Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

 

Előre is bocsánat, hogy teljesen újként már kérdésekkel jövök, de most örököltem meg a kocsit, s olyan hibákat produkál, amiket korábban nem. Igazság szerint a hibáról a 9xx valamelyik oldalán találtam leírást, hogy mi minden lehet a probléma, de gondoltam, hogy inkább összefoglalom, s ha valamit kihagytam, mert máshol volt róla szó, akkor kérlek, javítsatok ki, s írjátok le. :)

A kocsiról: astra g, 2000-es, 1.4 16V benzines. Apu élete alatt mindössze 82k km-t tett bele.

A hiba: Reggel pöccre indul a kocsi. Indítás után ha megállok, először a kocsi elkezd "remegni", utána ha megyek, s beteszem üresbe vagy megállok, s benyomom a kuplungot, az alapjárat leesik nullára, kigyulladnak a lámpák. Újra lehet indítani, de egyre nehezebben. Viszont azt vettem észre, hogyha a vízhőfok eléri a 80-at, utána megszűnnek a jelenségek.

 

Amiket a fórumon eddig olvastam:

- alapos tisztítás

- EGR szelep

- gyertya

- trafó

- alapjárati motor

- lambda szonda

 

Az első három megvolt, tavasszal cseréltettem az egr szelepet, nyáron volt gyertyacsere, tegnap alaposan kipucolta a szerelő a kocsit -elvileg-. Sajnos ma reggel ismét két motorleállással értem be munkába. Beszéltem a szerelővel, annyit mondott, hogy trafócsere. Viszont azt is olvastam, hogy sok hozzászólónál ez sem segített. Érdemes végigmenni ezen a soron, vagy hol érdemes kezdeni?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Mi is azért járunk ide hogy kérdezzünk egymástól, egyébként ki nem állhatjuk egymást...   :D

Folytószelep tisztítás, azt nem látom a listában ami nagyjából talán a megoldást is meghozhatja. Továbbá keress vissza a hozzászólások közt, egy fagyizás nem ártana a kocsinak, pláne ha nem nagyon volt nyüstölve (vagy többnyire városban használtátok). 

Link to comment
Megosztás:

Mi is azért járunk ide hogy kérdezzünk egymástól, egyébként ki nem állhatjuk egymást...   :D

Folytószelep tisztítás, azt nem látom a listában ami nagyjából talán a megoldást is meghozhatja. Továbbá keress vissza a hozzászólások közt, egy fagyizás nem ártana a kocsinak, pláne ha nem nagyon volt nyüstölve (vagy többnyire városban használtátok). 

Köszönöm a választ! :)

Mikor először jelentkezett a probléma, elvittem az opel gyimesbe, ott annyit mondtak, hogy rendszertisztítót fújtak bele.  Azt mondták, ha ez nem használ, akkor trafócsere. 2 napig nem volt vele probléma, majd újra jelentkezett. Ezután vittem a régi szerelőjéhez tegnap, aki takarította s egy csomó szutykot ki is szedett. Leszedte az egr-t is, áttisztította. Annyit mondott, hogyha nem segít, akkor bizony trafó. Ezután kezdtem el olvasgatni a fórumokat, s próbáltam választ találni. 

Rendszertisztító = folytószelep?  Ennyire nem értek sajnos hozzá.

Ha nem, akkor kergetek egy leírást, hogy lehet megcsinálni, mert holnap hosszabb útra indulunk, s elvileg a célállomásnál meg lehet csinálni a tisztítást.

Módosítva : Proh
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ! :)

Mikor először jelentkezett a probléma, elvittem az opel gyimesbe, ott annyit mondtak, hogy rendszertisztítót fújtak bele.  Azt mondták, ha ez nem használ, akkor trafócsere. 2 napig nem volt vele probléma, majd újra jelentkezett. Ezután vittem a régi szerelőjéhez tegnap, aki takarította s egy csomó szutykot ki is szedett. Leszedte az egr-t is, áttisztította. Annyit mondott, hogyha nem segít, akkor bizony trafó. Ezután kezdtem el olvasgatni a fórumokat, s próbáltam választ találni. 

Rendszertisztító = folytószelep?  Ennyire nem értek sajnos hozzá.

Ha nem, akkor kergetek egy leírást, hogy lehet megcsinálni, mert holnap hosszabb útra indulunk, s elvileg a célállomásnál meg lehet csinálni a tisztítást.

Ez a rendszertisztító elég kamu gyanús nekem... A folytószelepet szét kell szedni/lebontani és úgy szépre/tisztára mosni. Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve? Nem ártana, nem nagy tétel (kb 1500-2000-2500Ft), cseréje sem nagy mutatvány. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez a rendszertisztító elég kamu gyanús nekem... A folytószelepet szét kell szedni/lebontani és úgy szépre/tisztára mosni. Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve? Nem ártana, nem nagy tétel (kb 1500-2000-2500Ft), cseréje sem nagy mutatvány. 

Tavaly halt meg apu, utána amit ráköltöttem a kocsira:

 

tavaly októberben 70k-nál vezérműszíj, görgő, vízpumpa csere,  komplett kipufogó csere, olajcsere -amit addig használt apu azt folytattam-10w40

júliusban gyertyacsere-2 pólusú gm gyertya volt benne, 2 pólusú ngk-ra lett cserélve, benzinszűrő csere, kézifékbowden, mert megnyúlt, s november helyett akkor lett megejtve még egy olajcsere, de ezúttal már  5w30-as olajra, mert azt ajánlották többen is. Ezért ijedtem meg, mikor a szerelő ezeket mondta, mert nem egy kis összegről van szó, ha a trafót meg a többit nézem...

 

Akkor holnap vagy holnapután megpróbálom megejteni a tisztítást, már csak a szétszedéshez kell találnom útmutatót. :)

 

Amúgy megvan a munkalap, amit a gyimes adott, azon felszámoltak 30 perc munkadíjat, meg valamilyen spray-t. Most fejből nem emlékszem rá, de otthon megnézem, s leírom, h mit használtak :)

 

Köszönöm szépen az eddigi válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Tavaly halt meg apu, utána amit ráköltöttem a kocsira:

 

tavaly októberben 70k-nál vezérműszíj, görgő, vízpumpa csere,  komplett kipufogó csere, olajcsere -amit addig használt apu azt folytattam-10w40

júliusban gyertyacsere-2 pólusú gm gyertya volt benne, 2 pólusú ngk-ra lett cserélve, benzinszűrő csere, kézifékbowden, mert megnyúlt, s november helyett akkor lett megejtve még egy olajcsere, de ezúttal már  5w30-as olajra, mert azt ajánlották többen is. Ezért ijedtem meg, mikor a szerelő ezeket mondta, mert nem egy kis összegről van szó, ha a trafót meg a többit nézem...

 

Akkor holnap vagy holnapután megpróbálom megejteni a tisztítást, már csak a szétszedéshez kell találnom útmutatót. :)

 

Amúgy megvan a munkalap, amit a gyimes adott, azon felszámoltak 30 perc munkadíjat, meg valamilyen spray-t. Most fejből nem emlékszem rá, de otthon megnézem, s leírom, h mit használtak :)

 

Köszönöm szépen az eddigi válaszokat!

 

Tgabika76 itt a forumban a leírásoknál csinált egy kis leírást ezzel kapcsolatban, ennél részletesebb nem hiszem hogy létezik és teljesen érthető is :)

Őszinte részvétem!

Üdv köztünk :)

http://www.opelforum.hu/topic/1986-fojtoszelephaz-tisztitasa/

 

Módosítva : ftamas0201
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tgabika76 itt a forumban a leírásoknál csinált egy kis leírást ezzel kapcsolatban, ennél részletesebb nem hiszem hogy létezik és teljesen érthető is :)

Őszinte részvétem!

Üdv köztünk :)

http://www.opelforum.hu/topic/1986-fojtoszelephaz-tisztitasa/

 

Köszönöm a linket, ezt tényleg nem láttam még. Holnap megpróbálkozok vele, s remélem, hogy tényleg csak ennyi a baja. :)

S köszi szépen a befogadást! :)

Link to comment
Megosztás:

Ez a rendszertisztító elég kamu gyanús nekem... A folytószelepet szét kell szedni/lebontani és úgy szépre/tisztára mosni. Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve? Nem ártana, nem nagy tétel (kb 1500-2000-2500Ft), cseréje sem nagy mutatvány. 

 

Haza is értem, megkerestem a számlát. Annyi szerepel rajta, hogy Tisztító spray C. illetve hogy 0,3 db.

Viszont a hiba listám tovább bővült a motorleálláson kívűl:

Ahogy hazaértem, s kiszálltam még járó motornál, azt hallottam, h a kipuffogó "töfög/dohog". Nem tudom jól megfogalmazni, de megpróbálom. Olyan, mintha a természetes alapjárat mellett 1-2 másodpercenként egy egy erősebb durranás lenne, valamint a motor erősebben rezonál. Ha ráteszem a kezem az ecotec feliratra, mintha masszázságyon lenne a kezem... Valamint úgy tűnik, hogy eltárolt egy hibakódot, mert világít a sárga jelzőlámpa. Eddig ilyet még nem produkált..... Beleillik a folytószelep elpiszkolódásába?

Link to comment
Megosztás:

Haza is értem, megkerestem a számlát. Annyi szerepel rajta, hogy Tisztító spray C. illetve hogy 0,3 db.

Viszont a hiba listám tovább bővült a motorleálláson kívűl:

Ahogy hazaértem, s kiszálltam még járó motornál, azt hallottam, h a kipuffogó "töfög/dohog". Nem tudom jól megfogalmazni, de megpróbálom. Olyan, mintha a természetes alapjárat mellett 1-2 másodpercenként egy egy erősebb durranás lenne, valamint a motor erősebben rezonál. Ha ráteszem a kezem az ecotec feliratra, mintha masszázságyon lenne a kezem... Valamint úgy tűnik, hogy eltárolt egy hibakódot, mert világít a sárga jelzőlámpa. Eddig ilyet még nem produkált..... Beleillik a folytószelep elpiszkolódásába?

 

 

Olvasd ki a hibakódot, aztán lehet tovább lépni: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Hibak-d-olvas-s:Lehet, hogy szelepszorulás és egy meghajtás (amikor épp rendesen jár) segítene a problémán.

 

 

Azaz fagyiiiI. Igaz kicsit hűvös van hozzá. :D

Aláírásomban a fogalom kifejtve. :D

Link to comment
Megosztás:

Tavaly halt meg apu, utána amit ráköltöttem a kocsira:

 

tavaly októberben 70k-nál vezérműszíj, görgő, vízpumpa csere,  komplett kipufogó csere, olajcsere -amit addig használt apu azt folytattam-10w40

júliusban gyertyacsere-2 pólusú gm gyertya volt benne, 2 pólusú ngk-ra lett cserélve, benzinszűrő csere, kézifékbowden, mert megnyúlt, s november helyett akkor lett megejtve még egy olajcsere, de ezúttal már  5w30-as olajra, mert azt ajánlották többen is. Ezért ijedtem meg, mikor a szerelő ezeket mondta, mert nem egy kis összegről van szó, ha a trafót meg a többit nézem...

 

Akkor holnap vagy holnapután megpróbálom megejteni a tisztítást, már csak a szétszedéshez kell találnom útmutatót. :)

 

Amúgy megvan a munkalap, amit a gyimes adott, azon felszámoltak 30 perc munkadíjat, meg valamilyen spray-t. Most fejből nem emlékszem rá, de otthon megnézem, s leírom, h mit használtak :)

 

Köszönöm szépen az eddigi válaszokat!

 

 

Lehet jobban jártál volna ha maradsz a GM gyertyánál, ez az NGK már nem az igazi...

Link to comment
Megosztás:

Az Opel a GM gyertyát szereti.Szerelőm szerint a nem belevaló gyertya megeheti a trafót.Lehet ezért zihál:)

 

Ezzel én nem értek egyet, három Opelt is elkoptattam már, de mindegyikbe jó volt az NGK. Az iridiumost is szerette. Persze ha nem belevaló, az más, de van belevaló NGK, és belevaló iridiumos is.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.(z14xep) Beinditáskor csinál olyat a motor,hogy 4-5mp-ig nincsen olajnymás (nem alszik el a lámpa sem)és ilyenkor ugye nem fesziti a láncot sem, nagyon csunyán szól,egy éve volt komplett vezérlés csere (gyári GM).Ez a jelenség hol van hol nincsen független napszaktól vagy,hogy mennyit állt a kocsi,van,hogy már tiz perc állás után is előjön,van hogy egész nap jó.Opel szervizben mértek olajnyomást alapjáraton 80c° 1,5 bar volt .Olaj szűrő gyári

,olaj gm 5w30 de próbáltam eneos-al is ugyanez a helyzet.

Olvasgattam ,hogy az olajnyomástartó szelep is lehet rossz.

Talpszűrő tisztitás is volt már.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.(z14xep) Beinditáskor csinál olyat a motor,hogy 4-5mp-ig nincsen olajnymás (nem alszik el a lámpa sem)és ilyenkor ugye nem fesziti a láncot sem, nagyon csunyán szól,egy éve volt komplett vezérlés csere (gyári GM).Ez a jelenség hol van hol nincsen független napszaktól vagy,hogy mennyit állt a kocsi,van,hogy már tiz perc állás után is előjön,van hogy egész nap jó.Opel szervizben mértek olajnyomást alapjáraton 80c° 1,5 bar volt .Olaj szűrő gyári

,olaj gm 5w30 de próbáltam eneos-al is ugyanez a helyzet.

Olvasgattam ,hogy az olajnyomástartó szelep is lehet rossz.

Talpszűrő tisztitás is volt már.

 

Lehet, hogy beragad a láncfeszítő dugattyúja, mert sok a lerakódás. Én pl. ezért soha többé nem fogok használni GM 5W-30 olajat, hiába dexos2. Attól lesz trutymós a motor, nem csak nálam volt így, akár még súlyos következményei is lehetnek. Nekem a hidrotökék szoktak volt leragadni - amikor még ez az olaj volt benne, és még a GM 10W-40-es is jobb bele - kevesebb kárt tesz! Motoröblítés, prémium 5W-40-es olaj, és elmúlik. Tapasztalat, Z14XEP-nél bevált, pedig még nem volt vézerléscsere (GM 5W-30-nél már akartam annyira hangos volt).

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2007-es G Astra, Z14XEP motor (126e km). Tavaly elengedte a vizet a vízpumpánál, cseréltem a vízpumpát. Lassan csökkent a hűtővízszint, mire sikerült megtalálnom a hiba forrását, a vízpumpától a belső fűtőradiátorhoz menő csőnél volt szivárgás --> cső csere.

Egy ideig jó volt, aztán tavasszal elkezdett hidegen és melegen is csattogni, teljesen véletlenszerűen. Ugyanakkor a hűtővíz is elkezdett lassanként fogyni a tartályból. Az autó alatt nem volt víz, irány a szerelő, hibát nem talált. Javaslatára ki lett cserélve a vezérműház tömítés+vezérműlánc+feszítők+hidraulikus feszítő. Motor átmosása és kapott Castrol Edge 5W-30 olajat. Kb. 6e km-ig csönd volt, most olyat csinál, hogy melegen elkezdett ismét csattogni gázadásra megszűnik majd ismét előjön. A víz továbbra is lassaként fogyogat, olajszint nem változik, csobogó hang azonban hallható a műszerfal mögül.

Remélem nem hengerfejtömítés lesz.

Úgy tűnik az olajnyomással van valami, esetleg átmosás+új olaj?

A vízfogyás továbbra is rejtély. Néha napokig nem látszik fogyás, aztán meg eltűnik hirtelen a min. szint alá.

Nemsokára újra meglátogatom a szerelőt. Addig is esetleg tipp valakinek?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Meg kellene nézni hogy nincs-e zárva a zsalu. A kesztyűtartót kell kivenni.

Amikor még működött akkor úgy éreztem, hogy nyit-zár rendesen mert teljesen másképp fújja a levegőt na meg ugye alapból is nagyon párásodott ha meg még a belső levegő keringetést is rányomtam akkor aztán még annál is jobban...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2007-es G Astra, Z14XEP motor (126e km). Tavaly elengedte a vizet a vízpumpánál, cseréltem a vízpumpát. Lassan csökkent a hűtővízszint, mire sikerült megtalálnom a hiba forrását, a vízpumpától a belső fűtőradiátorhoz menő csőnél volt szivárgás --> cső csere.

Egy ideig jó volt, aztán tavasszal elkezdett hidegen és melegen is csattogni, teljesen véletlenszerűen. Ugyanakkor a hűtővíz is elkezdett lassanként fogyni a tartályból. Az autó alatt nem volt víz, irány a szerelő, hibát nem talált. Javaslatára ki lett cserélve a vezérműház tömítés+vezérműlánc+feszítők+hidraulikus feszítő. Motor átmosása és kapott Castrol Edge 5W-30 olajat. Kb. 6e km-ig csönd volt, most olyat csinál, hogy melegen elkezdett ismét csattogni gázadásra megszűnik majd ismét előjön. A víz továbbra is lassaként fogyogat, olajszint nem változik, csobogó hang azonban hallható a műszerfal mögül.

Remélem nem hengerfejtömítés lesz.

Úgy tűnik az olajnyomással van valami, esetleg átmosás+új olaj?

A vízfogyás továbbra is rejtély. Néha napokig nem látszik fogyás, aztán meg eltűnik hirtelen a min. szint alá.

Nemsokára újra meglátogatom a szerelőt. Addig is esetleg tipp valakinek?

Köszi.

Garázsban tartod az autód? Ha igen, akkor teríts alá papírt és látod ha csepeg ill. az irányát is be lehet célozni. Továbbá ha melegen leállítod nincs a hűtőmaszknál fagyálló szag? (Mondjuk ezek zárt légtérben messze jobban észlelhető jelenségek..) Amíg nem volt garázsos sz autóm addig ezek nem tűntek fel nekem. Aztán tapasztaltam hogy a meleg motornál fagyálló szag terjeng de nem foglalkoztam vele mert nem fogyott. Aztán fél évvel később pici cseppnyom volt a lökhárító alatt, tettem alá edényt és figyeltem. 1 hónap alatt kb 1dl csepeg el, a hűtőm adta meg magát, egy eldugott helyen könnyezik. Amíg csak akkora volt addig ugye csak szag volt de nem fogyott, azt a kis mennyiséget a meleg hűtő elpárologtatta. Már csepeg is, cserélni kell. Parkolóban ezt nehezebb kiszűrni. De lehet h egy cső fáradt el esetedben smi csak melegen/nyomás alatt folyat amíg mész vele.Azt nehéz lesz otthoni körülmény mellett nyakon csípni. Ahhoz szerelő kell aki vákummal ránéz a rendszerre.

Link to comment
Megosztás:

Garázsban tartod az autód? Ha igen, akkor teríts alá papírt és látod ha csepeg ill. az irányát is be lehet célozni. Továbbá ha melegen leállítod nincs a hűtőmaszknál fagyálló szag? (Mondjuk ezek zárt légtérben messze jobban észlelhető jelenségek..) Amíg nem volt garázsos sz autóm addig ezek nem tűntek fel nekem. Aztán tapasztaltam hogy a meleg motornál fagyálló szag terjeng de nem foglalkoztam vele mert nem fogyott. Aztán fél évvel később pici cseppnyom volt a lökhárító alatt, tettem alá edényt és figyeltem. 1 hónap alatt kb 1dl csepeg el, a hűtőm adta meg magát, egy eldugott helyen könnyezik. Amíg csak akkora volt addig ugye csak szag volt de nem fogyott, azt a kis mennyiséget a meleg hűtő elpárologtatta. Már csepeg is, cserélni kell. Parkolóban ezt nehezebb kiszűrni. De lehet h egy cső fáradt el esetedben smi csak melegen/nyomás alatt folyat amíg mész vele.Azt nehéz lesz otthoni körülmény mellett nyakon csípni. Ahhoz szerelő kell aki vákummal ránéz a rendszerre.

Nem garázsban van, de tető alatt.

Nincs alatta egy csöpp víz sem ezt már alaposan körbejártam. A fűtőradiátor volt még gyanús, de nincs fagyállószag az utastérben és nem vizes a szőnyeg/burkolat sem.

Egy dolgot találtam ahol egy picit engedte a vizet, a radiátor tetejénél lévő túlnyomás cső bilincsnél. Ezt meghúztam és vártam az eredményt, kb. 150 km-ig látszólag semmi fogyás majd hirtelen megint minimum alatt.

Az mennyire normális jelenség, hogy hidegen a szintet beállítom, kb. 50 km után ránézek ugyancsak hideg motornál és jóval lentebb van a szint. Kiegyenlítőtartály sapka levesz, szisszenés és a vízszint újra a beállított helyen van. Ennek teljesen így kell lennie? Meddig tartja a nyomást a hűtőrendszer? Amúgy a vastag gumicsővet megnyomva teljesen normális, nincs felkeményedve. 

Link to comment
Megosztás:

Ezek nélkül is látják a HSZT!!

Sziasztok!

Az lenne a problémám, hogy menet közben egyszerűen leállt a motor alattam. Amikor próbáltam indítani, csak köszörű hangot ad ki és nem indul be. A hosszbordás ékszíjat mozgatja, de  semmit nem csinál. Astra F 97, 1,4 16V

Egy betűvel arrébb.

Ezer dolog lehet, akku, gyújtás, benzin....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én körülbelül 2,5 hónapja vettem egy 1,6 benzines kombi G astrát és lenne pár kérdésem hátha tud valaki segíteni!
Na szóval 1: Amikor vissza esik a fordulat 1,5 alá és erölködnie kell egy kicsit a motornak akkor erős zörgő hangot ad ki mintha valami nem lenne normálisan rögzítve és rezegne! a Szerelőm nem tudott rá semmi konkrétat mondani igazából tippje sem volt rá vagy ez normális esetleg?
Valamint 2: amikor megvettem vezérműszíjcsere olajcsere olajszűrő csere légszűrő csere kézifékbovden csere illetve elől mindkét féktárcsa és fékpofa csere is történt! De elől valami nem frankó mert menet közben olyan 20km/h fölötti sebességtől "nyekereg". Nemtudom mennyire probléma de engem nagyon irritál a hang! Azt mondta a szerelőm hogy kell neki egy kis idő míg bekopik de már több mint 5 ezer km-t tettem meg vele a csere óta nincs olyan hogy ennyi út alatt is csinálja. Múltkor elvittem hozzá lecsedte a kerekeket és semmit nem észleltünk se erős kopásnyom se elszineződés nem akad könnyen elfordítható kézzel is! Mondott még olyat hogy valami gumibetéteket kellene megpróbálni cserélni (lehet hülyeséget mondtam előre is elnézést :D) ez mennyire reális vagy van valakinek valami tippje rá?
3: lehet az elsővel van összefüggésben de alapjáraton is lehet hallani kis zörgő hangot de az nagyon minimális néha erősebb de azt is csak ha közel hajolunk a motorhoz akkor lehet hallani!
Előre is köszönöm válaszotokat! Szép napot!:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én körülbelül 2,5 hónapja vettem egy 1,6 benzines kombi G astrát és lenne pár kérdésem hátha tud valaki segíteni!
Na szóval 1: Amikor vissza esik a fordulat 1,5 alá és erölködnie kell egy kicsit a motornak akkor erős zörgő hangot ad ki mintha valami nem lenne normálisan rögzítve és rezegne! a Szerelőm nem tudott rá semmi konkrétat mondani igazából tippje sem volt rá vagy ez normális esetleg?
Valamint 2: amikor megvettem vezérműszíjcsere olajcsere olajszűrő csere légszűrő csere kézifékbovden csere illetve elől mindkét féktárcsa és fékpofa csere is történt! De elől valami nem frankó mert menet közben olyan 20km/h fölötti sebességtől "nyekereg". Nemtudom mennyire probléma de engem nagyon irritál a hang! Azt mondta a szerelőm hogy kell neki egy kis idő míg bekopik de már több mint 5 ezer km-t tettem meg vele a csere óta nincs olyan hogy ennyi út alatt is csinálja. Múltkor elvittem hozzá lecsedte a kerekeket és semmit nem észleltünk se erős kopásnyom se elszineződés nem akad könnyen elfordítható kézzel is! Mondott még olyat hogy valami gumibetéteket kellene megpróbálni cserélni (lehet hülyeséget mondtam előre is elnézést :D) ez mennyire reális vagy van valakinek valami tippje rá?
3: lehet az elsővel van összefüggésben de alapjáraton is lehet hallani kis zörgő hangot de az nagyon minimális néha erősebb de azt is csak ha közel hajolunk a motorhoz akkor lehet hallani!
Előre is köszönöm válaszotokat! Szép napot!:)

Akkor sorban:

1, Motortér, akkor a kézrátételes megállapítás akár működhet is, de bizonyos karosszériaelemek zörgése is "kitapintható". (Nekem pl  légszűrőház zörgött bizonyos fordulaton. Rezgéscsökkentő szivacshab -vagy mi, nem nedvszívó, asszem- alá és csendben van. Persze azóta is cserélem a tartóbakokat...)

2, Milyen fékbetét ment bele? Van típus amitől nyekereg ha kell ha nem... De lehet sok mindentől, pl rosszul lett összeszerelve, nem enged vissza a dugattyú stb.

3, Milyen motor van a kocsidban? Még egy évjáratot  sem tudunk, abból megtippelhető lenne hogy X vagy Z vagy Twinport... (Vissza az egyes ponthoz, kézrátétel. Végig kell tapogatni, lehet hogy csak valami berezonál. Ha hozzáérsz és elhallgat akkor megvan a hiba. Ha a motor belsejében van a hiba(?), azt a monitor előtt ülve senki nem fogja tudni biztosra megmondani.)

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor sorban:

1, Motortér, akkor a kézrátételes megállapítás akár működhet is, de bizonyos karosszériaelemek zörgése is "kitapintható". (Nekem pl  légszűrőház zörgött bizonyos fordulaton. Rezgéscsökkentő szivacshab -vagy mi, nem nedvszívó, asszem- alá és csendben van. Persze azóta is cserélem a tartóbakokat...)

2, Milyen fékbetét ment bele? Van típus amitől nyekereg ha kell ha nem... De lehet sok mindentől, pl rosszul lett összeszerelve, nem enged vissza a dugattyú stb.

3, Milyen motor van a kocsidban? Még egy évjáratot  sem tudunk, abból megtippelhető lenne hogy X vagy Z vagy Twinport... (Vissza az egyes ponthoz, kézrátétel. Végig kell tapogatni, lehet hogy csak valami berezonál. Ha hozzáérsz és elhallgat akkor megvan a hiba. Ha a motor belsejében van a hiba(?), azt a monitor előtt ülve senki nem fogja tudni biztosra megmondani.)

Most éppen szerelőnél van csütörtökön megyek érte hátsó fék csere lesz mert a belső fék betétek  (?) El koptak és van egy kis pöcök rajta ami rezgő hangot adott ki fékezés közbe utána tudok adatokat mondani pontosan! Viszont Köszi a tippet majd mondom is neki és kipróbáljuk hogy hátha sikerül úgy találni valamit!!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.