Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

tegnap vettem észre hogy a jobb hátsó oldalüveget kicsit nehezen lehet lehúzni. Manuális, s mikor elkezdem tekerni akkor csak az egyik oldala indul meg utána pedig a másik, ha kézzel rásegítek kicsit és vízszintbe áll az üveg utána könnyedén megy. Felfelé nincs vele ekkora gond, bár az is nehezebben megy mint a bal oldalon.

Lehet ezzel kezdeni valamit? Javítható, vagy a cserélni kell az ablakemelőben valamit?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

tegnap vettem észre hogy a jobb hátsó oldalüveget kicsit nehezen lehet lehúzni. Manuális, s mikor elkezdem tekerni akkor csak az egyik oldala indul meg utána pedig a másik, ha kézzel rásegítek kicsit és vízszintbe áll az üveg utána könnyedén megy. Felfelé nincs vele ekkora gond, bár az is nehezebben megy mint a bal oldalon.

Lehet ezzel kezdeni valamit? Javítható, vagy a cserélni kell az ablakemelőben valamit?

Köszi.

Mondanám hogy kend végig szappannal az üveget vezető részt de ez nem kivitelezhető (legalábbis macerás). Tekerd le amennyire lehet és szilikonnal vagy WD40-el fújd végig a nútokat ("U" alakú részt amiben mozog az üveg fel-le, az üveg éle mellett be is folyhat egy pici, abból baj nem lesz). Egy papírtörlő legyen nálad mert jó eséllyel folyik majd egy kicsit erre-arra. Mozgasd át párszor. Ha jobb, akkor ennyi, ha nem, akkor sajnos bontani kell mert a mechanika szorul és azt kell olajozni. Extrém esetben a tartósínből jött ki az ablaküveg alsó része. Ilyen problémám régen volt az F Astra-va, mivel betörték az ablakát mert el akarták lopni (szerencsére nem sikerült). Amikor kicserélték az üveget, akkor az alsó élét nem sikerült eléggé jól beragasztani, és egyszer csak letekeréskor lefordult az üveg egyik széle (első ajtóról van szó). Kézzel vissza lehetett nyomi szerencsére, másnap irány a szélvédős, újraragasztották és jó lett.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudja valaki, hogy egy 2007es G Astra kilincsei miért néznek ki így? Nézegetem a hasonló típusokat de nem láttam még ilyet csak a sajáton.

Köszi előre is!

Mert a classic szériának más beszállítója volt, mint a német gyártmányoknak. A németek nem fakulnak ki, a lengyelek meg ilyenek lesznek.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudja valaki, hogy egy 2007es G Astra kilincsei miért néznek ki így? Nézegetem a hasonló típusokat de nem láttam még ilyet csak a sajáton.

Köszi előre is!

kilincs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Hát, bátran nézz meg még néhány darabot. Rengeteg Classic II kilincse ilyen, főként a garázs nélkülieké. Anno, mikor a gyártást áthelyezték, akkor sok mindenben beszállítót váltottak (természetesen gazdasági megfontolásból). Feltételezhetően sikerült találniuk egy közelebbi alapanyag beszállítót, és bár a fröccsöntő szerszám lehet ua (csak áthelyezték), sőt "Certificate" szerint a használt granulátum is, de idővel derül csak ki hogy talán mégsem egészen az mint régen volt... Több ilyen differencia is van a német gyártású G generáció és a Classic II közt. Pro-kontra különbségek ezek, vannak amik előnyösen változtak és vannak amik hátrányosan. Ez a kilincs kérdés az utóbbi kategória... (Szilikon vagy egyéb műanyagápoló nem hozza vissza a színét? Ha nem és zavar, akkor ki kell maszkolni és matt feketével megfújni...)

(Mire szépen megfogalmaztam, addigra már megérkezett a tömör válasz... :icon1: )

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudja valaki, hogy egy 2007es G Astra kilincsei miért néznek ki így? Nézegetem a hasonló típusokat de nem láttam még ilyet csak a sajáton.

Köszi előre is!

kilincs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nyugi, nem csak a tiéd ilyen. Épp ma mostam kocsit és végigfújtam minden külső műanyagot szilikonnal. Egy-egy mosás után át szoktam fújni őket (1-2havonta) és majdnem a következő mosásig visszanyerik a fényüket.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudja valaki, hogy egy 2007es G Astra kilincsei miért néznek ki így? Nézegetem a hasonló típusokat de nem láttam még ilyet csak a sajáton.

Köszi előre is!

Az enyém is ilyen volt, de megelégeltem és két hete lefújtam fekete lökhárítófestékkel. Azóta túl vagyok egy mosáson, de nem látom nyomát, hogy kopott volna, úgyhogy nyáron a többi műanyagot is rendbe rakom. Remélem legalább 2 évig kibírják újrafestés nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudja valaki, hogy egy 2007es G Astra kilincsei miért néznek ki így? Nézegetem a hasonló típusokat de nem láttam még ilyet csak a sajáton.

Köszi előre is!

kilincs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Csatlakozom, nekem is ilyen, sőt az oldal lécek is. Szilikon spravel fújtan le akkor szépek voltak. De ugye eső meg mosás után visszafakul. De kátom, hogy vki lökhárítóval fújta le, majd kiprobálom én is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van olyan ember itt aki Tolna megyei?És esetleg lenne neki kölcsön egy napra egy km-órája? Fehér számlapos 2002 G Coupe-ba kellene...Sajnos már nem csak a sebesség mutató akadozik hanem a tank mutató is...Látott már valaki ilyent?Esetleg csináljak róla videót??Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy 1,8-as G Astra-val van egy kis gondom, bízok benne, hogy valaki tudja mi lehet a baja.

Ma délután beindítottam, szépen el is indult, majd 500 méter után lefulladt. Ezutá is be lehetett indítani, de erő már nem volt benne ahhoz, hogy el is tudjak vele indulni és 2000-es fordulat fölé se tudom pörgetni üresben sem. Kb 10 másodpercig megy a motor majd elkezd dadogni és leáll. Mivel beindul ezért úgy gondolom, hogy a gyújtás okés, talán az üzemanyag rendszerben lehet valami hiba. Ehhez még annyit, hogy amikor gyújtásra teszem, akkor hallani, hogy teker a benzinszivattyú.

Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy 1,8-as G Astra-val van egy kis gondom, bízok benne, hogy valaki tudja mi lehet a baja.

Ma délután beindítottam, szépen el is indult, majd 500 méter után lefulladt. Ezutá is be lehetett indítani, de erő már nem volt benne ahhoz, hogy el is tudjak vele indulni és 2000-es fordulat fölé se tudom pörgetni üresben sem. Kb 10 másodpercig megy a motor majd elkezd dadogni és leáll. Mivel beindul ezért úgy gondolom, hogy a gyújtás okés, talán az üzemanyag rendszerben lehet valami hiba. Ehhez még annyit, hogy amikor gyújtásra teszem, akkor hallani, hogy teker a benzinszivattyú.

Előre is köszönöm a segítséget.

Nem valamelyik jeladó lesz? Hibakódot nem tudsz nézni?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudja valaki, hogy egy 2007es G Astra kilincsei miért néznek ki így? Nézegetem a hasonló típusokat de nem láttam még ilyet csak a sajáton.

Köszi előre is!

kilincs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nekem is ilyen. Viszont a kocsi ultrakék (Z21B) színéhez még jól is áll. Ezért aztán nem is piszkálom semmivel.

Link to comment
Megosztás:

Üdv

2004 Astra G, Z14XE motorral. Erős ütemesen csattogó hang jön a motorból, inkább alulról mint felülről. A csattogás fordulatfüggő, emelt fordulatnál gyorsabb. Szétszedés még nem volt, a szerelő hallgatása folytán két dolgot említett:

1, hajtókar csapágy

2, de inkább olajszivattyú.

Hidrotőke kilőve, mert melegen is ugyanúgy csattog.

Óra szerint 110.000 km van bent, amúgy szerintem több.

A kettő közül melyik a gázosabb, és kb. mit jelent ez munkában, költségben?

Szia egyik sem szerintem a hajtókar csapágy ha elkezd szólni akkor 1 hónap és szét is dűl lehet hogy előbb az olaj szivattyú még nem hallottam kopogni nyomást kéne érni mennyit nyom.Megoldottátok azóta?Nem lehet hogy a terelőlemez szólt a szívótorokban?

nem ilyen volt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy 1,8-as G Astra-val van egy kis gondom, bízok benne, hogy valaki tudja mi lehet a baja.

Ma délután beindítottam, szépen el is indult, majd 500 méter után lefulladt. Ezutá is be lehetett indítani, de erő már nem volt benne ahhoz, hogy el is tudjak vele indulni és 2000-es fordulat fölé se tudom pörgetni üresben sem. Kb 10 másodpercig megy a motor majd elkezd dadogni és leáll. Mivel beindul ezért úgy gondolom, hogy a gyújtás okés, talán az üzemanyag rendszerben lehet valami hiba. Ehhez még annyit, hogy amikor gyújtásra teszem, akkor hallani, hogy teker a benzinszivattyú.

Előre is köszönöm a segítséget.

Szia!

Nekem volt hasonló gondom. Van egy gumi cső a tankon belül, az AC-ról megy a tank kivezetéséig. Az volt kilyukadva, így a felszívott benzin nagyrésze vissza is folyt a tankba. Alapjáraton ment, de gázadásra dadogott, leállt. Szerencsére nekem hamar átkapcsolt gázra, így haza tudtam jönni. Aztán mnásnap már nem is indult be. Hibakód nem volt. Persze más oka is lehet, nálam ez volt.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem volt hasonló gondom. Van egy gumi cső a tankon belül, az AC-ról megy a tank kivezetéséig. Az volt kilyukadva, így a felszívott benzin nagyrésze vissza is folyt a tankba. Alapjáraton ment, de gázadásra dadogott, leállt. Szerencsére nekem hamar átkapcsolt gázra, így haza tudtam jönni. Aztán mnásnap már nem is indult be. Hibakód nem volt. Persze más oka is lehet, nálam ez volt.

Szia,

Megnéztem a hibakódokat és ezeket írta ki:

0030 -> O2 sensor

0130 -> Lambdaszonda, funkció rendellenesség

0135 -> Lambdaszonda fűtő áramkör

0170 -> Tüzelőanyag korrekció, funkció rendellenesség

El tudom képzelni, hogy az AC-nál van valami gond, nem kap elég üzemanyagot és ezeket a hibakódok is abból erednek.

Ezek alapján van valakinek ötlete rá?

Módosítva : norbee80
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Megnéztem a hibakódokat és ezeket írta ki:

0030 -> O2 sensor

0130 -> Lambdaszonda, funkció rendellenesség

0135 -> Lambdaszonda fűtő áramkör

0170 -> Tüzelőanyag korrekció, funkció rendellenesség

El tudom képzelni, hogy az AC-nál van valami gond, nem kap elég üzemanyagot és ezeket a hibakódok is abból erednek.

Ezek alapján van valakinek ötlete rá?

Ezek alapján én egyértelműen lambda szondát cserélnék.

Link to comment
Megosztás:

Ezek alapján én egyértelműen lambda szondát cserélnék.

A furcsaság az, hogy az egész úgy kezdődött, hogy le ett állítva még semmi gond, majd a következő indítás után még el is indultam vele majd kb 500m után leállt. Ezután még beindult, de már csak alapjáraton ment ( 2000 fölé már nem lehetett pörgetni ) és most már el sem indul.

Lambdaszonda ilyen hibát is tud produkálni, hogy már nem is megy az autó?

Adaléknak még annyit, hogy amikor gyújtásra teszem, olyankor ugye a szivattyú felépíti a nyomást, na ez most is hallatszik, de kerregő hangot ad közben

Módosítva : norbee80
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Közben a hátsó ülés alatt meglett a benzinszivattyú és ki lett szedve. Végül is csak meg lett mozgatva, majd visszarakva és ezután szépen beindult az autó, de kb 4perc után megint kezdett dadogni, 2000 fölé megint nem ment a fordulat és lefulladt.

Ezután ismét gyújtásra téve a szivattyú megint furcsa "kerregő" hangot adott.

Ezekből arra következtetek, hogy a szivattyúval lesz a gond.

Link to comment
Megosztás:

Ezek alapján én egyértelműen lambda szondát cserélnék.

Hát igen mivel 2 hibakód van a szondára valószínűleg az de ha nem kap elég anyagot akkor is beírhatja a szondát mert a keverék képzés nem jó és az is benne van szóval lehet ac probléma a szondát egyszerűbb cserélni ki kell próbálni egy másikkal!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Közben a hátsó ülés alatt meglett a benzinszivattyú és ki lett szedve. Végül is csak meg lett mozgatva, majd visszarakva és ezután szépen beindult az autó, de kb 4perc után megint kezdett dadogni, 2000 fölé megint nem ment a fordulat és lefulladt.

Ezután ismét gyújtásra téve a szivattyú megint furcsa "kerregő" hangot adott.

Ezekből arra következtetek, hogy a szivattyúval lesz a gond.

Akkor az a rossz ez tuti!Egy csomó így kezd szarakodni megütögeted jó utánna kezdődik előről!

Link to comment
Megosztás:

Akkor az a rossz ez tuti!Egy csomó így kezd szarakodni megütögeted jó utánna kezdődik előről!

Tegnap elfogytak a hozászólási lehetőségeim, így csak ma írok :)

Az eset után kiszedtem a szivattyút és kint ki lett próbálva, hang nélkül vitte az anyagot (hangja is normális ), majd visszarak és kezdődik előről, hogy hülye kerregő hangot ad és olyan mintha nyomná is a benzint meg nem is.

Ezután a benzinszűrőnél szét lett szedve, majd gyújtásra téve és megint csak szépen nyomta a benzint.

Olyan mintha működne, de amikor nyomást kellene felépítenie, akkor zörög és ki tudja, hogy van e megfelelő benzinnyomás vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.