Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

2 órája, Vertigo írta:

Hibakódot nem olvastatok? Ha nem, te magad is meg tudod tenni: leállított motornál fék-gáz tömig benyomva, gyújtás ráad és jegyezd meg az ECN utáni számokat. Ezután előrébb leszünk :)

Nahát, ilyet is lehet? :) holnap kiolvasom... köszi

Link to comment
Megosztás:

23 órája, sasa58 írta:

"Az Euro 5 nem 2009-ben lett bevezetve. "

Ezt én nem is mondtam.

Az enyém 2011-es gyártású és Euro 5-ös.

Igen... Bocsánat. Elírtam!

Az egy kérdőmondat akart lenni... csak ez lemaradt "?" :)

Ha minden igaz 2009 előtt csak euro 4 volt, 2010-től meg már biztos, hogy Euro 5

Módosítva : Sztaricsnaja
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, tomi70 írta:

Sziasztok,olyan problémám van Z16xep ben elkopott a twinport mechanika.Mi van ha kiiktatom,használja e valaki így?Köszi:T.

Hibát fog adni és tiltani fog, mivel van egy szenzor amit ugyan úgy mozgat a vezérlés, ha annak nem változik a jele akkor hibát fog adni és valószínű vészmódban fog menni az autó.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 12. at 17:11, Vertigo írta:

Hibakódot nem olvastatok? Ha nem, te magad is meg tudod tenni: leállított motornál fék-gáz tömig benyomva, gyújtás ráad és jegyezd meg az ECN utáni számokat. Ezután előrébb leszünk :)

Megvannak a hibakódok:

ECN013604

ECN014100

ECN000000

Link to comment
Megosztás:

51 perce, Nauda írta:

Megvannak a hibakódok:

ECN013604

ECN014100

ECN000000

P0136 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2) C-026

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2) B-030

Mindkettő a lambdaszonda hiba.

Utóbbi a fűtése, mivel elszállt így a szondára is hibát ad, de annak meg lehet semmi gondja mérés szempontból csak mivel későn vagy nem fűti fel így nem "szólal" meg és a rendszer hibásnak érzékeli, mindenképpen cserélni kell és utána töröltetni a hibakódokat!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Davee írta:

P0136 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2) C-026

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2) B-030

Mindkettő a lambdaszonda hiba.

Utóbbi a fűtése, mivel elszállt így a szondára is hibát ad, de annak meg lehet semmi gondja mérés szempontból csak mivel későn vagy nem fűti fel így nem "szólal" meg és a rendszer hibásnak érzékeli, mindenképpen cserélni kell és utána töröltetni a hibakódokat!

És összefüggésben lehet ezekkel?:

1. indítás után még egy röpke pillanatig, hallok egy kis fémes hangot, mintha az önindító tovább menne mint kéne

2. kb 10-ből egyszer nem indul el simán az autó, csak második indítózásra járok sikerrel

3. picit ingadozik az alapjárat, és mintha ez 1-ben és 2-ben, a lassú gurulásra is kihatna. Kicsit szenvedve, gyengén lüktetve haladunk. Nem rángatásra gondolok amit már a túlzottan alacsony sebesség okoz...

Közben meg találtam ezt oldalt, ahol hibákról írnak, ott ezt írják:

Z16XEP motoroknál előfordul, hogy hullámzik az alapjárat, illetve szippantja fel a motorolajat. Bármilyen meglepő, ez jó eséllyel a szelepfedél hibája!

Read more: http://topel.hupont.hu/11/tipushibak#ixzz42hBh0EFv

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Nauda írta:

És összefüggésben lehet ezekkel?:

1. indítás után még egy röpke pillanatig, hallok egy kis fémes hangot, mintha az önindító tovább menne mint kéne

2. kb 10-ből egyszer nem indul el simán az autó, csak második indítózásra járok sikerrel

3. picit ingadozik az alapjárat, és mintha ez 1-ben és 2-ben, a lassú gurulásra is kihatna. Kicsit szenvedve, gyengén lüktetve haladunk. Nem rángatásra gondolok amit már a túlzottan alacsony sebesség okoz...

Közben meg találtam ezt oldalt, ahol hibákról írnak, ott ezt írják:

Z16XEP motoroknál előfordul, hogy hullámzik az alapjárat, illetve szippantja fel a motorolajat. Bármilyen meglepő, ez jó eséllyel a szelepfedél hibája!

Read more: http://topel.hupont.hu/11/tipushibak#ixzz42hBh0EFv

Ingadozó és rángatózó járást okozhat a szonda ha túldúsítja a keveréket.

Fémes hang ha valóban önindító akkor független a szondától, valószínűleg zsír hiánya van a bendix-nek és nem tér vissza hátsó állásban időben, C Corsa ami nálam van ugyan ilyen volt, újra zsírozás után hiba nélkül üzemel.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 15. at 12:15, Davee írta:

Ingadozó és rángatózó járást okozhat a szonda ha túldúsítja a keveréket.

Fémes hang ha valóban önindító akkor független a szondától, valószínűleg zsír hiánya van a bendix-nek és nem tér vissza hátsó állásban időben, C Corsa ami nálam van ugyan ilyen volt, újra zsírozás után hiba nélkül üzemel.

Köszi, hétfőn szonda csere...

Link to comment
Megosztás:

A szonda mindenképpen csere mert hibát dob rá, és folyamatosan világít sárgán a motor visszajelző. Ma arra lettem figyelmes, hogy nem mindig ugyanolyan mértékben ingadozik. Néha mintha jobban, néha kevésbe... Érdemes egyáltalán kutakodni, vagy ez ilyen?

Link to comment
Megosztás:

12 órája, sasa58 írta:

Sziasztok, 3000 ford. Felett gázadasnal középmagas fütyülő, sivító hangot hallok, ami gázelvetelnel azonnal megszűnik. Álló helyzetben ugyanilyen fordulaton nem hallom. Szerintetek mi lehet? 16XER motor.

 

Hibakód nincs? Kipufogó rendszert nézted? Főleg a rezoncső környéke.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Davee írta:

Hibakód nincs? Kipufogó rendszert nézted? Főleg a rezoncső környéke.

Nincs hibakod. Érdekes, hogy alapjáraton is van egy fütyülő hang, a generátor környékén, ez meg pont fordítva, gázadasnal szűnik meg.A rezoncso cserélve volt, de nem gyári, szerelő szerint a brutál kipufogó hang is attól van, pedig Sehol sem fúj ki.

Módosítva : sasa58
Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek.

Indítási problémám van egy 2002-es z16xe motoros astrával.

Egy hete azzal kezdte, hogy teker-teker nem indul. Hidegen és üzem melegen indult. Kettő között csak a köszörülés volt. Elvittem Opel szervizbe, hátha. Hibakód semmi. Cseréltek gyertyát, gyújtás modult. Nem segített egyik sem. Üzemanyag nyomás megvan. Indítózás közben néha felvillan a kis sárga motor ikon és néha a fordulatszám mutató felmegy 2-300-ra. Tegnap este mentem volna melóba, de csak a tekerésig jutottam. Asszonyka délbe letette a kocsit és azóta nem indul csak teker.

Lenne valami tippetek, hogy merre induljunk a kereséssel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémára lettem figyelmes. A motor hűtéséhez használt víz tartályának a szélén a képen látható sötétes kb. 1 centiméteres magasságú csík jelent meg, mely csak a tartály elülső felén van jelen. Korábban már utána olvastam, és ez elvileg attól van, mert valahogy érintkezik a hűtővíz és a motorolaj, azonban a motor (Z14XEP) egyáltalán nem eszi az olajat, a hűtővíz tetején nem látható olaj, a hűtővíz sem fogy, és a kipufogógázban sem éreztem soha a hűtővíz szagát. A motor tökéletesen jár, nagyon szép hangja van.

Esetleg valakinek valami ötlete? Köszönöm előre is!

 

 

IMG_20160319_120241_www.kepfeltoltes.hu_

http://kepfeltoltes.hu/view/160319/IMG_20160319_120241_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_20160319_120241_www.kepfeltoltes.hu_

http://kepfeltoltes.hu/view/160319/IMG_20160319_120241_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 15. at 12:15, Davee írta:

Ingadozó és rángatózó járást okozhat a szonda ha túldúsítja a keveréket.

Fémes hang ha valóban önindító akkor független a szondától, valószínűleg zsír hiánya van a bendix-nek és nem tér vissza hátsó állásban időben, C Corsa ami nálam van ugyan ilyen volt, újra zsírozás után hiba nélkül üzemel.

Na túl vagyok a szondacserén. Minimálisan még mindig ingadozik az alapjárat, viszont mintha egyenletesebben menne az autó :) aztán ez most lehet hogy csak placebo, mert nem világít a sárga :-) 

A fémes hangra rákérdeztem a szerelőnél, ő is azt mondta hogy valószínű, hogy a bendix nem tér vissza időben, de hogy ez semmi kárt nem okoz. Rákérdeztem, hogy kis zsírozással orvosolható-e a jelenség, de azt mondta, hogy önindító cserével lehetne megszüntetni, de azt is mondta hogy emiatt felesleges a csere...

Meg tudom én ezt az izét zsírozni? :) vagy laikusként inkább én ne essek neki? :P

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Opel Astra H 2004 1,6 benzin Z16XEP

A sárga motor lámpa világít és a következő hibakódokat írja ki:

014100

161450

161600

egyszer nem indult és akkor a motorkulcsos autó világított, de aztán kis idő után elindult azóta rendesen működik.

Tud valaki mondani ezekről a hibakódokról valamit, esetleg javítási költséget ha volt már ilyen valakinél.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

30 perce, Rygesz írta:

Sziasztok!

Opel Astra H 2004 1,6 benzin Z16XEP

A sárga motor lámpa világít és a következő hibakódokat írja ki:

014100

161450

161600

egyszer nem indult és akkor a motorkulcsos autó világított, de aztán kis idő után elindult azóta rendesen működik.

Tud valaki mondani ezekről a hibakódokról valamit, esetleg javítási költséget ha volt már ilyen valakinél.

Köszi!

http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html

Link to comment
Megosztás:

17 órája, lala198419 írta:

Sziasztok. Érdeklődnék hogy 1.6 benzin motornál van e motorháztető szigetelés?

Nincs csak dízelek kaptak gyárilag, de ott sem minden felszereltség, a legalapabb Essentia nem kapott.

De minden további nélkül berakható benzinesbe is, nekem is van bent.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.