Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Heló mindenki!

Végre újra Opel tulaj lehetek a napokban megszereztem egy 2003 as évjáratú G Astrámat

1.2 es motorral szerelt nekem eddig bejön .Mivel tisztában vagyok az előéletével(a sógoromé volt ,ő most egy Insignia boldog tulaja 2 napja????) az olajfogyasztás nagyon idegesít...sok nak találom azt hogy 4000 km alatt a nívópálca alján jelzett csak olajat majd feltöltöttem 1l olajjal és a nívo közepéig lett a végeredmény.?

Olvastam rengeteg oldalt itt a hozzászólásokban az olajkérdésben még most sem tudom eldönteni hogy majd milyenre cseréljem ha eljön az ideje az olajcserének..inkább ez a mennyiségi fogyás rémiszt meg

Az olaj ami benne van Castrol 5W-30 hirtelen nem kaptam ugyanolyat és 1l MOL essence 5W-30 ast öntöttem hozzá...kérdezném hogy ez nagy probléma??

Nem nagy probléma. Mennyit ment az utolsó olajcsere óta? Castrol vagy Mobil megfelelő minősítéssel és abból nem lesz baj,

4000km alatt elfogyott akkor 0.5L? Az azt jelenti, hogy kb egy olajcsere periódus alatt fogy 1L (már ha lineáris a fogyás), ez egyáltalán nem sok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4000 km -ert ment az utólsó csere óta

Köszi a választ imádom ezt a fórumot????

Tehát 1l-ert öntöttem hozzá és így van a nívó közepén...akkor 1l fogyott az utólsó olajcsere óta ...mivel belement az 1l er és így optimàlis ezért én csak azthittem hogy van még benne annyi olaj hogy eléri a nívót..kb akkor 2.5l olaj lehetett benne

Szerintetek károsodhatott a motorja így hogy ennyi olajjal jártak vele?

Link to comment
Megosztás:

Ezeknek utánaolvastam, mikor cseréltem.

Amennyiben nem akarsz gyárit - én sem akartam ~50e Ft-ot kiadni érte -, úgy motormérettől függően (mivel nem látom, mi az áldozat) az alábbiakat venném én:

1.4-esbe van Bosch elérhető áron (nem univerzálisra gondolok, hanem plug & playre), abba ezt a márkát keresném; ha nagymotoros a gép pl. 1.8-as, akkor viszont a Bosch ritka és drága lesz, így én NGK-t tettem bele, jóárasítva valami ~27-28k-ért jutottam hozzá.

A cserélt "noname" utángyártott szonda, amit még az előző tulaj tett bele nekem, csupán 2-3 évet bírt, szóval a fenti márkákban gondolkoznék, másban nem igazán - Bosch, NGK ilyen sorrendben.

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy a lambdaszondának van valami baja, mert hozza a következő hibakódokat:

130: funkció rendellenesség

135: fűtő áramkör rendellenesség

és az elmúlt 200km-en olyan 1,5l többletfogyit jelzett

Kérdésem az lenne, hogy milyen márkát érdemes/szabad venni lambdaszondából?

Gyári Opel kb 50000HUF, de láttam NGK-t 34000-ért.

NGK-ról vélemény?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Most nyomoztam ki hogy az olaj ami benne van castrol 5w30as nem is rendelkezik a GM legújjabb dexos 2 ajámlásával ????na most akkor mehetek e vele nyugodtan vagy cseréljem le az ajánlottra

??előre is köszi

Az 5w30 az teljesen szintetikus, baj nem lesz belőle, gondolom az ACEA A3/B3-at teljesíti (2002-ben ez volt a minimum előírás benzines motorokhoz, talán 2003-ra sem változott :) ). A következő olajcserénél keress dexos2-es olajat, hogy nyugodtan aludj. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt. Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2006-os 14xep astrám van behr fűtésrendszerrel. Kiéget a fűtéskonzol izzója. Gondoltam kiveszem és veszek újat, de ahogy kipattant be is esett és már nem lett meg. Így azt sem tudom milyen fajta kell bele. Tudna valaki segíteni milyen izzó kell bele?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt. Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2006-os 14xep astrám van behr fűtésrendszerrel. Kiéget a fűtéskonzol izzója. Gondoltam kiveszem és veszek újat, de ahogy kipattant be is esett és már nem lett meg. Így azt sem tudom milyen fajta kell bele. Tudna valaki segíteni milyen izzó kell bele?

Köszönöm

rizsszem izzó kell bele, de nem tudom mekkora teljesítményű.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az 5w30 az teljesen szintetikus, baj nem lesz belőle, gondolom az ACEA A3/B3-at teljesíti (2002-ben ez volt a minimum előírás benzines motorokhoz, talán 2003-ra sem változott :) ). A következő olajcserénél keress dexos2-es olajat, hogy nyugodtan aludj. :)

Nagyon köszönöm!
Link to comment
Megosztás:

Az 5w30 az teljesen szintetikus, baj nem lesz belőle, gondolom az ACEA A3/B3-at teljesíti (2002-ben ez volt a minimum előírás benzines motorokhoz, talán 2003-ra sem változott :) ). A következő olajcserénél keress dexos2-es olajat, hogy nyugodtan aludj. :)

Nagyon köszönöm!
Link to comment
Megosztás:

ez így csak fél info...

P0141 ből négy fajta hiba van.

Lambda-szonda fűtőáramkör alacsony feszültség (1 hengersor 2 érzékelő)

Lambda-szonda fűtőáramkör magas feszültség (1 hengersor 2 érzékelő)

O2 érzékelő fűtés áramkör hiba (1. hengersor, 2-es érzékelő)

O2 érzékelő fűtőáramkör nincs a névleges tartományban (1. hengersor, 2. érzékelő)

Szerintem gépet neki....

Nekem is előjött ez a hiba. Honnan lehet tudni h mi a valos? Opcommal olvastam ki es csak annyi volt h p0141-(4)

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ezeknek utánaolvastam, mikor cseréltem.

Amennyiben nem akarsz gyárit - én sem akartam ~50e Ft-ot kiadni érte -, úgy motormérettől függően (mivel nem látom, mi az áldozat) az alábbiakat venném én:

1.4-esbe van Bosch elérhető áron (nem univerzálisra gondolok, hanem plug & playre), abba ezt a márkát keresném; ha nagymotoros a gép pl. 1.8-as, akkor viszont a Bosch ritka és drága lesz, így én NGK-t tettem bele, jóárasítva valami ~27-28k-ért jutottam hozzá.

A cserélt "noname" utángyártott szonda, amit még az előző tulaj tett bele nekem, csupán 2-3 évet bírt, szóval a fenti márkákban gondolkoznék, másban nem igazán - Bosch, NGK ilyen sorrendben.

1,8-as a gép (Z18XE) és valóban elég húzós árak vannak, ahogy írtad Bosch kb 50e, NGK-t 32-ért láttam és Delphi-t pedig 15-ért. Még nem jutott el szerelőig az autó, hogy megnézzük tényleg mi a baja, de valószínűleg kell majd bele.

Páran ajánlották a Delphit, állítólag az is jó.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg üzemanyag szivattyú környékén lehet gond. Vagy annak a reléje. Kezd kipurcanni. Ilyenkor szokott hibakód nélkül nem beindulni.

Ha nem jön elő újra a hiba, nehéz megtalálni. Legjobb amikor nem indul, gyújtáson megnézni dolgozik-e az AC.

Ha nem akkor vagy a relé vagy a pumpa halt meg. Ha dolgozik, de alig jön a benzin, akkor a tankban lehet cső repedés vagy ilyesmi.

Szerintem megszorult az AC szivattyu. Neha eleg az uzemanyag tankot megutogetni es ilyenkor megszunik a hiba. Omegaval jartam igy... Azt hiszem astranal a hatso ules alatt van. Ha elojon a hiba ujra, probald meg hatarozottan megutogetni a tankot kb ott ahol az AC van, altalaban segit. Ha beigazolodik a gyanu, AC csere...

Köszi a tippeket, azóta nem csinálta a nyavalyás! :) Bár még mondtak egy folytószelepház tisztitást is, azt megcsináltam!

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Z16XEP motornal hol a banatban van az EGR szelep? A szelepfedel mellett jobbra lent van valami "olyasmi", de az nem hasonlit azokhoz az EGR szelepekhez amiket pl. a "levakolas fele" leirasban lattam. Teljesen mas alakja van. Szeretnem kipucovalni mert minden sebesseg fokozatban rangat a verda 2000 - 2500 as fordulaton. Hiba nincs az ECU ban...

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt. Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2006-os 14xep astrám van behr fűtésrendszerrel. Kiéget a fűtéskonzol izzója. Gondoltam kiveszem és veszek újat, de ahogy kipattant be is esett és már nem lett meg. Így azt sem tudom milyen fajta kell bele. Tudna valaki segíteni milyen izzó kell bele?

Köszönöm

T5 1.3W

http://kepfeltoltes.hu/view/150805/20150805_185126_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : astra 1
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Koszi, megleltem. Az az amire gondoltam. ;)

Urak!

Z16XEP motornal hol a banatban van az EGR szelep? A szelepfedel mellett jobbra lent van valami "olyasmi", de az nem hasonlit azokhoz az EGR szelepekhez amiket pl. a "levakolas fele" leirasban lattam. Teljesen mas alakja van. Szeretnem kipucovalni mert minden sebesseg fokozatban rangat a verda 2000 - 2500 as fordulaton. Hiba nincs az ECU ban...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy H Astrám 1,7 cdti és a kuplung ha nincs kinyomva akkor fura kattogó hangot ad. Ha lassan benyomom a kuplungot meg lehet érezni hogy remeg a pedál. Gondolom ez a 2 tömegű lendkerék lehet. Tud e valaki egy olcsó helyet ahol ezt javítják. Meg hallottam egy 2 tömegű lenkerék kiváltásához valami megoldást, az jó lehet? Árat tud valaki mondani mennyibe fog fájni? Meg szervizet aki foglalkozik ezekkel. Köszönöm

Üdv: Lacy

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.