Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én még az F-Astrámmal játam így. Akkor a gyújtókábeleket kellett kicserélni. Főleg esős időben jött elő - meg amikor olyan kedve volt. Állítólag ez "népbetegség" volt az F-Astráknál. Nem tudom a G-nél kiküszöbölték-e ezt a hibát.

G -nél nincs gyújtókábel..... :(

Link to comment
Megosztás:

Ma elhoztam az új Astra Classic II-t a kereskedésből.

Egy valami ami nagyon furcsa az a fék, amikor meg kellett álni elösször azt hittem, hogy nem is fog, nagyon bele kellett padlózni, hogy meg tudjak álni. CorsaChez képest jóval gyengébb a féke. Ez mitől van? Én hoztam el a kereskedésből a Corsát is, de nem emléxem, hogy ennyire lightossan fogott.

Valami tipp, ez rossz, vagy majd idővel jobb lessz? Már van az autóban 74km :(

Link to comment
Megosztás:

Remélem, hogy tényleg az a "baja".

Csak mondom ide beírom, ugyis van olyan aki ujjan vette a kocsit, hátha tapasztalt hasonlot...

Ua. a helyzet mikor kompletten cserélsz tárcsát és betéteket: minden új és nyers még, össze kell kopni a rendszernek egy kicsit, ettől még van fékhatás, max jobban nyomod :(

Link to comment
Megosztás:

Ma elhoztam az új Astra Classic II-t a kereskedésből.

Egy valami ami nagyon furcsa az a fék, amikor meg kellett álni elösször azt hittem, hogy nem is fog, nagyon bele kellett padlózni, hogy meg tudjak álni. CorsaChez képest jóval gyengébb a féke. Ez mitől van? Én hoztam el a kereskedésből a Corsát is, de nem emléxem, hogy ennyire lightossan fogott.

Valami tipp, ez rossz, vagy majd idővel jobb lessz? Már van az autóban 74km :(

Én meg hétfőn segédkeztem egy új Astra Classic II átvételénél. Tökéletes volt a fék, semmi gondja. Szerintem egy új autónál nem is szabadna hogy legyen, másképp külön fel kellene erre hívni a figyelmet.

Egyébiránt ha valaki dolgoztatott öreg szakival, az tudja, hogy a fékjavítás alkatrészcserével nem ér véget. A dobot és a fékpofákat, vmint a tárcsát és betéteket illő összecsiszolni. Ezután az új fék is tökéletesen fog. MI van, ha a műhely előtt már satuzni kéne?

VIDD VISSZA ÉS KÉRJ FÉKPADOS ELLENŐRZÉST!

Link to comment
Megosztás:

Egyébiránt ha valaki dolgoztatott öreg szakival, az tudja, hogy a fékjavítás alkatrészcserével nem ér véget. A dobot és a fékpofákat, vmint a tárcsát és betéteket illő összecsiszolni. Ezután az új fék is tökéletesen fog. MI van, ha a műhely előtt már satuzni kéne?

Összecsiszolni nem lehet teljesen, max a használt tárcsa vállát belecsiszolni az új betétbe.

Nem azt mondtuk hogy nincs kellő fékhatás, csak picivel visszafogottabb, mint amikor már

be van kopva. Jellemzően egyébként a fémporos betéteknél jön elő, mint pl a Ferodo, annak

is kell 1-200km, mire eléri a teljes fékerőt. :(

Link to comment
Megosztás:

Ma elhoztam az új Astra Classic II-t a kereskedésből.

Egy valami ami nagyon furcsa az a fék, amikor meg kellett álni elösször azt hittem, hogy nem is fog, nagyon bele kellett padlózni, hogy meg tudjak álni. CorsaChez képest jóval gyengébb a féke. Ez mitől van? Én hoztam el a kereskedésből a Corsát is, de nem emléxem, hogy ennyire lightossan fogott.

Valami tipp, ez rossz, vagy majd idővel jobb lessz? Már van az autóban 74km ;)

Üdv.!

Két hónapja cseréltettem tárcsákat és betéteket (gyári), és utána én is hasonlóan gyengének éreztem a féket. Kb. 300 km után – mint ahogy itt is többen említik –, kisimult a dolog: a régi, megszokott pedálerővel értem el a régi fékhatást. Lehet, hogy Opelék valami más anyagú (keményebb) gyári betéttel hozták ki a gépedet, ezért egy kicsit több időre van szükség a „bejáródáshoz”. Addig meg a fékezés jó lesz vádligyúráshoz... :(

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném, hogy egy új autót egy ilyen alapvető műszaki ellenőrzés nélkül adnának át használatra.

Az új autókat is vizsgáztatják és üzembe helyezik, ua. alapvető műszaki és biztonsági követelmények vannak melyeket nekik is be kell tartani.

Max a betét vagy a tárcsa anyagában lehet eltérés vgy némi módosítás, de mint tudjuk a változtatás jogát a gyártó fenntartja :(

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném, hogy egy új autót egy ilyen alapvető műszaki ellenőrzés nélkül adnának át használatra.

Az új autókat is vizsgáztatják és üzembe helyezik, ua. alapvető műszaki és biztonsági követelmények vannak melyeket nekik is be kell tartani.

Max a betét vagy a tárcsa anyagában lehet eltérés vgy némi módosítás, de mint tudjuk a változtatás jogát a gyártó fenntartja ;)

Köszönöm a válaszokat!

Müszaki vizsgán is nézik a féket, illetve a gyárban is biztossan ellenőrzésen megy át.

Valószínűleg az idő megoldja majd. Ha 4-500km elteltével sem javul a dolog akkor beviszem a szervízbe, hogy nézzék meg.

Apu jött mügöttem, nem tudta hogy miért fékezek, meg nem tudta, hogy miért nem akarok megálni a kereszteződésbe. :(

Tegnap havas-jeges uton is probálgattam, elösször azt hittem, hogy nem megy az ABS, majd ha nagy erővel nyomtam akkor müködött. Azt is fulcsálottam.

A rásegítő az dolgozik, az nélkül olyan mint a kő.

Remélem nem abból a ragacsos anyagból jutott a tárcsákra mint ami e felnin van, mert az megmagyarázná.

Hétvégén ugyis mennem kell kb 150-200km-t, lessz benne bőven város is, remélem addig bekopik egy kicsit. Az első fékezés óta már javult a dolog. Tapasztalatokat majd írok, aki vesz új autót, jo ha figyel erre. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Müszaki vizsgán is nézik a féket, illetve a gyárban is biztossan ellenőrzésen megy át.

Valószínűleg az idő megoldja majd. Ha 4-500km elteltével sem javul a dolog akkor beviszem a szervízbe, hogy nézzék meg.

Apu jött mügöttem, nem tudta hogy miért fékezek, meg nem tudta, hogy miért nem akarok megálni a kereszteződésbe. :(

Tegnap havas-jeges uton is probálgattam, elösször azt hittem, hogy nem megy az ABS, majd ha nagy erővel nyomtam akkor müködött. Azt is fulcsálottam.

A rásegítő az dolgozik, az nélkül olyan mint a kő.

Remélem nem abból a ragacsos anyagból jutott a tárcsákra mint ami e felnin van, mert az megmagyarázná.

Hétvégén ugyis mennem kell kb 150-200km-t, lessz benne bőven város is, remélem addig bekopik egy kicsit. Az első fékezés óta már javult a dolog. Tapasztalatokat majd írok, aki vesz új autót, jo ha figyel erre. ;)

Addig is egy kis trükk: bal láb fék, jobbláb gáz hagy kopjon össze :)

Link to comment
Megosztás:

Sok kellemes együtt töltött km-ert a gépsashoz!

Nekem nem rég cseréltek tárcsákat stb...a szakik leszedték a tárcsáról a festéket(ne oxidálódjon), azzal is gyorsabban bekopik.. aztán pár száz km-er és jó lett a buli.....kétségtelenül gyengébb a fékje, mint a család többi tagjáé, de az Opelban nekem csak elől tárcsa...a többiben hátul is...

Link to comment
Megosztás:

Ne tévesszük össze a fékhatást a pedál könnyed nyomhatóságával!

Ugyanis pl francia és japán modelleknél tapasztalható, hogy a rásegítés drasztikusan erős,

így olyan hamis érzetet kelt, mintha jobb lenne a fék. De nem így van, csak az opelnél

keményebben kell nyomni, ami szerintem sokkal jobb adagolhatóságot tesz lehetővé.

Nekem így jobban tetszik :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.