Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nyestre gondolsz :D

Rugótörés esetleg?

Tudni kellene, hogy milyen körülmények között kopog. Kerékfordulattal van-e kapcsolata, rossz úton csinálja csak, vagy esetleg bizonyos fordulatszám tartományban?

Megemelve az autót megrángatni a kipufogót, gumibakokat szemrevételezni, tök nem kerül semmibe :)

Link to comment
Megosztás:

Amiatt nem aggódok, hogy megsértem a menetet, vagy hogy szivárogni fog, ennyire vagyok műszaki ember, hogy megoldjam. Engem a pumpa ki és beszerelése jobban aggaszt, ehhez kérnék bátorítást vagy lebeszélést :)

Ne haragudj de mi a fenének akarod leszedni a vízpumpát egy csonk cseréhez?ha ki tekered a csonkot látni fogod ,hogy tele van hűtő folyadékkal, mielőtt bele teszed az újat meg kel nyomkodni a fő csővet és ki löki a forgácsot ha bele kerül de ha jól csinálod akkor nem kerül bele, :icon1: vagy viszed a szervizbe és megcsinálják 7000+áfa

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj de mi a fenének akarod leszedni a vízpumpát egy csonk cseréhez?ha ki tekered a csonkot látni fogod ,hogy tele van hűtő folyadékkal, mielőtt bele teszed az újat meg kel nyomkodni a fő csővet és ki löki a forgácsot ha bele kerül de ha jól csinálod akkor nem kerül bele, :icon1: vagy viszed a szervizbe és megcsinálják 7000+áfa

Isten ments, dehogy akarom én leszedni, épp ilyen, vagy ehhez hasonló válaszokra vártam, hogy erősítsenek vagy lebeszéljenek a fórumlakók ebben a kérdésben :) De abszolút igazad van, hiszen nem kell üríteni a rendszert, ha bele is potyog a forgács, akkor is kinyomkodható. Meg vagyok győzve, megcsinálom magam :) Ha végeztem beszámolok, hátha másnak is kedve támad hozzá :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Légszűrőház kiszereléséhez kérnék segítséget...köszi! :)

Torony toveben kicsavarod a torx csavart miutan levetted a pillangorol a csovet. Aztan a torony feloli veget felfele emelve es a torony fele huzva kicsuszik az also rogzitoje. Leirva bonyolultabb :D
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Légszűrőház kiszereléséhez kérnék segítséget...köszi! :)

Szia!

Corasa-ból már szedtem ki izzócsere miatt, annál így kell:

http://workshop-manuals.com/vauxhall/omega-b/j__engine_and_engine_aggregates/fuel_injection_systems/simtec_56/56.1/air_filter_housing/repair_instructions/air_cleaner_housing_remove_and_install/

Az Omega és az Astra is hasonló.

Amire figyelj visszaszerelésnél, hogy a kinagyított nézeten is látható, a kasztni furataiba illeszkedő 3 gumi bizbasz ne gyűrődjön össze.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Egy kis segítségre lenne szükségem.Reggel elmentem dolgozni ,a kocsi indúlt rendesen, délután nem akart beindulni (hideg motornál) kb: 15 percet szórakozott velem.

Amit megfigyeltem ,amikor a kulcsot beraktam a gyújtáskapcsolóba és elfordítottam ,nem volt a müszerfalból a sípoló hang.

Egy párszor kihúztam ,majd visszadugtam ,majd láss csodát egyszer elkezdett sípolni és egyből beindult.

Kicsit kopott a kulcs ,de eddig még nem találkoztam ezzel a hibával. Vagy a gyújtáskapcsoló a hibás (esetleg száraz) !

Előre is köszönöm !

98 astra-g x14xe

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Szerencsére rég jártam erre, de most kénytelen vagyok segítséget kérni tőletek.

van egy z14xep vasam :-) ami megint produkál valami érdekes jelenséget.

Az alapjárattal kezdődött, ami valószínű benzin miatt dadogott, de most azt vettem észre, hogy kb 2000 fordulatnál ha fékezek és üresbe teszem akkor beremeg a motor, és hirtelen esik vissza az alapjárat kb: 700-750-re amit meg is emel 800-900 ra szerintem. Volt már hasonló probléma valakinek? Mit nézzek meg? Gyertya, szűrőcsere volt. csatlakozókat megnéztem az is ok.

Véleményeket várom. Köszi mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Egy kis segítségre lenne szükségem.Reggel elmentem dolgozni ,a kocsi indúlt rendesen, délután nem akart beindulni (hideg motornál) kb: 15 percet szórakozott velem.

Amit megfigyeltem ,amikor a kulcsot beraktam a gyújtáskapcsolóba és elfordítottam ,nem volt a müszerfalból a sípoló hang.

Egy párszor kihúztam ,majd visszadugtam ,majd láss csodát egyszer elkezdett sípolni és egyből beindult.

Kicsit kopott a kulcs ,de eddig még nem találkoztam ezzel a hibával. Vagy a gyújtáskapcsoló a hibás (esetleg száraz) !

Előre is köszönöm !

98 astra-g x14xe

Haldoklik az immo.Fater Golf kocsija is ezt csinálja.Forgatom a kulcsot mint mókus a mogyorót aztán egyszer csak beindul.Céges Saxon ki is lett iktatva ez miatt,be sem indult.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ötlet kellene: munkatárs kocsiján a hátrament megszorul, mármint nem ugrik vissza, kézzel kell letolni szoknyával együtt ha végzett a tolatással. Ma szétkaptuk, megfújtuk kenőspray-el, de nem lett jobb. Ahol hozzáfértünk, oda fújtunk be. Mechanikai gond lehet? 90k km után?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Egy kis segítségre lenne szükségem.Reggel elmentem dolgozni ,a kocsi indúlt rendesen, délután nem akart beindulni (hideg motornál) kb: 15 percet szórakozott velem.

Amit megfigyeltem ,amikor a kulcsot beraktam a gyújtáskapcsolóba és elfordítottam ,nem volt a müszerfalból a sípoló hang.

Egy párszor kihúztam ,majd visszadugtam ,majd láss csodát egyszer elkezdett sípolni és egyből beindult.

Kicsit kopott a kulcs ,de eddig még nem találkoztam ezzel a hibával. Vagy a gyújtáskapcsoló a hibás (esetleg száraz) !

Előre is köszönöm !

98 astra-g x14xe

keress a környéketeken olyan kulcsmásolot aki ért ezekhez és ö megtudja csinálni mint egy uj zárszerkezet ami horror áron van

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előre is bocsi, ha volt már hasonló kérdés, de nem álltam neki visszaolvasgatni több száz oldalt.

Szóval van egy 2005-ös Z14XEP-s 1.4-es v16 twinportos Astrám. Ma reggeli indulásnál feltűnt, amikor ráadtam a gyújtást, a motorházból a szokásosnál hangosabban hallottam a relék katogását. Indulás előtt megvártam hogy a fordulatszám visszaálljon 750-re, majd kb 400m megtétele után elkezdett szaggatni a motor. Gázadásnál 2000-2500-as fordulat felett, ahogy gyorsítottam volna csak próbálkozott, de erő nem volt benne. Csak próbált gyorsulni, dadogva ment, majd világítani kezdett a sárga motor jeles jelzőlámpa. Lehúzódtam, leállítottam a motor, újra indítottam és megszűnt a hibajelzés is, és a gyorsításánál az erőtlenség is.

Szerelőhöz hibakód kiolvasni és megnézetni majd csak jövőhéten tudok menni.

Esetleg volt már valakinek hasonló problémája? 170000 km van az autóban. 3 napja volt olaj, olajszűrő, levegő-, pollenszűrő csere, de azóta kb 150 km-t már megtettem az autóval a fenti hibák jelentkezése nélkül. Ja és 3 napja motormosás is volt.

Nem tudom ezeknek lehet e közük hozzá.

Hasznos tippeket, tanácsokat szívesen veszem :)

Üdv: Gergő

Link to comment
Megosztás:

Subi, on 04 Jul 2015 - 11:01 AM, said:

Sziasztok!

Előre is bocsi, ha volt már hasonló kérdés, de nem álltam neki visszaolvasgatni több száz oldalt.

Szóval van egy 2005-ös Z14XEP-s 1.4-es v16 twinportos Astrám. Ma reggeli indulásnál feltűnt, amikor ráadtam a gyújtást, a motorházból a szokásosnál hangosabban hallottam a relék katogását. Indulás előtt megvártam hogy a fordulatszám visszaálljon 750-re, majd kb 400m megtétele után elkezdett szaggatni a motor. Gázadásnál 2000-2500-as fordulat felett, ahogy gyorsítottam volna csak próbálkozott, de erő nem volt benne. Csak próbált gyorsulni, dadogva ment, majd világítani kezdett a sárga motor jeles jelzőlámpa. Lehúzódtam, leállítottam a motor, újra indítottam és megszűnt a hibajelzés is, és a gyorsításánál az erőtlenség is.

Szerelőhöz hibakód kiolvasni és megnézetni majd csak jövőhéten tudok menni.

Esetleg volt már valakinek hasonló problémája? 170000 km van az autóban. 3 napja volt olaj, olajszűrő, levegő-, pollenszűrő csere, de azóta kb 150 km-t már megtettem az autóval a fenti hibák jelentkezése nélkül. Ja és 3 napja motormosás is volt.

Nem tudom ezeknek lehet e közük hozzá.

Hasznos tippeket, tanácsokat szívesen veszem :)

Üdv: Gergő

A motormosás okozhatott pillanatnyi gyújtáskimaradást. Bízzunk benne hogy ennyi volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előre is bocsi, ha volt már hasonló kérdés, de nem álltam neki visszaolvasgatni több száz oldalt.

Szóval van egy 2005-ös Z14XEP-s 1.4-es v16 twinportos Astrám. Ma reggeli indulásnál feltűnt, amikor ráadtam a gyújtást, a motorházból a szokásosnál hangosabban hallottam a relék katogását. Indulás előtt megvártam hogy a fordulatszám visszaálljon 750-re, majd kb 400m megtétele után elkezdett szaggatni a motor. Gázadásnál 2000-2500-as fordulat felett, ahogy gyorsítottam volna csak próbálkozott, de erő nem volt benne. Csak próbált gyorsulni, dadogva ment, majd világítani kezdett a sárga motor jeles jelzőlámpa. Lehúzódtam, leállítottam a motor, újra indítottam és megszűnt a hibajelzés is, és a gyorsításánál az erőtlenség is.

Szerelőhöz hibakód kiolvasni és megnézetni majd csak jövőhéten tudok menni.

Esetleg volt már valakinek hasonló problémája? 170000 km van az autóban. 3 napja volt olaj, olajszűrő, levegő-, pollenszűrő csere, de azóta kb 150 km-t már megtettem az autóval a fenti hibák jelentkezése nélkül. Ja és 3 napja motormosás is volt.

Nem tudom ezeknek lehet e közük hozzá.

Hasznos tippeket, tanácsokat szívesen veszem :)

Üdv: Gergő

Hibakódot Te is ki tudod olvasni:fék,gáz benyomni,gyujtást ráadni majd a sárgalámpa villogásokat számolni

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Szerencsére rég jártam erre, de most kénytelen vagyok segítséget kérni tőletek.

van egy z14xep vasam :-) ami megint produkál valami érdekes jelenséget.

Az alapjárattal kezdődött, ami valószínű benzin miatt dadogott, de most azt vettem észre, hogy kb 2000 fordulatnál ha fékezek és üresbe teszem akkor beremeg a motor, és hirtelen esik vissza az alapjárat kb: 700-750-re amit meg is emel 800-900 ra szerintem. Volt már hasonló probléma valakinek? Mit nézzek meg? Gyertya, szűrőcsere volt. csatlakozókat megnéztem az is ok.

Véleményeket várom. Köszi mindenkinek.

Fojtószelep takarítást érdemes megejteni, ha még nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Haldoklik az immo.Fater Golf kocsija is ezt csinálja.Forgatom a kulcsot mint mókus a mogyorót aztán egyszer csak beindul.Céges Saxon ki is lett iktatva ez miatt,be sem indult.

Sziasztok !

Végűl is nem az immo volt a baj ,hanem a ac-pumpa . 242.000 km után megunta a szivattyúzást .

Érdekes ,hogy az alapjárat egyenletesebb lett , és még a kis fordulaton való egy-két megtorpanást is elhagyta (gondolom a nyomás miatt).

Végül is 16.000-ért Era tipusú pumpa ment bele .

Kicsit sipol ,tényleg olyan mintha az ember füle sipolna !

Valakinek valami tapasztalata van evvel kapcsolatban !

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

A motormosás okozhatott pillanatnyi gyújtáskimaradást. Bízzunk benne hogy ennyi volt.

Üdv!

Szombaton visszafelé úton már csak 3 henger ment :(

Hazaérve kiolvastam a hibakódot, P0304 - 4. henger égéskimaradást érzékel. 10 vagy 20 ezer km-er ezelőtt lett gyertya cserélve NGK-ra, egy pólusúra (GM egypólusú volt benne). Most visszakerült bele egy GM-es, megy, de néha érzek egy rántást. Valószínű trafó lesz a vége.

Úgy döntöttem mindenképp visszaállok GM-es gyertyákra, kérdés hogy hány pólusúra? Mint előzőleg is írtam Z14XEP-s motor. Ti milyen gyertyát javasolnátok tapasztalataitok alapján, pólus terén?

Köszönöm!

Gergő

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szombaton visszafelé úton már csak 3 henger ment :(

Hazaérve kiolvastam a hibakódot, P0304 - 4. henger égéskimaradást érzékel. 10 vagy 20 ezer km-er ezelőtt lett gyertya cserélve NGK-ra, egy pólusúra (GM egypólusú volt benne). Most visszakerült bele egy GM-es, megy, de néha érzek egy rántást. Valószínű trafó lesz a vége.

Úgy döntöttem mindenképp visszaállok GM-es gyertyákra, kérdés hogy hány pólusúra? Mint előzőleg is írtam Z14XEP-s motor. Ti milyen gyertyát javasolnátok tapasztalataitok alapján, pólus terén?

Köszönöm!

Gergő

Olyan gyertyát, amit gyárilag előírnak :)

Az égéskiamaradás egyébként nem összetévesztendő a gyújtáskimaradással...

Nem csak a "szikra" hiánya lehet az oka, hanem a szentháromság közül valamenyik...

Benzin-levegő-szikra természetesen a megfelelő időben, a megfelelő mennyiségben...

Link to comment
Megosztás:

T Subi!

"... Z14XEP ... gyertya ..."

A feledat nem a pőlusok számolgatása, hanem a gyártó által előírt gyertya beszerzése.

A gyártó által előírt:

GM 93176801

Opel 12 14 031

Bosch FQR 8 LEU 2

T mantec!

"...gyertya beszerzése..."

Gyújtógyertya lesz az.

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

https://www.google.hu/search?q=gyertya&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ztuaVaunDIHlsgG11r6YAQ&ved=0CB8QsAQ&biw=1242&bih=585

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma menet közben füst csapott fel a motorháztető bal oldala felől.

Elektromos égett szagnak tűnik, megálltam, többet nem lehetett indítózni, minden elektromos dolog működik, csak nem kattan a behúzó, és nem forgat.

Valahonnan az akku alól, vagy a motor mögül jöhetett a füst. Biztosítékot nem lárram kiégve, vezeték nem égett meg első szemrevételezés alapján.

Be lett húzva, hazajöttem vele, kb 20km-et, semmi gond nem volt vele.

Mit gondoltok, mi lehet a hiba?

Én az önindító behúzótekercsére gyanakszom, de első ránézésre nem tudom, hol van ez az egység!? Melyik részen keressem, a motor bal oldalán, vagy mögötte?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.