Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ez elég szarul néz ki, gondolom nem tesz jót a fém alkatrészeknek. Ahogy Imy is irta van rajta lyuk.

Most néztem.

Van lyuk az ablaktörlő tengelyével a motor irányával egy-vonalba. Szóval a legalján.

Köszi! Kitakarítottam. Én alig egy éve vettem a gépet, azóta esők után néha-néha eltűnődtem ezen hogy miért ilyen. Szerintem az előző tulaj ilyennel nem foglakozott, tehát ez majd egy évtizedig áztatva volt ha össze gyűlt ott a víz. Holnap felnyitom a kar csavartakaró részét, kezdődhet a kárfelmérés/kárelhárítás... Nem tudom mire számíthatok, de reménykedem hogy nem szenvedett nagy kárt, át is fújom valami cuccal (korrózió ellen védő olaj).

Link to comment
Megosztás:

Hát eleinte olyannal, amit be kell tenni az utastétbe, és megnyomni, amíg ki nem megy az összes, és utána várni. Az nem igazán használt.

Majd egyszer Unixba tévedtem, s vettem olyat ami a képen van.

Teljesen jó. Most úgy csinálom, s eddig a legjobb módszer, hogy 4-esre állítom a ventilátort, és a levegőszívó nyilláson kb fél percig nyomom neki. Majd gyorsan kinyitom az ajtót,a belső levegőkeringetést bekapcsolom, és ~kb 5 percig járatom. Azóta megszűnt a büdi, s tovább bírja. (4-5-6 hónap)

Köszönöm a válaszokat!

Legközelebb én is átfújom már a rendszert, tavasszal majd olajcserekor, mivel ekkor szoktam pollenszűrőt is cserélni. Bár, ha nem nagy macera, lehet, hogy megejtem még most augusztusban. A pollenszűrőt kivéve kell betolni így a cuccot neki?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Kitakarítottam. Én alig egy éve vettem a gépet, azóta esők után néha-néha eltűnődtem ezen hogy miért ilyen. Szerintem az előző tulaj ilyennel nem foglakozott, tehát ez majd egy évtizedig áztatva volt ha össze gyűlt ott a víz. Holnap felnyitom a kar csavartakaró részét, kezdődhet a kárfelmérés/kárelhárítás... Nem tudom mire számíthatok, de reménykedem hogy nem szenvedett nagy kárt, át is fújom valami cuccal (korrózió ellen védő olaj).

Ha lekapkodod az ablaktörlő karokat, akkor egy jó tanács: A csavart letekered, utánna az ablaktörlő kart felhajtod s igy mozgatod meg kicsit jobbra-balra, le-föl és tuti le fog jönni mindenféle csavarhúzoval feszegetés nélkül. Legalábbis nekem eme módszerrel már jó pár g astrárol lejött igy a kar, mindenféle törés nélkül. Na meg, ha már leszeded akkor meg tudod vizsgálni a két lefolyot, hogy nincs e eldugulva, igy az ősz előtt nem árthat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segitsegre van szuksegem!

A tunet a kovetkezo: Elso korben az tortent, hogy check engine, hutes vezerlo egyseg lampa. Oke, hibakod - Hutofolyadek jelado magas feszultseg / tartomanyon kivul .

Csere

Problema megjavult. Elojott egy kovetkezo!

Varosba ha van elottem auto fix ~ 87 fok a vizhom. Amint hosszabb tavon megyek alacsony fordulaton ugy, hogy nincs elottem auto lemegy ~82 kornyekere. Erdekes. Oke, csereljunk termosztatot. Csereltunk, megis ugyan ezt muveli

Otletek?

x20xer opc.

UI: Termosztat csere utan, elso inditaskor, 80 fokrol indult meg a mutato lefele. Mintha nyitott volna a termosztat ORA szerint 80 nal, holott 92 nel kene, es igen lassan mozdult ki a mutato. Letezik olyan hogy 5 fokkal eltert valami miatt?

Módosítva : H0r1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Akadt egy érdekes problémám.Minap azt tűnt fel,hogy 2500-as fordulat felett rezonál az autó.Minden sebességben és üresben is...kipróbáltam benyomott kuplunggal is akkor is..esetleg valaki tapasztalt már ilyet? Egy hibakódom van..Map szenzor alacsony feszültség..Nemhiszem,hogy köze lenne hozzá??!! 2002 1.8 16V Coupe Z18Xe

Link to comment
Megosztás:

Habot ne használj, mert ha belefolyik, az elektromos paneleket roncsolja!

Én ilyet szoktam használni:

http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=305&cat=26

Köszönöm a tanácsot és az ajánlatot, megfogadom. Lassan nekem is ismét esedékes lesz szerintem a fertőtlenítés, igaz tavasszal megejtették egyszer, de ideje lesz megint.

H0r1

Nekem is körülbelül így működik a termosztátom, nem hinném hogy ez olyan veszett nagy hiba lenne, nekem csak 40 fokba éri el a 90 fokot vagy ha sokat állok egy helyben illetve ha klímázok akkor még felmegy 90-92ig. Amúgy nekem is ~85 fok körül alakulnak a hőmérsékletek. (1.6 16v)

Zolika77

Lehet butaságot mondok és Te is próbáltad már, de guminyomást mértél? Nekem már produkált ilyet alacsony nyomású gumi. Viszont Faternál meg a centírozás segített, néha nem árt megejteni ezeket téli/nyári cserélgetéskor vagy ilyesmi. (Apró dolgok ezek nagyon és nem is kerül szinte pénzbe, de tudnak érdekes tüneteket produkálni, leginkább 90-es tempó felett) Ha próbáltad ezeket akkor nem szóltam. :)

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

10609168_10204556531214079_1012978024_n.

Tegnap 16 fokban igy allt a mutato. Ez 81 fok. Ez a kep hutofolyadek jelado ( blokk oldala ) csere utan keszult m0 -n mentem kb 30 km-t es idaig ment le.
Ugy sejtettem Termosztat, kicsereltuk es pont ugyan igy allt lakott teruleten kivul 26 fokban. Mivel eddig mindig 87 fokon allt, akarmit csinaltam ezert idegesit. Ha klimazok kb 85 ig lemegy mert folyamatosan mennek a ventik.

Link to comment
Megosztás:

UI: Termosztat csere utan, elso inditaskor, 80 fokrol indult meg a mutato lefele. Mintha nyitott volna a termosztat ORA szerint 80 nal, holott 92 nel kene, es igen lassan mozdult ki a mutato. Letezik olyan hogy 5 fokkal eltert valami miatt?

Tegnap 16 fokban igy allt a mutato. Ez 81 fok. Ez a kep hutofolyadek jelado ( blokk oldala ) csere utan keszult m0 -n mentem kb 30 km-t es idaig ment le.

Ugy sejtettem Termosztat, kicsereltuk es pont ugyan igy allt lakott teruleten kivul 26 fokban. Mivel eddig mindig 87 fokon allt, akarmit csinaltam ezert idegesit. Ha klimazok kb 85 ig lemegy mert folyamatosan mennek a ventik.

Sem a hőfokjeladó, sem a kijelző műszer, sem a termosztát nem laboratóriumi mérőeszközök, így néhány fok eltérés a kijelzett üzemi hőmérsékletben simán lehet egyik vagy másik cseréje után. Ez nem okoz gondot semminek sem a működésében, a motorvezérlő úgyis arra szabályoz hogy a lambda 1 legyen, az átmeneti időszakokban és tartományokban meg majd megtanulja a szükséges korrekciót.

Másrészt azt is vedd figyelembe, hogy a hőmérsékletkijelző műszer szándékosan kisebb értéket mutat, mint a valóság. Mégpedig azért, hogy az egységsugarú felhasználó ne essen kétségbe, ha a mutató elérné a száz fokot, hiszen akkor már "forr a víz", miközben a hűtőkör nyomás alatt van, nem forr a víz még benne 110 fokon sem, a motor meg köszöni szépen, jól elvan 100 fokos hűtővízzel is.

Módosítva : potyo
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sem a hőfokjeladó, sem a kijelző műszer, sem a termosztát nem laboratóriumi mérőeszközök, így néhány fok eltérés a kijelzett üzemi hőmérsékletben simán lehet egyik vagy másik cseréje után. Ez nem okoz gondot semminek sem a működésében, a motorvezérlő úgyis arra szabályoz hogy a lambda 1 legyen, az átmeneti időszakokban és tartományokban meg majd megtanulja a szükséges korrekciót.

Másrészt azt is vedd figyelembe, hogy a hőmérsékletkijelző műszer szándékosan kisebb értéket mutat, mint a valóság. Mégpedig azért, hogy az egységsugarú felhasználó ne essen kétségbe, ha a mutató elérné a száz fokot, hiszen akkor már "forr a víz", miközben a hűtőkör nyomás alatt van, nem forr a víz még benne 110 fokon sem, a motor meg köszöni szépen, jól elvan 100 fokos hűtővízzel is.

De szerintem ez kinézetre elég kevés!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

De szerintem ez kinézetre elég kevés!

Lehet akár hibás a hőmérsékletjeladó is, én is vettem már belőle hibásat, bár az kontakthibás volt. De mivel annak a cseréje óta van lejjebb a mutató, az előtt "jó" volt, és közben a motor valós hőmérséklete kis eséllyel változott, így ez inkább csak esztétikai probléma véleményem szerint.

Link to comment
Megosztás:

Lehet akár hibás a hőmérsékletjeladó is, én is vettem már belőle hibásat, bár az kontakthibás volt. De mivel annak a cseréje óta van lejjebb a mutató, az előtt "jó" volt, és közben a motor valós hőmérséklete kis eséllyel változott, így ez inkább csak esztétikai probléma véleményem szerint.

Irok majd egy hosszabb postot, hogy mi tortent

Roviden: Csotores tortent a teremgarazsba ahol alltam. Kuszobig allt a viz. Par napra ra, lurdybol hazafele kergettunk egy autot, es leesett a vizhofok. Lement "nullaba" es bedusitotta a kevereket. Azt hittuk huto vezerlo egyseg, es a viz nyirta ki. Csereltuk. Utana elkezdett check engine-ezni meg fulladozott durrogott leallt. Opcommal elo adat: 60 km utan 70 fokos viz. Hat arrol tudtuk hogy rossz, igy csereltuk a jeladot, majd eltunt a check engine hiba is, aztan most jott ez a fura homerseklet mutato, ami miatt csereltem termosztatot. Itt tartunk most. De kifejtem a torteneseket, de egyelore az ideg szetb... mert most szedtuk ki az auto belsejet, es a szonyeg tele van vizzel, es a tuzfalboritas is . Egesz hetvegen all a garazsba nyitott ajtokkal nulla belsovel hogy szaradjon.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Legközelebb én is átfújom már a rendszert, tavasszal majd olajcserekor, mivel ekkor szoktam pollenszűrőt is cserélni. Bár, ha nem nagy macera, lehet, hogy megejtem még most augusztusban. A pollenszűrőt kivéve kell betolni így a cuccot neki?

Utoljára nem vettem ki, csak cserkor szoktam. Mert vissza nem tudom tenni, hogy ne menjen szét.

Link to comment
Megosztás:

Ha lekapkodod az ablaktörlő karokat, akkor egy jó tanács: A csavart letekered, utánna az ablaktörlő kart felhajtod s igy mozgatod meg kicsit jobbra-balra, le-föl és tuti le fog jönni mindenféle csavarhúzoval feszegetés nélkül. Legalábbis nekem eme módszerrel már jó pár g astrárol lejött igy a kar, mindenféle törés nélkül. Na meg, ha már leszeded akkor meg tudod vizsgálni a két lefolyot, hogy nincs e eldugulva, igy az ősz előtt nem árthat.

Nem akarom ennyire megbontani, vagy kellene? Gondoltam megnézem hogy a csavar és környéke miként fest. Vagy ez okozhatott beszivárgással máshol problémát? (Eddig szerencsére sosem áztam be sehol, pedig csillaggarázs van még egyelőre.) A lefolyó alatt arra gondolsz, hogy a víz kifolyik-e a sárvédő alján? Mert mikor mosom, akkor folyik mindkét sárvédőnél... Köszi a tippeket előre is!

Link to comment
Megosztás:

Nem akarom ennyire megbontani, vagy kellene? Gondoltam megnézem hogy a csavar és környéke miként fest. Vagy ez okozhatott beszivárgással máshol problémát? (Eddig szerencsére sosem áztam be sehol, pedig csillaggarázs van még egyelőre.) A lefolyó alatt arra gondolsz, hogy a víz kifolyik-e a sárvédő alján? Mert mikor mosom, akkor folyik mindkét sárvédőnél... Köszi a tippeket előre is!

Ja, nem muszáj ennyire szétkapni, bár cirka 10 perc mindennel együtt, csak azt hittem alaposan szemügyre veszed a dolgokat. :)

Elvileg nem okoz semmi problémát, maximum rárohad az ablaktörlő kar s akkor kell vele szívni amikor a hátad közepébe sem kívánod. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.2 Astra a G alapjárat mennyi?Az enyém eddig jó volt,vagyis ingadozott hidegen.Most 1000 alatt van egy beosztással,de remeg az autó a motor is....eddig ez nem ilyen volt!Lehet állitani rajta följebb?Vagy mi lehet ez?

700-900 között. A remegés nem attól van. Motortartó gumibakok rendben? Megy mindegyik henger? Kuplung kinyomása után is remeg?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.2 Astra a G alapjárat mennyi?Az enyém eddig jó volt,vagyis ingadozott hidegen.Most 1000 alatt van egy beosztással,de remeg az autó a motor is....eddig ez nem ilyen volt!Lehet állitani rajta följebb?Vagy mi lehet ez?

Nekem a Z14XEP-n kb. 1000 hidegen, majd ahogy melegszik, akkor ejti le 750-re.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Eljutottunk oda, hogy itthon fozogetem a termosztatot. Hidegen tokeletesen zar, egy csepp vizet nem enged at, így arra a kovetkeztetesre jutottunk, hogy a LEADER markaju hutofolyadek homerseklet jelado nem tul minosegi alkatresz. 1 - 2 fok hulest, olyan drasztikusan el meg, hogy 80 ig leviszi az orat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.