Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszönöm a válaszokat, persze, párban gondolkoztam, van tapasztalat az utángyártottakkal? Vagy maradjak a bontottnál?

Bár itt az ecat-en sem egyértelmű, hogy melyik lenne az enyémben, mert legalább 4-5 olyan van, ami szóba jöhet (klímás a kocsi) és hossz. info egyikhez sincs. A 10X meg 17X elvileg mondjuk kizárható, mert az gondolom a sport futóműhöz van?

10X 9194840 312100 SPRING,FRONT,IDENT T1 (SET) (FOR AIR CONDITIONING) 1

15X 90512021 312836 SPRING,FRONT,IDENT ZK (SET) (FOR AIR CONDITIONING) (EXC.SPORTS CHASSIS) 1

4X 9193158 312094 SPRING,FRONT,IDENT S4 (SET) (FOR AIR CONDITIONING) (EXCEPT POLICE VEHICLE) 1

17X 9118358 312859 SPRING,FRONT,IDENT YG (SET) (FOR AIR CONDITIONING) 1

Módosítva : vsz
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat, persze, párban gondolkoztam, van tapasztalat az utángyártottakkal? Vagy maradjak a bontottnál?

Bár itt az ecat-en sem egyértelmű, hogy melyik lenne az enyémben, mert legalább 4-5 olyan van, ami szóba jöhet (klímás a kocsi) és hossz. info egyikhez sincs. A 10X meg 17X elvileg mondjuk kizárható, mert az gondolom a sport futóműhöz van?

10X 9194840 312100 SPRING,FRONT,IDENT T1 (SET) (FOR AIR CONDITIONING) 1

15X 90512021 312836 SPRING,FRONT,IDENT ZK (SET) (FOR AIR CONDITIONING) (EXC.SPORTS CHASSIS) 1

4X 9193158 312094 SPRING,FRONT,IDENT S4 (SET) (FOR AIR CONDITIONING) (EXCEPT POLICE VEHICLE) 1

17X 9118358 312859 SPRING,FRONT,IDENT YG (SET) (FOR AIR CONDITIONING) 1

Inkább emeld meg az autódat és keress 2 vagy 3 jegyű betűkódot a rugón. Olyat vegyél bele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Inkább emeld meg az autódat és keress 2 vagy 3 jegyű betűkódot a rugón. Olyat vegyél bele.

Hm, ma szedtem le a kerekeket, hogy megnézzem mi ment tönkre, de erre nem gondoltam. :)

Z0-át láttam rajta, de a listából elnézve valószínűleg ZC lesz az:

6X 90512016 312831 SPRING,FRONT,IDENT ZC (SET) (EXC.AIR CONDITIONING) 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Pár nappal ezelőtt beszélgettem veletek. Az autónál kaptam két hibakódot ,egy hét leforgása alatt az első P0200 a második P0170 volt . Akkor próbáltuk kideríteni ,hogy mi lehet a gond . Tegnap megjött a harmadik hibakódom is ,a P0135 .

Kérdésem , meghalni készűl a labdaszonda tehát csere! Lehetett-e köze a két első kódhoz a hibás szondának. x14xe 1.4 16v.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem biztos, h ahhoz van köze, de nem hinném, h a szondád rossz. Csak rossz értékeket mutat. Nemrég nekem gyújtáskimaradás volt a 3as hengernél, egy idő után már hozta hibának a 2es lambdaszondát a sok elégetlen üzemanyag miatt. Lett /trafócserével/ gyújtás a 3 hengerben is, elmúlt a lambdaszondás hiba is. Neked is elsősorban a keverékes hibát kellene megoldani, és szerintem elmúlna a szondás hibád is. De ha van lehetőséged, scope-al kimérheted a szondát is, h megbizonyosodj az állapotáról.

Nincs fals levegőd a rendszerben?

De ez csak az én -hozzáértésben kezdő- vélemenyem!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Pár nappal ezelőtt beszélgettem veletek. Az autónál kaptam két hibakódot ,egy hét leforgása alatt az első P0200 a második P0170 volt . Akkor próbáltuk kideríteni ,hogy mi lehet a gond . Tegnap megjött a harmadik hibakódom is ,a P0135 .

Kérdésem , meghalni készűl a labdaszonda tehát csere! Lehetett-e köze a két első kódhoz a hibás szondának. x14xe 1.4 16v.

Nézd meg a lambdaszondát vagy OBD-n keresztül (ezt nem tudom, hogy az X-es motor támogatja-e), de szkóppal biztos menni fog. Egy autóvillamossági meg tudja nézni, vagy egy ismerős, akinek van. Kb 0.2 és 0.8V között kell ugrálnia, akkor jó. Ha nem ugrál, vagy ha kicsit, akkor rossz. Persze melegen kell nézni. Ha az lenne a rossz, akkor van itt leírás egy olcsóbb, és jó megoldásra. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bár nem műszaki problémáról van szó, jobb helyett nem találtam a kérdésemnek...

Most várároltunk egy Opel Astra G-t, és most először kapott el minket egy eső. Ablaktörlőt bekapcsoltuk, tolta is a vizet. Azonban másnap, mikor már megszáradt a szélvédő, vettük észre, hogy az üvegen nyomott hagyott a törlő. Rendesen csíkos lett a törlő nyomán. Legjobban szemből látszik, de belülről is látható, persze a vezetésben nem akadályoz, de esztétikailag nagyon zavaró, ráadásul bosszantó is, hogy most vásárolt kocsi és így néz ki a szélvédője... egyébként a hátsó üveggel is ez a helyzet. Karcolások szemmel nem láthatóak de el tudom ezt a lehetőséget is képzelni. Nem találkozott esetleg már más is ilyen problémával? Csak a szélvédő csere lehet opció? Próbáltuk tisztítani is, de semmi, mintha "beleégett" volna a nyom az üvegbe.

Előre is köszönöm a segítéget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bár nem műszaki problémáról van szó, jobb helyett nem találtam a kérdésemnek...

Most várároltunk egy Opel Astra G-t, és most először kapott el minket egy eső. Ablaktörlőt bekapcsoltuk, tolta is a vizet. Azonban másnap, mikor már megszáradt a szélvédő, vettük észre, hogy az üvegen nyomott hagyott a törlő. Rendesen csíkos lett a törlő nyomán. Legjobban szemből látszik, de belülről is látható, persze a vezetésben nem akadályoz, de esztétikailag nagyon zavaró, ráadásul bosszantó is, hogy most vásárolt kocsi és így néz ki a szélvédője... egyébként a hátsó üveggel is ez a helyzet. Karcolások szemmel nem láthatóak de el tudom ezt a lehetőséget is képzelni. Nem találkozott esetleg már más is ilyen problémával? Csak a szélvédő csere lehet opció? Próbáltuk tisztítani is, de semmi, mintha "beleégett" volna a nyom az üvegbe.

Előre is köszönöm a segítéget!

Látni kellene, hogy hogy néz ki. Ha karcos, akkor amíg nem zavar használd, majd csere. Ablaktörlőt cserélj, az a pár ezer ne legyen tényező. Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bár nem műszaki problémáról van szó, jobb helyett nem találtam a kérdésemnek...

Most várároltunk egy Opel Astra G-t, és most először kapott el minket egy eső. Ablaktörlőt bekapcsoltuk, tolta is a vizet. Azonban másnap, mikor már megszáradt a szélvédő, vettük észre, hogy az üvegen nyomott hagyott a törlő. Rendesen csíkos lett a törlő nyomán. Legjobban szemből látszik, de belülről is látható, persze a vezetésben nem akadályoz, de esztétikailag nagyon zavaró, ráadásul bosszantó is, hogy most vásárolt kocsi és így néz ki a szélvédője... egyébként a hátsó üveggel is ez a helyzet. Karcolások szemmel nem láthatóak de el tudom ezt a lehetőséget is képzelni. Nem találkozott esetleg már más is ilyen problémával? Csak a szélvédő csere lehet opció? Próbáltuk tisztítani is, de semmi, mintha "beleégett" volna a nyom az üvegbe.

Előre is köszönöm a segítéget!

Én nagyon sok autót látok úgy hogy az ablaktörlő gumi már teljesen le van kopva és még úgy is használják minden probléma nélkül. És ilyenkor szokott az jönni hogy szépen húz egy karcot a lapát mivel nincs gumi már. Nem lehet hogy az előző tulaj így használta? Mert komolyan 10ből 5 autón ilyeneket látok. (Ilyen hülyeségeket is nézek én más autókon :D )

Link to comment
Megosztás:

Én nagyon sok autót látok úgy hogy az ablaktörlő gumi már teljesen le van kopva és még úgy is használják minden probléma nélkül. És ilyenkor szokott az jönni hogy szépen húz egy karcot a lapát mivel nincs gumi már. Nem lehet hogy az előző tulaj így használta? Mert komolyan 10ből 5 autón ilyeneket látok. (Ilyen hülyeségeket is nézek én más autókon :D )

Első ránézésre jónak tűnik a lapát nem látunk rajta kopást, ezért nem is értjük a dolgot. Megpróbáltam lefényképezni, de a tükröződés miatt nem adta vissza, amit látunk. Most majd veszünk új ablaktörlőt ha tényleg az volt a baj, meg max elvisszük egy autókozmetikába, hátha tudnak vele valamit kezdeni, vagy legalábbis szépíteni rajta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem hagyott nyugodni a rádiós dolog, így tovább vizsgálodtam.Az eredeti táp steckerből volt kivezetékelve egy másik stecker, ez szolgáltatta nekem a tápfeszt. Ennél a verziónál mértünk nyugalmi áramnak 60mA-t. Visszadugtam a gyári steckert, maradt az áramfelvétel 10mA, megörültem. Visszaszereltem a kalaptartót m3g minden, mennék vele, és nem ment a kilométerórám. Fordulatszám meg minden Ok, csak a sebességjelző nem!

Továbbá a memória nem jegyzi meg a rádióállomásokat, mihelyst kiveszem a kulcsot, eltűnik minden. Valakinek vélemény? A gyári kiosztásból mit kellene esetleg kikötnöm? Valakinek robbantott rajz a gyári steckerröl?

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a lambdaszondát vagy OBD-n keresztül (ezt nem tudom, hogy az X-es motor támogatja-e), de szkóppal biztos menni fog. Egy autóvillamossági meg tudja nézni, vagy egy ismerős, akinek van. Kb 0.2 és 0.8V között kell ugrálnia, akkor jó. Ha nem ugrál, vagy ha kicsit, akkor rossz. Persze melegen kell nézni. Ha az lenne a rossz, akkor van itt leírás egy olcsóbb, és jó megoldásra. ;)

Szia!

Ezt mire érted (van itt leírás egy olcsóbb, és jó megoldásra).

Nekem csak egy szonda van a kipufogó csonkon.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezt mire érted (van itt leírás egy olcsóbb, és jó megoldásra).

Nekem csak egy szonda van a kipufogó csonkon.

Univerzáis Bosch szonda, DV oldalán. ;) Kicsit lejjebb görgess, és ott lesz. ;)

Valaki tud a (Bosch) univerzális szondára egy cikkszámot mondani, netán egy beszerzési forrást?

Amúgy egy ideje OMV 95 MaxxMotion-t tankolok, és nem jelez a motorhiba lámpa a szonda miatt? Elképzelhető, hogy az üzemanyag miatt?

Tessék a link, DV-nek még én adtam az elérhetőséget, Ő kipróbálta, én nem mert közben jó áron sikerült gyári szondát vennem. Nem tudta az aki eladta, hogy mit is ad el. :D

link: https://sites.google.com/site/opelrepair/lambda-szonda

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis elektromos problámám a kocsival (X16XEL, 1999). Pontosabban hol van töltés, hol nincs. Az egész a nyáron kezdődött az M3-on, ahol lerohadt. Fel sem tűnt a baj, míg a rádió el nem halkult, aztán a műszerfali lámpák szép sorban elkezdtek világítani, a mutatók fel-le ugráltak, majd teljesen alapba álltak. Se kép, se hang. A töltésjelző viszont e műsor alatt nem világított, mintha volna töltésem. A szervó is elszállt természetesen, de ezt csak akkor vettem észre mikor lekanyarodtam egy pihenőbe, ahol már a motor is leállt. Egy óra sárga angyal várás után pöccre indult, de töltés nem volt. Miskolc alatt újra ellenőrzés, töltés van. Egy villamos kicserélte a szénkefeházat, el volt kopva rendesen. Nem is volt utána vele gond, elvitt a balcsira és haza is hozott. De pár hete megint ugyanez van. Hol működik minden flottul, hol meg szenved össze-vissza, szervó nincs, mutatók ugrálnak, de legalább már a töltésjelző világít vagy villog, így legalább tudom hogy baj van.

Elviszem egy szakihoz, de előbb hátha van ötletetek, mi okozza, vagy járt már így valaki. Azt sok helyen olvastam, hogy sűrűn elszállnak az astra generátorok. Lehet hogy ott kell keresnem a hibát?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis elektromos problámám a kocsival (X16XEL, 1999). Pontosabban hol van töltés, hol nincs. Az egész a nyáron kezdődött az M3-on, ahol lerohadt. Fel sem tűnt a baj, míg a rádió el nem halkult, aztán a műszerfali lámpák szép sorban elkezdtek világítani, a mutatók fel-le ugráltak, majd teljesen alapba álltak. Se kép, se hang. A töltésjelző viszont e műsor alatt nem világított, mintha volna töltésem. A szervó is elszállt természetesen, de ezt csak akkor vettem észre mikor lekanyarodtam egy pihenőbe, ahol már a motor is leállt. Egy óra sárga angyal várás után pöccre indult, de töltés nem volt. Miskolc alatt újra ellenőrzés, töltés van. Egy villamos kicserélte a szénkefeházat, el volt kopva rendesen. Nem is volt utána vele gond, elvitt a balcsira és haza is hozott. De pár hete megint ugyanez van. Hol működik minden flottul, hol meg szenved össze-vissza, szervó nincs, mutatók ugrálnak, de legalább már a töltésjelző világít vagy villog, így legalább tudom hogy baj van.

Elviszem egy szakihoz, de előbb hátha van ötletetek, mi okozza, vagy járt már így valaki. Azt sok helyen olvastam, hogy sűrűn elszállnak az astra generátorok. Lehet hogy ott kell keresnem a hibát?

Köszönöm a segítséget!

Idéznék egy társ oldaláról:

"

Generátor

A generátor felelős a töltésért, mivel elektro-hidraulikus a kormány szervó, ha kevés a töltés, vagy nincs, nehezen lehet forgatni a kormányt.

Itt is több beszállító volt. 70, 90, 100, 120 Amperes típusok.

Az elv ugyan az, csak a kapacitásuk eltérő. Ami függ az álló, és a forgórész tekercs méretétől.

A leggyakoribb hiba, a diódasor valamelyik eleme megszakad, vagy zárlatos lesz.

Komplett diódasort lehet kapni. Csere.

A második gyakori hiba, a szabályzórész meghibásodása. Szintén csere.

A harmadik hiba, a szénkefék elkopása szokott lenni. Csere.

A szétszedett generátornak vizsgáljuk meg a csapágyait, szükség esetén cseréljük.

"

Ha ezek megvannak akkor testelések, esetleg akksi. Mondjuk furcsa h amikor megálltál és utána beindult. Mert ha nincs töltés akkor ugye az akksi is lemegy.

Link to comment
Megosztás:

Idéznék egy társ oldaláról:

"

Generátor

A generátor felelős a töltésért, mivel elektro-hidraulikus a kormány szervó, ha kevés a töltés, vagy nincs, nehezen lehet forgatni a kormányt.

Itt is több beszállító volt. 70, 90, 100, 120 Amperes típusok.

Az elv ugyan az, csak a kapacitásuk eltérő. Ami függ az álló, és a forgórész tekercs méretétől.

A leggyakoribb hiba, a diódasor valamelyik eleme megszakad, vagy zárlatos lesz.

Komplett diódasort lehet kapni. Csere.

A második gyakori hiba, a szabályzórész meghibásodása. Szintén csere.

A harmadik hiba, a szénkefék elkopása szokott lenni. Csere.

A szétszedett generátornak vizsgáljuk meg a csapágyait, szükség esetén cseréljük.

"

Ha ezek megvannak akkor testelések, esetleg akksi. Mondjuk furcsa h amikor megálltál és utána beindult. Mert ha nincs töltés akkor ugye az akksi is lemegy.

Ezt én is furcsálltam, meg azt hogy akkor a töltésjelző néma volt, világított minden mint a karácsonyfa, de az nem. Most mindig alapjáraton, lámpánál kezd el kínlódni, leesik a fordulat, mintha le akarna állni. Aztán magához tér, vagy nem. A töltésjelző meg rendszertelenül világít, vibrál. Most volt műszakija, bezzeg akkor nem bírt szórakozni....

Link to comment
Megosztás:

Hello!!!

Egyik nap mikor nagyon erősen fújt a szél és autópályán mentem az autóval ( x14xe a motorkód) arra lettem figyelmes hogy a motor diagnosztika lámpa kigyulladt és egy kis idő után furcsa szag jött a kocsiban ( kb 5 km-t) mehettem a pályán 130 km/h-val körülbelül, de miután lejöttem a pályáról eltünt a világító lámpa!

Régebben párszor már megfigyeltem hogy ha ilyen erős szél van és akkor ha pont szembeszélbe megyek akkor elkezd világítani ez a lámpa és rá 1-2 percig meg is szünik, de most több ideig világított!

Esetleg valami ötlet? Valami vezeték elmozdulhat esetleg? és ha igen melyik? köszi válaszotokat előre is...

Link to comment
Megosztás:

Szia bocsi hogy zavarok azt kérdezném a Lambdaszondával kapcsolatba hogy mi az olcsóbb megoldás :) ?

Ilyen univerzális az mennyi es jo -e

Ja meg ezt a hibát kaptam ma : (Z18 XE benzin/gáz)

http://www.kepfeltoltes.hu/view/141025/340773356image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az univerzálist én 1.5 éve kérdeztem akkor 9500Ft+ posta lett volna. De írsz vagy felhívod aki meg van ott adva kontaktnak, az a biztos.

neked a gyári: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40870000-motor-erzekelokjeladok/40870240-lambdaszonda/141425-lambda-szonda-opel

Azaz 44e. Szerintem megéri ~25%-a a gyári árának.... ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak kíváncsiságból, a 9 rugós szonda is egy az egyben belemegy (olyan a csati is rajta) vagy faragni kell??

Ha igen, mitől lehet annyira rossz, hogy mégsem ajánljátok? Nem vágom a szonda és szonda közötti különbségeket... :confused:

Az univerzálist én 1.5 éve kérdeztem akkor 9500Ft+ posta lett volna. De írsz vagy felhívod aki meg van ott adva kontaktnak, az a biztos.

neked a gyári: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40870000-motor-erzekelokjeladok/40870240-lambdaszonda/141425-lambda-szonda-opel

Azaz 44e. Szerintem megéri ~25%-a a gyári árának.... ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.