Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én sem értem T. Mantec-et.... Miért csak a Dexos2 az isten? Mikor írtam, hogy GM-LL-t tettem bele, akkor baja volt, hogy már csak a DEXOS2... :) Amúgy meg legyen jó minőség, ha megfelel más kocsiknak, akkor az Opelba miért nem? Nemár hogy ebbe aztán überextrafrankóisteniolaj kelljen ám... :D Mert az Opel mindenek felett ál technikában... :D

Pont azon elmélkedtem, hogyha a sors nem lesz hozzám kegyes (sokszor nem az sajnos), akkor jó eséllyel ezzel a kocsimmal veteránozni fogok (max nem önszántamból hanem szükségből). Ha mondjuk 15-20 év múlva a -7,8W50 Dexos5-el lesz a legújabb gyártóművi előírás, mert az akkori GM termékhez ez lesz az überjó kategória, akkor én is azt öntögessem majd a kocsiba? Hát...

Ez mondjuk elég szomorú. :(

Aki teheti, szerintem vegye maga az olajat a cseréhez...

Én legközelebb ezt fogom tenni!

Márkaszerviznél* hozott olajról még nem hallottam (mire vállalna garanciát a szerviz?), de a szerviztérbe akkor sem engednek be a kocsi közelébe, talán egy üvegfalon keresztül nézheted távolról hogy valami történik épp, de hogy mi, azt nem fogod látni vagy csak kevés kivétellel (ha olyan a szerviz kialakítása, Suzuki szervizt láttam már olyat).

*Egy jogi hercehurca miatt párszor oda kellett vinnem a bejegyzések miatt.

Link to comment
Megosztás:

T imy!

"... én sem értem ..."

A megszólított úr 10W-40-s motorolajat használt.

Ej, mindig az a fránya tájékozatlanság és a félinformációk...

A "megszólított úr" Castrol Magnatec C3 5w40-et használ (Dexos2, zöld flakon, rücskös matricával és hologrammal <= nehogy valami fontos információt kihagyjak ismét), a "megszólított úr" előtti első/egyetlen tulajdonos horda mindig márkaszervizbe ahol 10w40-et tettek bele (és tennének most is ha rajtuk múlna)...

Általánosságban véve: Azért az félelmetes, hogy a hidrotőkékkel kapcsolatban tettem fel egy kérdést/vetettem fel pár gondolatot, és abból egyesek mivé nem tudják ferdíteni a történetet... Én kérek elnézést hogy kérdezni mertem bármit is a fórumon...

Link to comment
Megosztás:

Ej, mindig az a fránya tájékozatlanság és a félinformációk...

A "megszólított úr" Castrol Magnatec C3 5w40-et használ (Dexos2, zöld flakon, rücskös matricával és hologrammal <= nehogy valami fontos információt kihagyjak ismét), a "megszólított úr" előtti első/egyetlen tulajdonos horda mindig márkaszervizbe ahol 10w40-et tettek bele (és tennének most is ha rajtuk múlna)...

Általánosságban véve: Azért az félelmetes, hogy a hidrotőkékkel kapcsolatban tettem fel egy kérdést/vetettem fel pár gondolatot, és abból egyesek mivé nem tudják ferdíteni a történetet... Én kérek elnézést hogy kérdezni mertem bármit is a fórumon...

Tapasztalatból tudom mondani hogy csodaszer nincs a hidrotőke javításra! Én is kipróbáltam mindent amit csak lehet (feleslegesen kidobált sok ezer ft)hogy megússzam a cserét de semmi nem segített! Végül csak cserélnem kellett a tőkéket! Aki csinálta az azt mondta ha ki vannak szedve a tőkék akkor meg tudja mondani hogy melyik szar de mégse tudta igy cserés lett mind a 16db!

Árban a gyári tőkék elég drágák kb 10-11 ezer/db! Én INA tőkéket vettem 3200ft/db áron+rájönnek a vezérműtengely lefogató csavarok+a 2db vezérműtengely szimering és a szelepfedél tömítés! Az egész javítást úgy kéne ütemezni hogy a vezérlés cserével egybe essen. Nálam nem így történ de előtte kb 10 ezer kilométerrel cseréltem a vezérlést igy csak egy új vezérmű szíjat vettem! Majd max előbbre időzítem a következő vezérlés cserét! Az egészhez az is hozzátartozik hogy nekem hidegen is és melegen is nagyon kopogott már!

Módosítva : laci1978
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Márkaszerviznél* hozott olajról még nem hallottam (mire vállalna garanciát a szerviz?), de a szerviztérbe akkor sem engednek be a kocsi közelébe, talán egy üvegfalon keresztül nézheted távolról hogy valami történik épp, de hogy mi, azt nem fogod látni vagy csak kevés kivétellel (ha olyan a szerviz kialakítása, Suzuki szervizt láttam már olyat).

*Egy jogi hercehurca miatt párszor oda kellett vinnem a bejegyzések miatt.

Engem anno beengedtek. Végig nézhettem a vezérlés cserét. :)

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam miről van szó.

https://lh6.googleusercontent.com/-K9c7H6EaLsk/VCcHOyJL3DI/AAAAAAAAFnQ/LWQ5BZv8H10/s512/DSC_0691.jpg

Majd szóljatok mi lett a tisztítás eredménye.

Én is ránézetek, ha esélyes, hogy trutyis.

Nekem is vannak/voltak gyorsulási problémáim...

Padlógázra nekem se nagyon reagál (megfelelő mértékű gyosulással :) )

https://alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/cikkszam?km=0&cikkkod=SL10003-12B1|LA&keres=SL1000312B1

Elvileg ez lenne maga a szelep.

Aktív szénszűrős párologtató szelepnek is írják...

Diagnosztikában rá lehet erre keresni?

Van neki elektromos csatlakozása.

Milyen néven kéne keresni a diag-ban?

Honnan lehet tudni hogy sz*r?

Ha szűrő van benne, feltételezem időnként nem ártana cserélni... :P

Volt már valakinek dolga ezzel a szeleppel?

Szerintem ez csak 1 szelep(nyit-zár)!A szénszürő a jobb dobbetét mögött van!Szerintem(nem láttam még)!Én valószínüleg elvágom a 2 csövet ami lemegy a sárvédőbe és összekötöm őket 1 müanyag benzinszürővel!Persze takarítás után........

Link to comment
Megosztás:

Engem anno beengedtek. Végig nézhettem a vezérlés cserét. :)

Én az opelszervizbe bemegyek itt Zegen. Habár ott nem nagyon tapogatták a kocsit.

De ahova hordom, ott nem szereti, a szerelő, ha nézem. Habár azok jól dolgoznak, és olcsón. Van mikor kintről figyeltem, mikor nem látta, mert ülni nem bírok a váróban. Nem volt gányolás szerencsére.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez csak 1 szelep(nyit-zár)!A szénszürő a jobb dobbetét mögött van!Szerintem(nem láttam még)!Én valószínüleg elvágom a 2 csövet ami lemegy a sárvédőbe és összekötöm őket 1 müanyag benzinszürővel!Persze takarítás után........

5 ezer egy ilyen szelep, nem vészes...

Kérdés, honnan lehet tudni, hogy jó-e vagy nem :P

Én úgy értelmeztem, hogy a szelepben magában van a szűrő.

http://delphicat.com/

Itt meg öblítő szelepnek írják...

(V.E. Purge valve kategóriában jön elő)

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek ! :)

Lenne egy számomra furcsa probléma a G Astrámmal... A motorhűtés ellenőrző sárga lámpám világít. Az ellenőrző lámpa a víz hőfok emelkedésekor kb. 60-70 foknál kezd el világítani. A víz hőfoka 80-90 foknál magasabbra nem emelkedik, még akkor sem ha közlekedek a kocsival 10-15 km-t az ellenőrző lámpa világítása után. A hűtővíz tartályból nem hiányzik folyadék.

Válaszotokat előre is köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Valaki már javíttatott szélvédőt? Most mosáskor vettem észre, hogy egy kő kb 1cm-es repedést csinált az üvegen. Hogy mikor történt nem tudom. Felhívtam egy helyi javítással foglalkozó szélvédőst, azt mondta 3500Ft a javítás, de mivel régebbi, nem lett leragasztva, ezért lehet látszani fog valamennyire. Megcsináltatom, nem akarom, jég télen a jég elrepessze az egészet. Amúgy műszakin ezt mennyire nézik?

Módosítva : imy
Link to comment
Megosztás:

Valaki már javíttatott szélvédőt? Most mosáskor vettem észre, hogy egy kő kb 1cm-es repedést csinált az üvegen. Hogy mikor történt nem tudom. Felhívtam egy helyi javítással foglalkozó szélvédőst, azt mondta 3500Ft a javítás, de mivel régebbi, nem lett leragasztva, ezért lehet látszani fog valamennyire. Megcsináltatom, nem akarom, jég télen a jég elrepessze az egészet. Amúgy műszakin ezt mennyire nézik?

Nekem a teherautón egy kő amit a kamion pattintott fel, megrepesztette, elvitték, azt mondják hogy megfurják repedés véget és az nem fog tovább repedni. Rá egy hétre végig repedt, cseréltem az egész szélvédőt. Műszakin is van valami erre hogyha szemmagasságban van akkor nem engedik át cserélni kell, de ez nem tudom pontosan hogy van, majd az okosabbak megmondják. Csak az én tapasztalatom irtam le a javítással kapcsolatban :)

Link to comment
Megosztás:

Valaki már javíttatott szélvédőt? Most mosáskor vettem észre, hogy egy kő kb 1cm-es repedést csinált az üvegen. Hogy mikor történt nem tudom. Felhívtam egy helyi javítással foglalkozó szélvédőst, azt mondta 3500Ft a javítás, de mivel régebbi, nem lett leragasztva, ezért lehet látszani fog valamennyire. Megcsináltatom, nem akarom, jég télen a jég elrepessze az egészet. Amúgy műszakin ezt mennyire nézik?

Műszakin a látómezőben nem lehet sérülés, vagyis nagyjából ott ahol az ablaktörlő töröl.

Link to comment
Megosztás:

Műszakin a látómezőben nem lehet sérülés, vagyis nagyjából ott ahol az ablaktörlő töröl.

Nekem az anyósülés felől a bal szélétől kb 4-5 cm-re, de a a szélvédő közepén.

Nekem a teherautón egy kő amit a kamion pattintott fel, megrepesztette, elvitték, azt mondják hogy megfurják repedés véget és az nem fog tovább repedni. Rá egy hétre végig repedt, cseréltem az egész szélvédőt. Műszakin is van valami erre hogyha szemmagasságban van akkor nem engedik át cserélni kell, de ez nem tudom pontosan hogy van, majd az okosabbak megmondják. Csak az én tapasztalatom irtam le a javítással kapcsolatban :)

Ha bereped, akkor aki megfúrta arra nem vállal garanciát? Mondjuk nekem szerintem ez már több hónapos, nem tudom, mikor történhetett... Mostanában nem emlékszem, hogy követ kapott volna a szélvédő.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az anyósülés felől a bal szélétől kb 4-5 cm-re, de a a szélvédő közepén.

Ha bereped, akkor aki megfúrta arra nem vállal garanciát? Mondjuk nekem szerintem ez már több hónapos, nem tudom, mikor történhetett... Mostanában nem emlékszem, hogy követ kapott volna a szélvédő.

Nem vállalt rá semmit, csak meggyőződése volt róla hogy ez igy biztos jó lesz, aztán igazából 7ezer ft bánta a dolgot :) Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én még új vagyok itt,és van egy problémám egy 1998as 1.6 16v motorral,ami még x16-os!

A jelenség az autónak az hogy hogy például álló helyzetben járó motornál,leesik a fordulatszám,ez 10perc alatt 3x volt! Párszor ingadozik,és újra beáll az adott értékre! Ez menetközben úgy néz ki hogy mikor egy kanyar szeretnék bevenni vagy vagy lassitok egy vasúti átjáró előtt,akkor kicsi fék kuplung és leesik a fordulat,de nem mindig csak mikor éppen olyanja van! Lett cserélve lambaszonda,leömlő,alapjárati motor,tisztitva lett a pillangó szelep és talán az Egr szelep is! Én vmi jeladóra vagy érzékelőre gyamakszom,de vkinek hátha volt ilyen hasonló esete!

Válaszotokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Valaki már javíttatott szélvédőt? Most mosáskor vettem észre, hogy egy kő kb 1cm-es repedést csinált az üvegen. Hogy mikor történt nem tudom. Felhívtam egy helyi javítással foglalkozó szélvédőst, azt mondta 3500Ft a javítás, de mivel régebbi, nem lett leragasztva, ezért lehet látszani fog valamennyire. Megcsináltatom, nem akarom, jég télen a jég elrepessze az egészet. Amúgy műszakin ezt mennyire nézik?

Műszakin a látómezőben nem lehet sérülés, vagyis nagyjából ott ahol az ablaktörlő töröl.

Így van ahogy gezoli írja! Nekem anno az F-en volt 2 javítás is, mind a kettő a látómezőben a vezető felőli oldalon. Nem voltak nagyok alig észrevehető volt a javítás. Műszakin le se sz@rták a szélvédőt annyira nem foglalkoztak vele.

Link to comment
Megosztás:

Tegnapelőtt pár perc városi araszolás után, üzemmeleg, de inkább motorhűtő ventilátor kapcsolási hőmérsékletnél (analóg mutató 89-90 foknál) annyira ellustult az autó, hogy a sebességi fokozatokban szinte padlót nyomtam, mert nem akart menni (ott is inkább elég furán, mintha késett volna, hogy mikor kezdjen el húzni/pörögni). Ma pedig 4-ben emelkedőnek lomha gyorsítás közben folyamatosan rángatott kicsiket (mintha kevés lenne a benya, vagy hibás a gyújtás), kb 90 km/h-tól megszűnt. Benzinszűrő, gyertyák, benzinnyomás, stb jó, hibakód nincs. Mire tippeltek?

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha gyújtásról visszatekerem a gyújtáskapcsolót 0 állásba, nem lehet ismét gyújtás irányába elfordítani, csak ha kihúzom a kulcsot (kattan) és ismét visszateszem. Úgy finoman működik. Valaki találkozott már a jelenséggel?

Lehet egy kezdődő zárbetét kopás is.

Én is így kezdtem, majd egy reggel nem tudtam elfordítani a kulcsot semennyire sem, persze munkába mentem volna úgyhogy elég kellemetlen helyzet alakult ki belőle.

Ha van jó kulcsos a közeledben akkor vedd ki a zárat és vidd el hozzá hogy igazítsa meg. Nekem autószerelőm csinálta meg, azt mondja tipikus Opel betegség. Ő mesélte volt aki fordítva járt, gyújtásról nem tudta levenni, pechje csak annyi volt hogy 400km-re volt otthonról mert épp nyaralt.

Link to comment
Megosztás:

Lehet egy kezdődő zárbetét kopás is.

Én is így kezdtem, majd egy reggel nem tudtam elfordítani a kulcsot semennyire sem, persze munkába mentem volna úgyhogy elég kellemetlen helyzet alakult ki belőle.

Ha van jó kulcsos a közeledben akkor vedd ki a zárat és vidd el hozzá hogy igazítsa meg. Nekem autószerelőm csinálta meg, azt mondja tipikus Opel betegség. Ő mesélte volt aki fordítva járt, gyújtásról nem tudta levenni, pechje csak annyi volt hogy 400km-re volt otthonról mert épp nyaralt.

Ja még valami, WD40-el, bármi anyaggal befújni, tisztítani, kenni meg ne próbáld. Csak ha van gyári kenőanyagod hozzá, ugyanis az aranyat ér!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha gyújtásról visszatekerem a gyújtáskapcsolót 0 állásba, nem lehet ismét gyújtás irányába elfordítani, csak ha kihúzom a kulcsot (kattan) és ismét visszateszem. Úgy finoman működik. Valaki találkozott már a jelenséggel?

Sima mezei zárolajozó spray-el fújd be, mozgasd át. Nálam bejött. Néha-néha megismétlem ha már érzem hogy "karcosan" működik...

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.