Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! Elektromos problémám adódott! Olykor menet közben indexelés esetén a műszerfal mindennemű funkciója lefagy az épp adott értékeken és nem megy az index se meg a műszerek se.Hosszabb rövidebb idő után mintha mi sem történt volna. Kormánykapcsoló cserélve , inexrelé cserélve, indexlámpák testelése ellenőrizve. Valkakinek valami tapasztalat?

Módosítva : szurke11
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem.

Adott G Astrám, amit nem rég vettem.Az autó 1.6 Z16XEP motorkód...

1000km után kigyulladt a check engine lámpa.Elvittük szerelőhöz aki kiolvasta a hibakódot, ami katalizátor hibát diagnosztizált.

A katalizátor 173ezer, de max. kedvezménnyel is 93 ezer lenne, mert ebbe a leömlővel együtt kell cserélni.

Szerintem már rossz volt a kereskedőnél is, csak kiüttette a hibakódot úgy ahogy most én is.

Vissza lehet keresni valahogy, hogy ki lett e ütve a hiba és mikor?

Szeretnék bele hengerenkénti leömlőt, de így, hogy egybeépített a katalizátorral meg lehet valahogy oldani?Gondolok itt arra is, hogy a lambda-szondákat áthelyezni a rendszerben, és egy univerzális katalizátort beiktatni....vagy a katalizátort ki lehet e hagyni valahogy, hogy ne világítson a check engine?

Természetesen a check lámpa kikötése szóba sem jöhet... :(

Köszi a segítséget előre is!

Üdv.:Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja világítani kezdett a műszerfalon a kipufogós hibalámpa. (Reménykedtem benne, h a nyest által elrágott lambdaszonda vezetéke miatt van, de miután összeforrasztottuk, utána is kigyulladt újra a lámpa.)

Szóval megy, nem füstöl, nem rángat, nem erőtlen, szépen duruzsol, a vezetékek épek, 1 hónapja volt olaj, olajszűrő és ma volt benzinszűrő csere. Szóval minden szép és jó, csak az a fránya hibalámpa... Mi lehet a hiba oka?

(Ma leszedtük az EGR szelepet, a mozgó, kúpos részt megtisztítottuk, de nem tudtuk mozgásra bírni. Találtam leírást, amivel elvileg mozgásra lehet bírni, azt majd hnap tudom kipróbálni.)

Van vmi ötletetek?

Előre is köszönöm!

A csatlakozó 2 szélső lábára kell + meg - :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Astra g 1.4 16v 2004-es autóm egy kicsit "haldoklik".A hibakódok a következők: p0304-4. henger gyujtáshiba , p0300-véletlenszerű /egyszerre töb henger gyujtást érzékelt/.p0300-hibás gyujtás érzékelve alacsony üzemanyaggal.A motor hebeg, sokszor leáll fordulaton is.Vezérlőegység cserélve.Gyertyák és a gyujtásvezérlő is.Van hogy elmegy 300 kilómétert is hogy nem jelentkezik hiba, de van, hogy 1 kilómétert sem megyek vele és lassul hebeg nagyon rosszul jár a motot.Leállítom a motort 1-2 perc mulva ujraindítok és normálisan megy egy darabig. Mit tegyek még , hogy megoldódjon a probléma?

Sok minden lehet a baj! Hidrótőke hiba amire gondolok!Vagy roszabb esetben szelep szorulás.Én kezdenék egy kompresszió méréssel!De ha van egy trafód próbának azt is fellehet tenni de nem hinném hogy ez a baj!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szinte biztos, hogy a négyes hengerben szelepszorulásod van.

Kompresszió és veszteség mérés után a szerelőnek is nyilvánvaló lesz, hogy hengerfej le és felújítás. 100-200eft. :(

Üdv. Tomi

Erre gondolok én is vagy hidrótőke gond a kompresszió mérésnél nem biztos hogy kipattanik a dolog de szerintem hengerfej le de előtte nyomkodjátok megf a tőkéket is amelyik nyomkodható azt cseréld ki de ha tele vagy akkor az összeset és márkásra mondjuk inára .Gagyit nem szabad betenni mert volt olyan hogy az új szólt amit beraktunk!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan szerelőt keresek Veszprém (pl. Ajka, Sz.fehérvár, Győr) környékén aki központi vezérlőegységeket javít. Sajnos olyan problémák jelentkeztek amik erősen arra utalnak, hogy az ECU-m hibásodott meg:

  • P0230 (4) Üzemanyag szivattyú relé feszültség alacsony
  • P1122 (2) Gázpedál 2. helyzetérzékelő feszültség alacsony
  • P1550 (A) Visszafogott üzem
  • P1483 (4) Ventilátor relé 3 jel alacsony
  • P1120 (8) Gázpedál 1-2 helyzet korreláció

Egyenként az alkatrészek üzemképesek. Pl. a 3. ventilátor relé nem szakadt.

A szerelő szerint ezek a hibák az ECU forrasztott lábai meghibásodása esetén jönnek elő. Szerinte típus hiba, ami sajnos jellemző ezekre az autókra. 2005 -ös évjáratú Astra-G, 1,6 benzines.

Ajánlottak helyette új ECU meglehetősen borsos áron. Használtat nem szeretnék venni, mert ha tényleg típus hiba a használtnál is előjöhet ugyanez a probléma. Azt hiszem hihetek neki,mert elég rutinszerűen ajánlott áthidaló megoldást. Azt is említette, hogy vannak olyan szerelők akik ezeknek a javításával foglalkoznak, de sajnos ő nem tudott kontaktot adni.

Ha ismertek ilyen szerelőt kérlek írjátok meg nekem! Szívesen fogadok tippeket is.

Előre is köszönöm!

Üdv! Lallusz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan szerelőt keresek Veszprém (pl. Ajka, Sz.fehérvár, Győr) környékén aki központi vezérlőegységeket javít. Sajnos olyan problémák jelentkeztek amik erősen arra utalnak, hogy az ECU-m hibásodott meg:

Én a környékről nem ismerek, de egyszer olvastam itt a fórumon hogy talán Siófokon ajánlottak valakit, de csak privátban küldte el az illető.

Amúgy Törökbálinton: Weszi Autószerviz Kft

Telefon: 0620/823-6366

Bp-en pedig:

http://www.autodigit.hu/motorvezerlo-javitas.html

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

No, akkor összefoglalva: Pár napja világítani kezdett a műszerfalon a kipufogós hibalámpa. (Reménykedtem benne, h a nyest által elrágott lambdaszonda vezetéke miatt van, de miután összeforrasztottuk, utána is kigyulladt újra a lámpa.)
Szóval megy, nem füstöl, nem rángat, nem erőtlen, szépen duruzsol, a vezetékek (amennyire látom) épek.

Kivillogtattam, íme a hibakódok:
P0141 - Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 2.szonda)

P0135 - Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 1.szonda)

P0130 - Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda)

Mit jelentenek ezek pontosan, mikor szokta ezeket a hibaüziket kidobni?

Előre is köszönöm a segítségeteket!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítséget kérnék mit tegyek.

1000 km let kuplungozva az autóm luk komplet szettel. akkor jó volt most ugyanazt csinálja mint a rosszal morog és csuszik. A szerelő aki csinálta azt mondja ,h ez jó de közben nem jó. nem akkarja megint szétszedni. Holot garanciás kívéve ha ők toltak el valamit a szerelés közben. Mit tudok csinálni a szerelővel neki kell szakvéleményt adni,de ha nem akkar akor mi van. 85000Ft-ba fájt a kuplung nem 1000 km-re vettem.

Köszi előre is segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

No, akkor összefoglalva: Pár napja világítani kezdett a műszerfalon a kipufogós hibalámpa. (Reménykedtem benne, h a nyest által elrágott lambdaszonda vezetéke miatt van, de miután összeforrasztottuk, utána is kigyulladt újra a lámpa.)

Szóval megy, nem füstöl, nem rángat, nem erőtlen, szépen duruzsol, a vezetékek (amennyire látom) épek.

Kivillogtattam, íme a hibakódok:

P0141 - Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 2.szonda)

P0135 - Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 1.szonda)

P0130 - Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda)

Mit jelentenek ezek pontosan, mikor szokta ezeket a hibaüziket kidobni?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Rá kellene tenni egy oszcilloszkópra az első lambdaszondát. De miért dobja a 2-est is? Ez furcsa. :(

Módosítva : imy
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalataimat szeretném megosztani veletek.

Van egy kombi G astrám 1.4 16v z14xe 13 éves óra szerint 186 ezer kmrrel, sajna nem tudom mennyi lehet benne igazából, ami még éppen hazavitt Németországból meg is simogattam érte, az udvarunkban romlott el a gyújtótrafó tehát nem ment mind a 4 henger rendesen. Ki lett cserélve újra, meg lett olajcsere is utána Castrol magnatec 10W-40ről Liqui Moly 5w-40 top-tec 4100ra. Elöljáróban annyit hogy a Cas. Mtecből 1000kmes út alatt benyelt 6dl kb. a L M.ból pedig majd leesett az állam SEMMIT ugyanezen a távon. Ezek után ezt a C Mtecet még egy 1200es ladába se raknám bele, pedig nem hiszem hogy hamisított lett volna mert unixnál v. bárdinál lett még véve annak idején. Ezek után ráadásul az eddigi legjobb fogyasztást hoztam vele össze 120-130 as autópályatempó mellett: 6.06l/100 km. Alig hittem el, pedig igaz. Mindig teli tankolom az autót. A fogyasztáscsökkenés lehet a vékonyabb olaj miatt meg az új gyújtótrafó miatt is?

Módosítva : biggieboy
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalataimat szeretném megosztani veletek.

Van egy kombi G astrám 1.4 16v z14xe 13 éves óra szerint 186 ezer kmrrel, sajna nem tudom mennyi lehet benne igazából, ami még éppen hazavitt Németországból meg is simogattam érte, az udvarunkban romlott el a gyújtótrafó tehát nem ment mind a 4 henger rendesen. Ki lett cserélve újra, meg lett olajcsere is utána Castrol magnatec 10W-40ről Liqui Moly 5w-40 top-tec 4100ra. Elöljáróban annyit hogy a Cas. Mtecből 1000kmes út alatt benyelt 6dl kb. a L M.ból pedig majd leesett az állam SEMMIT ugyanezen a távon. Ezek után ezt a C Mtecet még egy 1200es ladába se raknám bele, pedig nem hiszem hogy hamisított lett volna mert unixnál v. bárdinál lett még véve annak idején. Ezek után ráadásul az eddigi legjobb fogyasztást hoztam vele össze 120-130 as autópályatempó mellett: 6.06l/100 km. Alig hittem el, pedig igaz. Mindig teli tankolom az autót. A fogyasztáscsökkenés lehet a vékonyabb olaj miatt meg az új gyújtótrafó miatt is?

Egy (el)használt olajból jobban fogyaszt mint a vadiújból. Ha autópályázol 120-130 km/h-val a nagyobb fordulat miatt majd meglátszódik az olajfogyasztás, ha nem most majd idővel. A nagyobb viszkozitású olajból (10w40) hidegen tud többet bekajálni (főleg ha hidegen hajtják)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalataimat szeretném megosztani veletek.

Van egy kombi G astrám 1.4 16v z14xe 13 éves óra szerint 186 ezer kmrrel, sajna nem tudom mennyi lehet benne igazából, ami még éppen hazavitt Németországból meg is simogattam érte, az udvarunkban romlott el a gyújtótrafó tehát nem ment mind a 4 henger rendesen. Ki lett cserélve újra, meg lett olajcsere is utána Castrol magnatec 10W-40ről Liqui Moly 5w-40 top-tec 4100ra. Elöljáróban annyit hogy a Cas. Mtecből 1000kmes út alatt benyelt 6dl kb. a L M.ból pedig majd leesett az állam SEMMIT ugyanezen a távon. Ezek után ezt a C Mtecet még egy 1200es ladába se raknám bele, pedig nem hiszem hogy hamisított lett volna mert unixnál v. bárdinál lett még véve annak idején. Ezek után ráadásul az eddigi legjobb fogyasztást hoztam vele össze 120-130 as autópályatempó mellett: 6.06l/100 km. Alig hittem el, pedig igaz. Mindig teli tankolom az autót. A fogyasztáscsökkenés lehet a vékonyabb olaj miatt meg az új gyújtótrafó miatt is?

Egy (el)használt olajból jobban fogyaszt mint a vadiújból. Ha autópályázol 120-130 km/h-val a nagyobb fordulat miatt majd meglátszódik az olajfogyasztás, ha nem most majd idővel. A nagyobb viszkozitású olajból (10w40) hidegen tud többet bekajálni (főleg ha hidegen hajtják)

Én ugyan nem autópályázok (de 80% város), és az olajcsere óta kb 1200km ment bele, de eddig nincs semmi fogyás (Magnatec 5w40 C3)... Le is kopogom gyorsan...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani, hogy az 5 ajtós verzió tetejéről a két műanyag sínt hogy lehet leszedni, mindenféle törés nélkül. Töréssel megy nekem is :icon1:

Arra gondolok, ahol az a 4 kis eltolható ablakocska van , ahová a tetőcsomit lehet felfogatni.

Előző tulaj nem volt egy gondos gazda, tele van ott mindenféle falevéllel, meg tűlevéllel, meg amit el lehet képzelni, és ki szeretném tisztítani, nem hiányzik, hogy el kezdjen ott rohadni idővel...

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani, hogy az 5 ajtós verzió tetejéről a két műanyag sínt hogy lehet leszedni, mindenféle törés nélkül. Töréssel megy nekem is :icon1:

Arra gondolok, ahol az a 4 kis eltolható ablakocska van , ahová a tetőcsomit lehet felfogatni.

Előző tulaj nem volt egy gondos gazda, tele van ott mindenféle falevéllel, meg tűlevéllel, meg amit el lehet képzelni, és ki szeretném tisztítani, nem hiányzik, hogy el kezdjen ott rohadni idővel...

Köszi

Szia!

Szerintem ezért ne szedd le, inkább fújasd ki kompresszorral. Én legalábbis így szoktam takarítani. Ha egy olyan fa alá állsz majd ami hullatja a cuccost kb 1 óra alatt újra tele lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani, hogy az 5 ajtós verzió tetejéről a két műanyag sínt hogy lehet leszedni, mindenféle törés nélkül. Töréssel megy nekem is :icon1:

Arra gondolok, ahol az a 4 kis eltolható ablakocska van , ahová a tetőcsomit lehet felfogatni.

Előző tulaj nem volt egy gondos gazda, tele van ott mindenféle falevéllel, meg tűlevéllel, meg amit el lehet képzelni, és ki szeretném tisztítani, nem hiányzik, hogy el kezdjen ott rohadni idővel...

Köszi

Magasnyomású mosóval gond nélkül kijön. Beállsz egy ilyenhez, pár százasból meg is lesz a mutatvány...

Link to comment
Megosztás:

HELLO!

Olyan kérdésem lenne, hogy anno mikor cseréltük a vezérlést olajat stb. nem lett kinullázva az óra computere:)

Most kidobta az INSP jelet inditás előtt gyujtáson.

Kitöröltem.

Okozhat e egyébként ez bármiféle kellemetlenséget a kocsinak ha benne van? Visszafogott menetteljesitmény, nagyobb fogyasztás stb....Tilt e valamit..?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

HELLO!

Olyan kérdésem lenne, hogy anno mikor cseréltük a vezérlést olajat stb. nem lett kinullázva az óra computere:)

Most kidobta az INSP jelet inditás előtt gyujtáson.

Kitöröltem.

Okozhat e egyébként ez bármiféle kellemetlenséget a kocsinak ha benne van? Visszafogott menetteljesitmény, nagyobb fogyasztás stb....Tilt e valamit..?

Köszi

Nem okoz semmit, csak téged figyelmeztet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A napokban nézegettem, hogy ebay UK-ból már 15-19eFt között új, de után gyártott-at be lehet szerezni és ezt szeretném én is tenni, de az ára miatt és a külföldi beszerzés miatt a minőség kapcsán szeretném a tapasztaltabbak tanácsát kérni, hogy a fenti lehet EGR hiba, és kell e tartani a külföldi online shop-ból beszerzett EGR-től (azaz pénzkidobás)?

Köszi

Sziasztok,

Ma megjött az Angol EGR szelep, méretre minden stimm, viszont nálam az elektromos csatlakozó nem jobbra áll (szemből nézve az akksi felé) hanem balra, a blokk felé mintha 180fokban az óra járásával el lenne forgatva..

Sikerült a bandázst letekerve nyerni annyit, hogy a csatlakozót jobbról az új egr bal oldalára be tudjam dugni, rendben is van, jár vele a motor, de nem tudom, hosszú távon jó lesz-e így? kicsit feszülősnek éreztem a kábelt és a csatlakozót így.

Létezik, hogy ebből az EGR-ből van ilyen csatlakozóból balos és jobbos, vagy fordítható lenne és csak nekem nem ment? Mert most átfutva a nagy webáruházakat is itthon, mind ilyen kép alapján mint az angliából rendelt.

Viszont a kocsiba ami volt, nem erre álló csatlakozós (igaz, 2 éve van nálam a kocsi, ki tudja az előző tulaj mit tett bele, mert ezen egy cimke sincs már, így vélhetőleg ez is már nem gyári volt.)

Kérlek segítsetek, mert ha így ahogy most bent van nem jó és azt mondjátok van más fajta is, megpróbálom cseréltetni (még így is olcsóbb a postával visszaküldeni, mint itthon megvenni) viszont akkor ki kell szednem. :))

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma megjött az Angol EGR szelep, méretre minden stimm, viszont nálam az elektromos csatlakozó nem jobbra áll (szemből nézve az akksi felé) hanem balra, a blokk felé mintha 180fokban az óra járásával el lenne forgatva..

Sikerült a bandázst letekerve nyerni annyit, hogy a csatlakozót jobbról az új egr bal oldalára be tudjam dugni, rendben is van, jár vele a motor, de nem tudom, hosszú távon jó lesz-e így? kicsit feszülősnek éreztem a kábelt és a csatlakozót így.

Létezik, hogy ebből az EGR-ből van ilyen csatlakozóból balos és jobbos, vagy fordítható lenne és csak nekem nem ment? Mert most átfutva a nagy webáruházakat is itthon, mind ilyen kép alapján mint az angliából rendelt.

Viszont a kocsiba ami volt, nem erre álló csatlakozós (igaz, 2 éve van nálam a kocsi, ki tudja az előző tulaj mit tett bele, mert ezen egy cimke sincs már, így vélhetőleg ez is már nem gyári volt.)

Kérlek segítsetek, mert ha így ahogy most bent van nem jó és azt mondjátok van más fajta is, megpróbálom cseréltetni (még így is olcsóbb a postával visszaküldeni, mint itthon megvenni) viszont akkor ki kell szednem. :))

Köszi előre is.

Nem lehet jobban megengedni azt a kábelt? Ahogy nézem ott 2-3 cm-el van maximum odébb.

Nekem pedig az új lambdaszondám vezetéke kb 20-25cm-el hosszabb. Igaz az jobb. Azt meg össze kellett kötegelnem.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet jobban megengedni azt a kábelt? Ahogy nézem ott 2-3 cm-el van maximum odébb.

Nekem pedig az új lambdaszondám vezetéke kb 20-25cm-el hosszabb. Igaz az jobb. Azt meg össze kellett kötegelnem.

Jobban nem, de annyira sikerült, hogy összeraktam és bepattant a csatlakozó, tehát most egyben van, csak elég feszes. :)

Hát akkor így hagyom :) Ha gond lesz gondom úgy is gyullad valami lámpa, hogy elszakadt, megsérült a kábel gondolom. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem ezért ne szedd le, inkább fújasd ki kompresszorral. Én legalábbis így szoktam takarítani. Ha egy olyan fa alá állsz majd ami hullatja a cuccost kb 1 óra alatt újra tele lesz.

Magasnyomású mosóval gond nélkül kijön. Beállsz egy ilyenhez, pár százasból meg is lesz a mutatvány...

Köszönöm a véleményeket, majd lehet akkor megpróbálom magasnyomásúval, hátha kijönne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Felmerült egy problémám a téli nyári gumicserével kapcsolatban. Ugye mivel külön felnin vannak ezért otthon csináltam. A téli 195/65 R15 a nyári meg 195/60 R15. A téiek 2 évesek good year P7 V mintás. A nyáriak Bridgestone B390 esek és kb 5-6 évesek (hasznátan vettem). Sajnos a gumicsere után a jobb első kerék felől búgó hangot hallok. Cserélgettem össze vissza kereket (mivel nem lett megirva honnan jött le) de a búgás csak maradt. A jobb kerékagycsapágy cserélve lett 2 éve, dúrva behatás nem érte. Tehát remélem nem az a rossz. Szeretetek a nyáriak annyival hangosabbak?? Vagy miért búghat. A csere gond nélkül ment nem kellet feszegetni ütni verni simán lejött. Mi lehet az oka ennek. Ránézésre nem púpos talán nem szövetszál szakadt. Tavaly nem volt hangos legalábbis én úgy emlékszem nem búgott.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.