Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nem okoskodni vagy kötekedni akarok, de 99% hogy nem a lefalazás a gond (vagy akkor innen a fórumról Te leszel az első akinél ilyen jelenség fellépet). Vagy a lefalazás nem sikerül jól (pl valamiben akad a szelep), vagy konkrétan a szelepnek van valami baja... Csak azért mert lezártad és félrefordítottad, nem lehet baja. Az ECU nem vizsgál semmit ezen a nyomon (nincs egyéb érzékelő), csak azt, hogy a szeleptől visszakapja-e a funkciójelet. Rendellenesség akkor áll fent, ha ez a jel elmarad, tehát megragadt/akadozik (nem nyit/zár megfelelően) vagy az ECU-nál van gond de ezt zárjuk ki.

Elképzelhető akkor hogy a szelep.... "gyári" lemezt raktam be /1cm vastag/ a szelepnél kicsit kikönnyítve hogy biztosan ne verjen bele a szelep /kicsit kiállt az egr síkjából/.

Én ezt olvastam:

Ugyanis időnként, motorfék közben, a vezérlő leteszteli a szelepet. Megmozgatja és figyeli a szívótorokban a nyomásváltozást. Ha nem történik semmi, akkor dob egy hibát.

Na most ha az elektronika azt mutatja neki, hogy mozog az EGR, de nincs nyomásváltozás, akkor sárga lámpát kapsz...

Hogy igaz e nem tudom???.... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Valaki tudna fordítani. A webfordító eléggé lódít. A 10C alatti kopogás érdekelne mi is az? Csak mert hosszú állás után mikor áthül a motor ebben a hideg időben indítás után pár másodperccel nekem is elkezd kopogni majd abba is marad ahogy melegszik. Eddig hidrotőkére gondoltam de miután olvastam ezt nem hidrotőke más hangja van annak.

Mire vonatkozik a frissítés? tudom egyik az immo a másik a kopogás érdekelne.

Z12XE:

Opel Teilenummer 24456866

Software Versionsnummer 8385

Änderung der Wegfahrsperren-Kommunikation

oder

Opel Teilenummer 55350553

Software Versionsnummer 10977

Änderung der Wegfahrsperren-Kommunikation, Behebung für Fehlercode P1612. - Abhilfe gegen Klickgeräusch am Reinigungsventil im Leerlauf bei Ansauglufttemperatur unter 10°C.

Az nem kopogást jelent, hanem egy kattanó/kattogó hang amikor a beszívott levegő hőmérséklete 10 fok alatt van, de csak alapjáratra írja. Nekem is van az a kopogó hang hideg motor esetén indításnál, de nekem Z14XE van. Hogy mi okozza azt én sem tudom, ha hidrotőke lenne, az nem lenne külső hőmérséklethez kötve, hosszabb állás után mindig jelentkezne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Valaki tudna fordítani. A webfordító eléggé lódít. A 10C alatti kopogás érdekelne mi is az? Csak mert hosszú állás után mikor áthül a motor ebben a hideg időben indítás után pár másodperccel nekem is elkezd kopogni majd abba is marad ahogy melegszik. Eddig hidrotőkére gondoltam de miután olvastam ezt nem hidrotőke más hangja van annak.

Mire vonatkozik a frissítés? tudom egyik az immo a másik a kopogás érdekelne.

Z12XE:

Opel Teilenummer 24456866

Software Versionsnummer 8385

Änderung der Wegfahrsperren-Kommunikation

oder

Opel Teilenummer 55350553

Software Versionsnummer 10977

Änderung der Wegfahrsperren-Kommunikation, Behebung für Fehlercode P1612. - Abhilfe gegen Klickgeräusch am Reinigungsventil im Leerlauf bei Ansauglufttemperatur unter 10°C.

Opel Tételszám (cikkszám)

Szoftver verziószám

Indításgátló-kommunikáció módosítása/változtatása

vagy

Opel Tételszám (cikkszám)

Szoftver verziószám

Indításgátló-kommunikáció módosítása/változtatása, P1612 hibakód eltávolítása. -Segítség a csattanó hanggal szemben alapjáraton 10fok alatti (beszívott) levegőnél

Magyarosra az utolsó mondat: Segítség 10 fok alatti hőmérsékleten az alapjárati csattanó hanggal szemben + rakd bele valahova a szeleptisztítót. Legalábbis én annak fordítanám a "Reinigungsventil" szót. Remélem sikerül összerakni valahogy értelmesre :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor az..azért fordítottam úgy, mert sosem hallottam még ilyenről, hogy tisztítószelep. Ha valaki tudja mi az, megoszthatná!

Na nekem is ez volt a gond mi az a tisztító szelep mert nekem is ezt adta a fordító es gondoltam rosszul fordít.

Ma reggel is 2fok volt inditasnal erosen kopogott gyors kitolatta a garázsból felbyitottam az elejét de mar alig lehetett hallani nem lehetett beazonosítani. Szelepfrdel lánc vagy hifrotoke felol jon. Dd nem lehetett kitalálni. Meg a lánc az csorog nem kopog...

Link to comment
Megosztás:

Na nekem is ez volt a gond mi az a tisztító szelep mert nekem is ezt adta a fordító es gondoltam rosszul fordít.

Ma reggel is 2fok volt inditasnal erosen kopogott gyors kitolatta a garázsból felbyitottam az elejét de mar alig lehetett hallani nem lehetett beazonosítani. Szelepfrdel lánc vagy hifrotoke felol jon. Dd nem lehetett kitalálni. Meg a lánc az csorog nem kopog...

Egy olajcsere nem oldaná meg a gondot? Mondjuk a hideg időre való tekintettel 0W40-es olajat neki :D Nekem már esedékes lenne a csere, mert lejárt az 1 év, de már csak januárban lesz cserélve. Nálam is ez van hidegen, hogy csattog 1-2másodpercig, aztán kialszik az olaj lámpácskája és a hang is normális lesz. Mostanában sokan töltötték itt fórumon bele a Castrol EDGE Titanium FST 5W40-es olajat, így nálam is az fog legközelebb belekerülni. Biztos jót tesz majd neki egy "vérfrissítés" a tél eleje/közepe felé.

Z14XEP 102000 km, első tulaj, olajfogyás minimális (2 olajcsere közt kb. 1 deci, nem szükséges utána töltenem).

Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető akkor hogy a szelep.... "gyári" lemezt raktam be /1cm vastag/ a szelepnél kicsit kikönnyítve hogy biztosan ne verjen bele a szelep /kicsit kiállt az egr síkjából/.

Én ezt olvastam:

Ugyanis időnként, motorfék közben, a vezérlő leteszteli a szelepet. Megmozgatja és figyeli a szívótorokban a nyomásváltozást. Ha nem történik semmi, akkor dob egy hibát.

Na most ha az elektronika azt mutatja neki, hogy mozog az EGR, de nincs nyomásváltozás, akkor sárga lámpát kapsz...

Hogy igaz e nem tudom???.... :blink:

Ezt az információt Opel-es témájú oldalon láttad??? Csak mert az Opel motorjai tudtommal ezen területen nem nézik a nyomásváltozást, ellenben pl a VW csoport motorjaival. Ismerős a 2002-es Golf IV 1.6-ot szerette volna ua lefalazni (sok városi használat miatt nem szeretné televágni a motort a visszavezetett füsttel), csakhogy ott pont az általad említett ok miatt nem lehet, mivel ott külön szenzor lesi a nyomásváltozást...

Na nekem is ez volt a gond mi az a tisztító szelep mert nekem is ezt adta a fordító es gondoltam rosszul fordít.

Ma reggel is 2fok volt inditasnal erosen kopogott gyors kitolatta a garázsból felbyitottam az elejét de mar alig lehetett hallani nem lehetett beazonosítani. Szelepfrdel lánc vagy hifrotoke felol jon. Dd nem lehetett kitalálni. Meg a lánc az csorog nem kopog...

Nálam is van ez a hang (bár szerintem +8 fok alatt erősebb). Függetlenül kenőanyagtól, garázsos vagy nem garázsos tárolástól mindig is volt...

Egy olajcsere nem oldaná meg a gondot? Mondjuk a hideg időre való tekintettel 0W40-es olajat neki :D Nekem már esedékes lenne a csere, mert lejárt az 1 év, de már csak januárban lesz cserélve. Nálam is ez van hidegen, hogy csattog 1-2másodpercig, aztán kialszik az olaj lámpácskája és a hang is normális lesz. Mostanában sokan töltötték itt fórumon bele a Castrol EDGE Titanium FST 5W40-es olajat, így nálam is az fog legközelebb belekerülni. Biztos jót tesz majd neki egy "vérfrissítés" a tél eleje/közepe felé.

Z14XEP 102000 km, első tulaj, olajfogyás minimális (2 olajcsere közt kb. 1 deci, nem szükséges utána töltenem).

Szerintem a márkatársunk nem a lánc csattogására gondol. Pl nálam is van ez a jelenség, nem láncos az autóm, mindegy milyen kenőanyag van benne (10w40, 5w40, 5w30 vagy hogy a periódusa mely szakaszában jár). (Ezért a fejem veszik, de a 10-es olajnál szinte alig hallhatóan...)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lehet ezt valahogy házilag otthon ellenőrizni?

Üdv,

Balu

Azt sajnos nem tudom, de valószínűleg ki lehet mérni, a Renaultnál ez valami egyszerű mágneses érzékelő. Akkor jártam utána kicsit, amikor indítás után időnként leesett az alapjáratom (ezt egy fojtószelep tisztítás megoldotta), akkor mondták szervizben, hogy ennek a hibája miatt nehezen indul be, vagy be se indul. Opelnél nincs vele tapasztalatom, de gondolom hasonlóan működhet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!

Van egy 99-es 1.6-os verdám és egyik napról a másira nem índúlt. Kiderűlt h nem kap üzemanyagot az AC pumpáról mert nem megy, azt hittem azzal lesz a baj, de megnéztem és hibátlanúl működik. Mai napon cseréltem ki a relét is ami vezérli és annak ellenére sem kap energiát az AC pumpa. Valami ötlet h miért van ez???

Választ előre is köszi!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!

Van egy 99-es 1.6-os verdám és egyik napról a másira nem índúlt. Kiderűlt h nem kap üzemanyagot az AC pumpáról mert nem megy, azt hittem azzal lesz a baj, de megnéztem és hibátlanúl működik. Mai napon cseréltem ki a relét is ami vezérli és annak ellenére sem kap energiát az AC pumpa. Valami ötlet h miért van ez???

Választ előre is köszi!

Üdv

Biztosíték? Test?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!

Van egy 99-es 1.6-os verdám és egyik napról a másira nem índúlt. Kiderűlt h nem kap üzemanyagot az AC pumpáról mert nem megy, azt hittem azzal lesz a baj, de megnéztem és hibátlanúl működik. Mai napon cseréltem ki a relét is ami vezérli és annak ellenére sem kap energiát az AC pumpa. Valami ötlet h miért van ez???

Választ előre is köszi!

Üdv

Riasztó?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt az információt Opel-es témájú oldalon láttad??? Csak mert az Opel motorjai tudtommal ezen területen nem nézik a nyomásváltozást, ellenben pl a VW csoport motorjaival. Ismerős a 2002-es Golf IV 1.6-ot szerette volna ua lefalazni (sok városi használat miatt nem szeretné televágni a motort a visszavezetett füsttel), csakhogy ott pont az általad említett ok miatt nem lehet, mivel ott külön szenzor lesi a nyomásváltozást...

Nálam is van ez a hang (bár szerintem +8 fok alatt erősebb). Függetlenül kenőanyagtól, garázsos vagy nem garázsos tárolástól mindig is volt...

Szerintem a márkatársunk nem a lánc csattogására gondol. Pl nálam is van ez a jelenség, nem láncos az autóm, mindegy milyen kenőanyag van benne (10w40, 5w40, 5w30 vagy hogy a periódusa mely szakaszában jár). (Ezért a fejem veszik, de a 10-es olajnál szinte alig hallhatóan...)

Nem lanc az csorog vagy csattog ki hogy nevezi. Ez kopog mint egy regi szivodizel... Olaj nyáron volt cserélve 5w40 van benne Total. Csere ota 6e km mentem vele

Link to comment
Megosztás:

Azt sajnos nem tudom, de valószínűleg ki lehet mérni, a Renaultnál ez valami egyszerű mágneses érzékelő. Akkor jártam utána kicsit, amikor indítás után időnként leesett az alapjáratom (ezt egy fojtószelep tisztítás megoldotta), akkor mondták szervizben, hogy ennek a hibája miatt nehezen indul be, vagy be se indul. Opelnél nincs vele tapasztalatom, de gondolom hasonlóan működhet.

Opelnal hall jeladó can oszciloszkoppal vagy diagnosztikai műszerrel lehet vizsgalni
Link to comment
Megosztás:

Biztosítékok jó, test az nem tudom, másik test is van hozzá külön???

Választ köszi!

Merd megva relete megy e áram ha oda nem megy vagy vezetek vagy vezérli egység.

Ha áram megy akkor a rele kapcsol e ha igen akkor az ac hez megy e áram. A relenel a 4 pontból kettőn + kell legyen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kb 3 héttel ezelőttig volt egy 50AH 6 éves Banner akksim, már már inditáskor kattant egyet, vagy éppen forgatott, nem indult, főleg az utolsó 3 napba,(varázsszem fekete).Feltöltöttem elmentem venni egy újat, azt bele 60AH-st, utánna nagyon szépen gyorsan pöccre indult, egész a mai napig, elmentem vele, majd a parkolóba kattanás, másodjára beindult, de nehezen, erőtlenül.A vásárlástól a mai napig inditásnál érezhető volt hogy nem olyan határozottan indit.Generátor , önindito vagy mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Kb 3 héttel ezelőttig volt egy 50AH 6 éves Banner akksim, már már inditáskor kattant egyet, vagy éppen forgatott, nem indult, főleg az utolsó 3 napba,(varázsszem fekete).Feltöltöttem elmentem venni egy újat, azt bele 60AH-st, utánna nagyon szépen gyorsan pöccre indult, egész a mai napig, elmentem vele, majd a parkolóba kattanás, másodjára beindult, de nehezen, erőtlenül.A vásárlástól a mai napig inditásnál érezhető volt hogy nem olyan határozottan indit.Generátor , önindito vagy mi lehet a gond?

Mérj rá a töltésre. Ha az ok akkor önindítótó. Indítás előtt is mérj rá, hogy nem e vmi húzza az akksidat.

Link to comment
Megosztás:

Biztosítékok jó, test az nem tudom, másik test is van hozzá külön???

Választ köszi!

Én a relé lábától, a szivattyúig mérnék egy szakadást. Már nem emlékszem pontosan, de azthiszem a vezető bal lába melletti burkolat mögött van a nagy csatlakozó. Azt nézd, mozgasd át, hogy nincs-e ott valami szétcsusszanva.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

újabb probléma :D. Hidegen és melegen is (a hőmérsékletnek nem függvénye a jelenség) indítózásnál eddig mindig egyből beindult az autó (2-3 önindító forgás után), most viszont volt, hogy 10 másodpercig tekert az önindító mire "elkapta", ez kb. minden 5 indításból 4-et érint, a maradék 1-ben indul pöcc röff, ahogy eddig. Nem tudjátok mi okozhatja ezt? Az önindító teker rendesen, vadonatúj akkumulátor van benne, új gyújtásmodul, EGR cheater.

Köszi,

Balu

A vezetékeket is nézd át az akksi-generátor-önindító vonalon.

Nekem volt egyszer vezérműtengely jeladó hibám, pont egy indításkor (tünet semmi).

Azóta vagy 3e km óta semmi...

Szerintem az dobna hibát.

De azért rá lehet nézni.

Link to comment
Megosztás:

Ezt az információt Opel-es témájú oldalon láttad??? Csak mert az Opel motorjai tudtommal ezen területen nem nézik a nyomásváltozást, ellenben pl a VW csoport motorjaival. Ismerős a 2002-es Golf IV 1.6-ot szerette volna ua lefalazni (sok városi használat miatt nem szeretné televágni a motort a visszavezetett füsttel), csakhogy ott pont az általad említett ok miatt nem lehet, mivel ott külön szenzor lesi a nyomásváltozást...

Nálam is van ez a hang (bár szerintem +8 fok alatt erősebb). Függetlenül kenőanyagtól, garázsos vagy nem garázsos tárolástól mindig is volt...

Szerintem a márkatársunk nem a lánc csattogására gondol. Pl nálam is van ez a jelenség, nem láncos az autóm, mindegy milyen kenőanyag van benne (10w40, 5w40, 5w30 vagy hogy a periódusa mely szakaszában jár). (Ezért a fejem veszik, de a 10-es olajnál szinte alig hallhatóan...)

Igen itt olvastam a fórumon csak az f astra oldalán ahol szintén x14xe motornál motorfék közben jelez. Mindenesetre ma még mélyítünk a lemezen hogy ne verjen bele az egr szelep. Kiváncsi leszek utánna milyen lesz..... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ezt az információt Opel-es témájú oldalon láttad??? Csak mert az Opel motorjai tudtommal ezen területen nem nézik a nyomásváltozást, ellenben pl a VW csoport motorjaival. Ismerős a 2002-es Golf IV 1.6-ot szerette volna ua lefalazni (sok városi használat miatt nem szeretné televágni a motort a visszavezetett füsttel), csakhogy ott pont az általad említett ok miatt nem lehet, mivel ott külön szenzor lesi a nyomásváltozást...

Nálam is van ez a hang (bár szerintem +8 fok alatt erősebb). Függetlenül kenőanyagtól, garázsos vagy nem garázsos tárolástól mindig is volt...

Szerintem a márkatársunk nem a lánc csattogására gondol. Pl nálam is van ez a jelenség, nem láncos az autóm, mindegy milyen kenőanyag van benne (10w40, 5w40, 5w30 vagy hogy a periódusa mely szakaszában jár). (Ezért a fejem veszik, de a 10-es olajnál szinte alig hallhatóan...)

Fejvesztés terhe mellett:" Amíg GM 10W 40 -nel jártam lánc hang semmi; ahogy a GM 5W 30 belekerült halhatóan hangosabb lett a motor (csak melegen) konkrétan kivehető a lánc "súrolós" hangja, és a szokásos szelephangok, ami engem kifejezetten idegesít (a traktorhanggal együtt). Közvetlenül az olajváltás előtt nem volt ilyen, kifejezetten halknak nevezném. Az igaz, hogy a reggeli első indításnál a csattogás ideje 1-1,5 s, és nem 15. Üzemmeleg motornál sajnos sokkal rosszabb lett a hangja. De most télen így marad.....bár mennyire utálom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.