Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

6 órája, Gábor630 írta:

Helló!

Sajnos vagy leveszed az egész bölcsőt de ha ügyes vagy elég ha leengeded a hátulját de vigyázz a hűtőkre mert a bölcső tartja őket és ha  nem figyelsz oda eltörhetnek a hűtő  lábai.

Ezt hogyan valósítsam meg, alátámasztom az első ülések alatt felemelve a kasznit, és kiszedem a hány darab csavart és honnan?

Majd a szintén alátámasztott bölcsőt hátul leengedem, de mennyivel, gondolom az elején valami szilentblokk a nyúlvány végén odafogja a karosszériához, tehát a hátulját csak olyan ruganyosan fogom tudni leengedni, mennyit kell leengedni?

A hűtő csavarjait is célszerű akkor kiszedni, és felkötni, ha jól gondolom!?

Link to comment
Megosztás:

12 órája, wasquez írta:

Ezt hogyan valósítsam meg, alátámasztom az első ülések alatt felemelve a kasznit, és kiszedem a hány darab csavart és honnan?

Majd a szintén alátámasztott bölcsőt hátul leengedem, de mennyivel, gondolom az elején valami szilentblokk a nyúlvány végén odafogja a karosszériához, tehát a hátulját csak olyan ruganyosan fogom tudni leengedni, mennyit kell leengedni?

A hűtő csavarjait is célszerű akkor kiszedni, és felkötni, ha jól gondolom!?

Kocsi felbakol aztán talpasok kiköt stabpálcákat le kell csavarozni én a hűtőket simán felszoktam kötni a zázhídhoz eslő és hátsó motortartóbakokat le kell csavarozni a két oldalsó tartja majd a motort váltót, kormányoszlopot le kell kötni a kormányműről de előtte egyenesbe rakd a kerekeket és akaszd be a kormányzárat mert ha nem ugyanúgy rakod össze a kormányátvezetődet kinyírod aztán a bölcső tetején van egy váltórudazat tartó én azt onnan le szoktam csavarozni és jöhet le a bölcső az az egész alvázkeret kormányművel szivattyúval mindennel együtt ja és a szervószivattyú vezetékeit ki kell még szabadítani.... jó kis meló először nagyon kacifántosnak tűnik de nem olyan brutál:-)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Gábor630 írta:

Kocsi felbakol aztán talpasok kiköt stabpálcákat le kell csavarozni én a hűtőket simán felszoktam kötni a zázhídhoz eslő és hátsó motortartóbakokat le kell csavarozni a két oldalsó tartja majd a motort váltót, kormányoszlopot le kell kötni a kormányműről de előtte egyenesbe rakd a kerekeket és akaszd be a kormányzárat mert ha nem ugyanúgy rakod össze a kormányátvezetődet kinyírod aztán a bölcső tetején van egy váltórudazat tartó én azt onnan le szoktam csavarozni és jöhet le a bölcső az az egész alvázkeret kormányművel szivattyúval mindennel együtt ja és a szervószivattyú vezetékeit ki kell még szabadítani.... jó kis meló először nagyon kacifántosnak tűnik de nem olyan brutál:-)

Mik azok a talpasok, hány motortartó bak van, és hol, amit le kell kötni?

Oldalt van két csavar, a bölcsőn a lengéscsillapító mögött, azok totál össze vannak rohadva,  kellene venni másikat, de nem tudom, hogy mit kérjek az üzletben, mi annak a neve? 12x60-as, a bölcső tartják azok is!

Akkor is ennyire ki kell kötni mindent, ha nem veszem le, csak a hátulját billentem le?

 

Köszi az eddigi infókat!

Link to comment
Megosztás:

6 órája, wasquez írta:

Mik azok a talpasok, hány motortartó bak van, és hol, amit le kell kötni?

Oldalt van két csavar, a bölcsőn a lengéscsillapító mögött, azok totál össze vannak rohadva,  kellene venni másikat, de nem tudom, hogy mit kérjek az üzletben, mi annak a neve? 12x60-as, a bölcső tartják azok is!

Akkor is ennyire ki kell kötni mindent, ha nem veszem le, csak a hátulját billentem le?

 

Köszi az eddigi infókat!

Szerintem - persze CSAKIS szerintem - jó ám oda bármiféle M12x60-as csavar. Persze aki a flancot szereti, megveszi az eredeti Opel csavarokat - bármi áron egy kisebb vagyonért - a speciális csavarfejével együtt. És akkor szenved, mert olyan kulcsa persze nincsen. (nem is tudom, miféle kulcsra "szólnak" azok, mert az nem simán imbusz, nem is torx, ám semmi másféle egyébre se nagyon hasonlít). Mintha egy rögzítő-csavarnak nem lenne tök mindegy, hogy milyen megfoghatóságú csavarfeje van. Régebben bezzeg - mindenkinek jó volt a sima, mezei hatlapfejű csavar .... most meg aztán minden autómárka másfélével - vagy egyéni nagyon hülyével - virít.

Én még jól emlékszem elsőskodás élményeimre, a karosszériában gyakran rendszeresített mindenféle M7-es csavarokra. Miközben az MSZ szabvány szerint nálunk Magyaroroszágon CSAK M6-os és M8-as volt forgalomban. Aztán lehetett persze gubizni utána valami bontóban, avagy legyártatni hosszabb szárú M8-asból. Nekem is - itthon még mindig megvannak az M7-es menetfúróim, s melléje az M7-es menet-metsző.

Ha egy sima hatlapfejűt teszel oda, legközelebb is ki tudod szerelni. Ám ha szereted a flancot, tehetsz oda valami "imbuszosat".  A nevesincs Opel-csavar pedig legyen felejtős.

Amikor a pollenszűrőt cserélgetem, mindig dicsérem az eszem, mikor oda sima keresztfejes csavarokat tettem. A gyári 5,5-ös csillagkulcsos megoldás az annyira snassz! Egyrészt - igazán hozzá se lehet férni, másrészt - csakis a szakszervizeknek vannak olyan spéci 5,5-ös kulcsai. (vagy néhány burzsuj megvette magának a spécit)  Nem ám egy sima 6-os csőkulcsra, vagy a más egyéb normálisra, hanem azokra a hülye spéci-egyedi csavarokra!

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

Szerintem - persze CSAKIS szerintem - jó ám oda bármiféle M12x60-as csavar. Persze aki a flancot szereti, megveszi az eredeti Opel csavarokat - bármi áron egy kisebb vagyonért - a speciális csavarfejével együtt. És akkor szenved, mert olyan kulcsa persze nincsen. (nem is tudom, miféle kulcsra "szólnak" azok, mert az nem simán imbusz, nem is torx, ám semmi másféle egyébre se nagyon hasonlít). Mintha egy rögzítő-csavarnak nem lenne tök mindegy, hogy milyen megfoghatóságú csavarfeje van. Régebben bezzeg - mindenkinek jó volt a sima, mezei hatlapfejű csavar .... most meg aztán minden autómárka másfélével - vagy egyéni nagyon hülyével - virít.

Én még jól emlékszem elsőskodás élményeimre, a karosszériában gyakran rendszeresített mindenféle M7-es csavarokra. Miközben az MSZ szabvány szerint nálunk Magyaroroszágon CSAK M6-os és M8-as volt forgalomban. Aztán lehetett persze gubizni utána valami bontóban, avagy legyártatni hosszabb szárú M8-asból. Nekem is - itthon még mindig megvannak az M7-es menetfúróim, s melléje az M7-es menet-metsző.

Ha egy sima hatlapfejűt teszel oda, legközelebb is ki tudod szerelni. Ám ha szereted a flancot, tehetsz oda valami "imbuszosat".  A nevesincs Opel-csavar pedig legyen felejtős.

Amikor a pollenszűrőt cserélgetem, mindig dicsérem az eszem, mikor oda sima keresztfejes csavarokat tettem. A gyári 5,5-ös csillagkulcsos megoldás az annyira snassz! Egyrészt - igazán hozzá se lehet férni, másrészt - csakis a szakszervizeknek vannak olyan spéci 5,5-ös kulcsai. (vagy néhány burzsuj megvette magának a spécit)  Nem ám egy sima 6-os csőkulcsra, vagy a más egyéb normálisra, hanem azokra a hülye spéci-egyedi csavarokra!

A csavarokkal kapcsolatban erre gondoltam én is, ha nem jön ki, akkor imbuszt fogok berakni, csak a vizsgán mindenért szólnak már, ezt nem szeretném.

Arra nem vàlálaszoltál, hogy mik azok a talpasok, és hogy hány darab motortartó  bakot és hol kell pontosan lekötni?

Ezt jó volna még tudmom.

Valamint vannak akik szerint nem kell semmit leszedni, csak a váltó tartót, meg az alvázcsavarokat. Nem akarom teljesen leszedni, csak a hátulját leengedni. Nem tudom, hogy az elég lehet e? Ő is szerelő, én meg nem. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zolikaDB írta:

Uraim!

ABS probléma utána újabb hiba :)
Amúgy erre azt mondják, ha tartósan bekakált a jeladó, OPCOM-mal ki lehet mérni. És akkor tudjuk, melyiket kell cserélni.


Hidegindítás utáni csattogás minek köszönhető? (egyes emberek a 0W-30-as olajnak tulajdonítják, de mintha úgy emlékeznék én is, hogy 5W-30-nál nem volt, bár az lassan 10e km-el ezelőtti sztori).
Íme, a zaj: link
Ha egész éjjel állt, akkor is előjön, ha a melóban áll 8 órát, akkor is. De csak pár másodperc, és menet közben elmúlik.
Ha meleg a motor, akkor nem csinálja.

Ez szerintem hidrotőke hang. A szelepemelő töke a szelephézagot hivatott kiegyenlíteni ( ezért is nem kell beállítani) miután egyszer az olajnyomás feltöltötte olajjal, nem ereszt vissza mert van az aljában egy visszacsapó szelep. Ha valamiért visszaereszt akkor nem ( vagy csak részben) nyomja le az adott szelepet közben ő maga is összenyomódik ami csattogással jár. Szerintem ez mechanikai probléma ( takarítás vagy csere, olajjáratok ellenőrzése) és olajcserével nem orvosolható, de majd a kollégák elmondják a személyes tapasztalatokat. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, L.Fazakas írta:

Szerintem - persze CSAKIS szerintem - jó ám oda bármiféle M12x60-as csavar. Persze aki a flancot szereti, megveszi az eredeti Opel csavarokat - bármi áron egy kisebb vagyonért - a speciális csavarfejével együtt. És akkor szenved, mert olyan kulcsa persze nincsen. (nem is tudom, miféle kulcsra "szólnak" azok, mert az nem simán imbusz, nem is torx, ám semmi másféle egyébre se nagyon hasonlít). Mintha egy rögzítő-csavarnak nem lenne tök mindegy, hogy milyen megfoghatóságú csavarfeje van. Régebben bezzeg - mindenkinek jó volt a sima, mezei hatlapfejű csavar .... most meg aztán minden autómárka másfélével - vagy egyéni nagyon hülyével - virít.

Én még jól emlékszem elsőskodás élményeimre, a karosszériában gyakran rendszeresített mindenféle M7-es csavarokra. Miközben az MSZ szabvány szerint nálunk Magyaroroszágon CSAK M6-os és M8-as volt forgalomban. Aztán lehetett persze gubizni utána valami bontóban, avagy legyártatni hosszabb szárú M8-asból. Nekem is - itthon még mindig megvannak az M7-es menetfúróim, s melléje az M7-es menet-metsző.

Ha egy sima hatlapfejűt teszel oda, legközelebb is ki tudod szerelni. Ám ha szereted a flancot, tehetsz oda valami "imbuszosat".  A nevesincs Opel-csavar pedig legyen felejtős.

Amikor a pollenszűrőt cserélgetem, mindig dicsérem az eszem, mikor oda sima keresztfejes csavarokat tettem. A gyári 5,5-ös csillagkulcsos megoldás az annyira snassz! Egyrészt - igazán hozzá se lehet férni, másrészt - csakis a szakszervizeknek vannak olyan spéci 5,5-ös kulcsai. (vagy néhány burzsuj megvette magának a spécit)  Nem ám egy sima 6-os csőkulcsra, vagy a más egyéb normálisra, hanem azokra a hülye spéci-egyedi csavarokra!

Azért raknak bele nem szokványos csavarokat hogy a mezei user ne szerelgesse otthon.Vigye szakszervizbe.Aztán ha meghal mert nem ért hozzá akkor van a baj.

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Geopake írta:

Azért raknak bele nem szokványos csavarokat hogy a mezei user ne szerelgesse otthon.Vigye szakszervizbe.Aztán ha meghal mert nem ért hozzá akkor van a baj.

Hát szerintem a kereskedelemben minden csavarhoz kapható alkatrész-célszerszám, szóval ha ez volt a céljuk elég gyenge próbálkozás volt. Másrészt akkor semmit ne szerelgessünk az autón, rosszul teszek fel ( mert nem értek hozzá)egy ablaktörlő lapátot, elrepül, valakit eltalál, megöl. Akár be is lehetne zárni a fórumot, ne szerelgessünk otthon..vagy valami hasonló...szerintem.

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Hát szerintem a kereskedelemben minden csavarhoz kapható alkatrész-célszerszám, szóval ha ez volt a céljuk elég gyenge próbálkozás volt. Másrészt akkor semmit ne szerelgessünk az autón, rosszul teszek fel ( mert nem értek hozzá)egy ablaktörlő lapátot, elrepül, valakit eltalál, megöl. Akár be is lehetne zárni a fórumot, ne szerelgessünk otthon..vagy valami hasonló...szerintem.

Ebben is van valami igazság.Csak ha valaki megvesz egy célszerszámot attól még nem fog érteni hozzá.Azért egy futóművet nem kellene szétszedni ha azt sem tudjuk mi az a talpas :) Aki meg tudja mit hogy kell csinálni annak szerszámai is vannak hozzá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Geopake írta:

Ebben is van valami igazság.Csak ha valaki megvesz egy célszerszámot attól még nem fog érteni hozzá.Azért egy futóművet nem kellene szétszedni ha azt sem tudjuk mi az a talpas :) Aki meg tudja mit hogy kell csinálni annak szerszámai is vannak hozzá.

Lehet csak úgy ismeri hogy: első-alsó támasztógömbfej.....:-)

Link to comment
Megosztás:

20 órája, wasquez írta:

A csavarokkal kapcsolatban erre gondoltam én is, ha nem jön ki, akkor imbuszt fogok berakni, csak a vizsgán mindenért szólnak már, ezt nem szeretném.

Arra nem vàlálaszoltál, hogy mik azok a talpasok, és hogy hány darab motortartó  bakot és hol kell pontosan lekötni?

Ezt jó volna még tudmom.

Valamint vannak akik szerint nem kell semmit leszedni, csak a váltó tartót, meg az alvázcsavarokat. Nem akarom teljesen leszedni, csak a hátulját leengedni. Nem tudom, hogy az elég lehet e? Ő is szerelő, én meg nem. 

Ilyen apróságokat, hogy a csavar hatlapfejű avagy akármilyen opeles speciális, nem hiszem hogy vizsgálnának. Nekem sohasem szóltak a Mozaikban, hogy a Skodám kipufogója nem gyári, hanem magam-gyártotta saválló és rozsdamentes, - s azért se szóltak soha, hogy felfüggesztése nem az állandóan berothadó vascsavarok, hanem mind-mind hatlapfejű rézcsavarok voltak! Mert az sose a vizsga tárgya ... Ott csak a fék, a kormánymű, a világítás, maga a kinézet, s a motor CO kibocsájtásának milyensége a valóban lényeges tétel. A többi meg - ott van ....

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Geopake írta:

Azért raknak bele nem szokványos csavarokat hogy a mezei user ne szerelgesse otthon.Vigye szakszervizbe.Aztán ha meghal mert nem ért hozzá akkor van a baj.

Egy csavar beszereléséhez és meghúzásához nemigen kell túl nagy hozzá-nem értés. Én például egyszer a komplett motort generáloztam, és akkoriban hol volt még a nyomatékkulcs? Talán, talán ha egy-két nagyobb szervizben akadt. Ám az a motor utána mégis úgy ment, mint egy Schaffhausen óra.

Egyébként mindjárt gondoltam, hogy azért spécik azok csavarfejek, hogy jó alaposan kitoljanak a mindenféle utcán autó-bütykölő amatőrökkel és az otthonbarkácsolókkal. A saját utólagos piacukat és véle gazdasági hegemóniájukat (lásd szervizek) mind ezzel próbálják védeni. A szak- és márkaszerviz elég drága, az alkatrész meg - néha bizony olcsóbb - házilag betéve.

Módosítva : L.Fazakas
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, zotya975 írta:

"a kereskedelemben minden csavarhoz kapható alkatrész-célszerszám"

Igen - de MILYEN ÁRON?

Sokszor a kisembernek az egyszeri szereléshez egyszerűen nem éri meg drága szerszám megvétele. Megvásárolja, majd autóját megszereli - aztán soha többé nem kell. A szervizek persze egészen mások, miután ott nap nap után ezen szerszámok folyamatos használatban vannak, és amikor azokat megvették, állandó nyereségükbe bőven belefért. (Tán még adókedvezményük is volt rá, pl. ÁFA nélküli nettó árában vették).

Én se vettem most a bádog ereszcsatorna szereléséhez elektromos forrasztópákát, mert CSAKIS egyetlen alkalomra (1 házat körbe) nekem simán nem éri meg! Ha - mondjuk - állandó bádogos lennék és minden napra azt csinálnám, akkor persze minden bizonnyal megérné, mert nagyon alaposan ki is lenne használva. Mindez gazdaságossági számítások kérdése.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Geopake írta:

Ebben is van valami igazság.Csak ha valaki megvesz egy célszerszámot attól még nem fog érteni hozzá.Azért egy futóművet nem kellene szétszedni ha azt sem tudjuk mi az a talpas :) Aki meg tudja mit hogy kell csinálni annak szerszámai is vannak hozzá.

Én egyszer - és elég régen - a Skoda S100-omon cseréltem ki az első futóműben függőcsapszeget és a jobb felső trapézkart! Valójában nem értettem hozzá,  de a sérült helyére az "új" trapézkart a Tangónál használtan - egy autóbontóban vettem - s magam szereltem ki ott helyben, amit aztán 300 forintért adtak oda!. (Persze elhoztam vele a hozzávaló csavarokat és a hézagoló lemezkéket is- Inkább több legyen, mint egy se.)

Utána meg szépen ki tudtam építeni kocsimból a komplett első futómű-hidat, s cseréltem benne a rossz alkatrészeket, majd egy szerelési gépkönyv alapján kihézagoltam mindkét oldalon (csapterpesztés, utánfutás, excenter, stb.).

Amikor később elvittem a szakszervizbe a végső futómű-beállításra, ott az ember azt mondotta nekem - "kedves uram, hát ez bizony jobb, mint a gyári érték" A gyárnál ugyanis mindig "benne hagynak" 1-2% eltérést, mert az a tipikusan sorozatgyártás, ahol nincs sok idő az ilyen egyenkénti "szöszölésre". Legfeljebb majd kissé jobban kopik tőle a tulajdonos gumija. Szerelési szerszámnak akkoriban bőven jó volt a szabványos - hatlapfej-alapú - csillag-,  és villáskulcs készlet. (kb. 1980 körül).

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Geopake írta:

Ebben is van valami igazság.Csak ha valaki megvesz egy célszerszámot attól még nem fog érteni hozzá.Azért egy futóművet nem kellene szétszedni ha azt sem tudjuk mi az a talpas :) Aki meg tudja mit hogy kell csinálni annak szerszámai is vannak hozzá.

Ez egy gyakran elhangzó érv, hogy ha még a nevét sem tudja, vagy nem tudja, mit kell szétszedni, akkor ne nyúljon hozzá.

Csavarozott alkatrészek ki be szereléséhez szerintem elég a gépipari szakértelem, a neveket az autotechnikások tanulják meg pontosa, de attól még egy gömbcsuklót felismerek, lefúrok, és visszacsavarozok, gond nélkül.

Nyilván más ha egy könyvelő kérdezné, de gondolom, nekik nagyon nem is lesz indíttatásuk az udvaron autót szerelgetni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nos ott tartok a hátsó fék szerelésével, hogy ma kimértük az agyat és bizony üt. Ahogy látom ez nem szétszedhető fajta, tehát cserélnem kell kompletten agyat csapágyat mindent. Tud valaki ajánlani valamilyen márkát, ami nem horror áron van? Mapco márkát ismeri valaki? Cromax azt írja, hogy prémium, de elég olcsónak tűnik a többihez képest. Köszi előre is. G.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, L.Fazakas írta:

Igen - de MILYEN ÁRON?

Sokszor a kisembernek az egyszeri szereléshez egyszerűen nem éri meg drága szerszám megvétele. Megvásárolja, majd autóját megszereli - aztán soha többé nem kell. A szervizek persze egészen mások, miután ott nap nap után ezen szerszámok folyamatos használatban vannak, és amikor azokat megvették, állandó nyereségükbe bőven belefért. (Tán még adókedvezményük is volt rá, pl. ÁFA nélküli nettó árában vették).

Én se vettem most a bádog ereszcsatorna szereléséhez elektromos forrasztópákát, mert CSAKIS egyetlen alkalomra (1 házat körbe) nekem simán nem éri meg! Ha - mondjuk - állandó bádogos lennék és minden napra azt csinálnám, akkor persze minden bizonnyal megérné, mert nagyon alaposan ki is lenne használva. Mindez gazdaságossági számítások kérdése.

Hát ez autó függő, a saját kocsimhoz egy praktikeres crovakészletet használok, egy-két fejet meg persze magát a crovát már cseréltem benne, pár ezer forintos " piacosra" van egy hosszított 30-as dugókulcs a féltengelyhez, most vettem egy merev szárat oda ahol nagy nyomaték kell, meg kell egy fura sokszögű torx a nyelestengely csavarhoz ez konkrétan én sem értem miért került ide ilyen. Más spéci kulcsom eddig nem kellett, meg szerintem már nem is fog, nagyjából körbeértem az autót "szerszámilag".  A mai világban a külső torxokat, meg mondjuk egy nyomatékkulcsot már nem neveznék nagyon spéci, sem drága szerszámnak. 

2627634-20170826-ShBNuF.jpg

Mostanában már nem nagyon forrasztanak a bádogosok, sikaflexet használnak és popszegecset.

3 órája, zolikaDB írta:

Ertem, koszonom!

Ilyenkor valahogy meg lehet allapitani, hogy melyik hidrotoke a rossz, vagy a szerelo kikukazza mindet? Melyik markat erdemes megvenni belole? Mar ha rosszak.

Illetve, olajnyomas gomba okozhat ilyen bajt?

Esedekes lenne vezerlescsere es olajcsere is. Ezeket erdemes osszekotni ezzel a hidrotokes kalanddal?

Hallgatózni lehet, de ezzel szerintem csak kábé lehet megállapítani melyik a rossz, általában mossák vagy cserélik mindet. Márka..passz.Az olajnyomás gomba csak az olajnyomás meglétét tudatja veled, ráadásul csak nagyon kis nyomásnál sipárog ami már régen kevés a motornak. A vezérmű tengelyt tudtommal ki kell szedni nálatok a tőke cserekor mert alatta van, tehát igen érdemes összekötni a vezérlés cserével.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zolikaDB írta:

Ertem, koszonom!

Ilyenkor valahogy meg lehet allapitani, hogy melyik hidrotoke a rossz, vagy a szerelo kikukazza mindet? Melyik markat erdemes megvenni belole? Mar ha rosszak.

Illetve, olajnyomas gomba okozhat ilyen bajt?

Esedekes lenne vezerlescsere es olajcsere is. Ezeket erdemes osszekotni ezzel a hidrotokes kalanddal?

Szia!

Az enyémnek is éppen ilyen hangja van. Pár napig csinálja, majd egy ideig nem. Mintha valami kosz, szennyeződés időszakosan megtalálná és eltömítené. 1,5 éve szívok vele.

Amit eddig ez ellen tettem: motoröblítés 2x, gyakoribb olajcsere, olajnyomás szelep csere.

A tőkéket még nem cseréltettem, de érdeklődtem több helyen a költségeket illetően. Eddig az egri szakszervíz adta a legjobb ajánlatot. Az enyém láncos, de a vezérlés totális szétszedése nélkül, 3-4 órás munkaidővel dolgoznának. Ez nagy szó, mert szinte mindenhol a teljes láncvezérlést szétszednék a hidrotőke cseréhez, ami munkaidőben és így költségeiben is jóval több lenne.

Huszonéve szerelnek opeleket, a tipushibákat is egyből megemlítette az én motoromnál, tehát hozzáértőnek, hitelesnek tűnt a szerelő srác, akivel beszéltem.

Ha rászánom magam a dologra, én csak a szívó oldalt cseréltetem, mert egyértelműen onnan jön a csattogás.

INA márka a javasolt, 3-4 ezer ft darabja.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

12 perce, zolikaDB írta:

Na, ez f.sza hir :(

Kerdesem: mi a motoroblites menete, hogy csinalod, mivel oblitesz? 

Illetve te milyen olajat hasznalsz? (nem akarok haborut robbantani!!!)

Koszi! 

Motoröblítőket lehet kapni autósboltokban. Azokon rajta van a felhasználási javaslat is. Érdemes egy köztes olajcserét csinálni az öblítést követően, hogy kihozza az esetlegesen visszamaradt adalékot.

Most Eneost használok. Castrol, Mobil után ezzel (5w30-al) a legkevésbé rossz.

Link to comment
Megosztás:

55 perce, Cs. Zoltán írta:

Motoröblítőket lehet kapni autósboltokban. Azokon rajta van a felhasználási javaslat is. Érdemes egy köztes olajcserét csinálni az öblítést követően, hogy kihozza az esetlegesen visszamaradt adalékot.

Most Eneost használok. Castrol, Mobil után ezzel (5w30-al) a legkevésbé rossz.

Ezzel kapcsolatban annyira bizonytalan vagyok... jó lenne megcsinálni a sajátomnál is ezt a belső, olajadalékos tisztítást, mert biztos, hogy hasznos, de mellette abban is látok azért bőven rációt, hogy lehet, hogy éppen ezek a fellazított szennyeződések fognak valahol dugulást okozni. Viszont a rendes, a következő cseréig használni kívánt olaj előtt mindenképp érdemes valami tiszta, de akármilyen minőségű/minősítésű motorolajjal kimosni az adalék maradványokat, ahogy írtad és csak utána feltölteni a rendes olajjal.

 

Leak down test -et / hengerveszteség mérést illetve az ehhez szükséges műszer csinált már valaki? Mindkettő (a mérés és a műszer készítés) is érdekelne, mik a tapasztalatok, hogy lehet eltalálni, hogy az aktuális mért hengernél mindkét szelep teljesen zárva legyen, stb

Köszönöm

Módosítva : nzozz
Link to comment
Megosztás:

23 perce, nzozz írta:

Ezzel kapcsolatban annyira bizonytalan vagyok... jó lenne megcsinálni a sajátomnál is ezt a belső, olajadalékos tisztítást, mert biztos, hogy hasznos, de mellette abban is látok azért bőven rációt, hogy lehet, hogy éppen ezek a fellazított szennyeződések fognak valahol dugulást okozni. Viszont a rendes, a következő cseréig használni kívánt olaj előtt mindenképp érdemes valami tiszta, de akármilyen minőségű/minősítésű motorolajjal kimosni az adalék maradványokat, ahogy írtad és csak utána feltölteni a rendes olajjal.

 

Leak down test -et / hengerveszteség mérést illetve az ehhez szükséges műszer csinált már valaki? Mindkettő (a mérés és a műszer készítés) is érdekelne, mik a tapasztalatok, hogy lehet eltalálni, hogy az aktuális mért hengernél mindkét szelep teljesen zárva legyen, stb

Köszönöm

http://hibakod.hu/hirek/gepjarmutechnika/nyomasveszteseg-meres-menete

Elég egy henger felső holtpontját megkeresni akár a gyertya kitekerésével, akár motortól függően a vezérlés jelének a beállításával, onnantól kezdve már tudod a többiét. 

Motoröblítéshez: a motorban milliméteres olajjáratok is vannak, veztengelyben, egyéb helyeken, hogy olajsár mennyi van lent, és fent azt gondolom nem tudod. Ha nincs benne akkor minek, ha van akkor meg jobb nem piszkálni szerintem. 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, zotya975 írta:

mondjuk egy nyomatékkulcsot már nem neveznék nagyon spéci, sem drága szerszámnak.

No azért én nem mondanám - és hogy csak Praktiker áraknál maradjak: - egy sima csillag-, vagy villáskulcs (persze mind az occó gagyi kínai tömegcikk) még lazán kijön 6-800 forintból! Egy kissé professzionálisabb, bármerre is állítható nyomatékkulcs talán -  árában mégiscsak egy nullával többe van, ráadásul akkor - s csak úgy ráadásnak - nem is igazán a csúcsok csúcsa! (pl. nem rögtön egy Beta)

Megvehet persze az ember 500 forintos kvarckarórát - bármely gagyi piacon, ámde meg lehet venni nagyon sokért akár a Rolex-et, vagy Omegát is - hiszen mind a kettő ugyanazt a pontos időt mutatja, mint az olcsóbbikak!

És lehet venni Panasonic vagy Sony - lapos avagy íves LCD - 3D vagy akár 4D HiFi stereo szines TV-t, mikor ugyanaz alapban megvan bármely Samsung, LG vagy akár noname készüléken is - a huszon-akárhány csatornán a hazai szar TV műsor!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Két G Astrát használtam eddig, mindkettőnek hidrotőke hangja lett, miután betöltöttem a Castrol Edge Titanium FST -t. Ennek, állítólag intenzív tisztító hatása van.

Szóval, valószinűnek tartom, hogy a belső olajsár leoldódott ugyan, de ezzel csak helyet változtatott, esetleg az olajnyomás által kering a rendszeren belül. Aztán egyszer vagy kijön vagy nem. Egyébként a nívópálca alján találkoztam már olajszűrő darabkával is.

Előzőleg GM 10w40 volt benne, azzal is vettem. Sem csattogás, sem habosodás nem volt. Gondolom nincs annyi tisztító hatása, mint egy minőségibb olajnak, így a megszokott, általa bepiszkított közegben jól elvolt. 

Az egri szervizes srác sem ajánlotta a motoröblítést, éppen a leírtak miatt. A jövőben kerülni is fogom az ilyet.

Ellenben a GM 10w40 -el. Erősen fontolgatom az erre történő cserét.

Link to comment
Megosztás:

12 perce, L.Fazakas írta:

No azért én nem mondanám - és hogy csak Praktiker áraknál maradjak: - egy sima csillag-, vagy villáskulcs (persze mind az occó gagyi kínai tömegcikk) még lazán kijön 6-800 forintból! Egy kissé professzionálisabb, bármerre is állítható nyomatékkulcs talán -  árában mégiscsak egy nullával többe van, ráadásul akkor - s csak úgy ráadásnak - nem is igazán a csúcsok csúcsa! (pl. egy Beta)

Megvehet persze az ember 500 forintos kvarckarórát - bármely gagyi piacon, ámde meg lehet venni nagyon sokért akár a Rolex-et, vagy Omegát is - hiszen mind a kettő ugyanazt a pontos időt mutatja, mint az olcsóbbikak!

És lehet venni Panasonic vagy Sony - lapos avagy íves LCD - 3D vagy akár 4D HiFi stereo szines TV-t, mikor ugyanaz alapban megvan bármely Samsung, LG vagy akár noname készüléken is - a huszon-akárhány csatornán a hazai szar TV műsor!

Legyen egy nyomatékkulcs 50 ezer forint azért már van normális minőség is, ez nem összeg ha valaki évtizedekig otthon javítja az autóit és nem fizet semmit szerelőnek. Mondjuk nyomatékkulcs talán csak a hengerfej lehúzásához kell mindenképpen, ami azért nem túl gyakori művelet, lehet kölcsönkérni is. 

Link to comment
Megosztás:

20 perce, zotya975 írta:

Legyen egy nyomatékkulcs 50 ezer forint azért már van normális minőség is, ez nem összeg ha valaki évtizedekig otthon javítja az autóit és nem fizet semmit szerelőnek. Mondjuk nyomatékkulcs talán csak a hengerfej lehúzásához kell mindenképpen, ami azért nem túl gyakori művelet, lehet kölcsönkérni is. 

Én az alufelnihez is használom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.