Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Először is azt kéne megnézni, hogy mitől durrant el az a fékcső. Az a vastag falú fém fékcső nem gyakran durranik el, nem lehet, hogy valami kidörzsölte?

Amúgy meg ha nincs új, akkor marad a bontott, vagy gyártatsz erre szakosodott céggel.

Alapvetően nem látni még, hogy mi lett vele, csak annyit tudtam kideríteni (akna hiányában), hogy onnan folyik a lé, cerélni meg úgy akarják csak, hogy én viszem az alkatrészt hozzá, ezért keredem vadul. Mivel csatlakozót abban a vonalban nem látok, ezért is tűnik valószínűnek, hogy maga a cső repedt el. Vicces, mert a fékolaj nagyrésze megvan, csak akkor spriccel, ha nyomod a pedált, valami hajszálrepedés lehet az egész...

Tudnál céget ajánlani? A bontók nem nagyon kínálnak ilyesmit, legalábbis már a negyediket hívom fel, és vagy törötta kocsi, amiből én nem merek fékalkatrészt "átoperálni", vagy nincs már meg ez a rész.

Szerk.: Felhívtam a Csergőt is, azt mondták, hogy nem létezik gyári valóban, az Opel egységes 10 méter rézscsövet adna holanderekkel, és nekem kellene formára hajtani.

Módosítva : Timer
Link to comment
Megosztás:

Itt a lakhelyemen van egy szerelő, aki biztos hogy megoldaná, de ha nem errefelé laksz, akkor nem vagy kisegítve.

Én most is azt mondom, hogy meg kell bontani, és megnézni, mi durrant el, mert anélkül találgatás az egész. Veszel előre alkatrészt, és vagy az volt a gond, vagy nem. Ha egy hosszabb csőszakaszon van a repedés, akkor azt teljes egészében cserélni kell.

És ha törött a bontott kocsi, akkor mi van? Ha pl totálra törték az elejét, attól még a fékcsőnek lehet semmi baja. Sümegen van egy bontó, ahol biztos van alkatrész, de megint semmire sem mész vele, ha az ország másik végében vagy.

Érdeklődj az Opel Vectra B index fórumon. Vannak topiktársak, akik bontanak autókat, szerintem az lenne a legjobb forrás.

A 10 méteres csővel az baj, hogy szerintem hosszú, max 5 méter kellhet. És akkor a toldásnál neked kellene peremezni a cső végét hollandihoz. A házilagos peremezést meg én max háztáji szekéren vállanám be... Ja meg a másik, hogy szerintem a Vectrán vas fékcső van...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Itt a lakhelyemen van egy szerelő, aki biztos hogy megoldaná, de ha nem errefelé laksz, akkor nem vagy kisegítve.

Én most is azt mondom, hogy meg kell bontani, és megnézni, mi durrant el, mert anélkül találgatás az egész. Veszel előre alkatrészt, és vagy az volt a gond, vagy nem. Ha egy hosszabb csőszakaszon van a repedés, akkor azt teljes egészében cserélni kell.

És ha törött a bontott kocsi, akkor mi van? Ha pl totálra törték az elejét, attól még a fékcsőnek lehet semmi baja. Sümegen van egy bontó, ahol biztos van alkatrész, de megint semmire sem mész vele, ha az ország másik végében vagy.

Érdeklődj az Opel Vectra B index fórumon. Vannak topiktársak, akik bontanak autókat, szerintem az lenne a legjobb forrás.

A 10 méteres csővel az baj, hogy szerintem hosszú, max 5 méter kellhet. És akkor a toldásnál neked kellene peremezni a cső végét hollandihoz. A házilagos peremezést meg én max háztáji szekéren vállanám be... Ja meg a másik, hogy szerintem a Vectrán vas fékcső van...

Köszi, az lesz most, hogy elviszem holnap egy szerelőhöz a kocsit, konkrétan lebontja, és kezembe adja a rossz darabot, azzal fogok nekilátni bontókban keresgélni. Akkora szopás, mert három hete vettem világításkapcsolót egy tőlem 15 kilométerre lévő bontott vasból, erre a hét elején eladták... Azóta a kilincs is a kezemben maradt már, szóval ideális lett volna ilyen alkatrészek beszerzési forrásaként, de egybe elvitte valaki az egész autót a bontós srác szerint. Fááááákkkkkkkkkk.

A rézcsőből való pótlást eddig minden szerelő felajánlotta, peremezéssel, mindennel. Elvileg kamionokon is csinálnak ilyesmit, ezt konkrétan olyan szerelő állította, aki főállásban maga is javít nagyvasakat. Ennek ellenére ennyire megbízhatatlan lenne a házilagos csőcsere a peremezés miatt?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, az lesz most, hogy elviszem holnap egy szerelőhöz a kocsit, konkrétan lebontja, és kezembe adja a rossz darabot, azzal fogok nekilátni bontókban keresgélni. Akkora szopás, mert három hete vettem világításkapcsolót egy tőlem 15 kilométerre lévő bontott vasból, erre a hét elején eladták... Azóta a kilincs is a kezemben maradt már, szóval ideális lett volna ilyen alkatrészek beszerzési forrásaként, de egybe elvitte valaki az egész autót a bontós srác szerint. Fááááákkkkkkkkkk.

A rézcsőből való pótlást eddig minden szerelő felajánlotta, peremezéssel, mindennel. Elvileg kamionokon is csinálnak ilyesmit, ezt konkrétan olyan szerelő állította, aki főállásban maga is javít nagyvasakat. Ennek ellenére ennyire megbízhatatlan lenne a házilagos csőcsere a peremezés miatt?

Ha van eszközöd a peremezéshez akkor nem, de feltételezem hogy nincs. Így meg csak egy kúposra köszörült szeggel tudnád felperemezni.

Link to comment
Megosztás:

Elvittem szerelőhöz a vasat, néhány tanulsága máris volt a dolognak:

- egyrészt, olyannyira el van rohadva MINDEN fékcső az autón, hogy cserélni kell egy az egyben

- másrészt, a tank felett, ahol nem látszódott, az alvázba is kőkeményen belemart az idő vasfoga

- harmadrészt, a tank is úgy el van rohadva felénél, hogy csak azért nem folyik belőle a nafta, mert 30 liternél nem tankolok mostanában többet egyszerre

- végül, a műszerfal világítás "alapból nincs, de néha felvillan" műsorára nem jelentett gyógyírt a világításkapcsoló cseréje, mert ugyanúgy csinálja a fesztivált.

Ez egy szép nap, sááálllálllááááá.

Módosítva : Timer
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

B1-es Vectran nem kapcsol vissza az indexkar a kormány tekerésével. Kiszereltem az indexkart és látszólag az jó plusz kipróbáltam egy teljesen újjal is, de ott sem kapcsol le a tekerésre. Tudna valaki segíteni, hogy mit ellenőrizzek a kormánynál, illetve hogyan lehet ezt a hibát javítani?

Köszi előre is!
Joci

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ.
Ezt lehet vajon javítani cserélni vagy kezdeni valamit vele? Vagy nem ér annyit az egész és kapcsolgassam vissza kézzel?

Valószínű a kormányoszlopon lévő gyűrűről törött le a fog, ami visszapattintja az indexkart.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A középkonzolban lévő digit klimát szeretném kiszedni javítás céljából.

Fa berakásos a koznozol, mint itt a képen:

http://img36.olx.hu/images_aprodhu/41752943_3_644x461_opel-vectra-b-faberakas-autoalkatresz-felszereles.jpg

A kérdés, hogy ez csak le kell pattintani vagy mi a helyes leszerelési módja, mert gondolom, hogy ki tudjam szedni a digit klímát elsőnek a faberakást kell leszednem.

A digit klímában a háttérvilágítás cserélhető? vagy csak sok munkával és egyszerűbb, ha veszek egy bontottat?

Köszönöm

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A középkonzolban lévő digit klimát szeretném kiszedni javítás céljából.

Fa berakásos a koznozol, mint itt a képen:

http://img36.olx.hu/images_aprodhu/41752943_3_644x461_opel-vectra-b-faberakas-autoalkatresz-felszereles.jpg

A kérdés, hogy ez csak le kell pattintani vagy mi a helyes leszerelési módja, mert gondolom, hogy ki tudjam szedni a digit klímát elsőnek a faberakást kell leszednem.

A digit klímában a háttérvilágítás cserélhető? vagy csak sok munkával és egyszerűbb, ha veszek egy bontottat?

Köszönöm

Gábor

Igen, a faberakás is sima pattintós( de óvatosan a fülekkel).A klímavezérlőt asszem 2 csavar fogja és két "tüske" is pozicionálja.Kicsit befelé tolva majd kiemelve simán kijön. 4 db b8.5d izzó van benne. Ha a gombok visszajelző fényét is cserélni akarod oda 5mm-es LED-ek kellenek, de az már forrasztgatós történet....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, a faberakás is sima pattintós( de óvatosan a fülekkel).A klímavezérlőt asszem 2 csavar fogja és két "tüske" is pozicionálja.Kicsit befelé tolva majd kiemelve simán kijön. 4 db b8.5d izzó van benne. Ha a gombok visszajelző fényét is cserélni akarod oda 5mm-es LED-ek kellenek, de az már forrasztgatós történet....

Köszönöm. Szerencsére a visszajelzők az összes gombon világít, csak a háttérvilágítások haltak meg. Van két LCD is ugye annak is ez a b8.5d izzó adja a háttérvilágítását? (Az egyik a hőmérséklet állító, ez működik, a másik a venti sebessége, ez sajna nem világít)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm. Szerencsére a visszajelzők az összes gombon világít, csak a háttérvilágítások haltak meg. Van két LCD is ugye annak is ez a b8.5d izzó adja a háttérvilágítását? (Az egyik a hőmérséklet állító, ez működik, a másik a venti sebessége, ez sajna nem világít)

Igen, ez a 4db szolgáltatja a teljes háttérvilágítást..

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor nekilátok szétszedni :) Honnan érdemes elkezdeni pattingatni? vagy megpróbálom kihúzni és meglátom, hogy hol fogja?

Én a felső sarkoknál szoktam kezdeni. Mondjuk ilyen időben nem árt előtte kicsit befűteni a kocsiba..Ha fűtott garázsban áll a verda akkor nem szóltam:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy újabb fontos kérdésem lenne hozzátok. A turbóm meg adta magát és vettünk egy másikat, a barátom vette át és egy hétbe került mire hozzám ért. Azonnal láttam, hogy nem x20dtl-be való, hanem x20dth-ba, ami a 101 lovas. Hívtam az eladót, azt mondta, hogy nincs neki másik és nem is akarja vissza venni. Azon gondolkozunk, hogy betesszük amit hoztak, csak az aluvázzal csatlakozó csövet kell átalakítani, hogy jó legyen. De emellett nincs intercooller sem és az adagoló is más mint a 101 lovason, ha jól tudom.

Fontos kérdés, hogy nem okozok e több kárt ezzel mint hasznot? Ha csak a turbót cserélem ki nagyobbra(megjegyzem nem sokkal nagyobb), fog-e működni normálisan? Nem lesz több levegő a kelleténél? Vagy ilyen kis különbség(20 le) nem okoz gondot.

Mit gondoltok erről? Előre is köszönöm válaszotokat!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szerintem felteheted, ha fizikailag meg tudod oldani. Az a 82 le-s motor nagyon le van folytatva, szerintem jóval kisebb nyomason megy, mint a 101 pacis, és ha nincs intercooler akkor azért is gyengébb.

Egyébként ha megnezed a neten chiptuninggal fel lehet 120 le ig húzni, ami gondolom a töltőnyomast emeli neki.

Mivel van benne legtömegmerő ezért tudni fogja az adagoló mennyi gázolajat kell neki adagolni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem alacsony fordulaton kicsit gyengébb lesz tőle a motor, mint az eredeti turbóval, viszont magasabb fordulaton valamivel erősebb. Kicsit el fog tolódni a nyomatékmaximum, nagyobb lesz a turbólyuk.

De ez egy jó alapja lehet a 101 lovasra való átalakításnak. Lassacskán beszerzed hozzá a többi alkatrészt is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régi-új vagyok Opel fronton és a fórumon is; 2 hete ismét tulaj lettem! Az alany egy Vectra B2 Caravan X16XEL. Néhány kérdésem volna a vassal kapcsolatban, hátha tudtok segíteni:

-Szakadt a pótféklámpa vezetéke a hátsó ajtó átvezetésben. Valóban akkora szívás újat behúzni, mint ahogy én azt gondolom? :blink:

-Nem működik a jobb fényszóró magasság állítás, billeg a foncsor. Elsőre azt mondtam, búra csere, de ez egy cserélt, új Valeo búra, ugyanis a jobb eleje törött volt. Lökős le, lámpa ki, mechanika ellenőrzés? Lökőshöz kell akna?

-A javítás után nem dugták vissza az első ködlámpák csatlakozóját. Hol van a csati helye? (A lámpáktól jövők megvannak.)

Na ezek kiszaladtak. :D

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

-Szakadt a pótféklámpa vezetéke a hátsó ajtó átvezetésben. Valóban akkora szívás újat behúzni, mint ahogy én azt gondolom? :blink:

-Nem működik a jobb fényszóró magasság állítás, billeg a foncsor. Elsőre azt mondtam, búra csere, de ez egy cserélt, új Valeo búra, ugyanis a jobb eleje törött volt. Lökős le, lámpa ki, mechanika ellenőrzés? Lökőshöz kell akna?

-A javítás után nem dugták vissza az első ködlámpák csatlakozóját. Hol van a csati helye? (A lámpáktól jövők megvannak.)

- Én nem vagyok gondolatolvasó, de feltételezem függ attól hogy hol szakadt el. Arra gondolok, hogy nem feltétlen kell újat behúzni csak a szakadás helyén javítani. Ha ez a hely ismert. A karosszérián belül mivel nem nagyon mozog elvileg nem is nagyon sérül. Inkább a csomagtérajtó átvezetői körül célszerű keresni.

- Lökhárító levételéhez nem kell akna, de szerintem a lámpa kivételhez sem kell lökhárító levétel.

- Nem teljesen értem. A vezeték megvan, de magán a ködlámpán nem találod a csatlakozót? Alulról nézd meg. Hint

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az átvezetést kihúzva látszik a szakadás. Olvastam, hogy ezeken a kábeleken el szokott öregedni a szigetelés, ezért gondoltam újrahúzásra. De most elsőként megpróbálom forrasztani, zsugorozni.

A lámpa elérhető csavarjait kilazítottam, de nem tudtam kibuktatni-kihúzni a búrát. Bal elsőnél nem bírom kivenni azt a tetves kiégett helyzetjelző izzót, jobbnál pedig a magasság állítás körül van probléma, billeg a foncsor a lámpán belül.

Ha benézek a két fényszóró mögé, mindkét helyen találok egy-egy kéteres dugót, de nem látom, hogy a ködlámpák felől, vagy a lámpák felé mennek-e. Ezek szerint a lámpákon ilyen "konnektor" van? Ilyen nagy az a ködlámpa, amelyiknek csak a "szeme" látszik?

Bocs, a hülyének tűnő kérdések miatt, autóban nem vagyok analfabéta, de a Vekit most tanulom, ezt a folyamatot kérdezősködéssel szeretném lerövidíteni... :icon6:

- Én nem vagyok gondolatolvasó, de feltételezem függ attól hogy hol szakadt el. Arra gondolok, hogy nem feltétlen kell újat behúzni csak a szakadás helyén javítani. Ha ez a hely ismert. A karosszérián belül mivel nem nagyon mozog elvileg nem is nagyon sérül. Inkább a csomagtérajtó átvezetői körül célszerű keresni.

- Lökhárító levételéhez nem kell akna, de szerintem a lámpa kivételhez sem kell lökhárító levétel.

- Nem teljesen értem. A vezeték megvan, de magán a ködlámpán nem találod a csatlakozót? Alulról nézd meg. Hint

Link to comment
Megosztás:

Az átvezetést kihúzva látszik a szakadás. Olvastam, hogy ezeken a kábeleken el szokott öregedni a szigetelés, ezért gondoltam újrahúzásra. De most elsőként megpróbálom forrasztani, zsugorozni.

A lámpa elérhető csavarjait kilazítottam, de nem tudtam kibuktatni-kihúzni a búrát. Bal elsőnél nem bírom kivenni azt a tetves kiégett helyzetjelző izzót, jobbnál pedig a magasság állítás körül van probléma, billeg a foncsor a lámpán belül.

Ha benézek a két fényszóró mögé, mindkét helyen találok egy-egy kéteres dugót, de nem látom, hogy a ködlámpák felől, vagy a lámpák felé mennek-e. Ezek szerint a lámpákon ilyen "konnektor" van? Ilyen nagy az a ködlámpa, amelyiknek csak a "szeme" látszik?

Bocs, a hülyének tűnő kérdések miatt, autóban nem vagyok analfabéta, de a Vekit most tanulom, ezt a folyamatot kérdezősködéssel szeretném lerövidíteni... :icon6:

Azért egy 12-15 éves autón még nem kell feltétlen vezetékeket cserélni. Sokkal inkább az állandó halítgatástól/mozgástól fáradt el, mint a szigetelés öregedésétől.

A maszkot leszedted? Azt mindenképpen kell. Elég egyértelmű hogyan, látszik az összes csavar. Eddig én is csak egyszer szedtem ki a lámpát és akkor más okból le volt szedve a lökhárító, de szerintem mennie kellene anélkül is.

A ködlámpára kell dugni a csatit, de az nem közvelen a rendes lámpa csatijából ágazik le. Nézz alá és meglátod rajta van-e vagy sincs.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért egy 12-15 éves autón még nem kell feltétlen vezetékeket cserélni. Sokkal inkább az állandó halítgatástól/mozgástól fáradt el, mint a szigetelés öregedésétől.

A maszkot leszedted? Azt mindenképpen kell. Elég egyértelmű hogyan, látszik az összes csavar. Eddig én is csak egyszer szedtem ki a lámpát és akkor más okból le volt szedve a lökhárító, de szerintem mennie kellene anélkül is.

A ködlámpára kell dugni a csatit, de az nem közvelen a rendes lámpa csatijából ágazik le. Nézz alá és meglátod rajta van-e vagy sincs.

Igen, a maszkot is kivettem, értelemszerűen.

A kábel valóban nem a lámpából ágazik le, de a lámpa mögött, alatt lévő kötegből jön mindkét oldalt. Holnap utána járok a ködlámpa dolognak.

Link to comment
Megosztás:

Le kell szedni lököst is, és úgy meglátszik a ködlámpa csatlakozója is. Úgy a fényszórót is könnyebb kivenni a helyéről.

Csak könnyebb vagy nem lehet nélküle? Én a lökhárítóval is elbajlódtam egy darabig, azért nem nagyon ajánlom, ha nem feltétlen szükséges. Másodszorra persze már könnyebb lenne, de a kolléga is először szedné. Ráadásul a dobbetétben lévő műanyag csapszegek csapjaiból egyik másik nem szokott kiesni a földre, így azokat máshogy kell pótolni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.