Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

Sziasztok!

A Facebook csoportban is megkérdeztem, itt is megteszem: Prolonggal kapcsolatban van esetleg valakinek, valamilyen tapasztalata? Elsősorban olaj csipegetés ellen használnám, de ahogy olvastam, üzemanyag-fogyasztás csökkentő tulajdonsága is van.

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

De ilyen reálisan előfordulhat vajon? Rosszat sehol nem írnak róla, max. annyit, hogy nem használ. De hogy kártékony lenne, olyat még nem láttam.

Szerk: ennek ellenére meggyőzhető vagyok, szívesen meghallgatok bármilyen tippet. Milyen problémát okozhat a használata?

Módosítva : Vertigo
Link to comment
Megosztás:

Nem vonom kétségbe az állításodat, hogy nálad az olajkör belső tömítetlenségének megszüntetése volt szükséges, de a fent leírt mechanizmusnak nem így kellene lennie.

Tudomásom szerint a szabályozási hurokban az első szonda vesz részt, a másodikat csak a katalizátor működésének ellenőrzésére használja, arra van is külön hibakód.

Szegény keverék esetén az égéstermékben több oxigén marad mint kellene. Ilyenkor további dúsításra lenne szükség de az említett 29%(ez egyébként elég soknak tűnik) jelzési limitbe ütközik és kiabál.

Több oxigén más gyakoribb okból is maradhat, pl.:

  • lehet hogy nem is marad csak a szonda vacakol
  • légtömegmérő, beszívott levegő hőmérő is lehet ludas, ha a mértnél valójában több/hidegebb levegő áramlik be amihez aztán benzinmennyiséget számol
  • lehet gond az üzemanyagrendszerrel is, aminek következtében nem sikerül a kiszámolt mennyiségű anyagot befecskendezni (ü.a. szűrő nélküli rendszernél ezen sem csodálkoznék, ha összejönne néha valami)
  • vagy ha a szívóoldal tömítetlen a MAF után és olyan levegő is bejut amiről nem tud az ecu
  • tömítetlenség lehet a másik oldalon is a szonda környékén
  • ezeknél az EGR eldugulása is tud vicceskedni, ha nyitott EGR-nél ugyanúgy csak levegőt szív

Ráadásul az enyém kb 1500 liter benzin mellé tüntet el egy liter olajat, ettől pont semminek nem kellene történni ha éghető ha nem.

Neked tutira ez volt az egyetlen hibakódod anno?

Tegnapra elfogyott az 5"beszólás"/nap...hehehe...

Itt az okok:

"Üzamanyag-nyomás - a rendszer szegény lesz, ha a nyomás túl alacsony. A jóváhagyás érdekében szükség lehet az üzemanyag-nyomás figyelésére, mialatt a járművet különböző menetsebességgel és/vagy terheléssel vezetik.

MAP érzékelő - egy kimenet, amely miatt az ECM érzékeli a normálisnál alacsonyabb szívócsatorna-nyomást (nagyvákuum), amely a rendszert szegénnyé teheti. A MAP érzékelő szétkapcsolása lehetővé teszi az ECM számára, hogy egy rögzített (alapértelmezett) értéket helyettesítsen be a MAP érzékelő helyett. Ha a szegény állapot elmúlik az érzékelő szétkapcsolásával, cserélje le egy ellenőrzötten jó érzékelővel és ellenőrizze újra.

Üzemanyag-szennyeződés - A víz, még igen kis mennyiségben is, ha a tartály üzemanyag-szivattyújának bemenete környékén van, könnyen bekerülhet a befecskendezőbe. A víz szegény kipufogást eredményez és beállíthatja a P0171 DTC-t.

Ellenőrizzék, nem rossz-e az oxigénérzékelő vagy MAP érzékelő csatlakozása az ECM-nél (motor-szabályozó modul). Ellenőrizzék a kábelköteg csatlakozóknál a következő állapotokat:

Kicsúszott kapcsok.

Helytelenül összeillesztett csatlakozók

Törött összefogó elemek.

Hibás alakú kapcsok

Megrongálódott kapcsok

Rossz csatlakozás a kapocs és a vezeték között.

Ellenőrizzék, nem rongálódott-e meg a kábelköteg. Ha a kábelköteg megfelelőnek tűnik, ellenőrizzük az HO2S kijelzőjét a Scantool-on, mialatt a motor-kábelköteghez tartozó csatlakozókat és kábelköteget mozgatjuk. A kijelző megváltozása a hiba helyét jelzi."

DE....

tegnap gondolkodtam, amit írtál, hogy csak az oxigént figyeli....de a 29%-os "dúsítás" ,az pont az olaj általi többlet volt, és ezért dobta a hibát? Nagyon rendszertelenül jött a hiba, volt, hogy havonta 1x, volt hogy minden héten dobta....csak nekem mellette mindig volt (persze csak ha a szint alá esett) az alacsony olajszint figyelmeztetés is....

Egy kis tanulmány:

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérnék, mi lehet a probléma?

Erős égett műanyag szag és fékezéskor kigyulladó olajat jelző lámpa a műszerfalon!

http://kepfeltoltes.hu/150416/fot__1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150416/fot__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez most vagy valami, vagy megy valahová. :icon1:

Viccet félretéve az égett szag ettől lehet, de hogy ez az Alien mi a fene lehet. Megolvadt ott valami?

A fékfolyadék szint rendben van? Fékbetétek mennyire kopottak? A fékvisszajelzés probléma ezzel együtt jött elő? Előfordul, hogy amikor a betétek elkopnak, akkor csökken a folyadékszint emiatt és fékezéskor bejelez a szintjelző.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Légyszi segítsetek mert lassan felgyújtom ezt az ipari (2005 Astra H kombi elegance Z16XEP ) hulladékot...

Történetem tavaly augusztusban vette kezdetét...

Kezdődött a probléma 155ezer km-nél eltűnt az olaj (semmilyen előzmény nélkül !)a motorból, irány szerelő, - gyűrűzés, szelepszár szimering 200.000.-

Rá egy hónapra beadta a kulcsot a computer, csere 150.000.-

3 hónappal később szétrepedt a katalizátor kipufogó öntvény, csere 220.000.-

Azután gyújtótrafó 50.000,-

Következő hónapban kiment a termosztát 60.000.- (G Astrámhoz ez a tizedébe került)

Majd jött egy pár féltengely gömbcsukló csere mert kattogott kanyarban.-ezt "olcsón" megúsztam fékekkel együtt 60,000.-

Igazából a "kopó' alkatrészeket nem is számolom mert azokat minden típusnál cserélni kell :D

Nemrégiben jött egy kuplung csere 145.000.- következő héten el kezdett kelepelni a szívósorom (ami közvetlen a fojtószelep alatt van) mely 60.000 lett volna de a szerelő megoldotta úgy hogy kivette belőle azt a fém lapátot ami a kelepelő hangot adta (levegőt terelgette ide-oda)

Mondván hogy semmit nem fogok belőle észrevenni, nem fogom érezni hiányát.

Nos úgy érzem mintha az autó nyomatékszegényebb lenne, jobban kell pörgetnem gyorsuláshoz. Elmondása szerint ezt beképzelem csak ...

Azonban ezek után a kelepelő hang majdnem megszűnt de mégsem.

Mostmár csak hidegen ad ugyanolyan hangot mint amikor a szívósorban benne volt az a bizonyos " levegő terelgető lapát"

Ahogy melegszik a motor pár perc után abba hagyja azt a jellegzetes kelepelést.

Több szerelőt megkérdeztem mi lehet az ami ilyen hangot ad, főtengely csapágyat mind kizárta meghallgatás után(magam is remélem hogy nem azzal van gond)

Mit mondotok mi lehet még?

Korábban egy G astrám volt, imádtam pedig nem kíméltem az is 1.6-os volt picit ette az olajat de az belefért és 5éven keresztül semmit de semmit nem kellett csináltatnom rajta. Vagyis de azon is egy gyújtótrafót cseréltek caklipakli 20.000,-ért...

Ezt a H astrát is nagyon megszerettem mostanáig de nem tudom még mi a nyűgje lehet így egy vagon pénz ráköltése és alkatrészek cseréje után is...

Érdekességként megjegyzem, váltószoknyát akartam rajta cserélni mert picit megkopott mire közölték kereskedők hogy tudnak nekem szerezni 80.000.-ért !!!! Botrány! Mert persze az is speckó cucc, a műbőr egyben van a váltógombbal, -nehogymár... :)

Megoldottam másképp 10.000ért ;)

De sorolhatnék még kismillió dolgot ami arra enged következtetni hogy a következő autóm már nem Opel lesz.

Légyszi segítsetek a megoldásban hogy mi kattoghat hideg motornál még...

Köszönöm hogy elolvastátok a "kis" monológom.

Válaszotok előre is nagyon köszönöm!

Üdv.:

Márk

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

már írtam ide P0171-es hibakóddal kapcsoaltban. Dobta egyre gyakrabban az engine lámpát és úgy 4 hete már el is ment az ereje pillanatokra alacsony fordulatszámon. EGR csere és szívósor tisztítással megjavult minden. A szívósor tisztátás csak hab volt a tortán, mert már erősen el volt koszolódva. (1.6XEP)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Ha megdöglik a Twinport vezérlés a szívósornál, az tud ilyen furcsa hangokat adni, vagy esetleg hidrotőke probléma lehet még.

Ha kivették a twinport szelepeket, akkor azok már biztosan nem adnak hangot,de kis fordulaton nyomatékszegény lesz tőle az Astra :omg:

A szelepemelő meg nem hidrós ebben a motorban!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A problémám az hogy ma cseréltem olajat olyat amit itt ajánlottak dexos2-es Castrol edge 5-40 -es olaj , a helyzet a következő , most az olaj csere után már járó motornál ( alapjárat ) is hallani a lánc hangját eddig csak inditásnál volt egy pár másodpercig halható a zörgés.

A kérdésem az lenne hogy nem nagyon "vékony" ez az olaj , az autó 10 éves 95ezr van benne (de szerintem vissza van pörgetve) ?

Nem inkább 10-40-es kellene bele ?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A problémám az hogy ma cseréltem olajat olyat amit itt ajánlottak dexos2-es Castrol edge 5-40 -es olaj , a helyzet a következő , most az olaj csere után már járó motornál ( alapjárat ) is hallani a lánc hangját eddig csak inditásnál volt egy pár másodpercig halható a zörgés.

A kérdésem az lenne hogy nem nagyon "vékony" ez az olaj , az autó 10 éves 95ezr van benne (de szerintem vissza van pörgetve) ?

Nem inkább 10-40-es kellene bele ?

Hú, erre majd kapsz Mantectől :) Olyat kell beletölteni, ami a könyvében van (5W40-es) és ha azzal nem jó, akkor a hibát megkeresni és az autót megjavítani.Ha egyre "vastagabb" olajjal feded el a problémát, az nem ad megoldást, csak rosszabb lesz.

Link to comment
Megosztás:

És kb mennyibe fáj egy vezérlés csere ? Hova vigyem , ezt gondolom szervizbe kéne csináltatni a garancia miatt . Itthon gondolom nem nagyon érdemes neki állni.

Köszi.

Semmi esetre se állj neki. Ha garanciás a verda, akkor sajnos csak márkaszerviz maradt. Ha budapesti vagy akkor ajánlom a Wallist a Kerepesi úton. Velem eddig mindig normálisak voltak. Árban sincsenek elszállva, nálam (Z19DT) 20 ezret mondtak munkadíjra, haverom, aki Opelekkel foglalkozik, 25 ezret mondott. Végül itthon csináltattam egy garancián túli Opelekkel foglalkozó szervizzel 18 ezerért.

Előtte kérdezd meg, hogy vihetsz-e alkatrészt. Normálisabb helyen megengedik, de van ahol nem, mert akkor nincs rajta biznisz. Sokkal jobb, ha Te szerzed be, mert tudsz válogatni árban és márkában is. A gyári vezérléskészlet mindig drága, de könnyen tudsz találni prémium alkatrészt is sokkal olcsóbban.

Link to comment
Megosztás:

T Boogie77!

"... nem nagyon érdemes ..."

Ezzel most tényleg nem tudom hogy mire akartál célozni , hogy nem mert nehéz , vagy hogy nem nagy dolog . Megjegyzem nem tűnik annak elég jól hozzá lehet férni .Egyébként most meg abba hagyta teljesen se alapjáraton se semikor nem lehet hallani. Lehet hogy olaj csere után rögtön még nem volt a helyén mindenhol az olaj ?????? Most a vissza jelző lámpa is rögtön elalszik olaj csere után meg volt vagy 2mp. Nem tudom.

( Előző autóm ford fiesta volt na ott egy tű nem lehet be ejteni a motor mellé abban a fék rásegítő dobot cseréltem, szét kellet szedni a fél autót.)

Link to comment
Megosztás:

Hátha valakinek van tapasztalata. Hosszbordás szíjfeszítőből melyiket érdremes (melyik a jobb)?

- Gates

- SKF

Ezt vajon hogy lehet kideriteni? Megyek mindegyikkel 100e kilometert, aztan utana mibol fog kiderulni, melyik jobb? :) Nekem most tart 295ezernel a gyari, de nem tudom, jo-e :)

Link to comment
Megosztás:

Ezt vajon hogy lehet kideriteni? Megyek mindegyikkel 100e kilometert, aztan utana mibol fog kiderulni, melyik jobb? :) Nekem most tart 295ezernel a gyari, de nem tudom, jo-e :)

Nyilván így, megragadtad a lényeget.

Mondjuk esetleg van itt olyan aki javít ilyen autó és van tapasztalata...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.