Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

Az én leömlőm is el van repedve egy kicsit (kb. 2-3 cm hosszan, sajnos ez típushiba ennél a motornál), de semmi bajom a motorral.

Viszont mikor volt gyertyád cserélve, ill. milyen van benne? Mert állítólag a rossz/nem bele való gyertya képes kinyírni a trafósort rövid idő alatt.

Köszi! Elméletileg új gyertyák vannak benne. Sajnos a kocsi most nincs nálam, hogy megnézzem, de ha visszakapom ez lesz az első...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddigi segítséget.

Amit nem értek az, hogy a szerelőm még mindig a lambdaszondával jön meg az eltörött leömlővel.

Generál előtt kb 500 km alatt megevett 1 liter olajat, de a világ végéig elment volna és soha nem állt le. Gyanus, hogy pont utána ahogy összerakják jelentkezik ez a hiba.

Milyen hiba lehet amitől leáll az autó és aztán még indítani sem engedi a kocsit? Szerintem sem a lambdaszonda meg a leömlő. Becsúszhatott valami hiba az összerakásnál...

Bajom, hogy most költöttem rá 350000 Ft-ot és nem akarom, hogy olyan alkatrészt cseréljenek ki ami nem hibás az autó leállásában.

Ti belemennétek a leömlő cserébe? Félek, hogy nem segítene aztán meg jönne a lambdaszonda meg a több 100000 forint...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddigi segítséget.

Amit nem értek az, hogy a szerelőm még mindig a lambdaszondával jön meg az eltörött leömlővel.

Generál előtt kb 500 km alatt megevett 1 liter olajat, de a világ végéig elment volna és soha nem állt le. Gyanus, hogy pont utána ahogy összerakják jelentkezik ez a hiba.

Milyen hiba lehet amitől leáll az autó és aztán még indítani sem engedi a kocsit? Szerintem sem a lambdaszonda meg a leömlő. Becsúszhatott valami hiba az összerakásnál...

Bajom, hogy most költöttem rá 350000 Ft-ot és nem akarom, hogy olyan alkatrészt cseréljenek ki ami nem hibás az autó leállásában.

Ti belemennétek a leömlő cserébe? Félek, hogy nem segítene aztán meg jönne a lambdaszonda meg a több 100000 forint...

Az más kérdés hogy én kicserélném a leömlőt ha repedt, ahogy tettem is a közelmúltban - de itt szerintem az embered próbálja a hibáját hárítani csak ezzel.

Én azt javasolnám hogy valahol csináltass egy rendes műszeres diagnosztikát, ahol kétséget kizárólag dokumentáltan megállapítják a hiba okát, amelyet adott esetben majd felhasználhatsz jogos szavatossági igényed érvényesítésére.

Link to comment
Megosztás:

Az más kérdés hogy én kicserélném a leömlőt ha repedt, ahogy tettem is a közelmúltban - de itt szerintem az embered próbálja a hibáját hárítani csak ezzel.

Én azt javasolnám hogy valahol csináltass egy rendes műszeres diagnosztikát, ahol kétséget kizárólag dokumentáltan megállapítják a hiba okát, amelyet adott esetben majd felhasználhatsz jogos szavatossági igényed érvényesítésére.

Vez.tengely jeladó hiba volt! Mostmár működik!

Következő lépés majd a leömlő csere lesz.

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok.

 

Van egy észrevételem.....de lehet probléma, csak még nem nagy...;)...

Szóval....időnként utána kell töltenem a hűtővizet. Az autó figyelmeztet, hogy ellenőrizzem a hűtővizet, ilyenkor természetesen rögtön megnézem, és a max. jelzés alatt van kb 1 cm-rel a vízszint....keveset járok vidékre, sajna inkább városi autó lett belőle, de az is kevés, legtöbbet garázsban áll....

Az lehet, hogy az inkább városi használat miatt többször "van" a 100C°-os tartomány környékén/felette, így többször alakulhat ki a gőz, így csökken a szint....?

A kocsi alatt nincs nyoma esetleges szivárgásnak, és a jelzés is inkább a dugóban állás/városi lassú közlekedéskor szokott előjönni....múltkor egy VP-BP autópálya(140km/h szinte végig)és az M7 édri leágazás utáni felújítás miatti dugóban haladás után jött a figyelmeztetés....

Üdv,

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

 

Van egy észrevételem.....de lehet probléma, csak még nem nagy... ;)...

Szóval....időnként utána kell töltenem a hűtővizet. Az autó figyelmeztet, hogy ellenőrizzem a hűtővizet, ilyenkor természetesen rögtön megnézem, és a max. jelzés alatt van kb 1 cm-rel a vízszint....keveset járok vidékre, sajna inkább városi autó lett belőle, de az is kevés, legtöbbet garázsban áll....

Az lehet, hogy az inkább városi használat miatt többször "van" a 100C°-os tartomány környékén/felette, így többször alakulhat ki a gőz, így csökken a szint....?

A kocsi alatt nincs nyoma esetleges szivárgásnak, és a jelzés is inkább a dugóban állás/városi lassú közlekedéskor szokott előjönni....múltkor egy VP-BP autópálya(140km/h szinte végig)és az M7 édri leágazás utáni felújítás miatti dugóban haladás után jött a figyelmeztetés....

Üdv,

A max alatti 1cm, ha nem irtad el akkor eleve téves riasztás.

Az ilyen lassú szivárgásból általában nem lesz tócsa, mert hamarabb párolog el.

Nekem pl. ha max-ra feltöltöm az első 300km-en letolja a max-min között félútra, aztán utána ottmarad(úgy már nem alakul ki menet közben akkora túlnyomás a hőtágulástól, hogy komolyabb mennyiséget szivárogtasson)

Mindezt a tágulási tartály csatlakozójánál izzadja ki, alig észrevehetően. (holnap megy szervizbe)

 

Nézd át az összes csövet, főleg a bilincseknél!

Link to comment
Megosztás:

A max alatti 1cm, ha nem irtad el akkor eleve téves riasztás.

Az ilyen lassú szivárgásból általában nem lesz tócsa, mert hamarabb párolog el.

Nekem pl. ha max-ra feltöltöm az első 300km-en letolja a max-min között félútra, aztán utána ottmarad(úgy már nem alakul ki menet közben akkora túlnyomás a hőtágulástól, hogy komolyabb mennyiséget szivárogtasson)

Mindezt a tágulási tartály csatlakozójánál izzadja ki, alig észrevehetően. (holnap megy szervizbe)

 

Nézd át az összes csövet, főleg a bilincseknél!

 

A lassú vízfogyás legtöbb esetben a vízpumpánál van, a nedvességet lehet is látni rajta ilyenkor. Nekem ez volt, vízpumpa csere után semmilyen vízfogyás nem volt egy évig, majd újra kezdte, de ekkor hűtőt kellett cserélni. Azóta megint nincs semmi vízfogyás..

Link to comment
Megosztás:

A max alatti 1cm, ha nem irtad el akkor eleve téves riasztás.

Az ilyen lassú szivárgásból általában nem lesz tócsa, mert hamarabb párolog el.

Nekem pl. ha max-ra feltöltöm az első 300km-en letolja a max-min között félútra, aztán utána ottmarad(úgy már nem alakul ki menet közben akkora túlnyomás a hőtágulástól, hogy komolyabb mennyiséget szivárogtasson)

Mindezt a tágulási tartály csatlakozójánál izzadja ki, alig észrevehetően. (holnap megy szervizbe)

 

Nézd át az összes csövet, főleg a bilincseknél!

Akkor legyen 2cm, vagy annyi, ahol a szonda jelez....ez innentől irreleváns....

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! kérdesem az lenne ,hogy láncos motornál Z14XEP Astra H 1.4 benzinesbe a vezérlésbe mit és mikor kell cserélni ?

 

Amit a vezérlés szettbe adnak, feszítők és lánc, amikor hallod a hangját a láncnak (csattog mintha hidrotőkés lenne a motor).

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Speciális Torx fejű csavar, boltban nem árulják, legalábbis itt vidéken...

 

Csak úgy játszásiból megrendeltem ezeket a TORX csavarokat a UNIX-nál, szó nélkül szállították 4 nap alatt és nem kellett 10 db-ot rendelni. I  :icon12: UNIX.

Likadjon ki a legkedvesebbik fogam ha mégegyszer bemegyek egy Opel szervizbe alkatrészt rendelni...

 

Tegnap elmentem a tatabányai Opel VIP rendezvényére, hát csak két dolgot nem éreztem, hogy fontos (VIP) lennék és hogy az Opel egy jó autó lenne. Titkon reméltem hogy összefutok Claudia Schifferrel is, de csupán néhány száraz szendvics és 8 perc tesztvezetés jutott  osztályrészemül.

 

Egy J Astrát próbáltam ki, fura volt, hogy milyen vékony benne a kormány és mennyire nehéz az eleje (A16XER hajtotta). A 4 millás alapár csak elméleti lehetőség, amelyiknek 4 kereke van és kifelé nyílik az ajtaja az már 4.5.

 

Lehet, hogy átnyergelek a VW-re, Svájcban felfüggesztették a botrányban érintett dízelek eladását, 1800 db figyel náluk, szerintem heteken belül megindulnak érte a magyar nepperek. Az is lehet, hogy a győri AUDI gyár munkásainak lehetővé teszik a belső vásárlást mielőtt leépítik őket.

 

A VW dízelmotor jobban teljesít - ha nincs műszerre kötve!

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

A segítségeteket szeretném kérni abban,hogy Z16XER motorban mennyire macerás kicserélni a gyertyákat?Nagyon mélyen vannak vagy normál gyertyakulccsal hozzájuk lehet férni?Csak kicsavarom,becsavarom őket és készen is van?

 

Illetve ki milyen gyertyát javasol?Hallottam olyat is,hogy csak a gyárit szabad beletenni a gyújtósor és trafó miatt,ez igaz?

 

Végül pedig az érdekelne,hogy mennyire kőbevésett a szervizkönyv szerinti 4 év vagy 60.000 km,milyen problémák adódhatnak eltolt csereperiódus esetén?

 

Köszönöm szépen megtisztelő válaszotokat.

 

Üdvözlettel:Szabi

Módosítva : jszabi
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

A segítségeteket szeretném kérni abban,hogy Z16XER motorban mennyire macerás kicserélni a gyertyákat?Nagyon mélyen vannak vagy normál gyertyakulccsal hozzájuk lehet férni?Csak kicsavarom,becsavarom őket és készen is van?

 

Illetve ki milyen gyertyát javasol?Hallottam olyat is,hogy csak a gyárit szabad beletenni a gyújtósor és trafó miatt,ez igaz?

 

Végül pedig az érdekelne,hogy mennyire kőbevésett a szervizkönyv szerinti 4 év vagy 60.000 km,milyen problémák adódhatnak eltolt csereperiódus esetén?

 

Köszönöm szépen megtisztelő válaszotokat.

 

Üdvözlettel:Szabi

 

Nemrég cseréltem, valóban elég mélyen van, de elérhető "normál" gyertyakulccsal. Ha nem sikerül a kulccsal kiemelni, akkor egy laposfogóval próbálkozz, a behelyezésnél ugyancsak! Szigorúan a gyári az ajánlott: FQR8LEU2 (opel szám: 1214031, GM: 93176801). A 60 ezret is illik betartani, nem egy nagy összeg kb.:5000 Ft).  Én 40-nél cseréltem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

A segítségeteket szeretném kérni abban,hogy Z16XER motorban mennyire macerás kicserélni a gyertyákat?Nagyon mélyen vannak vagy normál gyertyakulccsal hozzájuk lehet férni?Csak kicsavarom,becsavarom őket és készen is van?

 

Illetve ki milyen gyertyát javasol?Hallottam olyat is,hogy csak a gyárit szabad beletenni a gyújtósor és trafó miatt,ez igaz?

 

Végül pedig az érdekelne,hogy mennyire kőbevésett a szervizkönyv szerinti 4 év vagy 60.000 km,milyen problémák adódhatnak eltolt csereperiódus esetén?

 

Köszönöm szépen megtisztelő válaszotokat.

 

Üdvözlettel:Szabi

 

Eddig 32.000 km-t mentem Denso K16TT gyertyákkal, probléma nélkül. (Z18XER).

Legközelebb Denso IK16L- teszek bele, a Denso honlapján az az ajánlott.

Gyárilag GM jelzésű FQR8LEU2 volt benne. Ezt egy, a VW botrányban állítólag érintett kis német cég gyártja (valami Bosh vagy Bosch).

Kíváncsi lenék, hogy kinek milyen tapasztalata volt más gyertyákkal.

 

Módosítva : kezdőkabriós
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

.....kis német cég gyártja (valami Bosh vagy Bosch)....

 

 

Ne haragudj, de ezen jót nevettem :D Kis Német cég... végül is csak 1886 óta létezik és kezdetek óta elektromos dolgokkal foglalkozik...

Attól hogy érintett volt a Bosch a VW botrányban még nem ő a hibás, tesztprogramot készítettek, amit kért a VW, ők jelezték, hogy élesben használni illegális erre sz..art a VW és betöltötte élesben. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Amit a vezérlés szettbe adnak, feszítők és lánc, amikor hallod a hangját a láncnak (csattog mintha hidrotőkés lenne a motor).

 

 

Sziasztok,

Új vagyok és nő. :) Kértem ajánlatot vezérműszíj-cserére (Z16XER H Astra), és amit kaptam, a következőket tartalmazza:

vezérlés készlet, vízpumpa, főtengely első szimmering, vezérműtengely szimmering, fagyálló hűtőfolyadék, mindezt 84ezer anyagköltségért, plusz 49ezer munkadíjért.

Tudnátok légyszi segíteni, hogy csak le akarnak húzni, vagy ezeket tényleg érdemes ilyenkor kicserélni?

Keresgéltem a témában a neten, és tényleg írják több helyen is, hogy ilyenkor a vízpumpát is érdemes kicserélni, mert hiába cserélem le a vezérlést, ha a többi részében ugyanannyi km lesz, illetve hogy az új vezérléssel a régi vízpumpa eldurranhat. vagy valami ilyesmi. :)

Az Autóklubtól is kértem ajánlatot, ott szimplán csak a vezérműszíjra adtak, mert szerintük "a vízpumpa nincs a hajtásláncban".

Akkor miért írják azt sok helyen, hogy azt is ki kell cserélni?

Köszi!

Miya

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Új vagyok és nő.  :) Kértem ajánlatot vezérműszíj-cserére (Z16XER H Astra), és amit kaptam, a következőket tartalmazza:

vezérlés készlet, vízpumpa, főtengely első szimmering, vezérműtengely szimmering, fagyálló hűtőfolyadék, mindezt 84ezer anyagköltségért, plusz 49ezer munkadíjért.

Tudnátok légyszi segíteni, hogy csak le akarnak húzni, vagy ezeket tényleg érdemes ilyenkor kicserélni?

Keresgéltem a témában a neten, és tényleg írják több helyen is, hogy ilyenkor a vízpumpát is érdemes kicserélni, mert hiába cserélem le a vezérlést, ha a többi részében ugyanannyi km lesz, illetve hogy az új vezérléssel a régi vízpumpa eldurranhat. vagy valami ilyesmi. :)

Az Autóklubtól is kértem ajánlatot, ott szimplán csak a vezérműszíjra adtak, mert szerintük "a vízpumpa nincs a hajtásláncban".

Akkor miért írják azt sok helyen, hogy azt is ki kell cserélni?

Köszi!

Miya

 

Szia!

 

A vezérlés szettből a gyári 36 ezer, de érdemes nézelődni, mert vannak más prémiummárkák is (Contitech, SKF, Bosch) akár olcsóbban is. Vízpumpa szintén zenész, a gyári 30, de az SKF már 14 ezer körül megvehető. Ha Te magad nézel szét és veszed meg, sokat tudsz spórolni. Vízpumpát panasz esetén szoktak cserélni, ha ereszti a vizet, vagy hangja van, mert valóban nincs benne a vezérlésben, de ha belefér a költségvetésbe, az sem baj.

 

Szerintem annyira nem túlzó ez az ár, ha márkaszervizről van szó. Valószínűleg azért akarnak ennyi mindent cserélni, mert ez a gyári előírás. Kérdés, hogy kell-e neked márkaszervizbe vinni az autót, van-e valami előnyöd még belőle (garancia, szervizkönyv, hűségpontok :icon1:  stb.).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

 

A vezérlés szettből a gyári 36 ezer, de érdemes nézelődni, mert vannak más prémiummárkák is (Contitech, SKF, Bosch) akár olcsóbban is. Vízpumpa szintén zenész, a gyári 30, de az SKF már 14 ezer körül megvehető. Ha Te magad nézel szét és veszed meg, sokat tudsz spórolni. Vízpumpát panasz esetén szoktak cserélni, ha ereszti a vizet, vagy hangja van, mert valóban nincs benne a vezérlésben, de ha belefér a költségvetésbe, az sem baj.

 

Szerintem annyira nem túlzó ez az ár, ha márkaszervizről van szó. Valószínűleg azért akarnak ennyi mindent cserélni, mert ez a gyári előírás. Kérdés, hogy kell-e neked márkaszervizbe vinni az autót, van-e valami előnyöd még belőle (garancia, szervizkönyv, hűségpontok :icon1:  stb.).

 

Köszi, bocs azt nem írtam, hogy ez nem márkaszervíz, hanem Bosch szervíz, aki adta az ajánlatot. Márkaszervízzel annyira rossz tapasztalataim vannak, hogy oda tuti, hogy nem viszem....

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj, de ezen jót nevettem :D Kis Német cég... végül is csak 1886 óta létezik és kezdetek óta elektromos dolgokkal foglalkozik...

Attól hogy érintett volt a Bosch a VW botrányban még nem ő a hibás, tesztprogramot készítettek, amit kért a VW, ők jelezték, hogy élesben használni illegális erre sz..art a VW és betöltötte élesben. :)

 

Egyszer jelenkeztem a miskolci gyárukba egy vezetői pozícióra, jelezték, hogy megkapták a pályázatomat aztán 7 évig semmi visszajelzés. Ebből gondolom, hogy valami kis fika-lika kft lehet, a komoly cégek nem így működnek...

:icon1:

 

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

Köszi, bocs azt nem írtam, hogy ez nem márkaszervíz, hanem Bosch szervíz, aki adta az ajánlatot. Márkaszervízzel annyira rossz tapasztalataim vannak, hogy oda tuti, hogy nem viszem....

 

Az enyémben még a gyári vezérlés van Gates ...XS szíjjal, erre adott gyárilag az Opel 150.000 km/10 év csereperiódust.

A UNIX-nál kapható is ez a Gates szetben.

A vízpumpa cseréhez pont úgy kell előkészíteni a terepet, mint a vezérlés cseréhez (légszűrőház kiszerelés, stb.) szerintem ezért akarják egyben megcsinálni. A vízpumpából én is az SKF-et venném, de csak azért, mert a többi név nekem nem mond semmit.

Azon csodálkozom, hogy a szimeringeket is cserélni akarják, de ez szerintem nem lehet olyan nagy tétel.

A javítási díj reális, ha számlát is adnak.

Módosítva : kezdőkabriós
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.