Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

24 perce, nzozz írta:

Igen, az 1 -es és 4 -es pinek közt mérj ellenállást. Ha lehúzod a csatlakozót látni fogod majd a számozást. Ebből kiderülhet, hogy rendben van-e az elektromos motor tekercselése. Bár mivel azt mondtad csak ritkán jelentkezik a hiba, nem valószínű, hogy ez a forrása, mert egy "leégett" motor egyáltalán nem fog működni, kisebb menetzárlatokat meg ilyen méréssel nem lehet kideríteni. De egész őszintén nem is tudom milyen felépítésű motor van ebben a szerkezetben.

Köszi! Raktam fel 3 képet, előző poszthoz, ránézhetnél, hátha látsz valami olyat rajta! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

14 órája, nzozz írta:

Ha lehúzod a fojtószelep csatlakozóját az 1 - 4 pinek közt 1,5 Ohm ellenállást kéne tudnod mérni. Ha az rendben van,  vedd le a fojtószelepet a helyéről, majd pattintsd le a fekete műanyag burkolatot rögzítő fém kapcsokat és nézd meg mi van alatta, milyen állapotban vannak a fogaskerekek. Elfordulhat, hogy a motoron lévő fém fogaskerék elkoptatta a műanyag fogaskereket és onnantól megbolondul az egész illetve egy idő után el se fog indulni az autó (megtörtént eset...). Ha a fogaskerekek rendben, ellenőrizheted még a műanyag burkolat belső oldalán lévő "ellenállás-sávok" illetve a különböző csatlakozók épségét. Ha ezek mind rendben vannak és nagyjából tiszta a szelep is, akkor valószínűleg máshol lesz a hiba.

Megpróbáltam megmérni, ahogy írtad, de nem találtam ellenállást. Gondolom gyújtáson kell mérni, nem járó motornál?!

Viszont utána menni akartam egy kört a kocsival, nem sikerült, feldobott több hibakódot, és tövig nyomott gáznál is max 1500 volt a fordulatszám. Ezt mi okozhatta? különösebben nem bojgattam semmit, a szelep tetejéről vettem le a csövet, és ellenállást mértem, ennyi...

A hibakódok:
1500 (ami eddig is volt)
0120
0220
1523
1523 (ez 2x volt)

Screenshot_2018_04_04_09_30_59_839_com_o Screenshot_2018_04_04_09_29_31_682_com_o Screenshot_2018_04_04_09_30_14_361_com_o Screenshot_2018_04_04_09_30_36_538_com_o

Link to comment
Megosztás:

5 perce, g.peter23 írta:

Megpróbáltam megmérni, ahogy írtad, de nem találtam ellenállást. Gondolom gyújtáson kell mérni, nem járó motornál?!

Viszont utána menni akartam egy kört a kocsival, nem sikerült, feldobott több hibakódot, és tövig nyomott gáznál is max 1500 volt a fordulatszám. Ezt mi okozhatta? különösebben nem bojgattam semmit, a szelep tetejéről vettem le a csövet, és ellenállást mértem, ennyi...

A hibakódok:
1500 (ami eddig is volt)
0120
0220
1523
1523 (ez 2x volt)

Screenshot_2018_04_04_09_30_59_839_com_o Screenshot_2018_04_04_09_29_31_682_com_o Screenshot_2018_04_04_09_30_14_361_com_o Screenshot_2018_04_04_09_30_36_538_com_o

Hát ilyen "csatlakozó lehúzgálós" mérésnél nem szokás még a kulcsot se gyújtáskapcsolóba tenni, de akár akkut is le lehet húzni (azt általában nem szoktam). A fojtószelepnek meg tök mindegy, hogy mi van az autóval, ha már le van húzva róla a csatlakozó és a mérést úgyis a fojtószelepen kell végezni.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, nzozz írta:

A fojtószelepnek meg tök mindegy, hogy mi van az autóval, ha már le van húzva róla a csatlakozó és a mérést úgyis a fojtószelepen kell végezni.

Ez van Uraim, ha nagyon erősen "túl van lihegve" a téma. Az a tipikusan "bolhából az elefántot" effektus.

Nem dicsekszem, de nekem ilyenjeim - az OPEL Astrámmal - vajon miért nincsenek?
És én még "kivillogtatni" sem tudom igazán, mert valójában sohasem tudtam azt, egyáltalán hogyan kell.
Továbbá - csak úgy mellékesen megjegyezném - arra a szakmai kérdésemre, hogy az utólag (és valóban szabályosan) beszerelt LED-es menetfény a gyújtás levétele után miért kb. másfél perc múlva alszik el? Arra nekem még senki sem tudta megadni a helyes választ. (talán a motor-téri biztosítékok dobozában a relét valami ÜZA szivattyús elkóra kötöttem volna rá?)

Link to comment
Megosztás:

9 órája, nzozz írta:

Hát ilyen "csatlakozó lehúzgálós" mérésnél nem szokás még a kulcsot se gyújtáskapcsolóba tenni, de akár akkut is le lehet húzni (azt általában nem szoktam). A fojtószelepnek meg tök mindegy, hogy mi van az autóval, ha már le van húzva róla a csatlakozó és a mérést úgyis a fojtószelepen kell végezni.

Fojtószelepnél nem csak ellenállást lehet mérni, hanem feszültséget is gyujtáson, zárt helyzetben, teljesen nyitva, illetve nézni hogy közte fokozatosan, ugrás nélkül nő vagy csökken-e a fesz. Kábé 53 másodperctől fordítom teljesen nyitott állásban, odáig csak szerencsétlenkedem. Nyilván nem ugyanúgy néz ki, így meg kell keresni azt a lábat ahol mérni lehet én egy tűt beszúrtam a szigetelő gumidugó mellett.

Ha valahol látni ugrást ott meg van kopva az ellenállás skála, ( vagy koszos, vagy egyéb baja van)jellemzően az első harmadot használjuk leginkább, kivéve ha valaki nem nyélgázon közlekedik állandóan. 

 

Link to comment
Megosztás:

41 perce, zotya975 írta:

Fojtószelepnél nem csak ellenállást lehet mérni, hanem feszültséget is gyujtáson, zárt helyzetben, teljesen nyitva, illetve nézni hogy közte fokozatosan, ugrás nélkül nő vagy csökken-e a fesz. Kábé 53 másodperctől fordítom teljesen nyitott állásban, odáig csak szerencsétlenkedem. Nyilván nem ugyanúgy néz ki, így meg kell keresni azt a lábat ahol mérni lehet én egy tűt beszúrtam a szigetelő gumidugó mellett.

Ha valahol látni ugrást ott meg van kopva az ellenállás skála, ( vagy koszos, vagy egyéb baja van)jellemzően az első harmadot használjuk leginkább, kivéve ha valaki nem nyélgázon közlekedik állandóan. 

 

Valóban, csak magára a mozgató motorra írtam azt az ellenállás mérést (a hibakód alapján), de a helyzetérzékelő vizsgálatához is lehúzott csatlakozó melletti ellenállásmérést javasol az adott "szakirodalom". Illetve említi, hogy az ellenállás változásnak simának kell lennie (ehhez mondjuk jobb lehet esetleg egy analóg műszer, azon jobban látszik a változás "milyensége", de nyilván jó a digitális is).

Ha kell esetleg: Astra G, Z14XEP fojtószelep helyzetérzékelő vizsgálat (lehúzott csatlakozónál, a fojtószelepen mérve):

2-3: 1500 Ohm

teljesen zárt helyzetben:

2-6: 750  Ohm

3-5: 650 Ohm

3-6: 1500 Ohm

teljesen nyitott helyzetben:

2-6: 1500 Ohm

3-5: 1450 Ohm

3-6: 550 Ohm

Illetve hogy meglegyen egyben: fojtószelep mozgató motor vizsgálata (szintén lehúzott csatlakozóval, a fojtószelepen mérve):

1-4: 1,5 Ohm

Link to comment
Megosztás:

12 perce, nzozz írta:

Valóban, csak magára a mozgató motorra írtam azt az ellenállás mérést (a hibakód alapján), de a helyzetérzékelő vizsgálatához is lehúzott csatlakozó melletti ellenállásmérést javasol az adott "szakirodalom". Illetve említi, hogy az ellenállás változásnak simának kell lennie (ehhez mondjuk jobb lehet esetleg egy analóg műszer, azon jobban látszik a változás "milyensége", de nyilván jó a digitális is).

Ha kell esetleg: Astra G, Z14XEP fojtószelep helyzetérzékelő vizsgálat (lehúzott csatlakozónál, a fojtószelepen mérve):

2-3: 1500 Ohm

teljesen zárt helyzetben:

2-6: 750  Ohm

3-5: 650 Ohm

3-6: 1500 Ohm

teljesen nyitott helyzetben:

2-6: 1500 Ohm

3-5: 1450 Ohm

3-6: 550 Ohm

Illetve hogy meglegyen egyben: fojtószelep mozgató motor vizsgálata (szintén lehúzott csatlakozóval, a fojtószelepen mérve):

1-4: 1,5 Ohm

Ez melyik szakirodalom? 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Ez van Uraim, ha nagyon erősen "túl van lihegve" a téma. Az a tipikusan "bolhából az elefántot" effektus.

Nem dicsekszem, de nekem ilyenjeim - az OPEL Astrámmal - vajon miért nincsenek?
És én még "kivillogtatni" sem tudom igazán, mert valójában sohasem tudtam azt, egyáltalán hogyan kell.
Továbbá - csak úgy mellékesen megjegyezném - arra a szakmai kérdésemre, hogy az utólag (és valóban szabályosan) beszerelt LED-es menetfény a gyújtás levétele után miért kb. másfél perc múlva alszik el? Arra nekem még senki sem tudta megadni a helyes választ. (talán a motor-téri biztosítékok dobozában a relét valami ÜZA szivattyús elkóra kötöttem volna rá?)

Szabad megkérdezni mennyit mész az autóval havi szinten? 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Maverick087 írta:

Szabad megkérdezni mennyit mész az autóval havi szinten? 

Szabad.
Havi szintet elég nehéz meghatározni, mert nálam teljesen más télen, és teljesen más nyáron.
A lényeg - a kocsi 14 éves és 120 ezer van benne. Már ha ebből lehet akármire gyanakodni?
Én eleve nem taxizáshoz vettem ezt a kocsit valaha.

A nyári hónapokban (ha nyaralni is megyünk) belenyomok 3-4 ezret, télen viszont - úgy általában - nem is igazán használom ...

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Maverick087 írta:

Szabad megkérdezni mennyit mész az autóval havi szinten? 

Én nem nagyon vonnék párhuzamot a futott km-ek és a meghibásodások száma közt. Ritkán van egyenes arányban. Pl az én példám, hogy évi max 7000km-t megy az autó, de mindennap (pláne hétköznaponként), minden nap megy valamennyit, ebből következik hogy sok városi rövid távot kap (sajnos). Ez gyilkosabb mintha menne optimálisan (pl autóúton) napi 40km-t és így évi 15000km-t... 

4 órája, L.Fazakas írta:

Szabad.
Havi szintet elég nehéz meghatározni, mert nálam teljesen más télen, és teljesen más nyáron.
A lényeg - a kocsi 14 éves és 120 ezer van benne. Már ha ebből lehet akármire gyanakodni?
Én eleve nem taxizáshoz vettem ezt a kocsit valaha.

A nyári hónapokban (ha nyaralni is megyünk) belenyomok 3-4 ezret, télen viszont - úgy általában - nem is igazán használom ...

Ez azért nagyjából válasz a kérdésedre (miért nincs ilyen-olyan meghibásodás esetedben), azért kevesebb a problémád a kocsival mert télen (amikor minden jobban megviseli a gépet) nem használod (pláne ha még garázsban is áll)...  

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Janó32 írta:

Én nem nagyon vonnék párhuzamot a futott km-ek és a meghibásodások száma közt. Ritkán van egyenes arányban. Pl az én példám, hogy évi max 7000km-t megy az autó, de mindennap (pláne hétköznaponként), minden nap megy valamennyit, ebből következik hogy sok városi rövid távot kap (sajnos). Ez gyilkosabb mintha menne optimálisan (pl autóúton) napi 40km-t és így évi 15000km-t... 

Ez azért nagyjából válasz a kérdésedre (miért nincs ilyen-olyan meghibásodás esetedben), azért kevesebb a problémád a kocsival mert télen (amikor minden jobban megviseli a gépet) nem használod (pláne ha még garázsban is áll)...  

Rosszul tettem fel a kérdést de a választ megkaptam. Én sem vonok párhuzamot a km és hibák száma között. Sokkal fontosabb milyen körülmények között és hogyan használod az autót. 
 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, nyolc8 írta:

Sziasztok, a két első biztonsági övem csak nagyon lassan megy vissza a helyére, mintha a visszahúzó nem lenne elég erős, vagy túlságosan súrlódna az öv és emiatt nem pörög vissza a helyére. Van erre valami trükk cserén kívül?

Meg lehet mosni mosószeres vízben, majd kiöblíteni, és csipesszel megfogatni hogy ne menjen vissza amig ki nem szárad rendesen. Még nem próbáltam ( majd nyáron, mert nekem is van ilyen gondom) de állítólag elég sokat segít a problémán. 

Link to comment
Megosztás:

49 perce, zotya975 írta:

Meg lehet mosni mosószeres vízben, majd kiöblíteni, és csipesszel megfogatni hogy ne menjen vissza amig ki nem szárad rendesen. Még nem próbáltam ( majd nyáron, mert nekem is van ilyen gondom) de állítólag elég sokat segít a problémán. 

Gondolom ezt úgy értve hogy kiszerelni az övet az autóból és úgy megmosni, ugye? Tehát mindenféleképpen le kell bontani az egészet.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyolc8 írta:

Gondolom ezt úgy értve hogy kiszerelni az övet az autóból és úgy megmosni, ugye? Tehát mindenféleképpen le kell bontani az egészet.

Nem, amit láttam cikket, azt úgy oldották meg, hogy tettek valami dobozt az ülésre, abba a mosószeres vödröt, ( hogy minél feljebb kerüljön a vödör és hosszabb övszakasz érjen bele)és lehúzták az övet, bele a vödörbe ázni, majd többször öblíteni. Csipesszel fogatták meg hogy közben ne húzza vissza. Ki is lehet szerelni amúgy, de szerintem én megpróbálom a  helyén, nekem a két hátsó szélső nehezen megy vissza a gyerekek rendszeresen oadabaccák a csatot az ajtóval én meg üvöltök, aztán ők is és végül mindenki üvölt mindenkivel a fényezés meg csak fogy az autón.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Janó32 írta:

Én nem nagyon vonnék párhuzamot a futott km-ek és a meghibásodások száma közt. Ritkán van egyenes arányban. Pl az én példám, hogy évi max 7000km-t megy az autó, de mindennap (pláne hétköznaponként), minden nap megy valamennyit, ebből következik hogy sok városi rövid távot kap (sajnos). Ez gyilkosabb mintha menne optimálisan (pl autóúton) napi 40km-t és így évi 15000km-t... 

Ez azért nagyjából válasz a kérdésedre (miért nincs ilyen-olyan meghibásodás esetedben), azért kevesebb a problémád a kocsival mert télen (amikor minden jobban megviseli a gépet) nem használod (pláne ha még garázsban is áll)...  

Jaaa!
Garázsban! A tető a csillagos ég, s körülötte - az utca cucca.

Link to comment
Megosztás:

Van egy G Astra kombim és tegnap olyan tárgyat vittem, ami túl lógott és le kellett kötni az ajtót.E közben a zárnyelv bepattant, később kipattintottam majd becsuktam az ajtót. azóta nem nyílik. A közp.zár dolgozik.Kérdésem, belülről hogyan lehet kinyitni az ajtót?

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Caltron írta:

Van egy G Astra kombim és tegnap olyan tárgyat vittem, ami túl lógott és le kellett kötni az ajtót.E közben a zárnyelv bepattant, később kipattintottam majd becsuktam az ajtót. azóta nem nyílik. A közp.zár dolgozik.Kérdésem, belülről hogyan lehet kinyitni az ajtót?

 

Kulccsal csuktad esetleg? Vagy csináltál valamit a kulccsal ott? Mert a kulccsal be lehet állítani hogy a központi zár vigye vagy ne vigye a csomagtartó ajtót. Így meg nem mondom hogy is kell, de valami fura 45-fokos szögbe kell tekerni a kulcsot asszem. A kézikönyvben le van írva hogy lehet. De mikor kipróbáltam, én is szenvedtem vele mire vissza tudtam állítani hogy vigye a központi zár, szóval kicsit érthetetlen mit is kell ott csinálni.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 04. 06. at 7:57, Caltron írta:

Van egy G Astra kombim és tegnap olyan tárgyat vittem, ami túl lógott és le kellett kötni az ajtót.E közben a zárnyelv bepattant, később kipattintottam majd becsuktam az ajtót. azóta nem nyílik. A közp.zár dolgozik.Kérdésem, belülről hogyan lehet kinyitni az ajtót?

 

Próbáld a saját kulcsával a saját ajtózárban.
Néha nekem is szórakozik a távszabályzós zárás, akkor ki-be nyitogatom, oszt a zárba dugott kulccsal ügyködöm.
Ha a hátsó ajtó (ferdehátú Opel) "játssza az eszét", akkor csak a hátsó zárral csinálom meg. A vége az - hogy ő únja meg előbb, én meg nagyot nyerek!
Minden lesz a RÉGI!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egyik kedves ismerosom bajban van.. 

Az alany egy x14xe motorkodos G Astra.

Sajnos eltunik belole a viz. Ezalatt azt ertrm,hogy felonti max-ig majd kb 50km megtetele utan eltunik a viz a kiegyenlito tartalybol. De ha letekerem a kupakot akkor szepen vissza all szintre,sot akkor is ha kihul a motor...

Talalkozott mar valaki eme furcsa esemennyel? Koszonom

Link to comment
Megosztás:

23 órája, Caltron írta:

Van egy G Astra kombim és tegnap olyan tárgyat vittem, ami túl lógott és le kellett kötni az ajtót.E közben a zárnyelv bepattant, később kipattintottam majd becsuktam az ajtót. azóta nem nyílik. A közp.zár dolgozik.Kérdésem, belülről hogyan lehet kinyitni az ajtót?

 

Azt hiszem ez lesz itt a megoldás a kézikönyvből:

hatsoajto_zar.jpg

A lényeg hogy vízszintesen álljon a hátsó ajtó zárján a kulcsnyílás, mert a központi zár csak akkor hat a csomagtérajtóra is. Ha neked most függőlegesen áll, akkor kívülről, kulccsal tudod kinyitni.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Zolika77 írta:

Sajnos eltunik belole a viz. Ezalatt azt ertem,hogy felonti max-ig majd kb 50km megtetele utan eltunik a viz a kiegyenlito tartalybol. De ha letekerem a kupakot akkor szepen vissza all szintre,sot akkor is ha kihul a motor...

És elég rendszeresen mindig felönti? Azért az talán nem mindegy!
Én egy időben észrevettem, hogy elég szépen "fogyogat a tartály", de mindig tettem utána a spéci fagyállóból, ám nem hagyott nyugton a gondolat. Egyszer lámpával nézegetve meg alaposabban a motorteret - észrevettem ám a csillogó lefolyást - a vízpumpa körül és alatt.
Irány tehát a szerviz - oszt ott egyből "megoldottuk" -  egy komplett cserével. Bár én a régit elkértem, hogy hátha ... de ezek sajna már annyira "szétszedhetetlenre" vannak összerakva.
Csakis drasztikusan roncsolni lehet, de a gyakorlatban felújítani NEM!

Link to comment
Megosztás:

21 órája, nyolc8 írta:

Kulccsal csuktad esetleg? Vagy csináltál valamit a kulccsal ott? Mert a kulccsal be lehet állítani hogy a központi zár vigye vagy ne vigye a csomagtartó ajtót. Így meg nem mondom hogy is kell, de valami fura 45-fokos szögbe kell tekerni a kulcsot asszem. A kézikönyvben le van írva hogy lehet. De mikor kipróbáltam, én is szenvedtem vele mire vissza tudtam állítani hogy vigye a központi zár, szóval kicsit érthetetlen mit is kell ott csinálni.

Köszi sikerült!

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Zolika77 írta:

Bocs lehet felre erthetoen irtam... olyan mintha vakum lenne a motorban.. Hidegen max jelzesen van,amint melegszik csokken a szint,szinte teljesen kifogy a tartaly.. Es ahogy kihul vagy letekerem a kupakpt egybol visszajon a viz (fagyallo) a max szintre..

Az elég érdekes dolog lehet.
Ha a motor a használata okán melegszik, akkor a hőtágulás miatt inkább kissé emelkednie kellene a folyadékszintnek. És kissé nőnie a nyomásnak, hiszen már elvileg zárt a rendszer.
(Most nem beszélek a gyártó által beleiktatott biztonsági szelepekről meg a fagydugókról ...) Vákum sose lehet a motorban, legfeljebb ha lehül.

Lehetséges az, hogy valahol tán "levegős" a rendszer? Le kellene üríteni, tiszta vízzel jól átmosni - és a belevaló fagyállóval újratölteni.

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.