Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! Még nem régóta van nálam az autó, Z14XE motornál normális lehet, hogy a vízhőfok mérő menet közben 80-90 fok között ingadozik, és nem áll be 90-re? Konstrukciósan ilyen, vagy termosztátot kéne cserélni? Köszi!

Nekem is ilyen, szerintem normális. Kb 86-87 foknál áll a mutató, és kb 90 foknál kapcsol a ventillátor. Ráadásul az új termosztátomnál is ugyanezt mutatja.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szeretnék kimenni tankolni a verdával ukránba, mert itt van tőlünk nem messze...

Ti voltatok már kint vele? Gondolom a normális kúton, simán jó a 95-ös benzin, csak nem lesz semmi baja tőle.

Vagy van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Üdv.

teljesen jó benzin, de csak jó kútnál tanolj. Pl. OKKO kút

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szeretnék kimenni tankolni a verdával ukránba, mert itt van tőlünk nem messze...

Ti voltatok már kint vele? Gondolom a normális kúton, simán jó a 95-ös benzin, csak nem lesz semmi baja tőle.

Vagy van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Üdv.

teljesen jó benzin, de csak jó kútnál tanolj. Pl. OKKO kút

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

G Astránkban a fűtés elég hitvány. Vízhőfok 90 de fűtés az épp hogy langyos. Termosztátot cseréltek bár szinte biztos voltam benne hogy nem az a baja,de előtte is ilyen volt. Csap a jobb lábtérnél nyit rendesen, viszont a motortérben a felső cső meleg ami be megy a radiátorhoz, az alsó meg hideg. Így arra gondolok hogy el lehet tömődve a radiátor? Valaki mosott már ki ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

G Astránkban a fűtés elég hitvány. Vízhőfok 90 de fűtés az épp hogy langyos. Termosztátot cseréltek bár szinte biztos voltam benne hogy nem az a baja,de előtte is ilyen volt. Csap a jobb lábtérnél nyit rendesen, viszont a motortérben a felső cső meleg ami be megy a radiátorhoz, az alsó meg hideg. Így arra gondolok hogy el lehet tömődve a radiátor? Valaki mosott már ki ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

G Astránkban a fűtés elég hitvány. Vízhőfok 90 de fűtés az épp hogy langyos. Termosztátot cseréltek bár szinte biztos voltam benne hogy nem az a baja,de előtte is ilyen volt. Csap a jobb lábtérnél nyit rendesen, viszont a motortérben a felső cső meleg ami be megy a radiátorhoz, az alsó meg hideg. Így arra gondolok hogy el lehet tömődve a radiátor? Valaki mosott már ki ilyet?

termosztát nem lehet...hisz meleg a vized...valamiért nem kering ..azt kell kideríteni..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

G Astránkban a fűtés elég hitvány. Vízhőfok 90 de fűtés az épp hogy langyos. Termosztátot cseréltek bár szinte biztos voltam benne hogy nem az a baja,de előtte is ilyen volt. Csap a jobb lábtérnél nyit rendesen, viszont a motortérben a felső cső meleg ami be megy a radiátorhoz, az alsó meg hideg. Így arra gondolok hogy el lehet tömődve a radiátor? Valaki mosott már ki ilyet?

Milyen évjáratú az autód? Lehetséges, hogy az elektromos fűtéscsap halt meg!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Opel társak szeretnék segítséget kérni!

A következő probléma lépett fel az autómmal amely egy 1999 évjáratú opel astra g 1.4 16v

Elég nehezen akar elindulni és mikor elindul akkor meg olyan mintha nem menne az egyik henger vagy nem is tudom de ha egy kis gázt adok akkor rendbe jön minden,az alapjáratom az eléggé ingadozik.Az egr szelep le van zárva már jó ideje.gyertya cserélve lett.A fojtó szelepház tetejét levettem és eléggé olajos körülötte lehet hogy le kellene vennem az egészet és kitisztitani vagy nem tudom mit tévő legyek?esetleg a katalizátor ment volna tönkre vagy nincs köze hozzá?mert eléggé büdös füstöt nyom ki mikor elöször elindul. Aki tud kérem segítsen!Előre is köszönöm mindenkinek!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Különös problémába ütköztem.

Ha elindulok az autóval, lassacskán elkezd melegedni a hűtővíz, de 80° fölé ritkán megy, kivéve ha hosszabb távot autókázok vagy rövidebb távon ha megállok és jár a motor. Ha elindulok, rögtön elindul lefelé a mutató, sőt néha ki is fekszik. Amint megállok egy pirosnál, elindul felfelé, de zöld lámpát elhagyva ~1km után újra kifekszik.

Ma ahogy hazaértem, direkt járattam kb 5-10 percig a motort és a képen: http://users.atw.hu/2per14gta/Opel/2012-10-13_22.23.46.jpg látható normál eredmény született, ekkor még a hűtő venti nem kapcsolt be, azt nem vártam meg.

Termosztát probléma lesz ez, vagy mi a csuda?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Különös problémába ütköztem.

Ha elindulok az autóval, lassacskán elkezd melegedni a hűtővíz, de 80° fölé ritkán megy, kivéve ha hosszabb távot autókázok vagy rövidebb távon ha megállok és jár a motor. Ha elindulok, rögtön elindul lefelé a mutató, sőt néha ki is fekszik. Amint megállok egy pirosnál, elindul felfelé, de zöld lámpát elhagyva ~1km után újra kifekszik.

Ma ahogy hazaértem, direkt járattam kb 5-10 percig a motort és a képen: http://users.atw.hu/...13_22.23.46.jpg látható normál eredmény született, ekkor még a hűtő venti nem kapcsolt be, azt nem vártam meg.

Termosztát probléma lesz ez, vagy mi a csuda?

Ez termosztát lesz valószínűleg.

Link to comment
Megosztás:

Már párszor belinkeltem, érdemes elolvasni mielőtt valaki problémát keres:

Idézet:

"OPEL motorhőmérsékletről általában:

A GM ezeknél az autóknál (Opel-okra gondolok) a motorhőfok szabályzást "tradicionálisan" úgy oldotta meg, hogy van egy adott tartomány (normális üzemi hőmérséklet, 80-110°C) amin belül ingadozhat a motorhőfok.

Érdekes, hogy a GM más márkáiban ez nem feltétlenül tapasztalható, illetve pl: a Volkswagen csoport tagjai is, a fixen, mondjuk 95°C-ra beállított motorhőfokra "esküsznek" - vagy legalábbis a műszereik ezt mutatják.

Rossz ez az ingadozó szabályzás? Nem feltétlen... sőt, bizonyos esetekben jó is. (nem megy egyfolytában a ventilátor, ami energiát takarít meg és tovább tart a ventilátor is, egyes vélemények szerint a motornak is jót tesz, ha nem konstans a vízhőfok) Az igazi ok a gazdaságosság és környezet védelem táján keresendő. A benzin motorok a lehető legmelegebben járatva produkálják a legjobb mutatókat. Könnyebben reagálnak a gázadásra, jobbak az emissziós értékek. Tehát dugóban araszolva ez a 100°C-os motorhőfok az ideális, viszont mondjuk az autópályán vagy egy versenypályán, ahol a finomszabályzás jelentősége kisebb, mert úgyis padlót nyom az ember, már mindenki szívesebben látja a mutatót 90 fok környékén. Ezzel a "szabadelvű" szabályzással ez viszonylag jól megvalósítható. Normál esetben a menetszél (+ ventilátor és a megfelelő termosztát) segítségével még nagy terhelésnél is alacsony az OPEL-ek vízhőfoka, városi dugóban ülve pedig feljebb kúszik a mutató.

Pont azok kedvéért mondom el ezeket, akik esetleg más márkákhoz voltak szokva és már meglepődtek ezen. Minden rendben amíg a mutató, a "fekete", üzemi tartományban van.

Sajnos egyik autógyártó (illetve a beszállító) sem "pazarol" túl sok pénzt az analóg műszerek pontosítására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg jól működnek, nem tévednek olyan nagyot.

A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk.

Főleg a '94 év vége előtt készített órák mutatnak pontatlan értéket, de ez a későbbi modelleken sem változott sokat. Inkább csak az változott, hogy a tartomány melyik részén csal többet.

(Mondjuk egy '91-es Calibra órája lehet, hogy 82°C-ot mutat, de valójában a víz már 95°C. Egy '96-os évjárat 90°C körül max 1-2 fokot téved, viszont amikor 98-100°C-t mutat az óra, már legalább 105°C-nál járunk. Igazából a lényeg látszik. A mutató a "kék" sávban van, a motor hideg, ha pedig a "pirosban", akkor már baj van.)"

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Már párszor belinkeltem, érdemes elolvasni mielőtt valaki problémát keres:

Idézet:

"OPEL motorhőmérsékletről általában:

A GM ezeknél az autóknál (Opel-okra gondolok) a motorhőfok szabályzást "tradicionálisan" úgy oldotta meg, hogy van egy adott tartomány (normális üzemi hőmérséklet, 80-110°C) amin belül ingadozhat a motorhőfok.

Érdekes, hogy a GM más márkáiban ez nem feltétlenül tapasztalható, illetve pl: a Volkswagen csoport tagjai is, a fixen, mondjuk 95°C-ra beállított motorhőfokra "esküsznek" - vagy legalábbis a műszereik ezt mutatják.

Rossz ez az ingadozó szabályzás? Nem feltétlen... sőt, bizonyos esetekben jó is. (nem megy egyfolytában a ventilátor, ami energiát takarít meg és tovább tart a ventilátor is, egyes vélemények szerint a motornak is jót tesz, ha nem konstans a vízhőfok) Az igazi ok a gazdaságosság és környezet védelem táján keresendő. A benzin motorok a lehető legmelegebben járatva produkálják a legjobb mutatókat. Könnyebben reagálnak a gázadásra, jobbak az emissziós értékek. Tehát dugóban araszolva ez a 100°C-os motorhőfok az ideális, viszont mondjuk az autópályán vagy egy versenypályán, ahol a finomszabályzás jelentősége kisebb, mert úgyis padlót nyom az ember, már mindenki szívesebben látja a mutatót 90 fok környékén. Ezzel a "szabadelvű" szabályzással ez viszonylag jól megvalósítható. Normál esetben a menetszél (+ ventilátor és a megfelelő termosztát) segítségével még nagy terhelésnél is alacsony az OPEL-ek vízhőfoka, városi dugóban ülve pedig feljebb kúszik a mutató.

Pont azok kedvéért mondom el ezeket, akik esetleg más márkákhoz voltak szokva és már meglepődtek ezen. Minden rendben amíg a mutató, a "fekete", üzemi tartományban van.

Sajnos egyik autógyártó (illetve a beszállító) sem "pazarol" túl sok pénzt az analóg műszerek pontosítására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg jól működnek, nem tévednek olyan nagyot.

A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk.

Főleg a '94 év vége előtt készített órák mutatnak pontatlan értéket, de ez a későbbi modelleken sem változott sokat. Inkább csak az változott, hogy a tartomány melyik részén csal többet.

(Mondjuk egy '91-es Calibra órája lehet, hogy 82°C-ot mutat, de valójában a víz már 95°C. Egy '96-os évjárat 90°C körül max 1-2 fokot téved, viszont amikor 98-100°C-t mutat az óra, már legalább 105°C-nál járunk. Igazából a lényeg látszik. A mutató a "kék" sávban van, a motor hideg, ha pedig a "pirosban", akkor már baj van.)"

Ha kifekszik neki a mutató, akkor ott a termosztát a ludas....

Be kell indítani a kocsit, és ha ~5 perc után a hűtő felé megindul a langyos víz, akkor csere...

Link to comment
Megosztás:

Ha kifekszik neki a mutató, akkor ott a termosztát a ludas....

Be kell indítani a kocsit, és ha ~5 perc után a hűtő felé megindul a langyos víz, akkor csere...

Oké, akkor tud valaki olcsó termosztátot Z16XEP-hez, vagy jól megszívtam és csak a 10e+ kategória van?

Mert ha 3-4-5e lenne, azt mondom oké, megveszem, hátha segít, de jóval 10e felett már nem szívesen próbálkozok :\

Link to comment
Megosztás:

Oké, akkor tud valaki olcsó termosztátot Z16XEP-hez, vagy jól megszívtam és csak a 10e+ kategória van?

Mert ha 3-4-5e lenne, azt mondom oké, megveszem, hátha segít, de jóval 10e felett már nem szívesen próbálkozok :\

Itt nézd meg, lesz valami...

http://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/30000000-hutorendszer/30700000-termosztat-es-alkatreszei/30700199-termosztat/?limitstart=0

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

nem rég regisztráltam erre fórumra és gondoltam beköszönök és bemutatkozom :) Laci vagyok 27 éves és lassan 5 éve vagyok tulajdonosa egy G Astrának. Remélem sok okosságra lelek majd és jó arcokra és persze én is megoszthatom majd a hasznos tapasztalataimat a géppel kapcsolatban :)

Link to comment
Megosztás:

Itt nézd meg, lesz valami...

http://cromax.hu/ope...t/?limitstart=0

Már néztem korábban és az a baj, hogy sajnos találtam is valamit...

http://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30700000-termosztat-es-alkatreszei/30700199-termosztat/143936-termosztat+termosztathaz-fedel-opel

A többi 1e és 3e, csak ez 24... :sick:

Egyedül itt: http://www.fekmester.hu/termosztat/termosztat/opel/astra/benzin/1.60/2005/vernet/ találtam 10.760-ért, de az évjárat nem stimmel... (enyém 2006-os)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Nemrég felfedeztem, hogy nem jó a cigigyújtó. Na most az is gond, hogy nem tudom melyik a biztije(elvileg a 36os de nem tuti). Addig lebontottam a csatiig és nincs áram a vezetékben. A világítása oké, csak kiégett az izzója.

Van még vmi kötve rá? Ja mikor szétszedtem le volt húzva róla minden. Merre érdemes körülnézni?

Nincs valakinek ehhez a tipushoz egy bizti kiosztás mert nem találtam sehol egy normálisat. Köszi.

astra g 1.4 twinport 2007.05

Link to comment
Megosztás:

Van nekem 3 kulcsom az autóhoz. 2 gyári és egy utólag készített bicskakulcs. A bicskakulcsban van a távvezérlő nélküli gyári kulcsból átszerelve az immochip.

Kíváncsiságból az immochip nélküli kulccsal próbáltam indítózni. Persze nem sikerült...Viszont letárolt egy szép hibakódot, így most a gyújtás ráadása után amikor kialszanak a dolgok a műszerfalon, az autó-villáskulcs ikon égve marad.

Tudom, hogy nincs hiba, csak letárolta, erre számítottam is, de azt hittem, hogy ez eltűnik, ha a "jó" kulccsal is indítózok utána.

De sajna megmaradt a hibajelzés :omg: Ezt csak Tech2-vel eltüntetni? Kicsit zavar a dolog <_<

Link to comment
Megosztás:

Van nekem 3 kulcsom az autóhoz. 2 gyári és egy utólag készített bicskakulcs. A bicskakulcsban van a távvezérlő nélküli gyári kulcsból átszerelve az immochip.

Kíváncsiságból az immochip nélküli kulccsal próbáltam indítózni. Persze nem sikerült...Viszont letárolt egy szép hibakódot, így most a gyújtás ráadása után amikor kialszanak a dolgok a műszerfalon, az autó-villáskulcs ikon égve marad.

Tudom, hogy nincs hiba, csak letárolta, erre számítottam is, de azt hittem, hogy ez eltűnik, ha a "jó" kulccsal is indítózok utána.

De sajna megmaradt a hibajelzés :omg: Ezt csak Tech2-vel lehet eltüntetni? Kicsit zavar a dolog <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.