkül ment a motor, akkor leesett a hőmérséklet 78 fok, emelkedőn volt, hogy felment 88-90-re.

Sík úton volt, hogy 10 percig egyenletes volt a hőmérséklet, de változó értéken. Volt amikor 82 fok, volt amikor 84, 86.

Nekem úgy tűnik, hogy felakadt a termosztát, nem zár le. Ill. még a hőmérséklet jeladó jutott eszembe, de azt valahogy kizárnám. Korábban emlékeim szerint, télen-nyáron 90 fog körül volt a hőmérséklet terheléstől, külső hőmérséklettől függetlenül menet közben.

Érdekelne, hogy volt-e már valakinek hasonló problémája és jól tippelem-e, hogy a termosztát ment galyra?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már kb. 1 éve szenvedek az Opel Astra H 1,6-os autóm hibájával, aminek a motorkódja A16XER .

Az autóban 35000 km van, olajcsere után kb. 4000km-t mentem és gyári GM 5W30-as olajat töltöttek bele állítólag. (szakszervíz csinálta)

Problémám hideg indításkor és hosszabb 5-6 órás állás után jelentkezik, indítás után az olajlámpa elalszik, de néhány másodperc után felvillan majd újra elalszik. Meleg motornál eddig még nem produkálta a hibát, de mostanában már a meleg motor indításakor is bevillan, de csak ritkán.

Ha hideg indításkor, mielőtt kigyulladna a lámpa leállítom és újra indítom, nem produkálja a hibát.

Olajnyomást mértek rajta állítólag rendben van.

Motorvezérlő hibára gyanakodnak a szervízben, de konkrétan nem tudják a hiba okát.

Találkozott már valaki hasonló problémával ?

Ötlete valakinek?

Köszi

T.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.