Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszönöm.

A tárcsákat a kis csavarral fogattam először,majd a kerékcsavarok következtek,a betétek szépen a helyükre mentek nem szorulnak,mocorognak és nem is "üt" a tárcsa fékezéskor sem.Ezért is furcsállom a dolgot .....úgy látom ebből autóreszelés lesz csak kell valaki aki nyomja majd a féket meg egy kis jó idő mert oda fagyok :)

Felment rendesen a tárcsa a helyére? Csakmert ugye összerohad egy idő után. Mikor leveszed a tárcsát, meg kell tisztítani a környékét drótkefével, a tárcsán, meg a kerékagyon is.

A másik ami még lehet, a féknyereg. Itt ugye a betét tud hangot adni, ha mocorog.

Azt ki tudod zárni, hogy melyik oldali féktől jön a hang?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem járasd meg a munkahengereket, valószínűleg szorul kicsit, mintha tesómnak is ez lett volna anno, a csattanás az tuti és mintha így kezeltük volna a problémát. De megkérdem tőle, hátha emlékszik rá.

Köszi és várom a fejleményeket:)

Link to comment
Megosztás:

Felment rendesen a tárcsa a helyére? Csakmert ugye összerohad egy idő után. Mikor leveszed a tárcsát, meg kell tisztítani a környékét drótkefével, a tárcsán, meg a kerékagyon is.

A másik ami még lehet, a féknyereg. Itt ugye a betét tud hangot adni, ha mocorog.

Azt ki tudod zárni, hogy melyik oldali féktől jön a hang?

Szépen fel ment a helyére,a betéteket hátsó oldalait és ott ahol csúszik finoman megkentem jó kis BP .zsírral / még van egy kevés/ majd féktisztító a tárcsákra.

Gyanakodom még a kézifékre vagy mint ahogy azt feljebb kaptam válaszba,szorulhatnak a munkahengerek.

Rámentem a fűre és nyomtam pár satut...nem rántott semerre sem és elég egyenletesen ült meg a kasztni nem csak bólintott.

Amint lesz rá időm szétszedem...

Arra a fura kipufogó hangra nem tudsz valami okosat ami az egr-től jön?Olyan mint ha a kipufogóm a sekunder levegőbe lenne bevezetve.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Köszi és várom a fejleményeket:)

sajnos nem emlékszik rá, zárd ki először a kézifék részt, hogy nem húzod be egyszer sem és ha akkor nem csinálja akkor ott van a gond. Ha akkor is csinálja, az esetben megjáratnám a dugattyúkat az hamar megvan és a betét rögzítő lemezeket is megnézném hogy jól vannak e bent, nincs e eltörve.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sajnos nem emlékszik rá, zárd ki először a kézifék részt, hogy nem húzod be egyszer sem és ha akkor nem csinálja akkor ott van a gond. Ha akkor is csinálja, az esetben megjáratnám a dugattyúkat az hamar megvan és a betét rögzítő lemezeket is megnézném hogy jól vannak e bent, nincs e eltörve.

A rögzítő csapok és a lemez is új :) és mind a két oldalról csinálja a drága,de egyre jobban kezdem hinni,hogy a dugattyúk lesznek mert a két oldal közt néha van egy kis idő amíg csattan :(

Igazából az is zavar,hogy miért csak akkor csinálja ha álló helyzettből előre megyek vagy fordítva?!

Link to comment
Megosztás:

A rögzítő csapok és a lemez is új :) és mind a két oldalról csinálja a drága,de egyre jobban kezdem hinni,hogy a dugattyúk lesznek mert a két oldal közt néha van egy kis idő amíg csattan :(

Igazából az is zavar,hogy miért csak akkor csinálja ha álló helyzettből előre megyek vagy fordítva?!

Ha a dugattyú ragad, akkor lehetséges ilyen szerintem, mivel menet közben forog a tárcsa és van némi mozgása is, a betét vissza tud állni, de mikor teljesen megállsz, akkor nem. Ha minden új és jól van össze rakva, akkor vagy a dugattyú lesz, mivel nincs megjáratva (kis fékfolyadékot nyomhatsz a dugattyúhoz a megjáratáskor), vagy amit írtam a kézifék környékén valami.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van a kis gépemmel, hogy mikor lenyomom a féket(álló autónál is) erős motorzaj hallható, a fordulatszám nem emelkedik,
amint leveszem a lábamat fékről a zajnak nyoma sincs.
Fékek ugyanúgy működnek mint a zaj előtt.

Szerintetek hol lehet a probléma?

Az autó: Vectra B, 1996 X20DTL

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2001-es Opel Vectra B 2.2 Caravan-om van. Sajnos több kapcsolónál is kiégett a világítás.

Ahogy látom egy kapcsolóhoz 2 világítás tartozik 1 háttérvilágítás 1 visszajelző (ahol van) világítás. Pl Eco, ülésfűtés, stb.

Tudja valaki, hogy pontosan milyen típusú izzók kellenek ide?

Ezt otthon lehet cserélni manuálisan? Pl a ködlámpa háttérvilágítása sem világít.

Ha igen van valami trükk ezek kiszedésére?

Köszi

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Hamarosan pofásitanám az autót.

Apróságok már meg jöttek.

De fényszóró tére nehezen jutok düllőre.

B2 fényszórója nagyon be jön 10-12 körül utángyártottat kapni.

Ami most van bent B1 es. Rendesen be van állítva fény ereje nem a régi lehet vele látni is.. De nem vakítok.

Mi lenne jó megoldás?

Felpolíroztatni szép tisztára. Esetleg foncsorozni ugy be állíttatni.(nincs eszközöm hozzá. Saccra meg nem fogom éppen elég férfinemiszerv van aki vakít nem akarok még én is.)

Vagy utángyártottat meg venni. Azt be rakatni?

Minőségre vajon hozza a gyári szintet?

5 évig. Kb. Addigra bőven ki esik még a motor is.

Link to comment
Megosztás:

Egy 2001-es Opel Vectra B 2.2 Caravan-om van. Sajnos több kapcsolónál is kiégett a világítás.

Ahogy látom egy kapcsolóhoz 2 világítás tartozik 1 háttérvilágítás 1 visszajelző (ahol van) világítás. Pl Eco, ülésfűtés, stb.

Tudja valaki, hogy pontosan milyen típusú izzók kellenek ide?

Ezt otthon lehet cserélni manuálisan? Pl a ködlámpa háttérvilágítása sem világít.

Ha igen van valami trükk ezek kiszedésére?

Z22SE vagy Y22DTR?

Nekem is kiégett az egyik. Bementem az autósboltba és elémraktak 5 látszólag teljesen egyformát (a kezemben volt a kapcsoló, de fogalmam sem volt melyik kellene), ráadásul valami horror áron (rizsszemizzóhoz képest). És még forrasztani is kellene. Úgyhogy én veszek egy bontottat (500huf).

Ködlámpát még nem szedtem ki, de szerintem hasonló.

Hoszabb távon én valószínűleg ledezni fogom.

A középső gombokat csak hátrafelé kell kihúzni. Az elakadásjelzővel kezzd és onnan sorba, akkor lesz egy kis fogás rajtuk.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Hamarosan pofásitanám az autót.

Apróságok már meg jöttek.

De fényszóró tére nehezen jutok düllőre.

B2 fényszórója nagyon be jön 10-12 körül utángyártottat kapni.

Ami most van bent B1 es. Rendesen be van állítva fény ereje nem a régi lehet vele látni is.. De nem vakítok.

Mi lenne jó megoldás?

Felpolíroztatni szép tisztára. Esetleg foncsorozni ugy be állíttatni.(nincs eszközöm hozzá. Saccra meg nem fogom éppen elég ###### van aki vakít nem akarok még én is.)

Vagy utángyártottat meg venni. Azt be rakatni?

Minőségre vajon hozza a gyári szintet?

5 évig. Kb. Addigra bőven ki esik még a motor is.

A B1-es gyári lámpán a Valeo és a Carello szállította. Nekem Carello van, emelt fényű Osram Night Breaker izzókkal nagyon jól világít. Szóval én így meg vagyok elégedve vele.

Én mindenképpen a gyárit javaslom, az utángyártottakról (Depo, TYC) megoszlanak a vélemények. Van akinek bevált, van akinek nem.

Amúgy elég zavaros az egész hozzászólásod, azért jobban összeszedhetnéd a gondolataidat, mielőtt leírod, ha már segítséget vagy véleményt kérsz.

Link to comment
Megosztás:

Z22SE vagy Y22DTR?

Nekem is kiégett az egyik. Bementem az autósboltba és elémraktak 5 látszólag teljesen egyformát (a kezemben volt a kapcsoló, de fogalmam sem volt melyik kellene), ráadásul valami horror áron (rizsszemizzóhoz képest). És még forrasztani is kellene. Úgyhogy én veszek egy bontottat (500huf).

Ködlámpát még nem szedtem ki, de szerintem hasonló.

Hoszabb távon én valószínűleg ledezni fogom.

A középső gombokat csak hátrafelé kell kihúzni. Az elakadásjelzővel kezzd és onnan sorba, akkor lesz egy kis fogás rajtuk.

Y22DTR-s a kocsi.

Igen én is erre gondoltam, hogy ha ennyire bonyolult a csere, akkor lehet olcsóbban kijövök úgy, hogy veszek bontottan komplett kapcsolókat. Azt meg csak lehúzom és berakom az újat.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam az oldalra és egy kérdést szeretnék feltenni, hátha itt tudnak rá válaszolni:

Vectra B-be ('98 -as évjárat) utólagosan lehet e, illetve érdemes e állítható kormányoszlopot szereltetni mert a gyári az fix. Megszeretném venni az említett autót, de mivel 2 méter magas vagyok és csak az ülés állítható nem túl kényelmes a járgány. Állapota viszont nagyon jó és olcsó. Ha tud valaki valamilyen ésszerű és aránylag költséghatékony megoldást a problémára és írna, annak nagyon megköszönném a segítségét.

További kellemes estét.

Ádám.

Link to comment
Megosztás:

Én nem vinném ilyen igénnyel, kéréssel az autómat semelyik szervizbe, vagy szerelőhöz.

És ha szerviz lennék, semmi pénzért sem csinálnám meg. Egyrészt tele van előre nem látható szívásokkal, buktatókkal, másrészt a kormányoszlop biztonsági szemponból kritikus elem, ezért oda hivatalos szerviz csak gyári új alkatrészeket épít be. Annak az árától pedig te fogsz besírni.

Egyetlen megoldás, hogy beépíted magadnak. Egyébként nem bonyolult, kormányoszlop plusz a hozzá tartozó dolgokat kell átápíteni egy donorból. Azért jó ha van donor, mert előre nem lehet látni, hogy milyen alkatrészek kellenek, csak az tudja, aki már csinált ilyet.

Én azt javaslom, hogyha még nem vetted meg az autót, akkor ne is vedd meg, hanem keress olyat, ami gyárilag állítható kormánynyoszlopos. És persze ezen kívül is tartalmaz minden olyan extrát, ami számodra nem nélkülözhető. Meg fogod bánni, hallgass rám, ez a legjobb megoldás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!Most regisztráltam az oldalra s olyan problémám lenne hogy Vectra B2 (2000 év 1.8 16 V) müszerfalba cseréltem az égőket ledekre.Km óra müködik is,de az infó kijelzőbe beleraktam a ledeket nem müködtek,vissza a gyári izzók de azóta azzal se világít és nem is mutat semmit az infó kijelző és nem megy a fűtés motor se!Digit klímás.Hőfokot tudom állítani meg minden csak nem megy a fűtés motor?Mi lehet a probléma?Köszönöm a válaszokat előre is!Remélem nincs nagy baj!

Link to comment
Megosztás:

Hát, úgy néz ki, a sz@r CSŐstől érkezik; eldurrant jobb oldalt a fékcső az autómon, ráadásul a fém, a tank feletti részen. Azt állítják a környékbeli szerelők, hogy ehhez a típushoz (B1, 1996, X16XEl, ötajtó) nem gyártanak gyári fém fékcsövet, sőt, utángyártottan sem. Felhívtam Bond-ot, szerintük is ez a helyzet. Ti esetleg tudtok valamit javasolni a bontotton felül? Féket, bontottan nem annyira tartok jó ötletnek...

Módosítva : Timer
Link to comment
Megosztás:

Először is azt kéne megnézni, hogy mitől durrant el az a fékcső. Az a vastag falú fém fékcső nem gyakran durranik el, nem lehet, hogy valami kidörzsölte?

Amúgy meg ha nincs új, akkor marad a bontott, vagy gyártatsz erre szakosodott céggel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.