Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szerintem ne bonyolítsd feleslegesen a saját életedet, illetve ne szegényítsd feleslegesen a pénztárcádat.

Alap, hogy ha 4 zár közül 1-hez kell másik kulcs, akkor azt az egyet (gyújtáskapcsoló) alakítjuk át, és nem a másik hármat (ajtózár, kesztyűtartózár, csoamgtérzár).

Megoldás: Ahogy írtam feljebb, a gyújtáskapcsolót kell átlamellázni, erről van tapasztalat. A lamellákat pedig a régi és az új gyújtáskapcsolóból kell összeválogatni, úgy, hogy az eredeti kulcshoz legyen jó a zárbetét. Ha nem sikerül maradéktalanul a válogatás, akkor a kiálló lamellákat reszelővel kell szintbe hozni.

Helló!

Először is köszönöm, hogy foglalkoztál a kérdésemmel!

Nem bonyolítom én túl az életem, de van egy - két szempont, amit nem írtam le.

1. A régi zárat szét kellett fúrnom, mert nem lehetett elfordítani a kulcsot és az Aldi parkolóban maradt vele az asszony

2. Ez még nem is lenne probléma az ajtózárból meg tudnám csinálni mert ott még meg vannak a számozott lamellák (az alapján rendelhetnék, bár azt nem tudom, hogy teljes lamella sor van-e a zárban), de az eredeti kulcsom szana - szét van kopva ami az új lamellákkal bajosan működne és a reszelés meg megint csak gányolás franc se tudja meddig lesz jó!

3. Jelenleg csak egy kulcs van a géphez, valahova eltűnt a másik, jó lenne még egy biztos ami ziher.

Így ha nem haragszol vitatkoznék azzal a felvetéssel, hogy a legjobb megoldás a régi összegányolása.

Amennyiben sikerül rendelnem megfelelő lamellákat mondjuk darabját 100ft-ért, akkor is meg vagyok 15000-ből (ebben benne van egy szűz immo chip és egy elektronika ára) és jó eséllyel az új zárakkal nem lesz ilyen gondom a közel jövőben.

Tehát maradna a kérdésem, vagy hozzád vagy máshoz, hogy tudtok-e olyan helyet ahol lamellákat lehet rendelni.

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vectra B kormányművet szerelt már ki valaki?

Az érdekelne, ha mindentől megszabadítottam, hogy lehet kivenni a helyéről?

Ha jól látom a motor hátsó tartója miatt nem tudom kivenni. körülöleli és nagyon szűk a hely.

Akárhogy nézegetem csak úgy tudnám kihúzni, ha leeresztem a bölcsőt és ezt a tartót leveszem.

Tudna valaki ettől egyszerűbb megoldást ajánlani?

Módosítva : krissz7
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Először is köszönöm, hogy foglalkoztál a kérdésemmel!

Nem bonyolítom én túl az életem, de van egy - két szempont, amit nem írtam le.

1. A régi zárat szét kellett fúrnom, mert nem lehetett elfordítani a kulcsot és az Aldi parkolóban maradt vele az asszony

2. Ez még nem is lenne probléma az ajtózárból meg tudnám csinálni mert ott még meg vannak a számozott lamellák (az alapján rendelhetnék, bár azt nem tudom, hogy teljes lamella sor van-e a zárban), de az eredeti kulcsom szana - szét van kopva ami az új lamellákkal bajosan működne és a reszelés meg megint csak gányolás franc se tudja meddig lesz jó!

3. Jelenleg csak egy kulcs van a géphez, valahova eltűnt a másik, jó lenne még egy biztos ami ziher.

Így ha nem haragszol vitatkoznék azzal a felvetéssel, hogy a legjobb megoldás a régi összegányolása.

Amennyiben sikerül rendelnem megfelelő lamellákat mondjuk darabját 100ft-ért, akkor is meg vagyok 15000-ből (ebben benne van egy szűz immo chip és egy elektronika ára) és jó eséllyel az új zárakkal nem lesz ilyen gondom a közel jövőben.

Tehát maradna a kérdésem, vagy hozzád vagy máshoz, hogy tudtok-e olyan helyet ahol lamellákat lehet rendelni.

Köszi a választ!

1.) Nem akarlak meggyőzni a gyújtás zárbetét átlamellázás szakszerűségéről. Egy kiálló lamella lereszelése annyit jelent, hogy egy 1 mm magas lamellából pl 0,9-es magasságút készítesz, vagy épp amilyen kell. Egypáran már végigcsinálták ezt itt a fórumon.

2.) Lamella rendelés: Biztos vagyok benne, hogy lamellákat külön rendelni nem lehet. Természetesen nem kizárt, de valószínű tudnánk róla itt a fórumon, ha lehetne. Rendelni lehet zárbetétet kulccsal együtt.

3.) A legegyszerűbb megoldás a problémádra, ha új kulcsok kellenek: Beszerezni egy vezetőoldali ajtó zárhengert, és egy csomagtérajtó zárhengert kulccsal együtt. Ha nagyon ragaszkodsz a gyári dolgokhoz és a minőségi munkához, akkor kesztyűtartó zárat is. Ezt a szettet 2 db kulccsal. A gyújtás zárbetétet hozzá lamellázni a kulcshoz, az immo chipet pedig átrakni az új kulcsokba. Zárszett beszerzése: Vatera, racing, bontók, fórumos topiktársak mindig bontanak Vectrákat. stb.

De természetesen nem muszáj megfogadni a tanácsokat. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1.) Nem akarlak meggyőzni a gyújtás zárbetét átlamellázás szakszerűségéről. Egy kiálló lamella lereszelése annyit jelent, hogy egy 1 mm magas lamellából pl 0,9-es magasságút készítesz, vagy épp amilyen kell. Egypáran már végigcsinálták ezt itt a fórumon.

2.) Lamella rendelés: Biztos vagyok benne, hogy lamellákat külön rendelni nem lehet. Természetesen nem kizárt, de valószínű tudnánk róla itt a fórumon, ha lehetne. Rendelni lehet zárbetétet kulccsal együtt.

3.) A legegyszerűbb megoldás a problémádra, ha új kulcsok kellenek: Beszerezni egy vezetőoldali ajtó zárhengert, és egy csomagtérajtó zárhengert kulccsal együtt. Ha nagyon ragaszkodsz a gyári dolgokhoz és a minőségi munkához, akkor kesztyűtartó zárat is. Ezt a szettet 2 db kulccsal. A gyújtás zárbetétet hozzá lamellázni a kulcshoz, az immo chipet pedig átrakni az új kulcsokba. Zárszett beszerzése: Vatera, racing, bontók, fórumos topiktársak mindig bontanak Vectrákat. stb.

De természetesen nem muszáj megfogadni a tanácsokat. :)

Nagyon köszi, lehet hogy így lesz, mert másként nem megy! A gyári zár lamellákat már csiszoltam kisebbre, mert a kulcs kopott volt és már nem húzta be őket rendesen, aztán meg ez lett a vége. Mondjuk 1,5 évig bírta

Találtam egy oldalt, ahol lehet lamellákat rendelni, de opel nincs köztük, megérdeklődtem e-mailben, hogy lehet-e opelhez is, majd ha lesz fejlemény szólok! (onnan vettem a 100ft/db árat is).

Köszi a segítséget, minden esetre most új a betét a kormányzárban így biztosan nem lesz baja.

ui: És természetesen az okosabbtól mindig nagyon szívesen tanulok!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok .

Nekem egy 98 as b vectra . x 20 DTL autóm van tegnap előtt alapjáraton ketyergett a pirosnál egy szere fogta magát és csak megállt.

azóta nem indul. A szerelő a Túrbó csövébe fék tisztitót fújt és úgy elindult amíg volt anyag.levette az adagolórol a nyomó csövet ott jött a gázolaj de a visszatérőn nem . Ha valaki már tapasztalt ilyet vagy tudja mi lehet a baja kérem írjon. Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

96-os X20XEV-s Vectram van. Nekem is nagyon durván lötyög a váltóm. Itt a fórumon visszaolvasgatva írtátok páran a zsugorcsöves megoldást. Ezt pontosan, hogy kell csinálni? Hova megy a zsugorcső? Ha lehet akkor egy képet is nagyon megköszönnék.

Tudom, hogy ez nem a legjobb megoldás, de költeni egyelőre nem szeretnék sokat rá. Viszont ha van egy ilyen lehetőség akkor szívesen kipróbálnám

Előre is köszi :-)

Link to comment
Megosztás:

Nekem teljesen jó lett utánna. A kettest nem mindig vette be, utánna tök simán ment. Így jártam vele kb két évig, és így is adtam el.

Nagyjából már rájöttem.
Ha kiveszem a váltókart akkor arra a gömbre kell rámelegíteni a zsugorcsövet és utána ezt körbe zsírozni? Ez mennyire szokott tartós lenni?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Nem akarok nagy hülyeséget írni de emlékeim szerint a váltó rudazat 2 csuklópontjának felújítása 3000 Ft-ba került, szerintem ez nem egy nagy összeg, hogy rendesen meglegyen csinálva és ha még mindíg "lötyög" akkor mehet a zsugorcső.

Hol? Vagy kapható felújító készlet, amit eddig nem is tudtam hogy van? Rendelnék is egyből...
Link to comment
Megosztás:

Szerintem ennek felújítására nincsen gyári megoldás.

Nem is nagyon lehet, hiszen a kopás mértékétől függő átmérőjű csapszegek kellenek a régiek helyére.

De házilagos felújítással jó eredményt lehet elérni.

Most nálam van egy zsír új D Corda. Ugyanolyan rudazatos váltója van, mint a Vectrának. A váltókar már most kotyog, pedig az autóban nincs 10 ezer km. Ehhez képest az én felújított váltó rudazatom jobb, mint a Corsáé!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Azzal a kérdéssel jöttem hozzátok, hogy egy 96-os b1 es re hogy lehet felpakolni a b2 hátsó lökhárítóját?

Pár helyen olvastam hogy lámpa és csomagtér ajtót is cserélni kell hozzá. Igaz e ez a tény?

Van e valami buktató a dologban ezeken kívül?

Sztem szebb a b2 de b1 es isuzu vectrám fogyasztása munkába ingázásnál (min 70km) sokkal gazdaságosabb.

Cserélni nem akarok.

Első lökhárító és a küszöbök nem fognak nagy fejfájást okozni. Remélhetőleg.

Építő jellegű kritikát szívesen fogadok. Segítséget pedig mindig igyekszem meg hálálni.

Link to comment
Megosztás:

Ha már a gazdaságosságnál tartunk, abban van mi a gazdaságos, hogyha ezeket az elemeket cseréled? :)

Sokan ezzel csapják be saját magukat, köztük szerintem te is, hogy vesznek egy keveset fogyasztó de full fapados autót, és öntik bele a pénzt az autóba, hogy szebb, csinosabb, kényelmesebb, vagy éppen üzembiztos legyen. Amit egyik oldalon megspórolnak, azt ráköltik a másik oldalon (xenon, B2-es elemek, villanyablak, sportfutómű stb)

Amúgy cserélhetőek ezek az elemek gond nélkül. De a csomagtérajtóhoz ajánlott cserélni a lámpákat is hátul, mert a csomagtérajtóban van egy törésvonal, egy él, amit a lámpák visznek tovább.

A küszöbspoilerek felrakásához pedig meg kell fúrni a küszüböt, ami miatt el fog kezdeni rohadni, vagy ha már elkezdődött, akkor fel fog gyorsulni az átrohadása.

Link to comment
Megosztás:

Ha már a gazdaságosságnál tartunk, abban van mi a gazdaságos, hogyha ezeket az elemeket cseréled? :)

Sokan ezzel csapják be saját magukat, köztük szerintem te is, hogy vesznek egy keveset fogyasztó de full fapados autót, és öntik bele a pénzt az autóba, hogy szebb, csinosabb, kényelmesebb, vagy éppen üzembiztos legyen. Amit egyik oldalon megspórolnak, azt ráköltik a másik oldalon (xenon, B2-es elemek, villanyablak, sportfutómű stb)

Amúgy cserélhetőek ezek az elemek gond nélkül. De a csomagtérajtóhoz ajánlott cserélni a lámpákat is hátul, mert a csomagtérajtóban van egy törésvonal, egy él, amit a lámpák visznek tovább.

A küszöbspoilerek felrakásához pedig meg kell fúrni a küszüböt, ami miatt el fog kezdeni rohadni, vagy ha már elkezdődött, akkor fel fog gyorsulni az átrohadása.

Köszönöm válaszod!

:)

Gazdaságosság... Csak annyi hogy nincs 700 ezrem! Hogy egy jó állapotút vegyek!

Amiben minden van! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X20XEV-s Vecim indításkor egy hatalmasat durrant, óirási csattanásszerű hangot adott.

Ezután újraindításkor nem pörgött fel a motor(alapjárat se volt), így rögtön le is állt. Gázadáskor is csak annyi történt, hogy a motor nem pörgött viszont egy kis idővel tovább bírta leállás előtt. 5-6x-i indítás után már majdnem teljesen észrevehetetlen volt az egész. Pörgött is a motor, viszont dadogott. Kb 50km megtétele után teljesen elmúlt a dadogás is.

Mi lehetett ez?

Egyszer már csattant egy ilyen nagyot kb 6-7 hónapja de utána szépen elindult.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

De így meg apránkét fogod belelocsolni a pénzt, és többet, mint 700 ezer, hidd el ezt tapasztalatból mondom :)

Már nem csinálnám még egyszer :)

Csatlakozom, nekem két Vectrám (A tipus, első villanyablak és más semmi) volt, a jelenlegi a harmadik. Mielőtt ezt megvettem hónapokig kerestem, csak a CDX felszereltség érdekelt megfelelő állapotban a gyári extrák miatt. Ha össz árat nézel gyárilag extrásan sokkal olcsóbb mint utólag beletenni mindent.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

'98-as B Vectrámban X20XEV motor van és automata váltós.

Június közepén egyik napról a másikra 80-as nyugodt tempónál elkezdett rángatni. Alatta, felette semmi gond, s gyakran még ezen a tempón sem volt gond. Hogy akkor mégis mitől??!

Július 20-án egy városi emelkedőn lassú tempóban egyszerűen leállt a gép. Se reccsenés, se bármi egyéb hang nélkül egyszerűen lefulladt. S nem indult utána. Csak az elektromos motor pörgött.

Volt a közelben egy szerelő, elhúztuk oda az autót (csak kb. 500 méterre volt), majd másnap indítózás után a szerelő rögtön közölte is, hogy elszakadt a vezérműszíjam! És tényleg.

Autó ott maradt, pár nap múlva szerelő telefonált, hogy leszedte a hengerfejet és 10-12 szelep sérült, de az 1. henger is nagyon rossz állapotú, de felújítani csak egyben mind a négyet lehet, ezért jobban járok, ha veszek egy másik motort. Örültem :-(

Kerestem és találtam is egyet 80 ezerért, s miközben elmentem érte, a szerelő ismét telefonon közölte, hogy mégsem vállalja a motorcsere elvégzését, keressek másik szerelőt és vigyem el a gépet!!

Azért biztos ami biztos, a szétszedésért legombolt rólam 15 ezret. :-(

Megbeszéltem egy másik szerelővel, ő átvontatta magához (kb. 1,5 km), én vittem a másik motort, ő meg kiszedte a régit majd elkezdték berakni a másikat.

De jelentkezett valami aszinkronitás a tengely és a "citrom" között (?), így egy külsőst kellett keresni esztergálás végett.

Megtörtént (pár nap alatt!!), motort berakták.

Aztán megkérdezte, hogy miért is cseréltem motort, mert szerinte az 1. henger csak egy kicsit rosszabb a többinél, szerinte elég lett volna a dugattyút meggyűrűzni.

És közölte, hogy akár 1 hengert is lehet felújítani, nem kell az összeset, mint ahogy az első szerelő mondta!! Ráadásul az első szerelő még a hengerfejet is meg akarta volna sikoltatni, ami a 2. szerelő szerint szintén marhaság, hiszen nem forrt fel a vizem és nem volt megvetemedve.

Ezek után eljutottam arra a pontra, hogy szívesen legyilkolnám az első "szakit"!

Aztán motort feltöltötték mindennel. Pöccre indult, szép hangja van.

De!

Sebességbe rakva meg se mozdul.

Először sebességváltó hibát jelzett, de kiderült, hogy egy vezeték nem lett összedugva.

Aztán megtörtént a kiolvasás, majd indítás, újabb hibakód nem lett, de az autó továbbra sem mozdult.

Most itt tartunk.

Mivel át lett vizsgálva a kiszerelt motor, és a feszítő görgők pörögtek, a vízpumpa jó volt, a vezérmű tengelyek hibátlanok voltak, és a szíj nem volt sem elkopva, sem hibás nem volt, sem öregedés nem volt látható rajta, így felmerült, hogy akkor mitől szakadt el.

Mert csak annyi látható a szíjon, mintha nagy erővel elszakították volna!

Tehát a vezérműszíj szakadás nem ok, hanem okozat volt, valami más hiba folytán szakadt el.

Szerelő véleménye szerint a váltó lehet csak a ludas.

Ezért leszedte a váltót (de nem ért hozzá). Azt mondta, kéne egy másik váltó. Kerestem. Van. De közben nyomozgattam és megtudtam, akármelyik X20XEV-s motor váltója nem jó hozzá, csak B Vekié, vagy G Astra hasonló motorúé, vagy B Veki 1.8 16V (AF20, 2,81).

Egyáltalán mi az a: 2,81?

Tegnap beszéltem egy automata váltó specialistával (Sárszentmihály), aki jó sok infót adott.

Azt mondta, ha elviszem neki a váltót, szétszedi (5000,-) és átvizsgálja, majd ad egy árajánlatot. (én Székesfehérváron, a váltó Dunaújvárosban, a szaki Sárszentmihályon :-) )

Igaz, közben találtam egy teljesen ugyanolyan váltót, mint az enyém, csak el kellene mennem érte Budára.

De felmerült bennem néhány kérdés:

- nem lehet, hogy az esztergálás nem sikerült (egyáltalán mi szükség volt rá, ha mindkét motor ugyanolyan volt?)

- mi a garancia arra, hogy váltó hiba van?

- mi a garancia arra, hogy a másik váltóval menni fog?

- egyáltalán össze tudja illeszteni a szerelő ezeket? (mert szerintem halvány lila gőze sincs róla)

- mi van, ha beteszi a másik váltót, elindul, aztán két hónap múlva az esik szét?

- mi van, ha megveszem a másik váltót, de azzal se megy?

- biztos, hogy mechanikus probléma áll fenn?

Egyáltalán mi lehet itt a jó (és nem több 100 ezres) megoldás?

Minden tanácsnak nagyon örülnék!!!!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem neked elsősorban biztos információra lenne szükséged. Én a váltóspecialistával folytatnám. Az az 5000 nem pénz érte, hogy megtudd azon a részen minden rendben van-e. Mivel írod, hogy a motor szépen jár azzal valószínűleg nem lesz gond, ha pedig ki is lett cserélve, akkor bármi is okozhatta a szakdás problémáját (motoroldalon) az már úgysem lényeges. Attól függően, hogy a váltós szaki mit mond lehet majd továbblépni. Az az esztergálás rész a nagyon furcsa még. Mindenképp derítsd ki pontosan honnan és mennyit szedtek le, és ezzel az infóval menj a szakihoz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Néhány gondolat:

Hengert felújítani - ha ez magának a hengerfalnak a felújítását akarja jelenteni - biztos lehet 1-et is, de mivel darabokra kell hozzá szétborítani a motort, nem érdemes. Vagy komplett megmunkálás gépműhelyben (plusz új dugók), vagy hagyni úgy a francba szerintem. De inkább utóbbi, mert a megmunkálás költséges, és az eredmény nem garantált. A gyűrűzés nem biztos, hogy segít a problémán, mert ugye a hengerfal kopott. Szóval én itt inkább az első szerelőnek adnék igazat.

Hengerfej síkolás: Elszakadt vezérműszíj esetén nemhogy síkolni kötelező a hengerfejet, de minimum teljes hengerfej felújítást kell csinálni. Ilyenkor összeverik a dugattyúk a szelepeket, amik elhajlanak, károsodik a szelepülék, illetve a szelephüvely. És az még a jobbik eset, ha menthető a hengerfej, és nem lesz teljesen kuka. Szóval itt már egyértelműen az első szerelőnek volt igaza. Síkolást amúgy minden hengerfej levételnél érdemes csinálni. Arról nem volt szó, hogy vadi új vezérlés kell vízpumpával, az összes görgővel, de ez gondolom magától értetődő.

Automata váltó: A régi és az új váltó kódja egyezzen meg, ez a lényeg.

"De felmerült bennem néhány kérdés:"

Nem értem én se, hogy mit kellett esztergálni, hogy jó legyen. Lendkerék különbözhet, de azt gondolom a régi motorról át kellett (volna) rakni az új motorra.

A többi kérdésre természetesen semmi garancia nincs.

"Egyáltalán mi lehet itt a jó (és nem több 100 ezres) megoldás?"

Átalakítás manuális váltóra. Szerzel egy váltót X20XEV-hez, Váltó rudazat beépítés, Pedálsor, kuplung, és soha többet nem lesz gondod a váltóval.

Egyébként én nem gondolnám, hogy az automata váltónak bármi köze lenne a vezérműszíj szakadásához. A vezérműszíj hajtásában a főtengelyen kívül az összes többi tengely nincs kapcsolatban a váltóval. Lényegében négy dolog miatt szakadhatott el: Vagy túl lett lépve a csere periódusa, vagy anyaghibás volt, vagy megszorult valamelyik általa hajtott alkatrész (vízpumpa, bármelyik görgő, vagy bármelyik vezérműtengely), vagy beesett valamilyen alkatrész a burkolat alá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lenne egy nagynak tűnő problémám...X18XE1 motorkódú, automata,1.8as 1999-es B Vectrába lenne szükségem a műszerfal alatti komplett kábelkötegre, az eredeti egy zárlatt miatt lett oda...állitólag nehéz megállapitani, hogy milyen köteg kell bele, különböző betűjelekkel ellátottak. Találtam egyet, 1.8as automata benzines, motorkód egyezik, de az nem digit klimás, mint az enyém...elméletileg jónak kellene h legyen? az sem baj ha a klima nem működne egy ideig...vagy van esély h az is működne? Fontos egyáltalán, hogy automatához tartozzon az új kábelköteg? X18XE motorkódút ugye nem használhatok? Köszönöm szépen mindenkinek a választ előre is

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.