Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

12 minutes ago, Davee írta:

Áhh, csak a Twinport szívósor van bent, ami előszeretettel kopik el...

Többet ér egy Z16XER, abban sem EGR sem egyéb "sz@rságok", egyedül a vezérműkerekek vannak amik olyanok, de ha a két szolenoid szelepre figyelve van és normális olajat kap, megfelelő csereperiódusban, nem fog tönkremenni egyhamar.

Ha már szóba kerültek a vezérlőkerekek, úgy emlékszem Neked is "traktorozik" néha. Mostanában azt tapasztaltam, ahogy hűvösebb lett, teljesen megszűnt a hang. 6-8 fok alatt nem csinálja. Másra nem tudok gondolni, csak hogy az olaj hideg oldali viszkozitásával lehet összefüggésben. Nálad mi a helyzet, főleg a 0W-40-es olajoddal? Most akarok GM-ről valami jobb olajra váltani, de nem tudom ezek után 0W vagy 5W -vel próbálkozzak.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, sasa58 írta:

Ha már szóba kerültek a vezérlőkerekek, úgy emlékszem Neked is "traktorozik" néha. Mostanában azt tapasztaltam, ahogy hűvösebb lett, teljesen megszűnt a hang. 6-8 fok alatt nem csinálja. Másra nem tudok gondolni, csak hogy az olaj hideg oldali viszkozitásával lehet összefüggésben. Nálad mi a helyzet, főleg a 0W-40-es olajoddal? Most akarok GM-ről valami jobb olajra váltani, de nem tudom ezek után 0W vagy 5W -vel próbálkozzak.

Igen néha traktorozik, sajnos az előző tulaj nem foglalkozott vele, hogy világít a kulccsos autó, és adja a szolenoid szelep hibát, ezért kapott valamelyik kerék sajnos.

Amióta 0w40 van bent, azóta ritkábbak a hangok indításkor, a hőfokkal kapcsolatban nem igen vettem észre különbséget, de nem is figyeltem nagyon, 0w40-ből abszolút semmit sem evett a motor, most fogom megint cserélni és ugyan ezt kapja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, banatila írta:

csak a dízelekben van részecskeszűrő és kettöstömegő,és csak az új turbo benzinesekben van kettőstömegü.,,

vegyél egy jó láncos 1.4 benzinest H-t 2006 utánit abba nincs semmi ilyen szarság ami elromolhat

Hali. Én is így gondoltam hogy benzinesben nincs semmi ilyen felesleges alkatrész. Amit itt írnak a twinport szívósor hibárol az javítható, cserélhető milyen anyagi vonzata van? Lánccal nincsennek gondok az 1.4-nél?

Link to comment
Megosztás:

9 minutes ago, janyka19 írta:

Hali. Én is így gondoltam hogy benzinesben nincs semmi ilyen felesleges alkatrész. Amit itt írnak a twinport szívósor hibárol az javítható, cserélhető milyen anyagi vonzata van? Lánccal nincsennek gondok az 1.4-nél?

Százezer körül már csöröghet a lánc erősen, meg a hidrotőkék is csattoghatnak, hogy mikor cseréled az a Te tűrőképességedtől függ.

Link to comment
Megosztás:

17 minutes ago, Davee írta:

Igen néha traktorozik, sajnos az előző tulaj nem foglalkozott vele, hogy világít a kulccsos autó, és adja a szolenoid szelep hibát, ezért kapott valamelyik kerék sajnos.

Amióta 0w40 van bent, azóta ritkábbak a hangok indításkor, a hőfokkal kapcsolatban nem igen vettem észre különbséget, de nem is figyeltem nagyon, 0w40-ből abszolút semmit sem evett a motor, most fogom megint cserélni és ugyan ezt kapja.

Az előző olajat ette? Ha igen mennyit. Nekem kb. 1dl/1000 km. Többek között ennek a megszűnését/csökkenését is várom egy jobb olajtól.

Link to comment
Megosztás:

22 minutes ago, janyka19 írta:

Hali. Én is így gondoltam hogy benzinesben nincs semmi ilyen felesleges alkatrész. Amit itt írnak a twinport szívósor hibárol az javítható, cserélhető milyen anyagi vonzata van? Lánccal nincsennek gondok az 1.4-nél?

szivósor? nem tudom,én újonnan vettem 2006 végén az én láncosomat(1,4 H  ASTRA) 200 ezerrel adtan el és minden eredeti volt benne ...a lánc is.....ezekhez 200 ezerig tuti nem kell nyúlni,a legjobb vétel volt.A gond az azzal aki szidja ezeket,hogy használtan 250 ezerről visszatekert 130 ezerre óraállással veszed meg akkor már jöhetnek a gondok...elötte 1.4G astrám volt,újonnan vettem és ismerősnek adtam el,most van benne 260 ezer és semmi gond vele,motorhoz nem kellet nyúlni,csak a szokásos kötelező szervizek és kopó alaktrészek.1.6H astrát 2004-ben vettem újonnan 120 ezerrel adtam el semmihez nem kellett nyúlni.....szóval nem értem azokat akiknek gondjaik vannak ezekkel az autókkal 100 ezer km környékén,mert ott valami nem tiszta.

ha tiszta az előélete az autónak,rendszeresen szervizelték,cserélték az olajat,és nem 250 ezerről tekerték vissza az óráját bármelyikkel jól jársz

Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, janyka19 írta:

Hali. Én is így gondoltam hogy benzinesben nincs semmi ilyen felesleges alkatrész. Amit itt írnak a twinport szívósor hibárol az javítható, cserélhető milyen anyagi vonzata van? Lánccal nincsennek gondok az 1.4-nél?

40 ezer a szívósor általában, de az úgy hogy a régit elküldöd az eladónak. Ezen kívül még beszerelés ha nem magad csinálod, ami baráti áron mondjuk min. 20 ezer.

15 hours ago, sasa58 írta:

Az előző olajat ette? Ha igen mennyit. Nekem kb. 1dl/1000 km. Többek között ennek a megszűnését/csökkenését is várom egy jobb olajtól.

Nem ette az előzőt sem, csak azért váltottam olajat, hogy megpróbáljam elhallgattatni a kerekeket.

14 hours ago, banatila írta:

szivósor? nem tudom,én újonnan vettem 2006 végén az én láncosomat(1,4 H  ASTRA) 200 ezerrel adtan el és minden eredeti volt benne ...a lánc is.....ezekhez 200 ezerig tuti nem kell nyúlni,a legjobb vétel volt.A gond az azzal aki szidja ezeket,hogy használtan 250 ezerről visszatekert 130 ezerre óraállással veszed meg akkor már jöhetnek a gondok...elötte 1.4G astrám volt,újonnan vettem és ismerősnek adtam el,most van benne 260 ezer és semmi gond vele,motorhoz nem kellet nyúlni,csak a szokásos kötelező szervizek és kopó alaktrészek.1.6H astrát 2004-ben vettem újonnan 120 ezerrel adtam el semmihez nem kellett nyúlni.....szóval nem értem azokat akiknek gondjaik vannak ezekkel az autókkal 100 ezer km környékén,mert ott valami nem tiszta.

ha tiszta az előélete az autónak,rendszeresen szervizelték,cserélték az olajat,és nem 250 ezerről tekerték vissza az óráját bármelyikkel jól jársz

Nem szólom le én sem, de sajnos tény, hogy gyenge a szívósora, 4 zsalu van a 4 szívótorokban, amit kívül egy műanyag pálca mozgat egyszerre, terheléstől függően, sajnos az állandó mozgástól a műanyag furat a fém csapom kikopik, akár mit csinálsz vele, mivel a fém az erősebb.

Abban az esetben ha nincs nyomva neki, tehát max 100-as tempo vagy alatta, akkor nem igen nyitogat ez a zsalu és nem kopik olyan mértékben, ha többször tiporva van akkor előbb feladja.

Én csak javaslatot tettem a tapasztalataim mindenki maga dönti el mit vesz, az biztos, hogy fogyasztásban sem éri meg az 1.4-es mert ugyan akkora kasztnit mozgat a kisebb motor..

Az 1.6 XER-t ki lehet hozni nyáron 6,5-6,8 között tempós használat mellett, 20 ezer km átlaga alapján nekem 6,8 a fogyasztásom és sokszor nehéz a lábam...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 20., csaba66 írta:

kiveve egy hatalmas kulonbseget: ha megszorul a pumpa, akkor az egyik esetben ugrik vagy szakad a szij,  adott esetben

Igen, főleg, hogy a vízpumpát a szíj sima oldala hajtja a vezérlés esetében is, így max. ott is csak csúszni fog szíj, nem ugrani, vagy szakadni, vagyis kellő odafigyeléssel akkor ez is kiszúrható.

"Ugy latom, a REC kigyulladasa utan most a motorfozes az uj mania; a tulmelegedest jelzo piros lamparol nyilvan meg nem hallottatok, illetve arrol sem, hogy meg kell allni, ha jelez... "

Akkorra már lehet, hogy régen vége a motornak, mint ahogy volt már erre bőven példa.

"A hutoventilatort egyebkent milyen idokozonkent tanacsos cserelni? Forgo alkatresz, es a hibaja eseten megfozheto a motor, igy nem ketseges, hogy az igazan gondos tulajok ezt is rendszeresen cserelik :) "

Ha nem működik, kapni fogsz egy hibakódot. Ellenben a csöpögő, megszoruló, letört lapátú vízpumpával. :biggrin:

Egyébként pedig, ha a km-en rugózol. A gyár előírja pl. a 120 ezres cserét. De vajon 120001 km-nél szét fog esni a vezérlés, vagy a vízpumpa? :biggrin:

Link to comment
Megosztás:

37 minutes ago, Astra555 said:

Igen, főleg, hogy a vízpumpát a szíj sima oldala hajtja a vezérlés esetében is, így max. ott is csak csúszni fog szíj, nem ugrani, vagy szakadni, vagyis kellő odafigyeléssel akkor ez is kiszúrható.

"Ugy latom, a REC kigyulladasa utan most a motorfozes az uj mania; a tulmelegedest jelzo piros lamparol nyilvan meg nem hallottatok, illetve arrol sem, hogy meg kell allni, ha jelez... "

Akkorra már lehet, hogy régen vége a motornak, mint ahogy volt már erre bőven példa.

"A hutoventilatort egyebkent milyen idokozonkent tanacsos cserelni? Forgo alkatresz, es a hibaja eseten megfozheto a motor, igy nem ketseges, hogy az igazan gondos tulajok ezt is rendszeresen cserelik :) "

Ha nem működik, kapni fogsz egy hibakódot. Ellenben a csöpögő, megszoruló, letört lapátú vízpumpával. :biggrin:

Egyébként pedig, ha a km-en rugózol. A gyár előírja pl. a 120 ezres cserét. De vajon 120001 km-nél szét fog esni a vezérlés, vagy a vízpumpa? :biggrin:

Legalabb nezz mar meg egy vezerles altal hajtott vizpumpat; feltehetoen nem azert van rajta bordaskerek, mert a szij sima oldala hajtja, plane, hogy ugy nem is okvetlenul lehetne eleg erot atvinni (erdekes modon a hosszbordas szijnak sem a sima oldala hajtja).

Marmint a tulmelegedes jelzese elott vege a motornak? Ezt nyilvan ugyanaz a szakerto tudatta veled, aki szerint a szij sima oldala viszi a vizpumpat...

Milyen hibakodra gondolsz? Amitol esetleg egy sarga jelzes kigyullad? A tulmelegedest piros jelzi, vagyis azonnali alljt jelent, a sarga nem. Tehat ha esetleg ki is gyullad egy sarga, eppen ugy csak a pirosra fogsz megallni, amikor szerinted mar meg is fozhetted a motort, szoval surgosen cserelj ventilatort is :)

Sosem mondtam, hogy 120001-nel szet fog esni, ezt az erteket ugy lovik be, hogy hamarabb viszonyleg keves essen szet (igen hamarabb is fog nehany).

Komolyan nem ertem, mit akarsz... Igazolni a vilag elott, hogy szukseges volt vizpumpat cserelned? Elhisszuk, legy boldog vele, csak meltoztass hulyesegeket nem terjeszteni ennek kapcsan.

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, Astra555 said:

Igen, főleg, hogy a vízpumpát a szíj sima oldala hajtja a vezérlés esetében is, így max. ott is csak csúszni fog szíj, nem ugrani, vagy szakadni, vagyis kellő odafigyeléssel akkor ez is kiszúrható.

Mellekelek egy kepet egy specialis, harom vizpumpas motorrol :) Lathato, hogy a pumpak mellett van egy bordaskerekkel ellatott feszitogorgo is...

vizpumpa_b.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2015.11.23. 17:46:41, csaba66 írta:

 

És itt hol vannak a bordák? :-) Köszönöm válaszod.

$T2eC16F,!yEE9s5jDV0RBQ4bzWkVHg~~60_35.J

"Marmint a tulmelegedes jelzese elott vege a motornak? Ezt nyilvan ugyanaz a szakerto tudatta veled, aki szerint a szij sima oldala viszi a vizpumpat.. "

Nem, pl. azon 1.4  tulajdonosok, akiknek a műanyagcső elfáradása miatt elfolyt a hűtővíz, és észre sem vették, így sikerült megfelelő szintű hűtőfolyadék nélkül üzemeltetni a motort, aztán jött a motorfelújítás. De volt egy B Vectrás ismerős is, aki szintén így járt, nyilván Ő is hülye volt, veled ellentétben. :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

 

Van valakinek ötlete,hogy miért dobja be nekem néha hibára az alacsony olajszint lámpát?

 

Mikor megnézem abban a pillanatban, akkor olyan mintha tényleg kevés olaj lenne benne,de ha kicsit várok vele,akkor megint megfelelő a szint vagy ha rátöltök,akkor meg sok is lesz benne.Olyan,mintha fent maradna a motorban az olaj.Általában autópályán jelentkezik ez a probléma.Nap,mint nap használom városban olyan 40 km távolságon,ahol eddig még nem jelentkezett az a figyelmeztetés.

 

Általában mindig az olajcsere ideje környékén jön elő a jelzés,közben soha.

 

Lehet figyeli valami érzékelő az olaj állapotát,használhatóságát?

 

Először 100e km-nél jelentkezett ez a jelzés.Az olajat nem fogyasztja,mindig ellenőrzöm.A motorkód Z16XER. Egyszer viszont elkövettem azt a hibát,hogy Castrol olajat tettem bele,ami nem Dexos2 minősítésű,sőt jó 20e km-t mentem vele long life olaj gyanánt.Ezzel az olajjal már közvetlen olajcsere után bedobta ezt a jelzést.Ebből gondolom,hogy esetleg van a motorban valami olajminőség ellenőrzés.

 

Opel boltban,ahol az olajat szoktam hozzá venni (azt az egy esetet leszámítva mindig GM olajat veszek bele,és 10e km-ként cserélem) riogatták egy kb. 100e forintos javítási költséggel,mert állítólag van valami típushiba talán a szelepfedélnél vagy lehúzógyűrűknél mondtak valamit,de nem vagyok benne biztos.

 

Illetve mivel csak sárga nem piros a jelzés,így gondolom ha menet közben villan fel,akkor meg tovább mehetek vele?

 

Köszönöm szépen válaszaitokat.

 

Üdvözlettel:Szabi

 

 

12246719_936137796474367_1133774129599731899_n.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Astra555 said:

És itt hol vannak a bordák? :-) Köszönöm válaszod.

$T2eC16F,!yEE9s5jDV0RBQ4bzWkVHg~~60_35.J

"Marmint a tulmelegedes jelzese elott vege a motornak? Ezt nyilvan ugyanaz a szakerto tudatta veled, aki szerint a szij sima oldala viszi a vizpumpat.. "

Nem, pl. azon 1.4  tulajdonosok, akiknek a műanyagcső elfáradása miatt elfolyt a hűtővíz, és észre sem vették, így sikerült megfelelő szintű hűtőfolyadék nélkül üzemeltetni a motort, aztán jött a motorfelújítás. De volt egy B Vectrás ismerős is, aki szintén így járt, nyilván Ő is hülye volt, veled ellentétben. :-)

Elnezest kerek, valoban, ilyet meg nem lattam, es most is csodalkozva allok; ebben a motorban tenyleg a feszitogorgo bordazott, es a vizpumpa nem. Sot, azt irjak, ismert gond a vizpumpa szorulasa es az emiatt bekovetkezo szijszakadas, ami szinten meglepo (marmint hogy igy is szakad a szij, viszont elo is irjak a pumpa cserejet).

Most legalabb mar bizonyitottnak vehetjuk, hogy hulye vagyok, igy az eredeti temahoz visszaterve tovabbra is nyugodtan tehetek fel buta kerdeseket:

Ha a hianyzo hutovizbol motorfelujitas kovetkezik, akkor miert nem celszeru a vizcsoveket (sot, akar a hutot is, ami szinten tud csopogni) adott idokozonkent cserelni? 

Mert amilyen fafeju vagyok, tovabbra is azt tartom, hogy a vezermuszij altal hajtott pumpak cserejet nem az esetleges vizvesztes, hanem a szijszakadas miatt irjak elo.(es nem is derult ki tovabbra sem semmi, ami ennek ellentmondana). Tehat aki a pumpanal torteno vizvesztes miatt aggodik, annak az egyeb helyeken esetlegesen elfolyo viz miatt is kene aggodnia, nem?

Vagy minimum utolag beepiteni a vizszintjelzot, ami feltehetoen azert nem szeria felszereles, mert a gyarban ugy gondoltak, hogy amig nem jelez tulmelegedest, addig nem fog karosodni a motor.
 

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, jszabi írta:

Sziasztok.

 

Van valakinek ötlete,hogy miért dobja be nekem néha hibára az alacsony olajszint lámpát?

 

Üdvözlettel:Szabi

 

Ilyen nekem is volt, szintén Castrol olaj miatt(bár az dexos2 minősítésű volt)....nekem ez a jelenség az olaj nagymértékű habosodása miatt volt. 3x dobta ezt a hibát, annak ellenére, hogy mindig maximális jelen volt az olajszint...Lecseréltem a sima gyári olajra, azóta nincs ez a visszajelzés. Bár én max 12e-nél lecserélem az olajat.....

Módosítva : Maybal
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok!

H astra 1,6 benzin 2004 Z16xep

Az autót leállítottam 24-én a garázsba tegnap reggel indulni akartam vele nem sikerült. Próbáltam indítani de csak kerregett és az aksi sem bírta sokáig, bár a műszerfalon minden világított meg a rádió is szólt de inkább feltöltöttem az aksit egy 24óráig. Ma délben indítani akartam és az indító motor csak kerregett aztán vagy tizedik próbálkozásra beindult. Járattam egy picit leállítás majd újra indítás, és most negyedikre indult be. Sok próbálkozással elértem, hogy most egyre vagy második indításra elindul. Mi lehet a gond? Semmi hibakódom nincs, vagyis ha kivillogtatom semmit nem ír ki. Előtte semmi jelét nem tapasztaltam simán elsőre indult. Van valami ötlete valakinak? Önindítómotor hiba lehet? Vagy sok volt neki a négy napi garázsban állás?

Köszi!

 

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 29. at 12:38, Rygesz írta:

Sziasztok!

H astra 1,6 benzin 2004 Z16xep

Az autót leállítottam 24-én a garázsba tegnap reggel indulni akartam vele nem sikerült. Próbáltam indítani de csak kerregett és az aksi sem bírta sokáig, bár a műszerfalon minden világított meg a rádió is szólt de inkább feltöltöttem az aksit egy 24óráig. Ma délben indítani akartam és az indító motor csak kerregett aztán vagy tizedik próbálkozásra beindult. Járattam egy picit leállítás majd újra indítás, és most negyedikre indult be. Sok próbálkozással elértem, hogy most egyre vagy második indításra elindul. Mi lehet a gond? Semmi hibakódom nincs, vagyis ha kivillogtatom semmit nem ír ki. Előtte semmi jelét nem tapasztaltam simán elsőre indult. Van valami ötlete valakinak? Önindítómotor hiba lehet? Vagy sok volt neki a négy napi garázsban állás?

Köszi!

 

5 nap állás után lemerülhet az akksid, feltöltés után ellenőrizd az elektrolit szintet benne, ha kell tölts utána, de valószínű, hogy az önindító lesz a hiba. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

A napokban meglepett az autó ezzel a hibakóddal:

P0420 - Katalizátor-rendszer hatékonysága küszöb alatt (1. hengersor)

Nah....szóval ez mit jelent?

Találkozott már valaki ezzel a kóddal? Mi várható, mi hibásodik/hibásodott meg? 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Szeretném kérni a segítségeteket!

Van egy Opel Astra H 2006-os 1.6-os X16xep motor kódu autóm. Azt csinálja, hogy alapjáraton a fordulatszámmérő ugrál, kb 700 és 750 között. A másik probléma, hogy ha váltok, benyomom a kuplungot akkor a fordulatszám nem esik le egyből hanem a lenyomást követően megy még 200-300 fordulattal feljebb és utána esik le? Akinek van a problémában tapasztalat, kérem írja meg mi lett a megoldás!

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.