Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

nem fontos venni :)

lehet csinálni másik lapot, én is csináltam ...

ha valaki megtalálja a képet amit felraktam ide akkor linkelje be :)

otthoni gépen szétnézek hátha megtalálom .. és akkor feltöltöm megint .

Hátha valaki ihletett kap :)

Azt áruld el, hogyan csináltad meg a motor és a lap összekötését! Maradt-e a köztengely, vagy hogyan?

Az albumomban lévő köztengely alatti feliratot, majd módosítom, azt mondta a kereskedő, hogy jó az a köztengely, csak erre kell lecserélni a motor tengelyét a ház szétbontása után. Érdekes gondolat, de egy vauxhall astra H angol oldalon is ezt írják. Hová fajult a javítókészletek világa...

Link to comment
Megosztás:

Azt áruld el, hogyan csináltad meg a motor és a lap összekötését! Maradt-e a köztengely, vagy hogyan?

Az albumomban lévő köztengely alatti

feliratot, majd módosítom, azt mondta a kereskedő, hogy jó az a köztengely, csak

erre kell lecserélni a motor tengelyét a ház szétbontása után. Érdekes gondolat, de egy vauxhall astra H angol oldalon is ezt írják. Hová fajult a javítókészletek világa...

Új tengelyt csináltam csőböl át futam

És be hegesztetem egy kis csapot

Ez akad bele a motorba

A csőre fel hegesztetem egy lemezt amit a gyári mintájára vágtam.

Majd ragasztottam rá szivacsot. És kész :)

Link to comment
Megosztás:

Első tulajtól, végig vezetett szervizkönyves az autóm (118k km-nél vásároltuk), Opel márkakereskedésből, egy J Sports Tourer-be számították be. Semmire nincs "garancia" a mostani sumák világban...

(Nekem is Magnatec C3 5w40 van benne, ezzel produkálja a fent említett fogyást. Holnap le is csekkolom, most nincs kedvem kibotorkálni a garázsba...)

Nekem a szervizkönyves időszakhoz a (könyvön kívül) van leporellóra, szerviz által nyomtatott számlajegyzék.

Persze nyilván kérdés, hogy az adott művelet valóban el lett végezve, vagy csak kiszámlázva...

Értem, bocs, valóban félreértettem, a szervizelés alatt olajcserét gondoltam, de azt hiába kerestem, hogy most mit töltöttél bele. :)

Igen, lehet kissé félreérthető volt.

Javításról volt szó.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Sürgős!

Egy kis segítségre lenne szükségem!A rendszámtábla világitás lámpáját akartam kicserélni, mert meg volt szakadva,multkor müszakin szóltak hogy nem müködik, annyi volt, hogy közben ment a rádió, mikor kipattintottam a helyéről és vettem le a fedlapját hallottam hogy a rádió elhallgatott, majd ismét bekapcsolt, itt még nem is tünt fel semmi, majd rá tiz percre indulni akartam, inditásra csak egy kattanás többszörire is, utána felfedeztem, hogy a duda csak morog, világitást felkapcsolva a rádio kikapcsol, fénykürtöt kapcsolgatva, a bizti táblán zizeg egy relé, meg szinte semmi nem ugy müködik ahogy kellene a biztositékok jók, hátul a rendszámtábla világitásnál a multiéter sipoló hanggal zárlatot jelez.........Szerelőmet nem érem el, a kocsi meg kellene.Egyelőre levettem a sarut az aksiról.

Olyan mintha csak lemerült volna az akksid. Hogy mérsz zárlatot multiméterrel? Az dióda, ha nyitás irányban kötöd fezsültségre sípolni fog. Az nem zárlat!

Link to comment
Megosztás:

Megjött a javítókészlet! Ami nekem kell, az jó benne, de az albumban a képfeliratokat is olvassátok el alatta!

https://picasaweb.google.com/107630952701199995343/BelsoKeringtetesJavitokeszletGAstra?authuser=0&feat=directlink

Pénteken beépítés!

Hmm... pedig az enyém is Delphi és csak megfordítottam és csókolom... persze másodjára is elnyírta...

ekkor beragasztottam fixre a stiftet a tengelybe kétkomponensű ragasztóval és megcsináltam a végállásokat! ;)

Szerintem végállás nélkül csak idő kérdése, hogy kicsinálja a tengelyt az a kis g*nya motor :)

Link to comment
Megosztás:

Az állítómotorról a kábelt. Lapos csavarhúzó kell hozzá h ki lehessen pattintani. (vagy elvágod ha durvulni akarsz ;) ). Zsalu nem fog mozogni mert a motor mechanikája megfogja. Csatlakozó pont befele néz így könnyű leszedni.

Köszi az infót.

Kicsit nehezen találtam meg, mivel a középkonzol felől kerestem :D

De aztán nyomkodtam a gombját, figyeltem, hogy merről jön a zaj, és megtaláltam a jobb oldalon.

Működött még rendesen. Beállítottam külső levegőre, és lehúztam a sarut.

Apropó!

Neketek sincs lefestve a műszerfal alatt keresztbe az a rúd?

P9180015.JPG

Más:

A szervó olajtartály kupakja. Itt látszik, hogy (az enyémen) van egy kis jelölés a pálca alján (min-max).

DSC_0663.jpg

Valaki nem tudta hogy van.

Mondjuk kollégám kocsija szintén Z14XE, 2001-es, neki már másképp néz ki a tartály is.

Link to comment
Megosztás:

Apropó!

Neketek sincs lefestve a műszerfal alatt keresztbe az a rúd?

Mondjuk kollégám kocsija szintén Z14XE, 2001-es, neki már másképp néz ki a tartály is.

Nincs lefestve nálam sem, http://kepfeltoltes.hu/140918/IMG_5243_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szervótartályból 2 féle létezik, de nálam nem így néz ki a kupak - most nincs kéznél kép róla. Amúgy annak a szintjelzője is kb 1 cm ha van.

Módosítva : gedikart
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót.

Kicsit nehezen találtam meg, mivel a középkonzol felől kerestem :D

De aztán nyomkodtam a gombját, figyeltem, hogy merről jön a zaj, és megtaláltam a jobb oldalon.

Működött még rendesen. Beállítottam külső levegőre, és lehúztam a sarut.

Apropó!

Neketek sincs lefestve a műszerfal alatt keresztbe az a rúd?

A lényeg, hogy meglett. :D Igen ez a legjobb h követi az ember a hangot. :D

Nekem sincs lefestve és kb nekem is így néz ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudom már volt párszor téma a töltés, de ma én is rámértem alapjáraton járó motornál a töltésre, mert egyik reggel azt vettem észre, hogyha fényszóróval mentem és kidobtam üresbe leesett a fényerő. :o

Az eredmény: semmi fogyasztó nem megy akkor 14V stabilan, tompítottal 13,9V stabilan, fényszóróval 13,7-8V, e mellé még 4-es fokozaton a venti rákapcsolva akkor leugrott 12,5V-re és csökkent másodpercenként századokat.

Fényszóró felkapcsolására már az autó hangja is megváltozik, mélyebb lesz....amúgy indul rendesen, nincs vele baj.

Esélyes, hogy generátor vagy ez így normális?

Előző tulaj állítása szerint 2013 februárjában már felett újítva (mondjuk azt nem tudom ez mit takar).

Köszönöm.

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Az biztos, hogy valami nem stimmel. Lehet kopott kefe, szabályzót nem hiszem, mert az nem szokott így viselkedni, vagy ami tipikus meghibásodás a G Astranal az a diódahíd hiba. Úgy derül ki, ha szétszedi az ember, és leméri az alkatrészeket. Az, hogy változik a motor hangja, az normális, hiszen változik a terhelése. Kis gázra hogy változik a feszültség 12,5-ről?

Felújítás alatt lehet, hogy csapágy és kefe, esetleg gyűrűcserét értettek, azok kopó alkatrészek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az biztos, hogy valami nem stimmel. Lehet kopott kefe, szabályzót nem hiszem, mert az nem szokott így viselkedni, vagy ami tipikus meghibásodás a G Astranal az a diódahíd hiba. Úgy derül ki, ha szétszedi az ember, és leméri az alkatrészeket. Az, hogy változik a motor hangja, az normális, hiszen változik a terhelése. Kis gázra hogy változik a feszültség 12,5-ről?

Felújítás alatt lehet, hogy csapágy és kefe, esetleg gyűrűcserét értettek, azok kopó alkatrészek.

Köszi, hát sajnos én is úgy sejtettem, hogy ez nem oké. Ma pont egyedül voltam mikor néztem, ezért nem tudtam gázt is adni, de holnap ránézünk ismét.

Link to comment
Megosztás:

nem rég jártunk úgy... és még nem is egyedi eset ...
mi is kicseréltük a dióda hidat és fesz szabályzót ... a hiba továbbra is fent áll ,elfogyott a fesz...
aztán meglett mérve a generátornál rögtön , ott minden érték jó

hopp!!!
akkor a kisujjnyi vastag kábel a hibás egység!!!
kicseréltük... és láss csodát jó lett
jah.. és ahogy melegedet a motor úgy csökkent a fesz.
a kábelen kívülről nem látszott semmi

egy mérést megér a generátornál is ;)
és átnézni minden csatlakozási pontot

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

nem rég jártunk úgy... és még nem is egyedi eset ...

mi is kicseréltük a dióda hidat és fesz szabályzót ... a hiba továbbra is fent áll ,elfogyott a fesz...

aztán meglett mérve a generátornál rögtön , ott minden érték jó

hopp!!!

akkor a kisujjnyi vastag kábel a hibás egység!!!

kicseréltük... és láss csodát jó lett

jah.. és ahogy melegedet a motor úgy csökkent a fesz.

a kábelen kívülről nem látszott semmi

egy mérést megér a generátornál is ;)

és átnézni minden csatlakozási pontot

Köszi, erre én is ránézek, mert nekem is hasonló problémám van.

Bár gyanús hogy ennek ellenére a generátor csapágyas is.

Gázadáskor/gyorsításkor van egy kis kerregés, mely megszűnik ha visszaveszem a gázról a lábam.

A feszítő is szar még, de annak inkább "mákdaráló" hangja van :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi, erre én is ránézek, mert nekem is hasonló problémám van.

Bár gyanús hogy ennek ellenére a generátor csapágyas is.

Gázadáskor/gyorsításkor van egy kis kerregés, mely megszűnik ha visszaveszem a gázról a lábam.

A feszítő is szar még, de annak inkább "mákdaráló" hangja van :)

Van itthon egy feszítő görgőm ha érdekel!? Oda adom ingyé!

Azt hittem, hogy ez adja a kerregést, de tévedtem!

Vízpumpa volt a ludas! Te is ránézhetnél. Úgy lehet kiszűrni, hogy leveszed a hosszbordás szíjat és ha továbbra is morog akkor vezérlés!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nem rég jártunk úgy... és még nem is egyedi eset ...

mi is kicseréltük a dióda hidat és fesz szabályzót ... a hiba továbbra is fent áll ,elfogyott a fesz...

aztán meglett mérve a generátornál rögtön , ott minden érték jó

hopp!!!

akkor a kisujjnyi vastag kábel a hibás egység!!!

kicseréltük... és láss csodát jó lett

jah.. és ahogy melegedet a motor úgy csökkent a fesz.

a kábelen kívülről nem látszott semmi

egy mérést megér a generátornál is ;)

és átnézni minden csatlakozási pontot

Nem lehet, hogy csak a csatlakozásoknál volt rossz? Ott szokott tönkremenni.

Amúgy ha nő a hőmérséklet, akkor a kábel ellenállása is nő , de nem olyan mértékben, amit érdemben lehetne mérni, mivel viszonylag rövid ez a kábel.

Link to comment
Megosztás:

Van itthon egy feszítő görgőm ha érdekel!? Oda adom ingyé!

Azt hittem, hogy ez adja a kerregést, de tévedtem!

Vízpumpa volt a ludas! Te is ránézhetnél. Úgy lehet kiszűrni, hogy leveszed a hosszbordás szíjat és ha továbbra is morog akkor vezérlés!

Alapjáraton nem hallatszik, csak menet közben, terhelés alatt.

Majd még a rendszámtáblát hátul ki akarom "ékelni", nehogy az szivasson...

Elvileg a vízpumpa cserélve volt 120E km-nél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Furcsa problémával találkoztam a napokba.....

Több kilóméter megtétele után is alig mutatott valami melegedést a hőfok mutató de nem is nyilvánítottam nagy dolgot mert hidegebb volt reggel.Majd egyszer csak elkezdett rángatni elindulásnál pici gázra leált.

Inditózok teker teker de gázfröccs nélkül nem indul be majd magasabb 3000-es furdulaton forog a motor és beáll 1500-ra.

Fogyasztása valamennyire megnövekedett de folyamatosan azt érzem amikor hidegben beindítom az autót és dúsított benzines szaga van mindegy menyit megyek vele....

Gondolom valamilyen szenzor adta meg magát de segítséget kérek hogy ilyenkor mit kell esetleg megnézni kicserélni stb....

Előre is köszi mindenkinek szép Hétvégét!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Furcsa problémával találkoztam a napokba.....

Több kilóméter megtétele után is alig mutatott valami melegedést a hőfok mutató de nem is nyilvánítottam nagy dolgot mert hidegebb volt reggel.Majd egyszer csak elkezdett rángatni elindulásnál pici gázra leált.

Inditózok teker teker de gázfröccs nélkül nem indul be majd magasabb 3000-es furdulaton forog a motor és beáll 1500-ra.

Fogyasztása valamennyire megnövekedett de folyamatosan azt érzem amikor hidegben beindítom az autót és dúsított benzines szaga van mindegy menyit megyek vele....

Gondolom valamilyen szenzor adta meg magát de segítséget kérek hogy ilyenkor mit kell esetleg megnézni kicserélni stb....

Előre is köszi mindenkinek szép Hétvégét!

Először nézd meg a termosztátodat. Hideg kocsit indítsd el, majd 4-5 perc múlva nézd meg, hogy a hűtő nem-e melegszik. Ha igen, akkor rossz a termosztátod. Ez okozhatja, hogy nem melegszik, és több a fogyasztásod. A második pedig a hőmérő szenzor lenne. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy csak a csatlakozásoknál volt rossz? Ott szokott tönkremenni.

Amúgy ha nő a hőmérséklet, akkor a kábel ellenállása is nő , de nem olyan mértékben, amit érdemben lehetne mérni, mivel viszonylag rövid ez a kábel.

Jók voltak a csatik ,

nem volt vészes az esés ,de pont elég volt hogy beleköhögjön az ecu

egy vectra opc-ben volt ez a jelenség , de volt már ilyen z19dth-nál is ...

kb 1.5-2 volt esés volt mérhető ,és random módban kapcsolta le az 5ös 6os hengert .

érdekes volt ;)

Link to comment
Megosztás:

Alapjáraton nem hallatszik, csak menet közben, terhelés alatt.

Majd még a rendszámtáblát hátul ki akarom "ékelni", nehogy az szivasson...

Elvileg a vízpumpa cserélve volt 120E km-nél.

Az azért elég könnyen megállapítható, hogy a rendszámtábla-e vagy sem :D

Ha üresben pörgeted, akkor hallod a hangot? Csak mert sem a generátort, sem a vízpumpát nemnagyon érdekli, hogy gurul-e az autó, vagy sem. Ha álló helyzetben nem hallod, akkor az nem a generátorból/vízpumpából jön.

Link to comment
Megosztás:

Jók voltak a csatik ,

nem volt vészes az esés ,de pont elég volt hogy beleköhögjön az ecu

egy vectra opc-ben volt ez a jelenség , de volt már ilyen z19dth-nál is ...

kb 1.5-2 volt esés volt mérhető ,és random módban kapcsolta le az 5ös 6os hengert .

érdekes volt ;)

Ilyen van? Emiatt lehet gyújtáskimaradás?

Hol lehet közvetlenül a generátoron rámérni?

Az azért elég könnyen megállapítható, hogy a rendszámtábla-e vagy sem :D

Ha üresben pörgeted, akkor hallod a hangot? Csak mert sem a generátort, sem a vízpumpát nemnagyon érdekli, hogy gurul-e az autó, vagy sem. Ha álló helyzetben nem hallod, akkor az nem a generátorból/vízpumpából jön.

Nem a gurulásról van szó, hanem hogy más fordulatszámon pörögnek a dolgok...

Ha valami csapágyas, az általában nagyobb fordulaton jobban hallatszik...

Egyébként menet közben másképp is rázkódhat az autó, mint alapjáraton.

Alapjáraton tuti nincs akkora rezgés, hogy rezegne miatta a rendszám.

Megnéztem jobban, a kasznihoz nem ütődhet a rendszám, max a keretben tud rezegni.

Füleltem lehúzott ablaknál, de most nem hallottam semmit... :P

Egyébként ma elvesztettem a "szüzességemet":

opcom5.jpg

Valakinek ötlet? :)

100 km/h óra körül éreztem, hogy nem akar tovább gyorsulni a gép.

Gyorsítottam volna 110-ig, ha már azon a szakaszon úgyis meg van engedve...

Nem nagyon akart. Egyszer csak felvillant a motor szimbólum.

Betompult az egész, mintha vészüzemmódra kapcsolt volna...

Folyamatosan világított a kis jel, ha nyomtam a gázt, akkor villogott, ha tartottam a gázt, megállt a villogás.

Miután megálltam, leállítottam, és újbóli indítást követően már úgy ment a kocsi, ahogy a hiba előtt.

Töröltem a kódot, és rádugott opcom-al menet közben figyelgettem..

Néha a "total misfire" mezőbe beírt egy 2-est, de újabb hibakód nem jött...

Érzésre se éreztem olyankor semmi különöset.

Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.