Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Szükségem lenne egy kis segítségre az alábbi hiba felderítésében.

Opel Astra G 1.4 Twinport (Z14XEP), 170e km, 2005

Kb 1-1,5 éve kezdődött, ha tartom a sebességet, rángatást érzek. Első időkben csak ritkán jelentkezett, mostanra már rendszeressé vált.

Magasabb sebességnél kevésbé érezhető, valamint gyorsításnál egyáltalán nem (legalábbis én nem érzem)

Próbáltam fordulathoz kötni, olyan 1500-1600-nál még nem érezni annyira.

Mivel az utóbbi 2-3 évben már nagyon ritkán használom a kocsit, így az első időkben nagy jelentőséget nem tulajdonítottam neki. Most, hogy így állandósult a probléma, hosszabb útra nem merek elindulni vele és szeretném, ha jó lenne :)

Azt sem tudom eldönteni, hogy ezzel autószerelőhöz v. autvill.-hoz vigyem :)

Pillangószelepnél - egyenlőre szétszedés nélkül - kitisztíttattam... Semmi változás.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

elérkezett az idő, hogy beszerezzem az alkatrészeket a hidrotőke cseréhez. A szerelőm INA vagy FEBI márkákat javasolt. Én néztem RUVILLE, HANS PREIS, AE, Ajusa-t is. Mi a véleményetek az utóbbiakról? Azért nagyon nem mindegy az ára, mivel 16db kell belőlük... :blush:

Mivel akarok cseréltetni hengerfej tömítést és még főtengelyszimeringeket is, ajánlották, hogy cseréljek gyűrűgarnitúrát is. Mit gondoltok érdemes ha nincs vele gond? Úgy értem nem eszi az olajat és megy is jól. Előre is köszi a válaszokat! :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Mennyi km-nél cseréltetted?

A jeladó vezetéke vissza lett dugva?

103 ezer van a kocsiban, nem sok, de időnként elég hangosan járt a motor, ezért volt a vezérműlánc csere. Nem állandóan csinálta, de ha rájött akkor hangos volt. A jeladó vezetéke természetesen vissza lett dugva. Holnap mégegyszer szét lesz szedve a kocsi, remélem sikerül megoldani a problémát. :icon9:

Van esetleg ötleted?

Link to comment
Megosztás:

Jó estét! Sziasztok!

Olajteknő tömítéssel kapcsolatban vmi tudnivalo? Hagyjam a szerelőmre vagy akár csinálhatnám magam....Melyiket érdemes, milyet?

Kipufogó tömítőt is szerezz be, mert ott megy alatta és szét kell húzni, hogy hozzáférj már ha lehet, mert az enyémen össze van hegesztve a leömlővel - az macerásabb...

Tömítésből szerintem a Reinz az elfogadható - ezen nem érdemes spórolni, sokat úgysem lehet.

Link to comment
Megosztás:

Az lehet hogy már egyszer működött...

És nem biztos, hogy elölről... De manapság látszatra már csodákat tudnak összeépíteni a rommá tört roncsokból is. Totalcar.hu-n van pár cikk ilyen "keveset futott, megkímélt, garázsban tartott" gépekről, de persze nem kell egyből a legrosszabbra gondolni, lehet hogy csak a kutya rágta meg. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ha le van vágva az a kis sárga lemez akkor nem lehet, hanem biztos hogy már elműködött az övfeszítő. Halovány reményre adhat okot hogy ettől még nem biztos hogy törve volt az autó, lehet hogy csak valaki úgy próbálta meg kiszedni az üléseket (mondjuk takarítás céljából) hogy előtte nem vette le az akkusarut... de ebben azért ne bízzál.

Akárhogy is, nem volt szép az eladótól hogy ezt a kis "apróságot" elitikolta... Javítás nem lehetséges, a megoldás övfeszítő patron csere, ráadásul nem is lehet csak úgy legyinteni rá, mert ha észreveszik akkor műszakin nem fog átmenni az autó emiatt.

Link to comment
Megosztás:

Hali, van egz kis gondom. Tavaja télen odavertem a jobb hátsó kereket egy útpadkához (driftelés közben) olyan 30 - 40 tempó körül. Az alufelni széle beszakadt , de a kerék nem eresztet le úgyhogy hazahajtotam. A felnit még tavaly kijavítatam és amikor a gumit visszarakták rá nem ütött . Azóta valami morog az autóban és kb abból az irányból jön. Gondoltam a kerékcsapágy adta meg magát és múlt héten kicseréltem egy zsír újra(már régóta megvolt a csapágy a gyári csomagolásban csak nem volt Torx kucsom ,hogy leszedjem a hátsó féknyereg tartóját). De a morgás még mindég meg van. Ötletek?

Most kell majd lassan vennem téli gumit úgyhogy majd a gumit is lecserélem fizu után.

Link to comment
Megosztás:

Ha le van vágva az a kis sárga lemez akkor nem lehet, hanem biztos hogy már elműködött az övfeszítő. Halovány reményre adhat okot hogy ettől még nem biztos hogy törve volt az autó, lehet hogy csak valaki úgy próbálta meg kiszedni az üléseket (mondjuk takarítás céljából) hogy előtte nem vette le az akkusarut... de ebben azért ne bízzál.

Akárhogy is, nem volt szép az eladótól hogy ezt a kis "apróságot" elitikolta... Javítás nem lehetséges, a megoldás övfeszítő patron csere, ráadásul nem is lehet csak úgy legyinteni rá, mert ha észreveszik akkor műszakin nem fog átmenni az autó emiatt.

Tavaj egyik ismerősöm úgy felakadt egy fatuskón egy erdős területen, hogy eldurrantak az övfeszítők. Amúgy "csak" az olajteknőt szaggatta le :) Ilyen is van. Még szerencséje, hogy a légzsák nem nyílt rá :)

Link to comment
Megosztás:

Ha le van vágva az a kis sárga lemez akkor nem lehet, hanem biztos hogy már elműködött az övfeszítő. Halovány reményre adhat okot hogy ettől még nem biztos hogy törve volt az autó, lehet hogy csak valaki úgy próbálta meg kiszedni az üléseket (mondjuk takarítás céljából) hogy előtte nem vette le az akkusarut... de ebben azért ne bízzál.

Akárhogy is, nem volt szép az eladótól hogy ezt a kis "apróságot" elitikolta... Javítás nem lehetséges, a megoldás övfeszítő patron csere, ráadásul nem is lehet csak úgy legyinteni rá, mert ha észreveszik akkor műszakin nem fog átmenni az autó emiatt.

A sárga lemez nincs levágva, benne van a felkiáltó jel is. .Meg nincs összerándulva az öv.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Testkábeleket, akksisarukat kellene megnézni, helyükön vannak-e, érintkeznek-e rendesen.

"fékpedál helyzet érzékelő"-re csak találgatni tudok, hogy talán a fékkapcsoló lehet a pedál tövében, másra nem nagyon tudok gondolni. Féklámpád működik rendesen?

Igen, valóban a féklámpakapcsoló volt. Tech2 is azt írta ki. Ki is cseréltem.

Kábeleket végignéztem mindenhol ahol csak tudtam. Egy helyen mozog a kábel. Mégpedig az önindítón. Van rajta egy kis "vékony" tyúkbél, de úgy el van dugva, hogy nem férek hozzá semmivel sem. Nincs olyan hosszú és vékony csőkulcsom ami beférne oda. Az az ami legbelülvan csavar. http://opelbontottalkatresz.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_opelbontottalkatresz_hu.tpl&product_id=552&category_id=26&option=com_virtuemart&Itemid=62 itt találtam csak viszonylag jó képet :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, valóban a féklámpakapcsoló volt. Tech2 is azt írta ki. Ki is cseréltem.

Kábeleket végignéztem mindenhol ahol csak tudtam. Egy helyen mozog a kábel. Mégpedig az önindítón. Van rajta egy kis "vékony" tyúkbél, de úgy el van dugva, hogy nem férek hozzá semmivel sem. Nincs olyan hosszú és vékony csőkulcsom ami beférne oda. Az az ami legbelülvan csavar. http://opelbontottal...emart&Itemid=62 itt találtam csak viszonylag jó képet :D

Ha jól értem arra gondolsz, amire a képen is rá van kötve az a kábel ami kijön az önindító házából. Az gond. Az a pozitív kefe vezetéke. Valóban lehetetlen helyen van, én is nemrég újítottam föl az önindítómat, hát kellett az a csápos emelő. Felülről kb. lehetetlen hozzáférni.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól értem arra gondolsz, amire a képen is rá van kötve az a kábel ami kijön az önindító házából. Az gond. Az a pozitív kefe vezetéke. Valóban lehetetlen helyen van, én is nemrég újítottam föl az önindítómat, hát kellett az a csápos emelő. Felülről kb. lehetetlen hozzáférni.

Itthon van szerelő akna, de sajna nincs megfelelő kulcs hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma feltettem a téligumi készletet és arra lettem figyelmes, hogy a hátsó keréknél, a dobféknél a négy kerékcsavar mellett van egy kicsi torx csavar is, ami félig ki volt csavarva. nem tudtam visszacsavarni, mert csak T25-ös csavarhúzóm volt, a lapos fejű pedig nem ment bele. Szóval félig kicsavarva maradt, úgy hagytam.

Szerintetek ez baj? valami gáz van a fékkel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma feltettem a téligumi készletet és arra lettem figyelmes, hogy a hátsó keréknél, a dobféknél a négy kerékcsavar mellett van egy kicsi torx csavar is, ami félig ki volt csavarva. nem tudtam visszacsavarni, mert csak T25-ös csavarhúzóm volt, a lapos fejű pedig nem ment bele. Szóval félig kicsavarva maradt, úgy hagytam.

Szerintetek ez baj? valami gáz van a fékkel?

az csak egy biztosító csavar.. ha leveszed a kereket akkor ne essen le a dob..( nem mintha csak úgy lejönne :) )

de nem ártana ha vissza csavarnád valahogy ;)

Link to comment
Megosztás:

A vízpumpacsonkot pont a napokban írtam le a H fórumra, bemásolom, bár szerintem ezt a GYIK-be is be lehetne tenni:)->

A jól elvégzett munkáért köszönet Mc-elek fórumtársnak:)!

A bajt megelőzendően szeretnék tanácsot adni, elsősorban azoknak a cartársaknak akik szintén még a motor (illetve az autó) első szériáiból vásároltak (2004-2006-os évjárat)...

...

Cserélni 10 perc és kb. 3-4000 ft:)..

Csupán elővigyázatosság, ami nem igényel nagy áldozatot sem idő, sem pénz terén:)!

Jó munkát kívánok:)!

Cikkszám: 1336376

(3821Ft volt)

-O-gyűrű,csatlakozó-darab

Alkatrész szám: 55564569

Katalógus szám: 13 36 377

(300Ft volt, fém)

Köszönöm Mantec-nek az o-gyűrű katalógusszám választ!

Megtörtént a csere. Mindenkinek javaslom a cserét, nagyon pici erőlködés után eltört a csonk, mégcsak nem is kellett csavarhúzóval lecsavarni. A menete bele van "vízkövesedve" vagy ragadva a menetbe, így esélytelen kiszedni, csak fúróval, majd menetfúróval lehet kitakarítani.

Így viszont tele fog menni szöszmösszel a vízpumpa. Én azt csináltam, hogy vettem egy fél méter 8mm-es benzincsövet és egy átlátszó benzinszűrőt a homasitában(~300Ft), így miután a menetfúrás megtörtént, új rézelemet betettem, a benzincsövet rátettem, a végére a benzinszűrőt, motort beindítottam, és egy flakonba nyomattam a vizet. Kb. 4-5-ször megtelt a 2l-es flakon, amit beleöntöttem a kiegyenlítő tartályba. Rengeteg reszelék jött ki belőle. Sokáig nem szabad így menetni, mert a forró víz szerintem nem tesz jót a benzinszűrőnek.

Mindenkinek sok sikert, és köszönöm mindenkinek a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tegnap úgy néz ki megadta magát a katalizátorom, elment a kocsi ereje, gázadáskor pöfög mint valami traktor, nincs kipufogógáz nyomás a végnél... Holnap megyek kiderítem, hogy katalizátor, vagy a hátsódob (fél éves, gyanítom hogy nem ez lesz a baj..) a hibás. A katalizátort x14xe-böl ki lehet e vágni, okoz e hibát/hibakódot a hiánya ? Lambdaszonda előtte van, azt ugytudom nem kavarja be. Nincs kedvem 20-30-40ezret rákölteni, és mivel gázos a kocsi így a károsanyag kibocsájtás nem nagyon érdekel, középdobom sincs és simán átment vizsgán, tehát inkább megválnék tőle mint kicserélném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tegnap úgy néz ki megadta magát a katalizátorom, elment a kocsi ereje, gázadáskor pöfög mint valami traktor, nincs kipufogógáz nyomás a végnél... Holnap megyek kiderítem, hogy katalizátor, vagy a hátsódob (fél éves, gyanítom hogy nem ez lesz a baj..) a hibás. A katalizátort x14xe-böl ki lehet e vágni, okoz e hibát/hibakódot a hiánya ? Lambdaszonda előtte van, azt ugytudom nem kavarja be. Nincs kedvem 20-30-40ezret rákölteni, és mivel gázos a kocsi így a károsanyag kibocsájtás nem nagyon érdekel, középdobom sincs és simán átment vizsgán, tehát inkább megválnék tőle mint kicserélném.

Amikor nekem elromlott a katalizátor, csak magasabb fordulaton (~3000-től) nem volt semmi ereje. Amíg kicseréltettem, addig átfúrták, gondot nem okozott, hibajelzést nem adott, jobban is ment a kocsi, csak vizsgán nem biztos, hogy megfelelt volna. Bár az enyém Z14XE, de ebben az utángyártott katalizátor volt 85 ezer. A katalizátor meg a kipufogó dob nem egy szinten van, nem biztos, hogy enélkül is sikerrel teljesíti a vizsgát, így ha a kiiktatás mellett maradsz, akkor mindenképp méress egy károsanyag kibocsátást, nehogy a vizsgán érjen meglepetés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma lettem figyelmes a következőre:

Lassításkor visszaváltásnál 3-asból 2.ba 2.ból 1-be alig lehet berakni a sebességváltót.

De 5-4-3-ba meg becsúszik mint kés a vajba.

És ugyan ez felfelé is menet közben lassitás után 1ből 2-be eléggé nehézkes 2-3-4-5 lazán veszi.

De például ha leállítom az autót akkor elindulás után az egyest kettest is álomszépen finoman veszi....

Szerintetek?

2001 astra g. Z14XE

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.