Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

5 órája, Janó32 írta:

Az elmúlt 4 évben (amióta megvettük), idén nyáron ilyen csak, eddig nem ment fele ennyit sem a hűtés, hőmérséklet és felhasználás módja nem változott... Ezek meg a tények. 

 

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Ehhez magyarázat gyanánt egy másik tény talán az lehetne, hogy idén nyáron bizony eléggé elhúzódó kánikula, ámde inkább brutálisan nagy meleg van!

Na igen. Egyfolytában azt harsogja a média hogy idén évszázados melegrekordok dőltek meg, szóval nem csoda ha olyanok is hallják működni a ventillátort, akik eddig soha. 

Azon kívül a hűtőventillátornak nincs saját akarata, azt egy egyszerű logikai kapocs vezérli: ha hűtőfolyadék hőmérséklete eléri azt a hőfokot ahol a ventillátornak be kell kapcsolnia, akkor bekapcsol, ha nem, akkor meg nem. @Janó32, ha eddig nem hallottad menni ennyit a ventillátort, akkor annak az az oka hogy mostanában melegebb a hűtőfolyadék, mint eddig. Ezt pedig a külső körülményeken (időjárás) és a felhasználás módján kívül ezer más dolog is befolyásolhatja, például lehet hogy a hűtő lamellái tavaly még nem voltak ennyire eltömődve a bogaraktól, vagy akkor még nem volt ennyi vízkő/rozsda a rendszerben, miegymás. De ahogy fentebb is írtam, kár aggódni amiatt hogy most 2-3 fokkal melegebb a hűtőfolyadék mint tavaly ilyenkor, ha majd konstans módon a piros mező közelében táncol a mutató, és odáig is csak az állandóan magas fordulaton járó ventillátor képes lehűteni, akkor kell majd ránézni a hűtőrendszer esetleges problémájára. Nekem is mostanában szinte állandóan 98°C-on üzemel a coupé motorja, pedig eléggé nyitott lökhárítóm van, menetszelet azt kap bőven, mégsem aggódom.

De ha valakit nagyon zavar a dolog, akkor eléje mehet a problémának: Calibrához létezik 82°C-on nyitó termosztát a trópusi piacok számára (Opel 1.4-1.6-1.8-2.0 benzinmotorok termosztátjai csereszabatosak), csak ugye ezt ház nélkül adják, úgyhogy a régit ki kell piszkálni a termosztátházból, kell szerezni valahonnan tömítést (nem mindegyikhez jár, a Wahler-hoz tudtommal igen), és ezzel az újjal meg összerakni. Csak akkor meg ősszel cserélni kell, mert túlhűtött lesz a motor.

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

6 órája, tgabika76 írta:

 

Na igen. Egyfolytában azt harsogja a média hogy idén évszázados melegrekordok dőltek meg, szóval nem csoda ha olyanok is hallják működni a ventillátort, akik eddig soha. 

Azon kívül a hűtőventillátornak nincs saját akarata, azt egy egyszerű logikai kapocs vezérli: ha hűtőfolyadék hőmérséklete eléri azt a hőfokot ahol a ventillátornak be kell kapcsolnia, akkor bekapcsol, ha nem, akkor meg nem. @Janó32, ha eddig nem hallottad menni ennyit a ventillátort, akkor annak az az oka hogy mostanában melegebb a hűtőfolyadék, mint eddig. Ezt pedig a külső körülményeken (időjárás) és a felhasználás módján kívül ezer más dolog is befolyásolhatja, például lehet hogy a hűtő lamellái tavaly még nem voltak ennyire eltömődve a bogaraktól, vagy akkor még nem volt ennyi vízkő/rozsda a rendszerben, miegymás. De ahogy fentebb is írtam, kár aggódni amiatt hogy most 2-3 fokkal melegebb a hűtőfolyadék mint tavaly ilyenkor, ha majd konstans módon a piros mező közelében táncol a mutató, és odáig is csak az állandóan magas fordulaton járó ventillátor képes lehűteni, akkor kell majd ránézni a hűtőrendszer esetleges problémájára. Nekem is mostanában szinte állandóan 98°C-on üzemel a coupé motorja, pedig eléggé nyitott lökhárítóm van, menetszelet azt kap bőven, mégsem aggódom.

 

Na most évente megy ez az autó max 6500km-t, olyankor nagyrészt városban viszonylag rövideket (nem eszünk ilyenkor bogarakat :-)), élete nagy részét a garázsban tölti így összességében a szennyeződésektől azért távol van tartva (tehát nem tartom valószínűnek h ilyen feltételek mellett az előző nyárhoz mérve a hűtő rosszabb állapotban lenne szennyeződések terén, de persze semmi nem zárható ki). Továbbá nekem ugyebár a hűtőmmel sok bogár nem tud érintkezi mert a klíma hűtője 1:1-ben takarja az autó orrában ezt a hűtőt.Így, de ismered:

IMG_4871.jpg

Rozsda vagy vízkő nem tudom mennyi lehet benne, de a folyadék áttetszően rózsaszínes... Fentebbi bejegyzéseimben ha visszanézed, a 24-26 fokos környezetben is csinálja (de ráadásul  nem mindig), az meg nem meleg rekord gyanús szerintem... 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, tgabika76 írta:


@Janó32

" akkor még nem volt ennyi vízkő/rozsda a rendszerben, miegymás"

Azért talán tényleg nem gondolod, hogy ilyesmi manapság egyáltalán előfordulhat? Nem egy utcavégi dzsuvás mocsárból tölti fel naponta az ember a kocsijának a hűtőjét!

Már eleve (és gyárilag) de télen-nyáron ugyanaz a fagyálló folyadék van benne, abban meg aztán gyártóilag a mindenféle korrozió-gátló adalékok és egyéb inhibitorok! Tehát - ott a vízkő már alapból és SIMÁN KI VAN ZÁRVA! A rozsda - az talán nem annyira ... Még a régebbi autóknál sem volt gáz a vízkő, mert ha egyszer feltölti az ember csapvízzel a rendszert, belőle a vízkő CSAK EGYSZER válik ki! Az a néhány milligramm-nyi! Nem ám minden egyes autóhasználat közben.

A sok hülye - hűűű  de folyton elhitte ... és vette a drága fagyállót - meg hozzá a desztvizet .... (miközben az etilénglikol a vegyszerboltban 20 forint volt/kg!) Inhibitornak meg simán elég volt egy késhegynyi Na2CO3 (mosószóda), és pár gramm nátriumbenzoát.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, tgabika76 írta:

Ráadásul mindezt az extra paragép felhasználók miatt találták ki, ugyanis aki kicsit is konyít a fizikához, az tudja hogy a belső égésű motorok hatásfoka a lehető legnagyobb hőmérsékleten a legjobb, mert akkor tudják a legtöbb energiát mozgási energiává konvertálni, ahelyett hogy saját magukat fűtenék vele.

Éppen ebből kifolyólag van a hűtőrendszerben nyomás, ami ugye (szintén fizika) emeli a folyadékok forráspontját, plusz ehhez ha hozzátesszük hogy a fagyálló folyadéknak is hasonló hatása van, akkor az egyenletből kijön hogy a fagyálló folyadékok forráspontja nagy általánosságban 130°C körüli, mégis a legtöbb ember kétségbeesetten kiabál segítségért amikor a mutató megközelíti a 100°C-ot, mert az iskolából csak annyi rémlik, hogy a víz 100°C-on forr.

Az autógyártók nem hülyék, tervezéskor gondoltak a városi dugókra is, és nem csak arra hogy esetleg előfordulhat hogy 38°C-os kánikulában kell dugóban araszolni, hanem még az is eszükbe jutott, hogy mi van ha ugyanebben a 38°C-ban mondjuk egy bazinagy lakókocsit kell az Alpok szerpentinjein felfelé húzni, mondjuk ugyancsak csigatempóban araszolva egy kamion mögött. Az autónak ezt is bírnia kell, szóval a hűtőrendszer jelentősen túl van méretezve, felesleges tehát aggódni. Ha mondjuk a mutató belemászik a piros mezőbe és tartósan (percekig) ott is marad, akkor már van ok az aggodalomra, de ezért mert nyáron, városban bekapcsolt a hűtőventillátor, hát az a dolga, na!

 

Szeritem ezért van a mutató "alább kalibrálva".

Nálam a 100 fok, amikor kapcsol a venti, 94-95 fok körül van óra szerint.

Ne izguljanak az emberek.

Korábban néztem pl Astra H 1.8 termosztátja pl 103 foknál nyit...

 

Link to comment
Megosztás:

a H-ba a szívó motoroknál bőven felmegy 100 fölé is, gondolom a káros anyag kibocsátás egyik csökkentési módja szerint lehet. A mutatók pontos sose lesznek. Nekem 80 és vagy kicsit felette van amíg megy a kocsi és nem kell sokszor megállni. ha már kicsit hajtva van és vagy dugó is, akkor 90fok, és akkor elmegy 95-ig, ott kapcsol be, é 89-90fokig hűt vissza. Mondjuk ebbe turbo motor van. De a szívó g astrába 88 é 92-93 fok közt ingadozott. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na, hibafeltárás...

Szóval Balatonra menet 50 km autópálya után a motor 3 hengerre váltott.
Előtte 3 hétig folyamatosan autóval jártam dolgozni (2x25 km, céges busz helyett), mivel hurcolászni kellett a gyerekeket táborba ilyesmi..
Természetesen nem akkor adta be a halált...

Azt hiszem egy emelkedő után motorfékből keztem el gyorsítnai, és 100 fölött éreztem, hogy nem akar menni, mégis erőltettem neki.
Legutóbb is ilyen körülmények között dobta fel az égéskimeradásos témát... Így is lett, bedobta. 
Leálltam egy benzinkúthoz pár km-el arrébb. Kivillogtam P0301 - égéskimaradásaz 1-es hengerben.

Reménykedtem, hogy gyertya, mivel abban már 40E km van. Asszem 60-nál cserés, szóval nem elhenyagoltam...

Gyertyakulcsom nem volt, szóval más lehetőség híjján beléptem az Autóklubba :)

Szerelő kijön, neki gép feldobta a P0302-t is (én villogásnál még nem láttam).

Kiszedte a gyertyákat megcserélgette, maradt az égéskimaradás az 1 hengeren.

Ebből ő trafóra gyanakodott (mondom az szuper), persze trafón kívül ezer más lehet...

Telefonált, és kiszaszerolták, hogy ne trollkodjam szét a katalizátort, lehúzzuk az 1. henger befecskendező szelepről a csatlakozót, és úgy megyek haza.
Mondom ha úgy nem megy szét a katalizátor, akkor legyen.

Hazamentem így 3 hengerrel, 60-al Polgárról Debrecenbe.

Itt a parkolóban több ilyen motorral szerelt Astra is van, gondoltam rákérdezek a trafóra.
A házba járó egyik fószernek volt polcon egy működő trafó modul.
Ki cseréltem, egy pillanatig úgy tűnt jól jár a motor, de aztán ugyanaz.

P0301, P0302

Végül elmentünk vonattal a Balatonra... Ennek ellenére jól szórakoztunk :)

Na most itthon vagyok, a szelepről még mindig le van húzva a csati, gondoltam le kéne tesztelni a trafó modult OPCOM-al.

Szerintetek ez működik az én trafómmal is:

Ha jól látom nincs rádugva a gyertya, csak simán cincogtatja.

Az én trafómodulom nyilván nem ilyen. Gyertyakulcsom még mindig nincs, gyertyám se.

Tesztelt már valaki OPCOM-al trafót?

Kéne bele a gyertya, úgy gondolom... És azzal lehetne cincogtatni...

Link to comment
Megosztás:

Az én trafóm ilyen:

Tök jó a fószer akcentusa :D

Érdekes, nekem a jobb szélső csavar alatt még van egy másik bigyó.

i6EgAztBmcB7DmsUaI0sVMrtUi9gchSKZO0T7PVD

QyDNC-ISGWGJpV4jkrf0kt87d95DQ8UTCIrbLMlR

Valami BERU cucc...
Mi lehet? ECAT-on semmit nem találtam róla...

Szerk:

Ez a gyári száma: 

GM 09173956

BERU 0310025019

Viszont egyik boltban sem találtam róla semmit. Csak ebayes találatok jönnek róla.
"coil pack condenser sensor"-nak csúfolják... :confused:

Mi a túró akar ez lenni, és hol lehet kapni?

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Azért talán tényleg nem gondolod, hogy ilyesmi manapság egyáltalán előfordulhat? Nem egy utcavégi dzsuvás mocsárból tölti fel naponta az ember a kocsijának a hűtőjét!

Már eleve (és gyárilag) de télen-nyáron ugyanaz a fagyálló folyadék van benne, abban meg aztán gyártóilag a mindenféle korrozió-gátló adalékok és egyéb inhibitorok! Tehát - ott a vízkő már alapból és SIMÁN KI VAN ZÁRVA! A rozsda - az talán nem annyira ... Még a régebbi autóknál sem volt gáz a vízkő, mert ha egyszer feltölti az ember csapvízzel a rendszert, belőle a vízkő CSAK EGYSZER válik ki! Az a néhány milligramm-nyi! Nem ám minden egyes autóhasználat közben.

A sok hülye - hűűű  de folyton elhitte ... és vette a drága fagyállót - meg hozzá a desztvizet .... (miközben az etilénglikol a vegyszerboltban 20 forint volt/kg!) Inhibitornak meg simán elég volt egy késhegynyi Na2CO3 (mosószóda), és pár gramm nátriumbenzoát.

Nyilván más körökben mozgunk akkor, mert én rengeteg autót látok amiből fogyogat a hűtőfolyadék, és folyton töltögetve van, csapvízzel, mert az olcsó. Fagyálló is csak télen kerül bele, a legolcsóbb teszkós, ha szólok neki hogy G12 kéne, akkor meg jön a meglepődés. Aztán: országszerte a víz keménysége meglehetősen eltérő, itt Veszprémben például eléggé meszes, ergo vannak helyek ahol nagyobb a vízkőképződés is, ha csapvizet használnak. Nem mondom hogy egész biztosan ez a helyzet a fentebb tárgyalt probléma esetén is, de azért nem jelenteném ki ilyen könnyen hogy elképzelhetetlen...

Link to comment
Megosztás:

20 perce, tgabika76 írta:

Nyilván más körökben mozgunk akkor, mert én rengeteg autót látok amiből fogyogat a hűtőfolyadék, és folyton töltögetve van, csapvízzel, mert az olcsó. Fagyálló is csak télen kerül bele, a legolcsóbb teszkós, ha szólok neki hogy G12 kéne, akkor meg jön a meglepődés. Aztán: országszerte a víz keménysége meglehetősen eltérő, itt Veszprémben például eléggé meszes, ergo vannak helyek ahol nagyobb a vízkőképződés is, ha csapvizet használnak. Nem mondom hogy egész biztosan ez a helyzet a fentebb tárgyalt probléma esetén is, de azért nem jelenteném ki ilyen könnyen hogy elképzelhetetlen...

Kibújt belőlem a vegyész....azért elég sokszor fel kell tölteni csapvízzel a rendszert hogy számottevő és problémát okozó vízkő mennyiség összejöjjön. Talált adatok:

  • 1 nk° keménységű az a víz, mely 10 mg/l kalcium-oxiddal (CaO) egyenértékű kalcium- vagy magnéziumvegyületet tartalmaz.
  • nk keménység:
  • 0–4 nagyon lágy
  • 4–8 lágy
  • 8–18 közepesen kemény
  • 18–30 kemény
  • 30 felett  nagyon kemény.  Tehát ha nagyon kemény a vizünk és 4 liter feltöltési mennyiséggel számolunk, és feltételezzük hogy az összes só ki fog válni akkor 1200mg tehát 1.2 gramm vízkövünk lesz. Persze nem kell a deszt vízen spórolni, csak vasárnap este van és unatkoztam. :goofy: Én mondjuk nem találkoztam még olyan emberrel ( opeles klubbos köröket kivéve) akik cserélgették volna a hűtőfolyadékot de akár a fékfolyadékot , mert minek meg nincs baja meg jójazúgy. :doze:
  •  

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 05. at 16:52, L.Fazakas írta:

Urak!

Az ilyen jellegű - elektromos vezérlésű motort hűtő ventilátorok általában arra vannak tervezve és méretezve - ha a menetszél maga nagyon csekély, vagy egyáltalán nincsen, akkor rásegít és bekapcsol az elektronika (s véle a "légturbina"). Persze - országúton 90-100-zal döngetve - valójában azért elég kőkeményen menetszelet kap, ami bőven sok szokott lenni a motorokban keletkezett hő (avagy mellé még esetleg működő légkondi kondenzátorának hője is) - elvezetésére, hűtésére. Ha viszont egy nagyvárosban, és mondjuk hozzá - csúcsforgalomban - zajlik a 20-30 km/órás tötyörészés, akkor egyáltalán nem kell rácsodálkozni, ha az a szerencsétlen motor bármi áron de hűlni akar. Az autók elektronikája úgy nagyjából 90-95 C fokon belöki a légcsavart, és az egyből kényszerhűtést végez. Teljesen felesleges tehát a jelen 35-38 C fokos melegekben mindenkinek arról értekeznie, vagy éppenséggel izgulnia, hogy áttötyörögve egy városon át - TELJESEN NORMÁLISAN de  ki - be kapcsolgat a cuccos!

Valójában EZ LENNE A DOLGA! Ez azonban egyáltalán nem hiba!

Amikor én még az S105-ös Skodámat hajtottam (mert úgy szeretek mindig azzal előjönni), az alig 3 hónaposnak mondott, de szinte vadonás-új motoromban a ventikapcsoló hőpatronja elromlott. Bekapcsolt - oszt állandóra úgy maradt. Folyton le kellett húznom róla a sarut, hogy ne merítse le - pl. állás közben - az akksit! Amikor egyszer Bécsből jöttünk haza, az tényleg jó volt, míg az országút volt (mondjuk M1-es pálya), ámde amikor Győrön keltett a délutáni csúcsban át-araszolni, még az utastéri fűtést is egyből rá kellett tolni, hogy valahogyan elvigye a keletkező meleget ... (aztán persze utána elvittem szervizbe, ahol garanciálisan kicserélték, stb.)

DE!  És én akkor ennek utána a ventilátor és hőkapcsoló patron közé szépen beiktattam egy relét. Nekem a hőkapcsoló érintkezőpogácsái (pattanó bimetál) ne kapcsolgassák a ventilátor mindenkori induló-áramát (úgy kb. 8-10 A!) Aztán persze még azt is kifigyeltem, hogy a műszerfalon van ám a kocsiban egy üres visszajelző-hely - állítólag gyárilag az esetleges utánfutó világítása, avagy utólagosan felszerelhető ködlámpáknak a visszajelzője talán?

Nos - ebbe a dugeszba és szépen beletettem egy 3W-os izzót, és egy szál dróttal összekötöttem a relével. Amikor aztán a ventilátorom bekapcsolt, a műszerfalon egy kis zöld lámpa egyből visszajelezte a mutatványt. Így persze aztán - ha például csúcsforgalomban araszoltam, én csak mindig azt néztem - naaa -  mkor gyullad már ki - azaz - mikor kapcsol be a ventilátor. Nekem úgy kb. tizenévig  - nagyon is jól elment ez a dolog. (aztán - abból a 34 LE-s Skodából elég simán a 68LE-s Suzuki lett ... ) És volt részemről rácsodálkozás ....

A probléma az volt ezeknél skodálatos típusoknál,hogy a ventilátor hőkapcsoló elöl volt a hűtő alján.

Amikor ott 92fok volt a viz hömérséklete és bekapcsolt a venti,a motorban hátul már forrás közelében járt,így ezért lehetett sok Skodát látni felforrt vizzel az út szélén állni.Így van T.Fazekas Úr?

Tettünk be a műszerfalra egy kapcsolót,amivel manuálisan kapcsoltuk a ventit ha 90fok fölé ment a viz...

Csakhogy én is elmondjam a skodás élményemet:-)

 

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 24. at 6:10, L.Fazakas írta:

1./ Meg lehet oldani úgy is. A varisztor meg már eleve benne volt a szervomotorban, így azt én nem bántottam. Ott volt - ott is maradt. Alapból de simán kondinak hittem ....

2./ Valójában van annyi hely a csappantyú-házában, de ha már az az ellenállás benne van, nem lesz rá szükséged. A végpontokon nélküle is simán megáll a motor.  Gondolom a hajtás terhelőáramát veszi át, majd "melengeti el" az a beépített ellenállás. És valójában nem túlzottan melegszik. Engem is kissé meglepett, mivel elsőre egy 2 W-ossal kezdtem ....

Szia

A mai napon csináltam meg a delphi külső/belső levegőkeringetőt..... Elég szép munka volt, de működik. A Cromaxban vettem javító készletet. Egy észrevételem lenne. A 330ohm-os ellenállás nekem úgy tűnik picit sok. Kétség kívül kézzel is megfogható a motor és meg is áll, azonban azt vettem észre, hogy ha a ventillátor motor 3-as, vagy 4-es fokozatban forog, akkor olyan nagy a légáramlás ereje, hogy a motor csökkentett ereje nem tudja sajna a csappantyút mozgatni, csak kb fél állásig. 1-es, 2-es fokozatban nincs gond, ott tökéletes. Én lehet azt fogom csinálni, hogy csak a motort lekapom (2 csavar) majd és kipróbálom egy picivel kisebb ellenállással, amivel még nem lesz olyan nagy ereje a motornak, de 3-as 4-es fokozatban is tudja mozgatni a csappantyút. Minden esetre köszi ezt az ellenállásos ötletet, mert ezzel így gyakorlatilag tényleg minimális az erőhatás, ami a csappantyúra esik.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, outsider írta:

Na, hibafeltárás...

Szóval Balatonra menet 50 km autópálya után a motor 3 hengerre váltott.
Előtte 3 hétig folyamatosan autóval jártam dolgozni (2x25 km, céges busz helyett), mivel hurcolászni kellett a gyerekeket táborba ilyesmi..
Természetesen nem akkor adta be a halált...

Azt hiszem egy emelkedő után motorfékből keztem el gyorsítnai, és 100 fölött éreztem, hogy nem akar menni, mégis erőltettem neki.
Legutóbb is ilyen körülmények között dobta fel az égéskimeradásos témát... Így is lett, bedobta. 
Leálltam egy benzinkúthoz pár km-el arrébb. Kivillogtam P0301 - égéskimaradásaz 1-es hengerben.

Reménykedtem, hogy gyertya, mivel abban már 40E km van. Asszem 60-nál cserés, szóval nem elhenyagoltam...

Gyertyakulcsom nem volt, szóval más lehetőség híjján beléptem az Autóklubba :)

Szerelő kijön, neki gép feldobta a P0302-t is (én villogásnál még nem láttam).

Kiszedte a gyertyákat megcserélgette, maradt az égéskimaradás az 1 hengeren.

Ebből ő trafóra gyanakodott (mondom az szuper), persze trafón kívül ezer más lehet...

Telefonált, és kiszaszerolták, hogy ne trollkodjam szét a katalizátort, lehúzzuk az 1. henger befecskendező szelepről a csatlakozót, és úgy megyek haza.
Mondom ha úgy nem megy szét a katalizátor, akkor legyen.

Hazamentem így 3 hengerrel, 60-al Polgárról Debrecenbe.

Itt a parkolóban több ilyen motorral szerelt Astra is van, gondoltam rákérdezek a trafóra.
A házba járó egyik fószernek volt polcon egy működő trafó modul.
Ki cseréltem, egy pillanatig úgy tűnt jól jár a motor, de aztán ugyanaz.

P0301, P0302

Végül elmentünk vonattal a Balatonra... Ennek ellenére jól szórakoztunk :)

Na most itthon vagyok, a szelepről még mindig le van húzva a csati, gondoltam le kéne tesztelni a trafó modult OPCOM-al.

Szerintetek ez működik az én trafómmal is:

Ha jól látom nincs rádugva a gyertya, csak simán cincogtatja.

Az én trafómodulom nyilván nem ilyen. Gyertyakulcsom még mindig nincs, gyertyám se.

Tesztelt már valaki OPCOM-al trafót?

Kéne bele a gyertya, úgy gondolom... És azzal lehetne cincogtatni...

Szia, 

Én Z12XE motoron próbáltam ezt, gyújtásmodul ki (azon egyben van a 4), beledugdostam a gyertyákat, majd letesteltem őket a blokkhoz.

Szépen ki is derült, hogy az egyes hengerhez tartozó trafó valahol belül letestel, kattogott de szikra nem ment ki a gyertyához. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

19 perce, Krajcso írta:

Szia, 

Én Z12XE motoron próbáltam ezt, gyújtásmodul ki (azon egyben van a 4), beledugdostam a gyertyákat, majd letesteltem őket a blokkhoz.

Szépen ki is derült, hogy az egyes hengerhez tartozó trafó valahol belül letestel, kattogott de szikra nem ment ki a gyertyához. 

Közben megnéztem mit ír az Opcom. Ott lehet tesztelni hengerenként a trafót, de ott is azt írta, hogy tegyek bele teszt gyertyát...

Ezek szerint ott is ugyanígy kell összehekkelni a rendszert összedugva, letestelve, csak közben tudom nézni, és nem kell inditózni, hanem a képernyőről vezérlem.

Közben eszembe jutott, hogy lehet hogy van gyertyakulcsom is, ráadásul valószínűleg ott van a csomagtartóban :D

Link to comment
Megosztás:

17 perce, outsider írta:

Közben megnéztem mit ír az Opcom. Ott lehet tesztelni hengerenként a trafót, de ott is azt írta, hogy tegyek bele teszt gyertyát...

Ezek szerint ott is ugyanígy kell összehekkelni a rendszert összedugva, letestelve, csak közben tudom nézni, és nem kell inditózni, hanem a képernyőről vezérlem.

Közben eszembe jutott, hogy lehet hogy van gyertyakulcsom is, ráadásul valószínűleg ott van a csomagtartóban :D

Pontosan, összedrótozod a rendszert, aztán lehet nézegetni, hogy szikrázik-e szépen mindegyik gyertya, vagy hogy van-e köztük különbség :)

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, tgabika76 írta:

Nyilván más körökben mozgunk akkor, mert én rengeteg autót látok amiből fogyogat a hűtőfolyadék, és folyton töltögetve van, csapvízzel, mert az olcsó. Fagyálló is csak télen kerül bele, a legolcsóbb teszkós, ha szólok neki hogy G12 kéne, akkor meg jön a meglepődés. Aztán: országszerte a víz keménysége meglehetősen eltérő, itt Veszprémben például eléggé meszes, ergo vannak helyek ahol nagyobb a vízkőképződés is, ha csapvizet használnak. Nem mondom hogy egész biztosan ez a helyzet a fentebb tárgyalt probléma esetén is, de azért nem jelenteném ki ilyen könnyen hogy elképzelhetetlen...

ergo - én Budapesten lakom, ahol az állítólagos mérések szerint 16NK fok a csapviz keménysége (német keménységi fokban mérve ez a maximális érték). De akkor is - én szedtem szét csapvízzel sokat járatott Skoda motorblokkot - hááát? Annyira nem volt vészes a mészkőkiválás. (Lehetséges, hogy néha meg lett járatva ilyen-olyan vízkőoldóval is?) Adott mennyiségű ivóvízből a vízkő CSAK egyszer válik ki! Néhány milligramm / liter. Az valójában nem vészes!

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, hogy valóban csak a keménysége számít a víznek?

Van kémhatás, és még bizonyosan pártulajdonság, ami nem egyezik az ioncserélt víz tulajdonságaival.

Másrészről a hűtőfolyadék nem csak a blokkban kering.

Ha emiatt akad meg valakinek a vízpumpája, az nem feltételenül kellemes.

De csak mint az ördög ügyvédje szóltam, és hátha felébresztem valakiben ismét a vegyésztechnikust :)

http://www.agr.unideb.hu/ebook/vizminoseg/a_vz_fizikai_s_kmiai_tulajdonsgai.html

http://www.csepp.hu/biztons/ioncsrv.pdf

Bármi is legyen a vége, én nem szoktam spórolni azon a (max) 300 forinton...

Link to comment
Megosztás:

20 órája, zotya975 írta:

Kibújt belőlem a vegyész....azért elég sokszor fel kell tölteni csapvízzel a rendszert hogy számottevő és problémát okozó vízkő mennyiség összejöjjön. Talált adatok:

  • 1 nk° keménységű az a víz, mely 10 mg/l kalcium-oxiddal (CaO) egyenértékű kalcium- vagy magnéziumvegyületet tartalmaz.
  • nk keménység:
  • 0–4 nagyon lágy
  • 4–8 lágy
  • 8–18 közepesen kemény
  • 18–30 kemény
  • 30 felett  nagyon kemény.  Tehát ha nagyon kemény a vizünk és 4 liter feltöltési mennyiséggel számolunk, és feltételezzük hogy az összes só ki fog válni akkor 1200mg tehát 1.2 gramm vízkövünk lesz. Persze nem kell a deszt vízen spórolni, csak vasárnap este van és unatkoztam. :goofy: Én mondjuk nem találkoztam még olyan emberrel ( opeles klubbos köröket kivéve) akik cserélgették volna a hűtőfolyadékot de akár a fékfolyadékot , mert minek meg nincs baja meg jójazúgy. :doze:
  •  

 

Haha - valójában én is vegyész vagyok, de ennyire számolgatni - inkább lusta. Csupán azt tudom, hogy Budapesten és környékén a vízkeménység 16 NK°! A 30 feletti már-már szinte mésztej és magnéziumtej keveréke. Ráadásul a hidrogénkarbonátosabbik formájában mind. Olyasmi tán csak a még működő cseppkő-barlangokban akad ...

"Desztvizet" meg - többnyire lehet csinálni - hőkezeléssel - lásd desztiláció, vagy valamilyen vízlágyító gyantás-oszlopos ioncserélő eljárással (pl. vasalóvíz) - Most egy autó hűtőjébe mennyi víz fér bele? Nekem pl. volt "faros" S105-ös Skodám, abba majdnem 12 liter kellett. Az "orros" autókba meg bőven elég 4-5 liter .... És ha pl. 5 liter vízből kiválik mondjuk 16 NK° x10 mg x4 l CaO, (avagy az azzal egyenértékű más egyéb "keménység") nahát akkor mi van?  Az 640 mg! Szinte észrevehetetlen! Leragad a hengerekre kivülről, oszt jól megvédi a rozsdától ....

Link to comment
Megosztás:

Csak hogy tovább feszítsem a húrt :): ma ugyebár még a nap sem igazán sütött (meg a kocsi egész nap árnyékban van), 23 foknál melegebb nem volt. Hazaút: 7km, 1 lámpánál kellett egy ciklust kivárni, 40-es átlaggal lehetett haladni de legalább a harmad szakaszon 50-el is. Még az udvarba sem fordultam be (tehát nem állt az autó) és már kapcsolt is a hűtés... Csak információként... 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 05. at 18:54, Maverick087 írta:

Sziasztok!

Ma kaptam egy hibakódot miközben élőadatok néztem op-commal. 

"P1405 - Lineáris kipufogógáz visszavezetés (EGR) helyzet
 (00) - Nincs jelen"

Mentem pár kört a városban és közben figyeltem az EGR működését. 0,70 - 1,99V között változott a feszültség, én úgy gondolom tehát hogy a mozgásával nincs semmi probléma. 
Két hónapja tisztítottam egyébként megelőzés jelleggel, soha nem volt problémám vele. 

Régóta küzdök nehezen indulással és alapjárati problémával és hidegen viszonylag alacsony sebességnél (20-30 km/h) szokott rángatni ha elveszem a gázt. 

Ismerem a lehetőségeket, veszek újat, félrefordítom, lefalazom, együtt élek a sárga lámpázással - ami egyébként nekem annyira nem szimpatikus!

A feszültségből kiindulva biztos hogy a szelep a rossz egyébként? 

Mi a véleményetek? 

Üdv

Sziasztok, 

Ehhez a hibához van valakinek esetleg tapasztalata? Új szelep vásárlás előtt érdemes még bármi mással foglalkozni? Vagy ez teljesen egyértelműen EGR hiba kezd lenni?

Kicsit nyakatekertek a kérdések, csak a szelep mozgásából ítélve gondolom, hogy lehet talán még jó is :)

Üdv,

(csak hogy ki ne maradjak az év témájából :-), a ventilátorom 99 foknál kapcsol és 94 fokot mutat az OP-COM mikor megáll) 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beázik a jobb oldalon az első ajtónál a hangszóró alatt,folyik ki a kéderre a víz,onnan meg le a szőnyegre.Visszakerestem volt már több ember is aki így járt, ha esetleg vkinek lenne képekkel megoldás a problémára, az jól jönne.Illetve az a kérdés hogy honnan a gyíkból folyik oda az esővíz???!!!

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Maverick087 írta:

Sziasztok, 

Ehhez a hibához van valakinek esetleg tapasztalata? Új szelep vásárlás előtt érdemes még bármi mással foglalkozni? Vagy ez teljesen egyértelműen EGR hiba kezd lenni?

Kicsit nyakatekertek a kérdések, csak a szelep mozgásából ítélve gondolom, hogy lehet talán még jó is :)

Üdv,

(csak hogy ki ne maradjak az év témájából :-), a ventilátorom 99 foknál kapcsol és 94 fokot mutat az OP-COM mikor megáll) 

Az EGR-nek van pozíció érzékelése is. Opcomban látszik, bár én ebből nem következtettem semmire. Mi a motorkód?

Fordítsd félre ha lehet (Z14XE, Z16XE), előtte próbálkozhatsz tisztítással, hátha beválik.

Félrefordítva is kell jól működő szelep. Sajnos nem szereti az olcsó noname szelepeket. Delphi, Pierburg kell neki minimum.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

Haha - valójában én is vegyész vagyok, de ennyire számolgatni - inkább lusta. Csupán azt tudom, hogy Budapesten és környékén a vízkeménység 16 NK°! A 30 feletti már-már szinte mésztej és magnéziumtej keveréke. Ráadásul a hidrogénkarbonátosabbik formájában mind. Olyasmi tán csak a még működő cseppkő-barlangokban akad ...

"Desztvizet" meg - többnyire lehet csinálni - hőkezeléssel - lásd desztiláció, vagy valamilyen vízlágyító gyantás-oszlopos ioncserélő eljárással (pl. vasalóvíz) - Most egy autó hűtőjébe mennyi víz fér bele? Nekem pl. volt "faros" S105-ös Skodám, abba majdnem 12 liter kellett. Az "orros" autókba meg bőven elég 4-5 liter .... És ha pl. 5 liter vízből kiválik mondjuk 16 NK° x10 mg x4 l CaO, (avagy az azzal egyenértékű más egyéb "keménység") nahát akkor mi van?  Az 640 mg! Szinte észrevehetetlen! Leragad a hengerekre kivülről, oszt jól megvédi a rozsdától ....

Tök lényegtelen a kérdés mivel fagyállónak kell lenni a hűtőfolyadéknak. 

A Mannol AF12+ csomagolására egyébként emlékeim szerint rá van írva, hogy csapvízzel is hígítható.

2 órája, Janó32 írta:

Csak hogy tovább feszítsem a húrt :): ma ugyebár még a nap sem igazán sütött (meg a kocsi egész nap árnyékban van), 23 foknál melegebb nem volt. Hazaút: 7km, 1 lámpánál kellett egy ciklust kivárni, 40-es átlaggal lehetett haladni de legalább a harmad szakaszon 50-el is. Még az udvarba sem fordultam be (tehát nem állt az autó) és már kapcsolt is a hűtés... Csak információként... 

Nálam is így van szerintem ez tök normál. Bár a te motorod más, te tudod, hogy hogy viselkedett korábban...

1 óra, Maverick087 írta:

 

(csak hogy ki ne maradjak az év témájából :-), a ventilátorom 99 foknál kapcsol és 94 fokot mutat az OP-COM mikor megáll) 

És mennyit mutat a műszerfalon a mutató? :)

Link to comment
Megosztás:

9 perce, outsider írta:

Az EGR-nek van pozíció érzékelése is. Opcomban látszik, bár én ebből nem következtettem semmire. Mi a motorkód?

Fordítsd félre ha lehet (Z14XE, Z16XE), előtte próbálkozhatsz tisztítással, hátha beválik.

Félrefordítva is kell jól működő szelep. Sajnos nem szereti az olcsó noname szelepeket. Delphi, Pierburg kell neki minimum.

X16XEL

Egyébként mennyi egy minőségi EGR szelep várható élettartama? Tudom, ez nagyon sok tényezős dolog, de egy -tól - ig km. Én jelenleg 2000 km-t megyek egy hónapban, 
ennek 80%-át lakotton kívül. 126000 km van most a kocsiban, olajat nem eszi, fogyasztás ok. Szűrők folyadékok cseréjét betartom mindig. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, outsider írta:

Tök lényegtelen a kérdés mivel fagyállónak kell lenni a hűtőfolyadéknak. 

A Mannol AF12+ csomagolására egyébként emlékeim szerint rá van írva, hogy csapvízzel is hígítható.

Nálam is így van szerintem ez tök normál. Bár a te motorod más, te tudod, hogy hogy viselkedett korábban...

És mennyit mutat a műszerfalon a mutató? :)

Elhagyja a 90-et. De ha pontosabb kell, szívesen csinálok képet Neked, ha visszajön ez a dög meleg... :icon13:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Maverick087 írta:

Sziasztok, 

Ehhez a hibához van valakinek esetleg tapasztalata? Új szelep vásárlás előtt érdemes még bármi mással foglalkozni? Vagy ez teljesen egyértelműen EGR hiba kezd lenni?

Kicsit nyakatekertek a kérdések, csak a szelep mozgásából ítélve gondolom, hogy lehet talán még jó is :)

Üdv,

(csak hogy ki ne maradjak az év témájából :-), a ventilátorom 99 foknál kapcsol és 94 fokot mutat az OP-COM mikor megáll

Nem-nem, ki kell hogy ábrándítsalak, nem ez az év témája... :icon13: Nem az a kérdés hogy hány fokon kezd hűteni a ventilátor és közben melyik visszajelző épp mit mutat, hanem hogy ezt milyen körülmények közt teszi. Tehát hideg indulástól számítva hány km városi autózással éri el az adott hőfokot? Városon kívül, vagy ha még a klíma is megy? Kánikula vagy nem kánikula a környezeti tényező? komplexebb ez... 

33 perce, outsider írta:

Tök lényegtelen a kérdés mivel fagyállónak kell lenni a hűtőfolyadéknak. 

A Mannol AF12+ csomagolására egyébként emlékeim szerint rá van írva, hogy csapvízzel is hígítható.

Nálam is így van szerintem ez tök normál. Bár a te motorod más, te tudod, hogy hogy viselkedett korábban...

És mennyit mutat a műszerfalon a mutató? :)

Épp ez ami nem hagy békén, nem ilyen volt, jobban (hamarabb) melegszik... De hogy mitől?...

32 perce, Maverick087 írta:

X16XEL

Egyébként mennyi egy minőségi EGR szelep várható élettartama? Tudom, ez nagyon sok tényezős dolog, de egy -tól - ig km. Én jelenleg 2000 km-t megyek egy hónapban, 
ennek 80%-át lakotton kívül. 126000 km van most a kocsiban, olajat nem eszi, fogyasztás ok. Szűrők folyadékok cseréjét betartom mindig. 

Ennél a motornál nem lehet az EGR-t lefalazni úgy mint a Z14XE vagy Z16XE esetében. Lehet h egy EGR cheater lenne a jó megoldás, azt hiszem ott nem kell új EGR mert az azért van hogy átverje az ECU-t. De ebben nem vagyok egészen biztos... 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.