Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv mikor elinditom a G Astrámat akkor mindig 1500-as fordulaton marad egy kis ideig tök mindegy hogy gyengéden fordítom a kulcsot vagy nem akkor is kb 1 nap egyszer de hosszabb pihenő után is előfordul néha éldául 8 óra múlva!Kérdésem mitől van ez?De ebből adódóan van sajnos még egy nagyobb próblémám amikor visszaesik a fordúltszám már nem tudja megtartani az átlagos 800 -as fordúlatótt és lefullat már egy párszor olyan hangott adot ki mintha kikapcsolt volna valami pl:Porszívó ahogy lebúg szó szerint!Kérdésem hogy mi a baja és mit lehetne vele kezdeni?HELP??? :lurker:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mikor elinditom a G Astrámat akkor mindig 1500-as fordulaton marad egy kis ideig tök mindegy hogy gyengéden fordítom a kulcsot vagy nem akkor is kb 1 nap egyszer de hosszabb pihenő után is előfordul néha éldául 8 óra múlva!Kérdésem mitől van ez?De ebből adódóan van sajnos még egy nagyobb próblémám amikor visszaesik a fordúltszám már nem tudja megtartani az átlagos 800 -as fordúlatótt és lefullat már egy párszor olyan hangott adot ki mintha kikapcsolt volna valami pl:Porszívó ahogy lebúg szó szerint!Kérdésem hogy mi a baja és mit lehetne vele kezdeni?HELP??? :lurker:

Ha gyengéden fordítod a kulcsot akkor lassabban teker az önindító? :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Adminisztrátorok, Moderátorok, Webmester!

Szigorúan tiltott

1. Ne Spammelj – ne hirdess oldalakat a fórumokban

2. Ne Flamelj – ne írj rágalmazó, sértegető, durva, utálatos, rasszista, szexuális, bosszantó vagy obszcén szavakat tartalmazó üzeneteket

3. Ne Crosspostingolj – a témád mindig csak egy (1) fórumba illeszkedjen. Ne nyisd meg a témád több hasonló fórumban.

4. Semmi Illegális – ne írj linkeket ahol illegális szoftverek találhatók.

5. A fentiek megszegése az üzeneted eltávolítását, az azonosítód és IP címed azonnali bannolását vonja maga után korlátlan időre.

6. Tilos engedély nélkül autós és számítástechnikai termékeket, szolgáltatást nagy mennyiségben -kereskedelmi céllal -reklámozni!

lefordítva, csak magánszemély, és csak kis mennyiségben hirdethet a fórumban.

7. "Többszörös regisztráció" vagy " Több felhasználói fiók használata".

Talán elkerülte a figyelmüket, de van akinek több accountja van.

Egyszerű IP vizsgálattal is ki lehet deríteni.

Azonos IP, azonos karakterekből álló nick név.

Pl.: mantec, cetnam, tecman, mentac és végül cantem.

Ha figyelemmel kíséri valaki, a "stílusából" is kiderül az azonosság.

Köszönöm a figyelmet.

Tisztelt DarthVödör,

Köszönjük az észrevételed, valóban a többszörös regisztráció fórumszabályzatba ütköző és nem tolerálható cselekedet! Mantec -el sem teszünk tovább kivételt. Lásd itt.

Sajnos az elmúlt két évben több munkát is adott, így megváltunk ettől a karaktertől. Tudjuk mi a feladatunk, de ha valaki alapból segítő szándékkal használja a fórumot és "alapból" a hozzászólás korlátozással szemben lép fel, próbáljuk logikus és észérvékkel rávenni, váltson ki egy klubtagságit. ....folytatás itt mivel ez nem ide való. Kérek mindenkit ITT, ebben a szakmai topikban ne is válaszoljon majd erre.

Balesetmentes közlekedést és kellemes fórumozást.

Köszönettel,

fórumadmin

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

teljesen újonc vagyok, mind itt a fórumon, mind az autók világában. Ezen szeretnék, illetve kell változtatnom, ha nem akarok minden aprósággal szerelőhöz szaladni. Ennyit magamról.

Egy hónapja egy Astra Astra G Caravan 2.0 cdx (évjárat: 2000) tulajdonosa vagyok. Google segítséggel az első héten megcsináltam az olajcserét, biztos ami biztos alapon.

A probléma: világít a motorellenőrző lámpa. Pontosabban hol világít, hol nem. Tudom, megannyi oka lehet. Tünet még: nem húz, nem gyorsul rendesen az autó.

Szintén Google segítséggel megtisztítottam az egr szelepet. Azóta a kontrollámpa lényegesen kevesebbet világít, jellemzően 100km/h óra és nagyobb fordulat mellett kialszik, de visszaérve a városba, s alacsonyabb fordulat mellett újra jelez. Van ennek értelme? Az autó gyorsulása, húzása jobb lett.

Ha az egr szelep elkoszolódása okozta a kontrollámpa világítását, akkor a tisztítás után automatikusan ki kellene aludnia a lámpának, vagy ki kell "üttetni"?

A következő lépésben megpróbálom kitakarítani a légtömegmérőt, olvastam, az is okozhat hasonló problémákat.

Ha esetleg valakinek van ötlete, bármi a posztommal kapcsolatban, nagyon örülnék.

Egy apróság: az autó (nem eredeti) rádiója elveszíti az eltárolt adókat, miután kivettem a slusszkulcsot. Ha rajta a gyújtás és úgy kapcsolom ki-be a rádiót, akkor rendben működik. Kiveszem a kulcsot, és azonnal elfelejt mindent. Rosszul lehet bekötve?

Szép napot! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

teljesen újonc vagyok, mind itt a fórumon, mind az autók világában. Ezen szeretnék, illetve kell változtatnom, ha nem akarok minden aprósággal szerelőhöz szaladni. Ennyit magamról.

Egy hónapja egy Astra Astra G Caravan 2.0 cdx (évjárat: 2000) tulajdonosa vagyok. Google segítséggel az első héten megcsináltam az olajcserét, biztos ami biztos alapon.

A probléma: világít a motorellenőrző lámpa. Pontosabban hol világít, hol nem. Tudom, megannyi oka lehet. Tünet még: nem húz, nem gyorsul rendesen az autó.

Szintén Google segítséggel megtisztítottam az egr szelepet. Azóta a kontrollámpa lényegesen kevesebbet világít, jellemzően 100km/h óra és nagyobb fordulat mellett kialszik, de visszaérve a városba, s alacsonyabb fordulat mellett újra jelez. Van ennek értelme? Az autó gyorsulása, húzása jobb lett.

Ha az egr szelep elkoszolódása okozta a kontrollámpa világítását, akkor a tisztítás után automatikusan ki kellene aludnia a lámpának, vagy ki kell "üttetni"?

A következő lépésben megpróbálom kitakarítani a légtömegmérőt, olvastam, az is okozhat hasonló problémákat.

Ha esetleg valakinek van ötlete, bármi a posztommal kapcsolatban, nagyon örülnék.

Egy apróság: az autó (nem eredeti) rádiója elveszíti az eltárolt adókat, miután kivettem a slusszkulcsot. Ha rajta a gyújtás és úgy kapcsolom ki-be a rádiót, akkor rendben működik. Kiveszem a kulcsot, és azonnal elfelejt mindent. Rosszul lehet bekötve?

Szép napot! :icon1:

Szia!

Az utolsóra tudok válaszolni: meg kell fordítani a rádió bekötésnél a piros és a sárga vezetéket. Állandó és gyújtás kapcsolt +12V-ot. Opelnél sajnos fordított a gyári bekötés ezért felejti el mindig a beállításokat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis gondom:

Pár hete nincs műszerfal világításom, és a rádió alatti részen sincs világítás.

Valamint ha a világítást nem kapcsolom le, és kinyitom az ajtót, akkor sem jelez a kocsi sípolással.

Biztosítékokat átnéztem, mind jó.

Mi lehet a gond?

2003 Astra G

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

teljesen újonc vagyok, mind itt a fórumon, mind az autók világában. Ezen szeretnék, illetve kell változtatnom, ha nem akarok minden aprósággal szerelőhöz szaladni. Ennyit magamról.

Egy hónapja egy Astra Astra G Caravan 2.0 cdx (évjárat: 2000) tulajdonosa vagyok. Google segítséggel az első héten megcsináltam az olajcserét, biztos ami biztos alapon.

A probléma: világít a motorellenőrző lámpa. Pontosabban hol világít, hol nem. Tudom, megannyi oka lehet. Tünet még: nem húz, nem gyorsul rendesen az autó.

Szintén Google segítséggel megtisztítottam az egr szelepet. Azóta a kontrollámpa lényegesen kevesebbet világít, jellemzően 100km/h óra és nagyobb fordulat mellett kialszik, de visszaérve a városba, s alacsonyabb fordulat mellett újra jelez. Van ennek értelme? Az autó gyorsulása, húzása jobb lett.

Ha az egr szelep elkoszolódása okozta a kontrollámpa világítását, akkor a tisztítás után automatikusan ki kellene aludnia a lámpának, vagy ki kell "üttetni"?

A következő lépésben megpróbálom kitakarítani a légtömegmérőt, olvastam, az is okozhat hasonló problémákat.

Ha esetleg valakinek van ötlete, bármi a posztommal kapcsolatban, nagyon örülnék.

Egy apróság: az autó (nem eredeti) rádiója elveszíti az eltárolt adókat, miután kivettem a slusszkulcsot. Ha rajta a gyújtás és úgy kapcsolom ki-be a rádiót, akkor rendben működik. Kiveszem a kulcsot, és azonnal elfelejt mindent. Rosszul lehet bekötve?

Szép napot! :icon1:

Benzines, 2 literes?
Link to comment
Megosztás:

@kobraCode:

Egyszerűbb dolgom volt, mint gondoltam.

Az alábbi képen pirossal jelöltem a területet, ahol a rádió kivétele után azonnal feltűnt, hogy túl laza/lejár a csatlakozó. Ezt fixálva már kap áramot folyamatosan (ez volt a gond, gondolom), "megjegyzi" az adókat. Eddig szerintem ez a csatlakozó legfeljebb a levegőben lógott. De akkor mi a helyzet a sárgával és a pirossal? A kép netes kép, a csatlakozópont ugyanolyan.

https://www.dropbox.com/s/f4x2l3w64z2zjm0/radio.jpg?dl=0

Még nem jöttem rá, a jelölt csatlakozónak mi a neve, de lehetséges, hogy más típusú rádióknál van két külön (piros és sárga).Itt úgy tűnik, ez látja el mindkettőnek a funkcióját. Persze az sem kizárt, hogy bődületes butaságokat írok. :)

Link to comment
Megosztás:

@kobraCode:

Egyszerűbb dolgom volt, mint gondoltam.

Az alábbi képen pirossal jelöltem a területet, ahol a rádió kivétele után azonnal feltűnt, hogy túl laza/lejár a csatlakozó. Ezt fixálva már kap áramot folyamatosan (ez volt a gond, gondolom), "megjegyzi" az adókat. Eddig szerintem ez a csatlakozó legfeljebb a levegőben lógott. De akkor mi a helyzet a sárgával és a pirossal? A kép netes kép, a csatlakozópont ugyanolyan.

https://www.dropbox.com/s/f4x2l3w64z2zjm0/radio.jpg?dl=0

Még nem jöttem rá, a jelölt csatlakozónak mi a neve, de lehetséges, hogy más típusú rádióknál van két külön (piros és sárga).Itt úgy tűnik, ez látja el mindkettőnek a funkcióját. Persze az sem kizárt, hogy bődületes butaságokat írok. :)

Ugyan nem hozzám szólt a hsz, de csak nem állítotok kést a hátamba hogy beleugatok. :D Ez egy gyári rádió amit a képen láthatsz és amit bejelöltél az az antenna bemenet, így nincs összefüggésben szerintem azzal hogy mennyi áramot vesz fel a rádió vagy hasonlók :)

Milyen márkájú és típusú az a "nem eredeti" rádió? Úgy könnyebben választ kaphatsz erre a kérdésedre mert a nem gyárikhoz van egy átalakító ISO csatlakozó amin az említett vezetékek felcserélhetők. Az előlapon általában jelzik a rádió típusát és márkáját.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem hozzám szólt a hsz, de csak nem állítotok kést a hátamba hogy beleugatok. :D Ez egy gyári rádió amit a képen láthatsz és amit bejelöltél az az antenna bemenet, így nincs összefüggésben szerintem azzal hogy mennyi áramot vesz fel a rádió vagy hasonlók :)

Milyen márkájú és típusú az a "nem eredeti" rádió? Úgy könnyebben választ kaphatsz erre a kérdésedre mert a nem gyárikhoz van egy átalakító ISO csatlakozó amin az említett vezetékek felcserélhetők. Az előlapon általában jelzik a rádió típusát és márkáját.

Pioneer DEH-2000MP a rádió típusa.

Amit a belinkelt képen látni, azt netről töltöttem fel, hogy meg tudjam mutatni, melyik csatlakozóval tudtam tárolásra bírni a készüléket.. Egész egyszerűen nem volt rajta a csatlakozó, amit bejelöltem, a többi vezetékhez hozzá sem nyúltam. Miután rátettem és rögzítettem, nem felejtette el az adókat.

Ha az az antenna bemenet, akkor nyilván tényleg nincs összefüggésben az áramfelvétellel, de akkor összefüggésben kell legyen az adók tárolásával. Vagy valami ilyesmi. :) Gyári lenne?

Kifejezetten örülök, hogy hozzászóltál, tulajdonképpen ez a fórum értelme, nem? ;)

Link to comment
Megosztás:

Pioneer DEH-2000MP a rádió típusa.

Amit a belinkelt képen látni, azt netről töltöttem fel, hogy meg tudjam mutatni, melyik csatlakozóval tudtam tárolásra bírni a készüléket.. Egész egyszerűen nem volt rajta a csatlakozó, amit bejelöltem, a többi vezetékhez hozzá sem nyúltam. Miután rátettem és rögzítettem, nem felejtette el az adókat.

Ha az az antenna bemenet, akkor nyilván tényleg nincs összefüggésben az áramfelvétellel, de akkor összefüggésben kell legyen az adók tárolásával. Vagy valami ilyesmi. :) Gyári lenne?

Kifejezetten örülök, hogy hozzászóltál, tulajdonképpen ez a fórum értelme, nem? ;)

Nem egy rossz kis fejegység, biztosan nem gyári és nem hinném, hogy lenne köze az antenna bemenetnek a memóriázáshoz. :) Viszont a kábelköteget, amit a rádióba csatlakoztatsz, azon kell lennie a felcserélhető/széthúzható két kábelnek. Az okát, amiért fel kell cserélni, leírta KobraCode. :) Ha nincs ilyen azon a kábelkötegen akkor valószínűleg "házilag" kell felcserélni az említett vezetékeket (ebben az esetben nem tenném rá a nyakam hogy a színek amiket fel kell cserélni biztos az a kettő amit leírtak feljebb). Viszont ha úgy érzed hogy most jó akkor flesleges bolygatni :)

Link to comment
Megosztás:

Pioneer DEH-2000MP a rádió típusa.

Amit a belinkelt képen látni, azt netről töltöttem fel, hogy meg tudjam mutatni, melyik csatlakozóval tudtam tárolásra bírni a készüléket.. Egész egyszerűen nem volt rajta a csatlakozó, amit bejelöltem, a többi vezetékhez hozzá sem nyúltam. Miután rátettem és rögzítettem, nem felejtette el az adókat.

Ha az az antenna bemenet, akkor nyilván tényleg nincs összefüggésben az áramfelvétellel, de akkor összefüggésben kell legyen az adók tárolásával. Vagy valami ilyesmi. :) Gyári lenne?

Kifejezetten örülök, hogy hozzászóltál, tulajdonképpen ez a fórum értelme, nem? ;)

Nem egy rossz kis fejegység, biztosan nem gyári és nem hinném, hogy lenne köze az antenna bemenetnek a memóriázáshoz. :) Viszont a kábelköteget, amit a rádióba csatlakoztatsz, azon kell lennie a felcserélhető/széthúzható két kábelnek. Az okát, amiért fel kell cserélni, leírta KobraCode. :) Ha nincs ilyen azon a kábelkötegen akkor valószínűleg "házilag" kell felcserélni az említett vezetékeket (ebben az esetben nem tenném rá a nyakam hogy a színek amiket fel kell cserélni biztos az a kettő amit leírtak feljebb). Viszont ha úgy érzed hogy most jó akkor flesleges bolygatni :)

Na meg is lett akkor a hiba forrása. Szerintem előző tulaj már felcserélte a két vezetéket, nálad akkor most csak a lazaság volt a gond. A rádió csatlakozónak nincs köze a tároláshoz, az csak a rádióadók vételéhez. Az ISO csatlakozót meg már előttem leírták az a neve ;)

Link to comment
Megosztás:

A rádió "aktáját" megoldottnak tekinthetjük akkor, köszönöm a hozzászólásaitokat, észrevételeiteket.

A még mindig aktuális feladatom a motor kontrollámpája.. Csak világít.

Megtakarítottam tegnap az egr szelepet, ma a légszűrőt kicseréltem. A légtömegmérőt megfelelő állapotban van, tiszta. A sárga lámpa nem tűnt el.

Úgy tűnik, ebben az Astrában az egr szelep vákuumos vezérlésű. Miután maga a szelep már tiszta, a tömítés jó, lehetséges, hogy valahol a vákuumos vezetékekkel van a baj?

Nyilván elviszem kódot nézni, azonban előtte szeretnék minden átnézni és megcsinálni/kicserélni, amit csak tudok, hiszen használtan vettem (200e km, nem kérdezem, valós-e, mert úgysem tudom :) ).

Van ötletetek, mit tudnék még átnézni rajta? Jelenleg nincs ötletem, de teljesen kezdő vagyok.

Egy másik apróság, hogy a klíma a múlt héten beköpött az anyósülés előtti gumiszőnyegre, utánaolvastam, valószínűleg eltömődött a kondenzvíz elvezető cső. Azt is tudom már, hogy valahol a tűzfalból jön ki, egy műanyag cső. De nem találom, akárhogy nézem. :) Lehet, hogy alulról látható csak?

Mellékelek képet a motortérről, van ott két "valami", amikről nem tudom, mik azok, ha esetleg valaki... Pirossal és sárgával jelölöm őket.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/87033447/20150729_094400.jpg

Elnézést, hogy pongyolán fogalmazok és sokak számára valószínűleg kevésbé értékes kérdéseket teszek fel, ez van. :)

Link to comment
Megosztás:

A rádió "aktáját" megoldottnak tekinthetjük akkor, köszönöm a hozzászólásaitokat, észrevételeiteket.

A még mindig aktuális feladatom a motor kontrollámpája.. Csak világít.

Megtakarítottam tegnap az egr szelepet, ma a légszűrőt kicseréltem. A légtömegmérőt megfelelő állapotban van, tiszta. A sárga lámpa nem tűnt el.

Úgy tűnik, ebben az Astrában az egr szelep vákuumos vezérlésű. Miután maga a szelep már tiszta, a tömítés jó, lehetséges, hogy valahol a vákuumos vezetékekkel van a baj?

Nyilván elviszem kódot nézni, azonban előtte szeretnék minden átnézni és megcsinálni/kicserélni, amit csak tudok, hiszen használtan vettem (200e km, nem kérdezem, valós-e, mert úgysem tudom :) ).

Van ötletetek, mit tudnék még átnézni rajta? Jelenleg nincs ötletem, de teljesen kezdő vagyok.

Egy másik apróság, hogy a klíma a múlt héten beköpött az anyósülés előtti gumiszőnyegre, utánaolvastam, valószínűleg eltömődött a kondenzvíz elvezető cső. Azt is tudom már, hogy valahol a tűzfalból jön ki, egy műanyag cső. De nem találom, akárhogy nézem. :) Lehet, hogy alulról látható csak?

Mellékelek képet a motortérről, van ott két "valami", amikről nem tudom, mik azok, ha esetleg valaki... Pirossal és sárgával jelölöm őket.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/87033447/20150729_094400.jpg

Elnézést, hogy pongyolán fogalmazok és sokak számára valószínűleg kevésbé értékes kérdéseket teszek fel, ez van. :)

Szép tiszta a motortér, kereskedőtől vetted? :)

Link to comment
Megosztás:

A rádió "aktáját" megoldottnak tekinthetjük akkor, köszönöm a hozzászólásaitokat, észrevételeiteket.

A még mindig aktuális feladatom a motor kontrollámpája.. Csak világít.

Megtakarítottam tegnap az egr szelepet, ma a légszűrőt kicseréltem. A légtömegmérőt megfelelő állapotban van, tiszta. A sárga lámpa nem tűnt el.

Úgy tűnik, ebben az Astrában az egr szelep vákuumos vezérlésű. Miután maga a szelep már tiszta, a tömítés jó, lehetséges, hogy valahol a vákuumos vezetékekkel van a baj?

Nyilván elviszem kódot nézni, azonban előtte szeretnék minden átnézni és megcsinálni/kicserélni, amit csak tudok, hiszen használtan vettem (200e km, nem kérdezem, valós-e, mert úgysem tudom :) ).

Van ötletetek, mit tudnék még átnézni rajta? Jelenleg nincs ötletem, de teljesen kezdő vagyok.

Egy másik apróság, hogy a klíma a múlt héten beköpött az anyósülés előtti gumiszőnyegre, utánaolvastam, valószínűleg eltömődött a kondenzvíz elvezető cső. Azt is tudom már, hogy valahol a tűzfalból jön ki, egy műanyag cső. De nem találom, akárhogy nézem. :) Lehet, hogy alulról látható csak?

Mellékelek képet a motortérről, van ott két "valami", amikről nem tudom, mik azok, ha esetleg valaki... Pirossal és sárgával jelölöm őket.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/87033447/20150729_094400.jpg

Elnézést, hogy pongyolán fogalmazok és sokak számára valószínűleg kevésbé értékes kérdéseket teszek fel, ez van. :)

szerintem a piros az a vákumszivattyú a sárgát nem tudom de az valami el. csati

Link to comment
Megosztás:

Mellékelek képet a motortérről, van ott két "valami", amikről nem tudom, mik azok, ha esetleg valaki... Pirossal és sárgával jelölöm őket.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/87033447/20150729_094400.jpg

Elnézést, hogy pongyolán fogalmazok és sokak számára valószínűleg kevésbé értékes kérdéseket teszek fel, ez van. :)

A sárga jelölésnél csatlakozik két kábelköteg. Önindító és társai a karosszéria motortéri köteghez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó témába írok, pár napja észrevettem, hogy reggel ("hidegen") indításkor a motor felpörög 2000 fölé kb 1 másodpercre és csak utána áll vissza a normálisra. (kb 1000 körül) Mintha rálépnék a gázra üresben. Használat közbeni és utáni indításnál nincs ilyen jelenség. Lehet hogy ez valamilyen kezdődő probléma jele?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó témába írok, pár napja észrevettem, hogy reggel ("hidegen") indításkor a motor felpörög 2000 fölé kb 1 másodpercre és csak utána áll vissza a normálisra. (kb 1000 körül) Mintha rálépnék a gázra üresben. Használat közbeni és utáni indításnál nincs ilyen jelenség. Lehet hogy ez valamilyen kezdődő probléma jele?

Automata szivató, ez teljesen normális ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.