Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

210 km-re 21 litert tudtam rátankolni, ez kb. 10 literes állagfogyasztás (kizárólag városban volt használva, pár km-es utakra). Ez így reális, tényleg így zabál városban ez a kis nyikhaj? Ráadásul 100 oktános benzin kerül bele folyamatosan (OMW vagy Shell).

Köszi,

Balu

Ha rövid táv, és mindig hidegen indulsz vele, akkor ez reális.

Én mikor a Z14XEP-vel dolgozni jártam télen hidegben, akkor 6.8-7l-t legurított. (12km-es távokra) Pedig a Te motorodhoz képest 100km-en 0.5-1l-el kevesebbet fogyaszt.

Link to comment
Megosztás:

210 km-re 21 litert tudtam rátankolni, ez kb. 10 literes állagfogyasztás (kizárólag városban volt használva, pár km-es utakra). Ez így reális, tényleg így zabál városban ez a kis nyikhaj? Ráadásul 100 oktános benzin kerül bele folyamatosan (OMW vagy Shell).

Köszi,

Balu

Előfordulhat, én is mértem már ilyet, ha csak városi rövidtáv volt.

Azért a jó benzinről ne szokj le...

Amin viszont meglepődtem.

40 liter benzin 681 km

Az 5,9 literes fogyasztás! :blink:

Maxx Motion 95

Legalábbis ha jól emlékszem hogy hol állt a mutató, de szerintem igen...

Ez jórészt országút (90-120-as tempó), de van benne egy közel 0,75-1 órás pesti tötyörgés is dugóban (üzemmeleg motorral)...

Átlagos használat során (ahogy én használom, város+országút kb 50-50%) átlagban 8 alatt szoktam lenni, 7,8-7,9 literrel...

Link to comment
Megosztás:

Én ezzel szívtam kb 1-1.5 hónapja...

A benzincsövem kilyukadt, és nem, vagy alig volt üzemanyag nyomás.

Hála az égnek tegnap este sikerült a hibát megtalálni, meg is csinálta a szerelő. Igen a benzin szivattyúra csatlakozó cső, közvetlen a csonk fölött kivolt lyukadva. A benzin nyomás 1,5 bar volt. Csak lekellet vágni olyan 1,5 centit a csőből. Mikor beindítottuk egyből indult, a nyomásmérő majdnem kiakadt. Már mindenre gondoltam, de így jókora kiadástó menekültem meg.

Link to comment
Megosztás:

Hála az égnek tegnap este sikerült a hibát megtalálni, meg is csinálta a szerelő. Igen a benzin szivattyúra csatlakozó cső, közvetlen a csonk fölött kivolt lyukadva. A benzin nyomás 1,5 bar volt. Csak lekellet vágni olyan 1,5 centit a csőből. Mikor beindítottuk egyből indult, a nyomásmérő majdnem kiakadt. Már mindenre gondoltam, de így jókora kiadástó menekültem meg.

Akkor Te vagy itt már s sokadik a fórumon. Nem értem én azt a csövet, miért adja meg magát, és miért ott...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelentem megtörtént a fojtószelep tisztítás és egy fokkal jobb, egyenletes az alapjárat és az apró pici rángatások is mérséklődtek, de azért még meg vannak. EGR már volt takarítva, üzemanyagszűrő 1 éves 10e km-rel, gyertyák 2 évesek és 20e km van bennük (gyári GM).

Kipróbálnék szívesen egy ugyanilyen G-t, hogy nem csak én lihegem-e túl ezt a témát :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelentem megtörtént a fojtószelep tisztítás és egy fokkal jobb, egyenletes az alapjárat és az apró pici rángatások is mérséklődtek, de azért még meg vannak. EGR már volt takarítva, üzemanyagszűrő 1 éves 10e km-rel, gyertyák 2 évesek és 20e km van bennük (gyári GM).

Kipróbálnék szívesen egy ugyanilyen G-t, hogy nem csak én lihegem-e túl ezt a témát :icon1:

Nem gondoltam volna, csak amikor akksit cseréltem, akkor derült ki:

EGR falazás/fordítás után a rángatások eltűntek, viszont megmaradt egy "jó" szokása, hogy 4500-5000 körül elkezdett torpanni, mintha nem kapott volna elég benzint/levegőt. Már minden át lett vizsgálva, nem volt időm tovább nyomozni. Majd akksi merülés, kivettem tölteni, vissza és az 5000 körüli dadogás eltűnt.

Mondjuk lehetett volna annyi eszem, hogy ezt automatikusan meglépjem, hogy felejtsen az ecu, de nem gondoltam rá, örültem, hogy falazva milyen jó. Na de azóta.... Ketyeg, mint a doxa, pörög kihagyás nélkül 6-7 ezerig. SZóval egy próbát megér, akksi saru le 10 percre, aztán próba.

Módosítva : beghyn
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A múltkor sajnos nem kaptam választ ezért szeretném feltenni mégegyszer a kérdésemet!

adott egy 199-es Opel Astra 1.7td X17DTL- diesel

az a gondom, hogy mostanában (legalábbis most vettem észre), hogy indítás után pár másodpercre fel-felvillan a motorhűtő visszajelző halványabban ill. erősebben!

A jelenségről itt a videó linkje:

Kérdésem az, hogy ez normális, vagy ha nem akkor mi lehet a gond? Mert egyébként lekopogom de semmit nem tapasztaltam

Köszi a válaszokat előre is :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

40 km város és 110 km főút után csak egy negyed tank üzemanyag ment el (kb. 10 liter, de most megyek rátankolni), szóval nagyjából megnyugodtam :), ezek szerint a várost nem szereti, hát hanyagolni is fogom :).

Viszont a vízhőfok össze-vissza ingadozik, de országúton csak egyszer ment fel 80 fokig, egyébként visszahűlt. Fűteni fűt 2-3 perc után hideg motorral történő indításkor is, ha az autóval szemben állok, akkor a baloldali felső vízcső hideg marad 3-4 perc járatás után is, a jobb alsó viszont felmelegszik. Ez termosztát lesz vagy csak vízhőfok jeladó?

Köszi,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy remek kis kombi 2.0 DTI Astra G-m. Ma reggel, amikor indítottam egy pillanatra egy sárga valami csillag hibajel villant fel, aztán ahogy a hengerek összehangolt játékba kezdtek, el is tűnt. Az egész jelenség csak az indítózásnál jelent meg. Esetleg valaki tudja, hogy mi fogja megadni magát hamarosan? Lehetséges, hogy az izzítógyertya fogja megadni magát?

üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy remek kis kombi 2.0 DTI Astra G-m. Ma reggel, amikor indítottam egy pillanatra egy sárga valami csillag hibajel villant fel, aztán ahogy a hengerek összehangolt játékba kezdtek, el is tűnt. Az egész jelenség csak az indítózásnál jelent meg. Esetleg valaki tudja, hogy mi fogja megadni magát hamarosan? Lehetséges, hogy az izzítógyertya fogja megadni magát?

üdv,

Hmmm most nézegetve a korábbi megjegyzéseket...meglehet, hogy hasonló gondom lenne, mint Vödör sorstársnak?

Link to comment
Megosztás:

Ha klímás, esélyes, hogy a nyomáskapcsoló csatlakozója oxidált.

"4: Főleg őszi/téli használaton kívül a nyomáskapcsoló/érzékelő csatlakozója beoxidál. Valahogy víz/kosz kerül bele, és elindul a korrózió. Időnként a hűtőrendszer ikonja is bevillan. Később nem indítja a klíma ventilátorát, vagy pont fordítva, gyújtás nélkül is 2-es fokozaton pörgeti. Klímahűtő bal alsó részén található. 3 érintkezős. Nem kell kicserélni a nyomáskapcsoló/érzékelőt, csak az érintkezőket megtisztítani. Esetleg a vezeték végén levő csatlakozókat kicserélni. Nem találtam gyárit, de egy PC táp csatlakozóból lehet rá barkácsolni. Ne feledjük a biztos vízzáró szigetelést. Zsugorcsővekkel meg lehet oldani! "

https://sites.google.com/site/opelrepair/klima

Köszönöm szépen a válaszodat!

Egyébként klímás csak valamiért a klíma nem működik, már így vettem! A motor bekapcsolását hallom, csak nyáron nem nyomta a hideget :-)

Attól még lehet ez amit leírtál igaz?

Mégegyszer köszi! Megnyugodtam azért

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy remek kis kombi 2.0 DTI Astra G-m. Ma reggel, amikor indítottam egy pillanatra egy sárga valami csillag hibajel villant fel, aztán ahogy a hengerek összehangolt játékba kezdtek, el is tűnt. Az egész jelenség csak az indítózásnál jelent meg. Esetleg valaki tudja, hogy mi fogja megadni magát hamarosan? Lehetséges, hogy az izzítógyertya fogja megadni magát?

üdv,

Meg kellene nézni, tárolt-e el valami hibakódot. ;)

Sziasztok,

40 km város és 110 km főút után csak egy negyed tank üzemanyag ment el (kb. 10 liter, de most megyek rátankolni), szóval nagyjából megnyugodtam :), ezek szerint a várost nem szereti, hát hanyagolni is fogom :).

Viszont a vízhőfok össze-vissza ingadozik, de országúton csak egyszer ment fel 80 fokig, egyébként visszahűlt. Fűteni fűt 2-3 perc után hideg motorral történő indításkor is, ha az autóval szemben állok, akkor a baloldali felső vízcső hideg marad 3-4 perc járatás után is, a jobb alsó viszont felmelegszik. Ez termosztát lesz vagy csak vízhőfok jeladó?

Köszi,

Balu

A termosztát esélyes, cserélni kellene. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Meg kellene nézni, tárolt-e el valami hibakódot. ;)

A termosztát esélyes, cserélni kellene. ;)

Elvileg van valami...mert van egy másik jelenség is. Amikor beállok a szokásos pesti dugóban, akkor elkezd folytonosan világítani a "check engine" sárga jelzése....majd egy kövér gáz után kialszik. Esetleg erre tipp? Továbbá a komputer akkor is tárol hibakódot ha az csak ideiglenes és nem állandó? Mert én úgy gondolm (természetesen laikusként meglehet rosszul), hogy az ideiglenes hibakódot nem tárolja a rendszer. Vagy tévedek?

Link to comment
Megosztás:

Elvileg van valami...mert van egy másik jelenség is. Amikor beállok a szokásos pesti dugóban, akkor elkezd folytonosan világítani a "check engine" sárga jelzése....majd egy kövér gáz után kialszik. Esetleg erre tipp? Továbbá a komputer akkor is tárol hibakódot ha az csak ideiglenes és nem állandó? Mert én úgy gondolm (természetesen laikusként meglehet rosszul), hogy az ideiglenes hibakódot nem tárolja a rendszer. Vagy tévedek?

Ki kell villogtatni a hibakódot. Ha elektromos gázpedálod van akkor gázt féket tövig benyomod, gyújtást ráadod és számolod a műszerfalon mennyit villog a hibakód ikonja.

Link to comment
Megosztás:

Üdv megint!

Most egy olyan problémám van szintèn 1,7 td astra x17dtl, hogy üzemmeleg motornál, egyenletes tempóban jöttem haza maxra állítottam a fűtést és hol melegebbet, hol szinte langyosat sem fújt be!!!

Kb 15 km alatt kabátban nem fáztam!

Ez most termosztát lehet?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Üdv megint!

Most egy olyan problémám van szintèn 1,7 td astra x17dtl, hogy üzemmeleg motornál, egyenletes tempóban jöttem haza maxra állítottam a fűtést és hol melegebbet, hol szinte langyosat sem fújt be!!!

Kb 15 km alatt kabátban nem fáztam!

Ez most termosztát lehet?

Köszi előre is!

Szinte biztos. És a rossz termosztát hátránya nem csak abban nyilvánul meg, hogy nincs elég meleg a szekérben, hanem megnő a fogyasztás, motorkopás ectect...

Link to comment
Megosztás:

Üdv megint!

Most egy olyan problémám van szintèn 1,7 td astra x17dtl, hogy üzemmeleg motornál, egyenletes tempóban jöttem haza maxra állítottam a fűtést és hol melegebbet, hol szinte langyosat sem fújt be!!!

Kb 15 km alatt kabátban nem fáztam!

Ez most termosztát lehet?

Köszi előre is!

fűtéscsappal szívtam így, egy gumi golyó van benne ami ide oda nyit zár nekem elszabadult és -20ban érdekes fűtés nélkül vezetni :D

smart kártya a kézben és vakarod a felfagyott párát :D

na ezért raktam be az ülésfűtést lefagyott a kezem

Link to comment
Megosztás:

Köszönom a válaszokat akkor hétfőn újra szerelő és termosztát csere! Van meg olajfolyás is valahol de szerelő mondta először mosassam le a motort és 1-2 nap használat után vigyem vissza mert csak úgy látja hol van a folyás ! Nem hallottam jókat a motormosásról úgyhogy félek egy kicsit tőle

Link to comment
Megosztás:

Ha már gyakori téma mostanság a termosztát: idén ma először volt olyan eset, hogy akkor hagytam el a várost az autóval amikor kint kb 1 fok volt. Fűtés ment, dőlt is a meleg rendesen (hamar vissza kellett venni 1-esre a fokzatot), de 15km alatt (aminek nagy részét kb 90-el tettük meg) nem ment a vízhőfok a 90-es közelébe, 80-90 közt állt félúton. Lefordultam egy bekötőre, ott csak kb 40-el lehetett haladni (kb 850m hosszú), egyből elment 90-ig, mire a kis zsákutca (emelkedő) tetejére értem (+ 800m kb), már a hűtés is bekacsolt mire befordultam vele a szüleim házához. Ez lesz a második telem ezzel a masinával, nem tudom h most akkor ez oké vagy nem oké így...

Link to comment
Megosztás:

Ha már gyakori téma mostanság a termosztát: idén ma először volt olyan eset, hogy akkor hagytam el a várost az autóval amikor kint kb 1 fok volt. Fűtés ment, dőlt is a meleg rendesen (hamar vissza kellett venni 1-esre a fokzatot), de 15km alatt (aminek nagy részét kb 90-el tettük meg) nem ment a vízhőfok a 90-es közelébe, 80-90 közt állt félúton. Lefordultam egy bekötőre, ott csak kb 40-el lehetett haladni (kb 850m hosszú), egyből elment 90-ig, mire a kis zsákutca (emelkedő) tetejére értem (+ 800m kb), már a hűtés is bekacsolt mire befordultam vele a szüleim házához. Ez lesz a második telem ezzel a masinával, nem tudom h most akkor ez oké vagy nem oké így...

Szerintem ez rendben van. Pár fok ingadozás simán belefér. Kb az enyém is igy viselkedik. Szoktam nézni obd-vel, ott jobban nyomon követhető, hogy azért van némi fáziskésés a menetkörülmények és a termosztát reakciója között. Ugyhogy szerintem nincs azzal a termosztáttal semmi gond. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.