Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Friss Astra tulajdonosként szeretném a segítségeteket kérni. A jármű egy 2005-ös 1.4-es Twinport. A kérdésem pedig mindössze annyi hogy normális-e ha a féklámpa csak járó motornál működik, ha csak gyújtás van akkor nem. Tegnap vettem észre miután valaki rámvillogott hátulról, ezért leellenőriztem a lámpákat gyújtással, minden ok volt, de a féklámpa nem működött. Azt hittem egyáltalán nem megy, de ma reggel már járó motornál észrevettem hogy kutya baja. Csak gyújtással viszont továbbra sem ég, egyik sem.

Köszönettel

Ozzman

Gyújtással kéne működnie...

Link to comment
Megosztás:

Gyújtással kéne működnie...

És valami ötlet hogy ilyet mi okozhat? Bár valószínűleg akkor megy szervízbe, mondjuk így hogy legalább járó motorral működik nem olyan égető a probléma (csak vontatásnál, de arra remélem soha nem kerül sor), de fura egy hiba annyi szent, legalábbis számomra. :(

Link to comment
Megosztás:

Régebbi autótípusoknál volt olyan, ahol réz alátét volt alatta, amikor meghúztad, az szépen tömített - azt kellett cserélni, mert csak egyszer lehet rendesen összehúzni. De itt már asszem a menet tömít, szóval nemtom.

Nekem a G-ben egy gumi O-gyűrű van az olajleeresztő csavarján.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Friss Astra tulajdonosként szeretném a segítségeteket kérni. A jármű egy 2005-ös 1.4-es Twinport. A kérdésem pedig mindössze annyi hogy normális-e ha a féklámpa csak járó motornál működik, ha csak gyújtás van akkor nem. Tegnap vettem észre miután valaki rámvillogott hátulról, ezért leellenőriztem a lámpákat gyújtással, minden ok volt, de a féklámpa nem működött. Azt hittem egyáltalán nem megy, de ma reggel már járó motornál észrevettem hogy kutya baja. Csak gyújtással viszont továbbra sem ég, egyik sem.

Köszönettel

Ozzman

ez természetes működés,még ha fura is. nekem nem volt gondom még emiatt :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, egy újabb feladvány :( Továbbra is 5 ajtós G Astra, 2 éves, kb 50e km. Egy ideje már azzal szórakoztat, hogy a kormány eltekerésére néha nyikorgó hang jön valamelyik első kerék/futómű felől. Mármint ment közben nyikorog akkor, ha nem egyenesen megyek. Először egy szerpentitn tetején kezdte, de mostanság elég neki pár centit teketni a kormányon. Viszont nem mindig, csak néha-néha, de akkor pár percig mindig, amikor ráhúzok a kormányra.

Toronycsapágy/toronyszilent... erre kéne ránézni.

Esetleg a talpas gömbcsukló, vagy kormányösszekötő

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

A hétvégén kicseréltem a lambda szondát egy ngk-ra (made in japan)

És amikor beindítottam már nem égett a motor hiba jelző lámpa. Azóta kb 80km-t mentem.

Egyenletesen jár, nem rángat, nem dadog. (bár sokszor elpörgetem a kereket elindulásnál, mert már megszoktam a nyomatékszegény működést) :(

ezen kívül kiszerdtem a agr szelepet is, erős fogkefével letakarítottam róla a kb 1mm kormot.

remélem most sokáig jól fog működni.

Link to comment
Megosztás:

Igazad volt! Megvan a szűrő! De 5,5-ös crova kellett hozzá. Hát jó szutykos volt, ez is tele volt kisebb levelekkel, mint a ventillátor.

ld.: http://celebrin.gallery.extra.hu/gallery/u...a820c7bf65b9e2d

Amikor kihútam azt hittem sosincs vége olyan hosszú. Porszívóval kitisztítottam jó alaposan a helyét is, aztán visszataktam. Majd veszek újat is, csak most nem volt rá alkalmam - lévén, hogy hétvége van. Egyébként drága egy ilyen pollenszűrő? Mire számítsak?

Csakis gyárit aminek gumírozott erős pereme van, mert az utángyártott szar papír összecsuklik amikor a helyére akarod tolni :(

Gyári 4-5 ezer péz.......

Link to comment
Megosztás:

Nekem a G-ben egy gumi O-gyűrű van az olajleeresztő csavarján.

Ez vicces, a gumi meg az olaj nem kifejezetten bírják egymást :(

Persze létezik spec. ilyen célra gyártott is, szerintem a bronz alátét éppen akkor tömít amikor jól meghúzod és "elkenődik egy kicsit " a fémen.

Nem tom gumi esetében hogy lehet jól meghúzni, hogy tömítsen is....

Link to comment
Megosztás:

Ez vicces, a gumi meg az olaj nem kifejezetten bírják egymást :(

Persze létezik spec. ilyen célra gyártott is, szerintem a bronz alátét éppen akkor tömít amikor jól meghúzod és "elkenődik egy kicsit " a fémen.

Nem tom gumi esetében hogy lehet jól meghúzni, hogy tömítsen is....

Aztem, hogy a fék olaj az ami "megeszi" a gumit (meg minden mást is)

Jó pap holtg tanul

Link to comment
Megosztás:

Ez vicces, a gumi meg az olaj nem kifejezetten bírják egymást :(

Persze létezik spec. ilyen célra gyártott is, szerintem a bronz alátét éppen akkor tömít amikor jól meghúzod és "elkenődik egy kicsit " a fémen.

Nem tom gumi esetében hogy lehet jól meghúzni, hogy tömítsen is....

Aztem, hogy a fék olaj az ami "megeszi" a gumit (meg minden mást is)

Jó pap holtg tanul

Az összes hidraulika cső, a fékcsövek egy része, karter-visszavezető mind gumiból van! Egyébként úgy néz ki, hogy elég nagy átmérőjű a csavar feje és teljesen lapos, és van a homlokfelületében (ami felfekszik a teknőre) egy félkör beszúrás, amiben fekszik az O-ring. Szóval odapréselődik az olajteknő felületére, ami persze megmunkált.

Nekem eddig jó, pedig már volt pár olajcsere. Elvileg ezen is lehetne-kellene néha az O-gyűrűt cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Az összes hidraulika cső, a fékcsövek egy része, karter-visszavezető mind gumiból van! Egyébként úgy néz ki, hogy elég nagy átmérőjű a csavar feje és teljesen lapos, és van a homlokfelületében (ami felfekszik a teknőre) egy félkör beszúrás, amiben fekszik az O-ring. Szóval odapréselődik az olajteknő felületére, ami persze megmunkált.

Nekem eddig jó, pedig már volt pár olajcsere. Elvileg ezen is lehetne-kellene néha az O-gyűrűt cserélni.

T modi! Köszi a leckét, de a hidraulika, fék és miegymás csöveket hangsúlyozni felesleges, ha visszaolvasol kitértem ezen spec gumifajtára is, jóllehet nem neveztem néven, mivel ez evidens kategória :(

Ha már itt tartunk a fékolaj, hidraulikaolaj messze más összetevőket tartalmaz, mint egy motorolaj.

Én sem oktatni akarlak, de sajna volt ilyen gumis -tömítős esetünk, ahol tökig csavarva a leeresztő csavart is folydogált az olaj.

Aztán amikor kicsavartuk és megnéztük az O -ring inkább hasonlított egy szétmálott gumi maszlagra mintsem egy tömítőgyűrűre.....

Link to comment
Megosztás:

T modi! Köszi a leckét, de a hidraulika, fék és miegymás csöveket hangsúlyozni felesleges, ha visszaolvasol kitértem ezen spec gumifajtára is, jóllehet nem neveztem néven, mivel ez evidens kategória :(

Ha már itt tartunk a fékolaj, hidraulikaolaj messze más összetevőket tartalmaz, mint egy motorolaj.

Én sem oktatni akarlak, de sajna volt ilyen gumis -tömítős esetünk, ahol tökig csavarva a leeresztő csavart is folydogált az olaj.

Aztán amikor kicsavartuk és megnéztük az O -ring inkább hasonlított egy szétmálott gumi maszlagra mintsem egy tömítőgyűrűre.....

meg tömités elött már összepöndörödik és folyik az oil ..............

Link to comment
Megosztás:

Ez vicces, a gumi meg az olaj nem kifejezetten bírják egymást :(

Persze létezik spec. ilyen célra gyártott is, szerintem a bronz alátét éppen akkor tömít amikor jól meghúzod és "elkenődik egy kicsit " a fémen.

Nem tom gumi esetében hogy lehet jól meghúzni, hogy tömítsen is....

az oil szürön is gumigyürü van és azt nem kell annyira meghuzni de annak van fészke

Link to comment
Megosztás:

ha olyan jok lennének akkor már nem az lenne a honlapjuk al cimeire irva hogy fejlesztés alatt .

szerintem elég jók, meg úgy kb az itt fórumozók legnagyobb része szerint is ;)

nem honlapkészítés a fő profiljuk, és van elég munkájuk a sok-sok műhelyállásra,

nem kell hogy a honlap beszélje rá az embereket a náluk történő javíttatásra :(

Link to comment
Megosztás:

szerintem elég jók, meg úgy kb az itt fórumozók legnagyobb része szerint is :)

nem honlapkészítés a fő profiljuk, és van elég munkájuk a sok-sok műhelyállásra,

nem kell hogy a honlap beszélje rá az embereket a náluk történő javíttatásra :(

Én nem ismerem őket, de a shiller honlapjából kiindulva biztos jól dolgoznak, hogy nem weboldalon fogják a kuncsaftot ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Friss Astra tulajdonosként szeretném a segítségeteket kérni. A jármű egy 2005-ös 1.4-es Twinport. A kérdésem pedig mindössze annyi hogy normális-e ha a féklámpa csak járó motornál működik, ha csak gyújtás van akkor nem. Tegnap vettem észre miután valaki rámvillogott hátulról, ezért leellenőriztem a lámpákat gyújtással, minden ok volt, de a féklámpa nem működött. Azt hittem egyáltalán nem megy, de ma reggel már járó motornál észrevettem hogy kutya baja. Csak gyújtással viszont továbbra sem ég, egyik sem.

Köszönettel

Ozzman

Ejj, ezt csúnyán benéztem. Asszem nekiülök a kezelési könyvnek és átnyálazom. Mindössze annyiról volt szó, hogy a gyújtást még rá sem adtam a járműre, csak a kormányzár oldásig fordítottam a kulcsot. :homlokrcsapósszmájli:

Mindenesetre köszönöm a válaszokat

Ozzman

Link to comment
Megosztás:

Diódahíd+fesz. szabályzó elszállt 99%, ezt így látatlanba borítékolom neked. :(

Ugyanígy jártam, szervó megszünt, minden lámpa a műszerfalon kigyulladt(motor, abs, légzsák, stb..), hazértem vele, akksi full. lemerült.

Nálam mindkettőt cserélni kellett, utángyártott volt 14 ezer, gyári több mint duplája.

Javaslom a gyárit, ha az utángyártottat választod, akkor járó motornál helybenálláskor elfordítod a kormányt, a motor rpm az elektrohidraulikus rendszer nagy áramfelvétele miatt leesik, aztán visszaáll.

Gyári cucot betéve megjavult, olyan volt mint azelőtt!!

Jó tanácsként ;)

Diódák nem cserélhetők (egybeöntve), csak komplett csere a megoldás.

Opel szervíznek nem kell bedőlni amikor az egész generátort ki akarják neked cserélni (cirka 70 ezer+munkadíj), mondván, hogy a fesz. szabályzó és az egyenirányitó a generátortól külön nem cserélhető. Nem a lóf.....szt. Csak jól le lehet vele húzni a parasztot......

Egyébként nem nagy cucc kicserélni, pár torx csavar (nagyon kis méretű) és három -négy forrasztás az egész.

A generátort levenni már kissé macerásabb, de simán szerelhető házilag, mellyel nem kevés rezsi órabér megspórolható.

Igazad volt! A diódahíd ment el. Csapágyazással, szénkefe cserével plusz munkadíjjal 25.000,- HUF volt. Legalább van mire költeni a 13. havit :(

Ja, és jobb lett a szervóm mint azelőtt. Álló helyzetben könnyebb elfordítani a kormányt! Az Opel szervízről meg annyit, hogy soha nem vinném oda, nem vagyok én milliomos! :) Ráadásul, szerintem ott nem sokat gondolkodnak, csak mindent cserélnek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.