Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

19 órája, Janó32 írta:

Ki lehet venni? Szerintem csak egyben cserélhető... Sikerült keríteni hétvégére mérőeszközt, -50-+150 fokig tudunk mérni. Ellenben nem tudom van e értelme a kiegyenlítő tartályban mérni a hűtőfolyadék hőmérsékletét, elvégre akkor kizárható lenne a hőgomba fals értéke (a fals hűtőventi kapcsolgatás és a műszerfali érték). Ezt követően talán érdemes lenne "kifőzni" a leszerelt termosztátot? Feltenni a gázra hideg vízben és hőmérővel figyelni miikor nyit vagy mennyire nyit... Bár nem hinném h szemmel látnánk amit kell, nem hülyültünk még ilyennel. Továbbá le kell ereszteni a hűtőfolyadékot? Nem szeretném elfolyatni sem meg a garázsba befolyatni sem... 

Általában a termosztát a rajta jelzett hőfok értékére elég gyorsan reagál, tehát nagyon gyorsan kinyit.  Én a pasztásakat, de folyadékost is nézegettem így.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, nzozz írta:

Akinek mostanában sűrű ventilátor kapcsolgatásos problémája van, az a klímával hogy áll? Mert persze a magasabb hűtővíz hőmérsékletet nem magyarázza, de a ventilátor bekapcsolást igen.

Városban szinte soha nem használok klímát tehát annyira nem játszik szerepet a jelenségben. Csak nagyon-nagyon ritkán, ha tudom hogy kimegyek a városból, meg csak valamennyire bemelegedett motornál kapcsolom be. De ha bekapcsolom városon kívül, valamennyire lentebb is megy a jelzett hőfok, ilyenkor gondolom a a klímahűtőben is elindul a keringés illetve a klíma ventilátora is megindítja a lebegő áramlását, ez együtt -gondolom- a mögöttes lévő hűtőt is jobb hatásfokúvá teszi. erre is gondoltam, hogy az én autómon a "normál" hűtő előtt ott egy másik hűtő teljes szélességében plusz azon egy ventilátor rendszer, ez sem biztos hogy a menetszeles hűtésnek használ... 

35 perce, L.Fazakas írta:

Általában a termosztát a rajta jelzett hőfok értékére elég gyorsan reagál, tehát nagyon gyorsan kinyit.  Én a pasztásakat, de folyadékost is nézegettem így.

A kézi tapizós módszert tegnap 2x is eljátszottam (reggel és kora este), minden esetben megálltam (amúgy is meg kellett) kb 3km-nél és néztem (fogtam) a csöveket. Elvileg minden úgy megy mint a nagykönyvben van, előszór felmelegszik a felső vastag cső rendesen (többi rész nem melegszik), utána 8kb 80-as jelzés után) kezd az alsó és mire hazaérek (kb 6km folyamatos emelkedő) minden cső egyformán meleg és a hűtő is (meleg? forró, alig bírok hozzáérni) mutató 90fokon áll majd megállok garázs előtt, fentebb kuszik és kapcsolja  aventit ami kb 4-5 perc alatt lekapcsol...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !
Szerintetek mi lehet a baj? (megyek szerelőhöz csak addig is, hogy szerintetek, mert idegesít a dolog...)
Hidegben, melegben indításkor 2ezer fölé megy az alapjárat, és ingadozik,
Irgalmatlan sokat fogyaszt az elmúlt időkben (10fölött (1,4) )
Ma reggel kigyulladt az engine check lámpa, és az alapjáratom 500 körül van és rángat.
Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, vojni írta:

Sziasztok !
Szerintetek mi lehet a baj? (megyek szerelőhöz csak addig is, hogy szerintetek, mert idegesít a dolog...)
Hidegben, melegben indításkor 2ezer fölé megy az alapjárat, és ingadozik,
Irgalmatlan sokat fogyaszt az elmúlt időkben (10fölött (1,4) )
Ma reggel kigyulladt az engine check lámpa, és az alapjáratom 500 körül van és rángat.
Köszi előre is.

Ha van hibalámpa akkor van hibakód is, ki kell olvasni-olvastatni addig kár találgatni. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, L.Fazakas írta:

A nyomást mérő műszerek (ezek általában vagy membrános, vagy Bourdon csöves kivitelűek), melyek folyamatosan változó értékeket mérnek - a számlapjukon található intervallum teljességében. Az olajnyomáslámpa viszont egyetlen értéket jelez. mert a mérőgombában levő membrán elektromos kapcsolót mozgat, mely egy előre beállított fix nyomás-értéket jelez ki. Az aztán lehet +/- ban  - ám "pontosságában" akár 20% eltérésű is. Az tehát nem műszer, CSUPÁN egy kijelző, azaz - teljesen tájékoztató érték. Nem lényeges. Azt kell jeleznie, van-e a motorban olajnyomás, vagy nincs! Számszakilag meg persze - tök mindegy? Olyan mint elektronikában a bináris rendszer -  teljesen két esélyes - vagy IGEN, vagy NEM! Ha az az olajnyomást jelző lámpa 0,6 bar körüli értéket mutat, az Nálad sima feltételezés? Vagy valami műszerrel is kimérted? Az olajnyomást érzékelő, és motorba becsavart olajgombára általában rá szokták írni azt a "tól-ig" kapcsolási értéket, ahol egyáltalán ki-be kapcsol.

Lássuk be, Te ezt direkt csinálod. Mert ennek a hozzászólásodnak se nagyon volt segítő szándéka vagy hasznos információ tartalma, csak most éppen én voltam a soros, akibe bele kell kötni. De mindegy is.

Igen, mindegyik mérőeszköznek  van mérési hibája, mérési tartománya, a kapcsoló/jelző jellegű eszközöknek megszólalási értékük, stb. ezzel mindenki tisztában van. Elég sok olajnyomás kapcsoló 0,3 és 0,6 bar közötti értéken "működik", ezen értékek alatt jelez. Egy átlagos motorban azért nem árt, ha üzemmeleg állapotban, alapjáraton az olajnyomás eléri 1,5 bar -t. Biztos van olyan, ahol ez több vagy ahol kevesebb, de ez az 1,5 bar azért nagyjából helytálló. Tehát ezt tekinthetjük a szükséges minimumnak, mert menet közben, a nagyobb motorfordulatszám miatt ettől csak magasabb lehet a nyomás, alacsonyabb nem. A nyomáskapcsoló pedig jelez mondjuk 0,5 bar -on. Az alapjárati/elvárt minimum nyomás harmadánál.... Ott már valami óriási hibának kell lenni, ami ráadásul elég gyorsan fogja tönkretenni a motort. De ha valakinek akkora "szerencséje" van, hogy a 0,5 barnál figyelmeztető rendszerben 0,6 bar van, mert valami tönkrement és csak ennyit tud a gép, akkor sincs semmilyen visszajelzés, az ember azt gondolhatná, hogy minden rendben van, közben az kenőrendszer szinte nem működik, valami károsodni fog. Egy ilyen megoldást elég nehezen lehet jól átgondoltnak, jól működőnek nevezni, de mintha ezt már mondtam volna.

Link to comment
Megosztás:

15 perce, nzozz írta:

Lássuk be, Te ezt direkt csinálod. Mert ennek a hozzászólásodnak se nagyon volt segítő szándéka vagy hasznos információ tartalma, csak most éppen én voltam a soros, akibe bele kell kötni. De mindegy is.

Igen, mindegyik mérőeszköznek  van mérési hibája, mérési tartománya, a kapcsoló/jelző jellegű eszközöknek megszólalási értékük, stb. ezzel mindenki tisztában van. Elég sok olajnyomás kapcsoló 0,3 és 0,6 bar közötti értéken "működik", ezen értékek alatt jelez. Egy átlagos motorban azért nem árt, ha üzemmeleg állapotban, alapjáraton az olajnyomás eléri 1,5 bar -t. Biztos van olyan, ahol ez több vagy ahol kevesebb, de ez az 1,5 bar azért nagyjából helytálló. Tehát ezt tekinthetjük a szükséges minimumnak, mert menet közben, a nagyobb motorfordulatszám miatt ettől csak magasabb lehet a nyomás, alacsonyabb nem. A nyomáskapcsoló pedig jelez mondjuk 0,5 bar -on. Az alapjárati/elvárt minimum nyomás harmadánál.... Ott már valami óriási hibának kell lenni, ami ráadásul elég gyorsan fogja tönkretenni a motort. De ha valakinek akkora "szerencséje" van, hogy a 0,5 barnál figyelmeztető rendszerben 0,6 bar van, mert valami tönkrement és csak ennyit tud a gép, akkor sincs semmilyen visszajelzés, az ember azt gondolhatná, hogy minden rendben van, közben az kenőrendszer szinte nem működik, valami károsodni fog. Egy ilyen megoldást elég nehezen lehet jól átgondoltnak, jól működőnek nevezni, de mintha ezt már mondtam volna.

Mondjuk a H.R. Etzold féle könyvben melegen az alapjárati olajnyomásra minimum 0.3 bart írnak aminél már pislákol az olajnyomás lámpa. Igen tudom hogy F atsra könyvem van, de nem írja külön a 8 és a 16 szelepes motorokra sem külön a motortípusokra. A visszajelző műszerek meg szerintem mindíg is csak tájékoztató jellegűek voltak, így a jeladójukat sem tekinthetjük precíziós műszernek. Újabb autóknál még ennyi visszajelzés sincs. 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, zotya975 írta:

Mondjuk a H.R. Etzold féle könyvben melegen az alapjárati olajnyomásra minimum 0.3 bart írnak aminél már pislákol az olajnyomás lámpa. Igen tudom hogy F atsra könyvem van, de nem írja külön a 8 és a 16 szelepes motorokra sem külön a motortípusokra. A visszajelző műszerek meg szerintem mindíg is csak tájékoztató jellegűek voltak, így a jeladójukat sem tekinthetjük precíziós műszernek. Újabb autóknál még ennyi visszajelzés sincs. 

Az általánosságban kijelentett 1,5 bar alapjárati olajnyomás talán tényleg elhamarkodott volt, viszont az Astra G motorok esetén nem. Már biztosra mentem, kikerestem az összeset motor erre vonatkozó adatait, leírom a kivételeket, a többinél mind 1,5 bar van megadva 700-900rpm közt (ebben a tartományban voltak motortípusonként különböző ford.számok megadva).

- Z17DTL, Y17DT: 1,27 bar / 850 rpm

- C18SEL: 2 bar / 850 rpm

- Z18XE, Z18XEL: 1,4 bar / 820 rpm

- X20XEV: 2 bar / 845 rpm

- Z20LET (csak a 140kW -os): 2,3-2,4 bar / 800 rpm

Astra F esetén az 1.8 és 2.0 -s motorok közt voltak 2 bar / 850 rpm körüli értékek, a többi szinte kivétel nélkül 1,5 bar -os volt. Astra H esetén is elég sok 1,5 bar -os, de ott azért elég gyakori volt ahhoz képest a kb. 0,3 bar -ral való eltérés (pozitív vagy negatív irányban). 

Teljesen más autóknál inkább 2000-4000rpm -es tartományban voltak olajnyomás értékek megadva, azzal nyilván nem lehet összehasonlítani. Mondjuk BMW -knél voltak alapjárati értékek megadva, ott tényleg előfordultak 0,5 bar -osak is.

Több időt erre nem fordítanék. :D Továbbra is úgy gondolom, hogy ezek az "olajgombák" nem igazán alkalmasak arra, amire szolgálniuk kéne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, nzozz írta:

Lássuk be, Te ezt direkt csinálod. Mert ennek a hozzászólásodnak se nagyon volt segítő szándéka vagy hasznos információ tartalma, csak most éppen én voltam a soros, akibe bele kell kötni. De mindegy is.

Igen, mindegyik mérőeszköznek  van mérési hibája, mérési tartománya, a kapcsoló/jelző jellegű eszközöknek megszólalási értékük, stb. ezzel mindenki tisztában van. Elég sok olajnyomás kapcsoló 0,3 és 0,6 bar közötti értéken "működik", ezen értékek alatt jelez. Egy átlagos motorban azért nem árt, ha üzemmeleg állapotban, alapjáraton az olajnyomás eléri 1,5 bar -t. Biztos van olyan, ahol ez több vagy ahol kevesebb, de ez az 1,5 bar azért nagyjából helytálló. Tehát ezt tekinthetjük a szükséges minimumnak, mert menet közben, a nagyobb motorfordulatszám miatt ettől csak magasabb lehet a nyomás, alacsonyabb nem. A nyomáskapcsoló pedig jelez mondjuk 0,5 bar -on. Az alapjárati/elvárt minimum nyomás harmadánál.... Ott már valami óriási hibának kell lenni, ami ráadásul elég gyorsan fogja tönkretenni a motort. De ha valakinek akkora "szerencséje" van, hogy a 0,5 barnál figyelmeztető rendszerben 0,6 bar van, mert valami tönkrement és csak ennyit tud a gép, akkor sincs semmilyen visszajelzés, az ember azt gondolhatná, hogy minden rendben van, közben az kenőrendszer szinte nem működik, valami károsodni fog. Egy ilyen megoldást elég nehezen lehet jól átgondoltnak, jól működőnek nevezni, de mintha ezt már mondtam volna.

Háát - én igazából nem kötekedésből és "direkt", vagy csupán holmi okoskodásból írok ide néha, és valójában nem is igazán azért, hogy idevillogjak a sok eszemmel. Én elég sokat foglalkoztam a volt munkahelyemen műszerekkel ... így egy biztos - az olajnyomást jelző gomba - a maga klasszikus értelmében nézve - nem igazán műszer, inkább afféle "visszajelző egység". Amely vagy igen-t mond, vagy nem-et! A valamire beállított gyári értéke környékén. Ha a motorban valóban van olajnyomás - és azt el is érte a - mint a fenti példákban oly gyakran szerepelő - a 0,6 bart, akkor simán lekapcsolja az olajnyomásvisszajelző lámpát. Hogy aztán a valós érték mennyi, azt sajna nem jelzi. Egyes mérőgombákon (volt NDK-s gyártmányok) még belehetett állítgatni a nyomáskapcsolás főértékét (egy gyárilag festékkel rögzített kis hernyőcsavarral), de ez a ritkábbik eset. Valójában belőnek valami értéket - a 0,6-tól 1,2 bar-ig - oszt jól van. Hogy az a 0,6 bar valójában és esetleg kevés lenne? Hááát? ....

Akinek persze mindez ténylegesen nem elég, az tehet bele bátran bármiféle körszámlapos mutatósat, mint régen a Renault Gordini-ben (ám lehet, hogy olyan csak a rally-ra szánt sportkocsikban volt). Én  - még Skodás korszakomban - behajtottam egy M10x0,8-as menetű műszert az olajgomba helyére (elég hülye helyen volt alul, így csak tükörből lehetett leolvasni) - de azt tudom, motor nagygenerál után az alapjárat kb. 700-as fordulatnál 1,6-2,0 bar volt. Ha meg kissé jobban megpörgettem a motort - úgy kb. 3500-4000 1/min-re, bizony simán kijött a 14-16 bar. Most hogy a gyár - (és a gyártó) miért ilyen alacsony "megszólalási érték"-kel bíró nyomásgombákat alkalmaz, az megint egy másik kérdés. Lehet hogy nekik az jó, ha hamarabb "kifekszik" a motor - a kenéshiányra hívatkozva? Kell egy kis zsé a márkaszervizeknek is. Én például az Opelemben valójában azt sem tudom, hol van a motornál az olajgomba, hisz még sose néztem meg ... A régebbi Skodáknál (MB1000, S100) például - a főfékhengeren is volt egy nyomásgomba, s nem valami mechanikus fék-bekapcsoló. Az S105-S120 - S130 már teljesen mechanikusan kapcsolós volt ... (mint a sebességváltó hátramenetében, vagy a kézifék behúzását visszajelző kapcsoló).

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nzozz írta:

 úgy gondolom, hogy ezek az "olajgombák" nem igazán alkalmasak arra, amire szolgálniuk kéne.

Ezek az olajgombák CSAKIS arra valók, hogy az autó műszerfalán vissza - és kijelezzék - a motorban van olajnyomás vagy nincs! (meg hogy olaj van-e egyáltalán ... HI)

De valójában az autók töltés-visszajelzője sem szokta kiírni a töltőáramot és töltőfeszültséget, így csupán CSAKIS annyit közöl - van töltés vagy nincsen! Egy átlag vezetőnek (laikusnak) valójában többre nincs is napi szinten szüksége. Nekem pl. egyszer kigyulladt a kijelzőmön a kis villáskulcs - oszt azt se tudtam - mi vaaan?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, vojni írta:

Sziasztok !
Szerintetek mi lehet a baj? (megyek szerelőhöz csak addig is, hogy szerintetek, mert idegesít a dolog...)
Hidegben, melegben indításkor 2ezer fölé megy az alapjárat, és ingadozik,
Irgalmatlan sokat fogyaszt az elmúlt időkben (10fölött (1,4) )
Ma reggel kigyulladt az engine check lámpa, és az alapjáratom 500 körül van és rángat.
Köszi előre is.

Helló! Nekem az elöző autómnál volt ugyan ez a baja. A vízhőfok jeladót (ami a motorvezérlőhöz megy, nem ami a hűtőben van.- valahol a szelepfedélnél volt) azt kellet cserélni és megszűnt a hiba. Fogyasztása is jó lett. Indításkor már nem volt magas fordulat.

Remélem segítettem. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, Janó32 írta:

Nem lehet hogy a vízhőfok jeladó szívat minket? Valahogy ki kellene mérni, több fórumban láttam kOhm értéket bizonyos hőfokokhoz, csak azok nem Opel-ek voltak... Lehet érdemes lenne egy rámérés ha tudnánk az értéket ami adott hőmérsékletnél a jeladónak produkálnia kellene... 

Nem olvastam vissza.
Neked konkrétan milyen problémád van?
Nekem a ventilátor egyébként kapcsol óra szerint kb azon a hőfokon, ahol szokott.
Ezt városban hallom, meg érzem is a kormányon, ha megy a venti.

Nekem egyszerűen csak időnkén jobban felmelegszik állandósult országúti üzem mellett is, a menetszél ellenére.
Arra irányult a kérdésem, hogy vajon ez normális-e, érdemes emiatt aggódnom.

Városban természetes, ki be kapcsolgat a venti, teszi a dolgát, a hőfokok óra szerint teljesen jók, szokásosak.

A ventilátor egyébként a hőfok jeladó kapcsolja?
A hőfok jeladó az az, ami a termosztát ház alatt csatlakozik? Úgy nézem az...

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2541/26851/

Szerk:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2541/26855/

találtam olyat is hogy "coolant level sensor".

Ez mi akar lenni? És hol van? Úgy tudtam nincs (legalábbis a kiegyenlítő tartályban).

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy 2008-as Astra Classic II-es Opelem, benne egy Delphi belső ventillátor rendszer, amiben a belsőkeringetés csappantyúm eltörött és ezért a motor most folyamatosan megy. Meg szeretném csinálni, találtam is hozzá komplett házat, de még nem vettem meg, mert valamit nem értek. Ha beszerelem az újat, akkor magát a mozgatómotort mi állítja meg amikor a lapát eléri az egyik, vagy másik végállást??? Most hogy törött állapotban állandóan forog, próbáltam megfogni a motort, hogy esetleg leveszi e ennek hatására a feszt és megáll e, de nem..... Vagy ezt úgy tervezték, hogy a motor folyamatosan feszíti az adott állásban a lapátot? Szóval a kérdésem az lenne, hogy elképzelhető e, hogy a motor is rossz, és ha beépítek egy új csappantyúházat, akkor azt újra szét fogja feszíteni? Köszönöm a válaszokat.

Módosítva : zsotee
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zsotee írta:

Sziasztok

Van egy 2008-as Astra Classic II-es Opelem, benne egy Delphi belső ventillátor rendszer, amiben a belsőkeringetés csappantyúm eltörött és ezért a motor most folyamatosan megy. Meg szeretném csinálni, találtam is hozzá komplett házat, de még nem vettem meg, mert valamit nem értek. Ha beszerelem az újat, akkor magát a mozgatómotort mi állítja meg amikor a lapát eléri az egyik, vagy másik végállást??? Most hogy törött állapotban állandóan forog, próbáltam megfogni a motort, hogy esetleg leveszi e ennek hatására a feszt és megáll e, de nem..... Vagy ezt úgy tervezték, hogy a motor folyamatosan feszíti az adott állásban a lapátot? Szóval a kérdésem az lenne, hogy elképzelhető e, hogy a motor is rossz, és ha beépítek egy új csappantyúházat, akkor azt újra szét fogja feszíteni? Köszönöm a válaszokat.

Jó a kérdés, de ha valóban és tényleg érdekel a dolog, én már jóval előtte - és tán ugyanebben a fórumban - megírtam rá a választ. Tehát - vissza kell nézni.

A kismotor egyébként gyárilag és állandóan menne. Aztán - vagy leég, vagy nem! Vagy - vagy eltöri a zsalut, vagy nem. De olyan oda illő zsalut mellesleg - valami 8 ezerért lehet kapni, így tehát többnyire nem kell az egész házat tizen-ezerért megvenni!

 

Itt írtam róla (a képek és hivatkozások állítólag már eltüntek), de én a Delmann Trade-nál vettem hozzá csak lapátot (valahol a világ végén)

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

6 órája, nzozz írta:

Az általánosságban kijelentett 1,5 bar alapjárati olajnyomás talán tényleg elhamarkodott volt, viszont az Astra G motorok esetén nem. Már biztosra mentem, kikerestem az összeset motor erre vonatkozó adatait, leírom a kivételeket, a többinél mind 1,5 bar van megadva 700-900rpm közt (ebben a tartományban voltak motortípusonként különböző ford.számok megadva).

- Z17DTL, Y17DT: 1,27 bar / 850 rpm

- C18SEL: 2 bar / 850 rpm

- Z18XE, Z18XEL: 1,4 bar / 820 rpm

- X20XEV: 2 bar / 845 rpm

- Z20LET (csak a 140kW -os): 2,3-2,4 bar / 800 rpm

Astra F esetén az 1.8 és 2.0 -s motorok közt voltak 2 bar / 850 rpm körüli értékek, a többi szinte kivétel nélkül 1,5 bar -os volt. Astra H esetén is elég sok 1,5 bar -os, de ott azért elég gyakori volt ahhoz képest a kb. 0,3 bar -ral való eltérés (pozitív vagy negatív irányban). 

Teljesen más autóknál inkább 2000-4000rpm -es tartományban voltak olajnyomás értékek megadva, azzal nyilván nem lehet összehasonlítani. Mondjuk BMW -knél voltak alapjárati értékek megadva, ott tényleg előfordultak 0,5 bar -osak is.

Több időt erre nem fordítanék. :D Továbbra is úgy gondolom, hogy ezek az "olajgombák" nem igazán alkalmasak arra, amire szolgálniuk kéne.

Szabad tudni hol lehet kikeresni ilyen adatokat? Én a fent említett könyvet tekintem alapnak, valahonnan el kell indulni, ha már a gyártásnál, tervezésnél nem volt ott az ember, bár már többször találtam benne hibát.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zsotee írta:

Sziasztok

Van egy 2008-as Astra Classic II-es Opelem, benne egy Delphi belső ventillátor rendszer, amiben a belsőkeringetés csappantyúm eltörött és ezért a motor most folyamatosan megy. Meg szeretném csinálni, találtam is hozzá komplett házat, de még nem vettem meg, mert valamit nem értek. Ha beszerelem az újat, akkor magát a mozgatómotort mi állítja meg amikor a lapát eléri az egyik, vagy másik végállást??? Most hogy törött állapotban állandóan forog, próbáltam megfogni a motort, hogy esetleg leveszi e ennek hatására a feszt és megáll e, de nem..... Vagy ezt úgy tervezték, hogy a motor folyamatosan feszíti az adott állásban a lapátot? Szóval a kérdésem az lenne, hogy elképzelhető e, hogy a motor is rossz, és ha beépítek egy új csappantyúházat, akkor azt újra szét fogja feszíteni? Köszönöm a válaszokat.

Húzd le a motor csatlakozóját...

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 20. at 17:35, huggybear írta:

Sziasztok!

Szerintem ha a termosztátod miatt melegszik, akkor az azt jelenti, hogy zárva maradt, tehát nem engedi ki a hűtőbe a folyadékot, viszont ebben az esetben nem lehet forró a csöved. Nekünk a benzines Astra (Z16XEP) 96 fokon üzemel, tehát a 90 fok még nem kellene, hogy melegedés legyen. G.

De ha 96 fokon üzemel akkor állandóan kapcsolgatja a hűtőventilátort? 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, outsider írta:

Nem olvastam vissza.
Neked konkrétan milyen problémád van?
Nekem a ventilátor egyébként kapcsol óra szerint kb azon a hőfokon, ahol szokott.
Ezt városban hallom, meg érzem is a kormányon, ha megy a venti.

Nekem egyszerűen csak időnkén jobban felmelegszik állandósult országúti üzem mellett is, a menetszél ellenére.
Arra irányult a kérdésem, hogy vajon ez normális-e, érdemes emiatt aggódnom.

Városban természetes, ki be kapcsolgat a venti, teszi a dolgát, a hőfokok óra szerint teljesen jók, szokásosak.

A ventilátor egyébként a hőfok jeladó kapcsolja?
A hőfok jeladó az az, ami a termosztát ház alatt csatlakozik? Úgy nézem az...

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2541/26851/

Szerk:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2541/26855/

találtam olyat is hogy "coolant level sensor".

Ez mi akar lenni? És hol van? Úgy tudtam nincs (legalábbis a kiegyenlítő tartályban).

Városon kívűl is néha elhagyja  a 90 fokot és kapcsolja a hűtést, bár menet közben talán még nem kapcsolt be, ellenben ha beérek a városba (lakott területre) és 50 környékén kell haladi (vagy lassabban) akkor kapcsolj a ventilátort. Akárhányszor megállok szinte egyből kapcsolj a ventit... Tegnap meghőmérőztük a kiegyenlítő tartályban járó motornál (előtte ment vagy 80km-t az autó a 33 fokban klímával városon kívül majd anélkül a városban), 87,4-87,5 fokos volt a víz a kiegyenlítőben alapjáraton ketyegve majd időközönként felment 89-89,5-re és akkor kapcsolt a venti majd pár perc múlva visszament 87,5 környékére és lekapcsolt. A csövek és a hűtő ezalatt egyenletese melegek voltak. Ami most tűnt fel, hogy a klíma hűtő nem volt meleg (igaz, város előtt én kikapcsolom hogy legyen ideje kiszellőzni) és hogy az azon lévő venti kifelé nyomja  a meleget de ez mondjuk lehet logikus is csak hát ez a menetiránnyal/menetszéllel ellentétes). Az értékek lehet mérési pontatlanság is meg az is hogy a kiegyenlítőben biztosan nem annyi a hőmérséklet mint a termosztátnál a forróságban....  Szakival abban maradtunk, hogy ez így lényegében nem tűnik összességében gáznak, de egy termosztátcsere lehet h nem lenne baj, vegyem meg ő ingyen cseréli. Mondta h ő nem látja sos-nek a dolgot, de mégis 15 éves az alkatrész és a terhelést mint például a kinti 34-35 fok klímával és terhelten (tele csomagtartó, 4 fő, emelkedők) már nem biztos hogy a helyzet magaslatán van..

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janó32 írta:

Városon kívűl is néha elhagyja  a 90 fokot és kapcsolja a hűtést, bár menet közben talán még nem kapcsolt be, ellenben ha beérek a városba (lakott területre) és 50 környékén kell haladi (vagy lassabban) akkor kapcsolj a ventilátort. Akárhányszor megállok szinte egyből kapcsolj a ventit... Tegnap meghőmérőztük a kiegyenlítő tartályban járó motornál (előtte ment vagy 80km-t az autó a 33 fokban klímával városon kívül majd anélkül a városban), 87,4-87,5 fokos volt a víz a kiegyenlítőben alapjáraton ketyegve majd időközönként felment 89-89,5-re és akkor kapcsolt a venti majd pár perc múlva visszament 87,5 környékére és lekapcsolt. A csövek és a hűtő ezalatt egyenletese melegek voltak. Ami most tűnt fel, hogy a klíma hűtő nem volt meleg (igaz, város előtt én kikapcsolom hogy legyen ideje kiszellőzni) és hogy az azon lévő venti kifelé nyomja  a meleget de ez mondjuk lehet logikus is csak hát ez a menetiránnyal/menetszéllel ellentétes). Az értékek lehet mérési pontatlanság is meg az is hogy a kiegyenlítőben biztosan nem annyi a hőmérséklet mint a termosztátnál a forróságban....  Szakival abban maradtunk, hogy ez így lényegében nem tűnik összességében gáznak, de egy termosztátcsere lehet h nem lenne baj, vegyem meg ő ingyen cseréli. Mondta h ő nem látja sos-nek a dolgot, de mégis 15 éves az alkatrész és a terhelést mint például a kinti 34-35 fok klímával és terhelten (tele csomagtartó, 4 fő, emelkedők) már nem biztos hogy a helyzet magaslatán van..

 

Sztem a termosztátnak semmi baja,a meghibásodás többnyire az ,hogy korábban nyit vagy nyitva marad,így az üzemi hőfok lesz alacsonyabb esetleg el sem éri vagy csak sokára.:(

vízpumpa mennyit futott?Tesóm gépe is melegedett,cseréltek termosztátot feleslegesen,mert a vízpumpa járta már a végét...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

31 perce, csicsó írta:

Sztem a termosztátnak semmi baja,a meghibásodás többnyire az ,hogy korábban nyit vagy nyitva marad,így az üzemi hőfok lesz alacsonyabb esetleg el sem éri vagy csak sokára.:(

vízpumpa mennyit futott?Tesóm gépe is melegedett,cseréltek termosztátot feleslegesen,mert a vízpumpa járta már a végét...

Megnéztem a kisokost: teljes vezérlés -vízpumpával- cserélve szakszervizben (remélem tényleg cseréltek mindent, nem voltam ott, nem lehettem ott, munkalap szerint minden SKF) 122900km-nél/2013.09.25. (lejár a 4 évem ősszel, cserés lesz?), most 144320km van benne, tehát 21420km/gyenge 4év... 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Szabad tudni hol lehet kikeresni ilyen adatokat? Én a fent említett könyvet tekintem alapnak, valahonnan el kell indulni, ha már a gyártásnál, tervezésnél nem volt ott az ember, bár már többször találtam benne hibát.

Én megnéztem a H. R. Etzold - OPEL ASTRA -   Így csináld - című (és az Astra G-ről készült) magyar nyelvű javítási kézikönyvben. Ott pl. a következők vannak ... üzem-melegen (80 C)

1,6 - 1,8 - 2 l benzinmotor - 1,5 bar

1,2 l benzinmotor              -  3,0 bar

1,7 l dizelmotor                 -  3,9 bar

2 l   dizelmotor                  -  1,5 bar

Hogy miért ennyi, hogyan ennyi, s hengerűrtartalmi típusonként hogyhogy ennyire változó - ki tudja? Lehetséges azért, mert minden egyes motortípusnál máshol mér a gomba?

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Én megnéztem a H. R. Etzold - OPEL ASTRA -   Így csináld - című (és az Astra G-ről készült) magyar nyelvű javítási kézikönyvben. Ott pl. a következők vannak ... üzem-melegen (80 C)

1,6 - 1,8 - 2 l benzinmotor - 1,5 bar

1,2 l benzinmotor              -  3,0 bar

1,7 l dizelmotor                 -  3,9 bar

2 l   dizelmotor                  -  1,5 bar

Hogy miért ennyi, hogyan ennyi, s hengerűrtartalmi típusonként hogyhogy ennyire változó - ki tudja? Lehetséges azért, mert minden egyes motortípusnál máshol mér a gomba?

 

Hát úgy tudom hogy a gomba közvetlenül az olajpumpa hátuljában van betekerve. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Janó32 írta:

Megnéztem a kisokost: teljes vezérlés -vízpumpával- cserélve szakszervizben (remélem tényleg cseréltek mindent, nem voltam ott, nem lehettem ott, munkalap szerint minden SKF) 122900km-nél/2013.09.25. (lejár a 4 évem ősszel, cserés lesz?), most 144320km van benne, tehát 21420km/gyenge 4év... 

Ha tényleg cserélték akkor még bírnia kéne ennyi futás után.Bár a mai utángyártott alkatrészek minősége már igencsak megkédőjelezhető(SKF is Kínában gyártat),tehát könnyen elképzelhető,hogy csereérett.

Amúgy amit feljebb említettem autót abban 120 ezer km volt a vízpumpában...

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 22. at 18:47, gezoli írta:

Te is szoktál ilyen megoldásokat javasolni a Skodás korszakodból!

Való igaz! De akkoriban bármely szocialista tábor-béli "fapados" autó motorját egy konyhaasztalon meg lehetett csinálni - pl. a szabványos, KGSTpiacon vett olcsó orosz szerszámokkal, villás-, dugó-, és csillagkulcsokkal, illetve bármely lengyel piacon, vagy mondjuk egy autóbontóban összeguberált alkatrészekből.  Egy mostani modern motorhoz, vagy abban bármely csavarhoz meg - már hozzá se lehet szólni. Csavar meghúzáshoz nyomatékkulcs ... ugyanmáá! Amikor én a Skoda motort otthon teljes-generáloztam, tudod ki foglalkozott ilyen meghúzási nyomatékokkal. Meghúztam - oszt oké-zsoké! S utána úgy ment, mint az álom. A tangón vett (első hídból kiszerelt excenterekkel és hézagolókkal) úgy megjavítottam a törött függőcsapszeg és elgörbült felső trapézkar cseréje után az első futóművemet, hogy a szervizben a futómű optikai beállításánál a szerelő csak annyit tudott mondani rá - "uram, ez jobb mint a gyári érték!" Holott - én nem vagyok autószerelő!

Módosítva : L.Fazakas
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.