Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

Sziasztok

 

Z16XEP twinport motor. Induláskor, kihúzatásnál, csúsztatott kuplungnál kopogó-morgó hang. Olyan mintamikor a simson-nak nagy előgyújtást adtunk anno . Mi csinálja ezt a hangot !

Nincs hibakód az autó megy a magamódján.

Egy régi hozzászólásban valaki már kérdezte, tehát nem egyedül nálam van ilyen hiba ( ha ez hiba egyáltalán ) de választ  nem találtam rá !

Megköszönöm ha tud valaki valami okosságot .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Új vagyok és nő. :) Kértem ajánlatot vezérműszíj-cserére (Z16XER H Astra), és amit kaptam, a következőket tartalmazza:

vezérlés készlet, vízpumpa, főtengely első szimmering, vezérműtengely szimmering, fagyálló hűtőfolyadék, mindezt 84ezer anyagköltségért, plusz 49ezer munkadíjért.

Tudnátok légyszi segíteni, hogy csak le akarnak húzni, vagy ezeket tényleg érdemes ilyenkor kicserélni?

Keresgéltem a témában a neten, és tényleg írják több helyen is, hogy ilyenkor a vízpumpát is érdemes kicserélni, mert hiába cserélem le a vezérlést, ha a többi részében ugyanannyi km lesz, illetve hogy az új vezérléssel a régi vízpumpa eldurranhat. vagy valami ilyesmi. :)

Az Autóklubtól is kértem ajánlatot, ott szimplán csak a vezérműszíjra adtak, mert szerintük "a vízpumpa nincs a hajtásláncban".

Akkor miért írják azt sok helyen, hogy azt is ki kell cserélni?

Köszi!

Miya

Nekem vezérléscserére most kb 60000ft -ot mondott egy opelszalonba dolgozó ismerős.tavasszal az alkatrészes kb 52-t emlitett de csak kb

Vízpumpa 41990 ért van a szalonba szereléséről nem volt szó

Mivel nem a vezérműszíj hajtja én nem foglalkozok még vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Új vagyok és nő.  :) Kértem ajánlatot vezérműszíj-cserére (Z16XER H Astra), és amit kaptam, a következőket tartalmazza:

vezérlés készlet, vízpumpa, főtengely első szimmering, vezérműtengely szimmering, fagyálló hűtőfolyadék, mindezt 84ezer anyagköltségért, plusz 49ezer munkadíjért.

Tudnátok légyszi segíteni, hogy csak le akarnak húzni, vagy ezeket tényleg érdemes ilyenkor kicserélni?

Keresgéltem a témában a neten, és tényleg írják több helyen is, hogy ilyenkor a vízpumpát is érdemes kicserélni, mert hiába cserélem le a vezérlést, ha a többi részében ugyanannyi km lesz, illetve hogy az új vezérléssel a régi vízpumpa eldurranhat. vagy valami ilyesmi. :)

Az Autóklubtól is kértem ajánlatot, ott szimplán csak a vezérműszíjra adtak, mert szerintük "a vízpumpa nincs a hajtásláncban".

Akkor miért írják azt sok helyen, hogy azt is ki kell cserélni?

Köszi!

Miya

Szia,

 

Én is csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz.

 

Én speciel nem javaslom neked a szakszervizben történő cserét a horrorisztikus ár miatt,illetve én személy szerint nagyon sokat csalódtam a márkaszervizben az elvégzett munka minősége okán.

 

Én is előtte állok lassan a cserének.Több helyen érdeklődtem,és azt tapasztaltam,hogy egy olyan 100.000 Ft körüli árra számítani kell egy vezérlés+vízpumpa cserénél munkadíjjal.Opelnél ez legalább 150.000 Ft-ról indul.

 

Nekem is mindenütt azt javasolták,hogy érdemes a vízpumpát is cseréltetni,mert pl. egy 150.000 km-es csereperiódus esetén már illik azt is lecserélni,még ha nem is a vezérlés része.Olyan motor esetén,ahol pedig annak része,ott egy friss,erős vezérműszíjat egy régi vízpumpa könnyen szétverhet,illetve vica verza.

 

Nekem is mindenütt az SKF,Gates és Contitech márkákat ajánlották,amelyekkel érdemes foglalkozni.

 

Nem tudom mennyit mész évente az autóddal,de szerintem érdemes rá áldozni,mert egy átlagos 20-30.000 km-es éves futásteljesítmény esetén egy legalább 5-7 éves hosszútávú befektetés ez.Ha pedig valami szakad vagy törik egy hitvány minőség vagy eltolt csere esetén,akkor nagyon komoly károd lehet.

Ezért ajánlatos használt autó vásárlása esetén ezt általában lecserélni,mert kitudja az előző gazda mennyire volt gondos gazda.

 

Továbbá tényleg érdemes a vízpumpa cserét is erre az alkalomra időzíteni,mert ha jól tudom az is hasonló bontási munkálatokkal jár,így egy külön történő csere esetén fizetheted még egyszer annak a költségét is ismét.

 

Üdvözlettel:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Szia,

 

Én is csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz.

 

Én speciel nem javaslom neked a szakszervizben történő cserét a horrorisztikus ár miatt,illetve én személy szerint nagyon sokat csalódtam a márkaszervizben az elvégzett munka minősége okán.

 

Én is előtte állok lassan a cserének.Több helyen érdeklődtem,és azt tapasztaltam,hogy egy olyan 100.000 Ft körüli árra számítani kell egy vezérlés+vízpumpa cserénél munkadíjjal.Opelnél ez legalább 150.000 Ft-ról indul.

 

Nekem is mindenütt azt javasolták,hogy érdemes a vízpumpát is cseréltetni,mert pl. egy 150.000 km-es csereperiódus esetén már illik azt is lecserélni,még ha nem is a vezérlés része.Olyan motor esetén,ahol pedig annak része,ott egy friss,erős vezérműszíjat egy régi vízpumpa könnyen szétverhet,illetve vica verza.

 

Nekem is mindenütt az SKF,Gates és Contitech márkákat ajánlották,amelyekkel érdemes foglalkozni.

 

Nem tudom mennyit mész évente az autóddal,de szerintem érdemes rá áldozni,mert egy átlagos 20-30.000 km-es éves futásteljesítmény esetén egy legalább 5-7 éves hosszútávú befektetés ez.Ha pedig valami szakad vagy törik egy hitvány minőség vagy eltolt csere esetén,akkor nagyon komoly károd lehet.

Ezért ajánlatos használt autó vásárlása esetén ezt általában lecserélni,mert kitudja az előző gazda mennyire volt gondos gazda.

 

Továbbá tényleg érdemes a vízpumpa cserét is erre az alkalomra időzíteni,mert ha jól tudom az is hasonló bontási munkálatokkal jár,így egy külön történő csere esetén fizetheted még egyszer annak a költségét is ismét.

 

Üdvözlettel:Szabi

 

Ez a vízpumpa csere vezérlés cserénél szerintem egy 1000 éves rossz beidegződés a szerelőknél is és az autó tulajdonosoknál is.

A mai autóknál a vízpumpát nem a vezérmű szíj hajtja, hanem a hosszbordás szíj. Ha nincs probléma a vízpumpával, akkor minek cserélni? Tök felesleges működő alkatrészt cserélni, csak mert korábbi autók miatt így szokták meg. Pl. a kérdéses Z16XER-nél a vízpumpa cserénél ki kell venni a légszűrőt, levenni a hosszbordás szíjat és leengedni a hűtőfolyadékot. Ez egy lassú szerelőnek kb. 10 perces munka, tehát a "ha már úgyis szét van szedve a vezérléscsere miatt, akkor cseréljük a vízpumpát is" szöveg nemigen állja meg a helyét.

Amúgy ilyen erővel a generátort is lehetne felújítani, a feszítő görgőt cserélni és ha van klíma, akkor azt is fel lehet újíttatni, mert ezeket is ugyanaz a szíj hajtja, mint vízpumpát.

 

Persze mindenki arra dobja ki - feleslegesen a pénzét - amire akarja.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Ez a vízpumpa csere vezérlés cserénél szerintem egy 1000 éves rossz beidegződés a szerelőknél is és az autó tulajdonosoknál is.

A mai autóknál a vízpumpát nem a vezérmű szíj hajtja, hanem a hosszbordás szíj. Ha nincs probléma a vízpumpával, akkor minek cserélni? Tök felesleges működő alkatrészt cserélni, csak mert korábbi autók miatt így szokták meg. Pl. a kérdéses Z16XER-nél a vízpumpa cserénél ki kell venni a légszűrőt, levenni a hosszbordás szíjat és leengedni a hűtőfolyadékot. Ez egy lassú szerelőnek kb. 10 perces munka, tehát a "ha már úgyis szét van szedve a vezérléscsere miatt, akkor cseréljük a vízpumpát is" szöveg nemigen állja meg a helyét.

Amúgy ilyen erővel a generátort is lehetne felújítani, a feszítő görgőt cserélni és ha van klíma, akkor azt is fel lehet újíttatni, mert ezeket is ugyanaz a szíj hajtja, mint vízpumpát.

 

Persze mindenki arra dobja ki - feleslegesen a pénzét - amire akarja.

Szia Grep,

 

Köszönöm szépen az észrevételt és a kiegészítést!

 

Én csak azt próbáltam megosztani,amit hallottam,ami alapján én is próbálok dönteni,mert lassan nekem is közeleg a csere.

 

De ezért nagyszerű dolog ez a fórum,mert tapasztalt kollégáktól tudhatjuk meg,hogy tényleg mi az igazság.Nem véletlen,hogy aktív tagja vagyok a közösségnek ezen okból kifolyólag.

 

Ugye egy szervizben a pénz lebeg mindenki szeme előtt,és mindenáron meg akarja csinálni a munkát.4 éves koráig oda hordtam az autót,de nagyon sokszor és nagyon nagyokat csalódtam bennük.Pl. egyik alkalommal még meg is dicsértek,hogy 90.000 km-nél még a gyári fékbetétek vannak fent,milyen ügyesen fékezek,mert még nagyon szép állapotban vannak,erre alig két hónap múlva a kopásból adódóan üvegesre megégtek a hátsó féktárcsáim.Akkor most ellenőrizték vagy sem.Ja és az ABS-től kezdve a fékmunkahengereken át mindent cserélni akartak alig 150.000 Ft-ért,mert ők nem tudják,hogy mi okozhatta a hibát.Érdekes egy márkafüggetlen szervizben egy egyszerű mechanikus eszközzel pl. meg tudták mozgatni a dugattyúkat,és lám 70.000 Ft-ból meg volt a négy tárcsa és a fékbetétek cseréje.

Vagy volt rá precedens,amikor bevittem egy pótféklámpa csere miatt az autót,és utána úgy nézett ki az autó belseje,a csomagtartóban a kárpit,mint amit egy kutya szétcincált nem beszélve a retekről,amit benne hagytak.

 

Nagyon nehéz az embernek dönteni,mert ahány helyen érdeklődik annyi féle információt kap.Pl. most szeretnék gyertyát cserélni,bementem megvenni a gyári gyertyákat egy kimondottan Opel alkatrészeket értékesítő kis boltocskába,ahol azt mondta a tulaj,hogy pl. a szervizkönyv alapján előírt 60.000 km-kénti csereperiódus baromság,túl sok,és ki fogom nyírni a gyújtásvezérlést,ha mindig ahhoz tartom magam.

 

Akkor most laikusként mi alapján igazodjon el az ember,ha jót akar az autójának??

 

Szóval nem okoskodni akartam,távol álljon tőlem,csak hasznos tagjaként ennek a közösségnek,segíteni próbáltam.

 

Még egyszer köszönöm szépen a helyreigazítást.

 

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Ez a vízpumpa csere vezérlés cserénél szerintem egy 1000 éves rossz beidegződés a szerelőknél is és az autó tulajdonosoknál is.

A mai autóknál a vízpumpát nem a vezérmű szíj hajtja, hanem a hosszbordás szíj. Ha nincs probléma a vízpumpával, akkor minek cserélni? Tök felesleges működő alkatrészt cserélni, csak mert korábbi autók miatt így szokták meg. Pl. a kérdéses Z16XER-nél a vízpumpa cserénél ki kell venni a légszűrőt, levenni a hosszbordás szíjat és leengedni a hűtőfolyadékot. Ez egy lassú szerelőnek kb. 10 perces munka, tehát a "ha már úgyis szét van szedve a vezérléscsere miatt, akkor cseréljük a vízpumpát is" szöveg nemigen állja meg a helyét.

Amúgy ilyen erővel a generátort is lehetne felújítani, a feszítő görgőt cserélni és ha van klíma, akkor azt is fel lehet újíttatni, mert ezeket is ugyanaz a szíj hajtja, mint vízpumpát.

 

Persze mindenki arra dobja ki - feleslegesen a pénzét - amire akarja.

 

A vezérléscsere 10 év vagy 150000 km ennél a motornál. Kétlem, hogy egy vízpumpa kibírna 300 ezret, vagy 20 évet. Ha pedig nem, akkor nagyobb pénzkidobás, és időpazarlás a köztes csere. Mindenki el tudja dönteni, hogy megér-e ez akkor 10 percet és 15 ezret (SKF), vagy később, amikor esetleg cserélni kell, akkor vár az ember szervizidőpontra és veszi meg az alkatrészt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A vezérléscsere 10 év vagy 150000 km ennél a motornál. Kétlem, hogy egy vízpumpa kibírna 300 ezret, vagy 20 évet. Ha pedig nem, akkor nagyobb pénzkidobás, és időpazarlás a köztes csere. Mindenki el tudja dönteni, hogy megér-e ez akkor 10 percet és 15 ezret (SKF), vagy később, amikor esetleg cserélni kell, akkor vár az ember szervizidőpontra és veszi meg az alkatrészt.

 

"Ha pedig nem, akkor nagyobb pénzkidobás"

Miért is? Szerintem annál nagyobb pénzkidobás nincs, mint működő alkatrészt kicserélni.

 

Ha a vízpumpa kezdni megadni magát azt hallani fogod.

Pont azt írtam; hogy vízpumpát bármikor lehet cserélni, nemcsak vezérlés cserénél.

Ha 180e-nél adja meg magát, akkor is 10 perc az az idő, amit azzal kell tölteni, hogy hozzáférjen a szerelő.

 

De mint írtam, mindenki arra dobja ki feleslegesen a pénzét, amire akarja.

Link to comment
Megosztás:

"Ha pedig nem, akkor nagyobb pénzkidobás"

Miért is? Szerintem annál nagyobb pénzkidobás nincs, mint működő alkatrészt kicserélni.

 

Ha a vízpumpa kezdni megadni magát azt hallani fogod.

Pont azt írtam; hogy vízpumpát bármikor lehet cserélni, nemcsak vezérlés cserénél.

Ha 180e-nél adja meg magát, akkor is 10 perc az az idő, amit azzal kell tölteni, hogy hozzáférjen a szerelő.

 

De mint írtam, mindenki arra dobja ki feleslegesen a pénzét, amire akarja.

 

Na igen, főleg, ha elfolyik a víz és megfőzöd a motort, vagy trélerezni kell a szerelőhöz, meg időpontot kérni. Szóval lehet, hogy a megelőzés kevesebbe kerül, mint a kármentés.

 

Nekem 15 ezret pont megér(ne), hogy nyugodt legyek.

Link to comment
Megosztás:

Pl. most szeretnék gyertyát cserélni,bementem megvenni a gyári gyertyákat egy kimondottan Opel alkatrészeket értékesítő kis boltocskába,ahol azt mondta a tulaj,hogy pl. a szervizkönyv alapján előírt 60.000 km-kénti csereperiódus baromság,túl sok,és ki fogom nyírni a gyújtásvezérlést,ha mindig ahhoz tartom magam.

 

 

Ebben történetesen igaza van az értékesítőnek, de legalábbis nagy rá az esély az interneten olvasható tapasztalatok alapján.

A 4 gyári gyerta kb 5eFt a trafósor 30-50eFt (gyártótól függően). Érdemes 30-40e Km-erenként cserélni a gyertyákat.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na igen, főleg, ha elfolyik a víz és megfőzöd a motort, vagy trélerezni kell a szerelőhöz, meg időpontot kérni. Szóval lehet, hogy a megelőzés kevesebbe kerül, mint a kármentés.

 

Nekem 15 ezret pont megér(ne), hogy nyugodt legyek.

 

Erre írtam, hogy hallani fogod, ha tönkremegy.

De akkor ajánlom neked, hogy a generátort is újítasd fel, a feszítőgörgőt is cseréld, mert azokban úgyan annyit mentek a csapágyak, mint a vízpumpádba és ugyanúgy megszorulhatnak, ettől szakadhat a szíj, amitől ugyanúgy megfőzöd a motort. Sőt, ha klímás a géped, akkor azon is legalább egy szabadonfutó csere is kelleni fog neked. Sőt, ha mindent felújítattál, vagy cseréltetted, akkor a szíjcsere is játszik, ami viszont már bagatel összeg lesz az előzőekhez képest.

 

Ha a fentiek mind megvannak, akkor írhatod, hogy nyugodt vagy.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

Az lenne a tiszteletteljes kérdésem elsősorban azok felé,akik ismerik,hogy kinek mi a véleménye a Csergőékről alkatrészárak,munkadíjak és nem utolsó sorban az elvégzett munka minőségével kapcsolatban?

Köszönöm szépen megtisztelő válaszaitokat.

Mindenkinek kellemes hétvégét!

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

Az lenne a tiszteletteljes kérdésem elsősorban azok felé,akik ismerik,hogy kinek mi a véleménye a Csergőékről alkatrészárak,munkadíjak és nem utolsó sorban az elvégzett munka minőségével kapcsolatban?

Köszönöm szépen megtisztelő válaszaitokat.

Mindenkinek kellemes hétvégét!

 

Alkatrész olcsó, a szervízben voltam kb. 4x, az utolsó háromban nem fizettem egy fillért sem, mert nem találták a hibát, pedig foglalkoztak vele kb. 1-1 órát.  Tehát nem egy rablók, szakmailag viszont...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Köszönöm mindenkinek a gyertyás kérdésemmel kapcsolatos hozzászólásokat.Tényleg igazatok volt.A szervizkönyv alapján javasolt 60.000 km-es csereperiódus valóban nagyon sok.Legalábbis aa pénteki csere is ezt igazolta.A régi gyertyák hézagtávolsága legalább dupla akkora volt már,mint az újaké.Szerintem nem ér meg annyit a dolog,hogy kinyírja az ember a gyújtást.7.000 Ft négy gyári gyertya.Annyit bőven megér a nagyon sokak által ajánlott 30-40.000 km-kénti csere.
Mellesleg ajánlok figyelmetekbe egy nagyon jó kis bolktocskát a Hungária krt. 62. szám alatt.Kimondottan Opel alkatrészekkel foglalkozik ez a pici bolt,ahol az árak szerintem tök jók.A gyertya árak is onnan vannak,vagy pl. 5l gyári 5w30 Dexos2 olaj 10.990 Ft.
Viszont a fékolaj cserével úgy jártam,hogy egy Bosch szerviz nem vállalta,mert a Bosch szoftverükkel nem fértek hozzá az autó szoftveréhez,így nem akarták hanyagul megcsinálni az ABS-es olajcserét és légtelenítést.Lehet megpróbálkozom a Csergővel,mertt Opelba nem akarom vinni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Köszönöm mindenkinek a gyertyás kérdésemmel kapcsolatos hozzászólásokat.Tényleg igazatok volt.A szervizkönyv alapján javasolt 60.000 km-es csereperiódus valóban nagyon sok.Legalábbis aa pénteki csere is ezt igazolta.A régi gyertyák hézagtávolsága legalább dupla akkora volt már,mint az újaké.Szerintem nem ér meg annyit a dolog,hogy kinyírja az ember a gyújtást.7.000 Ft négy gyári gyertya.Annyit bőven megér a nagyon sokak által ajánlott 30-40.000 km-kénti csere.
Mellesleg ajánlok figyelmetekbe egy nagyon jó kis bolktocskát a Hungária krt. 62. szám alatt.Kimondottan Opel alkatrészekkel foglalkozik ez a pici bolt,ahol az árak szerintem tök jók.A gyertya árak is onnan vannak,vagy pl. 5l gyári 5w30 Dexos2 olaj 10.990 Ft.
Viszont a fékolaj cserével úgy jártam,hogy egy Bosch szerviz nem vállalta,mert a Bosch szoftverükkel nem fértek hozzá az autó szoftveréhez,így nem akarták hanyagul megcsinálni az ABS-es olajcserét és légtelenítést.Lehet megpróbálkozom a Csergővel,mertt Opelba nem akarom vinni.

szia

 

Nekem opelszerviz csinálta,kb ötezer volt az ajánlat rá.elengedték a munkadíjat ,2400 körül fizettem

AA lényeg hogy fékolajtartály kupak le valami kupak csővel rá ami egy gépben végződött gondolom az nyomta bele a friss olajat.majd emelés és egyesével kicsavarták a légtelenítőt a kerekeknél leengedték a régit(kinyomatták?) csavar vissza és mind a négynél eljátszották ezt.nem tudom a végén töltöttek e még rá.aztán fékhatásmérés.szoftveres részt nem láttam

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

 

Z16XEP twinport motor. Induláskor, kihúzatásnál, csúsztatott kuplungnál kopogó-morgó hang. Olyan mint amikor a simson-nak nagy előgyújtást adtunk anno . Mi csinálja ezt a hangot !

Nincs hibakód az autó megy a magamódján.

Egy régi hozzászólásban valaki már kérdezte, tehát nem egyedül nálam van ilyen hiba ( ha ez hiba egyáltalán ) de választ  nem találtam rá !

Megköszönöm ha tud valaki valami okosságot .

Erre senkinek nincs ötlete ?

Link to comment
Megosztás:

szia

 

Nekem opelszerviz csinálta,kb ötezer volt az ajánlat rá.elengedték a munkadíjat ,2400 körül fizettem

AA lényeg hogy fékolajtartály kupak le valami kupak csővel rá ami egy gépben végződött gondolom az nyomta bele a friss olajat.majd emelés és egyesével kicsavarták a légtelenítőt a kerekeknél leengedték a régit(kinyomatták?) csavar vissza és mind a négynél eljátszották ezt.nem tudom a végén töltöttek e még rá.aztán fékhatásmérés.szoftveres részt nem láttam

Van olyan, amikor ráteszik gépre, és az automatikusan ki-be kapcsolja az ABS rendszert is. A sima légtelenítéses megoldás nem biztos, hogy jó megoldás. Nekem így csináltuk, tökéletesen fog a fék azóta is, de nekem előzőleg a gyári állapotában mintha kicsit hamarabb fogott volna a pedálnyomásra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

 

A vezérléscsere 10 év vagy 150000 km ennél a motornál. Kétlem, hogy egy vízpumpa kibírna 300 ezret, vagy 20 évet. Ha pedig nem, akkor nagyobb pénzkidobás, és időpazarlás a köztes csere. Mindenki el tudja dönteni, hogy megér-e ez akkor 10 percet és 15 ezret (SKF), vagy később, amikor esetleg cserélni kell, akkor vár az ember szervizidőpontra és veszi meg az alkatrészt.

Az en vizpumpam fittyet hany a ketelyeidre :)

Link to comment
Megosztás:

Viszont a fékolaj cserével úgy jártam,hogy egy Bosch szerviz nem vállalta,mert a Bosch szoftverükkel nem fértek hozzá az autó szoftveréhez,így nem akarták hanyagul megcsinálni az ABS-es olajcserét és légtelenítést.Lehet megpróbálkozom a Csergővel,mertt Opelba nem akarom vinni.

A Bosch szervizben nincs dokumentacio? :) Nem kell a cserehez semmi extra, csak 2 bar nyomas a tartalyon, es ugy kiengedni a regit, adott sorrendben a 4 csavaron. En itthon szoktam cserelni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A Bosch szervizben nincs dokumentacio? :) Nem kell a cserehez semmi extra, csak 2 bar nyomas a tartalyon, es ugy kiengedni a regit, adott sorrendben a 4 csavaron. En itthon szoktam cserelni...

Honnan van olyan kupakod a féktartályra?

Ill. gyújtáson, vagy gyújtás nélkül szoktad csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Majd amikor egy éjjel kilométerekre a civilizációtól elfolyik a hűtővíz, rájössz, hogy drágább lesz a tréler, mintha kicserélted volna.

Vagy csak én tudok így ráfaragni? :-)

Ezt mar megbeszeltuk egyszer: a vizpumpa tipikusan csopogessel kezdi, nem az osszes vizet engedi el egybol, ellentetben egy eldurrant vizcsovel. Azokat mar mind kicserelted? :)

Tovabba treler kellhet meghalo generatornal, vagy fotengely jeladonal is, ugyhogy ilyen alapon eleg sokmindent lehetne elovigyazatossagbol cserelni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.