Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Mindenesetre nézd meg a csatlakozóját. OFF autón, de nekem már volt, hogy véletlen széthúztam, annak is ugyanilyen hibakódjai voltak.

Mindenképp megnézem a csatit!

Ha pontos akarnék lenni, akkor ezeket dobta be:

P0030

P0100

P0130

P0135

P0170

A légtömegmérőt már 2-öt cseréltem: Megszűnt az akkori rángatás.. de a hiba még mindig fent áll! /azt írja a hülye/

itteni forumozó adott egy telefonszámot, ECU-val kapcsolatban (Székesfehérvári) Aki javít, programoz stb..

Nekem ő azt mondta, hogy tipikus ECU probléma Opelnáá..

Javítani, cserélni lehet.. de inkább az utóbbi..

Kérdésem pedig az lenne.. hogy!

viszem hozzá a tempomat miatt (bekapcsoltatni)! Meg tudja ezeket a dolgokat nézni Computerrel??

Hogy jól mér vagy nem mér jót stb?

Mind a légtömegmérő mind a lambda szonda!?

Nem akarok felesleges 20e-et kidobálni.. saccolgatás miatt! <_< <_<

ISZONYATOSAN IDEGESÍT A SÁRGA LÁMPA A MŰSZERFALON! :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 2004-es 1,6-os Astrám. Ma reggel a következőt tapasztaltam: a motor 1500-as fordulatszámon pörög, viszont nem reagál a gázpedálra. Hiába nyomom nem megy, de a fordulatszám sem esik vissza és több sem lesz. Kivillan a szervizlámpa és nem történik semmi. Ha leállítom és újraindítom, akkor megjelenik a műszerfalon a motorvezérlő-lámpa és a szervizlámpa, amelyek elindítás után kialszanak. Megteszek kb. 2-3 km-t és kezdődik elölről.

Előzmények: alapjáraton fordulatszám "ugrált", nem a szokásos módon gyorsult az autó (előzéskor meg kellett gondolni, hogy egyáltalán belefogjak-e), gázadáskor indokolatlanul magas (5-6000x) fordulatszám nulla gyorsulás mellett. Mindehhez természetesen megnövekedett fogyasztás is társult. Az autó a kezdetektől rengeteg olajat fogyaszt. :( Erre mindenki azt mondja típushiba...

Nő létemre természetesen tanácstalan vagyok, de a korábbiakban már 3x cseréltek lambda-szondát, egyszer katalizátort (szerintem fölöslegesen). Ahány szerelőhöz viszem, annyi okos tanácsot kapok. Kinek higgyek? Aki azt mondja, hogy az autó kuplungos (bár lövésem sincs, hogy ez mit jelent), vagy megint cseréltessek lambda-szondát? Esetleg önindítót? Vagy???? Segítségeteket előre is köszönöm :)

Üdv,

A.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 2004-es 1,6-os Astrám. Ma reggel a következőt tapasztaltam: a motor 1500-as fordulatszámon pörög, viszont nem reagál a gázpedálra. Hiába nyomom nem megy, de a fordulatszám sem esik vissza és több sem lesz. Kivillan a szervizlámpa és nem történik semmi. Ha leállítom és újraindítom, akkor megjelenik a műszerfalon a motorvezérlő-lámpa és a szervizlámpa, amelyek elindítás után kialszanak. Megteszek kb. 2-3 km-t és kezdődik elölről.

Előzmények: alapjáraton fordulatszám "ugrált", nem a szokásos módon gyorsult az autó (előzéskor meg kellett gondolni, hogy egyáltalán belefogjak-e), gázadáskor indokolatlanul magas (5-6000x) fordulatszám nulla gyorsulás mellett. Mindehhez természetesen megnövekedett fogyasztás is társult. Az autó a kezdetektől rengeteg olajat fogyaszt. :( Erre mindenki azt mondja típushiba...

Nő létemre természetesen tanácstalan vagyok, de a korábbiakban már 3x cseréltek lambda-szondát, egyszer katalizátort (szerintem fölöslegesen). Ahány szerelőhöz viszem, annyi okos tanácsot kapok. Kinek higgyek? Aki azt mondja, hogy az autó kuplungos (bár lövésem sincs, hogy ez mit jelent), vagy megint cseréltessek lambda-szondát? Esetleg önindítót? Vagy???? Segítségeteket előre is köszönöm :)

Üdv,

A.

Önindítót semmiképp... :-) A gyorsításkor felpörgés, 0 gyorsulás valszeg kuplung lehet, a többi gyakorlatilag bármi... Hová valósi az autó?
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok segítséget kérnék kipufogó ügyben.

Kilyukadt a hátsó dobom, és a középső dob is elég koros, nem sok kell már neki.

Gondoltam egyben lecserélném, Müller-ből ~31-be megvannak a dobok és a tömítés + gumik.

Amit nem tudok, hogy a katalizátor utáni rész és a középső dob között is csavaros a rögzítés?

Mekkora, hanyas csavar kellhet hozzá (4db)? Korábbi még Swift-es tapasztalatom hogy le kell vágni, mert beégnek+ rohadnak, így már csavarral együtt esnék neki.

Köszönöm :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szia :)

Köszönöm a gyors választ. :) Az autó budapesti.

Lehet még gázpedál helyzet érzékelő hiba is a tünetek alapján.

A szakik nem olvastak ki hibakódot?

Vagy esetleg Te nem tudnád kivillogtatni? (álló motornál féket + gázt tövig benyomod ezt követően gyújtást adsz, de ne indítsd be, és megszámolod a hibalámpa villogásait)

Link to comment
Megosztás:

GM méret 256/24, 21mm -nél kell cserélni a tárcsát 1db tárcsa 2pár fék betétet kibir.nekem Delphi van GM betét 9195144

vagy a gyári az ára már alacsonyabb.

https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10050000-elso-fekrendszer/10050659-elso-fekbetet+fektarcsa-keszl_/146715-elso-fekbetet+tarcsa-keszlet-opel-astra-g

A cromax-nál a szett az nem 1 darab tárcsa, 1 pár fékbetétre vonatkozik? Én így értelmezem, így viszont elég drágának tűnik :).

Link to comment
Megosztás:

Holnap utána járok, mert mára már bezártak. Ha a kettő féktárcsa és hozzávaló betét együtt, akkor már megyek is érte! :)

Kell majd kipufogót is cserélnem, de az utángyártottak hamar rozsdásodnak, a gyári viszont horror árban van. A BOSAL-ról sem vagytok jó véleménnyel?

Üdv,

Balu

Az F-re anno azt tetettem miután a gyári végleg befejezte a pályafutását, tökéletesen elégetett voltam vele, azzal adtuk el az autót tehát tartós is volt. Sőt, ami igazán bejött, hogy ha lejtőn álltam meg vele akkor a kondenzvíz egy kis furatnál ki tudott csepegni belőle... Amikor észrevettem alatta a kis tócsát, vittem vissza a szervizbe hogy garanciára hivatkozva letépjek egy-két fejet, és ekkor felemelve megmutatták a mutatványt... :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az F-re anno azt tetettem miután a gyári végleg befejezte a pályafutását, tökéletesen elégetett voltam vele, azzal adtuk el az autót tehát tartós is volt. Sőt, ami igazán bejött, hogy ha lejtőn álltam meg vele akkor a kondenzvíz egy kis furatnál ki tudott csepegni belőle... Amikor észrevettem alatta a kis tócsát, vittem vissza a szervizbe hogy garanciára hivatkozva letépjek egy-két fejet, és ekkor felemelve megmutatták a mutatványt... :D

Köszi! Kecskeméti vagyok, itt van a gyáruk, így külön örülök, hogy abszolút hazait vásárolhatok :)!

Üdv,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lucas tipusú hátsó féknyerget hogyan lehet szétszedni?

Dugattyúra gondoltam, és a dugattyú másik oldalán lévő mozgató karokra?

A dugattyú kijött, a kézifék mozgató gar, az egy rugós tag, amit inkább nem bántanék, mert belülről van rögzítve egy seeger-rel, amit nem érek el :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérném! Tavaly nyár óta küzdünk (2005 Z14XEP) egy szervo problémával.

Olaj szint felső nívónál.

Hibaüzenet kivillogtatva nincs hiba, számítógéppel nézve motorfordulat jeladó.

Javítás: - szervo olaj cserélve (eredeti GM);

- motorfordulat-jeladó cserélve.

- Autóvillamosságosnál töltés/fogyasztás kimérve, minden OK.

- Új akkumulátor betéve.

Javítás után 1-2 hét múlva a hiba újra előjött.

Jelenség:

- A szervo több esetben nem indul el, kemény (pár méter megtétele után megjön a rásegítés).

- Néha viszont a motor beindítása után halható a szervo hangja (zümmögő hang) ami pár méter megtétele után elhallgat,

de ilyenkor viszont van rásegítés.

- Néha minden probléma nélkül működik.

Tíz indításból kb.:

hétszer nem indul,

kétszer indul, de zümmögő hang hallható

és egyszer üzemszerűen működik.


Érdekes dolog, hogy a hidegebb idő beálltával (14Celsius) alatti hőmérséklet esetén a hiba nem jelentkezik üzemszerűen működik a szervo.

Most, hogy jön a jobb idő megint kezd rosszalkodni.

Segítségeteket előre is köszönöm: T Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy G Astrám s nagyon elfáradt a hátulja. Már korábban is hallottam róla, hogy eléggé fáradékonyak a rugók. Gondoltam veszek újat, de azok is hamar meg fogják adni magaukat. A kérdésem, hogy sikerült-e valami jó megoldást találnotok arra, hogy hosszú távon is erős maradjon a rugó? Van-e valami szupi utángyártott, ami jobb, mint a gyári rugó? Esetleg pótrugó? Minden ötletet szívesen fogadok.

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Holnap utána járok, mert mára már bezártak. Ha a kettő féktárcsa és hozzávaló betét együtt, akkor már megyek is érte! :)

Kell majd kipufogót is cserélnem, de az utángyártottak hamar rozsdásodnak, a gyári viszont horror árban van. A BOSAL-ról sem vagytok jó véleménnyel?

Üdv,

Balu

Az egész szett 35000,- Forint, megnyugodtam, ez lesz a cserealkatrész.

Köszi,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy G Astrám s nagyon elfáradt a hátulja. Már korábban is hallottam róla, hogy eléggé fáradékonyak a rugók. Gondoltam veszek újat, de azok is hamar meg fogják adni magaukat. A kérdésem, hogy sikerült-e valami jó megoldást találnotok arra, hogy hosszú távon is erős maradjon a rugó? Van-e valami szupi utángyártott, ami jobb, mint a gyári rugó? Esetleg pótrugó? Minden ötletet szívesen fogadok.

Szép napot!

Szia!

Tegyél be légrugót,az rásegít,nem terheli annyira a spirál rugót az autó súlya.

Link to comment
Megosztás:

2 csavarhúzóval óvatosan lefeszegeted. játékos meló. főleg ha peremes és a pofa nem akar kiugorni.

Nekem nem a fékpofákkal gyűlt meg a bajom, hanem a középső csonkra van rászorulva, és rugózik rajta, nem akarja elengedni! Nem merem jobban feszegetni, mert félek, hogy eltörik!

Melegítés nem segíthetne?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.